www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 19, 13:02:24
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
141
142
143
144
145
[
146
]
147
148
149
150
151
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3373675 alkalommal)
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16484 Dátum:
2012 Március 11, 16:32:16 »
Az első az egy távtartó, ami kifele hoz a szíjtárcsán, hogy elférjen alatta a szimering háza
A másik az egy alumínium ház magával a szimeringgel
Idézetet írta: kormányzoo - 2012 Március 11, 16:28:46
azaz ez 2 külön gyűrű?
egy belső beütögetett, és egy beragasztott?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16483 Dátum:
2012 Március 11, 16:31:29 »
Ennél nincs acélgyűrű, emiatt picit aggódom a tartóssága miatt.
Idézetet írta: callook - 2012 Március 11, 16:30:20
Ez egy alumínium szíjtárcsa, amiről le van esztergálva az olajvisszavezető és rá van húzva az agyra egy acélgyűrű a szimeringhez.
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16482 Dátum:
2012 Március 11, 16:30:20 »
Ez egy alumínium szíjtárcsa, amiről le van esztergálva az olajvisszavezető és rá van húzva az agyra egy acélgyűrű a szimeringhez.
Idézetet írta: Robpanzer - 2012 Március 11, 12:32:56
Idézetet írta: stonemen - 2012 Március 11, 06:18:37
Stunt már beírt egy megoldást az ékszíjtárcsa olajszivárgás megszüntetésére magas fordulaton, azonban ha a blokk már egyben van, nehezen alkalmazható.
Ez milyen ékszíjtárcsa?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16481 Dátum:
2012 Március 11, 16:29:10 »
Idézetet írta: callook - 2012 Március 11, 16:27:40
Jó gumi, jó futóműbeállítások, jó minőségű és állapotú futóműalkatrészek, egy komoly lengéscsillapító (pl. Koni jól beállítva), stabilizátor (hátul is)
Stabilizátor nincs gyárilag hátul?
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
kormányzoo
Hozzászólások: 5802
redgear.hu
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16480 Dátum:
2012 Március 11, 16:28:46 »
Idézetet írta: stonemen - 2012 Március 11, 06:18:37
Ezután kicsi olajozzuk be a tengelyt, és tegyük fel az új ékszíjtárcsához kapott távtartót:
A távtartót be kell ütni a helyére, ehhez valami vékonyabb eszközzel üssük be (6-os csavar kitűnő):
...............
Vegyük kézbe a távtartót és próbáljuk bele a nyílásba (nekem kicsit lötyögött is benne):
azaz ez 2 külön gyűrű?
egy belső beütögetett, és egy beragasztott?
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16479 Dátum:
2012 Március 11, 16:27:40 »
Jó gumi, jó futóműbeállítások, jó minőségű és állapotú futóműalkatrészek, egy komoly lengéscsillapító (pl. Koni jól beállítva), stabilizátor (hátul is)
Idézetet írta: maxi - 2012 Március 11, 16:14:05
Hogyan lehet úgy jobb úttartás elérni a bogár futóműnél hogy nem ültetjük le?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16478 Dátum:
2012 Március 11, 16:14:05 »
Hogyan lehet úgy jobb úttartás elérni a bogár futóműnél hogy nem ültetjük le?
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16477 Dátum:
2012 Március 11, 12:33:15 »
Idézetet írta: stonemen - 2012 Március 11, 11:46:15
Erről olvasgattam sokat, megoszlanak a vélemények.
Sokan azt mondják, hogy nem kell a vákum, amit a karbi csinál, mert indokolatlanul kiszívhatja azt az olajat is, ami magától visszacsöpögne.
Ha a levegőszűrő tiszta, akkor nem túl nagy a vákum, akkor kezd nagyobb lenni, ha a szűrő koszosodik. Véleménym szerint nem bír semmiylen komolyabb olajat kiszívni. A box űgy működik, hogy mindig hidegebb, mint az olaj, azért az olajpára kicsapódik rajta, miközben irányváltásra kényszerítik a terelő lapok.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Robpanzer
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16476 Dátum:
2012 Március 11, 12:32:56 »
Idézetet írta: stonemen - 2012 Március 11, 06:18:37
Stunt már beírt egy megoldást az ékszíjtárcsa olajszivárgás megszüntetésére magas fordulaton, azonban ha a blokk már egyben van, nehezen alkalmazható.
Ez milyen ékszíjtárcsa?
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16475 Dátum:
2012 Március 11, 11:46:15 »
Erről olvasgattam sokat, megoszlanak a vélemények.
Sokan azt mondják, hogy nem kell a vákum, amit a karbi csinál, mert indokolatlanul kiszívhatja azt az olajat is, ami magától visszacsöpögne. Ami túlnyomás keletkezik, azt kell elvezetni.
Mások szerint a vákum kifejezetten jó, mert amint írtad, "megszívja a rendszert".
Ahol erről olvastam (nem merem a maxi miatt beírni :-)), ott államonként változnak a károsanyag kibocsátási normák, van, ahol kifejezetten tilos a karbiba kötni.
Most úgy érzem, ha nem lesz olajfolyási gondom a szelepfedelek kiszellőztetése után, akkor egyelőre nem kötöm be a karbiba.
De meggyőzhető vagyok. :-)
Idézetet írta: Varázsló - 2012 Március 11, 11:38:05
A csővet meg a karbi légszűrőjébe kell vezetni, az egy kicsit meg is szívja, jobban elmegy a nyomás a forgattyúsházból.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16474 Dátum:
2012 Március 11, 11:38:05 »
Idézetet írta: stonemen - 2012 Március 11, 09:16:24
CB Performance olajbetöltő + lélegző doboz (breather box) egyben. A csatolt képen látszik a belső felépítése.
A tetejébe teszek ilyen dörzsit, mint a képen van, így a légszűrő is megoldódik.
<beszúrt kép törölve>
Én azt gondolom, hogy nem kell a dörzsi szivacs, mert az irányváltások miatt az olaj így is kicsapódik.
A csővet meg a karbi légszűrőjébe kell vezetni, az egy kicsit meg is szívja, jobban elmegy a nyomás a forgattyúsházból.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16473 Dátum:
2012 Március 11, 11:33:17 »
Idézetet írta: stonemen - 2012 Március 11, 09:16:24
CB Performance olajbetöltő + lélegző doboz (breather box) egyben. A csatolt képen látszik a belső felépítése.
A tetejébe teszek ilyen dörzsit, mint a képen van, így a légszűrő is megoldódik.
<beszúrt kép törölve>
ötletes 2in1
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16472 Dátum:
2012 Március 11, 09:16:24 »
CB Performance olajbetöltő + lélegző doboz (breather box) egyben. A csatolt képen látszik a belső felépítése.
A tetejébe teszek ilyen dörzsit, mint a képen van, így a légszűrő is megoldódik.
Idézetet írta: maxi - 2012 Március 11, 08:43:59
Annak azért nagy nem? Biztos van még valami + szerepe is.
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16471 Dátum:
2012 Március 11, 08:43:59 »
Idézetet írta: abes - 2012 Március 11, 07:37:01
Olajbetöltő.
Annak azért nagy nem? Biztos van még valami + szerepe is.
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
abes
Hozzászólások: 14980
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16470 Dátum:
2012 Március 11, 07:37:01 »
Idézetet írta: maxi - 2012 Március 11, 07:33:28
utolso kepen az mi az olaj beonto helyen?
Olajbetöltő.
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16469 Dátum:
2012 Március 11, 07:33:28 »
Idézetet írta: stonemen - 2012 Március 11, 06:18:37
Az ékszíj síkban futásához szükség szerint tegyük fel a generátor tengelyére a kapott alátétet, az ékszíjtárcsát, majd ha mindent jól csináltunk, ilyesmi lesz:
utolso kepen az mi az olaj beonto helyen?
«
Utoljára szerkesztve: 2012 Március 11, 11:28:18 írta Protheus
»
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16468 Dátum:
2012 Március 11, 06:18:37 »
Stunt már beírt egy megoldást az ékszíjtárcsa olajszivárgás megszüntetésére magas fordulaton, azonban ha a blokk már egyben van, nehezen alkalmazható. Itt egy utólagos megoldás, ami szintén üdvözítő.
Maga a munka kb 1 órát vesz igénybe, azonban meg kell várni a ragasztó végleges megkötését (amit én sajnos nem tettem meg, emiatt majd újra meg kell csinálnom).
Első lépéskét vegyük le az ékszíjat, majd az ékszíjtárcsát. Ehhez vagy csapágylehúzót, vagy körkörös kalapálást alkalmazzunk, néha két oldalról nagy csavarhúzós rásegítéssel. Ilyesmi kép fogad bennünket:
Ezután kicsi olajozzuk be a tengelyt, és tegyük fel az új ékszíjtárcsához kapott távtartót:
A távtartót be kell ütni a helyére, ehhez valami vékonyabb eszközzel üssük be (6-os csavar kitűnő):
Vegyük kézbe a távtartót és próbáljuk bele a nyílásba (nekem kicsit lötyögött is benne):
Kenjük be ragasztóval (ne a képen láthatóval!!), ami rugalmas és tömít is (pl kétkomponensű fémragasztó):
Az ékszíj síkban futásához szükség szerint tegyük fel a generátor tengelyére a kapott alátétet, az ékszíjtárcsát, majd ha mindent jól csináltunk, ilyesmi lesz:
Készüljetek rá, hogy más méretű ékszíj is legyen kéznél szükség esetén!
«
Utoljára szerkesztve: 2012 Március 11, 06:21:46 írta stonemen
»
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16467 Dátum:
2012 Március 09, 15:52:45 »
Igen, hangosabb lett. Meg 6200 helyett 7500-ig is elforog (bár azt nem annyira szeretem)
Idézetet írta: Varázsló - 2012 Március 09, 14:22:42
Viszont ahogy nyitod a szívócsatornákat, úgy lesz a motor hangosabb. Amikor feltettem a Steve Tims fejeket, azonos kipufogóval egyből sokkal hagosabb lett a motor. Úgy emlékszem te is hasonlóakat tapasztaltál.
Erő = hang
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16466 Dátum:
2012 Március 09, 14:22:42 »
Idézetet írta: callook - 2012 Március 09, 13:00:01
Egész pontosan ilyen volt az én hengerfejem is és pont az ilyen dolgok miatt szoktam megvizsgálni minden új alkatrészt (hengerfej esetében mindig szétszedem)
Megvettem az új fejeket 40/35,5 szelepekkel, aztán amikor kiszedtem a szelepeket, akkor szembesültem a képen látható dologgal. Amikor készült az oxyboxer, első körben ezeket a részeket kimartam meg egy picit nyitottam összességében a csatornákon, aztán 1 év használat után ismét átdolgoztam a fejeket a Varázslótól kölcsönbe kapott Tims fejek alapján... Na, az az átdolgozás brutálisan látványos lett... Nem rég vettem le a szívócsonkokat a motorról és téptem 1-1 db akkora rongyot, amekkorával be szoktam tömni a szívócsatornákat a hengerfejen a javítás idejére. Na, az én hengerfejeim csatornáiban elvesztek a rongy darabok annyira "tágasak" a gyárihoz képest... Le tudom dugni az ujjam a szelepig
Viszont ahogy nyitod a szívócsatornákat, úgy lesz a motor hangosabb. Amikor feltettem a Steve Tims fejeket, azonos kipufogóval egyből sokkal hagosabb lett a motor. Úgy emlékszem te is hasonlóakat tapasztaltál.
Erő = hang
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16465 Dátum:
2012 Március 09, 13:00:01 »
Egész pontosan ilyen volt az én hengerfejem is és pont az ilyen dolgok miatt szoktam megvizsgálni minden új alkatrészt (hengerfej esetében mindig szétszedem)
Megvettem az új fejeket 40/35,5 szelepekkel, aztán amikor kiszedtem a szelepeket, akkor szembesültem a képen látható dologgal. Amikor készült az oxyboxer, első körben ezeket a részeket kimartam meg egy picit nyitottam összességében a csatornákon, aztán 1 év használat után ismét átdolgoztam a fejeket a Varázslótól kölcsönbe kapott Tims fejek alapján... Na, az az átdolgozás brutálisan látványos lett... Nem rég vettem le a szívócsonkokat a motorról és téptem 1-1 db akkora rongyot, amekkorával be szoktam tömni a szívócsatornákat a hengerfejen a javítás idejére. Na, az én hengerfejeim csatornáiban elvesztek a rongy darabok annyira "tágasak" a gyárihoz képest... Le tudom dugni az ujjam a szelepig
Idézetet írta: Varázsló - 2012 Március 09, 10:07:54
Itt a hiba.
044-es nagy szelepes fej, amibe csak bele van marva a 42-es szívószelep és a csatorna nincs hozzáigazítva.
<beszúrt kép törölve>
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16464 Dátum:
2012 Március 09, 12:35:54 »
Idézetet írta: Mákos - 2012 Március 09, 12:18:28
Ez egy hibás darab, vagy mindegyik így jön Brazíliából ?
A kép a TheSamba-ról van.
A helyzet az, hogy sok "tuningos" megveszi az autolinea 044-es fejeket és azt tuningolja. Ilyenek a CB Performance, a Chico stb. Ezt egy kisebb (számomra ismeretlen cég) készítette, ahol a tuning abban merült ki, hogy a tessék lássék berakott 40-es szelepet felmarta 42-esre.
Többen mérték már, hogy egy közepesen jól megtúrt 32/35-ös fej jobb, mint az autolinea 35/40-ese érintetlenül.
A portolás és polírozás nagyon sokat jelent. Ez meg így konkrétan egy fos.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16463 Dátum:
2012 Március 09, 12:21:24 »
Idézetet írta: Varázsló - 2012 Március 09, 10:07:54
Itt a hiba.
044-es nagy szelepes fej, amibe csak bele van marva a 42-es szívószelep és a csatorna nincs hozzáigazítva.
<beszúrt kép törölve>
Ez saját hf? Vagy te szedted szét?
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Mákos
Hozzászólások: 3423
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16462 Dátum:
2012 Március 09, 12:18:28 »
Idézetet írta: Varázsló - 2012 Március 09, 12:14:56
AutoLinea
Ez egy hibás darab, vagy mindegyik így jön Brazíliából ?
VW 1300
BMW 525i e34 touring
...az egyik általában működik : ))
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16461 Dátum:
2012 Március 09, 12:14:56 »
Idézetet írta: Mákos - 2012 Március 09, 12:13:04
Ezt ki követte el ?
AutoLinea
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Mákos
Hozzászólások: 3423
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16460 Dátum:
2012 Március 09, 12:13:04 »
Idézetet írta: Varázsló - 2012 Március 09, 10:07:54
Itt a hiba.
044-es nagy szelepes fej, amibe csak bele van marva a 42-es szívószelep és a csatorna nincs hozzáigazítva.
<beszúrt kép törölve>
Ezt ki követte el ?
VW 1300
BMW 525i e34 touring
...az egyik általában működik : ))
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16459 Dátum:
2012 Március 09, 10:07:54 »
Itt a hiba.
044-es nagy szelepes fej, amibe csak bele van marva a 42-es szívószelep és a csatorna nincs hozzáigazítva.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16458 Dátum:
2012 Március 08, 19:31:07 »
Nagyon nehéz kiszedni igazi amerikai és európai motorépítők titkait, akik heti rendszerességel építenek és használnak is tuning motorokat.
Most azonban mégis sikerült megtudnom pár fogást Jeff Denhamtől, akinek többek között 2500-as typ1-es utcai autója volt a 90-es években.
Az ékszíjtárcsa alatti olajfolyásról kérdeztem és elmondta, hogy minden nagyobb löketű és/vagy forgósabb motornál probléma ez, ahol az illesztési hézagok (csapágy, hajtórúd oldal hézag) a szűkebb tűrésen van.
Ő azt mondta, hogy az utolsó csapágy olajzófuratát felfúrja 8-asra és belecsavar egy réz szűkítőt, ami kb 3 mm-esre (0.12 ") szűkíti az olajfuratot így két dolgot ér el:
1, nem folyik nagy fordulaton sem az olaj
2, a főcsapágyak (nyugvó) és főleg a hajtókarok csapágyai több olajat kapnak.
Az utolsó csapágynak meg elég annyi olaj, azt mondja, hogy az soha nem fog megragadni, vagy túlmelegedni, mert alig terhelt.
A középső osztott csapágyról is írt, ami a motor legfontosabb csapágya, mert két hajtókar csapágy kap onnan olajat, az 1-es és a 4-es. Mondta, hogy figyeljek arra, hogy belül olajjáratos csapágyat használjak (Kolbenschmidt), mert így az egyenes furatos tuning főtengelyek is 360 fokban kapnak olajat (és továbbítják az 1-4 hajtókarcsapágyak felé), a külső olajjáratos csapágyak pedig azokhoz a kereszt furatos vagy ferde furatos gyári főtengelyekhez vannak, amelyeknek az olajfurat mellett van egy "könnyzacskó", ezek ugyanis csak kb 180 fokban kapnak olajat, mert a csapágyon lévő bemélyedés + a könnyzacskó hossza ennyit ad ki. Ez széria motornál okés, de tuningmotornál probléma lehet.
Régen a gyári is egyenes furatos volt, mély belső olajzóhoronnyal, aztán lett külső és könnyzacskós, de a tuninghoz csak belső olajhornyos használható, még akkor is, ha a főtengelycsap olajzórornyos, mert az elég sekély és kevés olajat juttat körbe a csapon.
A képen a Scat főtengely olajzóhornya látható, ilyen nincs a széria főtengelyen.
«
Utoljára szerkesztve: 2012 Március 08, 19:32:49 írta Varázsló
»
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16457 Dátum:
2012 Március 08, 16:12:43 »
Versenymotorokon gyakran használnak elektromos ventilátorokat, illetve gyakran egy az egyben elhagyják a hűtést.
Utcainál nem ér annyit az egész...
Egyébként érdemes nézegetni a Belga Pat oldalát:
http://patvw.skynetblogs.be/
ő a motorjait szíjjal és anélkül is szokta mérni, megdöbbentő különbségek vannak...
Idézetet írta: Typ117 - 2012 Március 08, 12:29:27
ok..
a vízhűtésesekből indultam ki, persze ott az olajhűtő kb 50x akkora mint a bogárban, és a blokkot, hengerfejet sem a ventilátor levegője hűti, így nem kell akkora teljesítmény sem
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Typ117
Hozzászólások: 18492
1969
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16456 Dátum:
2012 Március 08, 12:29:27 »
Idézetet írta: Varázsló - 2012 Március 08, 12:15:43
Szerinted a teljesítményét a villanymotornak ki termelné meg?
ok..
a vízhűtésesekből indultam ki, persze ott az olajhűtő kb 50x akkora mint a bogárban, és a blokkot, hengerfejet sem a ventilátor levegője hűti, így nem kell akkora teljesítmény sem
Protheus
Hozzászólások: 20669
Pődör Gergely
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16455 Dátum:
2012 Március 08, 12:18:09 »
Idézetet írta: Varázsló - 2012 Március 08, 12:15:43
Szerinted a teljesítményét a villanymotornak ki termelné meg?
1-2 akksi, arra a 20 mp-re ...
Inkabb viszek 2 akksit, mint elvesztek 20 loerot, nem ?
Buzi, aki fékez! :-)))
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16454 Dátum:
2012 Március 08, 12:15:43 »
Idézetet írta: Typ117 - 2012 Március 08, 12:00:55
tyű.
akkor ilyen tuning motorokon hogyhogy nem szoktak át elektromos ventilátorokra? vagy vannak ilyenek?
Szerinted a teljesítményét a villanymotornak ki termelné meg?
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Mákos
Hozzászólások: 3423
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16453 Dátum:
2012 Március 08, 12:13:15 »
Idézetet írta: Typ117 - 2012 Március 08, 12:08:18
és hétköznap miért ne működne az elektromos ventilátor a kutyaházban, csak nem közös tengelyre építve a generátorral?
Tudod mekkora egy 4 lóerős villanymotor ?
VW 1300
BMW 525i e34 touring
...az egyik általában működik : ))
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16452 Dátum:
2012 Március 08, 12:11:33 »
Mert bogárral jár dolgozni, hétvégén meg rúgja.
Napi használatban szerintem faszság mint a villany motor bogárban.
Idézetet írta: Typ117 - 2012 Március 08, 12:08:18
és hétköznap miért ne működne az elektromos ventilátor a kutyaházban, csak nem közös tengelyre építve a generátorral?
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
Typ117
Hozzászólások: 18492
1969
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16451 Dátum:
2012 Március 08, 12:08:18 »
Idézetet írta: Balage - 2012 Március 08, 12:03:20
Mert utcán is használják pl.
és hétköznap miért ne működne az elektromos ventilátor a kutyaházban, csak nem közös tengelyre építve a generátorral?
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16450 Dátum:
2012 Március 08, 12:03:20 »
Mert utcán is használják pl.
Idézetet írta: Typ117 - 2012 Március 08, 12:00:55
tyű.
akkor ilyen tuning motorokon hogyhogy nem szoktak át elektromos ventilátorokra? vagy vannak ilyenek?
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
Typ117
Hozzászólások: 18492
1969
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16449 Dátum:
2012 Március 08, 12:00:55 »
Idézetet írta: Varázsló - 2012 Március 08, 11:56:12
Egyébként a normál feszített szíj maximális teljesítménynél széria motoron nagyjából 4-5 lóerőt vesz le, de nagyon megfeszítve akár 10 lóerőt is, tuning motoron 6000-7000 fordulat környékén meg majdnem 20 lóerőt!
tyű.
akkor ilyen tuning motorokon hogyhogy nem szoktak át elektromos ventilátorokra? vagy vannak ilyenek?
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16448 Dátum:
2012 Március 08, 11:56:12 »
Többször ledobta nagyobb fordulaton (6000 felett) az ékszíjat a motorom, ezért nyomozni kezdtem megoldások után.
Többen javasolták a szerpentin szíjat, poli-V szíjjal, külön feszítő-vezető görgővel, azonban láttam, hogy nagyobb motorépítők nem használják, csak show motorokon van.
Konzultáltam emberekkel és azt mondták, hogy a poliV szíj nem tud csúszni meg nagy a felülete és nagyobb a tárcsa átfogási szöge is, így a ventillátort nagyon nagy fordulattal forgatja és 7000 motorfordulat felett biztosan elszáll még a hegesztett venti is.
A gyári egyszerű ékszíj pedig 4000 motorfordulatnál szépen elkezd csúszni és nem pörgeti a ventillátort a szállítási határa fölé, természetesen csak akkor, ha a szíj nincs túlfeszítve.
Azt is írták, hogy egy régi drag trükk, hogy lazára hagyják a szíjat és amikor elrajtolnak a fordulatot nagyjából 3000-ig tudja követni, onann csúszik és nem rabol több lóerőt, nagyjából lineáris marad a veszteség, de valami hűtése van.
Azt is szokták, hogy annyira lazára hagyják, hogy 3000 fordulatnál leessen és a futam végén teszik vissza, de amíg sorban állnak és várakoznak van hűtés.
Egyébként a normál feszített szíj maximális teljesítménynél széria motoron nagyjából 4-5 lóerőt vesz le, de nagyon megfeszítve akár 10 lóerőt is, tuning motoron 6000-7000 fordulat környékén meg majdnem 20 lóerőt!
Egyébként nekem a hiba a szíjtárcsák nem pontos egyvonalban futása volt, van kétféle generátor/dinamó ékszíjtárcsa és az utángyártott alsó szíjtárcsák csak a régihez készülnek, nem az újhoz, ami a generátorokon van.
Érdemes erre figyelni.
«
Utoljára szerkesztve: 2012 Március 08, 11:58:09 írta Varázsló
»
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Patrone
Hozzászólások: 485
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16447 Dátum:
2012 Március 06, 22:04:16 »
Idézetet írta: Varázsló - 2012 Március 06, 09:37:28
Pontatlanul fogalmaztam, a 14.6:1 vagy 14.7:1 a sztöchiometrikus arány, egyébként meg nem sztöciometrikus arány, csak sima légviszony.
Ez a 14,7:1 légviszony egy olyan speciális érték, aminél elméletileg tökéletes az égés (benzin esetén) és végtermékként csak CO2-nek és H2O-nak kellene keletkeznie. Ezt az arányt pedig igen is sztöchiometrikus aránynak hívják.
«
Utoljára szerkesztve: 2012 Március 06, 23:06:33 írta Patrone
»
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16446 Dátum:
2012 Március 06, 16:32:28 »
Idézetet írta: maxi - 2012 Március 06, 06:06:36
ez mind van: -)
és tudod is használni?érted miért tekersz és hova?
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16445 Dátum:
2012 Március 06, 09:37:28 »
Idézetet írta: Patrone - 2012 Március 05, 23:57:09
Én még nem olvastam 14,6 alatti értéket sztöchiometrikus arányra, esetleg valami 100+++ feletti oktánszámnál.
Pontatlanul fogalmaztam, a 14.6:1 vagy 14.7:1 a sztöchiometrikus arány, egyébként meg nem sztöciometrikus arány, csak sima légviszony.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Oldalak:
1
...
141
142
143
144
145
[
146
]
147
148
149
150
151
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...