www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 18, 00:44:00
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
100
101
102
103
104
[
105
]
106
107
108
109
110
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3365717 alkalommal)
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18124 Dátum:
2013 Május 13, 12:40:39 »
Idézetet írta: stonemen - 2013 Május 13, 12:22:22
Tehát nyitva marad valamelyik pillangószelep? Esetleg mindkettő?
én ilyesmire gondolok gyakorlatban a legtöbb karbi olyan hogy ha nyitva van kicsit a pillangó akkor lassan esik vissza a fordulat és egy kicsi kaját az átmeneti rendszeren kap na ezzel mégtovább magas az alapjárat aztán szépen lassan csökken a gázsebesség ami már nem tudja megszívni az átmeneti rendszert és ha az alapjárati rendszer kevés vagy dugult akkor lefullad sokan el szokták tekergetni a pillangótengely csavarját hogy legyen valami alapjárat de így csak viszonylag magasat alapjáratot sikerül nekik csinálni aztán megy a szopás.....
www.tatinson.hu
www.kck.hu
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18123 Dátum:
2013 Május 13, 12:22:45 »
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18122 Dátum:
2013 Május 13, 12:22:22 »
Tehát nyitva marad valamelyik pillangószelep? Esetleg mindkettő?
Idézetet írta: tati - 2013 Május 13, 11:40:17
alacsony reszkető alapjáratra magyarázat a dugulás de az hogy lassan esik vissza a fordulat ez kifejezetten karbiszinkron
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18121 Dátum:
2013 Május 13, 11:40:17 »
Idézetet írta: maxi - 2013 Május 13, 11:32:46
Badit mikkor ilyet csinált, általában az alapjárati rendszert volt részben eldugulva, vagy a levegőszűrő volt durván elkoszolódva.
alacsony reszkető alapjáratra magyarázat a dugulás de az hogy lassan esik vissza a fordulat ez kifejezetten karbiszinkron
www.tatinson.hu
www.kck.hu
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18120 Dátum:
2013 Május 13, 11:38:19 »
Idézetet írta: stonemen - 2013 Május 13, 11:27:15
A piros motorján (1776, dupla weber) szeretnék finomhangolni, mert alapjáraton az egész kocsi remeg. A következők a tünetek:
- utazási fordulatról lassan esik vissza a fordulatszám az alapjárat közelébe, el kell telnie 4-5mp-nek is (tehát megyek mondjuk 2000-es fordulaton, 4-5mp motorfék után az alapjárat normális, ha egyből üresbe teszem, az alapjárat kb 1500, ami 8-10mp alatt normalizálódik)
- alapjáraton a motor ráz. Rudazat jól működik, egyszerre húz, pillangószelepek azonos állásban.
- elektronikus gyújtás
- terhelésen szépen elforog, nem torpan, nem dadog. Talán egy kicsi lyuk van alul.
Tudok valamit ellenőrizni? Van esetleg valami, amire különösen ügyeljek? Nem bántó a dolog, azt is elfogadom, ha ezzel együtt kell élni.
Szakértőt akár vendégül is látok 2-3 napra, ha kijön beállítani Stockholmba. :-)
ez pedig alapjárati levegőcsavar vagy pillangó szelep állító csavar elrázkódás vagy nagyon kis eséllyel mégsem egyformán húz a rudazat gyűjtőnéven ez a karbiszinkronizálás . kis türelem és nagy érzékkel könnyen be lehet állítani,én a nagy érzéket elszántsággal tudom helyettesíteni
www.tatinson.hu
www.kck.hu
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18119 Dátum:
2013 Május 13, 11:32:46 »
Idézetet írta: stonemen - 2013 Május 13, 11:27:15
A piros motorján (1776, dupla weber) szeretnék finomhangolni, mert alapjáraton az egész kocsi remeg. A következők a tünetek:
- utazási fordulatról lassan esik vissza a fordulatszám az alapjárat közelébe, el kell telnie 4-5mp-nek is (tehát megyek mondjuk 2000-es fordulaton, 4-5mp motorfék után az alapjárat normális, ha egyből üresbe teszem, az alapjárat kb 1500, ami 8-10mp alatt normalizálódik)
- alapjáraton a motor ráz. Rudazat jól működik, egyszerre húz, pillangószelepek azonos állásban.
- elektronikus gyújtás
- terhelésen szépen elforog, nem torpan, nem dadog. Talán egy kicsi lyuk van alul.
Tudok valamit ellenőrizni? Van esetleg valami, amire különösen ügyeljek? Nem bántó a dolog, azt is elfogadom, ha ezzel együtt kell élni.
Szakértőt akár vendégül is látok 2-3 napra, ha kijön beállítani Stockholmba. :-)
Badit mikkor ilyet csinált, általában az alapjárati rendszert volt részben eldugulva, vagy a levegőszűrő volt durván elkoszolódva.
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18118 Dátum:
2013 Május 13, 11:31:58 »
Idézetet írta: stonemen - 2013 Május 13, 11:27:15
A piros motorján (1776, dupla weber) szeretnék finomhangolni, mert alapjáraton az egész kocsi remeg. A következők a tünetek:
- utazási fordulatról lassan esik vissza a fordulatszám az alapjárat közelébe, el kell telnie 4-5mp-nek is (tehát megyek mondjuk 2000-es fordulaton, 4-5mp motorfék után az alapjárat normális, ha egyből üresbe teszem, az alapjárat kb 1500, ami 8-10mp alatt normalizálódik)
- alapjáraton a motor ráz. Rudazat jól működik, egyszerre húz, pillangószelepek azonos állásban.
- elektronikus gyújtás
- terhelésen szépen elforog, nem torpan, nem dadog. Talán egy kicsi lyuk van alul.
Tudok valamit ellenőrizni? Van esetleg valami, amire különösen ügyeljek? Nem bántó a dolog, azt is elfogadom, ha ezzel együtt kell élni.
Szakértőt akár vendégül is látok 2-3 napra, ha kijön beállítani Stockholmba. :-)
asszony ma repül ki Stockholmba, de nem hiszem, hogy tökéletesen be tudná állítani
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18117 Dátum:
2013 Május 13, 11:27:15 »
A piros motorján (1776, dupla weber) szeretnék finomhangolni, mert alapjáraton az egész kocsi remeg. A következők a tünetek:
- utazási fordulatról lassan esik vissza a fordulatszám az alapjárat közelébe, el kell telnie 4-5mp-nek is (tehát megyek mondjuk 2000-es fordulaton, 4-5mp motorfék után az alapjárat normális, ha egyből üresbe teszem, az alapjárat kb 1500, ami 8-10mp alatt normalizálódik)
- alapjáraton a motor ráz. Rudazat jól működik, egyszerre húz, pillangószelepek azonos állásban.
- elektronikus gyújtás
- terhelésen szépen elforog, nem torpan, nem dadog. Talán egy kicsi lyuk van alul.
Tudok valamit ellenőrizni? Van esetleg valami, amire különösen ügyeljek? Nem bántó a dolog, azt is elfogadom, ha ezzel együtt kell élni.
Szakértőt akár vendégül is látok 2-3 napra, ha kijön beállítani Stockholmba. :-)
kormányzoo
Hozzászólások: 5802
redgear.hu
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18116 Dátum:
2013 Május 12, 16:41:54 »
Idézetet írta: Bugris - 2013 Május 12, 16:40:25
19,50€
kösz, ez tényleg nem rossz
Bugris
Hozzászólások: 383
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18115 Dátum:
2013 Május 12, 16:40:25 »
Idézetet írta: kormányzoo - 2013 Május 12, 16:29:24
mennyiért?
ha publikus
19,50€
kormányzoo
Hozzászólások: 5802
redgear.hu
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18114 Dátum:
2013 Május 12, 16:29:24 »
Idézetet írta: Bugris - 2013 Május 12, 16:04:21
jeladot nekem a hoffmann-speedster-tol hozott a Zoli ocson ;-)
mennyiért?
ha publikus
Bugris
Hozzászólások: 383
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18113 Dátum:
2013 Május 12, 16:05:33 »
Idézetet írta: callook - 2013 Május 12, 14:46:50
Ha pedig esztergáltatni akar valaki, akkor érdemesebb ilyen formájúra csináltatni:
http://www.bugnet.de/markt/marktbild.pl?168979
Mert ezt kb 30 perc alatt el tudja készíteni az esztergályos valami hulladék anyagból, míg a VDO design elkészítéséhez a fél óra esztergálást még 1 óra marásnak is követnie kell:
https://bugparts.hu/vw-bogar-transporter-alkatresz-termek-leiras/adatlap/megtekintese/c/2600/vdo-adapter-2601-hez
ez tenyleg jobb megoldas, holnap visszuk is esztergalyoshoz a tervet :-)
Bugris
Hozzászólások: 383
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18112 Dátum:
2013 Május 12, 16:04:21 »
Idézetet írta: TBK001 - 2013 Május 12, 11:33:43
Ilyet vettem vagy 2 éve a *-tól... picivel olcsóbban, asszem...
De még nem volt időm-kedvem beépíteni, mivel jeladó is kéne hozzá...
jeladot nekem a hoffmann-speedster-tol hozott a Zoli ocson ;-)
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18111 Dátum:
2013 Május 12, 14:46:50 »
Ha pedig esztergáltatni akar valaki, akkor érdemesebb ilyen formájúra csináltatni:
http://www.bugnet.de/markt/marktbild.pl?168979
Mert ezt kb 30 perc alatt el tudja készíteni az esztergályos valami hulladék anyagból, míg a VDO design elkészítéséhez a fél óra esztergálást még 1 óra marásnak is követnie kell:
https://bugparts.hu/vw-bogar-transporter-alkatresz-termek-leiras/adatlap/megtekintese/c/2600/vdo-adapter-2601-hez
Idézetet írta: te_o - 2013 Május 12, 14:24:37
Ja. És a VDO is úgy néz ki, mintha egy ipari tanuló reszelte volna ki egy szál reszelővel... (Én is nemrég vettem * -tól...)
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18110 Dátum:
2013 Május 12, 14:40:03 »
Ennek az az értelme, hogy egyszerűbben tudsz állítani. Ezekkel kb annyi idő hátul állítani, mint elől a gewindévell és semmit sem kell megbontanod. Míg hátul odébb rakni a ricnit, az kb. annyi idő, mint elől ültetőrugót cserélni.
Szóval ha az ember variál kerékmérettel, stb. akkor 5 perc alatt tud állítani. Mert ha a ricnis módszert csinálod, akkor: Leszereled a hátsó kerekeket, lekötöd hátul a pengét, lekötöd a teleszkópot, leveszed a torziófedelet, kicsit kihúzol a torzión és fordítasz, majd összeszereled. Utána ezt megismétled a másik oldalon is. Elment a művelettel rutintól függően 1-3 óra ha nem szoptál semmivel sem (Mondjuk a berohadt vagy szorult torzióval, vagy teljesen ki kell húznod a rudat amihez sárvédőt le kell akasztanod, vagy óvatoskodsz, hogy sehonnan se barmold le a festéket.) És ha elkészültél leereszted az autót és látod, hogy túl alacsony lett. Ekkor elkezded megint az előbbi 1-3 órás műveletet, de most már játszol, hogy valamennyi belső és valamennyi külső ricnit állíts, hogy ne üljön annyit. Elkészülsz, leereszted és látod, hogy picit alacsonyabb lett az egyik fele... Szóval mire eltalálod a pontos magasságot, akár elmehet 1-2 napod is és közben a csilli-villin lefényezett futóműalkatrészeidről már itt-ott leugrott a festék. Szóval érthetőek az előnyei az általad belinkelt kütyünek
Idézetet írta: Narancs - 2013 Május 10, 11:18:56
A bogár műszaki részéhez én elég analfabéta vagyok!
Ha jól tudom,akkor hátul ültetni ügy lehet,hogy elrakjuk a ricniket.
De akkor ennek az állítható magasságú kardnak vagy pengének mi értelme van?
http://www.aircooled-depot.de/vw-kaefer/Hinterachse/Drehstabschwerter/Drehstabschwert-verstellbar-553-mm-Schraeglenker.html
Ha ezt beépítjük,akkor két helyen is állítható lesz a magasság,egyszer a ricnik elrakásával,egyszer meg ezzel?
Ezt amúgy jó dolog beépíteni vagy faszság?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
te_o
Hozzászólások: 4265
Zeitwagen...
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18109 Dátum:
2013 Május 12, 14:24:37 »
Idézetet írta: Bugris - 2013 Május 12, 11:01:02
https://bugparts.hu/vw-bogar-transporter-alkatresz-termek-leiras/adatlap/megtekintese/c/2600/vdo-adapter-2601-hez
de esztergályos olcsóbban megcsinálja szerintem
Ja. És a VDO is úgy néz ki, mintha egy ipari tanuló reszelte volna ki egy szál reszelővel... (Én is nemrég vettem * -tól...)
VW Beetle - the original since 1938
TBK001
Hozzászólások: 29084
Road Force One
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18108 Dátum:
2013 Május 12, 11:33:43 »
Idézetet írta: Bugris - 2013 Május 12, 11:01:02
https://bugparts.hu/vw-bogar-transporter-alkatresz-termek-leiras/adatlap/megtekintese/c/2600/vdo-adapter-2601-hez
de esztergályos olcsóbban megcsinálja szerintem
Ilyet vettem vagy 2 éve a *-tól... picivel olcsóbban, asszem...
De még nem volt időm-kedvem beépíteni, mivel jeladó is kéne hozzá...
Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)
Bug's Forever! VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu
Hyundai i30 CW 2015
Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18107 Dátum:
2013 Május 12, 11:02:49 »
Idézetet írta: sleepAIR - 2013 Május 10, 12:52:48
kb. de találkozóra járós autónál nem életszerű a földút használat. A gewindének is csak ott van értelme, ha az ember folyton cserélgeti a felni/gumi kombót, egyéb esetben egyszer beállítod a kívánt magasságra, és úgy használod örökké (első télen jó eséllyel össze is rohad
)
Hat éve lett az enyém berakva.Mult héten gondoltam egy nagyot és lejebb lett rakva 5 centit.Semmi nem volt semihez ragadva.
A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Bugris
Hozzászólások: 383
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18106 Dátum:
2013 Május 12, 11:01:02 »
Idézetet írta: maxi - 2013 Május 12, 10:48:48
Ilyen T elosztót lehet vásárolni, vagy forduljak az esztergályoshoz?
https://bugparts.hu/vw-bogar-transporter-alkatresz-termek-leiras/adatlap/megtekintese/c/2600/vdo-adapter-2601-hez
de esztergályos olcsóbban megcsinálja szerintem
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18105 Dátum:
2013 Május 12, 10:48:48 »
Idézetet írta: callook - 2013 Május 09, 21:29:57
Nem a legideálisabb az olajhőfok-jeladó beépítésére, de szerintem nem is annyira szar mint amennyire sokan mondják. Nekem az 1,6 motoromnál így volt beépítve az olajhőfok-jeladó. A rossz karburálást is tudtam rajta érzékelni! Amikor minden OK volt a motoromnál (nyári nagy meleg, tökéletes karburálás és gyújtás, kibillentett motorháztető) akkor 80-90 fok körül mutatott. Amikor rohadt hideg volt és kibillentett tetővel mentem Belgiumba tüsszögő karbikkal, akkor nem ment 70 fok fölé a mutató. Amikor Gyomáról hazafelé lelazult a duplakarbi szívócsonkja, akkor rögtön beszaladt 100 fok fölé a hőfok. Rögtön lehetett látni ha visszabillentettem a motorháztetőt, jellemzően változott a hőfok ha drasztikusan hozzányúltam a gyújtáshoz/karburáláshoz, stb.
Szóval amire kell az olajhőfokmérő, arra pont jó: Tájékoztat a rendellenes hőfokokról. Mert csak erre kell. Az ki a tökömet érdekli, hogy melyik pillanatban 82,36 fok az olaj?!
Nekem most az oxyboxernél az olajteknőben van a jeladó, pont ugyanannyira veszem észre ha valami nem 100%-os, talán csak picit gyorsabb reagálású.
Ilyen T elosztót lehet vásárolni, vagy forduljak az esztergályoshoz?
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18104 Dátum:
2013 Május 10, 12:52:48 »
Idézetet írta: Typ117 - 2013 Május 10, 11:31:47
ez szerintem arra jó, hogy mondjuk elmész vele túrázni akkor nem vered le az alját, de találkozóra menet (vagy ott helyben) mellé fekszel, megemeled és letekered a hátulját. vagy fordítva beállítod egy szép magasságra, de ha tudod hogy földúton fogsz ,menni akkor fél óra alatt felemelheted magasra.
(vagy hogy egyáltalán a trélerre fel lehessen tenni mert a sima aszfalton is húzhatja így az alját
)
kb. de találkozóra járós autónál nem életszerű a földút használat. A gewindének is csak ott van értelme, ha az ember folyton cserélgeti a felni/gumi kombót, egyéb esetben egyszer beállítod a kívánt magasságra, és úgy használod örökké (első télen jó eséllyel össze is rohad
)
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18103 Dátum:
2013 Május 10, 12:50:09 »
Idézetet írta: Narancs - 2013 Május 10, 11:43:33
És ez a Porsche ez ugyan az mint a linkelt állítható penge?
Beépíthető faragás nélkül a bogárba?
nem, ez majdnem ua, mint a gyári. Azért szokták szeretni, mert a bogáréval ellentétben állítható vele a hátsó kerék dőlése, de az ültetésnél nem segít.
u.i. ezzel a konkrét darabbal ráadásul már valaki végcsinálta azt, amit soha többet nem szeretnék: lekapirgálni az eredeti szilentet, amit a tartósság jegyében rásütnek...célszerszámok: csavarhúzó, tapétavágó, reszelő, drótkorong, disznóperzselő, mini-grill
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
Narancs
Hozzászólások: 8923
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18102 Dátum:
2013 Május 10, 11:43:33 »
Idézetet írta: Narancs - 2013 Május 10, 11:18:56
A bogár műszaki részéhez én elég analfabéta vagyok!
Ha jól tudom,akkor hátul ültetni ügy lehet,hogy elrakjuk a ricniket.
De akkor ennek az állítható magasságú kardnak vagy pengének mi értelme van?
http://www.aircooled-depot.de/vw-kaefer/Hinterachse/Drehstabschwerter/Drehstabschwert-verstellbar-553-mm-Schraeglenker.html
Ha ezt beépítjük,akkor két helyen is állítható lesz a magasság,egyszer a ricnik elrakásával,egyszer meg ezzel?
Ezt amúgy jó dolog beépíteni vagy faszság?
És ez a Porsche ez ugyan az mint a linkelt állítható penge?
Beépíthető faragás nélkül a bogárba?
[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]
Typ117
Hozzászólások: 18492
1969
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18101 Dátum:
2013 Május 10, 11:31:47 »
Idézetet írta: Narancs - 2013 Május 10, 11:18:56
A bogár műszaki részéhez én elég analfabéta vagyok!
Ha jól tudom,akkor hátul ültetni ügy lehet,hogy elrakjuk a ricniket.
De akkor ennek az állítható magasságú kardnak vagy pengének mi értelme van?
http://www.aircooled-depot.de/vw-kaefer/Hinterachse/Drehstabschwerter/Drehstabschwert-verstellbar-553-mm-Schraeglenker.html
Ha ezt beépítjük,akkor két helyen is állítható lesz a magasság,egyszer a ricnik elrakásával,egyszer meg ezzel?
Ezt amúgy jó dolog beépíteni vagy faszság?
ez szerintem arra jó, hogy mondjuk elmész vele túrázni akkor nem vered le az alját, de találkozóra menet (vagy ott helyben) mellé fekszel, megemeled és letekered a hátulját. vagy fordítva beállítod egy szép magasságra, de ha tudod hogy földúton fogsz ,menni akkor fél óra alatt felemelheted magasra.
(vagy hogy egyáltalán a trélerre fel lehessen tenni mert a sima aszfalton is húzhatja így az alját
)
Blacksheep
Hozzászólások: 575
low n' slow
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18100 Dátum:
2013 Május 10, 11:27:00 »
Idézetet írta: Narancs - 2013 Május 10, 11:18:56
A bogár műszaki részéhez én elég analfabéta vagyok!
Ha jól tudom,akkor hátul ültetni ügy lehet,hogy elrakjuk a ricniket.
De akkor ennek az állítható magasságú kardnak vagy pengének mi értelme van?
http://www.aircooled-depot.de/vw-kaefer/Hinterachse/Drehstabschwerter/Drehstabschwert-verstellbar-553-mm-Schraeglenker.html
Ha ezt beépítjük,akkor két helyen is állítható lesz a magasság,egyszer a ricnik elrakásával,egyszer meg ezzel?
Ezt amúgy jó dolog beépíteni vagy faszság?
ez azért van, hogy egy csavarra állíthasd az előfeszítést, ne kelljen mindig szopni a torziók ki/be szerelésével, állításával.
'65 1200 De Luxe "Built not Bought"
Narancs
Hozzászólások: 8923
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18099 Dátum:
2013 Május 10, 11:18:56 »
A bogár műszaki részéhez én elég analfabéta vagyok!
Ha jól tudom,akkor hátul ültetni ügy lehet,hogy elrakjuk a ricniket.
De akkor ennek az állítható magasságú kardnak vagy pengének mi értelme van?
http://www.aircooled-depot.de/vw-kaefer/Hinterachse/Drehstabschwerter/Drehstabschwert-verstellbar-553-mm-Schraeglenker.html
Ha ezt beépítjük,akkor két helyen is állítható lesz a magasság,egyszer a ricnik elrakásával,egyszer meg ezzel?
Ezt amúgy jó dolog beépíteni vagy faszság?
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18098 Dátum:
2013 Május 10, 09:53:11 »
Idézetet írta: Narancs - 2013 Május 10, 00:11:05
Ha már ezekről a torziókról van szó,mi a gyári,széria rugónak az átmérője?
A 944-es Porschenek 24-es rúdjai vannak?
Ez beszerelhető könnyedén az 1303-asba?
Ha tudok két eladó 24mm-es Porsche rugót,mi kb az a lóvé,amiért ha meg tudom szerezni,tényleg jó boltot csinálok?
Azok is ilyen százezres nagyságrend körül mennek,mint amit Dadan linkelt?
22.5 mm a bogár, 23.5mm a porsche, de van 24.5 és 25.5 is egyes típusokban. 50-60 euro / pár szokott lenni a standard 23.5 és egy az egyben berakható (csak az a játék van, amit tati is írt..)
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
MatroX
Hozzászólások: 1248
Szamosvölgyi Bálint http://www.vwbug.blog.hu
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18097 Dátum:
2013 Május 10, 09:46:26 »
Idézetet írta: Narancs - 2013 Május 10, 00:11:05
Ha már ezekről a torziókról van szó,mi a gyári,széria rugónak az átmérője?
A 944-es Porschenek 24-es rúdjai vannak?
Ez beszerelhető könnyedén az 1303-asba?
Ha tudok két eladó 24mm-es Porsche rugót,mi kb az a lóvé,amiért ha meg tudom szerezni,tényleg jó boltot csinálok?
Azok is ilyen százezres nagyságrend körül mennek,mint amit Dadan linkelt?
Ebay-en vettem multkor 17e forint összegért :-)
Vw bogár 1303 74- évj. autóblog:
www.vwbug.blog.hu
Narancs
Hozzászólások: 8923
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18096 Dátum:
2013 Május 10, 00:11:05 »
Idézetet írta: Varázsló - 2013 Május 09, 22:40:03
Ez sway-away gyártmány, nem CSP.
Nekem 27 mm-es van és teljesen megváltozott tőle az autó a szó legjobb értelmében. Jobban fordul,l nem emeli az első, ívbelső kerekét, jobban lehet rajtolni, mert nem ül össze (ez főleg lengőtengelyesnél fontos, a ferde lengőkaros kerékdőlése nem változik annyit), és nem dúrja úgy az orrát (alulkormányzottság) kanyarban.
Ha tudtam volna, hogy ennyit számít, akkor évekkel ezelőtt szerzek ilyet.
Nem tudom azonban, hogy a 30 mm-es mennyire lesz kemény, a 27 mm-es érezhetően kemény, sportos. Nekem nem kellene ennél keményebb.
Ha már ezekről a torziókról van szó,mi a gyári,széria rugónak az átmérője?
A 944-es Porschenek 24-es rúdjai vannak?
Ez beszerelhető könnyedén az 1303-asba?
Ha tudok két eladó 24mm-es Porsche rugót,mi kb az a lóvé,amiért ha meg tudom szerezni,tényleg jó boltot csinálok?
Azok is ilyen százezres nagyságrend körül mennek,mint amit Dadan linkelt?
Bugris
Hozzászólások: 383
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18095 Dátum:
2013 Május 09, 22:55:35 »
Idézetet írta: Varázsló - 2013 Május 09, 22:54:14
Az az elfogadott álláspont, hogy ott kell mérni az olaj hőfokát, ahol nagy mennyiségben van jelen, mert így a lokális felmelegedések, lehűlések nem zavarják az eredményt. Ez pedig az olajteknő, a karter vagy a motor forgattyúsháza.
Minden más hordoz magában kompromisszumot.
világos, de átmeneti megoldásnak jó lesz
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18094 Dátum:
2013 Május 09, 22:54:14 »
Idézetet írta: Bugris - 2013 Május 09, 22:43:08
nekem is itt lesz egyenlőre, szerintem +/- 5 fok lehet az eltérés...
ha kint lesz a motor, akkor majd a blokkba tesszük
Az az elfogadott álláspont, hogy ott kell mérni az olaj hőfokát, ahol nagy mennyiségben van jelen, mert így a lokális felmelegedések, lehűlések nem zavarják az eredményt. Ez pedig az olajteknő, a karter vagy a motor forgattyúsháza.
Minden más hordoz magában kompromisszumot.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18093 Dátum:
2013 Május 09, 22:53:52 »
Idézetet írta: Varázsló - 2013 Május 09, 22:33:06
Nem ugyanannyi ültetni, mert ezt nem kell előfeszíteni, úgy felültetni az alsó kis pöcökre, csak betenni.
de még a régit ki kell bányászni az újat bejáccani egyformára... sőt az enyémen még a sárvédőt is le kell majd venni
www.tatinson.hu
www.kck.hu
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18092 Dátum:
2013 Május 09, 22:51:27 »
Idézetet írta: Varázsló - 2013 Május 09, 22:42:04
Ha nincs átbuherálva, akkor oda nem jó, mert ez a rövid fajta. Oda meg a 675-ös (?) kell. Asszem, de már nem emlékszem pontosan.
úgyvan
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Bugris
Hozzászólások: 383
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18091 Dátum:
2013 Május 09, 22:43:08 »
Idézetet írta: callook - 2013 Május 09, 21:29:57
Nem a legideálisabb az olajhőfok-jeladó beépítésére, de szerintem nem is annyira szar mint amennyire sokan mondják. Nekem az 1,6 motoromnál így volt beépítve az olajhőfok-jeladó. A rossz karburálást is tudtam rajta érzékelni! Amikor minden OK volt a motoromnál (nyári nagy meleg, tökéletes karburálás és gyújtás, kibillentett motorháztető) akkor 80-90 fok körül mutatott. Amikor rohadt hideg volt és kibillentett tetővel mentem Belgiumba tüsszögő karbikkal, akkor nem ment 70 fok fölé a mutató. Amikor Gyomáról hazafelé lelazult a duplakarbi szívócsonkja, akkor rögtön beszaladt 100 fok fölé a hőfok. Rögtön lehetett látni ha visszabillentettem a motorháztetőt, jellemzően változott a hőfok ha drasztikusan hozzányúltam a gyújtáshoz/karburáláshoz, stb.
Szóval amire kell az olajhőfokmérő, arra pont jó: Tájékoztat a rendellenes hőfokokról. Mert csak erre kell. Az ki a tökömet érdekli, hogy melyik pillanatban 82,36 fok az olaj?!
Nekem most az oxyboxernél az olajteknőben van a jeladó, pont ugyanannyira veszem észre ha valami nem 100%-os, talán csak picit gyorsabb reagálású.
nekem is itt lesz egyenlőre, szerintem +/- 5 fok lehet az eltérés...
ha kint lesz a motor, akkor majd a blokkba tesszük
«
Utoljára szerkesztve: 2013 Május 09, 22:45:23 írta Bugris
»
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18090 Dátum:
2013 Május 09, 22:42:04 »
Idézetet írta: Dadan - 2013 Május 09, 22:37:39
Jól gondolom, hogy ez az 1303-as típushoz nem jó?
Ha nincs átbuherálva, akkor oda nem jó, mert ez a rövid fajta. Oda meg a 675-ös (?) kell. Asszem, de már nem emlékszem pontosan.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18089 Dátum:
2013 Május 09, 22:40:03 »
Idézetet írta: Dadan - 2013 Május 09, 17:28:12
Találtam egy tuning cuccot:
A CSP nevű gyártótól 30mm vastag und és 553mm hosszú für VW käfer
Ha jól értem, ezzel könnyebb ültetni a kocsit és sokkal keményebb lesz tőle a rugózás.
Ismeri, használja valaki?
Ez sway-away gyártmány, nem CSP.
Nekem 27 mm-es van és teljesen megváltozott tőle az autó a szó legjobb értelmében. Jobban fordul,l nem emeli az első, ívbelső kerekét, jobban lehet rajtolni, mert nem ül össze (ez főleg lengőtengelyesnél fontos, a ferde lengőkaros kerékdőlése nem változik annyit), és nem dúrja úgy az orrát (alulkormányzottság) kanyarban.
Ha tudtam volna, hogy ennyit számít, akkor évekkel ezelőtt szerzek ilyet.
Nem tudom azonban, hogy a 30 mm-es mennyire lesz kemény, a 27 mm-es érezhetően kemény, sportos. Nekem nem kellene ennél keményebb.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Dadan
Hozzászólások: 1450
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18088 Dátum:
2013 Május 09, 22:37:39 »
Idézetet írta: Varázsló - 2013 Május 09, 22:33:06
Nem ugyanannyi ültetni, mert ezt nem kell előfeszíteni, úgy felültetni az alsó kis pöcökre, csak betenni.
Jól gondolom, hogy ez az 1303-as típushoz nem jó?
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18087 Dátum:
2013 Május 09, 22:33:06 »
Idézetet írta: tati - 2013 Május 09, 17:31:39
ugyan annyi munka ültetni vele de keményebb lesz,
Stuntnak az ex otingerében ilyen van csak fehér aszem...
mennyiért adnák?
Nem ugyanannyi ültetni, mert ezt nem kell előfeszíteni, úgy felültetni az alsó kis pöcökre, csak betenni.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18086 Dátum:
2013 Május 09, 21:50:52 »
Idézetet írta: Bill - 2013 Május 09, 21:50:08
Hogy én legyek az első!
mert a fődíj egy csíkos napernyő
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Bill
Hozzászólások: 8607
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18085 Dátum:
2013 Május 09, 21:50:08 »
Idézetet írta: sleepAIR - 2013 Május 09, 21:49:14
Klassz, legalabb lesz vele konkret tapasztalat. Ha nem jon be, ennyiert barmikor tuladsz rajta (nem itthon)
Idézetet írta: Dadan - 2013 Május 09, 21:47:23
Most már mindegy, lesz egy ilyenem valószínűleg......
Hogy én legyek az első!
Oldalak:
1
...
100
101
102
103
104
[
105
]
106
107
108
109
110
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...