www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 18, 08:37:58

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 146 147 148 149 150 [151] 152 153 154 155 156 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3367865 alkalommal)
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16284 Dátum: 2012 Február 19, 15:06:56 »

Ilyesmi motorja van az R.M.B.-nek:

85,5 gyári furat és 78-as löket (1791 ccm)
Gyári hengerfej 35,5/32 szelepekkel (Valószínűleg ezt a fejet ellensúlyozva 309 fokos RMB tengely)

A motor 2500-nál már 60 LE és 5500-nál 130 LE
A forgatónyomatéka 2500-nál 150 Nm ami 4500-nál felmegy 175 Nm-re, de még 6000-nél is tartja a 150 Nm-t
Minden mért gyorsulásban veri a többi műhely klasszikus 1776 motorjait.

Aput győzködtem anno egy ilyen jó utcai motor építéséről...

Mostanában nagyon foglalkoztat (megint) a vintage speed dolog.
Most találtam ezt:
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=636672

Ez olyan dugó, hogy a 82 mm-es főtengelyhez passzoló a magassága, tehát széria hengerekbe lehet betenni, 85.5X82 = 1883 ccm, de ez nem is hasonlítana egy 92x69 mm-es 1835-ösre, mert ez majdnem kockamotor lenne, sokkal nagyobb nyomatékkal és szélesebb fordulatszám tartománnyal, ez egy jó hengerfejjel és valami jó tengellyel simán forogna 7000-et úgy, hogy lentről is használható lenne. Egy 1800-as motorhoz nem is kell iszonyat hengerfej, 40/35-ös elég lenne és a kis furat miatt a hengerfej sem melegedne annyira, mint egy 94-es furat esetében.
Ez egy nagyon jól autózható, tartós, megbízható motor lenne.

Valami dupla egytorkú karbi szettet rá és hajrá.

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16283 Dátum: 2012 Február 19, 14:38:07 »

Mostanában nagyon foglalkoztat (megint) a vintage speed dolog.
Most találtam ezt:
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=636672

Ez olyan dugó, hogy a 82 mm-es főtengelyhez passzoló a magassága, tehát széria hengerekbe lehet betenni, 85.5X82 = 1883 ccm, de ez nem is hasonlítana egy 92x69 mm-es 1835-ösre, mert ez majdnem kockamotor lenne, sokkal nagyobb nyomatékkal és szélesebb fordulatszám tartománnyal, ez egy jó hengerfejjel és valami jó tengellyel simán forogna 7000-et úgy, hogy lentről is használható lenne. Egy 1800-as motorhoz nem is kell iszonyat hengerfej, 40/35-ös elég lenne és a kis furat miatt a hengerfej sem melegedne annyira, mint egy 94-es furat esetében.
Ez egy nagyon jól autózható, tartós, megbízható motor lenne.

Valami dupla egytorkú karbi szettet rá és hajrá.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #16282 Dátum: 2012 Február 17, 19:20:14 »

Köszönöm, nekem a problémám ott van hogy nem tudom milyen szögben hegesszem be a magot ezt ti hogy csináljátok?én úgy gondoltam hogy az eredeti futóműből kiveszem a lengéscsillapítót és a torzió rögzítését középen,kerekeket a helyükön hogyom és egy emelővel addig eresztem míg úgy nem érzem hogy a kerék és a kerékjárati ív elérte a maximum különbséget amit én szeretnék és ettől csak kissebbet lehessen állítani ahogy eresztem,és ennél a maximum állásnál a lengőkart és a hidat összejelölném hogy mikor berakom a magot erre állítsam.
Vagy esetleg van erre valami bevett szög vagy viszonyítási alap amit szoktatok használni?
én át szoktam rajzolni

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]

Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #16281 Dátum: 2012 Február 17, 18:43:43 »

jó szerintem:)
Nagyon szívesen felajánlom a fórumnak további szíves felhasználásra. Azn
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #16280 Dátum: 2012 Február 17, 18:32:53 »

Ezt itt felvittem excelbe (már régen), ha hasznosnak ítélitek, használjátok.

Alul feltöltve.
jó szerintem:)

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #16279 Dátum: 2012 Február 17, 17:52:29 »

itt egy kalkulátor:
http://www.csp-shop.com/cshop/technik/getriebeberechnung3.php?lang=en

erre a szövegre kell ott kattintani és beírni a kért adatokat a táblázatért: "For the calculation"
Ezt itt felvittem excelbe (már régen), ha hasznosnak ítélitek, használjátok.

Alul feltöltve.

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #16278 Dátum: 2012 Február 17, 15:58:40 »

Másik kérdés, hogy egy hosszú váltó mekkora sebességkülönbséget jelent az eredetihez képest?Mondjuk mi a maximum sebesség egy 1.6os motornál amit el lehet érni?
itt egy kalkulátor:
http://www.csp-shop.com/cshop/technik/getriebeberechnung3.php?lang=en

erre a szövegre kell ott kattintani és beírni a kért adatokat a táblázatért: "For the calculation"
Nem elérhető Jano
Hozzászólások: 29


« Hozzászólás #16277 Dátum: 2012 Február 17, 15:51:16 »

Másik kérdés, hogy egy hosszú váltó mekkora sebességkülönbséget jelent az eredetihez képest?Mondjuk mi a maximum sebesség egy 1.6os motornál amit el lehet érni?
Nem elérhető Jano
Hozzászólások: 29


« Hozzászólás #16276 Dátum: 2012 Február 17, 15:28:49 »

a gyárit addig meg tudod márni míg nincs kivágva. én ahhoz viszonyítottam, az az ültető mag maximum állása a gyári, ha kopp le van tekerve üres kasznival a hátán 5cm a híd és a föld közti távolság, mondjuk ültető csonk nélkül, és saját mag(nagyobb állítási lehetőséget csináltam mint amit lehet kapni), de az elv ugyanaz. Wink

Köszi én is így gondolkodtam valahogy.
Nem elérhető Blacksheep
Hozzászólások: 575


low n' slow

« Hozzászólás #16275 Dátum: 2012 Február 17, 14:40:10 »

Köszönöm, nekem a problémám ott van hogy nem tudom milyen szögben hegesszem be a magot ezt ti hogy csináljátok?én úgy gondoltam hogy az eredeti futóműből kiveszem a lengéscsillapítót és a torzió rögzítését középen,kerekeket a helyükön hogyom és egy emelővel addig eresztem míg úgy nem érzem hogy a kerék és a kerékjárati ív elérte a maximum különbséget amit én szeretnék és ettől csak kissebbet lehessen állítani ahogy eresztem,és ennél a maximum állásnál a lengőkart és a hidat összejelölném hogy mikor berakom a magot erre állítsam.
Vagy esetleg van erre valami bevett szög vagy viszonyítási alap amit szoktatok használni?
a gyárit addig meg tudod márni míg nincs kivágva. én ahhoz viszonyítottam, az az ültető mag maximum állása a gyári, ha kopp le van tekerve üres kasznival a hátán 5cm a híd és a föld közti távolság, mondjuk ültető csonk nélkül, és saját mag(nagyobb állítási lehetőséget csináltam mint amit lehet kapni), de az elv ugyanaz. Wink

  '65 1200 De Luxe "Built not Bought"
Nem elérhető Jano
Hozzászólások: 29


« Hozzászólás #16274 Dátum: 2012 Február 17, 14:22:36 »

Köszönöm, nekem a problémám ott van hogy nem tudom milyen szögben hegesszem be a magot ezt ti hogy csináljátok?én úgy gondoltam hogy az eredeti futóműből kiveszem a lengéscsillapítót és a torzió rögzítését középen,kerekeket a helyükön hogyom és egy emelővel addig eresztem míg úgy nem érzem hogy a kerék és a kerékjárati ív elérte a maximum különbséget amit én szeretnék és ettől csak kissebbet lehessen állítani ahogy eresztem,és ennél a maximum állásnál a lengőkart és a hidat összejelölném hogy mikor berakom a magot erre állítsam.
Vagy esetleg van erre valami bevett szög vagy viszonyítási alap amit szoktatok használni?
Nem elérhető Pöcök
Hozzászólások: 359


« Hozzászólás #16273 Dátum: 2012 Február 17, 10:42:30 »

Szeretnék beépíteni ültetőmagot a bogaram első hídjába esetleg valami jótanács, rajz, segítség leírás?
Szerintem ez alapján meglehet cisnálni. Smiley
http://www.youtube.com/watch?v=1ciOjDeKZrY

1969 VW 1300
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #16272 Dátum: 2012 Február 17, 10:39:32 »

A Te karbiddal az én motorommal és automata váltoval ugy hogy nem lett a karbi piszkálva 22,1 a négyszáz. Grin

« Utoljára szerkesztve: 2012 Február 17, 11:18:56 írta sleepAIR »

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Robpanzer
« Hozzászólás #16271 Dátum: 2012 Február 17, 08:19:41 »

Ezek nem biztos, hogy általánosíthatóak, pl. a nagyobb alapelőgyújtást ez a motor szerette, de nem mondtam semmit az elosztófej karakterisztikájáról... Szóval nem kell levonni azt a következtetést, hogy a 4 fokkal nagyobb alapelőgyújtás alacsonyabb fogyasztást és nagyobb teljesítményt hoz... Ez sokmindentől függ, többek között a fúvókázástól is... (pl. ugyanezzel az osztófejjel van szerelve a 2000ccm-es motorom is, ami rosszabbul megy ha a gyárinál nagyobb alapot állítok... Szóval ezeket nem kell jegyzetelni  Wink

Ebben a 3 esetben a gyorsulás a következő volt:

széria 1,6 + 8,5:1 sűrítés + csőkígyó + 1db Weber regiszter karbi: 18,2 402m

széria 1,6 + 8,5:1 sűrítés + csőkígyó + 1db Weber regiszter karbi + 4 fok: 17,8 402m

széria 1,6 + 8,5:1 sűrítés + csőkígyó + 2db Weber IDF karbi: 17,2 402m

Ezek nem olyan eredmények, hogy egyszer mentem egy futamot és pont jobban sikerült ezzel vagy azzal a variációval. Ezeket az eredményeket stabilan tudta a fenti összeállítással és minden mérés Fertőszentmiklóson ugyanazon a pályán történt.

Túl nagy előgyújtás melegedést okozhat, illetve kinyírhatod vele a motort (dugattyú olvadás, hajtókarcsapágyak...)föleg ha szar karburálással párosítod...




Központi webert hogyan fúvókáztad?
Nem elérhető Jano
Hozzászólások: 29


« Hozzászólás #16270 Dátum: 2012 Február 16, 22:31:48 »

Szeretnék beépíteni ültetőmagot a bogaram első hídjába esetleg valami jótanács, rajz, segítség leírás?

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5802


redgear.hu

« Hozzászólás #16269 Dátum: 2012 Február 16, 20:39:10 »

1. Ezt már Stunt is leírta sokszor.
...
okéoké Wink
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16268 Dátum: 2012 Február 16, 20:16:14 »

1. Ezt már Stunt is leírta sokszor. Nincs olyan, hogy 1 alkatrész mennyit jelent! Rendszerben kell gondolkozni! Ha minden alkatrészt be lehetne lőni százalékosan, akkor rohadt egyszerű lenne a motortuning... Van olyan motor amin egy alkatrész semmit sem javít, van amelyiknél pont az a szűk keresztmetszet, ezért sokat számít, de van olyan eset is amikor 1 alkatrész épp ront... Meg mit értünk gyári kipufogón? Egy teljesen eredeti NOS darabot? egy Adonyi dobot? Vagy valamelyiket a rengeteg utángyártó példányaiból? Milyen csőkígyóról beszélünk? Gagyi utcai? EMPI Merged? Ahnendorp? Mekkora átmérőjű? 36? 41? 44? Mi van a végén? Stinger? 1db rövid dob? 2db dob hosszú csövekkel?Milyen állapotú a motor? Használt? Felújított? stb...

2. Ezzel hülyítik a népet, hogy ez ennyi lóerőt hoz, az meg annyi lóerőt... Hol? Milyen fordulaton? Nagyon sok alkatrészre nem lehet azt mondani, hogy ennyivel vagy annyival jobb, mert lehet hogy egy bizonyos fordulaton hoz 4% pluszt, de máshol elvesz 5%-ot... Ezek nem csodaszerek amiket felrakunk és kész a csodamotor. Lehet, hogy jól nyitott rendszer csúcsteljesítményben hoz 5%-ot, de azon a fordulaton soha nem használod az autód, így olyan érzésed lesz mintha gyengébb lenne...
Jó példa erre a Göbölyös féle 85 lovas 2,1 motor. Az elvérzett volna gyorsulásin pár forgós, nagy tengelyes 1776 ellen, de ha mentél volna egy kört vele városban meg egy forgós 1776 motorral, akkor azt tippelted volna, hogy az Oettinger az erősebb. Mert az egyik húz már alapjárattól, de elfogy 5000-nél... A másik feléled 4000-nél és leforogja a 7000-t...

hálás köszönet
ehéten már nem kérdezek többet Cool

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16267 Dátum: 2012 Február 16, 19:59:03 »

A 009 osztófejben 1db rugó van, aminek nem ismert az erőssége, illetve a röpsúlyok tömege. Egy ilyen elosztón úgy tudsz variálni, hogy ha a súlyokat vagy a rugót (rugókat) mókolod meg.
Értelemszerűen gyengébb rugóval, illetve nehezebb röpsúlyokkal többet húz rá az elosztó. Erősebb rugókkal illetve könnyebb súlyokkal a másik irányba tudod elvinni a dolgot. Ennek a két dolognak a variálásával nem csak a az változik, hogy mennyit húz rá az elosztó, hanem, hogy mikor mennyit...

Idézetet írta: callook link=topic=192.msg738650#msg738650
-009 osztófej mókolva + megszakító

errol bovebb info?
[/quote

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #16266 Dátum: 2012 Február 16, 19:33:51 »

Képelni nem képeltél?
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #16265 Dátum: 2012 Február 16, 19:32:18 »

-Hengerfej levesz, dugattyúkiállás megmér, égéstér kiköböl, számol, hengerfejet gépműhelyben felmarat, újból köböl, összeszerel
-Újonnan bogárboltban 130ezer körül mindennel, vagy néha használtan kb 60ezertől
-009 osztófej mókolva + megszakító

A Te karbiddal az én motorommal és automata váltoval ugy hogy nem lett a karbi piszkálva 22,1 a négyszáz. Grin

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5802


redgear.hu

« Hozzászólás #16264 Dátum: 2012 Február 16, 19:31:18 »

-Hengerfej levesz, dugattyúkiállás megmér, égéstér kiköböl, számol, hengerfejet gépműhelyben felmarat, újból köböl, összeszerel
-Újonnan bogárboltban 130ezer körül mindennel, vagy néha használtan kb 60ezertől
-009 osztófej mókolva + megszakító

hálás köszönet
ehéten már nem kérdezek többet Cool
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #16263 Dátum: 2012 Február 16, 19:31:01 »

Idézetet írta: callook link=topic=192.msg738650#msg738650
-009 osztófej mókolva + megszakító

[/quote
errol bovebb info?

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16262 Dátum: 2012 Február 16, 19:23:57 »

-Hengerfej levesz, dugattyúkiállás megmér, égéstér kiköböl, számol, hengerfejet gépműhelyben felmarat, újból köböl, összeszerel
-Újonnan bogárboltban 130ezer körül mindennel, vagy néha használtan kb 60ezertől
-009 osztófej mókolva + megszakító

köszönöm a választ
ennél az esetnél
hogy "lesz" a  8,5:1 sűrítés?

mennyi egy ilyen karbi(és hol?)

gyujtás elektronikus?

Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5802


redgear.hu

« Hozzászólás #16261 Dátum: 2012 Február 16, 19:18:23 »




széria 1,6 + 8,5:1 sűrítés + csőkígyó + 1db Weber regiszter karbi + 4 fok: 17,8 402m




köszönöm a választ
ennél az esetnél
hogy "lesz" a  8,5:1 sűrítés?

mennyi egy ilyen karbi(és hol?)

gyujtás elektronikus?
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16260 Dátum: 2012 Február 16, 19:09:22 »

Ezek nem biztos, hogy általánosíthatóak, pl. a nagyobb alapelőgyújtást ez a motor szerette, de nem mondtam semmit az elosztófej karakterisztikájáról... Szóval nem kell levonni azt a következtetést, hogy a 4 fokkal nagyobb alapelőgyújtás alacsonyabb fogyasztást és nagyobb teljesítményt hoz... Ez sokmindentől függ, többek között a fúvókázástól is... (pl. ugyanezzel az osztófejjel van szerelve a 2000ccm-es motorom is, ami rosszabbul megy ha a gyárinál nagyobb alapot állítok... Szóval ezeket nem kell jegyzetelni  Wink

Ebben a 3 esetben a gyorsulás a következő volt:

széria 1,6 + 8,5:1 sűrítés + csőkígyó + 1db Weber regiszter karbi: 18,2 402m

széria 1,6 + 8,5:1 sűrítés + csőkígyó + 1db Weber regiszter karbi + 4 fok: 17,8 402m

széria 1,6 + 8,5:1 sűrítés + csőkígyó + 2db Weber IDF karbi: 17,2 402m

Ezek nem olyan eredmények, hogy egyszer mentem egy futamot és pont jobban sikerült ezzel vagy azzal a variációval. Ezeket az eredményeket stabilan tudta a fenti összeállítással és minden mérés Fertőszentmiklóson ugyanazon a pályán történt.

Túl nagy előgyújtás melegedést okozhat, illetve kinyírhatod vele a motort (dugattyú olvadás, hajtókarcsapágyak...)föleg ha szar karburálással párosítod...



köszönöm a választmégis Wink ebben a három esetben:
mi lenne  a sorrend gyorsulásban?

melyiknél kell legelőbb visszakapcsolni 3.-ba, emelkedőn?

"hátránya" mi lehet a 4 fokkal nagyobb alapelőgyújtásnak?

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #16259 Dátum: 2012 Február 16, 18:47:06 »

Alfáról leszerelt Weber IDF karburátorok átalakítása:
- a légszűrő 2 másik csavarjának kialakításához M6 menetes szár beragasztása (a hely a karbin kialakítva, ki kell fúrni és menetet kell bele tenni)
- hidegindító szelep lezárása a megfelelő lemezzel
- a felesleges benzincsonk levágása, menetfúrás, csavar beragasztása (ledugózás)
- fúvókázás kiválasztása a motornak megfelelően (a thesamba.com keresőjébe beírt motorra kiad általában jó közelítéssel kipróbált dolgokat, amin persze finomítani kell)
- gázkar végéről az nagy tolattyút leszerelni (1db anya tartja) és a megfelelő adaptert feltenni.
A megfelelő tisztítás és úszószint beállítás után a karbi felszerelhető, és indulhat a beállítás. Ha valamit kihagytam, a profik majd kijavítanak.
Képelni nem képeltél?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16258 Dátum: 2012 Február 16, 18:33:39 »

Kadronok vannak rajta és 110 ló :-)
Az 1,7 milka nem kevés...



Ez nem kadron, hanem Solex 36-40 PDSIT, azaz Oettinger karbi.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #16257 Dátum: 2012 Február 16, 18:25:42 »

Alfáról leszerelt Weber IDF karburátorok átalakítása:
- a légszűrő 2 másik csavarjának kialakításához M6 menetes szár beragasztása (a hely a karbin kialakítva, ki kell fúrni és menetet kell bele tenni)
- hidegindító szelep lezárása a megfelelő lemezzel
- a felesleges benzincsonk levágása, menetfúrás, csavar beragasztása (ledugózás)
- fúvókázás kiválasztása a motornak megfelelően (a thesamba.com keresőjébe beírt motorra kiad általában jó közelítéssel kipróbált dolgokat, amin persze finomítani kell)
- gázkar végéről az nagy tolattyút leszerelni (1db anya tartja) és a megfelelő adaptert feltenni.
A megfelelő tisztítás és úszószint beállítás után a karbi felszerelhető, és indulhat a beállítás. Ha valamit kihagytam, a profik majd kijavítanak.
tökéletes

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #16256 Dátum: 2012 Február 16, 18:20:29 »

Alfáról leszerelt Weber IDF karburátorok átalakítása:
- a légszűrő 2 másik csavarjának kialakításához M6 menetes szár beragasztása (a hely a karbin kialakítva, ki kell fúrni és menetet kell bele tenni)
- hidegindító szelep lezárása a megfelelő lemezzel
- a felesleges benzincsonk levágása, menetfúrás, csavar beragasztása (ledugózás)
- fúvókázás kiválasztása a motornak megfelelően (a thesamba.com keresőjébe beírt motorra kiad általában jó közelítéssel kipróbált dolgokat, amin persze finomítani kell)
- gázkar végéről az nagy tolattyút leszerelni (1db anya tartja) és a megfelelő adaptert feltenni.
A megfelelő tisztítás és úszószint beállítás után a karbi felszerelhető, és indulhat a beállítás. Ha valamit kihagytam, a profik majd kijavítanak.
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5802


redgear.hu

« Hozzászólás #16255 Dátum: 2012 Február 16, 17:50:09 »

köszönöm a választ
Nem lehet összehasonlítani.



Az én 1,6 motorom dupla Weber IDF karbikkal 6,5-7 Liter/100 km fogyasztást produkált országúton
Ugyanez a motor 1 db Weber 36/32 központi regiszter karburátorral 11 L/100 km-t fogyasztott országúton
Ugyanez a motor, ugyanezzel a központi karbival de 4 fokkal nagyobb alapelőgyújtással 9,5L/100 km-t evett országúton


mégis Wink ebben a három esetben:
mi lenne  a sorrend gyorsulásban?

melyiknél kell legelőbb visszakapcsolni 3.-ba, emelkedőn?

"hátránya" mi lehet a 4 fokkal nagyobb alapelőgyújtásnak?
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16254 Dátum: 2012 Február 16, 16:18:40 »

Nem lehet összehasonlítani.

De egy dolog biztos: Nem igaz az, hogy a karbi méretével arányosan nő a fogyasztás! Ez egy tévhit! Attól, hogy 4 db 40-es torok van, a motor számára ideális benzin/levegő arány az ugyanakkora marad, viszont nem kell a motornak megszenvednie azzal, hogy átszívja a levegőt a hosszú és szűk szívócsövön... Így lehet az, hogy egy széria motor tud alacsonyabb fogyasztást is produkálni 2 db dupla Weberrel...

Az én 1,6 motorom dupla Weber IDF karbikkal 6,5-7 Liter/100 km fogyasztást produkált országúton
Ugyanez a motor 1 db Weber 36/32 központi regiszter karburátorral 11 L/100 km-t fogyasztott országúton
Ugyanez a motor, ugyanezzel a központi karbival de 4 fokkal nagyobb alapelőgyújtással 9,5L/100 km-t evett országúton
A 2000ccm-es, 296 fokos tengellyel szerelt motorom 2db Dellorto DRLA karbikkal, ha a saját tempómban tudok vele autózni, akkor 8L/100 km százon és itt egy 100+ LE-s motorról beszélünk...
Ugyanez a motor, amikor Spa-ba mentünk és 100-as tempóval kellett tötyörögnöm az ültetett bohócautók mögött, akkor 10L/100 km volt a fogyasztás (Bár ekkor rohadtul meg is voltam pakolva)

Mondjuk városi forgalomban nem nagyon tudtam volna ilyen fogyasztást produkálni...Ott 10-12 Litereket evett mind a 4 fenti verzió...

kérdés:
ösze lehet-e hasonlítani a karbik teljesítményét (és az ehez kapcsolódó fogyasztást)?
tegyükfel van egy (változatlan, jó állapotú)motor amire egymás után kerül fel gyári karbi-nagyobb karbi- dupla karbi A-B-C féle (a leggyakrabban szóbakerülő 4-5 lehetőségre gondoltam)
ha semmi más nem nem változik csak a karburátor, milyen eltérések lesznek?
persze sok más tényező is számít, de hátha lehet arányszámokat találni az összehasonlításhoz Roll Eyes
pl:
gyári karbi:1.00     8 l/100km
.....
.....
dupla weber:1.23  10l/100km
stb.

vagy, csak a karbi cserélgetésével nem érhető el értékelhető javulás, muszáj máshoz is hozzányúlni....


ha túl láma a kérdés kérem törölni Wink

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #16253 Dátum: 2012 Február 16, 13:25:47 »

Kadronok vannak rajta és 110 ló :-)
Az 1,7 milka nem kevés...

Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #16252 Dátum: 2012 Február 16, 13:23:52 »

Oettinger

http://bugnet.de/markt/marktbild.pl?144554

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5802


redgear.hu

« Hozzászólás #16251 Dátum: 2012 Február 16, 11:40:18 »

kérdés:
ösze lehet-e hasonlítani a karbik teljesítményét (és az ehez kapcsolódó fogyasztást)?
tegyükfel van egy (változatlan, jó állapotú)motor amire egymás után kerül fel gyári karbi-nagyobb karbi- dupla karbi A-B-C féle (a leggyakrabban szóbakerülő 4-5 lehetőségre gondoltam)
ha semmi más nem nem változik csak a karburátor, milyen eltérések lesznek?
persze sok más tényező is számít, de hátha lehet arányszámokat találni az összehasonlításhoz Roll Eyes
pl:
gyári karbi:1.00     8 l/100km
.....
.....
dupla weber:1.23  10l/100km
stb.

vagy, csak a karbi cserélgetésével nem érhető el értékelhető javulás, muszályj máshoz is hozzányúlni....


ha túl láma a kérdés kérem törölni Wink
Süni
« Hozzászólás #16250 Dátum: 2012 Február 14, 20:14:44 »

- a hidegindítókra kell egy-egy fedél (nem nagy dolog, de le kell gyártatni). Bent hagyni több szakértő szerint csak szívást eredményezhet.

Martonvásárban lehet kapni, leutóbb Leonnak is ott vettem.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #16249 Dátum: 2012 Február 14, 19:07:05 »

A kérdéses adaptert szerencsére mellékelte a CB Performance a rudazathoz.
Ha valaki ismeri a többi buktatót, elmesélhetné!
« Utoljára szerkesztve: 2012 Február 14, 19:21:20 írta stonemen »
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #16248 Dátum: 2012 Február 14, 18:59:52 »


Örök tanulság: karburátort csak MŰKÖDŐ AUTÓRÓL, sk leszereléssel vásárolunk, vagy olyantól, akit ismerünk ("tehát a minden megvan, csak össze kell rakni" ritkán jön be, pl most sem :-(( ).
Amik eddig kiderültek:
- a hidegindítókra kell egy-egy fedél (nem nagy dolog, de le kell gyártatni). Bent hagyni több szakértő szerint csak szívást eredményezhet.
callooknak van levágva, szokta itt is árulgatni
- valamiért kicsit sok a benzin bemeneti csatlakozó (oldalanként 2-2), ráadásul különböző méretűek. Kettőt le kell dugóztatnom, illetve egyet kicserélnem kisebbre.
tudomásom szerint alfán egyik karbiból van átkötve a benzincső másikba és visszafolyó ág is van ezért van több csonk
- a légszűrő tartó tőcsavarokból a négyből csak kettő van meg, és sajnos azonos oldalon. A helye megvan, menetet kell bele vágnom, illetve beletenni és ragasztani a tőcsavart.
Most ennyit látok. Ezek persze apróságok, ha van műhelyed, szerszámod és szakértelmed. De még mindig jobb, ha most derül ki, mint az összerakáskor... :-)   

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16247 Dátum: 2012 Február 14, 18:32:44 »

Felcsatoltam a szopóálarcot.
Örök tanulság: karburátort csak MŰKÖDŐ AUTÓRÓL....

Ezek általában valamilyen Alfáról származnak, mindegyik ilyen, ami még nem volt Bogáron. Még azt is hozzáteszem, hogy a gázkarra is kell egy kis adapter, ami pl. a Csillag rudazatához van, de vannak rudazatok, amelyhez nincs.
Azt a nagy kart meg le kell venni a fojtószelep tengelyről.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #16246 Dátum: 2012 Február 14, 18:26:00 »

Felcsatoltam a szopóálarcot.
Örök tanulság: karburátort csak MŰKÖDŐ AUTÓRÓL, sk leszereléssel vásárolunk, vagy olyantól, akit ismerünk ("tehát a minden megvan, csak össze kell rakni" ritkán jön be, pl most sem :-(( ).
Amik eddig kiderültek:
- a hidegindítókra kell egy-egy fedél (nem nagy dolog, de le kell gyártatni). Bent hagyni több szakértő szerint csak szívást eredményezhet.
- valamiért kicsit sok a benzin bemeneti csatlakozó (oldalanként 2-2), ráadásul különböző méretűek. Kettőt le kell dugóztatnom, illetve egyet kicserélnem kisebbre.
- a légszűrő tartó tőcsavarokból a négyből csak kettő van meg, és sajnos azonos oldalon. A helye megvan, menetet kell bele vágnom, illetve beletenni és ragasztani a tőcsavart.
Most ennyit látok. Ezek persze apróságok, ha van műhelyed, szerszámod és szakértelmed. De még mindig jobb, ha most derül ki, mint az összerakáskor... :-)   

ez majdnem minden gyári buhermentes karbin igy van

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Kicsi Nelly
Hozzászólások: 3034


20/916-72-61

« Hozzászólás #16245 Dátum: 2012 Február 14, 18:16:59 »

Felcsatoltam a szopóálarcot.
Örök tanulság: karburátort csak MŰKÖDŐ AUTÓRÓL, sk leszereléssel vásárolunk, vagy olyantól, akit ismerünk ("tehát a minden megvan, csak össze kell rakni" ritkán jön be, pl most sem :-(( ).
Amik eddig kiderültek:
- a hidegindítókra kell egy-egy fedél (nem nagy dolog, de le kell gyártatni). Bent hagyni több szakértő szerint csak szívást eredményezhet.
- valamiért kicsit sok a benzin bemeneti csatlakozó (oldalanként 2-2), ráadásul különböző méretűek. Kettőt le kell dugóztatnom, illetve egyet kicserélnem kisebbre.
- a légszűrő tartó tőcsavarokból a négyből csak kettő van meg, és sajnos azonos oldalon. A helye megvan, menetet kell bele vágnom, illetve beletenni és ragasztani a tőcsavart.
Most ennyit látok. Ezek persze apróságok, ha van műhelyed, szerszámod és szakértelmed. De még mindig jobb, ha most derül ki, mint az összerakáskor... :-)   


Pedig ezek így első olvasásra nem belső alkatrészeknek tűnnek.
Oldalak: 1 ... 146 147 148 149 150 [151] 152 153 154 155 156 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.153 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.