www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 27, 10:32:33
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921223
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
248
249
250
251
252
[
253
]
254
255
256
257
258
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3400320 alkalommal)
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12204 Dátum:
2010 December 12, 21:35:07 »
Idézetet írta: tati - 2010 December 12, 21:34:25
na majd ha megjött meglátjuk egyáltalán javítható-e ha igen akkor rugó megy bele ami a 120tengellyel volt
Ha nem javítható mihez kezdesz vele?
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12203 Dátum:
2010 December 12, 21:34:25 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 December 12, 21:28:01
Azt mondják az utángyártott fejek közül a legjobb, de nem beleszámolva a Mofoco 050-esét.
Gyárilag
állítólag
nem a legjobb szelepek és rugók vannak benne. Szelep könnyen lebeg és kiveri a szelepüléket.
Ennyi. Jó tuningalap.
na majd ha megjött meglátjuk egyáltalán javítható-e ha igen akkor rugó megy bele ami a 120tengellyel volt
www.tatinson.hu
www.kck.hu
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12202 Dátum:
2010 December 12, 21:33:43 »
Idézetet írta: tati - 2010 December 12, 21:26:53
ezt még meg kell vitatni egy ilyen 82tengely teccene
Ha már itt tartunk, tök egyforma áron adják a 69,74,76,78,82,84,86mm-es tengelyeket Gondolom ha már az ember fia nagyobb tengelyt vesz, nem érdemes 74-re váltani, mert nem hoz akkor lökettérfogat-növekedést. Mik az érvek a 78 és a 82mm-es tengelyek mellett/ellen? 78-nál kevésbé kell kifaragni a tengely helyét a házban, igaz? Ugyanakkor ha jól veszem ki az írásokból, a 82-höz van gyári h/d szett. 78-hoz ilyenkor mit választ az ember?
TBK001
Hozzászólások: 29087
Road Force One
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12201 Dátum:
2010 December 12, 21:31:11 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 December 12, 21:28:01
Azt mondják az utángyártott fejek közül a legjobb, de nem beleszámolva a Mofoco 050-esét.
Gyárilag
állítólag
nem a legjobb szelepek és rugók vannak benne. Szelep könnyen lebeg és kiveri a szelepüléket.
Ennyi. Jó tuningalap.
Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)
Bug's Forever! VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu
Hyundai i30 CW 2015
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12200 Dátum:
2010 December 12, 21:28:01 »
Idézetet írta: tati - 2010 December 12, 20:35:42
és az jó? megpróbálom megboltolni a szelepeket is mert azt is felrakta a csóka .
Azt mondják az utángyártott fejek közül a legjobb, de nem beleszámolva a Mofoco 050-esét.
Gyárilag
állítólag
nem a legjobb szelepek és rugók vannak benne. Szelep könnyen lebeg és kiveri a szelepüléket.
Ennyi. Jó tuningalap.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12199 Dátum:
2010 December 12, 21:26:53 »
Idézetet írta: somci - 2010 December 12, 17:35:31
Köszönöm!
Akkor ez már nem szar kategória:
http://www.drdracingheads.com/catalog/product_info.php?cPath=21_22&products_id=29
Ráadásul nem olyan veszett drága, mint máshol látni. Hol a buktató?
ezt még meg kell vitatni egy ilyen 82tengely teccene
www.tatinson.hu
www.kck.hu
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12198 Dátum:
2010 December 12, 21:24:16 »
Idézetet írta: somci - 2010 December 12, 21:18:28
Na azt nem olvastam, vagy már sok víz lefolyt azóta a Dunán.
bocs nem is írtam, mert előbb megkérdem Epét
www.tatinson.hu
www.kck.hu
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12197 Dátum:
2010 December 12, 21:18:28 »
Idézetet írta: tati - 2010 December 12, 21:13:15
meghegesztettem , leméricskéltem átmásoltam a 040 fejeimre ,aztán mennie kell ahogy azt korábban már írtam.
Na azt nem olvastam, vagy már sok víz lefolyt azóta a Dunán.
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12196 Dátum:
2010 December 12, 21:13:15 »
Idézetet írta: somci - 2010 December 12, 20:45:17
Stunt régi fejével mit csinálsz?
meghegesztettem , leméricskéltem átmásoltam a 040 fejeimre ,aztán mennie kell ahogy azt korábban már írtam.
www.tatinson.hu
www.kck.hu
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12195 Dátum:
2010 December 12, 20:45:17 »
Idézetet írta: tati - 2010 December 12, 20:39:15
már egy hete délutánonként hengerfejet hegesztek
Stunt régi fejével mit csinálsz?
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12194 Dátum:
2010 December 12, 20:39:15 »
Idézetet írta: somci - 2010 December 12, 20:35:09
Kell majd hegeszteni, de jó üzlet volt!
már egy hete délutánonként hengerfejet hegesztek
[a csatolmányt egy admin törölte]
www.tatinson.hu
www.kck.hu
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12193 Dátum:
2010 December 12, 20:35:42 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 December 12, 20:33:18
Ilyen hengerfej van Leon motorján is. Auto linea öntvény, ők gyártják.
és az jó? megpróbálom megboltolni a szelepeket is mert azt is felrakta a csóka .
www.tatinson.hu
www.kck.hu
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12192 Dátum:
2010 December 12, 20:35:09 »
Idézetet írta: tati - 2010 December 12, 20:28:08
hát akkor ezt megvettem gyakorolni:
http://cgi.ebay.de/VW-Kafer-CB-Perf-Zylinderkopfe-Tuning-40x35-/220706958060?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item336328eaec
Kell majd hegeszteni, de jó üzlet volt!
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12191 Dátum:
2010 December 12, 20:33:18 »
Idézetet írta: tati - 2010 December 12, 20:28:08
hát akkor ezt megvettem gyakorolni:
http://cgi.ebay.de/VW-Kafer-CB-Perf-Zylinderkopfe-Tuning-40x35-/220706958060?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item336328eaec
Ilyen hengerfej van Leon motorján is. Auto linea öntvény, ők gyártják.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12190 Dátum:
2010 December 12, 20:28:08 »
hát akkor ezt megvettem gyakorolni:
http://cgi.ebay.de/VW-Kafer-CB-Perf-Zylinderkopfe-Tuning-40x35-/220706958060?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item336328eaec
www.tatinson.hu
www.kck.hu
sparkafer
Hozzászólások: 13994
30-347-1939
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12189 Dátum:
2010 December 12, 19:35:12 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 December 12, 19:03:14
Azért fizettem érte, bekerülési árat.
Tudta, tudtam, csak nem sejtettem.
http://sparkafer.blogspot.hu/
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12188 Dátum:
2010 December 12, 19:26:58 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 December 12, 19:03:14
Azért fizettem érte, bekerülési árat.
Forgasd még a tőrt
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12187 Dátum:
2010 December 12, 19:03:14 »
Idézetet írta: sparkafer - 2010 December 12, 19:00:17
Mázlista
Azért fizettem érte, bekerülési árat.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
sparkafer
Hozzászólások: 13994
30-347-1939
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12186 Dátum:
2010 December 12, 19:00:17 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 December 12, 18:40:05
DE túllőttem, de a főtengelyt olcsón használtan vettem az Ebay-en, a Carrillo hajtórudak európai forgalmazója pedig a Pankl Racing System
(
http://www.pankl.com/Carrillo.544.0.html
), aminek a tulajdonosa Stefan Pierer, aki szintúgy tulajdonosa a KTM-nek, ahol én 4 hónap híjján 10 éve dolgozom. Innen szereztem ezeket a Carrillo hajtórudakat.... A KTM gyári motorkrossz versenycsapat is Carrillo rudakkal megy, az egyik szállítmányba meg bekerült 4 db furcsa alakú rúd, valami "hiba" folytán...
Mázlista
http://sparkafer.blogspot.hu/
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12185 Dátum:
2010 December 12, 18:55:31 »
Idézetet írta: Bill - 2010 December 12, 18:50:58
Valóban az
Bill
Hozzászólások: 8607
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12184 Dátum:
2010 December 12, 18:50:58 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 December 12, 18:40:05
DE túllőttem, de a főtengelyt olcsón használtan vettem az Ebay-en, a Carrillo hajtórudak európai forgalmazója pedig a Pankl Racing System
(
http://www.pankl.com/Carrillo.544.0.html
), aminek a tulajdonosa Stefan Pierer, aki szintúgy tulajdonosa a KTM-nek, ahol én 4 hónap híjján 10 éve dolgozom. Innen szereztem ezeket a Carrillo hajtórudakat.... A KTM gyári motorkrossz versenycsapat is Carrillo rudakkal megy, az egyik szállítmányba meg bekerült 4 db furcsa alakú rúd, valami "hiba" folytán...
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12183 Dátum:
2010 December 12, 18:40:56 »
Idézetet írta: somci - 2010 December 12, 17:59:24
És ez akkor mit jelent, nem ajánlott mondjuk gyorsulásra?
Ha egyszer valaha oda jutok, hogy belevágok bármibe, ez jó alapnak tűnik.
Nem tudom, szerintem biztos jó. Én megbíznék benne.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12182 Dátum:
2010 December 12, 18:40:05 »
Idézetet írta: somci - 2010 December 12, 17:59:24
És ez akkor mit jelent, nem ajánlott mondjuk gyorsulásra?
Ha egyszer valaha oda jutok, hogy belevágok bármibe, ez jó alapnak tűnik.
Egyébként te nem lőttél egy kicsit túl a főtengellyel, meg a hajtókarokkal? Tudom, be vagy biztosítva, nagyobb a biztonsági tényeződ, de nem fogod valószínűleg kihasználni, nem?
DE túllőttem, de a főtengelyt olcsón használtan vettem az Ebay-en, a Carrillo hajtórudak európai forgalmazója pedig a Pankl Racing System
(
http://www.pankl.com/Carrillo.544.0.html
), aminek a tulajdonosa Stefan Pierer, aki szintúgy tulajdonosa a KTM-nek, ahol én 4 hónap híjján 10 éve dolgozom. Innen szereztem ezeket a Carrillo hajtórudakat.... A KTM gyári motorkrossz versenycsapat is Carrillo rudakkal megy, az egyik szállítmányba meg bekerült 4 db furcsa alakú rúd, valami "hiba" folytán...
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12181 Dátum:
2010 December 12, 17:59:24 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 December 12, 17:49:02
Ha megnézed a kinagyított képet, a felület nem mart (forgácsolt), mint az enyémen, hanem sima öntött, az ellensúlyok nem lapítottak, az olajzófuratok sima 6-os furatok, nem az olajtárolós tipus és szerintem ezesetben ez a tengely nem igazi kovácsolt, hanem nyomás alatt öntött, amit gyakran már a "forged" kategóriába sorolnak.
És ez akkor mit jelent, nem ajánlott mondjuk gyorsulásra?
Ha egyszer valaha oda jutok, hogy belevágok bármibe, ez jó alapnak tűnik.
Egyébként te nem lőttél egy kicsit túl a főtengellyel, meg a hajtókarokkal? Tudom, be vagy biztosítva, nagyobb a biztonsági tényeződ, de nem fogod valószínűleg kihasználni, nem?
«
Utoljára szerkesztve: 2010 December 12, 18:14:22 írta somci
»
BigBug
Hozzászólások: 28919
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12180 Dátum:
2010 December 12, 17:58:30 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 December 12, 17:25:15
Rajta a Carrillo hajtórúd az ARP 4340-es csavarokkal.
Nevetséges, hogy 85 lóerőt tudott az autóm, ez a kar és főtengely 200 lóerőig símán bírja.
Remélem ha egyszer elkészül kicsit jobban igénybe lesz véve, mint 85 lóerővel.
hogy tudsz ebben a mocsokban,turhában dolgozni ?
kicsit több komolyságot !
sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....
ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12179 Dátum:
2010 December 12, 17:49:02 »
Idézetet írta: somci - 2010 December 12, 17:35:31
Köszönöm!
Akkor ez már nem szar kategória:
http://www.drdracingheads.com/catalog/product_info.php?cPath=21_22&products_id=29
Ráadásul nem olyan veszett drága, mint máshol látni. Hol a buktató?
Ha megnézed a kinagyított képet, a felület nem mart (forgácsolt), mint az enyémen, hanem sima öntött, az ellensúlyok nem lapítottak, az olajzófuratok sima 6-os furatok, nem az olajtárolós tipus és szerintem ezesetben ez a tengely nem igazi kovácsolt, hanem nyomás alatt öntött, amit gyakran már a "forged" kategóriába sorolnak.
A bolt tulajdonosa Darren Gurrola, szimpatikus, segítőkész ember, leveleztem én is vele sokat még hengerfej ügyben. Szert nem árul, azt gondolom ez a főtengely is nagyon éri ezt a pénzt.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12178 Dátum:
2010 December 12, 17:35:31 »
Köszönöm!
Akkor ez már nem szar kategória:
http://www.drdracingheads.com/catalog/product_info.php?cPath=21_22&products_id=29
Ráadásul nem olyan veszett drága, mint máshol látni. Hol a buktató?
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12177 Dátum:
2010 December 12, 17:27:25 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 December 12, 17:25:52
A végén csattan az ostor, nem a közepén, okoska!
jah! akkor bocsánat
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12176 Dátum:
2010 December 12, 17:25:52 »
Idézetet írta: tati - 2010 December 12, 17:24:43
jólvan már nefényezzed a szarodat ,most dőlt szét, több forgács jön belőle mint egy esztergályos műhelyből
A végén csattan az ostor, nem a közepén, okoska!
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12175 Dátum:
2010 December 12, 17:25:15 »
Rajta a Carrillo hajtórúd az ARP 4340-es csavarokkal.
Nevetséges, hogy 85 lóerőt tudott az autóm, ez a kar és főtengely 200 lóerőig símán bírja.
Remélem ha egyszer elkészül kicsit jobban igénybe lesz véve, mint 85 lóerővel.
[a csatolmányt egy admin törölte]
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12174 Dátum:
2010 December 12, 17:24:43 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 December 12, 17:22:12
Ez a főtengely azért nem szar.
Ez meleltt a gyári megmunkálása elég nevetséges. Egyébként a gyári is öntött főtengely, de a legjobbak közül való.
jólvan már nefényezzed a szarodat ,most dőlt szét, több forgács jön belőle mint egy esztergályos műhelyből
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12173 Dátum:
2010 December 12, 17:22:12 »
Ez a főtengely azért nem szar.
Ez meleltt a gyári megmunkálása elég nevetséges. Egyébként a gyári is öntött főtengely, de a legjobbak közül való.
[a csatolmányt egy admin törölte]
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12172 Dátum:
2010 December 12, 17:20:35 »
Idézetet írta: somci - 2010 December 12, 14:48:36
hol kezdődik az a "ez mán hülyeség" kategória?
Ott kezdődik, amikor valaki alul vagy túlméretezi a főtengelyt. Egyiknél szétdől, a másiknál meg pénzkidobás.
Drag autókon amikor ráb*sszák a kuplungot, a slick gumik megtapadnak ott mindenképpen csavaros lendkerék kell.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12171 Dátum:
2010 December 12, 17:18:13 »
Idézetet írta: somci - 2010 December 12, 16:54:47
A jelentésük megvan, a kérdés inkább az, hogy miért, mennyivel jobb egyik a másiknál. A 8 stift az miért előny? Kiegyensúlyozásnál jön jól?
A 8 acélstiftes főtengely-lendkerék kapcsolat jobban bírja az erőhatást. 4-et könnyebben elnyír. Ezek ráadásul mélyebbek és cro-mo ötvözött stiftek.
Az öntött főtengely fajlagos szilárdsága kisebb, valamint hajlamosabb zárványosodni az öntés alatt, a kovácsolt fajlagosan erősebb és anyagszerkezete egyenletesebb, repedésre kevésbé hajlamos.
Aztán vannak a Cro-Mo ötvözött acél, kovácsolt főtengelyek, ezek képezik a csúcsot, a szám az anyag fajtáját jelöli, az ötvözők arányát. Ezek általában 4340-esek, ahogy a csavarok és a hajtórudak is.
Billet-nek hívják, amikor a kovácsolt, ötvözött főtengelyt forgácsolással alakítják ki, mindenhol, nem csak a csapoknál.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12170 Dátum:
2010 December 12, 17:12:15 »
Idézetet írta: somci - 2010 December 12, 16:54:47
A jelentésük megvan, a kérdés inkább az, hogy miért, mennyivel jobb egyik a másiknál. A 8 stift az miért előny? Kiegyensúlyozásnál jön jól?
a 4stift kevesebb mint a 8
(előfordul ha nincs rendesen meghúzva 2méteres csővel a lendkerék központi csavarja , akkor kiveri a stifteket , bár ha szarul van meghúzva száz stiftet is kibaszna
) dehát a tuning az tuning
«
Utoljára szerkesztve: 2010 December 12, 17:18:08 írta tati
»
www.tatinson.hu
www.kck.hu
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12169 Dátum:
2010 December 12, 16:54:47 »
Idézetet írta: Mákos - 2010 December 12, 16:52:21
Öntött, kovácsolt, 8 lendkerék-stiftes főtengely. ( a gyárin 4 van )
A jelentésük megvan, a kérdés inkább az, hogy miért, mennyivel jobb egyik a másiknál. A 8 stift az miért előny? Kiegyensúlyozásnál jön jól?
Mákos
Hozzászólások: 3423
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12168 Dátum:
2010 December 12, 16:52:21 »
Idézetet írta: somci - 2010 December 12, 14:48:36
cép!
"cast" tengelyek , a "forged" De nem tom, mire használják a "8 dowel"...
Öntött, kovácsolt, 8 lendkerék-stiftes főtengely. ( a gyárin 4 van )
VW 1300
BMW 525i e34 touring
...az egyik általában működik : ))
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12167 Dátum:
2010 December 12, 14:48:36 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 December 12, 14:35:53
http://3.bp.blogspot.com/__pLUlXt5Izc/S5QOBzLdjSI/AAAAAAAAACw/yLm2g29u4CM/s1600-h/DSCN6851.JPG
Itt a tengelyem.
cép!
Egy kis összefoglalót kaphatok a főtengelyekről, hogy öntött/kovácsolt/nitridált, stb. eljárással készültek milyen célokra használandók?
Általánosan a "cast" tengelyek kerüléséről, a "forged" és a kiegyensúlyozott tengelyek szeretéséről olvastam. De nem tom, mire használják a "8 dowel" kifejezést (csak azt, hogy ez jobb, mint a többi). Azt is olvastam, hogy a 4340-es króm-molibdénnel ötvözöttből készültek a nyerők. Mennyire járok közel a valósághoz, és hol kezdődik az a "ez mán hülyeség" kategória?
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 December 12, 14:42:27
Így jönnek a Scat tengelyek.
Meg az árak is, gondolom
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12166 Dátum:
2010 December 12, 14:42:27 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 December 12, 14:35:53
http://3.bp.blogspot.com/__pLUlXt5Izc/S5QOBzLdjSI/AAAAAAAAACw/yLm2g29u4CM/s1600-h/DSCN6851.JPG
Itt a tengelyem.
Volkstroker
Volksracer
Pro Comp
Pro Race
Így jönnek a Scat tengelyek.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #12165 Dátum:
2010 December 12, 14:35:53 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 December 12, 14:20:36
5500-at gyári tengellyel is megforogják, ahogy a 130 lovat is.
nekem ez van: 82-2111D, ez Pro Comp Lightweight, nem Volkstroker. Rosszul tudtam, de Volkstroker nincs is 82-esben, sem az I sem a II és más a színe (fekete nem ezüstszürke).
http://3.bp.blogspot.com/__pLUlXt5Izc/S5QOBzLdjSI/AAAAAAAAACw/yLm2g29u4CM/s1600-h/DSCN6851.JPG
Itt a tengelyem.
«
Utoljára szerkesztve: 2010 December 12, 14:37:28 írta Stuntmanus
»
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Oldalak:
1
...
248
249
250
251
252
[
253
]
254
255
256
257
258
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...