www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 18, 09:51:08
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
124
125
126
127
128
[
129
]
130
131
132
133
134
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3368272 alkalommal)
ABF-932
Hozzászólások: 10123
A bogaras külső buszos szívet takar
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17164 Dátum:
2012 Szeptember 16, 19:11:25 »
Idézetet írta: 1303LS - 2012 Szeptember 16, 12:56:24
Akkor valaki elmagyarázhatná, hogy ez miként segít a billegésen?
Ez arra jó, amit minden 303-ast fikázó tévesen a 303-as rovására ír, hogy gyenge "pálcika a futómű. Ott a geometria miatt a szélesen nagy karokkal történő kitámasztások miatt teljesen egyenletesen eloszlanak az erők. A szekérfutóműnél pedig egy brutál erős vasdarab van felfogatva 4 egymáshoz közeli gyenge ponton, ezért is gyengébb az, mint a mekferzon. Persze a laikusok azt hizsik, hogy ha nagy, nehéz akkor jobb is lesz.
Érdekelne, mennyit lehet a billegésből az alvázfej eltekeredésére írni. Komolyan.
Hogy a Mcpherson komfortosabb, senki nem vitatta.
Bácsi Győző
1303LS
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17163 Dátum:
2012 Szeptember 16, 12:56:24 »
Idézetet írta: ESZ-764 - 2012 Szeptember 15, 17:28:44
Stone itt vannak a megígért képek az első futómű kitámasztórol.
Akkor valaki elmagyarázhatná, hogy ez miként segít a billegésen?
Ez arra jó, amit minden 303-ast fikázó tévesen a 303-as rovására ír, hogy gyenge "pálcika a futómű. Ott a geometria miatt a szélesen nagy karokkal történő kitámasztások miatt teljesen egyenletesen eloszlanak az erők. A szekérfutóműnél pedig egy brutál erős vasdarab van felfogatva 4 egymáshoz közeli gyenge ponton, ezért is gyengébb az, mint a mekferzon. Persze a laikusok azt hizsik, hogy ha nagy, nehéz akkor jobb is lesz.
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17162 Dátum:
2012 Szeptember 16, 10:43:11 »
Olvass vissza és meglátod. :-)
Idézetet írta: maxi - 2012 Szeptember 16, 07:34:09
es az hogy all?
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17161 Dátum:
2012 Szeptember 16, 08:23:52 »
Idézetet írta: ESZ-764 - 2012 Szeptember 15, 17:28:44
Stone itt vannak a megígért képek az első futómű kitámasztórol.
ez a saját gyártmány?
ha többen jelentkeznénk csinálnál még? és mennyi lenne a zsé?
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17160 Dátum:
2012 Szeptember 16, 07:34:09 »
Idézetet írta: stonemen - 2012 Szeptember 16, 07:02:10
Már a pirosban dolgozik.
es az hogy all?
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17159 Dátum:
2012 Szeptember 16, 07:02:10 »
Már a pirosban dolgozik.
Idézetet írta: maxi - 2012 Szeptember 16, 00:43:23
es a "regi" blokknak mi lesz a sorsa?
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17158 Dátum:
2012 Szeptember 16, 00:43:23 »
Idézetet írta: Varázsló - 2012 Szeptember 15, 23:05:28
A C45 tengely helyett Engle FK-8-as tengely lesz benne, új szelepemelőkkel, valamint az 1.25-ös himba helyett 1.4-es.
De ami miatt szétszedtem, hogy a gyári számos eredeti blokkba építsem az egészet.
es a "regi" blokknak mi lesz a sorsa?
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17157 Dátum:
2012 Szeptember 15, 23:06:15 »
Idézetet írta: Balage - 2012 Szeptember 13, 07:59:08
Ez a főtengely volt eddig is? nem valami eredeti oettinger cucc volt?
Nem volt eredeti Oettinger tengelyem, ez volt.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17156 Dátum:
2012 Szeptember 15, 23:05:28 »
Idézetet írta: somci - 2012 Szeptember 12, 23:10:35
Más változás volt a motorodban a C45(?)-ös tengellyel szerelt verzió óta? Mi volt a változtatás oka, ha szabad érdeklődni? Én lemaradhattam róla, ha már írtad, pedig mindent elolvastam a topikban.
A C45 tengely helyett Engle FK-8-as tengely lesz benne, új szelepemelőkkel, valamint az 1.25-ös himba helyett 1.4-es.
De ami miatt szétszedtem, hogy a gyári számos eredeti blokkba építsem az egészet.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
BigBug
Hozzászólások: 28919
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17155 Dátum:
2012 Szeptember 15, 19:26:18 »
sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....
ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
ESZ-764
Hozzászólások: 2746
Samu 66
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17154 Dátum:
2012 Szeptember 15, 17:28:44 »
Stone itt vannak a megígért képek az első futómű kitámasztórol.
[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]
www.talizmansport.hu
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17153 Dátum:
2012 Szeptember 13, 08:37:31 »
Idézetet írta: somci - 2012 Szeptember 12, 23:10:35
Más változás volt a motorodban a C45(?)-ös tengellyel szerelt verzió óta? Mi volt a változtatás oka, ha szabad érdeklődni? Én lemaradhattam róla, ha már írtad, pedig mindent elolvastam a topikban.
tényleg , mi a terv? mert már rég elvesztettük a fonalat
www.tatinson.hu
www.kck.hu
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17152 Dátum:
2012 Szeptember 13, 08:35:54 »
Idézetet írta: Balage - 2012 Szeptember 13, 07:59:08
Ez a főtengely volt eddig is? nem valami eredeti oettinger cucc volt?
ez a 82es löketű volt eddig is a szerencsétlennek
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17151 Dátum:
2012 Szeptember 13, 07:59:08 »
Ez a főtengely volt eddig is? nem valami eredeti oettinger cucc volt?
Idézetet írta: Varázsló - 2012 Szeptember 12, 21:37:52
Én ma raktam a hengerfejekig össze a tuning motorom és a sorozatos tőke és tengelykopások megelőzése érdekében azt a tanácsot kaptam, hogy az SC-1 öntvényű Scat és Engle tengelyeket mindig meg kell polírozni és a bütykök élét lecsiszolni, mert kissé sorjás és a tőkéket elkoptatja, megsérti és után hamar elkopik minden.
Ahogy jobban megnéztem, valóban volt sorja a bütykökön, szinte vágta a kezet. Megcsiszoltam az éleket, megpolíroztama bütyköket és a szelepemelők fejét is. Ezek WebCam szelepemelők, 81 g-os, ezt ajánlották ehhez az FK-8-as Engle tengelyhez.
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
somci
Hozzászólások: 402
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17150 Dátum:
2012 Szeptember 12, 23:10:35 »
Idézetet írta: Varázsló - 2012 Szeptember 12, 21:37:52
... Ezek WebCam szelepemelők, 81 g-os, ezt ajánlották ehhez az FK-8-as Engle tengelyhez.
Más változás volt a motorodban a C45(?)-ös tengellyel szerelt verzió óta? Mi volt a változtatás oka, ha szabad érdeklődni? Én lemaradhattam róla, ha már írtad, pedig mindent elolvastam a topikban.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17149 Dátum:
2012 Szeptember 12, 21:37:52 »
Én ma raktam a hengerfejekig össze a tuning motorom és a sorozatos tőke és tengelykopások megelőzése érdekében azt a tanácsot kaptam, hogy az SC-1 öntvényű Scat és Engle tengelyeket mindig meg kell polírozni és a bütykök élét lecsiszolni, mert kissé sorjás és a tőkéket elkoptatja, megsérti és után hamar elkopik minden.
Ahogy jobban megnéztem, valóban volt sorja a bütykökön, szinte vágta a kezet. Megcsiszoltam az éleket, megpolíroztama bütyköket és a szelepemelők fejét is. Ezek WebCam szelepemelők, 81 g-os, ezt ajánlották ehhez az FK-8-as Engle tengelyhez.
[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17148 Dátum:
2012 Szeptember 12, 20:46:58 »
Jogos, csak Veled beszéltem erről utoljára. Köszönöm mindkettőtöknek a kitartó segítséget.
Hétfőre - ha minden jól megy - lesz rugóösszehúzó, akkor ezen az oldalon mindegyikből leszedek.
Idézetet írta: callook - 2012 Szeptember 12, 20:12:38
Nem én tippeltem. A Varázslóval ötleteltünk telefonon.
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17147 Dátum:
2012 Szeptember 12, 20:38:53 »
Eladó egy felújított, dupla weberes 1.6-os typ1 motor kb. 6000 km-t futott
350000 Ft alku nincs és nem bontom, jó co hegesztőt beszámítok
«
Utoljára szerkesztve: 2012 Szeptember 12, 20:42:07 írta gas
»
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17146 Dátum:
2012 Szeptember 12, 20:13:26 »
Idézetet írta: Varázsló - 2012 Szeptember 11, 07:37:45
Meg kell mérni /nézni az összenyomott rugó menetei között a hézagot, nehogy valami összeülés legyen, valamint azt is megnézni, hogy a szelepék nem éri-e el a szelepvezető tetejét teljes összenyomásnál. Ezek mind okozhatják a rúd görbülését.
Sajnos ez utóbbira tippelek. Hiába nem nagy a szelepemelés, lehet, hogy a szelepvezetőt a hengerfej felújításakor magasabbra hagyták. 1.25-tel ez már probléma lehet. A geometria minimális különbsége, valamint a szelepvezető kiállásának kis különbségei miatt nem jelentkezik minden hengernél.
Ez is egy lehetséges elmélet, de látni kell.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17145 Dátum:
2012 Szeptember 12, 20:12:38 »
Nem én tippeltem. A Varázslóval ötleteltünk telefonon.
Idézetet írta: stonemen - 2012 Szeptember 12, 19:06:36
Kiderült, hogy mi történt a motorommal.
Ha a szelepvezető nagyon kiáll a hengerfejből előfordulhat, hogy magas fordulaton a szeleptányér eléri a tetejét és kicsit anyagában zömíti. Emiatt a szelep szorulni kezd és beragad.
callook jól tippelt, nálam is ez a helyzet. Levettük a hengerfejet, kivettük a szelepet, viszonylag könnyen kijött. Visszarakásnál a szelepvezető felső széléig becsusszan, majd ütközik.
Kb 4-5mm-re áll ki a szelepvezető a hengerfejből. Leszedek belőle 1mm-t és tesztelem, milyen lett. Azon még gondolkodom, hogy a többi szeleppel is megcsináljam-e a mókát, hamár lent a hengerfej.
Köszönöm mindenkinek a telefonos és egyéb segítséget!
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
1303LS
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17144 Dátum:
2012 Szeptember 12, 19:54:37 »
Idézetet írta: stonemen - 2012 Szeptember 12, 19:06:36
Kiderült, hogy mi történt a motorommal.
Ha a szelepvezető nagyon kiáll a hengerfejből előfordulhat, hogy magas fordulaton a szeleptányér eléri a tetejét és kicsit anyagában zömíti. Emiatt a szelep szorulni kezd és beragad.
callook jól tippelt, nálam is ez a helyzet. Levettük a hengerfejet, kivettük a szelepet, viszonylag könnyen kijött. Visszarakásnál a szelepvezető felső széléig becsusszan, majd ütközik.
Kb 4-5mm-re áll ki a szelepvezető a hengerfejből. Leszedek belőle 1mm-t és tesztelem, milyen lett. Azon még gondolkodom, hogy a többi szeleppel is megcsináljam-e a mókát, hamár lent a hengerfej.
Köszönöm mindenkinek a telefonos és egyéb segítséget!
A Varázsló írta egyébként, hogy ez 1,25-nél már gondot okozhat. Én mindet megcsapdosnám picit.
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17143 Dátum:
2012 Szeptember 12, 19:06:36 »
Kiderült, hogy mi történt a motorommal.
Ha a szelepvezető nagyon kiáll a hengerfejből előfordulhat, hogy magas fordulaton a szelepék eléri a tetejét és kicsit anyagában zömíti. Emiatt a szelep szorulni kezd és beragad.
callook jól tippelt, nálam is ez a helyzet. Levettük a hengerfejet, kivettük a szelepet, viszonylag könnyen kijött. Visszarakásnál a szelepvezető felső széléig becsusszan, majd ütközik.
Kb 4-5mm-re áll ki a szelepvezető a hengerfejből. Leszedek belőle 1mm-t és tesztelem, milyen lett. Azon még gondolkodom, hogy a többi szeleppel is megcsináljam-e a mókát, hamár lent a hengerfej.
Köszönöm mindenkinek a telefonos és egyéb segítséget!
«
Utoljára szerkesztve: 2012 Szeptember 12, 20:49:32 írta stonemen
»
1303LS
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17142 Dátum:
2012 Szeptember 12, 17:21:09 »
Idézetet írta: Varázsló - 2012 Szeptember 12, 14:42:32
utángyártott, de gyári formájú ékszjtárcsám, ott kb 3-4 fokkal volt eltéve,
Ezt már mondtam régebben én is, fülre ez volt az érzés, és a tapasztalat is ezt mutatja.
Idézetet írta: Varázsló - 2012 Szeptember 12, 14:42:32
Tanulság: inkább kicsit kopott, rozsdás, de gyári alkatrészt kell használni.
Ezt meg folyamatosan mondom.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17141 Dátum:
2012 Szeptember 12, 14:42:32 »
Csak érdekességképpen írom, hogy a motorom összeszerelésénél kimértem indikátorórával a felső holtpontot, a gyári ékszíjtárcsa széles bemarása amikor a blokk osztósíkjában van az a felső holtpont, ha egy jelölés van még akkor az a 7 fok, ha kettő akkor 7 és 10 fok van rajta HAJSZÁLPONTOSAN.
Viszont volt egy utángyártott, de gyári formájú ékszjtárcsám, ott kb 3-4 fokkal volt eltéve, valamint egy fokolt tárcsa, ahol majdnem 7 fokkal volt pontatlan. És akkor sem jó, ha nem az osztósíkhoz nézem, hanem a blokkon néha található pici ponthoz képest.
Tanulság: inkább kicsit kopott, rozsdás, de gyári alkatrészt kell használni.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
TBK001
Hozzászólások: 29084
Road Force One
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17140 Dátum:
2012 Szeptember 12, 14:34:12 »
Idézetet írta: luftsick - 2012 Szeptember 12, 14:31:11
van valakinek tapasztalata McPherson első futóműre szerelt gyári VW tárcsafékkel?
jelenleg még dobfék van a paripa alatt, ami azt produkálja, ha intenzíven fékezek 110-ről mondjuk kétszer egymásután, harmadikra már alig lassít és olyan, mintha egy tégla sarkát taposnám a pedál helyén. nem tudom, hogy ez a jelenség normál a dobfék esetén, vagy valami rendellenességet keressek a rendszerben.
azon gondolkodom, hogy a ggyári tárcsafék mennyivel működne jobban a gyufásdoboz méretű fékpofáival...
köszi
Én nemrégiben cseréltettem le tárcsára, mert ugyanezt tapasztaltam... Nekem határozottabbnak, hatékonyabbnak tűnik, az eddigi tapasztalataim alapján... Nem vettem eddig észre rajta azt az "elnyúlást", amit a dobféknél vettem észre hosszabb, vagy gyakoribb fékezés után...
Nem bántam meg...
Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)
Bug's Forever! VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu
Hyundai i30 CW 2015
luftsick
Hozzászólások: 1047
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17139 Dátum:
2012 Szeptember 12, 14:31:11 »
van valakinek tapasztalata McPherson első futóműre szerelt gyári VW tárcsafékkel?
jelenleg még dobfék van a paripa alatt, ami azt produkálja, ha intenzíven fékezek 110-ről mondjuk kétszer egymásután, harmadikra már alig lassít és olyan, mintha egy tégla sarkát taposnám a pedál helyén. nem tudom, hogy ez a jelenség normál a dobfék esetén, vagy valami rendellenességet keressek a rendszerben.
azon gondolkodom, hogy a ggyári tárcsafék mennyivel működne jobban a gyufásdoboz méretű fékpofáival...
köszi
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17138 Dátum:
2012 Szeptember 11, 19:04:04 »
No, sajnos ki kell venni a motort. A 3-as henger kipufogószelepe megszorult, kis feszítésre kijön, de aztán megint bent marad.
A második görbülés valami összerakási hiba miatt volt, ma megint összeraktam, az a szelep tökéletesen működik.
Folytatás holnap gumiboginál. Estére okosabbak leszünk.
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17137 Dátum:
2012 Szeptember 11, 12:32:41 »
Idézetet írta: stonemen - 2012 Szeptember 11, 08:06:40
Oké, ha valahol hozzáférhető itthon teleszkópos cső, akkor nem veszem ki a motort, ha nincs, akkor viszont kikapjuk valamikor. Van rajta pár dolog, amit amúgy is meg szeretnék csinálni.
Alsó lemezem nincs, a lyukas harmónikacső már kint van.
*-nak van. legalábbis gyomán még ki is volt rakva.
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17136 Dátum:
2012 Szeptember 11, 08:06:40 »
Oké, ha valahol hozzáférhető itthon teleszkópos cső, akkor nem veszem ki a motort, ha nincs, akkor viszont kikapjuk valamikor. Van rajta pár dolog, amit amúgy is meg szeretnék csinálni.
Alsó lemezem nincs, a lyukas harmónikacső már kint van.
Idézetet írta: Varázsló - 2012 Szeptember 11, 07:39:49
Ez a teleszkópos cső egy kompromisszum. Középen szokott rosszul tömíteni, ahol csúszik, ezért be szokás kenni pasztával, úgy összenyomni, betenni és a helyén beállva megragad, tömít.
Valószínűleg nem kell a motor kivenni. Pláne ha nincs alsó lemezed, mint nekem sincs.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17135 Dátum:
2012 Szeptember 11, 07:39:49 »
Idézetet írta: stonemen - 2012 Szeptember 11, 05:31:00
Pedig más lesz. Ez a másik nyomórúd, nem az, amelyik meghajlott. Délután többet tudunk. :-(
Akkor inkább ne vegyük le a hengerejet és vegyünk egy/kettő ilyet? Sokkal kevesebb macera, de mindig féltem, hogy mennyire tömít. Talán még a motort sem kellene kivenni.
Ez a teleszkópos cső egy kompromisszum. Középen szokott rosszul tömíteni, ahol csúszik, ezért be szokás kenni pasztával, úgy összenyomni, betenni és a helyén beállva megragad, tömít.
Valószínűleg nem kell a motor kivenni. Pláne ha nincs alsó lemezed, mint nekem sincs.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17134 Dátum:
2012 Szeptember 11, 07:37:45 »
Idézetet írta: stonemen - 2012 Szeptember 11, 07:14:17
Azt nem fogjuk tudni megmondani, miért görbült el.
Viszont nem bírtam ki, és szétszedtem a tegnap esti balesetet. Szintén a rúd görbült el, de most nagyon. Szerintem összerakásnál hibáztam el valamit. Szerzek valahonnan széthúzható harmónikacsövet, aztán megvárom a Mestert, hogy ő rakja össze. Valami geometriai probléma lehetett, mert semmi másnak nincs baja. A mellette lévő szelepemelő rúd is kiugrott, de nem görbült el. A 4-es hengernél viszont minden rendben.
A tőkékkel nem történhetett valami?
Meg kell mérni /nézni az összenyomott rugó menetei között a hézagot, nehogy valami összeülés legyen, valamint azt is megnézni, hogy a szelepék nem éri-e el a szelepvezető tetejét teljes összenyomásnál. Ezek mind okozhatják a rúd görbülését.
Sajnos ez utóbbira tippelek. Hiába nem nagy a szelepemelés, lehet, hogy a szelepvezetőt a hengerfej felújításakor magasabbra hagyták. 1.25-tel ez már probléma lehet. A geometria minimális különbsége, valamint a szelepvezető kiállásának kis különbségei miatt nem jelentkezik minden hengernél.
Ez is egy lehetséges elmélet, de látni kell.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17133 Dátum:
2012 Szeptember 11, 07:14:17 »
Azt nem fogjuk tudni megmondani, miért görbült el.
Viszont nem bírtam ki, és szétszedtem a tegnap esti balesetet. Szintén a rúd görbült el, de most nagyon. Szerintem összerakásnál hibáztam el valamit. Szerzek valahonnan széthúzható harmónikacsövet, aztán megvárom a Mestert, hogy ő rakja össze. Valami geometriai probléma lehetett, mert semmi másnak nincs baja. A mellette lévő szelepemelő rúd is kiugrott, de nem görbült el. A 4-es hengernél viszont minden rendben.
A tőkékkel nem történhetett valami?
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17132 Dátum:
2012 Szeptember 11, 06:37:27 »
Igen, ez érdekes: Én 1 évig használtam az oxyboxerben gyári, alu rudakat. Nálam nem görbültek el állandóra, csak amikor cseréltem őket CroMo rudakra, akkor lehetett látni, hogy egy sávban felpolírozódtak (Tehát fordulaton hajlottak, aztán visszaálltak eredeti állapotra). Pedig nálam Nagy emelésű W120 tengelyem volt akkor + 1,25:1 himbasorom + Scat erősített rugók. Sőt még a szelepeim és tőkéim is nehezebbek, tehetetlenebbek mint a Stone motorjában. 1 év alatt pedig kapott tőlem az a motor.
Kíváncsi vagyok?!
Idézetet írta: Varázsló - 2012 Szeptember 10, 22:39:34
Nincs duplarugó, nincs nagy emelésű tengely, csak egy 1.25-ös himbasor. Vajon miért görbült el az a rúd?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17131 Dátum:
2012 Szeptember 11, 05:31:00 »
Pedig más lesz. Ez a másik nyomórúd, nem az, amelyik meghajlott. Délután többet tudunk. :-(
Akkor inkább ne vegyük le a hengerejet és vegyünk egy/kettő ilyet? Sokkal kevesebb macera, de mindig féltem, hogy mennyire tömít. Talán még a motort sem kellene kivenni.
Idézetet írta: Varázsló - 2012 Szeptember 10, 21:43:23
Más nem lehet.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17130 Dátum:
2012 Szeptember 10, 22:39:34 »
Idézetet írta: stonemen - 2012 Szeptember 10, 11:10:15
No, kiderült a 3 hengerezés oka.
A 3-as henger egyik nyomórúdja kiflivé alakult, ezért nem igazán mozgatta a szelepet (illetve egyáltalán nem, hisz csak jött-ment a csőben). Gondolom, kicsit sokat forgott 1-ben, mikor a Maresszel gyorsultam :-))))
Nincs duplarugó, nincs nagy emelésű tengely, csak egy 1.25-ös himbasor. Vajon miért görbült el az a rúd?
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17129 Dátum:
2012 Szeptember 10, 21:43:23 »
Idézetet írta: stonemen - 2012 Szeptember 10, 20:00:38
Drága volt a mai szerelés, többet nem lesz fűben himbatengely beszerelés - szelepállítás.
Beindítás után járt a motor, majd leállítottam, hogy mára elég, akkor látom, hogy alatta áll az olaj. Jobban alánézek, az egyik nyomórúd csöve 30 fokban megtörve, onnan csöpög az olaj.
Holnap délután gumiboginál kivesszük a motort és megnézzük, mi újság. Fogalmam sincs, mi lehet. A szelepeket beállítottam, mielőtt beindítottam.
A görbe nyomórúd a csövet is meggörbíti és akkor nem tömít rendesen, kicsúszik vagy a blokkból, vagy a hengerfejből.
Más nem lehet.
Ilyenkor szokás ezt berakni.
http://csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=444647969275&rub1=Engine&rub2=Valve%20Train%20%2F%20Cylinder%20Heads%2CPush%20Rod%20Tubes&artnr=11120a&pn=0&sort=0&all=
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17128 Dátum:
2012 Szeptember 10, 20:00:38 »
Drága volt a mai szerelés, többet nem lesz fűben himbatengely beszerelés - szelepállítás.
Beindítás után járt a motor, majd leállítottam, hogy mára elég, akkor látom, hogy alatta áll az olaj. Jobban alánézek, az egyik nyomórúd csöve 30 fokban megtörve, onnan csöpög az olaj.
Holnap délután gumiboginál kivesszük a motort és megnézzük, mi újság. Fogalmam sincs, mi lehet. A szelepeket beállítottam, mielőtt beindítottam.
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17127 Dátum:
2012 Szeptember 10, 16:02:36 »
A főfúvókának üzem közben a helyén kell lennie, nem tud többet kapni, mert a fúvókatartó meghúzásakor a sor (főfúvóka, keverőcső, féklevegő) a helyére igazodik. (A főfúvóka lefeneklik és a keverőcső meg nyomja). Így csak kiszereléskor pottyanhatott ki a főfúvóka, de üzem közben a helyén kellett lennie.
Idézetet írta: stonemen - 2012 Szeptember 10, 11:10:15
No, kiderült a 3 hengerezés oka.
A 3-as henger egyik nyomórúdja kiflivé alakult, ezért nem igazán mozgatta a szelepet (illetve egyáltalán nem, hisz csak jött-ment a csőben). Gondolom, kicsit sokat forgott 1-ben, mikor a Maresszel gyorsultam :-))))
Még az is kiderült, hogy a hármas vagy négyes hengernél a főfúvóka kicsúszott a keverőcsőből (nem esett ki teljesen), így az adott henger több anyagot kaphatott (hogy mióta, nem tudom).
Kivettem az összes gyertyát, a működő hengereknél szép őzbarnák. Mivel mindkét karbit is levettem és átnéztem, előkészítettem őket a délután CO állításhoz (addigra bekerül - ideiglenesen - egy másik alu nyomórúd).
Mindig kiderül az igazság, nem szabad feladni. :-))))
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
1303LS
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17126 Dátum:
2012 Szeptember 10, 11:29:55 »
Idézetet írta: stonemen - 2012 Szeptember 10, 11:10:15
No, kiderült a 3 hengerezés oka.
A 3-as henger egyik nyomórúdja kiflivé alakult, ezért nem igazán mozgatta a szelepet (illetve egyáltalán nem, hisz csak jött-ment a csőben). Gondolom, kicsit sokat forgott 1-ben, mikor a Maresszel gyorsultam :-))))
Még az is kiderült, hogy a hármas vagy négyes hengernél a főfúvóka kicsúszott a keverőcsőből (nem esett ki teljesen), így az adott henger több anyagot kaphatott (hogy mióta, nem tudom).
Kivettem az összes gyertyát, a működő hengereknél szép őzbarnák. Mivel mindkét karbit is levettem és átnéztem, előkészítettem őket a délután CO állításhoz (addigra bekerül - ideiglenesen - egy másik alu nyomórúd).
Mindig kiderül az igazság, nem szabad feladni. :-))))
Ahhhh, őzbarna gyertya boldogságforrás.
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17125 Dátum:
2012 Szeptember 10, 11:10:15 »
No, kiderült a 3 hengerezés oka.
A 3-as henger egyik nyomórúdja kiflivé alakult, ezért nem igazán mozgatta a szelepet (illetve egyáltalán nem, hisz csak jött-ment a csőben). Gondolom, kicsit sokat forgott 1-ben, mikor a Maresszel gyorsultam :-))))
Még az is kiderült, hogy a hármas vagy négyes hengernél a főfúvóka kicsúszott a keverőcsőből (nem esett ki teljesen), így az adott henger több anyagot kaphatott (hogy mióta, nem tudom).
Kivettem az összes gyertyát, a működő hengereknél szép őzbarnák. Mivel mindkét karbit is levettem és átnéztem, előkészítettem őket a délután CO állításhoz (addigra bekerül - ideiglenesen - egy másik alu nyomórúd).
Mindig kiderül az igazság, nem szabad feladni. :-))))
Oldalak:
1
...
124
125
126
127
128
[
129
]
130
131
132
133
134
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...