www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 18, 09:51:08

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 124 125 126 127 128 [129] 130 131 132 133 134 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3368272 alkalommal)
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #17164 Dátum: 2012 Szeptember 16, 19:11:25 »

Akkor valaki elmagyarázhatná, hogy ez miként segít a billegésen?
Ez arra jó, amit minden 303-ast fikázó tévesen a 303-as rovására ír, hogy gyenge "pálcika a futómű. Ott a geometria miatt a szélesen nagy karokkal történő kitámasztások miatt teljesen egyenletesen eloszlanak az erők. A szekérfutóműnél pedig egy brutál erős vasdarab van felfogatva 4 egymáshoz közeli gyenge ponton, ezért is gyengébb az, mint a mekferzon. Persze a laikusok azt hizsik, hogy ha nagy, nehéz akkor jobb is lesz.
Érdekelne, mennyit lehet a billegésből az alvázfej eltekeredésére írni. Komolyan.
Hogy a Mcpherson komfortosabb, senki nem vitatta.

Bácsi Győző
1303LS
« Hozzászólás #17163 Dátum: 2012 Szeptember 16, 12:56:24 »

Stone itt vannak a megígért képek az első futómű kitámasztórol.
Akkor valaki elmagyarázhatná, hogy ez miként segít a billegésen?
Ez arra jó, amit minden 303-ast fikázó tévesen a 303-as rovására ír, hogy gyenge "pálcika a futómű. Ott a geometria miatt a szélesen nagy karokkal történő kitámasztások miatt teljesen egyenletesen eloszlanak az erők. A szekérfutóműnél pedig egy brutál erős vasdarab van felfogatva 4 egymáshoz közeli gyenge ponton, ezért is gyengébb az, mint a mekferzon. Persze a laikusok azt hizsik, hogy ha nagy, nehéz akkor jobb is lesz.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #17162 Dátum: 2012 Szeptember 16, 10:43:11 »

Olvass vissza és meglátod. :-)

es az hogy all?
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #17161 Dátum: 2012 Szeptember 16, 08:23:52 »

Stone itt vannak a megígért képek az első futómű kitámasztórol.
ez a saját gyártmány?
ha többen jelentkeznénk csinálnál még? és mennyi lenne a zsé?

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #17160 Dátum: 2012 Szeptember 16, 07:34:09 »

Már a pirosban dolgozik.

es az hogy all?

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #17159 Dátum: 2012 Szeptember 16, 07:02:10 »

Már a pirosban dolgozik.

es a "regi" blokknak mi lesz a sorsa?
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #17158 Dátum: 2012 Szeptember 16, 00:43:23 »

A C45 tengely helyett Engle FK-8-as tengely lesz benne, új szelepemelőkkel, valamint az 1.25-ös himba helyett 1.4-es.

De ami miatt szétszedtem, hogy a gyári számos eredeti blokkba építsem az egészet.
es a "regi" blokknak mi lesz a sorsa?

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17157 Dátum: 2012 Szeptember 15, 23:06:15 »

Ez a főtengely volt eddig is? nem valami eredeti oettinger cucc volt?

Nem volt eredeti Oettinger tengelyem, ez volt.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17156 Dátum: 2012 Szeptember 15, 23:05:28 »

Más változás volt a motorodban a C45(?)-ös tengellyel szerelt verzió óta? Mi volt a változtatás oka, ha szabad érdeklődni? Én lemaradhattam róla, ha már írtad, pedig mindent elolvastam a topikban.

A C45 tengely helyett Engle FK-8-as tengely lesz benne, új szelepemelőkkel, valamint az 1.25-ös himba helyett 1.4-es.

De ami miatt szétszedtem, hogy a gyári számos eredeti blokkba építsem az egészet.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #17155 Dátum: 2012 Szeptember 15, 19:26:18 »


sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #17154 Dátum: 2012 Szeptember 15, 17:28:44 »

Stone itt vannak a megígért képek az első futómű kitámasztórol.

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #17153 Dátum: 2012 Szeptember 13, 08:37:31 »

Más változás volt a motorodban a C45(?)-ös tengellyel szerelt verzió óta? Mi volt a változtatás oka, ha szabad érdeklődni? Én lemaradhattam róla, ha már írtad, pedig mindent elolvastam a topikban.
tényleg , mi a terv? mert már rég elvesztettük a fonalat

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #17152 Dátum: 2012 Szeptember 13, 08:35:54 »

Ez a főtengely volt eddig is? nem valami eredeti oettinger cucc volt?
ez a 82es löketű volt eddig is a szerencsétlennek Wink

Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17151 Dátum: 2012 Szeptember 13, 07:59:08 »

Ez a főtengely volt eddig is? nem valami eredeti oettinger cucc volt?
Én ma raktam a hengerfejekig össze a tuning motorom és a sorozatos tőke és tengelykopások megelőzése érdekében azt a tanácsot kaptam, hogy az SC-1 öntvényű Scat és Engle tengelyeket mindig meg kell polírozni és a bütykök élét lecsiszolni, mert kissé sorjás és a tőkéket elkoptatja, megsérti és után hamar elkopik minden.

Ahogy jobban megnéztem, valóban volt sorja a bütykökön, szinte vágta a kezet. Megcsiszoltam az éleket, megpolíroztama  bütyköket és a szelepemelők fejét is. Ezek WebCam szelepemelők, 81 g-os, ezt ajánlották ehhez az FK-8-as Engle tengelyhez.

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető somci
Hozzászólások: 402

« Hozzászólás #17150 Dátum: 2012 Szeptember 12, 23:10:35 »

... Ezek WebCam szelepemelők, 81 g-os, ezt ajánlották ehhez az FK-8-as Engle tengelyhez.

Más változás volt a motorodban a C45(?)-ös tengellyel szerelt verzió óta? Mi volt a változtatás oka, ha szabad érdeklődni? Én lemaradhattam róla, ha már írtad, pedig mindent elolvastam a topikban.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17149 Dátum: 2012 Szeptember 12, 21:37:52 »

Én ma raktam a hengerfejekig össze a tuning motorom és a sorozatos tőke és tengelykopások megelőzése érdekében azt a tanácsot kaptam, hogy az SC-1 öntvényű Scat és Engle tengelyeket mindig meg kell polírozni és a bütykök élét lecsiszolni, mert kissé sorjás és a tőkéket elkoptatja, megsérti és után hamar elkopik minden.

Ahogy jobban megnéztem, valóban volt sorja a bütykökön, szinte vágta a kezet. Megcsiszoltam az éleket, megpolíroztama  bütyköket és a szelepemelők fejét is. Ezek WebCam szelepemelők, 81 g-os, ezt ajánlották ehhez az FK-8-as Engle tengelyhez.

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #17148 Dátum: 2012 Szeptember 12, 20:46:58 »

Jogos, csak Veled beszéltem erről utoljára. Köszönöm mindkettőtöknek a kitartó segítséget.
Hétfőre - ha minden jól megy - lesz rugóösszehúzó, akkor ezen az oldalon mindegyikből leszedek.

Nem én tippeltem. A Varázslóval ötleteltünk telefonon.

Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #17147 Dátum: 2012 Szeptember 12, 20:38:53 »

Eladó egy felújított, dupla weberes 1.6-os typ1 motor kb. 6000 km-t futott
350000 Ft alku nincs és nem bontom, jó co hegesztőt beszámítok
« Utoljára szerkesztve: 2012 Szeptember 12, 20:42:07 írta gas »

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17146 Dátum: 2012 Szeptember 12, 20:13:26 »

Meg kell mérni /nézni az összenyomott rugó menetei között a hézagot, nehogy valami összeülés legyen, valamint azt is megnézni, hogy a szelepék nem éri-e el a szelepvezető tetejét teljes összenyomásnál. Ezek mind okozhatják a rúd görbülését.
Sajnos ez utóbbira tippelek. Hiába nem nagy a szelepemelés, lehet, hogy a szelepvezetőt a hengerfej felújításakor magasabbra hagyták. 1.25-tel ez már probléma lehet. A geometria minimális különbsége, valamint a szelepvezető kiállásának kis különbségei miatt nem jelentkezik minden hengernél.

Ez is egy lehetséges elmélet, de látni kell.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17145 Dátum: 2012 Szeptember 12, 20:12:38 »

Nem én tippeltem. A Varázslóval ötleteltünk telefonon.

Kiderült, hogy mi történt a motorommal.
Ha a szelepvezető nagyon kiáll a hengerfejből előfordulhat, hogy magas fordulaton a szeleptányér eléri a tetejét és kicsit anyagában zömíti. Emiatt a szelep szorulni kezd és beragad.
callook jól tippelt, nálam is ez a helyzet. Levettük a hengerfejet, kivettük a szelepet, viszonylag könnyen kijött. Visszarakásnál a szelepvezető felső széléig becsusszan, majd ütközik.
Kb 4-5mm-re áll ki a szelepvezető a hengerfejből. Leszedek belőle 1mm-t és tesztelem, milyen lett. Azon még gondolkodom, hogy a többi szeleppel is megcsináljam-e a mókát, hamár lent a hengerfej.
Köszönöm mindenkinek a telefonos és egyéb segítséget!

1303LS
« Hozzászólás #17144 Dátum: 2012 Szeptember 12, 19:54:37 »

Kiderült, hogy mi történt a motorommal.
Ha a szelepvezető nagyon kiáll a hengerfejből előfordulhat, hogy magas fordulaton a szeleptányér eléri a tetejét és kicsit anyagában zömíti. Emiatt a szelep szorulni kezd és beragad.
callook jól tippelt, nálam is ez a helyzet. Levettük a hengerfejet, kivettük a szelepet, viszonylag könnyen kijött. Visszarakásnál a szelepvezető felső széléig becsusszan, majd ütközik.
Kb 4-5mm-re áll ki a szelepvezető a hengerfejből. Leszedek belőle 1mm-t és tesztelem, milyen lett. Azon még gondolkodom, hogy a többi szeleppel is megcsináljam-e a mókát, hamár lent a hengerfej.
Köszönöm mindenkinek a telefonos és egyéb segítséget!
A Varázsló írta egyébként, hogy ez 1,25-nél már gondot okozhat. Én mindet megcsapdosnám picit.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #17143 Dátum: 2012 Szeptember 12, 19:06:36 »

Kiderült, hogy mi történt a motorommal.
Ha a szelepvezető nagyon kiáll a hengerfejből előfordulhat, hogy magas fordulaton a szelepék eléri a tetejét és kicsit anyagában zömíti. Emiatt a szelep szorulni kezd és beragad.
callook jól tippelt, nálam is ez a helyzet. Levettük a hengerfejet, kivettük a szelepet, viszonylag könnyen kijött. Visszarakásnál a szelepvezető felső széléig becsusszan, majd ütközik.
Kb 4-5mm-re áll ki a szelepvezető a hengerfejből. Leszedek belőle 1mm-t és tesztelem, milyen lett. Azon még gondolkodom, hogy a többi szeleppel is megcsináljam-e a mókát, hamár lent a hengerfej.
Köszönöm mindenkinek a telefonos és egyéb segítséget!
« Utoljára szerkesztve: 2012 Szeptember 12, 20:49:32 írta stonemen »
1303LS
« Hozzászólás #17142 Dátum: 2012 Szeptember 12, 17:21:09 »

utángyártott, de gyári formájú ékszjtárcsám, ott kb 3-4 fokkal volt eltéve,
Ezt már mondtam régebben én is, fülre ez volt az érzés, és a tapasztalat is ezt mutatja.
Tanulság: inkább kicsit kopott, rozsdás, de gyári alkatrészt kell használni.
Ezt meg folyamatosan mondom.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17141 Dátum: 2012 Szeptember 12, 14:42:32 »

Csak érdekességképpen írom, hogy a motorom összeszerelésénél kimértem indikátorórával a felső holtpontot, a gyári ékszíjtárcsa széles bemarása amikor a blokk osztósíkjában van az a felső holtpont, ha egy jelölés van még akkor az a 7 fok, ha kettő akkor 7 és 10 fok van rajta HAJSZÁLPONTOSAN.

Viszont volt egy utángyártott, de gyári formájú ékszjtárcsám, ott kb 3-4 fokkal volt eltéve, valamint egy fokolt tárcsa, ahol majdnem 7 fokkal volt pontatlan. És akkor sem jó, ha nem az osztósíkhoz nézem, hanem a blokkon néha található pici ponthoz képest.

Tanulság: inkább kicsit kopott, rozsdás, de gyári alkatrészt kell használni.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #17140 Dátum: 2012 Szeptember 12, 14:34:12 »

van valakinek tapasztalata McPherson első futóműre szerelt gyári VW tárcsafékkel?
jelenleg még dobfék van a paripa alatt, ami azt produkálja, ha intenzíven fékezek 110-ről mondjuk kétszer egymásután, harmadikra már alig lassít és olyan, mintha egy tégla sarkát taposnám a pedál helyén. nem tudom, hogy ez a jelenség normál a dobfék esetén, vagy valami rendellenességet keressek a rendszerben.
azon gondolkodom, hogy a ggyári tárcsafék mennyivel működne jobban a gyufásdoboz méretű fékpofáival...
köszi

Én nemrégiben cseréltettem le tárcsára, mert ugyanezt tapasztaltam... Nekem határozottabbnak, hatékonyabbnak tűnik, az eddigi tapasztalataim alapján... Nem vettem eddig észre rajta azt az "elnyúlást", amit a dobféknél vettem észre hosszabb, vagy gyakoribb fékezés után...
Nem bántam meg... Roll Eyes

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #17139 Dátum: 2012 Szeptember 12, 14:31:11 »

van valakinek tapasztalata McPherson első futóműre szerelt gyári VW tárcsafékkel?
jelenleg még dobfék van a paripa alatt, ami azt produkálja, ha intenzíven fékezek 110-ről mondjuk kétszer egymásután, harmadikra már alig lassít és olyan, mintha egy tégla sarkát taposnám a pedál helyén. nem tudom, hogy ez a jelenség normál a dobfék esetén, vagy valami rendellenességet keressek a rendszerben.
azon gondolkodom, hogy a ggyári tárcsafék mennyivel működne jobban a gyufásdoboz méretű fékpofáival...
köszi
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #17138 Dátum: 2012 Szeptember 11, 19:04:04 »

No, sajnos ki kell venni a motort. A 3-as henger kipufogószelepe megszorult, kis feszítésre kijön, de aztán megint bent marad.
A második görbülés valami összerakási hiba miatt volt, ma megint összeraktam, az a szelep tökéletesen működik.
Folytatás holnap gumiboginál. Estére okosabbak leszünk.
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #17137 Dátum: 2012 Szeptember 11, 12:32:41 »

Oké, ha valahol hozzáférhető itthon teleszkópos cső, akkor nem veszem ki a motort, ha nincs, akkor viszont kikapjuk valamikor. Van rajta pár dolog, amit amúgy is meg szeretnék csinálni.
Alsó lemezem nincs, a lyukas harmónikacső már kint van.

*-nak van. legalábbis gyomán még ki is volt rakva.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #17136 Dátum: 2012 Szeptember 11, 08:06:40 »

Oké, ha valahol hozzáférhető itthon teleszkópos cső, akkor nem veszem ki a motort, ha nincs, akkor viszont kikapjuk valamikor. Van rajta pár dolog, amit amúgy is meg szeretnék csinálni.
Alsó lemezem nincs, a lyukas harmónikacső már kint van.

Ez a teleszkópos cső egy kompromisszum. Középen szokott rosszul tömíteni, ahol csúszik, ezért be szokás kenni pasztával, úgy összenyomni, betenni és a helyén beállva megragad, tömít.

Valószínűleg nem kell a motor kivenni. Pláne ha nincs alsó lemezed, mint nekem sincs.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17135 Dátum: 2012 Szeptember 11, 07:39:49 »

Pedig más lesz. Ez a másik nyomórúd, nem az, amelyik meghajlott. Délután többet tudunk. :-(
Akkor inkább ne vegyük le a hengerejet és vegyünk egy/kettő ilyet? Sokkal kevesebb macera, de mindig féltem, hogy mennyire tömít. Talán még a motort sem kellene kivenni.


Ez a teleszkópos cső egy kompromisszum. Középen szokott rosszul tömíteni, ahol csúszik, ezért be szokás kenni pasztával, úgy összenyomni, betenni és a helyén beállva megragad, tömít.

Valószínűleg nem kell a motor kivenni. Pláne ha nincs alsó lemezed, mint nekem sincs.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17134 Dátum: 2012 Szeptember 11, 07:37:45 »

Azt nem fogjuk tudni megmondani, miért görbült el.
Viszont nem bírtam ki, és szétszedtem a tegnap esti balesetet. Szintén a rúd görbült el, de most nagyon. Szerintem összerakásnál hibáztam el valamit. Szerzek valahonnan széthúzható harmónikacsövet, aztán megvárom a Mestert, hogy ő rakja össze. Valami geometriai probléma lehetett, mert semmi másnak nincs baja. A mellette lévő szelepemelő rúd is kiugrott, de nem görbült el. A 4-es hengernél viszont minden rendben.
A tőkékkel nem történhetett valami?

Meg kell mérni /nézni az összenyomott rugó menetei között a hézagot, nehogy valami összeülés legyen, valamint azt is megnézni, hogy a szelepék nem éri-e el a szelepvezető tetejét teljes összenyomásnál. Ezek mind okozhatják a rúd görbülését.
Sajnos ez utóbbira tippelek. Hiába nem nagy a szelepemelés, lehet, hogy a szelepvezetőt a hengerfej felújításakor magasabbra hagyták. 1.25-tel ez már probléma lehet. A geometria minimális különbsége, valamint a szelepvezető kiállásának kis különbségei miatt nem jelentkezik minden hengernél.

Ez is egy lehetséges elmélet, de látni kell.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #17133 Dátum: 2012 Szeptember 11, 07:14:17 »

Azt nem fogjuk tudni megmondani, miért görbült el.
Viszont nem bírtam ki, és szétszedtem a tegnap esti balesetet. Szintén a rúd görbült el, de most nagyon. Szerintem összerakásnál hibáztam el valamit. Szerzek valahonnan széthúzható harmónikacsövet, aztán megvárom a Mestert, hogy ő rakja össze. Valami geometriai probléma lehetett, mert semmi másnak nincs baja. A mellette lévő szelepemelő rúd is kiugrott, de nem görbült el. A 4-es hengernél viszont minden rendben.
A tőkékkel nem történhetett valami?
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17132 Dátum: 2012 Szeptember 11, 06:37:27 »

Igen, ez érdekes: Én 1 évig használtam az oxyboxerben gyári, alu rudakat. Nálam nem görbültek el állandóra, csak amikor cseréltem őket CroMo rudakra, akkor lehetett látni, hogy egy sávban felpolírozódtak (Tehát fordulaton hajlottak, aztán visszaálltak eredeti állapotra). Pedig nálam Nagy emelésű W120 tengelyem volt akkor + 1,25:1 himbasorom + Scat erősített rugók. Sőt még a szelepeim és tőkéim is nehezebbek, tehetetlenebbek mint a Stone motorjában. 1 év alatt pedig kapott tőlem az a motor.

Kíváncsi vagyok?!


Nincs duplarugó, nincs nagy emelésű tengely, csak egy 1.25-ös himbasor. Vajon miért görbült el az a rúd?

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #17131 Dátum: 2012 Szeptember 11, 05:31:00 »

Pedig más lesz. Ez a másik nyomórúd, nem az, amelyik meghajlott. Délután többet tudunk. :-(
Akkor inkább ne vegyük le a hengerejet és vegyünk egy/kettő ilyet? Sokkal kevesebb macera, de mindig féltem, hogy mennyire tömít. Talán még a motort sem kellene kivenni.

Más nem lehet.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17130 Dátum: 2012 Szeptember 10, 22:39:34 »

No, kiderült a 3 hengerezés oka.
A 3-as henger egyik nyomórúdja kiflivé alakult, ezért nem igazán mozgatta a szelepet (illetve egyáltalán nem, hisz csak jött-ment a csőben). Gondolom, kicsit sokat forgott 1-ben, mikor a Maresszel gyorsultam :-))))



Nincs duplarugó, nincs nagy emelésű tengely, csak egy 1.25-ös himbasor. Vajon miért görbült el az a rúd?

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17129 Dátum: 2012 Szeptember 10, 21:43:23 »

Drága volt a mai szerelés, többet nem lesz fűben himbatengely beszerelés - szelepállítás.
Beindítás után járt a motor, majd leállítottam, hogy mára elég, akkor látom, hogy alatta áll az olaj. Jobban alánézek, az egyik nyomórúd csöve 30 fokban megtörve, onnan csöpög az olaj.
Holnap délután gumiboginál kivesszük a motort és megnézzük, mi újság. Fogalmam sincs, mi lehet. A szelepeket beállítottam, mielőtt beindítottam.

A görbe nyomórúd a csövet is meggörbíti és akkor nem tömít rendesen, kicsúszik vagy a blokkból, vagy a hengerfejből.
Más nem lehet.

Ilyenkor szokás ezt berakni.

http://csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=444647969275&rub1=Engine&rub2=Valve%20Train%20%2F%20Cylinder%20Heads%2CPush%20Rod%20Tubes&artnr=11120a&pn=0&sort=0&all=


Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #17128 Dátum: 2012 Szeptember 10, 20:00:38 »

Drága volt a mai szerelés, többet nem lesz fűben himbatengely beszerelés - szelepállítás.
Beindítás után járt a motor, majd leállítottam, hogy mára elég, akkor látom, hogy alatta áll az olaj. Jobban alánézek, az egyik nyomórúd csöve 30 fokban megtörve, onnan csöpög az olaj.
Holnap délután gumiboginál kivesszük a motort és megnézzük, mi újság. Fogalmam sincs, mi lehet. A szelepeket beállítottam, mielőtt beindítottam.
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17127 Dátum: 2012 Szeptember 10, 16:02:36 »

A főfúvókának üzem közben a helyén kell lennie, nem tud többet kapni, mert a fúvókatartó meghúzásakor a sor (főfúvóka, keverőcső, féklevegő) a helyére igazodik. (A főfúvóka lefeneklik és a keverőcső meg nyomja). Így csak kiszereléskor pottyanhatott ki a főfúvóka, de üzem közben a helyén kellett lennie.

No, kiderült a 3 hengerezés oka.
A 3-as henger egyik nyomórúdja kiflivé alakult, ezért nem igazán mozgatta a szelepet (illetve egyáltalán nem, hisz csak jött-ment a csőben). Gondolom, kicsit sokat forgott 1-ben, mikor a Maresszel gyorsultam :-))))
Még az is kiderült, hogy a hármas vagy négyes hengernél a főfúvóka kicsúszott a keverőcsőből (nem esett ki teljesen), így az adott henger több anyagot kaphatott (hogy mióta, nem tudom).
Kivettem az összes gyertyát, a működő hengereknél szép őzbarnák. Mivel mindkét karbit is levettem és átnéztem, előkészítettem őket a délután CO állításhoz (addigra bekerül - ideiglenesen - egy másik alu nyomórúd).
Mindig kiderül az igazság, nem szabad feladni. :-))))

1303LS
« Hozzászólás #17126 Dátum: 2012 Szeptember 10, 11:29:55 »

No, kiderült a 3 hengerezés oka.
A 3-as henger egyik nyomórúdja kiflivé alakult, ezért nem igazán mozgatta a szelepet (illetve egyáltalán nem, hisz csak jött-ment a csőben). Gondolom, kicsit sokat forgott 1-ben, mikor a Maresszel gyorsultam :-))))
Még az is kiderült, hogy a hármas vagy négyes hengernél a főfúvóka kicsúszott a keverőcsőből (nem esett ki teljesen), így az adott henger több anyagot kaphatott (hogy mióta, nem tudom).
Kivettem az összes gyertyát, a működő hengereknél szép őzbarnák. Mivel mindkét karbit is levettem és átnéztem, előkészítettem őket a délután CO állításhoz (addigra bekerül - ideiglenesen - egy másik alu nyomórúd).
Mindig kiderül az igazság, nem szabad feladni. :-))))
Ahhhh, őzbarna gyertya boldogságforrás.  Cheesy
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #17125 Dátum: 2012 Szeptember 10, 11:10:15 »

No, kiderült a 3 hengerezés oka.
A 3-as henger egyik nyomórúdja kiflivé alakult, ezért nem igazán mozgatta a szelepet (illetve egyáltalán nem, hisz csak jött-ment a csőben). Gondolom, kicsit sokat forgott 1-ben, mikor a Maresszel gyorsultam :-))))
Még az is kiderült, hogy a hármas vagy négyes hengernél a főfúvóka kicsúszott a keverőcsőből (nem esett ki teljesen), így az adott henger több anyagot kaphatott (hogy mióta, nem tudom).
Kivettem az összes gyertyát, a működő hengereknél szép őzbarnák. Mivel mindkét karbit is levettem és átnéztem, előkészítettem őket a délután CO állításhoz (addigra bekerül - ideiglenesen - egy másik alu nyomórúd).
Mindig kiderül az igazság, nem szabad feladni. :-))))
Oldalak: 1 ... 124 125 126 127 128 [129] 130 131 132 133 134 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.127 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.