www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 27, 10:31:27

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921223 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 248 249 250 251 252 [253] 254 255 256 257 258 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3400312 alkalommal)
Nem elérhető somci
Hozzászólások: 402

« Hozzászólás #12204 Dátum: 2010 December 12, 21:35:07 »

na majd ha megjött meglátjuk egyáltalán javítható-e ha igen akkor rugó megy bele ami a 120tengellyel volt
Ha nem javítható mihez kezdesz vele? Shocked
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #12203 Dátum: 2010 December 12, 21:34:25 »

Azt mondják az utángyártott fejek közül a legjobb, de nem beleszámolva a Mofoco 050-esét.
Gyárilag állítólag nem a legjobb szelepek és rugók vannak benne. Szelep könnyen lebeg és kiveri a szelepüléket.

Ennyi. Jó tuningalap.
na majd ha megjött meglátjuk egyáltalán javítható-e ha igen akkor rugó megy bele ami a 120tengellyel volt

Nem elérhető somci
Hozzászólások: 402

« Hozzászólás #12202 Dátum: 2010 December 12, 21:33:43 »

ezt még meg kell vitatni egy ilyen 82tengely teccene Roll Eyes
Ha már itt tartunk, tök egyforma áron adják a 69,74,76,78,82,84,86mm-es tengelyeket Gondolom ha már az ember fia nagyobb tengelyt vesz, nem érdemes 74-re váltani, mert nem hoz akkor lökettérfogat-növekedést. Mik az érvek a 78 és a 82mm-es tengelyek mellett/ellen? 78-nál kevésbé kell kifaragni a tengely helyét a házban, igaz? Ugyanakkor ha jól veszem ki az írásokból, a 82-höz van gyári h/d szett. 78-hoz ilyenkor mit választ az ember?
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29087


Road Force One

« Hozzászólás #12201 Dátum: 2010 December 12, 21:31:11 »

Azt mondják az utángyártott fejek közül a legjobb, de nem beleszámolva a Mofoco 050-esét.
Gyárilag állítólag nem a legjobb szelepek és rugók vannak benne. Szelep könnyen lebeg és kiveri a szelepüléket.

Ennyi. Jó tuningalap.


Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #12200 Dátum: 2010 December 12, 21:28:01 »

és az jó? megpróbálom megboltolni a szelepeket is mert azt is felrakta a csóka .

Azt mondják az utángyártott fejek közül a legjobb, de nem beleszámolva a Mofoco 050-esét.
Gyárilag állítólag nem a legjobb szelepek és rugók vannak benne. Szelep könnyen lebeg és kiveri a szelepüléket.

Ennyi. Jó tuningalap.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #12199 Dátum: 2010 December 12, 21:26:53 »

Köszönöm!
Akkor ez már nem szar kategória: http://www.drdracingheads.com/catalog/product_info.php?cPath=21_22&products_id=29
Ráadásul nem olyan veszett drága, mint máshol látni. Hol a buktató?
ezt még meg kell vitatni egy ilyen 82tengely teccene Roll Eyes

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #12198 Dátum: 2010 December 12, 21:24:16 »

Na azt nem olvastam, vagy már sok víz lefolyt azóta a Dunán.
bocs nem is írtam, mert előbb megkérdem Epét Lips Sealed

Nem elérhető somci
Hozzászólások: 402

« Hozzászólás #12197 Dátum: 2010 December 12, 21:18:28 »

meghegesztettem , leméricskéltem átmásoltam a 040 fejeimre ,aztán mennie kell ahogy azt korábban már írtam. Roll Eyes
Na azt nem olvastam, vagy már sok víz lefolyt azóta a Dunán.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #12196 Dátum: 2010 December 12, 21:13:15 »

Stunt régi fejével mit csinálsz?
meghegesztettem , leméricskéltem átmásoltam a 040 fejeimre ,aztán mennie kell ahogy azt korábban már írtam. Roll Eyes

Nem elérhető somci
Hozzászólások: 402

« Hozzászólás #12195 Dátum: 2010 December 12, 20:45:17 »

  már egy hete délutánonként hengerfejet hegesztek Roll Eyes
Stunt régi fejével mit csinálsz?
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #12194 Dátum: 2010 December 12, 20:39:15 »

Kell majd hegeszteni, de jó üzlet volt!
  már egy hete délutánonként hengerfejet hegesztek Roll Eyes

[a csatolmányt egy admin törölte]

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #12193 Dátum: 2010 December 12, 20:35:42 »


Ilyen hengerfej van Leon motorján is. Auto linea öntvény, ők gyártják.
és az jó? megpróbálom megboltolni a szelepeket is mert azt is felrakta a csóka .

Nem elérhető somci
Hozzászólások: 402

« Hozzászólás #12192 Dátum: 2010 December 12, 20:35:09 »

Kell majd hegeszteni, de jó üzlet volt!
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #12191 Dátum: 2010 December 12, 20:33:18 »



Ilyen hengerfej van Leon motorján is. Auto linea öntvény, ők gyártják.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #12190 Dátum: 2010 December 12, 20:28:08 »

hát akkor ezt megvettem gyakorolni: http://cgi.ebay.de/VW-Kafer-CB-Perf-Zylinderkopfe-Tuning-40x35-/220706958060?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item336328eaec

Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #12189 Dátum: 2010 December 12, 19:35:12 »

Azért fizettem érte, bekerülési árat.
Tudta, tudtam, csak nem sejtettem. Grin Grin

Nem elérhető somci
Hozzászólások: 402

« Hozzászólás #12188 Dátum: 2010 December 12, 19:26:58 »

Azért fizettem érte, bekerülési árat.
Forgasd még a tőrt Grin
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #12187 Dátum: 2010 December 12, 19:03:14 »

Mázlista Grin

Azért fizettem érte, bekerülési árat.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #12186 Dátum: 2010 December 12, 19:00:17 »

 

DE túllőttem, de a főtengelyt olcsón használtan vettem az Ebay-en, a Carrillo hajtórudak európai forgalmazója pedig a Pankl Racing System
(http://www.pankl.com/Carrillo.544.0.html), aminek a tulajdonosa Stefan Pierer, aki szintúgy tulajdonosa a KTM-nek, ahol én 4 hónap híjján 10 éve dolgozom. Innen szereztem ezeket a Carrillo hajtórudakat.... A KTM gyári motorkrossz versenycsapat is Carrillo rudakkal megy, az egyik szállítmányba meg bekerült 4 db furcsa alakú rúd, valami "hiba" folytán...  Grin
Mázlista Grin

Nem elérhető somci
Hozzászólások: 402

« Hozzászólás #12185 Dátum: 2010 December 12, 18:55:31 »

Valóban az Roll Eyes
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #12184 Dátum: 2010 December 12, 18:50:58 »


DE túllőttem, de a főtengelyt olcsón használtan vettem az Ebay-en, a Carrillo hajtórudak európai forgalmazója pedig a Pankl Racing System
(http://www.pankl.com/Carrillo.544.0.html), aminek a tulajdonosa Stefan Pierer, aki szintúgy tulajdonosa a KTM-nek, ahol én 4 hónap híjján 10 éve dolgozom. Innen szereztem ezeket a Carrillo hajtórudakat.... A KTM gyári motorkrossz versenycsapat is Carrillo rudakkal megy, az egyik szállítmányba meg bekerült 4 db furcsa alakú rúd, valami "hiba" folytán...  Grin
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #12183 Dátum: 2010 December 12, 18:40:56 »

És ez akkor mit jelent, nem ajánlott mondjuk gyorsulásra?  Roll Eyes
Ha egyszer valaha oda jutok, hogy belevágok bármibe, ez jó alapnak tűnik.

Nem tudom, szerintem biztos jó. Én megbíznék benne.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #12182 Dátum: 2010 December 12, 18:40:05 »

És ez akkor mit jelent, nem ajánlott mondjuk gyorsulásra?  Roll Eyes
Ha egyszer valaha oda jutok, hogy belevágok bármibe, ez jó alapnak tűnik.
Egyébként te nem lőttél egy kicsit túl a főtengellyel, meg a hajtókarokkal? Tudom, be vagy biztosítva, nagyobb a biztonsági tényeződ, de nem fogod valószínűleg kihasználni, nem?


DE túllőttem, de a főtengelyt olcsón használtan vettem az Ebay-en, a Carrillo hajtórudak európai forgalmazója pedig a Pankl Racing System
(http://www.pankl.com/Carrillo.544.0.html), aminek a tulajdonosa Stefan Pierer, aki szintúgy tulajdonosa a KTM-nek, ahol én 4 hónap híjján 10 éve dolgozom. Innen szereztem ezeket a Carrillo hajtórudakat.... A KTM gyári motorkrossz versenycsapat is Carrillo rudakkal megy, az egyik szállítmányba meg bekerült 4 db furcsa alakú rúd, valami "hiba" folytán...  Grin

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető somci
Hozzászólások: 402

« Hozzászólás #12181 Dátum: 2010 December 12, 17:59:24 »

Ha megnézed a kinagyított képet, a felület nem mart (forgácsolt), mint az enyémen, hanem sima öntött, az ellensúlyok nem lapítottak, az olajzófuratok sima 6-os furatok, nem az olajtárolós tipus és szerintem ezesetben ez a tengely nem igazi kovácsolt, hanem nyomás alatt öntött, amit gyakran már a "forged" kategóriába sorolnak.
És ez akkor mit jelent, nem ajánlott mondjuk gyorsulásra?  Roll Eyes
Ha egyszer valaha oda jutok, hogy belevágok bármibe, ez jó alapnak tűnik.
Egyébként te nem lőttél egy kicsit túl a főtengellyel, meg a hajtókarokkal? Tudom, be vagy biztosítva, nagyobb a biztonsági tényeződ, de nem fogod valószínűleg kihasználni, nem?
« Utoljára szerkesztve: 2010 December 12, 18:14:22 írta somci »
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #12180 Dátum: 2010 December 12, 17:58:30 »

Rajta a Carrillo hajtórúd az ARP 4340-es csavarokkal.

Nevetséges, hogy 85 lóerőt tudott az autóm, ez a kar és főtengely 200 lóerőig símán bírja.
Remélem ha egyszer elkészül kicsit jobban igénybe lesz véve, mint 85 lóerővel.
hogy tudsz ebben a mocsokban,turhában dolgozni ?
kicsit több komolyságot !  Grin Grin

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #12179 Dátum: 2010 December 12, 17:49:02 »

Köszönöm!
Akkor ez már nem szar kategória: http://www.drdracingheads.com/catalog/product_info.php?cPath=21_22&products_id=29
Ráadásul nem olyan veszett drága, mint máshol látni. Hol a buktató?


Ha megnézed a kinagyított képet, a felület nem mart (forgácsolt), mint az enyémen, hanem sima öntött, az ellensúlyok nem lapítottak, az olajzófuratok sima 6-os furatok, nem az olajtárolós tipus és szerintem ezesetben ez a tengely nem igazi kovácsolt, hanem nyomás alatt öntött, amit gyakran már a "forged" kategóriába sorolnak.
A bolt tulajdonosa Darren Gurrola, szimpatikus, segítőkész ember, leveleztem én is vele sokat még hengerfej ügyben. Szert nem árul, azt gondolom ez a főtengely is nagyon éri ezt a pénzt. 

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető somci
Hozzászólások: 402

« Hozzászólás #12178 Dátum: 2010 December 12, 17:35:31 »

Köszönöm!
Akkor ez már nem szar kategória: http://www.drdracingheads.com/catalog/product_info.php?cPath=21_22&products_id=29
Ráadásul nem olyan veszett drága, mint máshol látni. Hol a buktató?
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #12177 Dátum: 2010 December 12, 17:27:25 »


A végén csattan az ostor, nem a közepén, okoska!  Grin
jah! akkor bocsánat Lips Sealed  Wink

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #12176 Dátum: 2010 December 12, 17:25:52 »

jólvan már nefényezzed a szarodat ,most dőlt szét, több forgács jön belőle mint egy esztergályos műhelyből Kiss


A végén csattan az ostor, nem a közepén, okoska!  Grin

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #12175 Dátum: 2010 December 12, 17:25:15 »

Rajta a Carrillo hajtórúd az ARP 4340-es csavarokkal.

Nevetséges, hogy 85 lóerőt tudott az autóm, ez a kar és főtengely 200 lóerőig símán bírja.
Remélem ha egyszer elkészül kicsit jobban igénybe lesz véve, mint 85 lóerővel.

[a csatolmányt egy admin törölte]

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #12174 Dátum: 2010 December 12, 17:24:43 »

Ez a főtengely azért nem szar.

Ez meleltt a gyári megmunkálása elég nevetséges. Egyébként a gyári is öntött főtengely, de a legjobbak közül való.
jólvan már nefényezzed a szarodat ,most dőlt szét, több forgács jön belőle mint egy esztergályos műhelyből Kiss

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #12173 Dátum: 2010 December 12, 17:22:12 »

Ez a főtengely azért nem szar.

Ez meleltt a gyári megmunkálása elég nevetséges. Egyébként a gyári is öntött főtengely, de a legjobbak közül való.

[a csatolmányt egy admin törölte]

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #12172 Dátum: 2010 December 12, 17:20:35 »

hol kezdődik az a "ez mán hülyeség" kategória?


Ott kezdődik, amikor valaki alul vagy túlméretezi a főtengelyt. Egyiknél szétdől, a másiknál meg pénzkidobás.
Drag autókon amikor ráb*sszák a kuplungot, a slick gumik megtapadnak ott mindenképpen csavaros lendkerék kell.


Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #12171 Dátum: 2010 December 12, 17:18:13 »

A jelentésük megvan, a kérdés inkább az, hogy miért, mennyivel jobb egyik a másiknál. A 8 stift az miért előny? Kiegyensúlyozásnál jön jól?

A 8 acélstiftes főtengely-lendkerék kapcsolat jobban bírja az erőhatást. 4-et könnyebben elnyír. Ezek ráadásul mélyebbek és cro-mo ötvözött stiftek.
Az öntött főtengely fajlagos szilárdsága kisebb, valamint hajlamosabb zárványosodni az öntés alatt, a kovácsolt fajlagosan erősebb és anyagszerkezete egyenletesebb, repedésre kevésbé hajlamos.
Aztán vannak a Cro-Mo ötvözött acél, kovácsolt főtengelyek, ezek képezik a csúcsot, a szám az anyag fajtáját jelöli, az ötvözők arányát. Ezek általában 4340-esek, ahogy a csavarok és a hajtórudak is.
Billet-nek hívják, amikor a kovácsolt, ötvözött főtengelyt forgácsolással alakítják ki, mindenhol, nem csak a csapoknál.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #12170 Dátum: 2010 December 12, 17:12:15 »

A jelentésük megvan, a kérdés inkább az, hogy miért, mennyivel jobb egyik a másiknál. A 8 stift az miért előny? Kiegyensúlyozásnál jön jól?
a 4stift kevesebb mint a 8   Roll Eyes(előfordul ha nincs rendesen meghúzva 2méteres csővel a lendkerék központi csavarja , akkor kiveri a stifteket , bár ha szarul van meghúzva száz stiftet is kibaszna Undecided ) dehát a tuning az tuning
« Utoljára szerkesztve: 2010 December 12, 17:18:08 írta tati »

Nem elérhető somci
Hozzászólások: 402

« Hozzászólás #12169 Dátum: 2010 December 12, 16:54:47 »

Öntött, kovácsolt, 8  lendkerék-stiftes főtengely. ( a gyárin 4 van )
A jelentésük megvan, a kérdés inkább az, hogy miért, mennyivel jobb egyik a másiknál. A 8 stift az miért előny? Kiegyensúlyozásnál jön jól?
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #12168 Dátum: 2010 December 12, 16:52:21 »

cép!
"cast" tengelyek , a "forged" De nem tom, mire használják a "8 dowel"...

Öntött, kovácsolt, 8  lendkerék-stiftes főtengely. ( a gyárin 4 van )

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető somci
Hozzászólások: 402

« Hozzászólás #12167 Dátum: 2010 December 12, 14:48:36 »

cép!
Egy kis összefoglalót kaphatok a főtengelyekről, hogy öntött/kovácsolt/nitridált, stb. eljárással készültek milyen célokra használandók?
Általánosan a "cast" tengelyek kerüléséről, a "forged" és a kiegyensúlyozott tengelyek szeretéséről olvastam. De nem tom, mire használják a "8 dowel" kifejezést (csak azt, hogy ez jobb, mint a többi). Azt is olvastam, hogy a 4340-es króm-molibdénnel ötvözöttből készültek a nyerők. Mennyire járok közel a valósághoz, és hol kezdődik az a "ez mán hülyeség" kategória?
Így jönnek a Scat tengelyek.
Meg az árak is, gondolom  Wink
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #12166 Dátum: 2010 December 12, 14:42:27 »


Volkstroker
Volksracer
Pro Comp
Pro Race

Így jönnek a Scat tengelyek.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #12165 Dátum: 2010 December 12, 14:35:53 »


5500-at gyári tengellyel is megforogják, ahogy a 130 lovat is.


nekem ez van: 82-2111D, ez Pro Comp Lightweight, nem Volkstroker. Rosszul tudtam, de Volkstroker nincs is 82-esben, sem az I sem a II és más a színe (fekete nem ezüstszürke).


http://3.bp.blogspot.com/__pLUlXt5Izc/S5QOBzLdjSI/AAAAAAAAACw/yLm2g29u4CM/s1600-h/DSCN6851.JPG


Itt a tengelyem.
« Utoljára szerkesztve: 2010 December 12, 14:37:28 írta Stuntmanus »

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Oldalak: 1 ... 248 249 250 251 252 [253] 254 255 256 257 258 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.128 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.