www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 28, 21:03:19
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921226
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
325
326
327
328
329
[
330
]
331
332
333
334
335
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3404686 alkalommal)
SiD
Hozzászólások: 3302
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9124 Dátum:
2010 április 06, 22:09:09 »
Nekem az 1302S gyári hosszú váltójával eléggé teherautós a feeling.
A teherautókkal tudok legfeljebb gyorsulni vagy az 1.4-es kombikkal, viszont utazni jól lehet vele.
1963 VW1200 DeLuxe
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9123 Dátum:
2010 április 06, 21:59:39 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 április 06, 21:48:12
Talán igen, mert akkor nagyjából olyan lenne a 4., mint egy hosszú váltóé, amit eleve az 1.6-oshoz csináltak.
Az egyetlen porbléma (sic!) ;-) a nagy áttétel különbség lenne a 3. és 4. között.
bízom benn, hogy lessz annyi erő-nyomaték az 1.6ban, hogy 4.-ben 2000-es 2500-ös fordulatról "erölködés" nélkül gyursuljon
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9122 Dátum:
2010 április 06, 21:48:12 »
Idézetet írta: gas - 2010 április 06, 21:44:25
a rövid difi ellenére sem lenne elég rugalmas?
Talán igen, mert akkor nagyjából olyan lenne a 4., mint egy hosszú váltóé, amit eleve az 1.6-oshoz csináltak.
Az egyetlen porbléma (sic!) ;-) a nagy áttétel különbség lenne a 3. és 4. között.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
abes
Hozzászólások: 14980
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9121 Dátum:
2010 április 06, 21:46:46 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 április 06, 21:42:25
A 155 R15 az 155/80 R15 Az igazi AO-s váltó 0.93-as negyedik és 3.88-as difi
Köszönöm akkor ezek szerint nekem, 130-nál 3850 körül pörgött a motor vagy fél órán keresztül.
Nem rossz, egy F2-es 1.6 mocitól ami enyhén csapágyas.
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9120 Dátum:
2010 április 06, 21:45:41 »
Idézetet írta: abes - 2010 április 06, 21:43:19
Nem konkrétan neked szegeztem a kérdést, csak becsatlakoztam a beszélgetésbe.
ja asztem, csak mert az én hozzászólásomat idézted
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9119 Dátum:
2010 április 06, 21:44:25 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 április 06, 21:35:50
Elég nagy lenne a különbség a 3. és 4. között, de a baj inkább akkor lenne, ha 70-ről akarsz gyorsítani, esetleg 60-nal krúzolni.
a rövid difi ellenére sem lenne elég rugalmas?
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
abes
Hozzászólások: 14980
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9118 Dátum:
2010 április 06, 21:43:19 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2010 április 06, 21:39:43
hm?
nekem hátul 205/65 R15
difit az 3.875 nem?
Nem konkrétan neked szegeztem a kérdést, csak becsatlakoztam a beszélgetésbe.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9117 Dátum:
2010 április 06, 21:42:25 »
Idézetet írta: abes - 2010 április 06, 21:37:02
Akkor a 155 r15 az 155/99 R15 vagy 155/85 R15? A0 váltó az 0.93 difi pedig 3.85?
A 155 R15 az 155/80 R15 Az igazi AO-s váltó 0.93-as negyedik és 3.88-as difi
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9116 Dátum:
2010 április 06, 21:39:43 »
Idézetet írta: abes - 2010 április 06, 21:37:02
Akkor a 155 r15 az 155/99 R15 vagy 155/85 R15? A0 váltó az 0.93 difi pedig 3.85?
hm?
nekem hátul 205/65 R15
difit az 3.875 nem?
abes
Hozzászólások: 14980
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9115 Dátum:
2010 április 06, 21:37:02 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2010 április 06, 21:28:49
Akkor a 155 r15 az 155/99 R15 vagy 155/85 R15? A0 váltó az 0.93 difi pedig 3.85?
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9114 Dátum:
2010 április 06, 21:35:50 »
Idézetet írta: gas - 2010 április 06, 21:24:31
Üdv!
A rövid váltó amúgy hosszabb 4. fokozatát érdemes még hosszabbra cserélni?
valahol hirdettek 0.80 vagy 0.82-es 4. fokozatot de most nem találom a hirdetést
vagy ezzel az áttétellel már túl nagy lenne a különbség a 3. és a 4. között esetleg a motor sem bírná?( 1.6 dupla karbi)
Elég nagy lenne a különbség a 3. és 4. között, de a baj inkább akkor lenne, ha 70-ről akarsz gyorsítani, esetleg 60-nal krúzolni.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9113 Dátum:
2010 április 06, 21:34:27 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2010 április 06, 21:28:49
Akkor a mostani váltóm 4. sebessége 0,93-as?
Arra azt írja, hogy 4.ben 5000-es fordulaton 169 km/h.
Gps-el mérve mentem már vele 2 fővel 165 km/h-t.
Akkor létezik, hogy 4.-ben képes 5000-ig forogni a motorom???
(beköthetném már a fordmérőt...)
0,88-al 5000-es fordulaton 179 km/h-t számol.
0,8-al viszont már 197 km/h-t (nyálcsorgatós smile)
Az a motor két DCNF weberrel 5500-as fordulaton adta le a maximális teljesítményét 107 lóerőt.
A typ3-assal ment 175-öt, GPS-szel mérve, sík úton.
Nem hiszem, hogy akármilyen áttátellel tudna 197-et menni, mert a hosszú váltót nem tudná addig elforgatni, legalábbis necces. 180-190 közé biztos bekúszna egy okos áttétellel. Ennél a tempónál +5 km/h-hoz nagy erő kell.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9112 Dátum:
2010 április 06, 21:28:49 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 április 06, 20:17:14
A CSP oldalán van pontos számológép, beírod a kerékméretet, áttételt, kiadja a fordulathoz tartozó sebességet.
http://www.csp-shop.de/cshop/technik/getriebeberechnung5.php
Akkor a mostani váltóm 4. sebessége 0,93-as?
Arra azt írja, hogy 4.ben 5000-es fordulaton 169 km/h.
Gps-el mérve mentem már vele 2 fővel 165 km/h-t.
Akkor létezik, hogy 4.-ben képes 5000-ig forogni a motorom???
(beköthetném már a fordmérőt...)
0,88-al 5000-es fordulaton 179 km/h-t számol.
0,8-al viszont már 197 km/h-t (nyálcsorgatós smile)
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9111 Dátum:
2010 április 06, 21:24:31 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 április 06, 20:26:22
Segítek, azonban a sima 1.6-os motorhoz én nem tennék hosszabb váltót, mint a gyáriak, tehát 100-nál forogjon 3000-et, ahogy a rövid 90-nél 3000-et.
Amikor hosszabb váltót teszünk az 1.6-oshoz, akkor városban vagy 3.-ban kell közlekedni, vagy minimum 70-nel.
Üdv!
A rövid váltó amúgy hosszabb 4. fokozatát érdemes még hosszabbra cserélni?
valahol hirdettek 0.80 vagy 0.82-es 4. fokozatot de most nem találom a hirdetést
vagy ezzel az áttétellel már túl nagy lenne a különbség a 3. és a 4. között esetleg a motor sem bírná?( 1.6 dupla karbi)
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9110 Dátum:
2010 április 06, 20:26:22 »
Idézetet írta: 1303LS - 2010 április 06, 20:20:48
Ebben segítesz nekem is, ha megunom a még össze sem rakott 1,6 os motorom és a még polcon lévő AT-s váltómat?
Bagatel 1-2 éven belül.
Segítek, azonban a sima 1.6-os motorhoz én nem tennék hosszabb váltót, mint a gyáriak, tehát 100-nál forogjon 3000-et, ahogy a rövid 90-nél 3000-et.
Amikor hosszabb váltót teszünk az 1.6-oshoz, akkor városban vagy 3.-ban kell közlekedni, vagy minimum 70-nel.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
1303LS
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9109 Dátum:
2010 április 06, 20:20:48 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 április 06, 14:39:26
A te AT-s váltódba egy 0.89-es negyediket kell berakni a 0.93 helyett. Ilyet könnyű találni, olcsó és én megcsinálom. És nem lesz semminek baja.
Ebben segítesz nekem is, ha megunom a még össze sem rakott 1,6 os motorom és a még polcon lévő AT-s váltómat?
Bagatel 1-2 éven belül.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9108 Dátum:
2010 április 06, 20:19:35 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2010 április 06, 20:05:45
Végülis akkor csak ezt a két fogaskereket kell cserélni az egész váltóban és kész is?
Végülis igen, de ehhez szét kell szedni az egész váltót teljesen és a kapcsolóvillákat le kell húzni a rudakról, azok beállítása pedig nem megy preparált ablakos váltó nélkül. Aztán a behajtás tengelyét is ki kell préselni a csapágyból, az sem megy csak úgy gyere-buci-hamm-bekaplak.
Egy napos meló.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9107 Dátum:
2010 április 06, 20:17:14 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2010 április 06, 20:05:45
Végülis akkor csak ezt a két fogaskereket kell cserélni az egész váltóban és kész is?
Van valahol ezekről valami táblázat ami szemlélteti ezeket az értékeket, mondjuk egy adott fordulaton?
Vagy hogy lehet kiszámolni?
A CSP oldalán van pontos számológép, beírod a kerékméretet, áttételt, kiadja a fordulathoz tartozó sebességet.
http://www.csp-shop.de/cshop/technik/getriebeberechnung5.php
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9106 Dátum:
2010 április 06, 20:05:45 »
Végülis akkor csak ezt a két fogaskereket kell cserélni az egész váltóban és kész is?
Van valahol ezekről valami táblázat ami szemlélteti ezeket az értékeket, mondjuk egy adott fordulaton?
Vagy hogy lehet kiszámolni?
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9105 Dátum:
2010 április 06, 20:03:50 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 április 06, 16:33:44
Egyébként fasz, mert az én mexikóimba jó ez is, csak a befecskendezősökbe nem jó, mondd meg neki, hogy ezt üzenem.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9104 Dátum:
2010 április 06, 16:36:47 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 április 06, 16:33:44
Azt írja nem jó az AuTomatische getriebe-be, de az AT kódúhoz jó, hiszen bordás a negyedik fogaskerék, nem pedig ékpályás.
A mexikóiba azért nem jó, mert ott más a modul, és a tengelyátmérő.
Az ebben a tuti, hogy hegesztett az agy, nem fog leforogni róla. De kurva drága ez az ember, már én is vettem tőle pár dolgot. Mindig ezen a szürke padlózaton fényképezi a motyóit. 3.88-as végáttételt is árult, azt is drágán.
Kapcsolóvillát (acél) vettem tőle, sokért, aztán szereztem itthon ingyen.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9103 Dátum:
2010 április 06, 16:33:44 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2010 április 06, 14:45:29
ja azt írja ez nem jó AT-be...
Azt írja nem jó az AuTomatische getriebe-be, de az AT kódúhoz jó, hiszen bordás a negyedik fogaskerék, nem pedig ékpályás.
A mexikóiba azért nem jó, mert ott más a modul, és a tengelyátmérő. Meg az megint ékpályás lett, mint 66 előtt.
Egyébként fasz, mert az én mexikóimba jó ez is, csak a befecskendezősökbe nem jó, mondd meg neki, hogy ezt üzenem.
«
Utoljára szerkesztve: 2010 április 06, 16:38:12 írta Stuntmanus
»
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
vwboxer
Hozzászólások: 1723
06 70 38 98 619
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9102 Dátum:
2010 április 06, 16:16:39 »
Nekem 0.82-es a 4-ik
elméletileg 230 a véve
http://www.motorvalto.hu/
1971 VW 1302S
1988 VW T3 syncro...........+2db...................ELADÓ
1994 VW T4
1989 GOLF 2 94000km.................................ELADÓ
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9101 Dátum:
2010 április 06, 14:45:29 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2010 április 06, 14:44:45
Pl ilyet?
http://cgi.ebay.de/VW-Kaefer-Karmann-Getriebe-4-Gang-0-88-verstaerkt_W0QQitemZ270553168145QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item3efe39b911
ja azt írja ez nem jó AT-be...
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9100 Dátum:
2010 április 06, 14:44:45 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 április 06, 14:39:26
Igen és ha kettesben elforgatod 5000-ig, akkor az áttétel módosított turbinakereked geostacionárius pályára áll, de elviszi a kutyaházat is. Nem ilyen egyszerű a dolog.
Ráadásul még tetetmes a teljesítmény felvétele is.
A te AT-s váltódba egy 0.89-es negyediket kell berakni a 0.93 helyett. Ilyet könnyű találni, olcsó és én megcsinálom. És nem lesz semminek baja.
Én is így fogom csinálni a hosszú váltómat.
Pl ilyet?
http://cgi.ebay.de/VW-Kaefer-Karmann-Getriebe-4-Gang-0-88-verstaerkt_W0QQitemZ270553168145QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item3efe39b911
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9099 Dátum:
2010 április 06, 14:39:26 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2010 április 06, 14:35:46
Az tényleg nem kevés! Érdemes ezzel foglalkozni?
de az ékszíjtárcsa átmérővel úgy alakítom a turbina fordulatot ahogy akarom, olyat méretet kell választani ami kiküszöböli a főtengelyfordulat változást, amin tartósan használna az ember. nem?
Igen és ha kettesben elforgatod 5000-ig, akkor az áttétel módosított turbinakereked geostacionárius pályára áll, de elviszi a kutyaházat is. Nem ilyen egyszerű a dolog.
Ráadásul még tetetmes a teljesítmény felvétele is.
A te AT-s váltódba egy 0.89-es negyediket kell berakni a 0.93 helyett. Ilyet könnyű találni, olcsó és én megcsinálom. És nem lesz semminek baja.
Én is így fogom csinálni a hosszú váltómat.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
wob974
Hozzászólások: 13495
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9098 Dátum:
2010 április 06, 14:37:03 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2010 április 06, 14:22:37
Mennyivel hosszabbodik meg ezekkel a 3. és a 4. fokozat?
http://cgi.ebay.de/VW-Kaefer-AT-Getriebe-Lange-Ubersetzung-3-und-4-Gang_W0QQitemZ220582991730QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item335bc55772
<beszúrt kép törölve>
Méterekkel.
Vegyetek VW modelleket!:
https://picasaweb.google.com/wob974/EladoVWModellekForSale
Képek:
https://picasaweb.google.com/wob1974
Videók:
http://www.youtube.com/user/wob974#g/u
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9097 Dátum:
2010 április 06, 14:35:46 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 április 06, 14:32:27
0.80/0.93 = 0.86 Ha most 100-nál 3000-et forog a motorod (kb ennyit) akkor ezzel 2580-at fog. Ez jenetős különbség.
Ész nélkül azonban nem szabad a váltót hosszabbítani, mert nagy lesz a fokozatok közötti lépcső (ezért kell a harmadikat is változtatni), meg a motor hőleadása a teljesítménnyel arányos leginkább, a szállított hűtőlevegő pedig a fordulattal. Tehát ha 100-zal mész nagyjából ugyanúgy melegszik a motor a hosszú váltóval is, azonban a szállított levegő csak kb 86 %-a rövid váltóval üzemelő motor által szállított mennyiségnek.
(okoskodóknak: tudom, hogy a szállított levegő mennyisége és a turbina fordulata nem lineáris, de nem akarok komolyabb számításokba belemenni, nagyvonalakben pedig igaz, amit leírtam.)
Az tényleg nem kevés! Érdemes ezzel foglalkozni?
de az ékszíjtárcsa átmérővel úgy alakítom a turbina fordulatot ahogy akarom, olyat méretet kell választani ami kiküszöböli a főtengelyfordulat változást, amin tartósan használna az ember. nem?
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9096 Dátum:
2010 április 06, 14:32:27 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2010 április 06, 14:22:37
Mennyivel hosszabbodik meg ezekkel a 3. és a 4. fokozat?
http://cgi.ebay.de/VW-Kaefer-AT-Getriebe-Lange-Ubersetzung-3-und-4-Gang_W0QQitemZ220582991730QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item335bc55772
<beszúrt kép törölve>
0.80/0.93 = 0.86 Ha most 100-nál 3000-et forog a motorod (kb ennyit) akkor ezzel 2580-at fog. Ez jenetős különbség.
Ész nélkül azonban nem szabad a váltót hosszabbítani, mert nagy lesz a fokozatok közötti lépcső (ezért kell a harmadikat is változtatni), meg a motor hőleadása a teljesítménnyel arányos leginkább, a szállított hűtőlevegő pedig a fordulattal. Tehát ha 100-zal mész nagyjából ugyanúgy melegszik a motor a hosszú váltóval is, azonban a szállított levegő csak kb 86 %-a rövid váltóval üzemelő motor által szállított mennyiségnek.
(okoskodóknak: tudom, hogy a szállított levegő mennyisége és a turbina fordulata nem lineáris, de nem akarok komolyabb számításokba belemenni, nagyvonalakben pedig igaz, amit leírtam.)
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9095 Dátum:
2010 április 06, 14:22:37 »
Mennyivel hosszabbodik meg ezekkel a 3. és a 4. fokozat?
http://cgi.ebay.de/VW-Kaefer-AT-Getriebe-Lange-Ubersetzung-3-und-4-Gang_W0QQitemZ220582991730QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item335bc55772
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9094 Dátum:
2010 április 05, 22:30:43 »
Idézetet írta: BigBug - 2010 április 05, 22:13:57
http://img.photobucket.com/albums/v391/mejiacne/63%20Ragtop/Vintage%20Speed%
http://img.photobucket.com/albums/v391/mejiacne/63%20Ragtop/Vintage%20Speed%20Exhaust/P1010266.jpg
a két linked közötti különbség
Ja, mea culpa.
Csak mindig felb*szom az agyam, mert sokat szörfözök mindenfelé, látok és olvasok érdekes dolgokat és szeretném megosztani, kommentelni, hogy megbeszélhessük. És ilyenkor jönnek a hibaüzenetek, a fájl túl nagy, ezt a hozzászólást már elküldtem, stb. Aztán beleunok a variálásba, sem kedvem, sem időm.
Most ezt valóban én néztem be, beismerem.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
BigBug
Hozzászólások: 28919
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9093 Dátum:
2010 április 05, 22:13:57 »
http://img.photobucket.com/albums/v391/mejiacne/63%20Ragtop/Vintage%20Speed%
http://img.photobucket.com/albums/v391/mejiacne/63%20Ragtop/Vintage%20Speed%20Exhaust/P1010266.jpg
a két linked közötti különbség
sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....
ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
BigBug
Hozzászólások: 28919
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9092 Dátum:
2010 április 05, 22:11:09 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 április 05, 22:09:50
Először is pontosan így csináltam, most sem vagyok okosabb, mint 40 mp-cel ezelőtt.
akkor sem a fórum hibája volt
a fotobucket küldte a hibaüzenetet és nem a fórum
sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....
ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9091 Dátum:
2010 április 05, 22:10:18 »
Idézetet írta: Aircult - 2010 április 05, 22:09:28
fuuuj,töröttrugós,beesettkerekes izlésficamos,használhatatlan szar...és persze ilyen a kipuffogója is
Ezzel nekem is van bajom, de nem az én autóm....
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9090 Dátum:
2010 április 05, 22:09:50 »
Először is pontosan így csináltam, most sem vagyok okosabb, mint 40 mp-cel ezelőtt.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9089 Dátum:
2010 április 05, 22:09:28 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 április 05, 22:07:59
<beszúrt kép törölve>
fuuuj,töröttrugós,beesettkerekes izlésficamos,használhatatlan szar...és persze ilyen a kipuffogója is
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9088 Dátum:
2010 április 05, 22:09:08 »
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9087 Dátum:
2010 április 05, 22:07:59 »
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
BigBug
Hozzászólások: 28919
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9086 Dátum:
2010 április 05, 22:07:24 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 április 05, 22:06:04
ahonna a képet linkelted az az oldal nem enged linkelni , jelen esetben ez a probléma
szvsz semmi köze a fórumhoz
sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....
ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9085 Dátum:
2010 április 05, 22:07:05 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 április 05, 22:06:04
A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Oldalak:
1
...
325
326
327
328
329
[
330
]
331
332
333
334
335
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...