www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 18, 01:03:59

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 133 134 135 136 137 [138] 139 140 141 142 143 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3365758 alkalommal)
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #16804 Dátum: 2012 Május 26, 23:53:57 »

és még nincs vége,hiszen ma is ma van  Wink

Ezt a kutyaházat hogy alkottad ? Vagy készen kapható ?

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #16803 Dátum: 2012 Május 26, 21:38:29 »

Látom a különbséget, más a fehéregyensúly. Ügyes! Grin
és még nincs vége,hiszen ma is ma van  Wink

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]

Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #16802 Dátum: 2012 Május 26, 21:17:08 »

tegnap:
ma:
Látom a különbséget, más a fehéregyensúly. Ügyes! Grin
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #16801 Dátum: 2012 Május 26, 09:26:48 »

Sőt, szikra is volt a gyertyánál (csak gondolom, nem elég erős).

Miután a kábelt megtörölgetted, elosztót kifújkáltad, már biztosan. De hiszek neked Wink
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #16800 Dátum: 2012 Május 26, 08:44:55 »

Van szikra indítózáskor megnéztem... Hidegen melegen ezt csinálja.... Az önindító teker aku is rendben van...
Dinamórol adjál direkt áramot a gyújtótrafónak (15), utánna indítózzál a kulccsal, ha pöcc röff akkor tuti 100 a gyújtáskapcsoló betét a beteg.

Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #16799 Dátum: 2012 Május 26, 08:16:43 »

Tolásra indult.

Miután a kábelt megtörölgetted, elosztót kifújkáltad, már biztosan. De hiszek neked Wink

Bácsi Győző
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #16798 Dátum: 2012 Május 26, 08:14:24 »

Tolásra indult.

Ha tolásra indul, akkor nem valószínű.
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #16797 Dátum: 2012 Május 26, 08:07:09 »

Nekem gyertyakábel volt (illetve beázott a gyújtáselosztó).

Ha tolásra indul, akkor nem valószínű.

Bácsi Győző
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #16796 Dátum: 2012 Május 26, 06:29:03 »

Nekem gyertyakábel volt (illetve beázott a gyújtáselosztó).

Gyujtaskapcsolo betetje a legvaloszinubb, tobben, tobbszor jartunk mar igy.
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #16795 Dátum: 2012 Május 26, 00:32:05 »

Segítsetek...
Gyujtaskapcsolo betetje a legvaloszinubb, tobben, tobbszor jartunk mar igy.


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #16794 Dátum: 2012 Május 25, 18:50:09 »

Sziasztok...
Segítség.... Nem értem és az okosok segítségét szeretném kérni hogy mi a baja az autómnak vázolom a helyzetet... Kompresszió tökéletes előgyujtás 7.5 fok zárásszög 55 fok megszakító hézag 0.4mm elektróda hézag 0.6 mm NGK gyertyák szelphézag 0.15 karbi tiszta egyszerűen nem indulindítózásra tolásra azonnal indul (tökéletes alapjárat, AFR is tökéletes 12-14) én feladom 2 napja szopok vele és nem értem mi a probléma.... Segítsetek...
Az üzemanyag szivattyúban a membránok jók? Nem ereszt vissza?

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #16793 Dátum: 2012 Május 25, 18:20:54 »

ma:

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #16792 Dátum: 2012 Május 25, 18:17:00 »

tegnap:

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #16791 Dátum: 2012 Május 25, 18:15:16 »

önindítózás közbe van 3,5 bárolajnyomás  hidrotőke keményebb mint a fszom Roll Eyes és a szelephimbákat is középre hézagoltam

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #16790 Dátum: 2012 Május 25, 18:12:42 »

De miért teszed off-ba, ha igazad van? Varázsló úgy is kitörli.
varázslónak se híre se hamva ! szétbaszthatjuk a topikot Wink

kibaszott csavarokról elbasztam a tömítést a qrva annya

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]

Nem elérhető reitim
Hozzászólások: 196


« Hozzászólás #16789 Dátum: 2012 Május 25, 11:55:20 »

Ez logikusnak hangzik... Köszönöm a segítséget mindenkinek
Nem elérhető LovasB
Hozzászólások: 2177


« Hozzászólás #16788 Dátum: 2012 Május 25, 11:51:44 »

Én is jártam így vagy három évig. Szerencsére elég volt az a fél fordulat miután levettem az indítózást. Szerintem ez pont ez a tünet. Lehet, hogy bent a hengerben már nincs szikra.

Nekünk is produkálta ezt a Kübel, a gyújtáskapcsolóban lévő egység cseréjével megoldódott a probléma

http://vwtyp181.blogspot.com/
VW Typ 181: 1974 "The Thing" ,Hecho en Mexico
VW Typ 181: 1973 & 1976 "megleszcsinálva"
VW Jetta 2 1.6TD 1989
és még sok más:-)
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #16787 Dátum: 2012 Május 25, 11:42:10 »

Én is jártam így vagy három évig. Szerencsére elég volt az a fél fordulat miután levettem az indítózást. Szerintem ez pont ez a tünet. Lehet, hogy bent a hengerben már nincs szikra.

Szervusz.
Már több autónál jártam úgy hogy a gyujtáskapcsoló gyujtás állásban ad áramot a trafónak,indítózáskor ,viszont nem.Egy próbát megér.
Nem elérhető somci
Hozzászólások: 402

« Hozzászólás #16786 Dátum: 2012 Május 25, 10:50:27 »

sima szimplaszívós Do ás motorkódú 1.2-es nincs nagy kompresszíó és elég gyorsan teker...

Nem elérhető reitim
Hozzászólások: 196


« Hozzászólás #16785 Dátum: 2012 Május 25, 10:35:53 »

sima szimplaszívós Do ás motorkódú 1.2-es nincs nagy kompresszíó és elég gyorsan teker...
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #16784 Dátum: 2012 Május 25, 10:31:39 »

Van szikra indítózáskor megnéztem... Hidegen melegen ezt csinálja.... Az önindító teker aku is rendben van...
Eléggé gyorsan teker az önindító? Gondolok itt a nagyobb, nagy kompressziós motor és a rossz testelés együttes problematikájára...

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető reitim
Hozzászólások: 196


« Hozzászólás #16783 Dátum: 2012 Május 25, 10:27:47 »

Szervusz.
Már több autónál jártam úgy hogy a gyujtáskapcsoló gyujtás állásban ad áramot a trafónak,indítózáskor ,viszont nem.Egy próbát megér.
Van szikra indítózáskor megnéztem... Hidegen melegen ezt csinálja.... Az önindító teker aku is rendben van...
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #16782 Dátum: 2012 Május 25, 10:27:27 »

Sziasztok...
Segítség.... Nem értem és az okosok segítségét szeretném kérni hogy mi a baja az autómnak vázolom a helyzetet... Kompresszió tökéletes előgyujtás 7.5 fok zárásszög 55 fok megszakító hézag 0.4mm elektróda hézag 0.6 mm NGK gyertyák szelphézag 0.15 karbi tiszta egyszerűen nem indulindítózásra tolásra azonnal indul (tökéletes alapjárat, AFR is tökéletes 12-14) én feladom 2 napja szopok vele és nem értem mi a probléma.... Segítsetek...
talán még az hiányzik a leírásból, hogy mi történik indítózáskor, meg hogy hidegen és melegen egyformán nem indít?
Nem elérhető batorit
Hozzászólások: 1642


« Hozzászólás #16781 Dátum: 2012 Május 25, 10:26:30 »

Sziasztok...
Segítség.... Nem értem és az okosok segítségét szeretném kérni hogy mi a baja az autómnak vázolom a helyzetet... Kompresszió tökéletes előgyujtás 7.5 fok zárásszög 55 fok megszakító hézag 0.4mm elektróda hézag 0.6 mm NGK gyertyák szelphézag 0.15 karbi tiszta egyszerűen nem indulindítózásra tolásra azonnal indul (tökéletes alapjárat, AFR is tökéletes 12-14) én feladom 2 napja szopok vele és nem értem mi a probléma.... Segítsetek...
Szervusz.
Már több autónál jártam úgy hogy a gyujtáskapcsoló gyujtás állásban ad áramot a trafónak,indítózáskor ,viszont nem.Egy próbát megér.

Aki nem lép egyszerre......
Nem elérhető reitim
Hozzászólások: 196


« Hozzászólás #16780 Dátum: 2012 Május 25, 10:13:40 »

Sziasztok...
Segítség.... Nem értem és az okosok segítségét szeretném kérni hogy mi a baja az autómnak vázolom a helyzetet... Kompresszió tökéletes előgyujtás 7.5 fok zárásszög 55 fok megszakító hézag 0.4mm elektróda hézag 0.6 mm NGK gyertyák szelphézag 0.15 karbi tiszta egyszerűen nem indulindítózásra tolásra azonnal indul (tökéletes alapjárat, AFR is tökéletes 12-14) én feladom 2 napja szopok vele és nem értem mi a probléma.... Segítsetek...
Nem elérhető Blacksheep
Hozzászólások: 575


low n' slow

« Hozzászólás #16779 Dátum: 2012 Május 15, 22:55:30 »


még több http://ruiamaraljr.blogspot.pt/2012/05/interlagos.html

  '65 1200 De Luxe "Built not Bought"
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #16778 Dátum: 2012 Május 15, 21:12:20 »

Próbáltam kivagyiságból több autómban. Ki is dobtam mindegyikből.
A gyújtótrafót vagy a gyertyakábelt?
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #16777 Dátum: 2012 Május 15, 20:19:51 »

A kábel belsejére gondoltam. Grafitos szilikonos sodrott valami. Nekem a CPI már két szettet kinyírt. Megmértem szakadt. Rezes bírja. A miértet sajnos nem, csak a tapasztalatot tudom megosztani.
Próbáltam kivagyiságból több autómban. Ki is dobtam mindegyikből.

Bácsi Győző
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #16776 Dátum: 2012 Május 15, 12:22:26 »

A szilikonos esetében a bevonat van ebből. Átütési szilárdsága és öregedéssel szembeni ellenállása veri a hagyományos műanyagot.
A grafitossal csak az a baj, hogy a bélése nem stabil hosszú távon, elektromosan még jobb is, hogy nem pontszerű az ellenállás (a pipában), hanem elosztott (a kábelben).

Szóval tényleg, miért is?
A kábel belsejére gondoltam. Grafitos szilikonos sodrott valami. Nekem a CPI már két szettet kinyírt. Megmértem szakadt. Rezes bírja. A miértet sajnos nem, csak a tapasztalatot tudom megosztani.
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #16775 Dátum: 2012 Május 15, 11:27:18 »

Nem.

Viszont réz gyertyakábelt használj, szilikonos, grafitos nem bírja a kiképzést.
A szilikonos esetében a bevonat van ebből. Átütési szilárdsága és öregedéssel szembeni ellenállása veri a hagyományos műanyagot.
A grafitossal csak az a baj, hogy a bélése nem stabil hosszú távon, elektromosan még jobb is, hogy nem pontszerű az ellenállás (a pipában), hanem elosztott (a kábelben).

Szóval tényleg, miért is?

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #16774 Dátum: 2012 Május 15, 08:58:07 »

Nem.

, grafitos nem bírja a kiképzést.
miért is ?

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #16773 Dátum: 2012 Május 14, 21:37:14 »

(Annak lehet negatív következménye, ha nem állítok át semmit?)
Nem.

Viszont réz gyertyakábelt használj, szilikonos, grafitos nem bírja a kiképzést.
Robpanzer
« Hozzászólás #16772 Dátum: 2012 Május 14, 19:13:29 »

Ha nem írja, nem kell. A gyertyahézagot szerintem lehet, mert az jót tesz. A magyarnál például azért írták, hogy át kell, mert ezeknél csak vezérel a megszakító, tehát felesleges a nagy nyitás, nincsen akkora megszakítandó ív. A gyertyahézag növelése esetén nő a keverék hozzáférhetősége, nagyobb lesz a szikraenergia, és a gyújtás bírja, nem úgy, mint a hagyományosnál.

Tehát akkor a megszakítóhoz ne nyúljak csak az elktródahézaghoz? (Annak lehet negatív következménye, ha nem állítok át semmit?)
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #16771 Dátum: 2012 Május 14, 09:49:19 »

Megszakító vezérelt tranzisztoros elektronikus gyújtásnál mindenképpen át kell állítani a megszakítóhézagot 0,2-0,25 mm-re, az elektródahézagot pedig 0,9 mm-re? "Gyújtótrafó rendszerű" gyújtásra gondolok. A típusa Beru TSZ 100-as.  A szerelési papíron nem írtak semmit erről.  (Az elektronikus gyújtás a trafót foglalja magában, hasonló mint a cpi 1280-as.) 

Köszi.
Ha nem írja, nem kell. A gyertyahézagot szerintem lehet, mert az jót tesz. A magyarnál például azért írták, hogy át kell, mert ezeknél csak vezérel a megszakító, tehát felesleges a nagy nyitás, nincsen akkora megszakítandó ív. A gyertyahézag növelése esetén nő a keverék hozzáférhetősége, nagyobb lesz a szikraenergia, és a gyújtás bírja, nem úgy, mint a hagyományosnál.

VW Beetle - the original since 1938
Robpanzer
« Hozzászólás #16770 Dátum: 2012 Május 13, 10:47:48 »

Megszakító vezérelt tranzisztoros elektronikus gyújtásnál mindenképpen át kell állítani a megszakítóhézagot 0,2-0,25 mm-re, az elektródahézagot pedig 0,9 mm-re? "Gyújtótrafó rendszerű" gyújtásra gondolok. A típusa Beru TSZ 100-as.  A szerelési papíron nem írtak semmit erről.  (Az elektronikus gyújtás a trafót foglalja magában, hasonló mint a cpi 1280-as.) 

Köszi.
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #16769 Dátum: 2012 Május 11, 19:18:30 »

a feladat adott...........   Grin Grin Grin Grin


sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Robpanzer
« Hozzászólás #16768 Dátum: 2012 Május 09, 19:23:42 »

Na sikerült pontot tenni a progresszív weber felrakásnak, beszabályzásnak. (Rendesen működik húz gyorsul torpanások szünetek nélkül.)

Leírom a tapasztalatokat, hátha esetleg a jövőben valaki ilyet szeretne.

Általánosan:

Szóval olyan szettet kell venni, amelyiknek előmelegítős szívócsöve van. (Persze ehhez olyan kipuf rendszer kell amihez lehet csatlakoztatni) Ez nagyon fontos, mert előmelegítő nélkül tuti szar lesz. (Vagy túl kell fúvókázni és annyit fog enni mint egy Volga). Olyan karbit kell találni, amin JÓ a szivató. (vagy rendelni kell hozzá, én is rendeltem.)
A szettben kell lennie egy kitámasztó vasnak, amivel az AC pumpa csavarjához lehet rögzíteni a karbi talpát. (Ha nincs ilyen felszerelve akkor nem tuti biztosan, de nagy valószínűséggel szar lesz. Nekem így sikerült egy zárlatot létrehozni, mert járó motornál  a rezonanciától és a karbi súlyától a szivató réz érintkezője hozzáért a turbinaházhoz. Álló motornál nem lehet megállapítani, hogy mozog-e vagy sem.)
Jó ha van a szettben gyári visszahúzórugó, gyári visszahúzólemezzel, amit a karbi talpcsavarjához kell rögzíteni. Enélkül is működhet jól, de nagyon könnyű elmenni a gány irányvonalba, amikor mindenféle sezlonyrugó van összevissza beakasztva a motortérbe.) Ez a rugó egyébként mindenképpen kell. A karburátoron lévő rugó semmiképpen (még ha új a karbi akkor sem) nem húzza vissza a gázbowdent. Ha jól tudom a Ford caprikon (amikre gyárilag ilyet szereltek) is volt visszahúzórugó.

1.6-os motornál. (nekem ilyenen van)

A motor jellemzői:

-gyári tengely
-30-32 szelepes hengerfej, enyhe kompressziónöveléssel
-1,25-ös himbasor
-009-es gyújtáselosztó
-empi gt2-es kipufogódob

A fúvókázás:

1-es torok üresjárati 45-ös.  (Gyárilag 50-es vagy 60-as van benne)
2-es torok üresjárati 55-ös   (Gyárilag 50-es vagy 60-as van benne)
1-es főfuvóka 135-ös. Eredetileg 125-tel kezdtem, de az kevés volt. Gyárilag is 135 van benne szerintem.
2-es főfuvóka 180-es. gyárilag 145-ös van benne sztem.
1-es levegő fuvóka 160-as.
2-es levegő fúvóka 180-as.


Az egyébként egy TÉVHIT, hogy a Lada, Skoda, Wartburg, ZUk, Izs mittoménmi fúvókája is jó bele. Nagy szerencsérevel előfordulhat, hogy weber licenc karbiknál van átfedés, és a főfuvóka hasonló. pl Polski Fiat 125p Weber DCHD karbival.   Attól hogy két torkuk van ezeknek a karbiknak is  még nem ugyan azok.

Nagy előgyújtás kell neki. 11-12 fok körül.


A CO mérő szerint az alapjárati CO 3,8.


Remélem, hogy tudtam segíteni, annak, aki ilyen karbin töri a fejét. És ezúton is köszönöm mindenkinek, aki segített.

Anyagiakban egyébként olcsóbban ki lehet jönni, ha egy rendesen összerakott felújított weber dfav karbit  nézünk, mint ha egy egy rendesen precízen felújtott idf 36-os párt. Persze az ikerkarbival jobban megy, de itt is az számít, hogy mi a cél. Ha valaki tényleg egy sportosabb "alázós" gépet szeretne szerintem jobban jár az idf-fel, de ha csak az kell, hogy dinamikusabb legyen és "érezhetően jobban menjen" mint a gyári karbival, akkor jobb ez egy széria közeli motorra.







« Utoljára szerkesztve: 2012 Május 09, 19:33:58 írta Robpanzer »
Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21999


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #16767 Dátum: 2012 Május 09, 18:43:44 »

http://www.oldbug.com/dubnutz56.htm

Komoly technika  Shocked Shocked Shocked
(ízléstelen stílus)

www.elitevwclub.hu

1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE



Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Nem elérhető somci
Hozzászólások: 402

« Hozzászólás #16766 Dátum: 2012 Május 08, 08:16:13 »

igen, pont erre készült, feszegetni a határokat. kíváncsi vagyok meddig bírja. mondjuk lábon ment és jött vagy 400 km-t a mérésre.. de a typ4 is megleőp nekem 400+ LE-vel lábon megy a nürnburg ringre, spa-ba stb. és haza, közben meg kapja. gyári főtengely, gyári hajtókarok és 3 szezont kibírt. most szedte szét megvizsgálni, hajtókar csúnyát nyúlt, amúgy minden más ok. Ennek lehet hinni, nem a szájkaraténak. Ha ennyit bír egy gyári alkatrész, akkor itthon egyikünknek sincs mitől aggódni Wink
Valóban nagy tapasztalat van a srác mögött, mindig szívesen olvasom. Wink
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #16765 Dátum: 2012 Május 08, 00:37:52 »

Persze, ez csak egy "ki tud erősebb motort építeni, ami kibírja a mérés végéig" verseny nyertese.

igen, pont erre készült, feszegetni a határokat. kíváncsi vagyok meddig bírja. mondjuk lábon ment és jött vagy 400 km-t a mérésre.. de a typ4 is megleőp nekem 400+ LE-vel lábon megy a nürnburg ringre, spa-ba stb. és haza, közben meg kapja. gyári főtengely, gyári hajtókarok és 3 szezont kibírt. most szedte szét megvizsgálni, hajtókar csúnyát nyúlt, amúgy minden más ok. Ennek lehet hinni, nem a szájkaraténak. Ha ennyit bír egy gyári alkatrész, akkor itthon egyikünknek sincs mitől aggódni Wink
« Utoljára szerkesztve: 2012 Május 08, 00:42:18 írta sleepAIR »

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Oldalak: 1 ... 133 134 135 136 137 [138] 139 140 141 142 143 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.144 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.