www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 22, 18:33:42

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921220 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3385255 alkalommal)
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #21924 Dátum: 2016 Június 21, 21:02:29 »

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #21923 Dátum: 2016 Június 21, 20:55:25 »

OK, azóta még nem találkoztam Monyóval, csak hívott, 2 hete, hogy kész a tervdokumentáció, múlt héten meg, hogy a vizsgán is túl van hivatalosan.

Egyébként félreértés ne essék, az itt említett összeget nem az NKH kapta (tehát nem az van amit írtál, hogy "pénzért jó a kínai EMPI is"). Az itt leírt összeg a teljes procedúra végösszege, aminek a nagy részét annak az embernek a munkadíja tette ki, aki vállalta, hogy egy kész autóhoz elkészíti a teljes átépítési tervdokumentációt, elvégezteti az ehhez szükséges méréseket és a teljes ügyintézést vállalja. Tehát az NKH díja az elenyésző. Szóval ha te vagy egy haverod el tudja készíteni a terveket, hitelesített műszerekkel el tudja végezni a méréseket, akkor valószínűleg sokkal olcsóbban megoldható a dolog.

Itt egy számlás mérnöki szolgáltatásért fizetett a Monyó. Nem ügyeskedésről, nem kenőpénzezésről, hanem engedélyeztetésről van szó. Lehet, hogy nekem a szolgáltatáshoz viszonyítva azért nem tűnik az összeg soknak, mert a munkám során rengeteg mérnöki, szakértői díjat fizetünk sokkal sablonosabb tervdokumentációkért sokkal nagyobb összegekben.

Klassz, majd tegyétek közzé légyszi, ami publikus, érdekel, hogy megy ez!

Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #21922 Dátum: 2016 Június 21, 20:34:14 »

Attól, hogy másé szarabb, mint az enyém attól az enyém még szar.
Az ilyen hozzáállás miatt (is) fontos, hogy szigorúan legyen szabályozva. Sajnos az önszabályzó társadalomig még óriási az út.


Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
1303LS
« Hozzászólás #21921 Dátum: 2016 Június 21, 20:29:49 »

Attól, hogy másé szarabb, mint az enyém attól az enyém még szar.
Az ilyen hozzáállás miatt (is) fontos, hogy szigorúan legyen szabályozva. Sajnos az önszabályzó társadalomig még óriási az út.
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #21920 Dátum: 2016 Június 21, 20:26:26 »


Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #21919 Dátum: 2016 Június 21, 17:11:56 »


Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
1303LS
« Hozzászólás #21918 Dátum: 2016 Június 21, 16:25:00 »


Persze ha 130 helyett 200-as tempónál

Pl. német autópályán tök szabályosan.
A másik meg a félelem egy tök ártatlan balesetnél. OKos ügyvéd az ellenfél részéről simán ráver mindent az átalakított kocsi gazdájára.
Senkit nem fog érdekelni semmi. Jogosan.
120 oldalas tervdokumentációt pedig értsük úgy, hogy sokan, nagyon sokan egy egyszerű kérdésre nem tudnak értelmesen válaszolni ami a nevüknél komolyabb témát feszeget. Innen nézve a 1,5milliós keretösszeg miért is lenne sok?
SleepAir kollégánál pedig nem értem, hogyan jött ki a 20-30ezer €?
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #21917 Dátum: 2016 Június 21, 15:56:38 »

De én még nem láttam a dokumentációt, csak közvetve kommunikáltam a tervezővel. Ha majd látom a papírokat okosabb leszek.

Klassz, majd tegyétek közzé légyszi, ami publikus, érdekel, hogy megy ez!

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #21916 Dátum: 2016 Június 21, 14:15:41 »

Pontosan nem tudom mennyire bontották szét. Kb. 3 hónapot volt náluk az autó és csak egy-egy részletet tudok, amikor épp valami kérdéses dologba futottak bele (Pl. az egyik fékkört lekötve elment a másikon is a fékhatás (ekkor Maresz segített)).

Persze, hogy nem egyszerű megállapítani, hogy mi mit bír, ezért foglalkozott a dologgal egy jármű tervező mérnök, akinek ez a szakmája, ehhez ért (de lehet, hogy rohadt bonyolult neki egy Wellington bélszín elkészítése ;-). Aztán, hogy ezt hagyományos számításokkal csinálta, vagy CAD-ben modellezte-e le, azt nem tudom.

Persze ha 130 helyett 200-as tempónál lesz baleseted, akkor megbüntetnek abban biztos lehetsz, de ha ugyanekkor eltörik a tengelycsonkod, akkor bizony vizsgálhatják a járművet. Nem úgy van, hogy a forgalomban lévő autóknak csak 130-ig kell rendesen működniük. Sőt, ami az én félelmem volt eddig, az az, hogy a szerintem tisztességesen megcsinált autómmal balesetem lesz (nem én vagyok a hibás), de mégis elrendelik az autóm szakértői vizsgálatát... Nyugodtan meghurcolhatnak az illegális átépítések miatt, még akkor is, ha a baleset a csont széria autóval is megtörtént volna.
Szóval van felelőssége a tervezőnek, a szerelőnek, az engedélyezőnek és a tulajdonosnak (tényleg mindenről papír kellett, minden alkatrészről, hogy ki építette be)

A TÜV papíros alkatrészeken gyorsan tovább léptek (ha volt összetartozó TÜV papír és számla) a molyolás a más autóból átépített alkatrészekkel volt. Nem merült fel az EMPI és Kerscher alkatrész megkülönböztetése, Monyó vitte a nevére szóló számlát az alkatrészekről és a hozzá kapott TÜV papírokat.

De én még nem láttam a dokumentációt, csak közvetve kommunikáltam a tervezővel. Ha majd látom a papírokat okosabb leszek.

Tudod bővebben, hogy mennyire szedték szét az autót és miket vizsgálnak ilyenkor?

Nem lehet egyszerű megállapítani, amit írsz, hogy egy tengelycsonk, torony (már ahol van Grin), szilent, lengőkar bekötési pont milyen terhelést kap a megnövekedett erőhatással számolva. Viszont úgy gondolom, hogy az átalakított autóra ugyanúgy a KRESZ érvényes, tehát ha 130 helyett 200-nál száll el, az nem az engedélyt kiadó felelőssége. Ugyanígy, az sem, ha pályanapon áll bele a falba, mert valami eltört. Normális közlekedést feltételezve viszont kevésbé drasztikusak ezek a hatások, amit én úgy gondolnék, hogy egy mérnöknek meg kell tudni állapítani törés, vágás stb. nélkül. De ha tovább megyek, ezért kerülnek annyiba a Kerscher fékek meg KW gewindék, mert a gyártó végigcsinálta az egész engedélyezési procedúrát, jutalma a TUV. Itthon meg hiába építed be direkt ezeket az alkatrészeket, akkor is meg kell fizetned a különvéleményt. És nem tudom, hogy műszakilag képesek-e megkülönböztetni az EMPI-től a Kerscher hátsó fékeket, vagy pénzért jó lesz a kínai is Huh 

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #21915 Dátum: 2016 Június 21, 13:46:30 »

Sajnos a neten fellelhető anyagok nagyon kis része nevezhető lektorált szakirodalomnak. (Egyébként a tervező megkapta az összes beépített alkatrészhez kapcsolódó internetes anyagot, illetve én írtam neki egy sok oldalas anyagot a módosításokról és arról, hogy mi miért és hogyan készült. Ez egy elég komoly segítség volt, megelőzött egy csomó kérdést.)

a neten fellelhető szakirodalom

Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #21914 Dátum: 2016 Június 21, 12:51:46 »

nem jelenti azt, hogy az a tengelycsonk elbírja, ha 200-ról vészfékezel.

Tudod bővebben, hogy mennyire szedték szét az autót és miket vizsgálnak ilyenkor?

Nem lehet egyszerű megállapítani, amit írsz, hogy egy tengelycsonk, torony (már ahol van Grin), szilent, lengőkar bekötési pont milyen terhelést kap a megnövekedett erőhatással számolva. Viszont úgy gondolom, hogy az átalakított autóra ugyanúgy a KRESZ érvényes, tehát ha 130 helyett 200-nál száll el, az nem az engedélyt kiadó felelőssége. Ugyanígy, az sem, ha pályanapon áll bele a falba, mert valami eltört. Normális közlekedést feltételezve viszont kevésbé drasztikusak ezek a hatások, amit én úgy gondolnék, hogy egy mérnöknek meg kell tudni állapítani törés, vágás stb. nélkül. De ha tovább megyek, ezért kerülnek annyiba a Kerscher fékek meg KW gewindék, mert a gyártó végigcsinálta az egész engedélyezési procedúrát, jutalma a TUV. Itthon meg hiába építed be direkt ezeket az alkatrészeket, akkor is meg kell fizetned a különvéleményt. És nem tudom, hogy műszakilag képesek-e megkülönböztetni az EMPI-től a Kerscher hátsó fékeket, vagy pénzért jó lesz a kínai is Huh 
« Utoljára szerkesztve: 2016 Június 21, 12:53:32 írta sleepAIR »

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #21913 Dátum: 2016 Június 21, 12:36:28 »

szerintem csak azért érezzük irreálisnak az összeget, mert

Persze, én is hülyén néznék egy kispókosra, aki Uno gólyalábat tesz alá, mert az a jó...nem is ezzel van bajom. Jogos a vizsgálat meg mérés meg tervezés stb., pláne ha van benne adapterezés, egyedi ügyeskedés (enyémbe nincs). De 10 havi átlagfizetés akkor is túlzás, megnézném kint 20-30e euroért hányan papíroztatnák le az autójukat, ha így működne a rendszer. Leginkább elkeserítő, mert így 1000-ből 1, akinek ez megoldás, többieknek marad a sumákolás. A konkrét példánál maradva a XXI. században még azt is el tudnám képzelni, hogy ha létezik adott átalakításhoz a neten fellelhető szakirodalom, az könnyítse a folyamatot, mert mégiscsak működik sok tíz éve sok országban, ergo lehessen rá hivatkozni, felnyitni a mérnök szemét.

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #21912 Dátum: 2016 Június 21, 10:45:36 »

szerintem csak azért érezzük irreálisnak az összeget, mert nekünk, akik tudják/sejtik/olvasták a neten, hogy az adott megoldás működik a bogáron, soknak tűnik, hogy egy ilyen számunkra "egyértelmű" dolog papírozásáért ennyit kell fizetni. De ha azt nézed, hogy van egy autó, amiről lecsavarozol alkatrészeket és egy másik autó alkatrészeit vagy egy az egyben felcsavarozod, vagy valamilyen adapterrel, az azért nem jelenti azt, hogy az adott alkatrész (a felszerelhetőség mellett) a másik járműnél ugyanúgy működik majd. Attól, hogy egy tengelycsonkra fel lehet tolni egy másik autó féktárcsáját és egy valamilyen anyagból forgácsolt adapterrel fel tudod tenni rá a háromszor nagyobb féknyerget, attól az még nem jelenti azt, hogy az a tengelycsonk elbírja, ha 200-ról vészfékezel. Véleményem szerint egy adott alkatrész felcsavarozhatósága (vagy felszerelhetősége egy ebay-en vásárolt adapterrel) még messze van a plug&play-től. Persze, az én autómon is van/volt bőven átalakítás ami érzésre teljesen rendben van, de egy közúti forgalomban résztvevő autónál a hatóságok nem hagyatkozhatnak arra, hogy a Schlosser szerint jó lesz, vagy, hogy a Tati ügyes gyerek. A műszaki vizsgabiztosoknak pedig nincs olyan végzettségük, nincsenek olyan eszközeik ami alapján el tudják dönteni azt, hogy az átépítés egyes részei biztonságosak-e.
Én úgy gondolom, hogy egy teljes átvizsgálás ami a jármű részleges megbontásával járt, a mérések elvégzése, melyek egyenként tízezer forintokba kerülnek, a mérnöki óradíj és egy komplett tervdokumentáció, a készítő felelősségének súlya arányban van mondjuk egy jármű (számlás) fényezésének díjával, ahol nem mérnöki, hanem szakmunkáról beszélünk és ahol a felelősségvállalás csekélyebb.

Írom én ezeket úgy, hogy az én autómon sincsenek engedélyeztetve az átalakítások (most már a nagy motor eladása óta nagyon visszatértem a gyári állapot közelébe), de ha egyszer leveszik a rendszámomat, akkor azt kell, hogy mondjam jogos. El kell fogadnom. Viszont gyakran találkozok a hangos kisebbséggel, akik "buzi rendőröznek", meg nyomják a "sokkal jobban fogja az utat a gép" szöveget, miközben úgy feszülnek a gömbfejeik az autóban, hogy egy vészfékezéskor többet van a levegőben a kerék mint az aszfalton.

A kisebb része meg a ceremónia árát költötte minőségi alkatrészekre  Undecided
Ez irreális összeg, akárhonnan nézem. Még egy kit-car-nál, vagy drasztikusan átépített autónál (pl FWD-ből RWD) is durvának tartom, nemhogy egy plug&play, hozzá való, csavarozható alkatrészekkel átalakítottnál.

Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #21911 Dátum: 2016 Június 21, 09:14:09 »

Sikerült!

 Kezfogas

No meg valljuk be, hogy itthon a panaszkodók nagyobb részének az autóin történt átalakítások műszaki megoldásai, azok kivitelezése, az alkatrészek minősége erősen megkérdőjelezhető.

A kisebb része meg a ceremónia árát költötte minőségi alkatrészekre  Undecided
Ez irreális összeg, akárhonnan nézem. Még egy kit-car-nál, vagy drasztikusan átépített autónál (pl FWD-ből RWD) is durvának tartom, nemhogy egy plug&play, hozzá való, csavarozható alkatrészekkel átalakítottnál.

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #21910 Dátum: 2016 Június 21, 07:50:02 »

Sikerült!

Haverom autója levizsgázott, hivatalosan átépítve 5-ös Porsche váltóra, Porsche alu lengőkarokra, gewindére elől-hátul, Porsche boxter és 944 turbo fékekre, Porsche 911 CUP felnikkel szerelve, dupla karburátoros motorra, sportkipufogó rendszerrel, Porsche ülésekkel és sportkormánnyal.

De ehhez minden alkatrész minőségi, TÜV papiros, számlás. A módosítások szakműhelyben készültek. Emellett egy járműtervező cég 120 oldalas tervdokumentációt készített a járműhöz, az itthoni TÜV képviseletnél meg mindent bemértek (károsanyag, hang, fékek, lengéscsillapítás, tömegek, méretek).

Szóval működik a dolog itthon, de ez a papírozás 1,5 millió lett a végére és az autóra nem az 50ezres kipufogó került a "közúti használata tilos" feliratú csomagolással, hanem 300ezres és nem az 50ezres golfhoz gyártott gewinde van az autóban, hanem a 300ezres bogárhoz gyártott. Az autóra nem találomra dobtak fel valamilyen féktárcsát hátra ami érzésre jó, hanem komplett összepasszoló rendszer került a gépbe főfékhengerestől stb. A futómű átalakítások nem merültek ki a haver által elvágott és meghegesztett hídtestben, hanem Német szakműhely csinálta számlásan, beépítési igazolással.

Szóval ezzel csak annyit akarok mondani, hogy nehéz ügy, drága, de működik. No meg valljuk be, hogy itthon a panaszkodók nagyobb részének az autóin történt átalakítások műszaki megoldásai, azok kivitelezése, az alkatrészek minősége erősen megkérdőjelezhető.

Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #21909 Dátum: 2016 Május 30, 19:32:24 »


Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #21908 Dátum: 2016 Május 30, 19:16:19 »

Nekem gyári tengely maradt az 1776-os motoromban (kék 1303) Merki Pista is ezt preferálta. Alig volt jobb, mint egy gyári 1,6, igaz keveset is fogyasztott. Nagy oka volt, hogy eladtam a gyengécske motor. Szerintem Stuntnak igaza van a 110-es tengellyel.


Nagyon bekorlátozza a gyári tengely az 1776-ot.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #21907 Dátum: 2016 Május 30, 18:53:41 »



Lacháza

https://www.youtube.com/watch?v=sA4VKWINKMQ

https://www.youtube.com/watch?v=CvNiJx_XYTI

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #21906 Dátum: 2016 Május 30, 18:42:48 »


Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #21905 Dátum: 2016 Május 30, 17:37:57 »

Nekem gyári tengely maradt az 1776-os motoromban (kék 1303) Merki Pista is ezt preferálta. Alig volt jobb, mint egy gyári 1,6, igaz keveset is fogyasztott. Nagy oka volt, hogy eladtam a gyengécske motor. Szerintem Stuntnak igaza van a 110-es tengellyel.

Nemrég konzultáltam Vörös Lacival.1776 lesz.Kb azt mondta mint Te azzal a különbséggel hogy ő a gyári tengelyt preferálja.Kiprobálhattam egy buszba épitett 34 es karbival összerakot gyári tengelyű 1776ot nála.Meggyöző.Azt a timba kasznit is sokkal vehemensebben gyorsitja mint az 1,6 a bogaramat bármikor.Holnap viszem a blokot hozzá ,készit olajpumpát (enyémhez már nem lehet kapni).
Az AA Performance hengerdugót meg szabad venni?
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #21904 Dátum: 2016 Május 30, 16:00:20 »

...és kipróbálhatod az enyémet is, hosszúváltóval van, 40-től már rendesen terhelhető negyedikben, de a harmadik fokozat is elforog 110 fölé és dinamikusan húz.

A kipufogó (kicsit módosított gyári) nyilván fojtja, de a GPS 160-at majdnem tudja (155-158 km/h), de ami ennél is fontosabb, hogy a 140-et Budapesttől Bodensee-ig bárhol, bármelyik emelkedőn tudja, még a bécsi (Alland-i) emelkedőn, (visszafelé) is belemegy a 145-150-be.

Nyomatékos, csendes és takarékos motor.

Ugy látom hogy a költségeket már nem nagyon befolyásolja hogy lesz e tengely vagy sem.Cserébe biztos nem akarom e miatt ujra szétszedni.Te honnan szoktál rendelni?Van különbség a Scat illetve az ENGLE ugyan olyan fokú tengelyei közt?

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #21903 Dátum: 2016 Május 30, 15:42:17 »

...és kipróbálhatod az enyémet is, hosszúváltóval van, 40-től már rendesen terhelhető negyedikben, de a harmadik fokozat is elforog 110 fölé és dinamikusan húz.

A kipufogó (kicsit módosított gyári) nyilván fojtja, de a GPS 160-at majdnem tudja (155-158 km/h), de ami ennél is fontosabb, hogy a 140-et Budapesttől Bodensee-ig bárhol, bármelyik emelkedőn tudja, még a bécsi (Alland-i) emelkedőn, (visszafelé) is belemegy a 145-150-be.

Nyomatékos, csendes és takarékos motor.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #21902 Dátum: 2016 Május 30, 15:36:45 »

Ő azt montda hogy nem tul méretpontos,köbölni mindenképpen kell,de ha ezt választom megoldja.

Az összes henger magasságot meg szoktam mérni, van egy erre való nagy tolómérőm, ami nem tud századokat, de tizedeket igen.
Soha nem találkoztam problémával, a mérési szóráson belül volt az összes.

A blokkfúrók jobban el szokták b*szni a fúrás középpontot, inkább arra kell figyelni.

Nyugodtan választhatod az AA-t szerintem.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #21901 Dátum: 2016 Május 30, 15:31:37 »

Nemrég konzultáltam Vörös Lacival.1776 lesz.Kb azt mondta mint Te azzal a különbséggel hogy ő a gyári tengelyt preferálja.Kiprobálhattam egy buszba épitett 34 es karbival összerakot gyári tengelyű 1776ot nála.Meggyöző.Azt a timba kasznit is sokkal vehemensebben gyorsitja mint az 1,6 a bogaramat bármikor.Holnap viszem a blokot hozzá ,készit olajpumpát (enyémhez már nem lehet kapni).
Az AA Performance hengerdugót meg szabad venni?

Nekem más tapasztalatom van, amit mérésekkel tudok alátámasztani. Én is gyári tengely meg kis tengely hívő voltam, de pár teljesítmény mérés engem is meggyőzött, hogy CSAK hátránya van, ha alulméretezzük a tengelyt. Nem lesz nyomatékosabb SEHOL és semmi előnye nincs, nem is fogyaszt kevesebbet, csak simán vesztesz nyomatékot, meg lóerőt. És ha már egy W100-as tengely (278) beleteszel, akkor is sokkal jobb lesz, mint a gyárival (kb 246 fok). De az 1776 motor teljesen életre kel a W110-essel (286). És még ez is a nyomatékos oldalon van, simán használnak 1776-os motort W120 (298) tengellyel is.


Ami pedig az AA Performance cuccokat illeti, nagyon sokat építettem be, most dobtam ki vagy 6-8 üres dobozt, szerintem vagy 15 szettet beraktam az elmúlt 5-8 évben. Mi9ndegyik teljesen tökéletes volt és a dugattyúkiállások, tehát a hengerhosszak is tizeden belül voltak, a dugattyúk pedig NAGYON pontosak, a tömegük szórása 2 grammon belül van.

Ellenben a Mahle minősége egy kalap szar, a hónolása egyenetlen és durva és az utolsó 5-6 évben már annyiszor megszívtam vele, hogy nem is kerestem. Hiába hologramos piros/fehér brazil mahle, nem jó, még a hengerbordák öntvényminősége szemre is sokkal gagyibb. A dugattyú öntése belülről érdes, egyenetlen a tömegek néha 6-8 grammot szórnak, a 4 hengerben a csapszeg 4 féleképpen van illesztve.

Kolbenschmidt már nincs, nem kapható, jelenleg a legjobb megfizethető árú cucc az AA Performace.  Nekem már van 18e km benne, tudom ez nem sok, de tökéletes.

Ez az én véleményem és nem akarok Vörös Lacival vitatkozni, nyilván többet csinált, nagyobb tapasztalat, stb. de nekem ezt támasztják alá a tapasztalataim.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #21900 Dátum: 2016 Május 30, 14:02:00 »

Én meg mertem venni (nem jelent semmit), mert jókat olvastam róla, de Vörös Lacinak is van/volt vele tapasztalata a buszban..
 
Ő azt montda hogy nem tul méretpontos,köbölni mindenképpen kell,de ha ezt választom megoldja.

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #21899 Dátum: 2016 Május 30, 13:58:50 »

Az AA Performance hengerdugót meg szabad venni?

Én meg mertem venni (nem jelent semmit), mert jókat olvastam róla, de Vörös Lacinak is van/volt vele tapasztalata a buszban..
 

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #21898 Dátum: 2016 Május 30, 13:42:39 »

A vezérműtengelyhez MINDENKÉPPEN nyúlj hozzá, mert különben se nyomatékod, se teljesítményed nem lesz.

Az 1835-ös felejtős, mert nagyon vékony (az alaptípus) henger fala.

Én két variációban gondolkodnék, a legjobb az 1776 / W110 tengely valamint az 1915 / W110. Ez utóbbihoz jobban ki kell nyitni a blokk hengerfuratát, csak vékonypálcás motorblokk jó (M8-as) valamint nagyon nehezek a dugók, nagyobb hőt termel és a furat/löket arány betegebb. Mivel a hengerfej marad, ezért nem lesz igazán erősebb, talán egy kicsit nyomatékosabb középtartományban, de mindenképpen egy érzékenyebb, melegedésre hajlamosabb és rövidebb élettartamú motort kapsz.
1915 annak jó, akinek van hengerfeje is és karburátora is hozzá, rendszerben kell gondolkozni.


Én 1776-ot javasolnék, 110-es tengellyel és maradhat a progresszív weber és egy nyomatékos, de 4000-nél azért nem pofára eső motort kapsz, ami nem eszik sokat (ha jó a karbi beállítás) és jól bírja a gyűrődést és a költségek is kezelhetőek, mert nem kell semmi szuperextra alkatrész.

Aztán majd eladod a progresszív karbit felteszel két weber IDF 40-et és egy olyan blokkod lesz, mint az enyém. Pár hete jöttem haza vele Németországból, átlagfogyasztás 7.5 liter/100 km, autópálya 120-130, csendben megy és bogár jellegű. Szerintem kb. 70-80 lóerő max. Összesen 2900 km-t mentem vele 4 nap alatt. Amikor országúton autóztunk 100-zal, 7 liter volt a fogyasztása. Itthon, ahogy használom, ide-oda, város, országút, kis 140-es száguldás, stb. 8.5 az átlagfogyasztásom.
Nemrég konzultáltam Vörös Lacival.1776 lesz.Kb azt mondta mint Te azzal a különbséggel hogy ő a gyári tengelyt preferálja.Kiprobálhattam egy buszba épitett 34 es karbival összerakot gyári tengelyű 1776ot nála.Meggyöző.Azt a timba kasznit is sokkal vehemensebben gyorsitja mint az 1,6 a bogaramat bármikor.Holnap viszem a blokot hozzá ,készit olajpumpát (enyémhez már nem lehet kapni).
Az AA Performance hengerdugót meg szabad venni?
« Utoljára szerkesztve: 2016 Május 30, 13:47:14 írta Mr.Horsepower »

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #21897 Dátum: 2016 Május 30, 13:12:25 »

A gond az hogy ahogy én érzem, automata váltóhoz nem sokan akartak nem gyári motort.Tehát megprobálok konkrét kérdést feltenni: Adott a nem turt gyári duplaszivos hengerfej,illetve a progresziv weber.Ezeken nem változtatnék. A többi akkor képlékeny.(Látványos árkülönbség nincs a henger dugó szetekben).Amit szeretnék.egyen mint egy szunyog de támadjon mint egy tigris.Konkrétan nyilván a fogyasztás szinte mindegy,de szeretnék egy nyomatékos de lehetöleg tartos motort.

A vezérműtengelyhez MINDENKÉPPEN nyúlj hozzá, mert különben se nyomatékod, se teljesítményed nem lesz.

Az 1835-ös felejtős, mert nagyon vékony (az alaptípus) henger fala.

Én két variációban gondolkodnék, a legjobb az 1776 / W110 tengely valamint az 1915 / W110. Ez utóbbihoz jobban ki kell nyitni a blokk hengerfuratát, csak vékonypálcás motorblokk jó (M8-as) valamint nagyon nehezek a dugók, nagyobb hőt termel és a furat/löket arány betegebb. Mivel a hengerfej marad, ezért nem lesz igazán erősebb, talán egy kicsit nyomatékosabb középtartományban, de mindenképpen egy érzékenyebb, melegedésre hajlamosabb és rövidebb élettartamú motort kapsz.
1915 annak jó, akinek van hengerfeje is és karburátora is hozzá, rendszerben kell gondolkozni.


Én 1776-ot javasolnék, 110-es tengellyel és maradhat a progresszív weber és egy nyomatékos, de 4000-nél azért nem pofára eső motort kapsz, ami nem eszik sokat (ha jó a karbi beállítás) és jól bírja a gyűrődést és a költségek is kezelhetőek, mert nem kell semmi szuperextra alkatrész.

Aztán majd eladod a progresszív karbit felteszel két weber IDF 40-et és egy olyan blokkod lesz, mint az enyém. Pár hete jöttem haza vele Németországból, átlagfogyasztás 7.5 liter/100 km, autópálya 120-130, csendben megy és bogár jellegű. Szerintem kb. 70-80 lóerő max. Összesen 2900 km-t mentem vele 4 nap alatt. Amikor országúton autóztunk 100-zal, 7 liter volt a fogyasztása. Itthon, ahogy használom, ide-oda, város, országút, kis 140-es száguldás, stb. 8.5 az átlagfogyasztásom.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #21896 Dátum: 2016 Május 29, 20:20:25 »

Szunyog-tigris rulez Grin
Gsa-nak volt 1835 progressziv weber, ha jol dereng, amivel vontatott es szerette..erdemes lehet kifaggatni
Nekem 1776 rémlik 34-es karbival.
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #21895 Dátum: 2016 Május 29, 19:49:08 »

A gond az hogy ahogy én érzem, automata váltóhoz nem sokan akartak nem gyári motort.Tehát megprobálok konkrét kérdést feltenni: Adott a nem turt gyári duplaszivos hengerfej,illetve a progresziv weber.Ezeken nem változtatnék. A többi akkor képlékeny.(Látványos árkülönbség nincs a henger dugó szetekben).Amit szeretnék.egyen mint egy szunyog de támadjon mint egy tigris.Konkrétan nyilván a fogyasztás szinte mindegy,de szeretnék egy nyomatékos de lehetöleg tartos motort.

Szunyog-tigris rulez Grin
Gsa-nak volt 1835 progressziv weber, ha jol dereng, amivel vontatott es szerette..erdemes lehet kifaggatni

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #21894 Dátum: 2016 Május 29, 18:40:21 »

de a 94mm - hez màr sokat kell faragni és az 1776 hoz meg nem annyira ,de a motor épités nem olyan  hogy valamit nagyobbra cserélünk és akkor valami jobb lesz . Ahogy Callook és Stunt mondja rendszerben kell gondokodni semmi más nem hoz pozitív eredményt. Minek kisérletezni ha már előttünk sok ezren sokezer motorral kikisérletezték a tutit.
A gond az hogy ahogy én érzem, automata váltóhoz nem sokan akartak nem gyári motort.Tehát megprobálok konkrét kérdést feltenni: Adott a nem turt gyári duplaszivos hengerfej,illetve a progresziv weber.Ezeken nem változtatnék. A többi akkor képlékeny.(Látványos árkülönbség nincs a henger dugó szetekben).Amit szeretnék.egyen mint egy szunyog de támadjon mint egy tigris.Konkrétan nyilván a fogyasztás szinte mindegy,de szeretnék egy nyomatékos de lehetöleg tartos motort.

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #21893 Dátum: 2016 Május 29, 16:06:47 »

Nem kötekednék de miért? Amatörként azt gondolnám minél nagyobb annál nyomatékosabb.
de a 94mm - hez màr sokat kell faragni és az 1776 hoz meg nem annyira ,de a motor épités nem olyan  hogy valamit nagyobbra cserélünk és akkor valami jobb lesz . Ahogy Callook és Stunt mondja rendszerben kell gondokodni semmi más nem hoz pozitív eredményt. Minek kisérletezni ha már előttünk sok ezren sokezer motorral kikisérletezték a tutit.

Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #21892 Dátum: 2016 Május 29, 15:50:11 »

akkor egyértelmű 1776 90,5mm henger dugo
Nem kötekednék de miért? Amatörként azt gondolnám minél nagyobb annál nyomatékosabb.

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #21891 Dátum: 2016 Május 29, 15:45:35 »

Hogy ne tünjek teljesen lámának: értem gépmunka mindenkép lesz a blokon hengerfejeim elvileg jok azokat nem akarnám cserélni vezérmű is maradna gyári.Progresziv weber szintén marad.Tehát csak méretet nővelnék.
akkor egyértelmű 1776 90,5mm henger dugo

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #21890 Dátum: 2016 Május 29, 15:44:26 »

Én 1915 öt meg 1840 et nézek.Ahoz mit kell faragni?
1776 ban gondokodj.arra vannak a legjobb recepturák.

Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #21889 Dátum: 2016 Május 29, 15:43:59 »

Én 1915 öt meg 1840 et nézek.Ahoz mit kell faragni?
Hogy ne tünjek teljesen lámának: értem gépmunka mindenkép lesz a blokon hengerfejeim elvileg jok azokat nem akarnám cserélni vezérmű is maradna gyári.Progresziv weber szintén marad.Tehát csak méretet nővelnék.

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #21888 Dátum: 2016 Május 29, 15:42:52 »

Én 1915 öt meg 1840 et nézek.Ahoz mit kell faragni?
blokkot hengerfejet

Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #21887 Dátum: 2016 Május 29, 15:39:14 »

faragás nélkül nem lessz csoda ,még 100ccm sem lehet nyerni.
Én 1915 öt meg 1840 et nézek.Ahoz mit kell faragni?

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #21886 Dátum: 2016 Május 29, 15:34:12 »

Motorom kántroty.Kérdés mekora a legnagyobb henger dugó szet amit faragás nélkül fel lehet tenni 1600 helyet.Automata váltom van marad is.Nyomatékot szeretnék.Ha lehet sokat.
faragás nélkül nem lessz csoda ,még 100ccm sem lehet nyerni.

Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #21885 Dátum: 2016 Május 29, 15:22:22 »

Motorom kántroty.Kérdés mekora a legnagyobb henger dugó szet amit faragás nélkül fel lehet tenni 1600 helyet.Automata váltom van marad is.Nyomatékot szeretnék.Ha lehet sokat.

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Oldalak: 1 ... 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 1.396 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.