www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 28, 08:18:30
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921223
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
275
276
277
278
279
[
280
]
281
282
283
284
285
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3403512 alkalommal)
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11124 Dátum:
2010 Október 05, 11:52:17 »
32-es venturi, 145 főfúvóka, 180 féklevegő. + tökéletes CO, szinkron, szelephézag és gyújtás-beállítás.
Ennyivel már bemenne 16 alá...
28-as venturi nagyon fogja 1/4 mérföldön... 32-es viszont nem ront annyit mint amennyit hoz...
Idézetet írta: Leon1303 - 2010 Október 05, 11:00:56
Na de nézd azt, hogy én állítgatás nélkül rátettem a 2 karbit, és ahogy volt úgy mentem, és előtte több mint 200km-t letekertem vele.
+ fos szűrőkkel és hasonló kipuffal, tapasztalat nélkül álltam a rajthoz.
Ha tehetném, tréleren vinném gyorsulni a gépet, és ott melegítenék rajta, lenne különbség.
De én már egy 15,x időnek örülnék a 16,4 után
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11123 Dátum:
2010 Október 05, 11:00:56 »
Idézetet írta: Aircult - 2010 Október 04, 20:39:23
az az érdekes, hogy több lóerő és 1,2 másodperccel lassabb 1/4 mérföld...Pedig bogár mind2, hátsó kerék stb stb...
Na de nézd azt, hogy én állítgatás nélkül rátettem a 2 karbit, és ahogy volt úgy mentem, és előtte több mint 200km-t letekertem vele.
+ fos szűrőkkel és hasonló kipuffal, tapasztalat nélkül álltam a rajthoz.
Ha tehetném, tréleren vinném gyorsulni a gépet, és ott melegítenék rajta, lenne különbség.
De én már egy 15,x időnek örülnék a 16,4 után
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11122 Dátum:
2010 Október 05, 09:17:21 »
Ez viszont egy rendes 10.9 1/4-en
http://www.youtube.com/watch?v=-ZhwnUOTwDY&feature=related
Idézetet írta: MatroX - 2010 Október 04, 23:33:50
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11121 Dátum:
2010 Október 05, 09:11:01 »
Maresz 1.6-osa szerintem tudja ezt az időt...
Idézetet írta: callook - 2010 Október 05, 09:06:26
Ez 1/8 mérföld... Ott ez az idő nem olyan nagyon extra... Széria 1,6 + 2 Weberrel futottam 1/8-on 10.8-at
A mostani motorommal ami 102 LE, 9,6 vagy 9,7-et és azért a mostani mocim sincsen sehol...
DDD-n néhány bogár 1/4 mérföldön fut ilyen időket...
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11120 Dátum:
2010 Október 05, 09:06:26 »
Ez 1/8 mérföld... Ott ez az idő nem olyan nagyon extra... Széria 1,6 + 2 Weberrel futottam 1/8-on 10.8-at
A mostani motorommal ami 102 LE, 9,6 vagy 9,7-et és azért a mostani mocim sincsen sehol...
DDD-n néhány bogár 1/4 mérföldön fut ilyen időket... Ennek kb. 16mp. a negyed mérföld...
Idézetet írta: MatroX - 2010 Október 04, 23:33:50
«
Utoljára szerkesztve: 2010 Október 05, 09:14:38 írta callook
»
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Protheus
Hozzászólások: 20669
Pődör Gergely
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11119 Dátum:
2010 Október 04, 23:37:52 »
Buzi, aki fékez! :-)))
MatroX
Hozzászólások: 1248
Szamosvölgyi Bálint http://www.vwbug.blog.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11118 Dátum:
2010 Október 04, 23:33:50 »
Vw bogár 1303 74- évj. autóblog:
www.vwbug.blog.hu
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11117 Dátum:
2010 Október 04, 21:43:36 »
4500-6000
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Október 04, 21:12:22
Neked meg van 100 lóerőd 5000-6500-ig.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11116 Dátum:
2010 Október 04, 21:12:22 »
Idézetet írta: callook - 2010 Október 04, 20:52:27
Pontosan, a két autó tömegének különbsége elég sokat számít... Egy 1303-ba kéne 10-20% többlet erő egy kisablakoshoz képest, hogy ugyanazt az időt tudja...
A másik meg amit Stunt mond, a görbe alatti terület... Az csak egy dolog, hogy mennyi a csúcsteljesítmény... Pl. ha van egy motor, ami 6000-nél tud 120 lovat, de 4000-nél csak 60-at, azt lenyomhatja egy olyan, aminek a csúcsteljesítménye csak 105 LE, de 4000-nél már van 80 lova...
Neked meg van 100 lóerőd 5000-6500-ig.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11115 Dátum:
2010 Október 04, 21:04:34 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2010 Október 04, 17:11:28
Ahogy mondod!
Egyszer elvittem Tatit egy körre, miután kiszállt valami ilyesmit mondott: Túúramotor mi???
Még egy kis munka, és jövőre izgulhat(t)ok negyedmérföldön
ez egy jó összeállítás, fél év baszakodás gondolkodás után megint ide jutottam ...
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11114 Dátum:
2010 Október 04, 20:52:43 »
Idézetet írta: Sagaris - 2010 Október 04, 20:51:15
És hogyan kerül az aszfaltra.
leesik :-)
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11113 Dátum:
2010 Október 04, 20:52:27 »
Pontosan, a két autó tömegének különbsége elég sokat számít... Egy 1303-ba kéne 10-20% többlet erő egy kisablakoshoz képest, hogy ugyanazt az időt tudja...
A másik meg amit Stunt mond, a görbe alatti terület... Az csak egy dolog, hogy mennyi a csúcsteljesítmény... Pl. ha van egy motor, ami 6000-nél tud 120 lovat, de 4000-nél csak 60-at, azt lenyomhatja egy olyan, aminek a csúcsteljesítménye csak 105 LE, de 4000-nél már van 80 lova...
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Sagaris
Hozzászólások: 2302
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11112 Dátum:
2010 Október 04, 20:51:15 »
Idézetet írta: Pityubácsi - 2010 Október 04, 20:47:54
a nyomaték, és az is számít, hogy hol adja le azt a sok lóerőt.
szerintem.
És hogyan kerül az aszfaltra.
1961 VW1200 DeLuxe
http://www.vulture.hu
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11111 Dátum:
2010 Október 04, 20:47:54 »
Idézetet írta: Aircult - 2010 Október 04, 20:39:23
az az érdekes, hogy több lóerő és 1,2 másodperccel lassabb 1/4 mérföld...Pedig bogár mind2, hátsó kerék stb stb...
a nyomaték, és az is számít, hogy hol adja le azt a sok lóerőt.
szerintem.
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
1303LS
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11110 Dátum:
2010 Október 04, 20:43:24 »
Idézetet írta: Aircult - 2010 Október 04, 20:39:23
az az érdekes, hogy több lóerő és 1,2 másodperccel lassabb 1/4 mérföld...Pedig bogár mind2, hátsó kerék stb stb...
Leoné 303-as, az majd' 200kilóval nehezebb.
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11109 Dátum:
2010 Október 04, 20:39:23 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Október 04, 19:57:25
Érdekes, hogy az a motor 30-as venturival, 110-es tengellyel, nem tökéletes fúvókázással 107 lóerőt tudott. Erősebb volt, mint a te motorod (az enyémről ne is beszéljünk
) úgy, hogy a 044-es fejet csak kicsit babráltam meg, leginkább a szelepek alatt a lépcsőt tüntettem el, valamint az égésteret módosítottam. és csak 1915...
Kis apróságokból jön elő a nagyobb lóerő.
Ha elemezzük a görbéket, akkor azonban látszana, hogy a te görbéd alatti terület nagyobb, mert laposabb a görbe és szélesebb fordulatszám tartományban megy, tehát alapvetően a jobb idő negyedmérföldön magyarázható.
Sajnálom, hogy nem találom a görbét az 1915-ről, azt is a Havassyéknál mérettem.
az az érdekes, hogy több lóerő és 1,2 másodperccel lassabb 1/4 mérföld...Pedig bogár mind2, hátsó kerék stb stb...
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11108 Dátum:
2010 Október 04, 19:57:25 »
Idézetet írta: callook - 2010 Október 04, 19:49:53
Izgulni? Ááá, 1,2 másodpercet sose faragsz le
Sőt, jövőre már 1,5 másodperc javulás kell a mostani idődhöz, hogy a közelemben legyél
Érdekes, hogy az a motor 30-as venturival, 110-es tengellyel, nem tökéletes fúvókázással 107 lóerőt tudott. Erősebb volt, mint a te motorod (az enyémről ne is beszéljünk
) úgy, hogy a 044-es fejet csak kicsit babráltam meg, leginkább a szelepek alatt a lépcsőt tüntettem el, valamint az égésteret módosítottam. és csak 1915...
Kis apróságokból jön elő a nagyobb lóerő.
Ha elemezzük a görbéket, akkor azonban látszana, hogy a te görbéd alatti terület nagyobb, mert laposabb a görbe és szélesebb fordulatszám tartományban megy, tehát alapvetően a jobb idő negyedmérföldön magyarázható.
Sajnálom, hogy nem találom a görbét az 1915-ről, azt is a Havassyéknál mérettem.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11107 Dátum:
2010 Október 04, 19:49:53 »
Izgulni? Ááá, 1,2 másodpercet sose faragsz le
Sőt, jövőre már 1,5 másodperc javulás kell a mostani idődhöz, hogy a közelemben legyél
Idézetet írta: Leon1303 - 2010 Október 04, 17:11:28
jövőre izgulhat(t)ok negyedmérföldön
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Sagaris
Hozzászólások: 2302
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11106 Dátum:
2010 Október 04, 19:23:38 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Október 04, 16:31:14
Remélem nem veszed sértésnek...
Nem, nem veszem, ezért a válaszért kérdeztem mindezt. Sok mindent megmagyaráz és azt hiszem értem is, hogy miért így csinálja Zoli. Többet nem hozom fel a témát.
1961 VW1200 DeLuxe
http://www.vulture.hu
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11105 Dátum:
2010 Október 04, 17:13:05 »
Valakinek kell egy új Schadek 30mm-es HD olajpumpa?
csak most, csak nektek 10 e pénzé
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11104 Dátum:
2010 Október 04, 17:11:28 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Október 04, 16:34:34
Én w110-es használnék 40/35-ös szelepekkel, mert azt ki tudod használni és takarékos, jó hatásfokú motorod lesz kisebb fordulaton is.
Ha nagyobb tengelyt használsz, akkor nagyon drága hengerfej kell...és alul akkor sem lesz jobb a motor.
Egyszer kérd meg Leont, hogy vigyen egy kört. Szerintem az motor tud(na) 110-120 ló között, ha jól van beállítva. És városban sem szívja meg magát, nem böfög és használható.
Ahogy mondod!
Egyszer elvittem Tatit egy körre, miután kiszállt valami ilyesmit mondott: Túúramotor mi???
Még egy kis munka, és jövőre izgulhat(t)ok negyedmérföldön
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11103 Dátum:
2010 Október 04, 16:34:34 »
Idézetet írta: MatroX - 2010 Október 04, 15:52:58
Ehez a szett-hez mekkora lenne a megfelelő vez. tengely?? 294°??
Én w110-es használnék 40/35-ös szelepekkel, mert azt ki tudod használni és takarékos, jó hatásfokú motorod lesz kisebb fordulaton is.
Ha nagyobb tengelyt használsz, akkor nagyon drága hengerfej kell...és alul akkor sem lesz jobb a motor.
Egyszer kérd meg Leont, hogy vigyen egy kört. Szerintem az motor tud(na) 110-120 ló között, ha jól van beállítva. És városban sem szívja meg magát, nem böfög és használható.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11102 Dátum:
2010 Október 04, 16:31:14 »
Idézetet írta: Sagaris - 2010 Október 04, 15:21:30
Hengerfej csatornájának tervezése gépészmérnöki feladat. Nemtudom mitöl jobb othon reszelgetni mint megtervezni és olyanra alakÍtani. Nem oktatni akarok csak nem fér a fejembe és a jó szándék vezet komolyan.
Remélem nem veszed sértésnek, de nagyon nem érted miről beszélünk. Van pár hengerfej modell (040, 041, 043, 044 és a mofoco 050-es amerikai feje, most nem beszélek az egzotikumokról, mint autocraft, scat, pauter)) és azokból kell kialakítani a számunkra optimálisat. Zoli és az én motorom is utcai kategóriába sorolható (hot street, ahogy az amcsi tunerek hívják ezeket) és az utcai hengerfej kialakítása nem biztos, hogy egyértelmű és bármilyen könyvből tanulható ez esetben. Nem fejet tervezünk, hanem átalakítunk. ha a motor terveznénk, akkor meghatároznánk pár paramétert és ahhoz gyártanánk hengerfejet, de itt kész anyagból kell módosítani. Ehhez nagyon sok tapasztalat és sok elrontott fej kell, ami nekünk nem fér bele a keretbe...és áramlást sem tudunk mérni. Ezért vettem én is hengerfejetfejet profiktól.
Én járműgépész mérnök vagyok, terveztem hengerfejet, áthajtóművet (váltót) és forgattyús mechanikát (tuljadonképpen motort) is. Ott megvannak a keretszámok, megvannak a paraméterek és arra kell méretezni és optimalizálni, aztán módosítani sok paramétert míg gyártható nem lesz vagy az egyedi célt el nem éred.
Itt teljesen más a helyzet, egy adott, elkészült motor faragása nem iylen. Itt is tudom, hogy a szívócsatornában kb 90-110 m/s -nak kell lenni a légsebességnek, ki is tudom számolni a keresztmetszeteket, de hogy módosítsam? hol vegyek el belőle, hol adjak hozzá, hogy ne fúrjam szét, ne lyukadjon át és lehetőleg a térfogata is optimális legyen és az iránya, íve is jobb legyen? Nincs erre sem időm, sem gépeim.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11101 Dátum:
2010 Október 04, 16:16:19 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2010 Október 04, 09:54:20
mi van, ha mindkét HF meg van nyitva?
Azt mondják, hogy kőnnyebben bemegy az olaj a csöveken a szelepfedélbe fordulaton, ott meg nem kell sok olaj, és kinyomja a szellőzőrendszerbe.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11100 Dátum:
2010 Október 04, 16:14:51 »
A szívócsatorna egy nagyon kényes dolog. Nagyon kell érteni hozzá. Bevallom én sem értek hozzá annyira mint kéne. DE, ez azért nem szégyen, mert még a gyáraknak sem megy mindig, hogy "papiron" megtervezik... Megtervezik, tesztelik, mérik, változtatnak...
Ugyanolyan ez, mint a szélcsatorna az autókarosszériáknál... Komoly mérnökök dolgoznak a gyárakban, de mégis kell a szélcsatorna, mégis félre-félre nyúlnak, kisérletezgetnek...
A tuningot meg ne keverjük össze az autógyártással, mert amiről te beszélsz az az... Az amerikaiaknál, illetve itt Europában is a komoly tuning műhelyekben van Flow-meter. Alakítanak a fejeken és mérik... Illetve van, hogy kisérletből széttúrnak egy fejet, majd agyaggal, vagy valamivel visszapakolnak ide-oda és újra mérik...
Nekem nincs műszerem hozzá, egy kis garázsban dolgozgatok, ahol még fűtés sincsen, és igen úgy próbálom alakítani, hogy ahol tehetem utánaolvasok, kérdezgetek, lemásolom, kipróbálom...
Példa: Amikor megvettem a fejeimet, akkor felszerelhettem volna úgy ahogy van, de gyengének éreztem őket. Picit átdolgoztam. Apu mondta, hogy itt-ott szedjek ki jobban belőle, de mivel a túlzottan kibővített csatornák is hoznak hátrányokat, ezért inkább finomkodtam. Azt mondtam apunak: kipróblom így, ha kevés, akkor jövőre még tudok túrni rajta. (egyszerűbb, mint visszahegeszteni), mert az a 2 hengerfej nekem 1 évnyi félretett pénzem volt...
Idézetet írta: Sagaris - 2010 Október 04, 15:59:00
Nem, te jó példa vagy mert van egy pár hengerfejed amit szeretnél optimalizállni. A szívócsatornát át fogod alakítani. Mi alapján nyulsz hozzá? Ha van egy megtervezett csatornád ahhoz tudsz viszonyulni, nyilván el nem éred pontosan de jól közelíthetsz hozzá. Ha nincs megtervezett szívócsatornád akkor mi az etalon? A hallomások? Ezt nem értem.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11099 Dátum:
2010 Október 04, 16:01:47 »
Az nem csak ettől függ... Attól is, hogy milyen hengerfejed és karbiid lesznek...
Ha 294-es tengelyt akarsz, akkor kell két 043, 044 fej 40/36 szelepekkel. Meg kell 2 40-es Weber vagy Dellorto eléggé megnyitva... Meg jó kipufogó... Ha csak 1 is hiányzik, akkor nem használod ki a 294-es tengelyt...
Idézetet írta: MatroX - 2010 Október 04, 15:52:58
Ehez a szett-hez mekkora lenne a megfelelő vez. tengely?? 294°??
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Sagaris
Hozzászólások: 2302
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11098 Dátum:
2010 Október 04, 15:59:00 »
Idézetet írta: callook - 2010 Október 04, 15:31:54
Azért mert nem tudok otthon hengerfejet gyártani!! Sőt gyártatni sem tudok... Abból kell építkezni amit venni lehet... Azt kell olyanná alakítani ami jó lesz az adott motorhoz...
Vagy hogyan gondoltad? Tényleg nem értem?!
Van egy kialakult tuningipar, még a nagy cégek sem gyártanak minden hengerűrtartalomhoz, minden motor-karakterhez külön fejet...
Nem, te jó példa vagy mert van egy pár hengerfejed amit szeretnél optimalizállni. A szívócsatornát át fogod alakítani. Mi alapján nyulsz hozzá? Ha van egy megtervezett csatornád ahhoz tudsz viszonyulni, nyilván el nem éred pontosan de jól közelíthetsz hozzá. Ha nincs megtervezett szívócsatornád akkor mi az etalon? A hallomások? Ezt nem értem.
1961 VW1200 DeLuxe
http://www.vulture.hu
MatroX
Hozzászólások: 1248
Szamosvölgyi Bálint http://www.vwbug.blog.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11097 Dátum:
2010 Október 04, 15:52:58 »
Idézetet írta: callook - 2010 Október 04, 15:43:55
Igen, maradhat. 69-es a löket.
Ehez a szett-hez mekkora lenne a megfelelő vez. tengely?? 294°??
Vw bogár 1303 74- évj. autóblog:
www.vwbug.blog.hu
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11096 Dátum:
2010 Október 04, 15:43:55 »
Igen, maradhat. 69-es a löket.
Idézetet írta: MatroX - 2010 Október 04, 15:42:21
1914ccm-es hengeszettnek ugyan olyan a lökethossza mint a gyári 1.3-as hengereknek?? Azt akarom csak hogy a főtengely és a hajtókar maradhat a gyári ha egyforma ???
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
MatroX
Hozzászólások: 1248
Szamosvölgyi Bálint http://www.vwbug.blog.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11095 Dátum:
2010 Október 04, 15:42:21 »
1914ccm-es hengeszettnek ugyan olyan a lökethossza mint a gyári 1.3-as hengereknek?? Azt akarom csak hogy a főtengely és a hajtókar maradhat a gyári ha egyforma ???
Vw bogár 1303 74- évj. autóblog:
www.vwbug.blog.hu
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11094 Dátum:
2010 Október 04, 15:31:54 »
Azért mert nem tudok otthon hengerfejet gyártani!! Sőt gyártatni sem tudok... Abból kell építkezni amit venni lehet... Azt kell olyanná alakítani ami jó lesz az adott motorhoz...
Vagy hogyan gondoltad? Tényleg nem értem?!
Van egy kialakult tuningipar, még a nagy cégek sem gyártanak minden hengerűrtartalomhoz, minden motor-karakterhez külön fejet...
Idézetet írta: Sagaris - 2010 Október 04, 15:21:30
Hengerfej csatornájának tervezése gépészmérnöki feladat. Nemtudom mitöl jobb othon reszelgetni mint megtervezni és olyanra alakÍtani. Nem oktatni akarok csak nem fér a fejembe és a jó szándék vezet komolyan.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Sagaris
Hozzászólások: 2302
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11093 Dátum:
2010 Október 04, 15:21:30 »
Idézetet írta: callook - 2010 Október 04, 15:07:19
Példának vettem a vezérműtengelyt, ami még eléggé megfogható, behatárolható, de ennek az alkatrésznek is van rengeteg paramétere. És akkor ...
Hengerfej csatornájának tervezése gépészmérnöki feladat. Nemtudom mitöl jobb othon reszelgetni mint megtervezni és olyanra alakÍtani. Nem oktatni akarok csak nem fér a fejembe és a jó szándék vezet komolyan.
1961 VW1200 DeLuxe
http://www.vulture.hu
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11092 Dátum:
2010 Október 04, 15:12:54 »
Ami érdekes még, hogy összesen 5 futamot mentem, amiből a legrosszabb 15,4 a legjobb 15,2 A futamok közti különbségeket, ha összehasonlítom, akkor a különbség mindig már a 60 lábnál kijött... Szóval a jó és rossz idő közötti különbség a rajtolásnál keresendő...
Ja, és az átlépőm mindig szinte 141 volt, de úgy, hogy harmadik fokozatban voltam... Elvileg 150-ig el tud forogni az autó 3.-ban...
Idézetet írta: Leon1303 - 2010 Október 04, 14:52:58
Ez már szép idő Zoli!
Az én 16,4-emel most nemigen pattoghatnék.
De télire nekem is vannak terveim!
Jövő tavaszra lesz már jó pár versenykész hazai moci úgy látom.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11091 Dátum:
2010 Október 04, 15:07:19 »
Példának vettem a vezérműtengelyt, ami még eléggé megfogható, behatárolható, de ennek az alkatrésznek is van rengeteg paramétere. És akkor még ott jönnek a hengerfejek, amiknek bizonyos paramétereit könnyen meghatározhatjuk, pl. szelepméret, égéstér űrtartalma, a benne lévő szelepek tömege stb. De, hogy viszel be olyan a szoftvernek olyan információkat, hogy pl. az azonos hengerfejeket ez a cég így túrja meg, az a cég meg úgy... Hogy egy tuner aki ért hozzá az forgós motornál kivesz 1-2mm-t innen a csatornából, de ha nyomatékos motort építenek, akkor ahhoz a részhez nem nyúlnak...
Persze, értem mit mondassz, össze lehet hozni egy jó szimulációs szoftvert, de azt úgyis tudjuk, hogy mekkora tengely kell egy ilyen, vagy olyan motorhoz, a baj a nehezen megfogható dolgokkal van... Ezért van az, hogy szinte azonos alkatrészekből összerakott motorok között van 30 LE különbség, mert bár ugyanaz a vezérműtengely, a szelepek, a sűrítés, a hengerűrtartalom, a karbi, a kipufogó rendszer, de az egyiknél máshogy túrták a fejet, az egyiknél a sűrítést a dugattyúkiállás variálásával állították be, a másiknál az égéstér megmunkálásával, stb.stb.
Persze, most mondhatjuk azt, hogy meg lehet mérni 1000 hengerfej csatornájának áramlási jellemzőit, illetve, hogy megvehetjük az összes cég vezérműtengelyét, hogy beparaméterezzük egy szoftvernek, de ha ezt meg tudnánk tenni, akkor nem a garázsban szegelnénk a motorjainkat...
Sőt!! Még a nagy autógyártó cégek, akiknek van pénzük, továbbá nem kész alkatrészekből válogatnak, hanem legyártják a szükségeset, még ők is gyakran változtatnak tapasztalati úton a motorokon a későbbiekben...
Idézetet írta: Sagaris - 2010 Október 04, 13:26:55
Had legyek még egy kicsit fasz. Szimulációs szoftver többezer karakterisztikát tartalmaz(pl.: Ricardo)...
Vezerműtengelyek esetében felteszem volt más atribútum ami változott, gondolom a bütyök profil meg ilyesmik. Valamint vez. tengely gyártható is idehaza olyan ami mindenben a kÍvánságnak megfelelő...
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11090 Dátum:
2010 Október 04, 14:52:58 »
Ez már szép idő Zoli!
Az én 16,4-emel most nemigen pattoghatnék.
De télire nekem is vannak terveim!
Jövő tavaszra lesz már jó pár versenykész hazai moci úgy látom.
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11089 Dátum:
2010 Október 04, 14:31:52 »
Idézetet írta: Aircult - 2010 Október 03, 22:11:51
<beszúrt kép törölve>
Találkoztam vele az osztrák pályán aznap este, nyomta hazafelé rendesen a trélerrel.
Sagaris
Hozzászólások: 2302
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11088 Dátum:
2010 Október 04, 14:23:36 »
Idézetet írta: gsattila - 2010 Október 04, 14:01:54
Ez az amit úgy hívnak, hogy változó?
A kérdést sem értem.
1961 VW1200 DeLuxe
http://www.vulture.hu
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11087 Dátum:
2010 Október 04, 14:01:54 »
Ez az amit úgy hívnak, hogy változó?
Idézetet írta: Sagaris - 2010 Október 04, 13:26:55
vez. tengely gyártható is idehaza olyan ami mindenben a kÍvánságnak megfelelő...
Sagaris
Hozzászólások: 2302
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11086 Dátum:
2010 Október 04, 13:26:55 »
Idézetet írta: callook - 2010 Szeptember 28, 10:03:42
Szimulációs szoftverhez kéne x db jól megépített különböző karakterű motor...
Illetve pl. tudod azt, hogy a motorodhoz kéne 295 fokos vezérműtengely, de melyiket válaszd? Engle w120? Engle FK8? Engle VZ30? Scat C45? Webcam 092? Pauter O8E8? Gene Berg GB300? Schleicher RO159?
És ez csak 1 alkatrész, annak is 1 paramétere...
Találtam olyan fékpadi mérést, aminél a vezérműtengelyt kicserélték egy ugyanolyan paraméterekkel rendelkező, de más gyártmányú tengelyre. 8LE változás volt minden egyéb nélkül...
Had legyek még egy kicsit fasz. Szimulációs szoftver többezer karakterisztikát tartalmaz(pl.: Ricardo)...
Vezerműtengelyek esetében felteszem volt más atribútum ami változott, gondolom a bütyök profil meg ilyesmik. Valamint vez. tengely gyártható is idehaza olyan ami mindenben a kÍvánságnak megfelelő...
1961 VW1200 DeLuxe
http://www.vulture.hu
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11085 Dátum:
2010 Október 04, 13:07:17 »
Valaki megdobhatna egy képpel vagy ábrával hogy a bogárra való sebring dob hogy néz ki belülről!
köszi.
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Oldalak:
1
...
275
276
277
278
279
[
280
]
281
282
283
284
285
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...