www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 10, 10:46:11

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921212 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 82 83 84 85 86 [87] 88 89 90 91 92 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3342436 alkalommal)
Nem elérhető MatroX
Hozzászólások: 1248


Szamosvölgyi Bálint http://www.vwbug.blog.hu

« Hozzászólás #18844 Dátum: 2013 Szeptember 05, 14:48:16 »

1303 lemezlengőkaros fogasléces kormányműves dologhoz kormányösszekötőhöz lehet kapni külön gömbfejet meg a másikfelébe szilentet amit ügyanúgy bekell csavarni vagy egyben kell megvennem az egész összekötőt???? Nemtalálok hozzá sehol semmit csak egyben.

Erre gondolok : https://bugparts.hu/vw-bogar-transporter-alkatresz-termek-leiras/adatlap/megtekintese/c/1339/kormanyosszekoto-rud-1303-`75-

a két végébe való kéne nekem külön.

Vw bogár 1303 74- évj.   autóblog: www.vwbug.blog.hu
Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #18843 Dátum: 2013 Szeptember 05, 08:41:08 »

"AF 1500 4.125 Limited Slip Differential up to 8/70; also some 1300 from 8/70 "
Ezt úgykell érteni, hogy az 1500-as kocsikban ilyen volt 1970 augusztusig, és néhány 1300-asban is 1970 augusztus után. Az 1300-asba pakolt AF váltó opcionális/rendelhető volt. Ez alapján a mondat alapján nincs többféle AF váltó (gyárilag) - hogy mit építettek házilag AF váltóházba az más kérdés.
AF váltó egyfajta szerintem.
Ha nem akarsz mellélőni, akkor kiveszed a diffi alatti olajleeresző csavart 17-es imbuszkulccsal (leereszted az olajat, ha van benne), és zseblámpával bevilágítva megjelölöd az egyik fogat a tányérkeréken pl. alkoholos filccel (nehezebb látni) vagy krétával, és megszámolod a fogakat ahogy körbeforgatod a tányérkereket a nyelestengely, vagy féltengely forgatásával. Ha 35-öt számolsz, akkor 4,375, ha 33-at akkor 4,125, ha 31-et akkor 3,875 végáttételű váltó van a kezedben. A középső a félhosszú- ez az amiről az idézés is beszél, az utolsó a hosszú, az első értelemszerűen a rövid.
A Limited Slip Differential elvileg azt tudja, hogy ha az egyik kerék elveszíti a tapadását, akkor a kihajtás 50-50%-ban oszlik meg a két kerék között. Ellentétben  a normál diffivel, aminél ilyenkor 100%-ban a nem tapadó kerékre megy a kihajtás. Ha igaz az írás, akkor ez egy remekjó portékának tűnik. Tedd fel a pirosra a pénzt, ha stimmel benne a 33-as tányérkerék  Wink
« Utoljára szerkesztve: 2013 Szeptember 05, 08:51:13 írta luftsick »
Elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #18842 Dátum: 2013 Szeptember 05, 07:21:25 »

akkor az összes váltó ilyen vagy itt rossz szókapcsolatot használnak?

egy sperres autót így nem lehetne beindítani? vagy ha be lehet de utána a földön lévő kerék is forogni akarna és megpróbálná eltolni magát vagy lefullad, nem? (bár lehet hogy több fajta sperr van)

meg most nézem hogy az eredeti idézetben szó sincs sperről, de valamiért csak odaírták hogy "limited slip"..
én is kíváncsi vagyok a megfejtésre
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #18841 Dátum: 2013 Szeptember 04, 20:30:27 »

http://1967beetle.com/quiz-answer/

Limited Slip Differential
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #18840 Dátum: 2013 Szeptember 04, 19:40:04 »

Elég szopatós meló volt, de másodikra sikerült jól beállítani anyuka bogarát. Ha van hozzá kenőanyagod  , egyszer nekiállhatunk.  Grin

Mindig akad egy kicsi ...   Wink

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #18839 Dátum: 2013 Szeptember 04, 19:15:27 »

Így már értem a kérdést.  Cheesy
AF kód egyféle váltót takar.
Szerintem.
akkor megvárjuk más mit tud a témábn, mert amit linkeltem, számomra nem egyértelmű

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
1303LS
« Hozzászólás #18838 Dátum: 2013 Szeptember 04, 19:12:51 »

lent bemásoltam külföldi váltókód oldalról.
volt 1500-as és 1300-as is AF váltókóddal. de nem tudom, hogy ugyanazt a belsőt takaja e, vagy az egyik mezei rövid váltó, a másik meg félhosszú sperrdiff. stimt?
Így már értem a kérdést.  Cheesy
AF kód egyféle váltót takar.
Szerintem.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #18837 Dátum: 2013 Szeptember 04, 19:10:11 »

Mi között a különbség?
Az AF (ha azt írja akkor) sperr és 4,125. Ebből a sperr a rendelhetőség 1,5höz, az nem széria. A 4,125 a széria, azzal mentek az 1,5-ök.

lent bemásoltam külföldi váltókód oldalról.
volt 1500-as és 1300-as is AF váltókóddal. de nem tudom, hogy ugyanazt a belsőt takaja e, vagy az egyik mezei rövid váltó, a másik meg félhosszú sperrdiff. stimt?

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
1303LS
« Hozzászólás #18836 Dátum: 2013 Szeptember 04, 19:03:52 »

akkor az önzáróság a különbség, vagy a végáttétel hossza is?
van egy képben, de hülye vagyok hozzá, nem akarok mezei váltót venni
Mi között a különbség?
Az AF (ha azt írja akkor) sperr és 4,125. Ebből a sperr a rendelhetőség 1,5höz, az nem széria. A 4,125 a széria, azzal mentek az 1,5-ök.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #18835 Dátum: 2013 Szeptember 04, 18:52:59 »

Sperr szerintem rendelésre, vagy speciális szériákhoz volt és úgy kell érteni, hogy esetleg még az 1,3-hoz is kérhetted.
1,5höz félhosszú, 1,3hoz rövid járt. A difi a végáttétel.
akkor az önzáróság a különbség, vagy a végáttétel hossza is?
van egy képben, de hülye vagyok hozzá, nem akarok mezei váltót venni

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
1303LS
« Hozzászólás #18834 Dátum: 2013 Szeptember 04, 18:50:51 »

nézegetem a bogár váltókódokat, az AF-re azt írja, hogy "AF 1500 4.125 Limited Slip Differential up to 8/70; also some 1300 from 8/70 ". ezt úgy kell érteni, hogy az 1500-ashoz félhosszú sperrdifis járt, az 1300-ashoz meg mezei rövid, vagy a difi a különbség, a végáttétel egyforma?
Sperr szerintem rendelésre, vagy speciális szériákhoz volt és úgy kell érteni, hogy esetleg még az 1,3-hoz is kérhetted.
1,5höz félhosszú, 1,3hoz rövid járt. A difi a végáttétel.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #18833 Dátum: 2013 Szeptember 04, 18:32:58 »

nézegetem a bogár váltókódokat, az AF-re azt írja, hogy "AF 1500 4.125 Limited Slip Differential up to 8/70; also some 1300 from 8/70 ". ezt úgy kell érteni, hogy az 1500-ashoz félhosszú sperrdifis járt, az 1300-ashoz meg mezei rövid, vagy a difi a különbség, a végáttétel egyforma?

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #18832 Dátum: 2013 Szeptember 04, 17:26:16 »

ez sem tűnik gyengének:

http://www.youtube.com/watch?v=41g_hNXmBmQ

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #18831 Dátum: 2013 Szeptember 03, 19:13:37 »

Mennyire macerás meló ez? Az én autómra is ráférne egy igazítás. Valszleg még piszkálatlan, de olyan mintha nem is egyformán állna, hanem az egyik oldala jobban ül már ...
Elég szopatós meló volt, de másodikra sikerült jól beállítani anyuka bogarát. Ha van hozzá kenőanyagod  , egyszer nekiállhatunk.  Grin

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #18830 Dátum: 2013 Szeptember 03, 18:34:30 »

Mennyire macerás meló ez? Az én autómra is ráférne egy igazítás. Valszleg még piszkálatlan, de olyan mintha nem is egyformán állna, hanem az egyik oldala jobban ül már ...
Ha nem volt bontva az utóbbi tíz évben, akkor eléggé kellemetlen lesz a berohadt csavarokat megindítani a pengén. Kicsit tovább tart, de ha legközelebb nekiállnék, én bizony levenném a sárvédőket is hozzá,már csak a jobb hozzáférés miatt is. Ha sikerült szétszedni, utána már csak a méricskélés marad, és az új csavarokkal az összerakás. Ajánlatos kicserélni- ha már-  a külső, belső szilentgyűrűket is, mert bármily hihetetlen, azok elfáradása is okozhatja a félrelógást.
De például sokkal csendesebb lesz a futás is.

Bácsi Győző
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #18829 Dátum: 2013 Szeptember 03, 18:28:55 »

igen, valóban túl magas, de a belső ricnikkel vagy túl alacsony, vagy túl magas. a külsőkkel nem próbálkoztam, nem is tudom mi a módja
Hát finoman beállítani pedig csak úgy lehet... Cheesy

Bácsi Győző
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #18828 Dátum: 2013 Szeptember 03, 16:26:12 »

hát ha nem volt még bontva akkor egy két véraláfutás bejátszik  ,meg szétszakad a féltengely gumibugyi és úszik a jó büdös váltó olajtól minden .... ki kell kötni a kézifék kötelet is , még stunt se tuggya öt perc alatt megcsinálni Grin elsőre nem is szokott sikerülni Undecided

akkor lehet egyenlőre így marad  Tongue

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #18827 Dátum: 2013 Szeptember 03, 16:25:52 »

nekem masodjara is szopas volt. Szanj ra egy napot es nem art, ha nem a leggagyibb szerszamaid vannak

ajaj

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #18826 Dátum: 2013 Szeptember 03, 16:15:37 »

Mennyire macerás meló ez? Az én autómra is ráférne egy igazítás. Valszleg még piszkálatlan, de olyan mintha nem is egyformán állna, hanem az egyik oldala jobban ül már ...
hát ha nem volt még bontva akkor egy két véraláfutás bejátszik  ,meg szétszakad a féltengely gumibugyi és úszik a jó büdös váltó olajtól minden .... ki kell kötni a kézifék kötelet is , még stunt se tuggya öt perc alatt megcsinálni Grin elsőre nem is szokott sikerülni Undecided

Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #18825 Dátum: 2013 Szeptember 03, 16:14:29 »

Mennyire macerás meló ez? Az én autómra is ráférne egy igazítás. Valszleg még piszkálatlan, de olyan mintha nem is egyformán állna, hanem az egyik oldala jobban ül már ...
nekem masodjara is szopas volt. Szanj ra egy napot es nem art, ha nem a leggagyibb szerszamaid vannak

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #18824 Dátum: 2013 Szeptember 03, 16:09:09 »



Mennyire macerás meló ez? Az én autómra is ráférne egy igazítás. Valszleg még piszkálatlan, de olyan mintha nem is egyformán állna, hanem az egyik oldala jobban ül már ...

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #18823 Dátum: 2013 Szeptember 03, 15:49:53 »

A kettővel együtt játszva lehet kb 5mm-es lépcsőkben variálni a hátulját. A külső és a belső ricniszám eltérő így adja ki. Asszem +1 belül -1 kívül az 5mm. Xoyox korábban leírta valamelyik topikban, én az alapján csináltam és a végeredmény egész jó lett.
kicsit macerás, de akkor be tudod állítani szépen a hátulját, mert szerintem csak annyi hiányzik, hogy teljesen jó legyen a megjelenése a bogidnak.

[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]

Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #18822 Dátum: 2013 Szeptember 03, 13:33:11 »

igen, valóban túl magas, de a belső ricnikkel vagy túl alacsony, vagy túl magas. a külsőkkel nem próbálkoztam, nem is tudom mi a módja
A kettővel együtt játszva lehet kb 5mm-es lépcsőkben variálni a hátulját. A külső és a belső ricniszám eltérő így adja ki. Asszem +1 belül -1 kívül az 5mm. Xoyox korábban leírta valamelyik topikban, én az alapján csináltam és a végeredmény egész jó lett.
kicsit macerás, de akkor be tudod állítani szépen a hátulját, mert szerintem csak annyi hiányzik, hogy teljesen jó legyen a megjelenése a bogidnak.

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #18821 Dátum: 2013 Szeptember 03, 09:44:06 »

mérkell a szárazféltengelyes váltóhoz szétgányolni a vázat (gyárilag sincs)

Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #18820 Dátum: 2013 Szeptember 02, 21:52:44 »

Olyan drag gép fílingje van ilyen magas seggel. Kifejezetten tetszik így. Smiley
oldalról jó, de hátulról hidd el, hogy nem. pozitív kerékdőlés nem tetszik, legalább függőleges kerék kell és ez a felni így is kilóg Sad de amúgy nekem is tetszik most, nem ér le, kényelmes és megy is Smiley

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #18819 Dátum: 2013 Szeptember 02, 21:30:37 »

képek a bogárról:
Olyan drag gép fílingje van ilyen magas seggel. Kifejezetten tetszik így. Smiley

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #18818 Dátum: 2013 Szeptember 02, 21:29:57 »

már csak egy rendes gyújtás kéne rá Roll Eyes
sok dolog kéne még rá  Undecided

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #18817 Dátum: 2013 Szeptember 02, 21:23:35 »

képek a bogárról:
már csak egy rendes gyújtás kéne rá Roll Eyes

Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #18816 Dátum: 2013 Szeptember 02, 19:47:49 »

Ha a díszlécek feketék lennének,akkor is tetszene. A hátulja magasnak tűnik egy kicsit, de gondolom ezt variáltad a hétvégén.
igen, valóban túl magas, de a belső ricnikkel vagy túl alacsony, vagy túl magas. a külsőkkel nem próbálkoztam, nem is tudom mi a módja

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13992


30-347-1939

« Hozzászólás #18815 Dátum: 2013 Szeptember 02, 19:31:06 »

képek a bogárról:
Ha a díszlécek feketék lennének,akkor is tetszene. A hátulja magasnak tűnik egy kicsit, de gondolom ezt variáltad a hétvégén.

Nem elérhető aladar
Hozzászólások: 139


« Hozzászólás #18814 Dátum: 2013 Szeptember 02, 18:34:49 »

képek a bogárról:


 Kezfogas
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #18813 Dátum: 2013 Szeptember 02, 15:53:21 »

képek a bogárról:

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #18812 Dátum: 2013 Szeptember 02, 10:50:29 »

A dolog menete egyszerűen:

 Shocked
Idáig első olvasatra is értettem. Grin
Köszi, azt hittem, hogy ez egy kicsit egyszerűbb.
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #18811 Dátum: 2013 Szeptember 02, 08:44:33 »

A dolog menete egyszerűen: Leveszed a hengerfejeket, elviszed az esztergályoshoz és mélyebbre maratod azt a felületet amelyikkel a henger találkozik. Ezt itt Sopronban 20ezerért csinálja meg az esztergályos 2 hengerfejnél, de fontos, hogy jó szakemberhez vidd, aki pontosan ugyanolyan mélyre marja ezeket a felületeket, aki nem megy el az átmérővel és a szöggel.

http://schlosser-boxer.blogspot.hu/2013/08/szep-munka.html

http://schlosser-boxer.blogspot.hu/2013/04/hengerfejek-maras-utan.html

Egyébként az általad említett könyv írja azt is, hogy mekkora sűrítés eléréséhez mennyit kell kivenni a hengerfejből adott hengerűrtartalom mellett (pl. 1,6 motornál 1mm után 8:1, 2mm után 8,5:1 lesz a sűrítési viszonyod a könyv szerint.) Sajnos ez azért nem ilyen egyszerű, mert a különböző HD garnitúrák esetében más és más lehet a dugattyúkiállás illetve a hengerfejek égéstere is mutat szórást. Szóval a korrekt megoldás a következő:

Leszereled a hengerfejeket, majd lehúzatod azokat vagy egy arra a célra vásárolt/gyártott lemezzel és hüvelyekkel, vagy simán egy-egy megfúrt laposvassal és méretre vágott csövekkel. Ezután megméred mekkora a dugattyúkiállás a felső holtponton. Ezt szokás kiórázni, de mivel 0,05-0,1 mm pontosság a maximum amit el tudsz érni (már csak a dugattyú billegése miatt), ezért megteszi egy tolómérő is. Érdemes több ponton mérni épp az előbb említett billegés miatt és jobb híján átlagolni. Ekkor a sűrítési viszony  kiszámításához már csak az égéstér térfogatára van szükség, amit így tudsz meghatározni: A hengerfejet égéstérrel felfelé lefekteted, majd vízmértékkel szintezed. Utána egy fecskendővel feltöltöd az égésteret olajjal, amiből tudod majd az égéstér űrtartalmát. Ennél a lépésnél érdemes egy, a furatba készített furatolt plexi lapot készíteni, amit a feltöltés idejére rászorítasz az égéstérre. Ez azért jön jól, mert különben 5-10 cm3 eltérés is lehet annak függvényében, hogy mennyire púpozod meg az égésteret, hogy mennyire sűrű folyadékot használsz a méréshez. Ekkor már ki tudod számolni az aktuális sűrítési viszonyt:

sűrítési viszony = (1 hengerhez tartozó hengerűrtartalom + dugattyúkiálláshoz tarozó űrtartalom + égéstér űrtartalma)/( dugattyúkiálláshoz tarozó űrtartalom + égéstér űrtartalma)

ahol:

1 hengerhez tartozó űrtartalom = motor hengerűrtarlama/4

vagy:

1 hengerhez tartozó űrtartalom=  (furat/2)*(furat/2)*3,14*löket

dugattyúkiálláshoz tartozó űrtartalom= (furat/2)*(furat/2)*3,14*dugattyúkiállás

égéstér űrtartalma= mért érték

Ha kiszámoltad a jelenlegi sűrítési viszonyt, akkor már csak azt kell meghatároznod, hogy mennyivel kell csökkenteni az égéstér űrtartalmát a megfelelő sűrítési viszony eléréséhez. Ezt én úgy szoktam, hogy kartont nyomkodok az égéstérhez, majd kivágom a kartonból az égéstér alakját, amit átmásolok négyzethálós vagy mm papírra, hogy meghatározzam a felület nagyságát. Ha megvan a felület, akkor már csak azt kell kiszámolni, hogy az adott felületből hány mm mélyen kell kivenni, hogy annyival csökkenjen az égéstér űrtartalma, amennyit szeretnénk.

Na, ezután jöhet az esztergályos. Ha kész a hengerfej, akkor illik ismét kimérni az égésteret ellenőrzés gyanánt. Ha valami miatt túl kicsi az égéstér űrtartalma, akkor hengertalp hézagolókat kell beépíteni a henger talpa alá.
Arra is érdemes figyelni, hogy a dugattyúkiállás ne legyen 1mm alatt, de 2mm felett.

http://schlosser-boxer.blogspot.hu/2013/07/671-keves.html

http://schlosser-boxer.blogspot.hu/2013/04/1776-hezagolok.html

http://schlosser-boxer.blogspot.hu/2013/04/1776-surites.html

Olvasgatom (nem könnyű ez a szakmai német, úgyhogy inkább próbálom értelmezni) a Jetzt mache ich ihn schneller VW Käfer könyvet, és minden motortuninghoz a sűrítés növelését írja.
3 fokozatot ír a motor tuningra, de mindegyiknél közös elem a sürítés növelése.
1,6-os motornál pl.  7,5-ről 8,5-re kell növelni a sűrítést.
Ezt hogyan lehet elérni?

Ha van rá igény, akkor majd az érdekesebb részeket lefordítom, és fölteszem ide is.

A könyv egyébként nagyon jó, ajánlom másnak is, akinek van a némethez valami köze.

Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #18810 Dátum: 2013 Szeptember 01, 22:00:05 »

Olvasgatom (nem könnyű ez a szakmai német, úgyhogy inkább próbálom értelmezni) a Jetzt mache ich ihn schneller VW Käfer könyvet, és minden motortuninghoz a sűrítés növelését írja.
3 fokozatot ír a motor tuningra, de mindegyiknél közös elem a sürítés növelése.
1,6-os motornál pl.  7,5-ről 8,5-re kell növelni a sűrítést.
Ezt hogyan lehet elérni?

Ha van rá igény, akkor majd az érdekesebb részeket lefordítom, és fölteszem ide is.

A könyv egyébként nagyon jó, ajánlom másnak is, akinek van a némethez valami köze.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #18809 Dátum: 2013 Augusztus 30, 21:41:02 »

Képet nyomhatnál, a motortérről.  Cool
nincs sok latnivalo, de csinalhatok

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #18808 Dátum: 2013 Augusztus 30, 21:11:44 »

Na, fent vannak a sprintstarok, juppiii! Gondolna, aki nem tudja mi van mogotte. Eddig 4.5 5.5 jubi felnik voltak fent, elol keskenyites, tarcsafekes ultetett tengelycsonk, hatul nem tudom hany ricni ultetes. Mukt penteken balcsi elott irany gumibogi, elso gumik atszerel, felrak, valami nem ok. A felni beleer a feknyeregbe. Na fck, tanakodas, kell ala egy szelesito pogacsa, vagy mifen. Telepen van, aki meg tudja csinalni, de legjobb lenne egy fektarcsa vagy dob alapnak. Hazarohanas, fekdob kereses, balcsi fele odaadtam, majd ma bementem masodik korre. Ujabb proba, tokkeletes, emeles utan jo butan allat a kocsi, de ez van. Hazafele mar az elejetol kezdve surrogo hang. Na mondom meg helyre kell allni a cuccoknak, de csak nem akart. Rakparton felreallas, nezem, hatul alig van hely a sarvedo meg a gumi kozt. Fasza, mas az et-je a sprintstarnak meg a jubinak. Holnap alljtok a hatuljan, ugyis odavertem ma a kipuffot egy fekvorendoron, nem leszeretnem az olajszurot letorni...
Képet nyomhatnál, a motortérről.  Cool

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #18807 Dátum: 2013 Augusztus 30, 21:07:30 »

Na, fent vannak a sprintstarok, juppiii! Gondolna, aki nem tudja mi van mogotte. Eddig 4.5 5.5 jubi felnik voltak fent, elol keskenyites, tarcsafekes ultetett tengelycsonk, hatul nem tudom hany ricni ultetes. Mukt penteken balcsi elott irany gumibogi, elso gumik atszerel, felrak, valami nem ok. A felni beleer a feknyeregbe. Na fck, tanakodas, kell ala egy szelesito pogacsa, vagy mifen. Telepen van, aki meg tudja csinalni, de legjobb lenne egy fektarcsa vagy dob alapnak. Hazarohanas, fekdob kereses, balcsi fele odaadtam, majd ma bementem masodik korre. Ujabb proba, tokkeletes, emeles utan jo butan allat a kocsi, de ez van. Hazafele mar az elejetol kezdve surrogo hang. Na mondom meg helyre kell allni a cuccoknak, de csak nem akart. Rakparton felreallas, nezem, hatul alig van hely a sarvedo meg a gumi kozt. Fasza, mas az et-je a sprintstarnak meg a jubinak. Holnap alljtok a hatuljan, ugyis odavertem ma a kipuffot egy fekvorendoron, nem leszeretnem az olajszurot letorni...

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #18806 Dátum: 2013 Augusztus 30, 18:04:44 »

Tudom,hogy sokszor volt már téma,de annak a cup-strebe-nek mi a jelentősége?
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #18805 Dátum: 2013 Augusztus 30, 15:51:40 »


Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Oldalak: 1 ... 82 83 84 85 86 [87] 88 89 90 91 92 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.177 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.