www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 14, 15:45:04
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921214
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
513
514
515
516
517
[
518
]
519
520
521
522
523
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3355236 alkalommal)
szódásbácsi
Hozzászólások: 1284
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1604 Dátum:
2008 Augusztus 14, 20:05:30 »
Idézetet írta: gas - 2008 Augusztus 13, 22:42:22
a bogár főtengely nem szétszerelhető úgy mint a tabi-varesz főtengely?
Egy szál acélból kovácsolják.
(Egyszer láttam az Alakítás tanszéken egyet hosszában kettévágva, ahol szépen megfigyelhető volt az "erezete")
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1603 Dátum:
2008 Augusztus 14, 10:19:28 »
Egy wankel jobban beférne, én biztos ilyet tennék bele
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Augusztus 14, 09:57:12
Akkor már Alfa vagy Subaru motor jobb. De akkor meg mindek ez a szar kasztni az ócska fékekkel? stb.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1602 Dátum:
2008 Augusztus 14, 09:57:12 »
Idézetet írta: gas - 2008 Augusztus 13, 22:58:22
ezt monnyuk sohase nem értettem, elég drága beavatkozás egy wbx. ből oxi
mért nem építik be a víz hűtéssel együtt
Akkor már Alfa vagy Subaru motor jobb. De akkor meg mindek ez a szar kasztni az ócska fékekkel? stb.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1601 Dátum:
2008 Augusztus 14, 09:36:00 »
macerás a hűtés megoldása esztétikusan.
valamint vannak elvek is a világon. bogár = léghűtés
Idézetet írta: gas - 2008 Augusztus 13, 22:58:22
ezt monnyuk sohase nem értettem, elég drága beavatkozás egy wbx. ből oxi
mért nem építik be a víz hűtéssel együtt
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1600 Dátum:
2008 Augusztus 13, 22:58:22 »
Idézetet írta: ratro - 2008 Augusztus 13, 21:57:02
vagy a wbx blokkról levágják a vizköpenyt és kész....
ezt monnyuk sohase nem értettem, elég drága beavatkozás egy wbx. ből oxi
mért nem építik be a víz hűtéssel együtt
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1599 Dátum:
2008 Augusztus 13, 22:52:57 »
Idézetet írta: gas - 2008 Augusztus 13, 22:42:22
a bogár főtengely nem szétszerelhető úgy mint a tabi-varesz főtengely?
Nem.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1598 Dátum:
2008 Augusztus 13, 22:42:22 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Augusztus 13, 22:35:08
Nem tudom. Állítólag az EMPI kínai szarolkat árul, talán a Scat, de nincs vele tapasztalatom.
a bogár főtengely nem szétszerelhető úgy mint a tabi-varesz főtengely?
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1597 Dátum:
2008 Augusztus 13, 22:36:32 »
Idézetet írta: gas - 2008 Augusztus 13, 22:22:13
72-nél a szinte semmi az mégis miből állna, és melyik gyártó terméke érdemes a beépítésre, hogy ne 2 db-ban keljen kivenni x km-után
A szinte semmi az bizonyos hajtókaroknák a blokk tetejének kis megreszelése, mert a csavar beleér.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1596 Dátum:
2008 Augusztus 13, 22:35:08 »
Idézetet írta: gas - 2008 Augusztus 13, 22:22:13
72-nél a szinte semmi az mégis miből állna, és melyik gyártó terméke érdemes a beépítésre, hogy ne 2 db-ban keljen kivenni x km-után
Nem tudom. Állítólag az EMPI kínai szarolkat árul, talán a Scat, de nincs vele tapasztalatom.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1595 Dátum:
2008 Augusztus 13, 22:22:13 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Augusztus 13, 21:51:46
69 - 72 -Eddig a blokkon nem kell sok módosítás, szinte semmi, aztán 78 - 82 - 84, itt már reszelni kell.
72-nél a szinte semmi az mégis miből állna, és melyik gyártó terméke érdemes a beépítésre, hogy ne 2 db-ban keljen kivenni x km-után
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1594 Dátum:
2008 Augusztus 13, 22:20:20 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Augusztus 13, 21:22:22
A 1641 és 1678 slip in (nem kell motort fúrni) pedig nagyon gáz.
azt nem csipem tulméretes 1,6
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1593 Dátum:
2008 Augusztus 13, 22:05:46 »
Idézetet írta: DLL-962 - 2008 Augusztus 13, 21:49:47
a discoveryn a bogaras műsorban aztmondták, hogy vizesboxer főtengelyt raknak be a typ1-be , mert annak nagyobb a lökete
Ha berakják, akkor a nagyobb csapágyméret miatt, ugyanis más löketű typ1 főtengely annyi van, mint a szemét 300 Euro-tól 1500 Euróig.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
ratro
Hozzászólások: 4513
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1592 Dátum:
2008 Augusztus 13, 22:00:50 »
Idézetet írta: Balage - 2008 Augusztus 13, 21:58:09
bárcsak ennyi lenne!
persze, meg a keskenyités is annyi, hogy kivágunk 8 cm-t, vagy 12-t...
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1591 Dátum:
2008 Augusztus 13, 21:58:09 »
bárcsak ennyi lenne!
Idézetet írta: ratro - 2008 Augusztus 13, 21:57:02
vagy a wbx blokkról levágják a vizköpenyt és kész....
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
ratro
Hozzászólások: 4513
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1590 Dátum:
2008 Augusztus 13, 21:57:02 »
Idézetet írta: DLL-962 - 2008 Augusztus 13, 21:49:47
a discoveryn a bogaras műsorban aztmondták, hogy vizesboxer főtengelyt raknak be a typ1-be , mert annak nagyobb a lökete
vagy a wbx blokkról levágják a vizköpenyt és kész....
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1589 Dátum:
2008 Augusztus 13, 21:51:46 »
Idézetet írta: gas - 2008 Augusztus 13, 21:50:05
a 85-ös hengerekhez gondoltam a 82 löketet, itt lenne kölönbség
vagy ez már meredek össze állítás?
nem tudom mi a következő lépcső a 69-es löket után
69 - 72 -Eddig a blokkon nem kell sok módosítás, szinte semmi, aztán 78 - 82 - 84, itt már reszelni kell.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1588 Dátum:
2008 Augusztus 13, 21:50:05 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Augusztus 13, 21:45:08
A csapágyak és az egész terhelése a teljesítménnyel van kapcsolatban, tehát ha a "kocka" motorunk 120 lóerős, akkor minden ugyanúgy bírja, mint egy 94/69-es 120 lovas. (max a dugattyú középsebesség más, de az itt nem számít)
a 85-ös hengerekhez gondoltam a 82 löketet, itt lenne kölönbség
vagy ez már meredek össze állítás?
nem tudom mi a következő lépcső a 69-es löket után
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Kristóf
Hozzászólások: 3168
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1587 Dátum:
2008 Augusztus 13, 21:49:47 »
Idézetet írta: gas - 2008 Augusztus 13, 21:32:34
érdemes ezzel variálni, tehát nagyobb löketű főtengelyt használni?
ha igen az ezzel járó nyomás növekedést bírják-e a csavarok és a csapágyak átalakítások nélkül?
a discoveryn a bogaras műsorban aztmondták, hogy vizesboxer főtengelyt raknak be a typ1-be , mert annak nagyobb a lökete
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1586 Dátum:
2008 Augusztus 13, 21:46:20 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Augusztus 13, 21:45:08
A csapágyak és az egész terhelése a teljesítménnyel van kapcsolatban, tehát ha a "kocka" motorunk 120 lóerős, akkor minden ugyanúgy bírja, mint egy 94/69-es 120 lovas. (max a dugattyú középsebesség más, de az itt nem számít)
Egyébként érdemes ezzel variálni, a hosszabb löketű motorok jobbak (erősebbek, jobban terhelhetőek és szélesebb a terhelhető fordszám tartomány) a typ1 esetében.
Csak drága!!
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1585 Dátum:
2008 Augusztus 13, 21:45:08 »
Idézetet írta: gas - 2008 Augusztus 13, 21:32:34
érdemes ezzel variálni, tehát nagyobb löketű főtengelyt használni?
ha igen az ezzel járó nyomás növekedést bírják-e a csavarok és a csapágyak átalakítások nélkül?
A csapágyak és az egész terhelése a teljesítménnyel van kapcsolatban, tehát ha a "kocka" motorunk 120 lóerős, akkor minden ugyanúgy bírja, mint egy 94/69-es 120 lovas. (max a dugattyú középsebesség más, de az itt nem számít)
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1584 Dátum:
2008 Augusztus 13, 21:32:34 »
Idézetet írta: gas - 2008 Augusztus 13, 21:29:13
azt hallottam, vagy olvastam valahol, hogy a leg ideálisabb választás a "kocka motor", ahol a löket és a furat mérete közel azonos
érdemes ezzel variálni, tehát nagyobb löketű főtengelyt használni?
ha igen az ezzel járó nyomás növekedést bírják-e a csavarok és a csapágyak átalakítások nélkül?
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1583 Dátum:
2008 Augusztus 13, 21:29:13 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Augusztus 13, 21:21:02
azt hallottam, vagy olvastam valahol, hogy a leg ideálisabb választás a "kocka motor", ahol a löket és a furat mérete közel azonos
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1582 Dátum:
2008 Augusztus 13, 21:22:22 »
Az 1776 jó, de az 1835 vékony falú, az 1915 megint jó.
A 1641 és 1678 slip in (nem kell motort fúrni) pedig nagyon gáz.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1581 Dátum:
2008 Augusztus 13, 21:21:02 »
Idézetet írta: Maresz - 2008 Augusztus 13, 21:10:20
most nagyon divat lett 1914 1835
én mégis 1776 szemezek nagyon!nekem az nagy ideálom!
valahogy hd dugo (vastagsága megnyugtatobb)nincs ugy végletekig fokozva mint 1,9 es csavaroknál stb
A másik baj, hogy a motor furat-lökete messze nem ideális! A kezdeti 77/64 még elfogadható volt, aztán már érezték, hogy kell a 69 a 83-hoz, a 85-höz a 69 már kicsit kényszer szülte. Ezt pedig 94/69-ig fokozni már nagyon kényszer ízű.
Nekem egy 90.5 / 82 (2105) az álmom, méghozzá 276-os tengellyel, 40-es IDF-ekkel, hosszúváltóval (épített hosszú) lenne 90 lóerő 4500-on, de a nyomatékcsúcsa 2500-nál lenne. Öröm lenne vele az autózás!
Az 1776-os motor nagyon népszerű az usa-ban is, sok calloker megy ezzel. Némelyik okosan építve 120-140 lóerő! Az már üt!
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1580 Dátum:
2008 Augusztus 13, 21:15:49 »
Az a baj, hogy ez tuning alkatrész válogatás nagy tapasztalatot igényel, mert nem biztos, hogy a nagyobb a jobb. Itthon nincs senkinek oylan tapasztalata, mint az USA-ban, mert már akkor csinálták, amikor itt még Rákosi Mátyás, elvtárs pajtás mesélt a nagyon jóról, ami aztán nem lett.
Minden alkatrésznek passzolni kell egymáshoz, mert ha egy kilóg a sorból, akkor agyonveri az egész projektet. Pl. a gyárinál ott passzol minden.
nem is tudsz nagyot donborítani úgy a gyáriból, hogy csak egy dolgot cserélsz le, mert a többi is ahhoz passzol. Talán az egyetlen kivétel a karburátor....de ha abból meg indokolatlanul választasz nagyot akkor megint nem lesz jó...
Aztán másik nehéz, ha forgós motor akarsz csinálni, amihez választasz egy 300 körüli tengelyt. Akkor kell két jó hengerfej, jó kipufogó, mert hiába tudna a tengely gyors töltéscserét bonyolítani, ha a szelep nem engedi...vagy a kipufogó. Alul a tengely miatt gyenge lesz, felül meg nem tud rendesen forogni, mert hengerfej nem támogatja.Ha meg forog 5000 fölé, akkor gondolkodni kell más csapágyakon, mert azt mondják az okosok (Bill Fischer, Gene Berg, VW Paradise) hogy 5000 felett a széria csapágyak beverődnek, nem bírják...és csak AS21 vagy 41-es blokkba szabad ilyet. stb. stb. stb.
Jó motort nehéz csinálni, jobb, ha lemásolunk valami adott és mért teljesítményű jól működő összeállítást.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1579 Dátum:
2008 Augusztus 13, 21:10:20 »
most nagyon divat lett 1914 1835
én mégis 1776 szemezek nagyon!nekem az nagy ideálom!
valahogy hd dugo (vastagsága megnyugtatobb)nincs ugy végletekig fokozva mint 1,9 es csavaroknál stb
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1578 Dátum:
2008 Augusztus 13, 21:06:09 »
Idézetet írta: Maresz - 2008 Augusztus 13, 21:00:28
mondjuk én 1776fölé és egy kisseb tengekly mellé is 35/40 raknék!
Igen, lehetséges, hogy jobb lenne, mint a 32/35...
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1577 Dátum:
2008 Augusztus 13, 21:00:28 »
mondjuk én 1776fölé és egy kisseb tengekly mellé is 35/40 raknék!
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1576 Dátum:
2008 Augusztus 13, 20:58:48 »
Idézetet írta: maxi - 2008 Augusztus 13, 20:19:22
nem menne vagy fulladna?
Dehogy! Menne, nem fulladna, jó is lenne, de nem lenne optimális.
Ahol elkezdene jól menni, ott pont nem forogna tovább...de nem befulladna, csak mintha visszavennéd a gázt.
Ezt a komoly tunerek
úgy mondják "nem tud ráesni a tengelyre".
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1575 Dátum:
2008 Augusztus 13, 20:58:18 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Augusztus 13, 20:56:37
De 1.6-os, nem 1.9-es, sokkal kevesebb levegőt kell átpaszírozni azokon a szelepeken.
ja igen elfelejtetetm hogy most maxi 1.9et épit levagyok 1,6nál maradva!
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1574 Dátum:
2008 Augusztus 13, 20:56:37 »
Idézetet írta: Maresz - 2008 Augusztus 13, 20:53:36
nekem 35/32 ö van 294el
De 1.6-os, nem 1.9-es, sokkal kevesebb levegőt kell átpaszírozni azokon a szelepeken.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1573 Dátum:
2008 Augusztus 13, 20:53:36 »
Idézetet írta: maxi - 2008 Augusztus 13, 20:19:22
nem menne vagy fulladna?
nekem 35/32 ö van 294el
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1572 Dátum:
2008 Augusztus 13, 20:19:22 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Augusztus 13, 19:58:58
Nem, mert a 298-as tengely nem jó a 32/35 szelepű motorba, Ahol a tengely "menne" ott nem bír a töltéscsere jó lenni, még a himbasorral sem.
Persze működne, de nem lenne optimális. Egy 276-os tengelyt tennék bele és akkor egy csodálatos motor lenne, alulról tolna és forogna 5000-et.
Kb. 90 lóerős lenne jó karbival.
(Az én motorom 286-os tengellyel volt, 1915, 1.25 himba, 35/40 hengerfej, 40-es karbi, 32-es venturi és 5700-nál volt 107 lóerős)
nem menne vagy fulladna?
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1571 Dátum:
2008 Augusztus 13, 19:58:58 »
Idézetet írta: maxi - 2008 Augusztus 13, 17:20:07
azt mondod hogy egy 1915ccm-es motor 298as tengelyel es 1.25 himbasorral 32\35 szelepu hengerfejel kompreszio noveles nelkul jarhato ut lenne?
Nem, mert a 298-as tengely nem jó a 32/35 szelepű motorba, Ahol a tengely "menne" ott nem bír a töltéscsere jó lenni, még a himbasorral sem.
Persze működne, de nem lenne optimális. Egy 276-os tengelyt tennék bele és akkor egy csodálatos motor lenne, alulról tolna és forogna 5000-et.
Kb. 90 lóerős lenne jó karbival.
(Az én motorom 286-os tengellyel volt, 1915, 1.25 himba, 35/40 hengerfej, 40-es karbi, 32-es venturi és 5700-nál volt 107 lóerős)
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1570 Dátum:
2008 Augusztus 13, 17:20:07 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Augusztus 13, 09:25:48
Ott a cumi, belement az ördög a gyertyamenetbe.
Innen egy jóízű autópályamenet és kilövi a gyertyát vagy beleesik a szelepfészek, vagy mindkettő.
A 32/35-ös szinte majdnem 2000 ccm-ig jó, ha nem valami sikító fúrógépfordulatú motorod van....
azt mondod hogy egy 1915ccm-es motor 298as tengelyel es 1.25 himbasorral 32\35 szelepu hengerfejel kompreszio noveles nelkul jarhato ut lenne?
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1569 Dátum:
2008 Augusztus 13, 17:03:06 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Augusztus 13, 09:25:48
Ott a cumi, belement az ördög a gyertyamenetbe.
Innen egy jóízű autópályamenet és kilövi a gyertyát vagy beleesik a szelepfészek, vagy mindkettő.
A 32/35-ös szinte majdnem 2000 ccm-ig jó, ha nem valami sikító fúrógépfordulatú motorod van....
a cumi az béna heggesztösön volt!de mindenki tanul!
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Kristóf
Hozzászólások: 3168
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1568 Dátum:
2008 Augusztus 13, 10:51:26 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Augusztus 13, 10:50:08
Most itt szó sem volt typ4-es motorokról, az egy másik kávéház.
oké
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1567 Dátum:
2008 Augusztus 13, 10:50:08 »
Idézetet írta: DLL-962 - 2008 Augusztus 13, 10:49:08
akkor hagyni kell typ4-en a gyárit?
Most itt szó sem volt typ4-es motorokról, az egy másik kávéház.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Kristóf
Hozzászólások: 3168
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1566 Dátum:
2008 Augusztus 13, 10:49:08 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Augusztus 13, 10:47:52
Az nem, tök más.
akkor hagyni kell typ4-en a gyárit?
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #1565 Dátum:
2008 Augusztus 13, 10:47:52 »
Idézetet írta: DLL-962 - 2008 Augusztus 13, 10:44:48
typ1 1.6 hengerfejét felrakni typ4 2.0-re, vagy ez nem lehetséges?
Az nem, tök más.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Oldalak:
1
...
513
514
515
516
517
[
518
]
519
520
521
522
523
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...