www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 01, 13:08:28

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921183 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 542 543 544 545 546 [547] 548 549 550 551 552 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3320785 alkalommal)
Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #444 Dátum: 2008 Március 05, 19:47:41 »

Én nyomatékcsúcson elváltok.  Evil "D"1200 -->1700 1/perc.  Grin Grin Grin
most ez komoly?

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
1303LS
« Hozzászólás #443 Dátum: 2008 Március 05, 19:47:08 »

ki milyen fordulatszámon szokta használi a vasát ere már oylan rég kiváncsi vagyok ,mert nekem olyan alacsonynak tünik
Én nyomatékcsúcson elváltok.  Evil "D"1200 -->1700 1/perc.  Grin Grin Grin
Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #442 Dátum: 2008 Március 05, 19:25:32 »

ki milyen fordulatszámon szokta használi a vasát ere már oylan rég kiváncsi vagyok ,mert nekem olyan alacsonynak tünik

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #441 Dátum: 2008 Március 05, 19:17:56 »

egy TYP1 290 veztengelyes autot milyen fordulatszámon kel használni kb tehát hol érdemes tartani hogy igazán fürgén menyen (ez most érdekes kérdés de hol adhatya le egy átlag bogár motor aő mx nyomatékát)

én 2300fölé nagyon ritkán forgatomd e melete ilyen váltom is van eez szerintem nagyon alacsony fordulatszám

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #440 Dátum: 2008 Március 05, 19:15:50 »

Gyújtókábel trafóról lehúz, és jó sokáig forgat, hogy az olajat a pumpa felkapja. Csak utána indítottuk be az autót.
Mi anno egy kanna benzint elpöfögtettünk az autóval alapjáraton, de állítólag az nem jó.
Első 500 km után olajcsere, majd egy ezres után, és utána 5000 km-enként.
Én jó 5000 km-ig csak finoman kocsikáztam vele. Aztán elkezdtem mélyről húzatni (4-esben 50-től), és jó 2000 km után rendesen pörgetni is. Ennek már 8 éve... Azóta is szépen ketyeg, és lassan a 90ezret beletekertem.
Vagy nem erre vagy kíváncsi?


én most lépem lasan át a 5000km de énsem használtam még igazán ki mit tud ma volt olajcsere majd talán idén nyáron már oda lépegetünk neki hogy mutasa ki mit is tud

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #439 Dátum: 2008 Március 05, 19:06:21 »

A karbi 80, az elosztó meg 35. Szevasz.  Wink
Elosztó van.Akkor 535.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #438 Dátum: 2008 Március 05, 17:44:12 »

  Nekem az 1835-öm 500.Minden új,de gyári a karbi és az elosztó.

A karbi 80, az elosztó meg 35. Szevasz.  Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #437 Dátum: 2008 Március 05, 17:34:15 »

  Nekem az 1835-öm 500.Minden új,de gyári a karbi és az elosztó.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #436 Dátum: 2008 Március 05, 17:25:39 »

Gegob

"már mindeki átlagfogyasztását meghallgattuk  de meg mindig nem tudom  mennyiből jön ki egy ilyen moci alaphangon? 
üdvw"


Azért nem tudod, mert kurva sok dolog függvénye, mert minden alkatrésztől van 3-szor drágább. És az is kérdés, hogy mit kell cserélni, belebonyolódsz-e nagyon a cserélgetésbe, sok apróság, csavarok, stb.

Az én 1915-ös tuningmotorom kb. 600e Ft.  De a feléből is meg lehet építeni, nekem gyakorlatilag minden új és mindenben biztosra mentem. És általában jobb dolgok vannak benne, szinte semmiből sem a kapható legolcsóbb.

Szóval erre kérdésre nem lehet válaszolni pontosan, sőt, sehogy...

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #435 Dátum: 2008 Március 05, 13:08:57 »

Typ1-es blokk as41-es.
ha 1914ccm-es henger dugot teszek fel. akkor kell masik fotengely meg hajtokarok is?
Koszi.

Nem.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #434 Dátum: 2008 Március 05, 12:39:59 »

Typ1-es blokk as41-es.
ha 1914ccm-es henger dugot teszek fel. akkor kell masik fotengely meg hajtokarok is?
Koszi.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #433 Dátum: 2008 Március 05, 09:21:20 »

Frissen osszerakott motor elso beinditasanal hogyan szoktatok eljarni?
Én pl. az olajnyomáslámpára koncentrálnék. Azt mondják, hogy első indítás előtt érdemes lehúzott gyújtókábellel párszor átforgatni, csak önindítóval és csak aztán élesben.

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #432 Dátum: 2008 Március 05, 09:21:10 »

Frissen osszerakott motor elso beinditasanal hogyan szoktatok eljarni?

Nem rakom be a gyertyákat, hogy, ne terhelje a motort a kompresszió, addig indítózok, amig az olajnyomás megjön, aztán gyeryta beszerel és beindít. Ekkor valami nagyon olcsó olaj van benne, üzemmelegre járatom állóhelyben kb. 1500-2000-es fordulaton, majd leengedem az olajat. Erre azért van szükség, mert ha gépmunka volt, nem lehet a furatzáró kupakok eltávolítása nélkül (ki szokta azt kiszedni?) maradéktalanul kitisztítani a motort és MINDIG van benne fémforgács vagy kosz.
Aztán bele valami jobb olaj, azzal kb. 4-500 km, olajcsere utána már lehet hajtani.

Egyébként sokmindentől függ, milyen pontos a motor, mik voltak cserélve benne, stb.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18489


1969

« Hozzászólás #431 Dátum: 2008 Március 05, 08:52:08 »



Én jó 5000 km-ig csak finoman kocsikáztam vele. Aztán elkezdtem mélyről húzatni (4-esben 50-től), és jó 2000 km után rendesen pörgetni is.
ez nagyon szépen hangzik, de én egy évben lehet hogy nem is megyek 5000km-t  Roll Eyes
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #430 Dátum: 2008 Március 05, 00:51:13 »

Gyújtókábel trafóról lehúz, és jó sokáig forgat, hogy az olajat a pumpa felkapja. Csak utána indítottuk be az autót.
Mi anno egy kanna benzint elpöfögtettünk az autóval alapjáraton, de állítólag az nem jó.
Első 500 km után olajcsere, majd egy ezres után, és utána 5000 km-enként.
Én jó 5000 km-ig csak finoman kocsikáztam vele. Aztán elkezdtem mélyről húzatni (4-esben 50-től), és jó 2000 km után rendesen pörgetni is. Ennek már 8 éve... Azóta is szépen ketyeg, és lassan a 90ezret beletekertem.
Vagy nem erre vagy kíváncsi?


De ez a lényeg! Ez nagyon szép  Wink

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #429 Dátum: 2008 Március 04, 23:04:02 »

Frissen osszerakott motor elso beinditasanal hogyan szoktatok eljarni?
Gyújtókábel trafóról lehúz, és jó sokáig forgat, hogy az olajat a pumpa felkapja. Csak utána indítottuk be az autót.
Mi anno egy kanna benzint elpöfögtettünk az autóval alapjáraton, de állítólag az nem jó.
Első 500 km után olajcsere, majd egy ezres után, és utána 5000 km-enként.
Én jó 5000 km-ig csak finoman kocsikáztam vele. Aztán elkezdtem mélyről húzatni (4-esben 50-től), és jó 2000 km után rendesen pörgetni is. Ennek már 8 éve... Azóta is szépen ketyeg, és lassan a 90ezret beletekertem.
Vagy nem erre vagy kíváncsi?

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #428 Dátum: 2008 Március 04, 22:58:30 »

Frissen osszerakott motor elso beinditasanal hogyan szoktatok eljarni?

én például úgy, hogy bedugom a kulcsot a gyújtáskapcsolóba, és eltekerem ütközésig ;-)
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #427 Dátum: 2008 Március 04, 22:44:59 »

Frissen osszerakott motor elso beinditasanal hogyan szoktatok eljarni?

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8606


« Hozzászólás #426 Dátum: 2008 Március 04, 14:34:04 »

Na majd ha odajutunk, akkor újra felhozom a témát!  Grin Köszi!
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #425 Dátum: 2008 Március 04, 14:05:43 »

és tényleg elég neki egy busz elektromos gyújtás? (mert majdnem eladtam egy utángyártott 009-ért)

Ilyen gyújtásgörbét honnan lehet leszedni, letölteni?

a busz elektromos gyújtása tökéletes neki
gyújtásgörbét meg kitalálsz és próbálgatod

én azt csináltam, hogy stroboszkóppal különböző fordulatokon lemértem a gyári görbéjét a gyári elosztónak és az lett az alapbeállítás a programozhatón

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #424 Dátum: 2008 Március 04, 14:04:04 »

és tényleg elég neki egy busz elektromos gyújtás? (mert majdnem eladtam egy utángyártott 009-ért)

Ilyen gyújtásgörbét honnan lehet leszedni, letölteni?

Pár könyvben van, neten nem tudom, még nem láttam. Nem egy 3 dimenziós jellegmező....  Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #423 Dátum: 2008 Március 04, 14:02:34 »

nálam az (is) volt a gond, hogy hirtelen felengedve a gázt képes volt leállni a motor (gázzal)
a jelenség az volt, hogy leesett a fordulat, hörgött-hörgött majd 600 alá esett a fordulat és ott lekapcsolt a gázszelep biztonsági okokból
ezt úgy trükköztem ki, hogy az 1000-as fordulaton 8 fokos előgyújtást a fordulat csökkenésével emelni kezdtem (mondjuk 1000-as fordulaton 8 fok volt beállítva, 800-as fordulaton meg 10 fok), így aztán szinte mindig vissza tudott jönni a motor a halálból
arról nem is beszélve, hogy a 8 fokos alapjárati előgyuszi a 3000-es fordulatot elérve már 54 fokos volt, ilyen normál elosztóval sose tudtam volna csinálni

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8606


« Hozzászólás #422 Dátum: 2008 Március 04, 13:59:20 »

Az utólagos 009-esekről a véleményemet mondtam el, amiket tapasztaltam, szétszedtem, megnéztem, megmértem. Azokért nem adnék többet pénzt.

Az írható gyújtás nem rossz, de a bogármotor nem egy nagyon szofisztikált valami, majdnem egy lineáris gyújtás"görbével" a motor igényeit le lehet fedni. Innen kezdve minden csak bonyolultabbá teszi a dolgot, de bizonyos esetkben valóban lehet előnye. Ha pl. tud olyat, hogy indítás után alapjáraton 0 fokra húzza, aztán onnan kiszabályoz 33 fokig... Ezt nem tudja a 009-es.
és tényleg elég neki egy busz elektromos gyújtás? (mert majdnem eladtam egy utángyártott 009-ért)

Ilyen gyújtásgörbét honnan lehet leszedni, letölteni?
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #421 Dátum: 2008 Március 04, 13:59:02 »

Az utólagos 009-esekről a véleményemet mondtam el, amiket tapasztaltam, szétszedtem, megnéztem, megmértem. Azokért nem adnék többet pénzt.

Az írható gyújtás nem rossz, de a bogármotor nem egy nagyon szofisztikált valami, majdnem egy lineáris gyújtás"görbével" a motor igényeit le lehet fedni. Innen kezdve minden csak bonyolultabbá teszi a dolgot, de bizonyos esetkben valóban lehet előnye. Ha pl. tud olyat, hogy indítás után alapjáraton 0 fokra húzza, aztán onnan kiszabályoz 33 fokig... Ezt nem tudja a 009-es.

   Baditztol vettem,amikor vagy10 éve rám tolatott egy vonohorgos zsuk.
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #420 Dátum: 2008 Március 04, 13:57:33 »

Már elnézést, hogy ide merészkedtem. Lenne egy kérdésem.

A barátom arra akar rávenni, hogy írható gyújtást csináljunk a motoromra (mivel itt az előbb lehúztad az utángyártott 009-eket), megfontolnám ezt, azt állítja, hogy egy elektromos gyújtás (halos vagy valami) elég hozzá sé szépen mi majd írogatjuk? Vélemény?

nekem volt ilyenem a buszban
ilyenem volt mit amit itt emlegetnek:
http://totalcar.hu/magazin/technika/elogyujtvez/

Szrnka Györgytől vettem még sok-sok éve és 2 éve adtam el (Gregnek). Mondjuk én alapvetően azért használtam, hogy a gázrendszerhez hozzá tudjam hangolni szépen a motort és bizony elég jó kis kütyü volt.
Hall jeladós elosztó kell neki, leszedve minden vákum és röpsúly cucc. A lényeg, hogy nulla fokra állítva maga az elosztó ne szabályozzon előgyújtást.

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #419 Dátum: 2008 Március 04, 13:55:42 »

Már elnézést, hogy ide merészkedtem. Lenne egy kérdésem.

A barátom arra akar rávenni, hogy írható gyújtást csináljunk a motoromra (mivel itt az előbb lehúztad az utángyártott 009-eket), megfontolnám ezt, azt állítja, hogy egy elektromos gyújtás (halos vagy valami) elég hozzá sé szépen mi majd írogatjuk? Vélemény?

Az utólagos 009-esekről a véleményemet mondtam el, amiket tapasztaltam, szétszedtem, megnéztem, megmértem. Azokért nem adnék többet pénzt.

Az írható gyújtás nem rossz, de a bogármotor nem egy nagyon szofisztikált valami, majdnem egy lineáris gyújtás"görbével" a motor igényeit le lehet fedni. Innen kezdve minden csak bonyolultabbá teszi a dolgot, de bizonyos esetkben valóban lehet előnye. Ha pl. tud olyat, hogy indítás után alapjáraton 0 fokra húzza, aztán onnan kiszabályoz 33 fokig... Ezt nem tudja a 009-es.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #418 Dátum: 2008 Március 04, 13:50:15 »

biztos lehet, de nekem olyan nem volt (most sincs)
előtte mindig lámpáztam a gyári gyújtást ezért eleinte azzal próbálkoztam a 009-nél is, de nem működött, bődületesen szarul járt a motor
aztán szép lassan kialakult a lent melített módszer, az bevált
egészen biztosan nem így kellett volna gyújtást állítani és csak véletlenül találtam bele a helye beállításba, de stabilan működött az eljárás (mondjuk túl gyakran nem kellett állítgatni)

   Köszönöm.Pont ezért van a polcon.Hasonló tapasztalatok.Üdv.
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8606


« Hozzászólás #417 Dátum: 2008 Március 04, 13:50:09 »

A 009-es a pedál állás függvényében nem szabályozza az előgyújtást, ezért kis fordulaton elképzelhető, hogy gyengébb a motor. Viszont van, ahol vákumosat eleve nem tudsz bekötni, tehát a 009-es kényszerűség is.

A másik probléma, hogy van a Bosch 009-es és vannak utángyártott 009-esek. Ezek kinézetre hasonlóak, még a dobozuk is sárga-piros, azonban sok ilyan apróság hiányzik belőlük, ami a Boschban megvan, akár indiai, akár brazil. Például az alaplap a Boschnál teflonon csúszik, illesztése pontosabb, röpsúlyrugói nem lötyögnek, alaplap nem billeg stb. stb. stb. Az utángyártott nagyon gáz, szorul, rosszul szabályoz, kintragad.


Nekem az a tapasztalatom, hogy amikor széria motorra felteszel egy 009-est, ami jól működik és jól állítod be, akkor semmit nem lehet észrevenni, sem pro, sem kontra.

Egyébként a 009-es (Bosch) ki tud szabályozni 26 fokig is alapról (mértem!), ami 7 fokos alapelőgyújtásnál 33 fokos előgyújtás, amelyik motor forog 5000 felett, annak erre szüksége van. A szériák közül a legjobb is csak 22-24 fokot tud, ami tuningmotornak kevés.
Már elnézést, hogy ide merészkedtem. Lenne egy kérdésem.

A barátom arra akar rávenni, hogy írható gyújtást csináljunk a motoromra (mivel itt az előbb lehúztad az utángyártott 009-eket), megfontolnám ezt, azt állítja, hogy egy elektromos gyújtás (halos vagy valami) elég hozzá sé szépen mi majd írogatjuk? Vélemény?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #416 Dátum: 2008 Március 04, 13:49:15 »

a 009-esnek ugye nincs vákumos része, ezért aztán másféle alapbeállítást igényel, mint a gyári elosztó
én nagyobb alap előgyuszit állítanék neki, ha más is van piszkálva a motoron, akkor sokkal nagyobb előgyújtást is igényelhet

Amikor 7-10 foknál nagyobb alapelőgyújtást állítasz és úgy jó, akkor ott valami nem jól szabályoz, vagy valahogy rosszul vannak a jelek és ténylegesen nem akkora az előgyújtás. Amikor csak fordulaton jó, a "hivatalos módszerrel" nem, az tipikus példája annak, hogy nem jó a jelleggörbéje és ha alapon jó, akkor fordulaton nem valamint ha fordulatra rakod akkor jó, de nem optimális alaphelyzetben.

Stroboszkóp, esetleg órás stroboszkóp mindent elárul.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #415 Dátum: 2008 Március 04, 13:46:59 »

   Stroboszkóppal nem lehet tudományossabban?

biztos lehet, de nekem olyan nem volt (most sincs)
előtte mindig lámpáztam a gyári gyújtást ezért eleinte azzal próbálkoztam a 009-nél is, de nem működött, bődületesen szarul járt a motor
aztán szép lassan kialakult a lent melített módszer, az bevált
egészen biztosan nem így kellett volna gyújtást állítani és csak véletlenül találtam bele a helye beállításba, de stabilan működött az eljárás (mondjuk túl gyakran nem kellett állítgatni)

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #414 Dátum: 2008 Március 04, 13:42:40 »

   Stroboszkóppal nem lehet tudományossabban?


nálam a bogáron anno külön kis procedúra volt a gyújtásállítás
1 - motort üzemmelegre felmelegíteni valahogy
2 - a motort 2500 körüli fordulatra felpörgetni és ottartani
3 - a gyújtást úgy tekergetni, hogy 2500-as fordulaton minél szebben járjon

ha így csináltam, akkor a kocsi szépen indult, volt alapjárat és ki is tudott forogni
ha bármilyen más (egyébként elfogadott "tudományos") módszert választottam, akkor vagy nem indult a kocsi vagy nem volt alapjárat vagy nem pörgött 4000 fölé
a "lámpázás" illetve a gyári jelre állítás az annyira szar eredményt produkált, hogy a parkolóból nem tudtam kiállni

volt vagy 30 fok az alap előgyújtásom
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #413 Dátum: 2008 Március 04, 13:41:31 »

   A 009 gyújtáselosztó témát körbejárnánk?Mert van egy alig futott darabom,akkor feltolnám a vákumos helyére.
Mikor 1,6-nál cseréltem,szarabb lett mint a régi.
A 009-es a pedál állás függvényében nem szabályozza az előgyújtást, ezért kis fordulaton elképzelhető, hogy gyengébb a motor. Viszont van, ahol vákumosat eleve nem tudsz bekötni, tehát a 009-es kényszerűség is.

A másik probléma, hogy van a Bosch 009-es és vannak utángyártott 009-esek. Ezek kinézetre hasonlóak, még a dobozuk is sárga-piros, azonban sok ilyan apróság hiányzik belőlük, ami a Boschban megvan, akár indiai, akár brazil. Például az alaplap a Boschnál teflonon csúszik, illesztése pontosabb, röpsúlyrugói nem lötyögnek, alaplap nem billeg stb. stb. stb. Az utángyártott nagyon gáz, szorul, rosszul szabályoz, kintragad.


Nekem az a tapasztalatom, hogy amikor széria motorra felteszel egy 009-est, ami jól működik és jól állítod be, akkor semmit nem lehet észrevenni, sem pro, sem kontra.

Egyébként a 009-es (Bosch) ki tud szabályozni 26 fokig is alapról (mértem!), ami 7 fokos alapelőgyújtásnál 33 fokos előgyújtás, amelyik motor forog 5000 felett, annak erre szüksége van. A szériák közül a legjobb is csak 22-24 fokot tud, ami tuningmotornak kevés.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #412 Dátum: 2008 Március 04, 13:40:49 »

nálam a bogáron anno külön kis procedúra volt a gyújtásállítás
1 - motort üzemmelegre felmelegíteni valahogy
2 - a motort 2500 körüli fordulatra felpörgetni és ottartani
3 - a gyújtást úgy tekergetni, hogy 2500-as fordulaton minél szebben járjon

ha így csináltam, akkor a kocsi szépen indult, volt alapjárat és ki is tudott forogni
ha bármilyen más (egyébként elfogadott "tudományos") módszert választottam, akkor vagy nem indult a kocsi vagy nem volt alapjárat vagy nem pörgött 4000 fölé
a "lámpázás" illetve a gyári jelre állítás az annyira szar eredményt produkált, hogy a parkolóból nem tudtam kiállni

volt vagy 30 fok az alap előgyújtásom

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #411 Dátum: 2008 Március 04, 13:33:07 »

a 009-esnek ugye nincs vákumos része, ezért aztán másféle alapbeállítást igényel, mint a gyári elosztó
én nagyobb alap előgyuszit állítanék neki, ha más is van piszkálva a motoron, akkor sokkal nagyobb előgyújtást is igényelhet
  2300-at futott 1850-es.
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #410 Dátum: 2008 Március 04, 13:29:55 »

a 009-esnek ugye nincs vákumos része, ezért aztán másféle alapbeállítást igényel, mint a gyári elosztó
én nagyobb alap előgyuszit állítanék neki, ha más is van piszkálva a motoron, akkor sokkal nagyobb előgyújtást is igényelhet

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #409 Dátum: 2008 Március 04, 13:13:46 »

   A 009 gyújtáselosztó témát körbejárnánk?Mert van egy alig futott darabom,akkor feltolnám a vákumos helyére.
Mikor 1,6-nál cseréltem,szarabb lett mint a régi.
Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #408 Dátum: 2008 Március 03, 20:35:40 »

ma ép néztem 110-130cfok közt volt a motorhöm és ez agaszto nagyon számomra

Olajhütő előre.

 Evil

Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #407 Dátum: 2008 Március 01, 01:50:33 »

Az impreza fejlettebb elektronikája pontosabban állítja az előgyújtást a kopogás (detonációs égés) határára, így a magasabb oktánszámú tüzelőanyagot ki tudja használni. A buta motorok nem tudják, hiába teszel bele akármit, az akkor gyújt és oylan előgyjtással, ami bele van programozva.

Gondolhatjátok, hogy mit számít a mi autóinknál. Pont semmit.

etanolt neki  Evil Grin

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #406 Dátum: 2008 Február 27, 17:24:47 »

erről a benzin témáról láttam egy tesztet a discoveryn, a lényeg hogy tesztelték, a 95ös, a 98as, meg a super100 oktánszámú bengákat, egy 1.4punton,  golf 5 gt-n, meg egy impreza wrx-ben, a puntónak mindegy volt, hoghy mit tankolsz bele, az összessel a 95 lovat produkálta, a golfnál már számított kb 6-8 lóerőt hogy nem 95, hanem 98, vagy 100as van benne, 170LE helyett 178at teljesített a 100assal, míg a WRX a 220LE helyett 238at adott le a 100as oktánszámú bengával, azért ez érdekes.
Az impreza fejlettebb elektronikája pontosabban állítja az előgyújtást a kopogás (detonációs égés) határára, így a magasabb oktánszámú tüzelőanyagot ki tudja használni. A buta motorok nem tudják, hiába teszel bele akármit, az akkor gyújt és oylan előgyjtással, ami bele van programozva.

Gondolhatjátok, hogy mit számít a mi autóinknál. Pont semmit.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18489


1969

« Hozzászólás #405 Dátum: 2008 Február 26, 21:56:30 »

erről a benzin témáról láttam egy tesztet a discoveryn, a lényeg hogy tesztelték, a 95ös, a 98as, meg a super100 oktánszámú bengákat, egy 1.4punton,  golf 5 gt-n, meg egy impreza wrx-ben, a puntónak mindegy volt, hoghy mit tankolsz bele, az összessel a 95 lovat produkálta, a golfnál már számított kb 6-8 lóerőt hogy nem 95, hanem 98, vagy 100as van benne, 170LE helyett 178at teljesített a 100assal, míg a WRX a 220LE helyett 238at adott le a 100as oktánszámú bengával, azért ez érdekes.
pont tegnap írta valahol (azt hiszem?) Süni, hogy az oktánszám a benzin kompressziótűrését határozza meg. vagyis a mi alacsony kompressziójú motorjainkba felesleges a 100as
Oldalak: 1 ... 542 543 544 545 546 [547] 548 549 550 551 552 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.128 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.