www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 28, 08:06:23
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921223
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
276
277
278
279
280
[
281
]
282
283
284
285
286
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3403433 alkalommal)
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11084 Dátum:
2010 Október 04, 12:59:22 »
Idézetet írta: maxi - 2010 Október 04, 12:42:08
ezzel mi a picsa lett?
ahogy elnézem, flexszel szedtek le a dugattyútetőből.
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11083 Dátum:
2010 Október 04, 12:42:08 »
Idézetet írta: Pityubácsi - 2010 Október 04, 12:31:46
aki feltöltős motort szeretne építeni, javaslom a DIY csökkentsünk kompressziót :-))
<beszúrt kép törölve>
ezzel mi a picsa lett?
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11082 Dátum:
2010 Október 04, 12:31:46 »
aki feltöltős motort szeretne építeni, javaslom a DIY csökkentsünk kompressziót :-))
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11081 Dátum:
2010 Október 04, 11:25:25 »
Idézetet írta: maxi - 2010 Október 04, 10:55:25
Ezt 10w60 castrol edge sport olajal produkálta.
Most 20w50 Rowe van benne, meg nincs 40fok igy magasabb is.
Hidegen ha beindítod 5bár fordulaton 7bár.
Nincs baja én úgy gondolom.
És nem eszi az olajat.
okéoké :-)
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11080 Dátum:
2010 Október 04, 10:55:25 »
Idézetet írta: Pityubácsi - 2010 Október 04, 10:50:22
nem tudom, azért kérdezem.
csak kevésnek tűnik. (nekem)
Ezt 10w60 castrol edge sport olajal produkálta.
Most 20w50 Rowe van benne, meg nincs 40fok igy magasabb is.
Hidegen ha beindítod 5bár fordulaton 7bár.
Nincs baja én úgy gondolom.
És nem eszi az olajat.
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11079 Dátum:
2010 Október 04, 10:50:22 »
Idézetet írta: maxi - 2010 Október 04, 09:54:44
meleg motornál nyáron?
nem tudom, azért kérdezem.
csak kevésnek tűnik. (nekem)
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11078 Dátum:
2010 Október 04, 09:54:44 »
Idézetet írta: Pityubácsi - 2010 Október 04, 09:44:06
ez nem kevés egy kicsit?
meleg motornál nyáron?
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11077 Dátum:
2010 Október 04, 09:54:20 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Október 03, 21:46:58
Igy van. Jobb, ha ott felépül egy kis nyomás és akkor kevesebb olajat szór oda a főtengely, ha pedig ott is kivezetés van akkor több megy oda és ki is megy a csövön.
Engem kicsit meglepett a dolog, a TheSamba-n olvastam.
mi van, ha mindkét HF meg van nyitva?
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11076 Dátum:
2010 Október 04, 09:44:06 »
Idézetet írta: maxi - 2010 Október 04, 09:36:54
Olajnyomás 0,3-,0,5bár(alapjáraton) fordulaton 1,5-2,0bár.
ez nem kevés egy kicsit?
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11075 Dátum:
2010 Október 04, 09:36:54 »
Keresek
Typ1-es sport vez. tengelyhez fogaskereket!
S.O.S.
Köszi.
Ugyanitt eladó 1,6-os szimpla szívós moci. Gyújtás, Ac, Dinamó, Kuplung tárcsa+nyomólap nincs hozzá.
Jó, erős, nem csörög csattog. Melegen(nyáron 35-40fokba) Olajnyomás 0,3-,0,5bár(alapjáraton) fordulaton 1,5-2,0bár.
ára: 50Ezer+10ezer és új ernest kipuffal.
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11074 Dátum:
2010 Október 03, 22:11:51 »
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11073 Dátum:
2010 Október 03, 21:49:11 »
15 alatt lesz az időd!
bogár 100LE-vel = 15,2
A tiéd több lesz.
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Október 03, 21:36:21
Ha az én autóm nem megy be 15 alá itt az udvaron gyújtom fel.
Elsőre biztos vagyok benne, hogy belenézek valami szopóálarcba, valami karbi gond biztos lesz, de tavasz végére össze kell álljon teljesen.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11072 Dátum:
2010 Október 03, 21:46:58 »
Idézetet írta: gsattila - 2010 Október 03, 21:44:06
Mert oda veri a főtengely az olajat. Vagy nem?
Igy van. Jobb, ha ott felépül egy kis nyomás és akkor kevesebb olajat szór oda a főtengely, ha pedig ott is kivezetés van akkor több megy oda és ki is megy a csövön.
Engem kicsit meglepett a dolog, a TheSamba-n olvastam.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11071 Dátum:
2010 Október 03, 21:45:01 »
Idézetet írta: Pityubácsi - 2010 Október 03, 21:43:05
1200€ sütve vagy nyersen? :-))
Kaposváron tette ezt a nagyvonalú ajánlatot. A gyári motorral és azonnal fizet.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11070 Dátum:
2010 Október 03, 21:44:06 »
Mert oda veri a főtengely az olajat. Vagy nem?
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Október 03, 21:33:47
Én majd nem merem elrúgni a rajtnál, mert wheel hop lesz és szétesik a váltóm. Igért egy hangember Berg féle kereszttartót, de még semmi sincs belőle. Mondjuk az asztalra rakott motornál nem is kell.
Mai találós kérdésünk, miért a jobb oldali szelepdeknin vagy hengerfejen van a Porsche kartergázcsöve és miért javasolják a jobb oldalra a bogárnál is tuning motoron?
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11069 Dátum:
2010 Október 03, 21:43:05 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Október 03, 21:41:20
Xoyox 1200 Eurója jobban hangzik.
1200€ sütve vagy nyersen? :-))
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11068 Dátum:
2010 Október 03, 21:41:20 »
Idézetet írta: Bill - 2010 Október 03, 21:39:36
inkább megkímélnélek egy ilyen szívszorító dologtól, és most ajánlok érte 100 ezret
(persze csak sérülésmentesen)
Xoyox 1200 Eurója jobban hangzik.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11067 Dátum:
2010 Október 03, 21:40:40 »
Idézetet írta: Aircult - 2010 Október 03, 21:37:29
Május elején szokott lenni az első Fertőszentmiklósi gyorsulási, megnéztem... addigra már tökéletesnek kell lennie
Még októberben menni fog a motor (állványon), novemberben már az autó is, tavasszal a finomítás lesz.
Rendelnem kell még pár cuccot az két hét holtidő.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Bill
Hozzászólások: 8607
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11066 Dátum:
2010 Október 03, 21:39:36 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Október 03, 21:36:21
Ha az én autóm nem megy be 15 alá itt az udvaron gyújtom fel.
...
inkább megkímélnélek egy ilyen szívszorító dologtól, és most ajánlok érte 100 ezret
(persze csak sérülésmentesen)
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11065 Dátum:
2010 Október 03, 21:37:29 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Október 03, 21:36:21
Ha az én autóm nem megy be 15 alá itt az udvaron gyújtom fel.
Elsőre biztos vagyok benne, hogy belenézek valami szopóálarcba, valami karbi gond biztos lesz, de tavasz végére össze kell álljon teljesen.
Május elején szokott lenni az első Fertőszentmiklósi gyorsulási, megnéztem... addigra már tökéletesnek kell lennie
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11064 Dátum:
2010 Október 03, 21:36:21 »
Ha az én autóm nem megy be 15 alá itt az udvaron gyújtom fel.
Elsőre biztos vagyok benne, hogy belenézek valami szopóálarcba, valami karbi gond biztos lesz, de tavasz végére össze kell álljon teljesen.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11063 Dátum:
2010 Október 03, 21:33:47 »
Idézetet írta: callook - 2010 Október 03, 20:09:18
Igazándiból nem olyan nagy szám ez az idő, de elárulhatom, hogy Stunt és az én célom-vágyam, hogy mindkettőnk autója úgy, hogy utcai autó, tudja a 14,xx időt 1/4 mérföldön.
És ez mindkettőnknek jó jel, mert ha most tudta a 15,2-t, akkor átépítés után reális esélyünk van a 14,99-re
És köszönöm Stuntnak, Aircultnak, hogy lehetővé tették azt, hogy 1 hétig nálam legyen a Steve Tims féle hengerfej mintának!
Én majd nem merem elrúgni a rajtnál, mert wheel hop lesz és szétesik a váltóm. Igért egy hangember Berg féle kereszttartót, de még semmi sincs belőle. Mondjuk az asztalra rakott motornál nem is kell.
Mai találós kérdésünk, miért a jobb oldali szelepdeknin vagy hengerfejen van a Porsche kartergázcsöve és miért javasolják a jobb oldalra a bogárnál is tuning motoron?
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11062 Dátum:
2010 Október 03, 21:19:56 »
Idézetet írta: Aircult - 2010 Október 03, 20:52:30
Egyébként meg Gyoma,Debrecen,Kaposvár sokkal közelebb van? Nem hiszem és mégis sikeres...
Íme a képeim:
http://kep.tar.hu/elitevwclub/50683549?o=0#2
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11061 Dátum:
2010 Október 03, 20:52:30 »
Idézetet írta: Pityubácsi - 2010 Október 03, 20:44:26
most már értem, köszönöm.
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11060 Dátum:
2010 Október 03, 20:51:17 »
Idézetet írta: callook - 2010 Október 03, 20:16:47
Dehogy nem! Eljöttél az étteremből fizetés nélkül, hogy videózhass...
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11059 Dátum:
2010 Október 03, 20:46:49 »
Gratula, szorítok Nektek és remélem, visztek egy kört! :-)
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11058 Dátum:
2010 Október 03, 20:44:26 »
Idézetet írta: Aircult - 2010 Október 03, 20:05:30
Sokkal jobb mint Tököl, Kiskunlacháza és a többi... Itt kéne hogy legyen jövőre a V&R... Most is volt összesen ha jól számoltam 7 bogár amiből 4 osztrák.... nem rossz
Idézetet írta: bogara_zo - 2010 Október 03, 20:07:03
van aki túléli
csak arra céloztam, hogy a sperr tud aljas lenni....
most már értem, köszönöm.
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11057 Dátum:
2010 Október 03, 20:16:47 »
Dehogy nem! Eljöttél az étteremből fizetés nélkül, hogy videózhass...
Idézetet írta: Aircult - 2010 Október 03, 20:05:30
Igazán nincs mit!
«
Utoljára szerkesztve: 2010 Október 03, 20:47:53 írta callook
»
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
szricsi
Hozzászólások: 324
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11056 Dátum:
2010 Október 03, 20:14:50 »
Idézetet írta: Aircult - 2010 Október 03, 20:14:04
2011...
Uff, az nemmost lesz.
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11055 Dátum:
2010 Október 03, 20:14:04 »
Idézetet írta: szricsi - 2010 Október 03, 20:13:18
Mikor lesz legközelebb gyorsulás Fertőszentmiklóson?
2011...
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
szricsi
Hozzászólások: 324
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11054 Dátum:
2010 Október 03, 20:13:18 »
Mikor lesz legközelebb gyorsulás Fertőszentmiklóson?
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11053 Dátum:
2010 Október 03, 20:12:10 »
És ha lenne futóemberem...
Idézetet írta: Balage - 2010 Október 03, 20:05:46
Gart!
Szépen fogynak a tizedek.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11052 Dátum:
2010 Október 03, 20:12:00 »
Idézetet írta: callook - 2010 Október 03, 20:10:28
Gyere, gyertek minél többen, főleg a 2 napos versenyekre, azok nagyon jók, rengeteg komoly vassal!!
én tuti megyek
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11051 Dátum:
2010 Október 03, 20:10:28 »
Gyere, gyertek minél többen, főleg a 2 napos versenyekre, azok nagyon jók, rengeteg komoly vassal!!
Idézetet írta: Aircult - 2010 Október 03, 20:05:30
Igazán nincs mit!
Fantasztikusan jó hely ez a Fertőszentmiklósi pálya,szép környezet, jó aszfalt, jó és olcsó étterem...
Sokkal jobb mint Tököl, Kiskunlacháza és a többi... Itt kéne hogy legyen jövőre a V&R... Most is volt összesen ha jól számoltam 7 bogár amiből 4 osztrák.... nem rossz
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11050 Dátum:
2010 Október 03, 20:09:18 »
Igazándiból nem olyan nagy szám ez az idő, de elárulhatom, hogy Stunt és az én célom-vágyam, hogy mindkettőnk autója úgy, hogy utcai autó, tudja a 14,xx időt 1/4 mérföldön.
És ez mindkettőnknek jó jel, mert ha most tudta a 15,2-t, akkor átépítés után reális esélyünk van a 14,99-re
És köszönöm Stuntnak, Aircultnak, hogy lehetővé tették azt, hogy 1 hétig nálam legyen a Steve Tims féle hengerfej mintának!
Idézetet írta: Bill - 2010 Október 03, 19:55:28
Gratula!
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11049 Dátum:
2010 Október 03, 20:08:27 »
Idézetet írta: callook - 2010 Október 03, 19:54:09
Viszont én voltam az egyetlen Magyar a döntőben
Egy 50 éves autóval
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11048 Dátum:
2010 Október 03, 20:07:03 »
Idézetet írta: Pityubácsi - 2010 Október 03, 15:36:15
bogara_zo azt mondta, hogy sperrel meghal mindenki, ezért érdeklődtem.
van aki túléli
csak arra céloztam, hogy a sperr tud aljas lenni, főleg ha valami olyasmi történik, amit előre nem tudsz betervezni. Addig klassz a dolog, hogy repesztesz a körforglaom felé, kinézed az ívet, rárakod a kocsit és a sperr szépen dolgozik is, nem enged leesni az ívről, tolja befelé az autódat.
De amint öregapó becsorog eléd a wagon R-rel, nincs más választásod, mint lassítani, és ott nagy kosárfonás indul, hogy ne árok legyen a vége. Versenypályán nincs külő tényező, az általad választott íveken autózhatsz, akkor király is. Utcán is lehet jó, csak ismerni kell az árnyoldalát.
És ahogy süni mondja, van ebből is sok fajta.
a hegesztett difi megint más tészta, azzal lehetetlen egyenesen menni
(emlékeztek tatabányán hoffer bogarára, mikor majdnem keresztbe állt? sztem abba is fix a difi)
cikk a sperről:
"Az erős sportautók többségében a hajtott tengelyen részlegesen önzáró differenciálmű, magyarul sperrdiffi van. Az erőátvitel miatt nagyon fontos az okos szerkezet, melynek segítségével a motor akkor is hajtja a másik kereket, ha az egyik kerék a levegőben van, vagy elkönnyül, és csak alig érinti az aszfaltot. Ellentétben a hagyományos differenciálművel, mely mindig oda küldi az erőt, ahol kisebb az ellenállás.
A sperr valójában egy kicsi, de nagyon erős manó, amely gázadásra mindig a kanyar belső íve felé tolja az autót. Ez eddig jól hangzik, de a manónak sajnos vannak rossz tulajdonságai is. Ha a sofőr meggondolja magát, és kanyar közben leugrik a gázról, a manó megsértődik, elengedi az autót, aminek következtében a farrész hirtelen kitör; ember legyen a talpán, aki ilyenkor meg tudja fogni a kocsit."
még:
http://zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=36
http://totalcar.hu/szotar/lsd_mint_limited_slip_differential/
Süni: a Q2 tudtommal mechanikus (torsen), amire Te gondolsz az nem lehet, hogy a Q4 (pl. 159-es alfa)
«
Utoljára szerkesztve: 2010 Október 03, 20:22:14 írta bogara_zo
»
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11047 Dátum:
2010 Október 03, 20:05:46 »
Gart!
Szépen fogynak a tizedek.
Idézetet írta: callook - 2010 Október 03, 19:10:41
Megjöttem a Fertőszentmiklósi gyorsulási versenyről. Ami pozitívum volt, hogy a motorom elkészülte után futott 15,6-os 1/4 mérföldes időt és a 137-es átlépőt 15,2-re javítottam 141-es átlépővel.
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11046 Dátum:
2010 Október 03, 20:05:30 »
Idézetet írta: callook - 2010 Október 03, 20:02:15
Köszi a videót!!
Igazán nincs mit!
Fantasztikusan jó hely ez a Fertőszentmiklósi pálya,szép környezet, jó aszfalt, jó és olcsó étterem...
Sokkal jobb mint Tököl, Kiskunlacháza és a többi... Itt kéne hogy legyen jövőre a V&R... Most is volt összesen ha jól számoltam 7 bogár amiből 4 osztrák.... nem rossz
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11045 Dátum:
2010 Október 03, 20:04:45 »
Idézetet írta: callook - 2010 Október 03, 20:02:15
Köszi a videót!!
a hires elöre dölö teknika:)
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Oldalak:
1
...
276
277
278
279
280
[
281
]
282
283
284
285
286
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...