www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 13, 23:11:43
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921214
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
88
89
90
91
92
[
93
]
94
95
96
97
98
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3353136 alkalommal)
Narancs
Hozzászólások: 8923
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18604 Dátum:
2013 Augusztus 06, 22:02:17 »
Idézetet írta: callook - 2013 Augusztus 06, 21:11:03
A pont Mr. Horsepowernél van. Berakható, leültethető vele az autó, de egy lengéscsillapítási rendszer 3 dologból áll: a rugóerőből, a csillapításból és a tömegből. Ezek össze vannak hangolva, ha valami nem stimmel, pl. egy orrmotoros (nehéz elejű) autó gewindéjét teszed be egy könnyű elejűbe, akkor az közel sem lesz olyan jó, mint a direkt abba tervezett egység. Tehát amennyivel többe kerül a direkt bogárba való, annyival többet is tud. Én szeretem, ha egy módosítás nem csak esztétikában látszik meg, hanem jobbá is teszi az autót. Na a Monyó autója amiben a bogárba való minőségi gewinde van elől és hátul is!! az pont ilyen. Mintha nem bogárban ülnél. Az a cucc minden fillérjét megérte. Egyébként ugyanez a véleményem az olcsó gewindékről is. Van az a kategória ami csak ültetésre való, meg, hogy elmond gewinde van az autómban, és van az a kategória ami jobbá teszi az autót. Haveri társaságban vizes autókban van olyan akinek hatszor annyiban van a minőségi gewindéje, mint a másik haver gagyija. Hát az a minőségi gewinde az nem hatszor, hanem százszor jobb: Kemény, de nem pattog az autó, nem rázkódik, rezeg minden, hanem élmény vele autózni.
Persze,nem kérdés,hogy az a jobb cucc,amit eredetileg ahhoz a típushoz gyártottak,összhangban van minden paramétere az autóval amibe való!Ezt senki nem is vitatta!
Viszont Dadan kérdése az volt,hogy beépíthető-e az 1973/08 utáni,lemezlengőkaros 1303-asba,a Golf I-es Gewindéje.
És minden komolyabb faragás nélkül berakható,többen is csinálták,csinálják.
Akinek anyagi lehetőségei nem engedhetik meg a 200e Ft-os Gewindéket és költségtakarékosabb projectben gondolkodik,vagy éppen nem érdekli a komfort csak inkább az esztétika,annak jó alternatíva lehet a Golfé.
Így talán a pontosabb válasz az lenne a helyes,hogy a Golf Gewinde is beépíthető,de kemény és pattogósabb lesz tőle az autó,mert nem abba tervezték.
«
Utoljára szerkesztve: 2013 Augusztus 06, 22:19:04 írta Narancs
»
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18603 Dátum:
2013 Augusztus 06, 21:11:03 »
A pont Mr. Horsepowernél van. Berakható, leültethető vele az autó, de egy lengéscsillapítási rendszer 3 dologból áll: a rugóerőből, a csillapításból és a tömegből. Ezek össze vannak hangolva, ha valami nem stimmel, pl. egy orrmotoros (nehéz elejű) autó gewindéjét teszed be egy könnyű elejűbe, akkor az közel sem lesz olyan jó, mint a direkt abba tervezett egység. Tehát amennyivel többe kerül a direkt bogárba való, annyival többet is tud. Én szeretem, ha egy módosítás nem csak esztétikában látszik meg, hanem jobbá is teszi az autót. Na a Monyó autója amiben a bogárba való minőségi gewinde van elől és hátul is!! az pont ilyen. Mintha nem bogárban ülnél. Az a cucc minden fillérjét megérte. Egyébként ugyanez a véleményem az olcsó gewindékről is. Van az a kategória ami csak ültetésre való, meg, hogy elmond gewinde van az autómban, és van az a kategória ami jobbá teszi az autót. Haveri társaságban vizes autókban van olyan akinek hatszor annyiban van a minőségi gewindéje, mint a másik haver gagyija. Hát az a minőségi gewinde az nem hatszor, hanem százszor jobb: Kemény, de nem pattog az autó, nem rázkódik, rezeg minden, hanem élmény vele autózni.
Idézetet írta: Narancs - 2013 Augusztus 06, 20:48:30
Én úgy tudom a Golf I-é berakható,csak felül a toronycsapágyat is cserélni kell.
A Breuer is azt szokta csinálni,vesz egy négyes szett Golf I-eshez való Gewindét,a hátsókat kiárulja belőlük,és az elsők jóval olcsóbba kerülnek,mintha vesz az ember 600-800-Euroért bogárhoz árult Gewindefahrwerket.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18602 Dátum:
2013 Augusztus 06, 21:08:38 »
Nekem az ebayról lött Sachs gewindém van.Na az odavaló.Nem kellet takeszolni, pontosan állitható letekerve is komfortos. Nem rohadt össze pedig 7 éve bennt van.Igaz nem is 70 volt.
A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18601 Dátum:
2013 Augusztus 06, 21:05:11 »
Idézetet írta: Narancs - 2013 Augusztus 06, 20:48:30
Én úgy tudom a Golf I-é berakható,csak felül a toronycsapágyat is cserélni kell.
A Breuer is azt szokta csinálni,vesz egy négyes szett Golf I-eshez való Gewindét,a hátsókat kiárulja belőlük,és az elsők jóval olcsóbba kerülnek,mintha vesz az ember 600-800-Euroért bogárhoz árult Gewindefahrwerket.
Mindent lehet.Oválissá lehet tenni a két csavart, meg lehet perselyezni ect.De nem oda való.Értem hogy a TA kb 70 ezer és nem 300 de ezért kompromisszum is van.
A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Narancs
Hozzászólások: 8923
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18600 Dátum:
2013 Augusztus 06, 20:48:30 »
Idézetet írta: Mr.Horsepower - 2013 Augusztus 06, 17:11:29
Kurvára nem igaz hogy mokolás nélkül berakható.Az alsó két csavar távolsága nem egyezik meg .Illetve mivel a golf orrmotoros jóval keményebb is a rugó ami a gátló körül van.
Én úgy tudom a Golf I-é berakható,csak felül a toronycsapágyat is cserélni kell.
A Breuer is azt szokta csinálni,vesz egy négyes szett Golf I-eshez való Gewindét,a hátsókat kiárulja belőlük,és az elsők jóval olcsóbba kerülnek,mintha vesz az ember 600-800-Euroért bogárhoz árult Gewindefahrwerket.
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18599 Dátum:
2013 Augusztus 06, 20:32:43 »
És még nagyobb is az alsó rugótányér. Vettem egyszer egy első futóművet, tök sötétben hoztuk ki egy ólból, nem láttam semmit akkor belőle. Mikor hazaértem, másnap délelőtt láttam, hogy egy ilyen kókány. A kukában végezte. Persze lehet, hogy jobban is meg lehet csinálni.
Idézetet írta: Mr.Horsepower - 2013 Augusztus 06, 17:11:29
Kurvára nem igaz hogy mokolás nélkül berakható.Az alsó két csavar távolsága nem egyezik meg .Illetve mivel a golf orrmotoros jóval keményebb is a rugó ami a gátló körül van.
Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18598 Dátum:
2013 Augusztus 06, 17:11:29 »
Kurvára nem igaz hogy mokolás nélkül berakható.Az alsó két csavar távolsága nem egyezik meg .Illetve mivel a golf orrmotoros jóval keményebb is a rugó ami a gátló körül van.
A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
MatroX
Hozzászólások: 1248
Szamosvölgyi Bálint http://www.vwbug.blog.hu
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18597 Dátum:
2013 Augusztus 06, 15:59:56 »
Idézetet írta: Dadan - 2013 Augusztus 06, 15:26:31
Az igaz, hogy a Golf 1 (Golf 1,Jetta 1, Scirocco 1) Gewindefahrwerk passzol a '74 utáni 1303 Bogárba, a kettő pontos felfüggesztésű (lemezlengőkaros) futóműhöz?
Konkrétan az elsőkre gondolok
Igen, csak a toronycsapágyat kell átrakni vagyis rárakni ami a bogáré. Ilyeneket vadászok most én is, de ha más nem megveszem a komplett szettet és eladom a hátsókat. Persze ha valakinek van mert kivette az autójából ne tartsa magában
Vw bogár 1303 74- évj. autóblog:
www.vwbug.blog.hu
Narancs
Hozzászólások: 8923
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18596 Dátum:
2013 Augusztus 06, 15:42:26 »
Idézetet írta: Dadan - 2013 Augusztus 06, 15:26:31
Az igaz, hogy a Golf 1 (Golf 1,Jetta 1, Scirocco 1) Gewindefahrwerk passzol a '74 utáni 1303 Bogárba, a kettő pontos felfüggesztésű (lemezlengőkaros) futóműhöz?
Konkrétan az elsőkre gondolok
Igen berakható.
Dadan
Hozzászólások: 1450
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18595 Dátum:
2013 Augusztus 06, 15:26:31 »
Az igaz, hogy a Golf 1 (Golf 1,Jetta 1, Scirocco 1) Gewindefahrwerk passzol a '74 utáni 1303 Bogárba, a kettő pontos felfüggesztésű (lemezlengőkaros) futóműhöz?
Konkrétan az elsőkre gondolok
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18594 Dátum:
2013 Augusztus 06, 13:56:33 »
Egy pár jó alkatrészt?
http://www.aeroconversions.com/products/aerovee/index.html#nikasil
ABF-932
Hozzászólások: 10123
A bogaras külső buszos szívet takar
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18593 Dátum:
2013 Augusztus 03, 15:35:41 »
Idézetet írta: gsattila - 2013 Augusztus 02, 19:32:24
Inkább egy Subaru motor hátra. Ez már öncélúnak tűnik.
Pontosabban ez a faszság kategória. Ezzel az erővel rakétahajtású lovaskocsit is építhettek volna...
Bácsi Győző
Bugris
Hozzászólások: 383
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18592 Dátum:
2013 Augusztus 02, 20:08:54 »
Idézetet írta: sleepAIR - 2013 Augusztus 01, 14:53:21
újabb bizonyíték: sok pénz + kevés napfény =
http://www.speedhunters.com/2013/07/a-beetle-that-thinks-its-a-bmw/
nekem nem tetszik
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18591 Dátum:
2013 Augusztus 02, 19:32:24 »
Inkább egy Subaru motor hátra. Ez már öncélúnak tűnik.
Dadan
Hozzászólások: 1450
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18590 Dátum:
2013 Augusztus 01, 20:43:46 »
Idézetet írta: sleepAIR - 2013 Augusztus 01, 14:53:21
újabb bizonyíték: sok pénz + kevés napfény =
http://www.speedhunters.com/2013/07/a-beetle-that-thinks-its-a-bmw/
Ez nekem baszottul tetszik
Azt viszont nem értem, hogy a sor6 mögé hogy tudták még a váltót is elhelyezni, a BMW váltók nem túl rövidek.
Most nézem, hogy a kardánalagutat durván megnagyobbították, és így helyezték el.
Durva...
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18589 Dátum:
2013 Augusztus 01, 14:53:21 »
újabb bizonyíték: sok pénz + kevés napfény =
http://www.speedhunters.com/2013/07/a-beetle-that-thinks-its-a-bmw/
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
Lazlow
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18588 Dátum:
2013 Augusztus 01, 05:16:31 »
Idézetet írta: callook - 2013 Július 31, 09:05:13
http://s234.photobucket.com/user/elitevwclub/library/Bug%201914ccm%20Jerry?sort=2&page=4#/user/elitevwclub/library/Bug%201914ccm%20Jerry?sort=2&page=4&_suid=1375253845781013334684404066976
A beépítésről sok kép nincs.
Köszönöm!:)
Megnéztem. Hát nem semmi gépezet!
Lazlow
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18587 Dátum:
2013 Augusztus 01, 05:14:50 »
Idézetet írta: Varázsló - 2013 Július 31, 09:03:34
Én azt javasolom, hogy a belső felfogatás pozícionálásához készíts egy sablont, amelyet egy meglévő száraz féltengelyesről mintázol le. A sablon a torzió fedélhez rögzüljön 4 csavarral (gyári csavarhelyek) a másik fele meg a lengőkar belső csavarját tartsa, amely meghatározza a konzol helyzetét. Ezt össze lehet heftölni egy óra alatt és
nagyon nagy szolgálatot tesz.
Keress rá google-val: IRS pivot jig vagy IRS jig, esetleg IRS conversion jig.
http://www.youtube.com/watch?v=eXOSVe4HSqw
Egyébként Callook jól mondja.
Megnéztem.
Köszönöm!:)
Nagyon praktikus megoldás.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18586 Dátum:
2013 Július 31, 09:08:47 »
Idézetet írta: callook - 2013 Július 31, 09:05:13
http://s234.photobucket.com/user/elitevwclub/library/Bug%201914ccm%20Jerry?sort=2&page=4#/user/elitevwclub/library/Bug%201914ccm%20Jerry?sort=2&page=4&_suid=1375253845781013334684404066976
A beépítésről sok kép nincs.
Nem tudom ki ez a Jerry, de láttam egy Shaun MCarthy hengerfejet a Facebookon és azt írta, hogy az Jerry autójába megy. Az a hengerfej az meg volt csinálva rendesen és ha ahhoz két jó karbi és kipufogó és tengely is párosul, akkor meglesz a legerősebb magyar 1915-ös, arra nagy tételben merek fogadni.
Nagyon durván meg volt túrva.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18585 Dátum:
2013 Július 31, 09:05:13 »
http://s234.photobucket.com/user/elitevwclub/library/Bug%201914ccm%20Jerry?sort=2&page=4#/user/elitevwclub/library/Bug%201914ccm%20Jerry?sort=2&page=4&_suid=1375253845781013334684404066976
A beépítésről sok kép nincs.
Idézetet írta: Lazlow - 2013 Július 31, 08:21:04
Köszönöm!:)
1. Igen, lehet, hogy én mértem el a távolságot.
3. Ok, akkor ezt alaposan átbeszélem a lakatosommal.
A képgaléria linkjét hol találom? Fórum keresőjében próbáltam de nem jártam sikerrel.
Még1szer köszönöm!:)
Üdvw: Laci
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18584 Dátum:
2013 Július 31, 09:03:34 »
Idézetet írta: Lazlow - 2013 Július 31, 08:21:04
Köszönöm!:)
1. Igen, lehet, hogy én mértem el a távolságot.
3. Ok, akkor ezt alaposan átbeszélem a lakatosommal.
A képgaléria linkjét hol találom? Fórum keresőjében próbáltam de nem jártam sikerrel.
Még1szer köszönöm!:)
Üdvw: Laci
Én azt javasolom, hogy a belső felfogatás pozícionálásához készíts egy sablont, amelyet egy meglévő száraz féltengelyesről mintázol le. A sablon a torzió fedélhez rögzüljön 4 csavarral (gyári csavarhelyek) a másik fele meg a lengőkar belső csavarját tartsa, amely meghatározza a konzol helyzetét. Ezt össze lehet heftölni egy óra alatt és
nagyon nagy szolgálatot tesz.
Keress rá google-val: IRS pivot jig vagy IRS jig, esetleg IRS conversion jig.
http://www.youtube.com/watch?v=eXOSVe4HSqw
Egyébként Callook jól mondja.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Lazlow
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18583 Dátum:
2013 Július 31, 08:21:04 »
Köszönöm!:)
1. Igen, lehet, hogy én mértem el a távolságot.
3. Ok, akkor ezt alaposan átbeszélem a lakatosommal.
A képgaléria linkjét hol találom? Fórum keresőjében próbáltam de nem jártam sikerrel.
Még1szer köszönöm!:)
Üdvw: Laci
Idézetet írta: callook - 2013 Július 31, 08:07:44
Én így tudom:
1.Nincs különbség a torzió és a tengely távolságában olajos és száraz féltengelyes bogár esetében. Szerintem a 2 autó (futómű esetében) amiket mértél, máshogy volt beállítva az összetartás. Az egyiknél az ovális furatok elejénél, a másiknál a végénél voltak meghúzva a pengéhez az agyat rögzítő csavarok. Illetve mérési pontatlanság is lehetett.
2.A torziótok végével szerintem semmit sem kell csinálni. Attól, hogy más az öntvény formája, még a fontos méretei azonosak: Azonosak a fedél furatainak távolságai, azonos a szélesség. Az a lényeg, hogy ha különböző a kétféle futómű fedele, akkor a szárazét kell használni. Illetve a gumi ágyakból ha különbözőek, akkor a megfelelőt kell használni kívülre, illetve belülre. (Lehet, hogy belülre az olajosé, kívülre a szárazé kell. Ezt katalógusból szoktam kibogozni). De ha erősebb motort tervezel, akkor érdemes megvenni ide az urethan cuccokat.
3.Igen, a lengőkar belső felfogatási pontját kell pontosan felhegeszteni. Ez mexikóiaknál egyszerűbb, mert ott ki van alakítva a helye, ahova egy gyáriról lebontott szépen beleül. Szerintem olyan műhelyt nem találsz, amelyik lézeres mérő berendezéssel rendelkezik és az a vágya, hogy bogár futómű átalakításával foglalkozzon. (Mi elég sok bogarat csinálunk, de ez az a munka, amit csak magamnak csinálnék meg.) Én úgy gondolom, kivitelezhető a dolog egy lelkiismeretes és lelkes lakatos segítségével, úgy, hogy kiháromszögeltek mindent. Mindent mértek több fix ponttól.
Varázsló csinált ilyet Stone jelenlegi autóján, illetve nem régen Szekyék is megejtettek egy ilyen műtétet, aminek a képgalériáját Bripery be is linkelte.
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18582 Dátum:
2013 Július 31, 08:07:44 »
Én így tudom:
1.Nincs különbség a torzió és a tengely távolságában olajos és száraz féltengelyes bogár esetében. Szerintem a 2 autó (futómű esetében) amiket mértél, máshogy volt beállítva az összetartás. Az egyiknél az ovális furatok elejénél, a másiknál a végénél voltak meghúzva a pengéhez az agyat rögzítő csavarok. Illetve mérési pontatlanság is lehetett.
2.A torziótok végével szerintem semmit sem kell csinálni. Attól, hogy más az öntvény formája, még a fontos méretei azonosak: Azonosak a fedél furatainak távolságai, azonos a szélesség. Az a lényeg, hogy ha különböző a kétféle futómű fedele, akkor a szárazét kell használni. Illetve a gumi ágyakból ha különbözőek, akkor a megfelelőt kell használni kívülre, illetve belülre. (Lehet, hogy belülre az olajosé, kívülre a szárazé kell. Ezt katalógusból szoktam kibogozni). De ha erősebb motort tervezel, akkor érdemes megvenni ide az urethan cuccokat.
3.Igen, a lengőkar belső felfogatási pontját kell pontosan felhegeszteni. Ez mexikóiaknál egyszerűbb, mert ott ki van alakítva a helye, ahova egy gyáriról lebontott szépen beleül. Szerintem olyan műhelyt nem találsz, amelyik lézeres mérő berendezéssel rendelkezik és az a vágya, hogy bogár futómű átalakításával foglalkozzon. (Mi elég sok bogarat csinálunk, de ez az a munka, amit csak magamnak csinálnék meg.) Én úgy gondolom, kivitelezhető a dolog egy lelkiismeretes és lelkes lakatos segítségével, úgy, hogy kiháromszögeltek mindent. Mindent mértek több fix ponttól.
Varázsló csinált ilyet Stone jelenlegi autóján, illetve nem régen Szekyék is megejtettek egy ilyen műtétet, aminek a képgalériáját Bripery be is linkelte.
Idézetet írta: Lazlow - 2013 Július 31, 06:01:26
Sziasztok!
A szakiktól kérnék egy kis segítséget, vagy olyantól aki csinált már ilyet.
Szóval az "olajos futóművet" szeretném kicserélni "szárazra". Ugyanis ültetve lesz a gép és nem szeretném ha hátul negatív dőlésem lenne, meg a későbbiekben szárazhoz könnyebb lesz váltót vadászni. Mellékelek egy összevágott képet. Bal oldalt az olajos, jobbon a száraz. Befoglaló méretekben nagy eltérés nincs. A száraz futóműnél a torzióscső közepétől a kerékagy közepééig 1cm-el hosszabb mint az olajos (ha jól mértem). A gondom az, hogy a képen is látható, hogy a torziós cső végei teljesen eltérnek. Ezt hogy lehetne megoldani? Megvágni a torzióscsöveket és áttenni? És ez mennyire lenne biztonságos?
És itthon kik tudnak ilyet csinálni? Mert gondolom elég komoly lézeres cuccok kellenek hozzá mert ezt tolómérővel meg mérőszalaggal, nem lenne pontosan kivitelezni.
Neten keresgéltem de sajna ilyen témájú topikot/fórumot nem találtam.
Van a művelethez egy komplett 1303-asom (ebből teszem át a duplaszívós mocit), viszont a torziót meg futóművet nem barmolom szét, arra vettem egy 1303-as alvázat. Most csak egy visszafogott 1.6-os motor megy majd a 67-esbe, de a felújítás befejezése után terveim szerint 2-3 éven belül az 1.6-ot váltja egy nagyon combos moci. Tehát ezzel a futómű cserével előre is dolgoznék egy kicsit.
Naszóval a képen pirossal bekarikáztam a fő problémát. Zölddel meg azt a kis "szemet" aminek az elhelyezéséhez kéne lézeres cucc (gondolom). Külön is be tudom szerezni, nem tervezem, hogy a 1303-as alvázról vágjuk le.
Bármilyen infót ami továbbvinne az ügyben megköszönnék, mert most ez kifogott rajtunk (nem, nem királyi többes
:D:D ).
Köszönöm!
Üdvw: Laci
Kép:
<beszúrt kép törölve>
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.hu
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Lazlow
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18581 Dátum:
2013 Július 31, 06:01:26 »
Sziasztok!
A szakiktól kérnék egy kis segítséget, vagy olyantól aki csinált már ilyet.
Szóval az "olajos futóművet" szeretném kicserélni "szárazra". Ugyanis ültetve lesz a gép és nem szeretném ha hátul negatív dőlésem lenne, meg a későbbiekben szárazhoz könnyebb lesz váltót vadászni. Mellékelek egy összevágott képet. Bal oldalt az olajos, jobbon a száraz. Befoglaló méretekben nagy eltérés nincs. A száraz futóműnél a torzióscső közepétől a kerékagy közepééig 1cm-el hosszabb mint az olajos (ha jól mértem). A gondom az, hogy a képen is látható, hogy a torziós cső végei teljesen eltérnek. Ezt hogy lehetne megoldani? Megvágni a torzióscsöveket és áttenni? És ez mennyire lenne biztonságos?
És itthon kik tudnak ilyet csinálni? Mert gondolom elég komoly lézeres cuccok kellenek hozzá mert ezt tolómérővel meg mérőszalaggal, nem lenne pontosan kivitelezni.
Neten keresgéltem de sajna ilyen témájú topikot/fórumot nem találtam.
Van a művelethez egy komplett 1303-asom (ebből teszem át a duplaszívós mocit), viszont a torziót meg futóművet nem barmolom szét, arra vettem egy 1303-as alvázat. Most csak egy visszafogott 1.6-os motor megy majd a 67-esbe, de a felújítás befejezése után terveim szerint 2-3 éven belül az 1.6-ot váltja egy nagyon combos moci. Tehát ezzel a futómű cserével előre is dolgoznék egy kicsit.
Naszóval a képen pirossal bekarikáztam a fő problémát. Zölddel meg azt a kis "szemet" aminek az elhelyezéséhez kéne lézeres cucc (gondolom). Külön is be tudom szerezni, nem tervezem, hogy a 1303-as alvázról vágjuk le.
Bármilyen infót ami továbbvinne az ügyben megköszönnék, mert most ez kifogott rajtunk (nem, nem királyi többes
:D:D ).
Köszönöm!
Üdvw: Laci
Kép:
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.hu
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18580 Dátum:
2013 Július 23, 21:22:17 »
Idézetet írta: callook - 2013 Július 23, 20:18:28
De a fő gond nem ez volt. Rámértem strobival a gyújtásra: Alapjáraton 8 fok előgyújtás volt, aztán a fordulatszámot emelve az előgyújtás 8 fok maradt. Tovább emelve a fordulatot, az előgyújtás meg sem moccant. Aztán 2500-3000 körül felugrott közel 30 fokra. Többször próbáltam, mindig így viselkedett.
huh de meg ijedtem hogy én basztam el valamit
www.tatinson.hu
www.kck.hu
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18579 Dátum:
2013 Július 23, 20:56:39 »
Áááá, jó lesz ez így, finomítani meg mindig lehet majd.
Idézetet írta: BlackP - 2013 Július 23, 20:44:31
hjaj, 0-ról kellett volna kezdeni...
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18578 Dátum:
2013 Július 23, 20:44:31 »
Idézetet írta: callook - 2013 Július 23, 20:18:28
Ma az 1776 motort basztattam. Az ok az volt, hogy csütörtökön mentem vele egy hosszabbat és őszinte leszek, egyszerűen fosul ment. Az egyik gond az 1. hengernél az alapjárati fúvókába került szennyeződés volt (Friss szerelés után előfordul még ilyen, aztán ezek a problémák hamar elmaradnak.)
De a fő gond nem ez volt. Rámértem strobival a gyújtásra: Alapjáraton 8 fok előgyújtás volt, aztán a fordulatszámot emelve az előgyújtás 8 fok maradt. Tovább emelve a fordulatot, az előgyújtás meg sem moccant. Aztán 2500-3000 körül felugrott közel 30 fokra. Többször próbáltam, mindig így viselkedett. Rádobtam próbából egy gyári gyújtást, szaladt vele az autó (Még jó, hogy bejáratás idejére leszabályzós rotort tettem bele
)
Szétszedtem hát a motorhoz tartozó gyújtást, mindent megpucoltam, ahol kellett kentem, megmozgattam, összeraktam. Most jó vele a motor, de ennyit a nem eredeti Bosch 009 gyújtásokról. Ránézésre ez egy nem sokat futott, új gyújtás, de sehol sincs az én, közel 30 éves eredeti Bosch 009 gyújtásomhoz képest.
hjaj, 0-ról kellett volna kezdeni...
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18577 Dátum:
2013 Július 23, 20:18:28 »
Ma az 1776 motort basztattam. Az ok az volt, hogy csütörtökön mentem vele egy hosszabbat és őszinte leszek, egyszerűen fosul ment. Az egyik gond az 1. hengernél az alapjárati fúvókába került szennyeződés volt (Friss szerelés után előfordul még ilyen, aztán ezek a problémák hamar elmaradnak.)
De a fő gond nem ez volt. Rámértem strobival a gyújtásra: Alapjáraton 8 fok előgyújtás volt, aztán a fordulatszámot emelve az előgyújtás 8 fok maradt. Tovább emelve a fordulatot, az előgyújtás meg sem moccant. Aztán 2500-3000 körül felugrott közel 30 fokra. Többször próbáltam, mindig így viselkedett. Rádobtam próbából egy gyári gyújtást, szaladt vele az autó (Még jó, hogy bejáratás idejére leszabályzós rotort tettem bele
)
Szétszedtem hát a motorhoz tartozó gyújtást, mindent megpucoltam, ahol kellett kentem, megmozgattam, összeraktam. Most jó vele a motor, de ennyit a nem eredeti Bosch 009 gyújtásokról. Ránézésre ez egy nem sokat futott, új gyújtás, de sehol sincs az én, közel 30 éves eredeti Bosch 009 gyújtásomhoz képest.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18576 Dátum:
2013 Július 23, 17:12:12 »
Idézetet írta: Pityubácsi - 2013 Július 23, 16:48:46
a régi szép időkben volt, hogy aircult kolléga mellett a havas és még szar minőségű budafoki úton úgy mentem el, mintha tolatott volna.
de biztos jó az ültetés.... :-))
tébányán mehetünk egy kört
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18575 Dátum:
2013 Július 23, 17:07:13 »
Idézetet írta: Typ117 - 2013 Július 23, 16:55:24
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Typ117
Hozzászólások: 18492
1969
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18574 Dátum:
2013 Július 23, 16:55:24 »
Idézetet írta: Pityubácsi - 2013 Július 23, 16:48:46
a régi szép időkben volt, hogy aircult kolléga mellett a havas és még szar minőségű budafoki úton úgy mentem el, mintha tolatott volna.
de biztos jó az ültetés.... :-))
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18573 Dátum:
2013 Július 23, 16:48:46 »
Idézetet írta: BlackP - 2013 Július 23, 16:26:57
ez ugyebár egy faszság, de mindegy. másrészről tengelycsonk mellé a gyári hosszúságú gátló való, lehet állítható keménységű, ha az kell. a rövidebb (trabi) gátló ültetőmaghoz, pumához kell, hogy koppra letekert állapotban ne legyen összeülve a gátló. mondjuk tökmindegy, mert utóbbi verziónál úgysincs rugózás
a régi szép időkben volt, hogy aircult kolléga mellett a havas és még szar minőségű budafoki úton úgy mentem el, mintha tolatott volna.
de biztos jó az ültetés.... :-))
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18572 Dátum:
2013 Július 23, 16:26:57 »
Idézetet írta: 1303LS - 2013 Július 23, 14:38:58
Ültetett autóba egyébként is tök mindegy mi van ígyis úgyis használhatatlan.
ez ugyebár egy faszság, de mindegy. másrészről tengelycsonk mellé a gyári hosszúságú gátló való, lehet állítható keménységű, ha az kell. a rövidebb (trabi) gátló ültetőmaghoz, pumához kell, hogy koppra letekert állapotban ne legyen összeülve a gátló. mondjuk tökmindegy, mert utóbbi verziónál úgysincs rugózás
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Protheus
Hozzászólások: 20669
Pődör Gergely
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18571 Dátum:
2013 Július 23, 15:20:51 »
Buzi, aki fékez! :-)))
1303LS
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18570 Dátum:
2013 Július 23, 14:38:58 »
Idézetet írta: Lazlow - 2013 Július 23, 13:41:01
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy az SBR (kék) lengéscsillapító az ugye 601-es Trabihoz való? És szó nincsen vágott és keményített lengéscsillapítókról? Az alábbi linken lévő gátló ugyan olyan mint ami nekem van, még a sorszám is egyezik:
http://www.zsombishop.hu/product_info.php?manufacturers_id=67&products_id=846&osCsid=ighv1c41tem06ufi04sp7b24d2
A Trabant nálam sose tartozott az autó kategóriába és nem hinném, hogy Bogárba való. Jól gondolom, hogy ki a kukába vele (pedig vadi új, de 4000Ft-ot ér darabja) és venni tisztességes Koni gátlókat? A CB csonkokhoz nem lenne pofám egy trabi gátlót betenni.
Köszönöm!
Üdvw: Laci
Szerintem nincs okod a felháborodásra.
A trabant az egy autómárka. Már nincs is.
Ez pedig egy gátló egy teljesen más gyártótól.
Annyi a köze a trabanthoz, hogy a mértei miatt abba (is) passzol.
Lehet, hogy jó valamelyik RollsRoyce típusba is csak az eladó nem akarta így hirdetni, mert nehezebb lenne eladni a kevés érdeklődő miatt.
Szóval ha neked megfelel egy ilyen nevesincs gyártó terméke olcsón akkor használd ezt, ha komolyabb kell akkor vegyél komolyabb gyártóét. Mondjuk a Koniét pirosban.
Ültetett autóba egyébként is tök mindegy mi van ígyis úgyis használhatatlan.
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18569 Dátum:
2013 Július 23, 14:23:02 »
Idézetet írta: Lazlow - 2013 Július 23, 13:41:01
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy az SBR (kék) lengéscsillapító az ugye 601-es Trabihoz való? És szó nincsen vágott és keményített lengéscsillapítókról? Az alábbi linken lévő gátló ugyan olyan mint ami nekem van, még a sorszám is egyezik:
http://www.zsombishop.hu/product_info.php?manufacturers_id=67&products_id=846&osCsid=ighv1c41tem06ufi04sp7b24d2
A Trabant nálam sose tartozott az autó kategóriába és nem hinném, hogy Bogárba való. Jól gondolom, hogy ki a kukába vele (pedig vadi új, de 4000Ft-ot ér darabja) és venni tisztességes Koni gátlókat? A CB csonkokhoz nem lenne pofám egy trabi gátlót betenni.
Köszönöm!
Üdvw: Laci
1. ne szidd a trabantot!
2. az ültetőtengelycsonkhoz nem kell rövidebb gátló ez benne a lényeg!
( a te autódnál sokkal komolyabbakban is van trabi gátló)
www.tatinson.hu
www.kck.hu
d1987
Hozzászólások: 4060
56/61/71/78
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18568 Dátum:
2013 Július 23, 14:21:22 »
Idézetet írta: Varázsló - 2013 Július 23, 09:37:11
helyesen: Boxster
igen, volt is némi hiányérzetem
1956-Oval
1961-L10B
1961-L391
1971-L60D
1978-L96F
Lazlow
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18567 Dátum:
2013 Július 23, 14:07:41 »
Idézetet írta: Vagabond - 2013 Július 23, 14:04:42
Mekkora balhé lesz,ha ezt Spike elolvassa!?
Nem ez a lényeg. Valakinek meg a Bogár nem autó. És?
Nálam az autó fémből készült jármű, nem pedig pozdorjából. Egyébként a kétütemű hangját szeretem, meg sokáig volt ismerős körbe trabi.
Mindenesetre a trabi alkatrész != Bogár.
Vagabond
Hozzászólások: 24281
A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18566 Dátum:
2013 Július 23, 14:04:42 »
Idézetet írta: Lazlow - 2013 Július 23, 13:41:01
Sziasztok!
A Trabant nálam sose tartozott az autó kategóriába
Üdvw: Laci
Mekkora balhé lesz,ha ezt Spike elolvassa!?
Tóth Zoltán
Lazlow
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18565 Dátum:
2013 Július 23, 13:41:01 »
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy az SBR (kék) lengéscsillapító az ugye 601-es Trabihoz való? És szó nincsen vágott és keményített lengéscsillapítókról? Az alábbi linken lévő gátló ugyan olyan mint ami nekem van, még a sorszám is egyezik:
http://www.zsombishop.hu/product_info.php?manufacturers_id=67&products_id=846&osCsid=ighv1c41tem06ufi04sp7b24d2
A Trabant nálam sose tartozott az autó kategóriába és nem hinném, hogy Bogárba való. Jól gondolom, hogy ki a kukába vele (pedig vadi új, de 4000Ft-ot ér darabja) és venni tisztességes Koni gátlókat? A CB csonkokhoz nem lenne pofám egy trabi gátlót betenni.
Köszönöm!
Üdvw: Laci
«
Utoljára szerkesztve: 2013 Július 23, 14:03:42 írta Lazlow
»
Oldalak:
1
...
88
89
90
91
92
[
93
]
94
95
96
97
98
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...