www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 18, 18:53:26

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 120 121 122 123 124 [125] 126 127 128 129 130 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3370033 alkalommal)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17324 Dátum: 2012 Október 07, 20:40:04 »

A végsebesség mérés is árulkodó. Amelyik rövidváltós nem megy GPS 170-et, az nem is forog, az 80 lóerő alatt van.

A 85 lóerős motor 1.6-ból forogna 7500-at negyedikben és 180-at megy. Nem óra szerint, hanem GPS-szel.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17323 Dátum: 2012 Október 07, 20:31:39 »

Én konkrétan 210 km-t autóztam a teljesítménymérésre, majd ugyanezt haza  Wink

Ha lenne Miskolcon teljesítménymérés...

Egyértelmű... A több pénz = nagyobb teljesítmény hasonlat csak ironikus volt. Egy régebbi történet jutott róla eszembe:


Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17322 Dátum: 2012 Október 07, 20:30:13 »

Mareszé az ország legerősebb 1,6 motorja (Mérve van, és gyorsulásin 1,6 motor még nem fogta meg, sőt megszorongat nagyobb motorokat is)
Az 72 LE

Az én régi 1,6 motorom amit 120 LE-re tippeltek azok akiket vittem vele, az max 65LE lehetett (Gyorsulásin 2.-ba húzva megnyikkantotta a 195-ös gumikat)
A Porschénak a gyári 1,6 motorja ami elég komoly mérnöki teljesítmény, az 90 LE

Ezekből kiindulva, a tied a gyári szelepméretekkel, solex karbikkal, sajnos biztos, hogy nem lesz 90 LE. Gondolj bele, hogy a typ3 motorok azokkal a hengerfejekkel amik a tieden vannak, 2 solex karbival tudtak 54 LE-t. Ehhez képest az Engle tengely plusz nem hoz 36 LE-t

A Varázsló által előbb belinkelt videókon egy padon mért 85 LE motor van és az 2100 ccm!!
De az én oxyboxerem is teli van spéci alkatrészekkel, nem egy 1,6 + tengely + solex karbi, hanem hosszú löket + nagy furat (2000ccm), nagyszelepes fejek, Engle tengely, 40-es Dellortok, stb... és első mérésre 105 LE volt csak...



Na hát ez az, amit csak hozzávetőlegesen tudok...

1.6-os, Engle vez.tengely (nem tudom melyik), solex karbik (nem akarok hülyeséget mondani, úgyhogy holnap megnézem), szelepméretről fogalmam sincs, mexikói hengerfej (bár ez gondolom magától értetődő). Próbáltam kideríteni, hogy milyen alkatrészekkel lett összerakva, de aki csinálta már nem emlékszik, aki meg megbízta, az nem tudja... Smiley

Rosszul fogalmaztam. Próbálom kímélni, így csak vizes úton fordítom keresztbe. Smiley (De szárazon is megteszi. Cool)

Nem elérhető HyPerion
Hozzászólások: 386


« Hozzászólás #17321 Dátum: 2012 Október 07, 20:01:06 »

Elmondod mi van benne és én +/- 10 lóerőre megsaccolom.


Na hát ez az, amit csak hozzávetőlegesen tudok...

1.6-os, Engle vez.tengely (nem tudom melyik), solex karbik (nem akarok hülyeséget mondani, úgyhogy holnap megnézem), szelepméretről fogalmam sincs, mexikói hengerfej (bár ez gondolom magától értetődő). Próbáltam kideríteni, hogy milyen alkatrészekkel lett összerakva, de aki csinálta már nem emlékszik, aki meg megbízta, az nem tudja... Smiley

vizes úton 44lóerővel is kereszbe fordul száraz úton meg 60lóerővel Undecided ha egy bogárba 120le motor van az érzésre keményebb mint bmw-be a 300 Roll Eyes

Rosszul fogalmaztam. Próbálom kímélni, így csak vizes úton fordítom keresztbe. Smiley (De szárazon is megteszi. Cool)
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #17320 Dátum: 2012 Október 07, 18:03:41 »

Callooknak nem volt 120 lóerős először a Bogara de elpicsázta a 160 szájlóerősöket, nem kicsit.

Ez 80 lóerő:

http://www.youtube.com/watch?v=4Ny6W9vy05k&feature=BFa&list=ULCFEhy9y4eLY
gondolom ez is kövinek szól,mert én vagyok olyan szerencsés hogy volt alkalmam vezetni 

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17319 Dátum: 2012 Október 07, 17:55:55 »

http://www.youtube.com/watch?v=T5GIucQimjM&feature=relmfu


Ez is 80 lóerő, nézd meg ahogy 130-ról gyorsul.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17318 Dátum: 2012 Október 07, 17:53:47 »

vizes úton 44lóerővel is kereszbe fordul száraz úton meg 60lóerővel Undecided ha egy bogárba 120le motor van az érzésre keményebb mint bmw-be a 300 Roll Eyes

Callooknak nem volt 120 lóerős először a Bogara de elpicsázta a 160 szájlóerősöket, nem kicsit.

Ez 80 lóerő:

http://www.youtube.com/watch?v=4Ny6W9vy05k&feature=BFa&list=ULCFEhy9y4eLY

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17317 Dátum: 2012 Október 07, 17:45:46 »


Illetve. Ha nem "magozom" meg  Cheesy Grin az első futóművet, és nem feccölnék új Ültető tengelycsonk és 2"-lal keskenyített hídba,
az eredeti magassággal mennyire stabil az autó a fenti változtatásokkal?



Egy széles körben elterjedt tévhit az, hogy azért satbil a Bogár, mert le van ültetve. Ez a leültetés csak alig 10 cm süllyeszt a súlyponton, az szinte semmi.

Azért lesz stabilabb ültetve,, mert
1, keményebb lesz
2, hátul negatív kerékdőlés lesz és kevésbé lesz túlkorményozott
3, nem billeg
4, általában ültetve peresebbek a gumik, amiket használnak.

Ha felkeményíted (stabilrudat is) és peres gumikat teszel, akkor is stabil lesz az autó. Sajnos hátul nem tökéletesen elég a kemény gátló, de nagyon sokat javít.

Előre 23-24 mm-es stabilrúdról szoktak beszélni, de ehhez nem tudok érdemben hozzászólni.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #17316 Dátum: 2012 Október 07, 17:42:19 »



Mostanában már próbálom magam picit visszafogni, és kevésbé nyúzom, de azért vagy három napja a vizes úton egy pár lámpás kereszteződésben keresztben fordult el.
vizes úton 44lóerővel is kereszbe fordul száraz úton meg 60lóerővel Undecided ha egy bogárba 120le motor van az érzésre keményebb mint bmw-be a 300 Roll Eyes

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17315 Dátum: 2012 Október 07, 17:40:39 »

Ha lenne Miskolcon teljesítménymérés...



Elmondod mi van benne és én +/- 10 lóerőre megsaccolom.

Illetve elég ha lökettérfogatot, szelepméretet, valamint vezérműtengelyt és karbi méretet adsz, megmondom majdnem pontosan, hogy hány lóerős.

Ha 1.6-os, gyári szelepes, akkor nagy összegben merek fogadni, hogy 80 alatt van, akárki csinálta.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető HyPerion
Hozzászólások: 386


« Hozzászólás #17314 Dátum: 2012 Október 07, 16:55:43 »

Fékpadra és kiderül.


Ha lenne Miskolcon teljesítménymérés...

Illetve helyesbítenék. 80LE körüli motort lehetséges 500ezerből építeni, de 2millioba is kerülhet, és nem azért mert béna az építője, hanem mert 80 és 80 lovas motor között is van különbség (nyomatékban, élettartamban, no meg abban, hogy a csúcsteljesítményhez tartozó fordulatszámon kívül a többi tartományban mit tud.)


Egyértelmű... A több pénz = nagyobb teljesítmény hasonlat csak ironikus volt. Egy régebbi történet jutott róla eszembe:

Nem elérhető kövi
Hozzászólások: 1150


0620/5989495

« Hozzászólás #17313 Dátum: 2012 Október 07, 16:49:28 »

JAAA, és az első nagyobb stabrúd átmérőben mi lenne az optimális?
A gyári ceruza vastagságú!

Vélemény??

VW 1300  1968.06.
Nem elérhető kövi
Hozzászólások: 1150


0620/5989495

« Hozzászólás #17312 Dátum: 2012 Október 07, 16:46:53 »

 Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin

Köszönöm Mindenkinek!

Ezek szerint :
elöl
- nagyobb stabilizátor rúd, + új szilent.
- főfékhenger maradhat
- Kayaba gátló
- futóműtest kitámasztó

hátul

- Kayaba gátló
- Széria dobfék
- a Varázsló által említett váltó tartó bakok
- És ha megcsinálnám, de akkor is felesleges a cup brace.

Ez egy majdnem alap 1,6 motornál pariban van szerintetek. OKSA.

Ami még maradt kérdésként, az a hátsó Z bar csere stabilizátorra.
Valakinek van már tapasztalata ez ügyben?

Illetve. Ha nem "magozom" meg  Cheesy Grin az első futóművet, és nem feccölnék új Ültető tengelycsonk és 2"-lal keskenyített hídba,
az eredeti magassággal mennyire stabil az autó a fenti változtatásokkal?

köszönöm..........   Kiss Kiss Kiss Kiss

VW 1300  1968.06.
Nem elérhető xoyox
Hozzászólások: 1177


visszatertem a Boxsterhez

« Hozzászólás #17311 Dátum: 2012 Október 07, 16:43:19 »

úgy mondom, hogy értsed:
du bist ein schwul :-PP
Cry

hello agyagedenyek !
mi a helyzet ?
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17310 Dátum: 2012 Október 07, 15:17:41 »

Illetve helyesbítenék. 80LE körüli motort lehetséges 500ezerből építeni, de 2millioba is kerülhet, és nem azért mert béna az építője, hanem mert 80 és 80 lovas motor között is van különbség (nyomatékban, élettartamban, no meg abban, hogy a csúcsteljesítményhez tartozó fordulatszámon kívül a többi tartományban mit tud.)

Hát ez a teljesítmény dolog nálam egyelőre rejtély, mert 120 LE körülit mondanak rá (az előző tulajdonos, és a motor építője), viszont nekem érzésre, (és az autó tömegéhez viszonyítva) talán olyan 90 lehet. (Viszont amit írtál, hogy egy 80LE körüli motor 500.000-be van, akkor ez több, mert állítólag 600-ba volt kb. 4 évvel ezelőtt.  Tongue Grin) Na de viccet félre téve, ezeket az urethan bakokat honnan lehet beszerezni, és kb. milyen árral lehet számolni?

Mostanában már próbálom magam picit visszafogni, és kevésbé nyúzom, de azért vagy három napja a vizes úton egy pár lámpás kereszteződésben keresztben fordult el.

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17309 Dátum: 2012 Október 07, 14:23:53 »

Ezek a bemondott teljesítmények érdekesek. Minden bogarat 120 lovasra mondanak, amin dupla karbi van  Wink A legtöbbet meg gyorsulási versenyen mégis megfogja Maresz ténylegesen 72LE-re mért motorja...  Cheesy Fékpadra és kiderül.

Bármelyik bogárboltban vannak urethan bakok itthon és külföldön egyaránt. Valahol 30-40ezer körül lehet ha a váltóhoz megveszed a 3 db bakot, a torziókhoz meg a 4db gyűrűt.

Hát ez a teljesítmény dolog nálam egyelőre rejtély, mert 120 LE körülit mondanak rá (az előző tulajdonos, és a motor építője), viszont nekem érzésre, (és az autó tömegéhez viszonyítva) talán olyan 90 lehet. (Viszont amit írtál, hogy egy 80LE körüli motor 500.000-be van, akkor ez több, mert állítólag 600-ba volt kb. 4 évvel ezelőtt.  Tongue Grin) Na de viccet félre téve, ezeket az urethan bakokat honnan lehet beszerezni, és kb. milyen árral lehet számolni?

Mostanában már próbálom magam picit visszafogni, és kevésbé nyúzom, de azért vagy három napja a vizes úton egy pár lámpás kereszteződésben keresztben fordult el.

Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #17308 Dátum: 2012 Október 07, 13:47:04 »


VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető HyPerion
Hozzászólások: 386


« Hozzászólás #17307 Dátum: 2012 Október 07, 13:28:50 »

Ha 80 LE körüli a motor és úgy használod ahogyan leírtad, akkor még ez az extra kitámasztás nem kell.
Simán egy garnitúra urethan bak elég.

A Varázsló által betett kitámasztást szerintem 100 LE felett és agresszív vezetési stílusnál érdemes használni. Már csak azért is, mert egy ilyen komoly váltó-hátsó futómű rendszer ára van annyi mint egy 80LE-s motoré (kb. fél misi)

Egy komoly rendszer amúgy így néz ki (olajos féltengely):

Urethan bakok mindenhova (váltóhoz és torzió fedelek alá is)
Erősített fedelek a váltóra
Erősített kihajtás
Első váltólefogató
Hátsó váltó lefogató
Motor támasztás hátra
Cup Brace
Erősebb torziós rugók
Koni gátlók.


Hát ez a teljesítmény dolog nálam egyelőre rejtély, mert 120 LE körülit mondanak rá (az előző tulajdonos, és a motor építője), viszont nekem érzésre, (és az autó tömegéhez viszonyítva) talán olyan 90 lehet. (Viszont amit írtál, hogy egy 80LE körüli motor 500.000-be van, akkor ez több, mert állítólag 600-ba volt kb. 4 évvel ezelőtt.  Tongue Grin) Na de viccet félre téve, ezeket az urethan bakokat honnan lehet beszerezni, és kb. milyen árral lehet számolni?

Mostanában már próbálom magam picit visszafogni, és kevésbé nyúzom, de azért vagy három napja a vizes úton egy pár lámpás kereszteződésben keresztben fordult el.
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17306 Dátum: 2012 Október 07, 12:57:28 »

Ha 80 LE körüli a motor és úgy használod ahogyan leírtad, akkor még ez az extra kitámasztás nem kell.
Simán egy garnitúra urethan bak elég.

A Varázsló által betett kitámasztást szerintem 100 LE felett és agresszív vezetési stílusnál érdemes használni. Már csak azért is, mert egy ilyen komoly váltó-hátsó futómű rendszer ára van annyi mint egy 80LE-s motoré (kb. fél misi)

Egy komoly rendszer amúgy így néz ki (olajos féltengely):

Urethan bakok mindenhova (váltóhoz és torzió fedelek alá is)
Erősített fedelek a váltóra
Erősített kihajtás
Első váltólefogató
Hátsó váltó lefogató
Motor támasztás hátra
Cup Brace
Erősebb torziós rugók
Koni gátlók.

Na ebből csak a cup brace meg az erősített kihajtás 300ezer Ft

Nekem 100 LE fölött van a bogaram, nekem a fenti rendszer kéne. Ebből ami be van építve jelenleg:

Urethan bakok (váltónál és torziós fedelek alatt)
Koni gátlók

Nem 100%, de nem bólint a motor, nem dobja ki sebességből a rajtnál, nem tört még el a váltóm, viszont rajtnál picit bepattog, beül

Ami már nálam van, csak be kell építenem:
Erősített váltó fedelek
Erősített kihajtás
Első váltó lefogató

A többit bizony még össze kell szedegetnem.

Tudom, nem nekem szólt a válasz, de nemrég emeltem fel az autót és gondolkodtam el ezen a dolgon... Sportosan megyek, állandóan startolgatok, 195-ös gumim van, és 80 lóerő feletti teljesítményű a motor...  Grin Ilyen esetben mit ajánlanál? Gondolom a váltótartó kitámasztás csak az első lépés...

Nem elérhető HyPerion
Hozzászólások: 386


« Hozzászólás #17305 Dátum: 2012 Október 07, 12:33:21 »

...ha nem sportosan mész, nem startolgatsz, nem 195-ös gumid van és nem 80 lóerőd, akkor nem kell más.


Tudom, nem nekem szólt a válasz, de nemrég emeltem fel az autót és gondolkodtam el ezen a dolgon... Sportosan megyek, állandóan startolgatok, 195-ös gumim van, és 80 lóerő feletti teljesítményű a motor...  Grin Ilyen esetben mit ajánlanál? Gondolom a váltótartó kitámasztás csak az első lépés...
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17304 Dátum: 2012 Október 07, 10:02:11 »


Hátra az eredeti fékrendszert gondoltam. Amit szeretnék, az a Z bar helyett hátsó stabrúd. Ami érdekes, az a váltó és motortartó szilentek. Ez
olvasatomban sokszor sokaknak tönkremegy. Esetleg Poli vagy más megoldás erre? Illetve ugyancsak valami kitámasztó egység a motor váltó
egységhez, mert számomra eléggé "csavarodósra tervezték". Nem tudom szebben leírni. Azért is
aktuális, mert a karosszéria munka most indul, és ha kell valamit szabni, inkább most tennék meg.
Lengéscsillapító szintén módosítva lenne.


Kövi


Én azt gondolom, hogy széria motorhoz nem kell poli bak, úgy meg pláne nem, ha nem gyorsulgatsz, nem pattogtatod a kereket minden rajtnál. Neked még a régi, erős váltó orrkúp felfogatásod van, ide egy új elem, valamint hátra a sötétszürke gumibakok a váltó alá. Ezek jól bírják, és a zajt sem hozzák be, ha nem sportosan mész, nem startolgatsz, nem 195-ös gumid van és nem 80 lóerőd, akkor nem kell más.

A hátsó motor-váltótartó villát szokás a lengécsillapító tetejéhez rögzíteni, Szeky ezt (az egyik gyorsulós autóján) simán odahegesztette és meg vettem egy Cup Brace-t a CSP-től. Ez nagyon sokat számít, de olcsón is megoldható.

Keress rá "vw kafer cup brace"

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17303 Dátum: 2012 Október 07, 09:56:22 »





Előre megvan a gyári tárcsafék szett, azt felújítanám, és egy ültető maggal kombinálnám.  Nagyon szimpatikus a Gumibogi féle első kitámasztó a futóműhöz, no azt egy kicsit tovább gondolnám, lehet, de nem biztos. Illetve készítettnék hozzá lengéscsillapítót, mert a gyári , no az így gondolom nem lesz jó. Természetesen az összes gömbfejet cserélem. A stabilizátor rúd felfogatása, hát az nekem kicsit meredek. Biztos jó, mert
így van gyárilag, csak , hát, na. Erre valami vastagabb stabrúd, és valami normális felfogatás létezik emberi áron????






Erősebb stabrúd nem baj, sokat számít és szükséges (lásd Stone bogarának billegése), valamint az ezüst KYB (Kayaba) GR2 lengéscsillapító vagy első Koni az első futóművet nagyon megváltoztatja.
Ne használj letekert első hidat, mert a csaphátradőlést befolyásolja és a kormánygeometriát elrontja. (és a gömbfejeket is át kell gondolni vagy cserélni, megt befeszülnek) Ja és akkor nincs rugóút.
Ültető tengelycsonk kell és 2"-lal keskenyített híd.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #17302 Dátum: 2012 Október 06, 20:42:23 »

miii?? mivan ?? mi az a kayaba vazze ??mi kell ??micsoda ??Kinai lettel ? Ja nem --Ma tudom Smiley))

úgy mondom, hogy értsed:
du bist ein schwul :-PP



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #17301 Dátum: 2012 Október 06, 20:03:35 »

kimentem megnéztem. én annyit tudok, hogy ezek Kyb ezüst színűek és már 2005ben vagy hamarabb kerültek bele mert én így vettem. pirossal GR-2 van ráírva. ez akkor melyik fajta ma, én nem tudom
Nem elérhető xoyox
Hozzászólások: 1177


visszatertem a Boxsterhez

« Hozzászólás #17300 Dátum: 2012 Október 06, 19:47:00 »

szojoksznak kéne egy szívárványszínű :-PP
miii?? mivan ?? mi az a kayaba vazze ??mi kell ??micsoda ??Kinai lettel ? Ja nem --Ma tudom Smiley))

hello agyagedenyek !
mi a helyzet ?
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #17299 Dátum: 2012 Október 06, 16:42:13 »

elvileg mindenfele kayabat tudok Grin

szojoksznak kéne egy szívárványszínű :-PP



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #17298 Dátum: 2012 Október 06, 16:38:32 »

elvileg mindenfele kayabat tudok Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Süni
« Hozzászólás #17297 Dátum: 2012 Október 06, 14:55:47 »


Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17296 Dátum: 2012 Október 06, 14:48:40 »



Nem elérhető xoyox
Hozzászólások: 1177


visszatertem a Boxsterhez

« Hozzászólás #17295 Dátum: 2012 Október 06, 14:01:16 »

asszem uj nevet kene neki adni:

Müvesz ur -
nekünk akivel tegezödik : Müveszkem
Igen ilyen aprolekosan kell csinalni, Hermetik = ismerös nev Smiley

hello agyagedenyek !
mi a helyzet ?
Süni
« Hozzászólás #17294 Dátum: 2012 Október 06, 14:00:48 »

nálam is ilyen ezüst van. már 6 éve használom vele (40-50e km) és nem tudom mikor került bele előtte (lehet hogy akkor újak voltak). tavaly a műszakin azt mondták még abszolút jónak számítanak, nem kell hamarosan csere. nálam elöl tárcsafék és puma híd van, bár mostanában már nincs nagyon leengedve. Kövi ha akarod megnézheted. Ja ha alsó állásban volt a puma, gyakorlatilag nem rugózott, hisz ez nem rövidített gátló
Süni
« Hozzászólás #17293 Dátum: 2012 Október 06, 13:59:55 »

Kayabából 3 félét kapni. fekete gyári keménység. piros keményebb. ezüst vagy fehér a legkeményebb. Talán egyszerűbb és nem kell csináltatni...

Kicsit kiegészíteném:

-fekete olajos (volt, most már fekete, kék matricával)
-piros két csöves gázos (volt, most már fekete, piros matricával)
-ezüst: Gas-A-Just egycsöves gázos
-fehér: Ultra SR ultra brutál kőkemény egycsöves gázos
« Utoljára szerkesztve: 2012 Október 06, 14:55:22 írta Süni »
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #17292 Dátum: 2012 Október 06, 12:55:06 »

varázsló szopik, de élvezi :-))
http://belsoseg.blog.hu/2012/10/06/megint_asztalon_a_motor



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #17291 Dátum: 2012 Október 06, 08:20:30 »

Kayabából 3 félét kapni. fekete gyári keménység. piros keményebb. ezüst vagy fehér a legkeményebb. Talán egyszerűbb és nem kell csináltatni...

nálam is ilyen ezüst van. már 6 éve használom vele (40-50e km) és nem tudom mikor került bele előtte (lehet hogy akkor újak voltak). tavaly a műszakin azt mondták még abszolút jónak számítanak, nem kell hamarosan csere. nálam elöl tárcsafék és puma híd van, bár mostanában már nincs nagyon leengedve. Kövi ha akarod megnézheted. Ja ha alsó állásban volt a puma, gyakorlatilag nem rugózott, hisz ez nem rövidített gátló
Nem elérhető xoyox
Hozzászólások: 1177


visszatertem a Boxsterhez

« Hozzászólás #17290 Dátum: 2012 Október 06, 00:38:36 »

Erre valami vastagabb stabrúd, és valami normális felfogatás létezik emberi áron????.


olvasatomban sokszor sokaknak tönkremegy. Esetleg Poli vagy más megoldás erre? Illetve ugyancsak valami kitámasztó egység a motor váltó.
Ilyen is letezik, több variatioban  .

Kérdésem még: Fordos lelkemen felnőve, ha az első dobféket tárcsára cserélem, nem kéne másik főfékhengert
illlesztenem hozzá?
Nem.

VALASZ:
Letezik, söt nekem van sarga szinben eloxalt, vadonat uj, piros Silent blokkokkal , sosem volt beepitve,ca  20-25 mm vastag(fejböl nem tudom) .--ennel erösebb nincs  . Nem draga, örülök, ha eladom .

Ilyen is letezik, több variatioban 

Nem.
« Utoljára szerkesztve: 2012 Október 06, 00:40:21 írta xoyox »

hello agyagedenyek !
mi a helyzet ?
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #17289 Dátum: 2012 Október 05, 23:16:29 »

Lengéscsillapító átalakítással valakinek tapasztalat? Kinél csináltassam? Kárászy?
Segítségeteket  előre is köszönöm

Kövi

Kayabából 3 félét kapni. fekete gyári keménység. piros keményebb. ezüst vagy fehér a legkeményebb. Talán egyszerűbb és nem kell csináltatni...
Nem elérhető kövi
Hozzászólások: 1150


0620/5989495

« Hozzászólás #17288 Dátum: 2012 Október 05, 22:55:07 »

EGY KIS KELLEMETLENKEDÉST ENGEDJETEK MEG NEKEM 

Készül a bogaram karosszériája, és addig szeretném a számomra "legfontosabb" alkotóelemét,
a futóművét kialakítani.
Amit a kocsiról tudni lehet: 1,6 szimplaszívós motor, 1970 es alváz+karosszéria, eredeti fékberendezés.
Semmi plussz illetve mínusz.
Talán nem itt kéne leírnom, de a teljesítményével meg vagyok elégedve, amit nekem nyújt,
 és legfőképp amit elvárok, no az egyensúlyban van a lelkemnek. 
Viszont szeretném a futóművét és a fékrendszerét kicsit agilisabbá, pontosabbá és élvezhetőbbé tenni.

Visszaolvasgatva elég rendesen itt a témában, megfogalmazódott pár gondolatom a kivitelezéssel kapcsolatban.
No, ebben kérném a segítségeteket. Jobb meghallgatni már tapasztaltabb elméket, és inkább életszerű
tapasztalatokat kapni, mint fotel-mérnök-autószerelő okosságokat.   

Előre megvan a gyári tárcsafék szett, azt felújítanám, és egy ültető maggal kombinálnám.  Nagyon szimpatikus a Gumibogi féle első kitámasztó a futóműhöz, no azt egy kicsit tovább gondolnám, lehet, de nem biztos. Illetve készítettnék hozzá lengéscsillapítót, mert a gyári , no az így gondolom nem lesz jó. Természetesen az összes gömbfejet cserélem. A stabilizátor rúd felfogatása, hát az nekem kicsit meredek. Biztos jó, mert
így van gyárilag, csak , hát, na. Erre valami vastagabb stabrúd, és valami normális felfogatás létezik emberi áron????

Hátra az eredeti fékrendszert gondoltam. Amit szeretnék, az a Z bar helyett hátsó stabrúd. Ami érdekes, az a váltó és motortartó szilentek. Ez
olvasatomban sokszor sokaknak tönkremegy. Esetleg Poli vagy más megoldás erre? Illetve ugyancsak valami kitámasztó egység a motor váltó
egységhez, mert számomra eléggé "csavarodósra tervezték". Nem tudom szebben leírni. Azért is
aktuális, mert a karosszéria munka most indul, és ha kell valamit szabni, inkább most tennék meg.
Lengéscsillapító szintén módosítva lenne.

Kérdésem még: Fordos lelkemen felnőve, ha az első dobféket tárcsára cserélem, nem kéne másik főfékhengert
illlesztenem hozzá?
Lengéscsillapító átalakítással valakinek tapasztalat? Kinél csináltassam? Kárászy?


Segítségeteket  előre is köszönöm

Kövi
« Utoljára szerkesztve: 2012 Október 05, 22:56:58 írta kövi »

VW 1300  1968.06.
Nem elérhető kövi
Hozzászólások: 1150


0620/5989495

« Hozzászólás #17287 Dátum: 2012 Október 05, 20:34:37 »

Nem vagyok oda ezekért, de eszeveszettül mennek. Vászontetővel lazán 9,3.. idő, Jézusom  Grin Grin Grin Grin Grin Grin










VW 1300  1968.06.
Nem elérhető xoyox
Hozzászólások: 1177


visszatertem a Boxsterhez

« Hozzászólás #17286 Dátum: 2012 Október 05, 19:26:21 »

mondja ezt az aki ketszazzal kozlekedik ott, ahol szazharminccal szabad. kerlek vagd kette a jogsid
üres palyanal ???
minek epitettek, ha senki nem hasznalja Smiley ?

Köszönjük, Emese!   Wink
majd ha öregebb leszel lenyugszol, es a versenyautodat utanfuton szallitod bemutatni .
Tudom, hogy maga az epites a buli Smiley) minden elismeresem.

hello agyagedenyek !
mi a helyzet ?
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17285 Dátum: 2012 Október 05, 18:24:39 »

Néhány 10s körüli futam. 

http://www.youtube.com/watch?v=lrfbAxM4a6o&feature=player_embedded#!

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Oldalak: 1 ... 120 121 122 123 124 [125] 126 127 128 129 130 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.164 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.