www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 08, 18:20:47
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921205
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
77
78
79
80
81
[
82
]
83
84
85
86
87
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3337864 alkalommal)
tusam
Hozzászólások: 130
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19044 Dátum:
2013 Október 06, 21:55:24 »
Idézetet írta: luftsick - 2013 Október 06, 21:03:38
Ugy van ahogy Sleepair mondja, a hajtorud hosszat jeloli inchben. En 5.325"-ost vettem, ez 2.2mm-rel rovidebb a gyarinal. Sztem az 5.4 kozelit legjobban a gyarihoz. A gyari 137.5mm hosszu.
Koszi!
luftsick
Hozzászólások: 1047
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19043 Dátum:
2013 Október 06, 21:03:38 »
Idézetet írta: tusam - 2013 Október 05, 17:54:14
Mennyiert osztogatnak egy AFR muszer? Erdemes ilyenbe befektetni egy "okositott" motornal?
Jah es meg egy kerdes. Neztem cb performance hajtokarokat. 5.4 5.5 5.6 vagy valami ilyesmi jelolesekkel voltak. Az gondolom a hossza, de melyik a gyari es mi a kulonbseg koztuk motorepites szempontjabol?!
Ugy van ahogy Sleepair mondja, a hajtorud hosszat jeloli inchben. En 5.325"-ost vettem, ez 2.2mm-rel rovidebb a gyarinal. Sztem az 5.4 kozelit legjobban a gyarihoz. A gyari 137.5mm hosszu.
«
Utoljára szerkesztve: 2013 Október 06, 21:06:55 írta luftsick
»
tusam
Hozzászólások: 130
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19042 Dátum:
2013 Október 06, 16:54:13 »
Idézetet írta: sleepAIR - 2013 Október 06, 16:19:50
Igen, kozben en is rajottem hogy van ilyen opcio.... de meg uj vagyok ebayen.
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19041 Dátum:
2013 Október 06, 16:19:50 »
Idézetet írta: tusam - 2013 Október 06, 10:55:33
Nagyon koszi!
Az afr muszerhez meg egesz olcson hozzajutottam. Ebayen licitaltam, de csak azert hogy megtudjam mennyiert ment el, es az enyem lett. Nem emelt senki licitet
Nem digitalis hanem analog, de "CB" es van hozza kozbetet a kipufogohoz.
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
tusam
Hozzászólások: 130
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19040 Dátum:
2013 Október 06, 10:55:33 »
Idézetet írta: sleepAIR - 2013 Október 05, 23:02:01
Talan a hajtorud hossza inchben. Hosszuloketu fotengelynel szoktak hajtokar/loket aranyon matekozni, azt meg majd az okosak megmondjak, hogy gyari fotengelynel van-e ertelme ezt modositgatni. Ugy emlekszem, hosszabb hajtokarral a fordulatot, rovidebbel a nyomatekot emeled.
A lambdara annyit tanacsoltak anno, hogy csak szelessavuval erdemes jatszani, es benzin/levego muszert nincs sok ertelme fixre betenni, csak ameg allitgatsz. Magyarul eleg, ha ismersz olyat, akitol tudsz kolcson kerni
Nagyon koszi!
Az afr muszerhez meg egesz olcson hozzajutottam. Ebayen licitaltam, de csak azert hogy megtudjam mennyiert ment el, es az enyem lett. Nem emelt senki licitet
Nem digitalis hanem analog, de "CB" es van hozza kozbetet a kipufogohoz.
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19039 Dátum:
2013 Október 05, 23:02:01 »
Idézetet írta: tusam - 2013 Október 05, 22:46:50
Koszi!
A hajtokarokrol senki sem tud valami adatot?
Talan a hajtorud hossza inchben. Hosszuloketu fotengelynel szoktak hajtokar/loket aranyon matekozni, azt meg majd az okosak megmondjak, hogy gyari fotengelynel van-e ertelme ezt modositgatni. Ugy emlekszem, hosszabb hajtokarral a fordulatot, rovidebbel a nyomatekot emeled.
A lambdara annyit tanacsoltak anno, hogy csak szelessavuval erdemes jatszani, es benzin/levego muszert nincs sok ertelme fixre betenni, csak ameg allitgatsz. Magyarul eleg, ha ismersz olyat, akitol tudsz kolcson kerni
«
Utoljára szerkesztve: 2013 Október 05, 23:51:57 írta sleepAIR
»
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
tusam
Hozzászólások: 130
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19038 Dátum:
2013 Október 05, 22:46:50 »
Idézetet írta: tati - 2013 Október 05, 21:14:31
http://www.roxracing.eu/index.php?id=_03_&oldal=webshop&term_kat=03
Koszi!
A hajtokarokrol senki sem tud valami adatot?
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19037 Dátum:
2013 Október 05, 21:14:31 »
Idézetet írta: Pityubácsi - 2013 Október 05, 21:04:17
varázsló beújított egy ilyet és örült neki, mint majom a farkának.
az összegről sajnos nincs tudomásom, pedig azt hiszem említette.
http://www.roxracing.eu/index.php?id=_03_&oldal=webshop&term_kat=03
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19036 Dátum:
2013 Október 05, 21:04:17 »
Idézetet írta: tusam - 2013 Október 05, 17:54:14
Mennyiert osztogatnak egy AFR muszer? Erdemes ilyenbe befektetni egy "okositott" motornal?
varázsló beújított egy ilyet és örült neki, mint majom a farkának.
az összegről sajnos nincs tudomásom, pedig azt hiszem említette.
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
kövi
Hozzászólások: 1150
0620/5989495
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19035 Dátum:
2013 Október 05, 19:53:57 »
Idézetet írta: 1303LS - 2013 Október 05, 09:48:18
Elég rég óta már csak a motor kódot (első pár betű) írják a forgalmiba. Talán 2005 környékétől, azt hiszem ha szólsz átíráskor akkor is átírják.
Nincs benne semmi trükk. A kód behatárolja a teljesítményt, nincs mód adócsalásra. Ugyanolyan motort meg tehetsz a kocsidba akár hetente másikat.
Pontosítok. Most intézem a Meganom motorcseréjét. Ha a motorszámod elrohadt, avagy olvashatatlan lesz, akkor vizsgán ezt jegyzik, és küldenek NKH vizsgára. Ha nem ezt akarod( magyarul szopni) , és még van vizsga az autón, akkor NKH és 2800 Gt befizetése ellenében megmondják, hogy most ez a motor motorkódra azonos az eredetivel, és mehetsz oirodáába 6000 Ft új forgalmit cserélni. Ha vettél motort ( nekem ez van), akkor adásvételivel mész szintén NKH, avagy NKH vizsga, és ott egyben megoldják. Nekem ez utóbbi lesz ( mozaik utca).
VW 1300 1968.06.
tusam
Hozzászólások: 130
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19034 Dátum:
2013 Október 05, 17:54:14 »
Mennyiert osztogatnak egy AFR muszer? Erdemes ilyenbe befektetni egy "okositott" motornal?
Jah es meg egy kerdes. Neztem cb performance hajtokarokat. 5.4 5.5 5.6 vagy valami ilyesmi jelolesekkel voltak. Az gondolom a hossza, de melyik a gyari es mi a kulonbseg koztuk motorepites szempontjabol?!
«
Utoljára szerkesztve: 2013 Október 05, 19:26:37 írta tusam
»
1303LS
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19033 Dátum:
2013 Október 05, 09:48:18 »
Idézetet írta: te_o - 2013 Október 05, 08:48:06
Ezt elmeséled nekem, akár privátban? Bár sztem. nem offtopic. Igazából a törvényi háttér érdekelne, nem a mendemonda.
Elég rég óta már csak a motor kódot (első pár betű) írják a forgalmiba. Talán 2005 környékétől, azt hiszem ha szólsz átíráskor akkor is átírják.
Nincs benne semmi trükk. A kód behatárolja a teljesítményt, nincs mód adócsalásra. Ugyanolyan motort meg tehetsz a kocsidba akár hetente másikat.
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19032 Dátum:
2013 Október 05, 09:13:54 »
Idézetet írta: te_o - 2013 Október 05, 08:48:06
Ezt elmeséled nekem, akár privátban? Bár sztem. nem offtopic. Igazából a törvényi háttér érdekelne, nem a mendemonda.
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
te_o
Hozzászólások: 4265
Zeitwagen...
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19031 Dátum:
2013 Október 05, 08:48:06 »
Idézetet írta: Protheus - 2013 Október 01, 23:48:49
Csak mellekesen jegyzem meg - hatha elkerulte a figyelmedet -, hogy a motorszam mar nem egyedi azonosito jel az auton. Az sem baj, ha nincs. Vagy megvaltozott. Vagy rendeltetesszeru hasznalhat mellett elkopott. Vagy valami mas ... :-)
Ezt elmeséled nekem, akár privátban? Bár sztem. nem offtopic. Igazából a törvényi háttér érdekelne, nem a mendemonda.
VW Beetle - the original since 1938
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19030 Dátum:
2013 Október 04, 18:49:10 »
Idézetet írta: luftsick - 2013 Október 04, 10:49:59
erre én is beneveznék az oxy-typ1 keverékemmel ha tavaszig elhúzzátok (legalább
)! örömmel behúznám negyedik helyezést
vagy akár csak nézőként is
Az en autom sem keszul el elobb, ugyhogy ezt biztosra merem igerni
Inkabb a karakterisztikak osszehasonlitasarol szolna ez, mint a helyezesekrol..
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
luftsick
Hozzászólások: 1047
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19029 Dátum:
2013 Október 04, 10:49:59 »
Idézetet írta: sleepAIR - 2013 Október 03, 20:52:39
Igy van
Ha egyszer az eletben lesz egy olyan hetvege, hogy mindegyikunk autoja eppen mukodik, megmerhetnenk varazslo typ1-et, az oxyt es a typ4-et. Tanulsagos lenne ugyanazon a fekpadon azonos korulmenyek kozott megnezni a harom iskola eredmenyet, ennel kozelebbi motorokat nem lehet epiteni.
erre én is beneveznék az oxy-typ1 keverékemmel ha tavaszig elhúzzátok (legalább
)! örömmel behúznám negyedik helyezést
vagy akár csak nézőként is
luftsick
Hozzászólások: 1047
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19028 Dátum:
2013 Október 04, 10:32:39 »
Idézetet írta: callook - 2013 Október 03, 19:59:45
Sőt még olyat is aki vizesből levegőset, csak azt nem említetted, mert az normális
meg még olyat is, aki vizesből levegőset, és a hengerfejeket megtartja vizesnek
StumRobi
Hozzászólások: 948
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19027 Dátum:
2013 Október 04, 09:53:47 »
Idézetet írta: callook - 2013 Október 03, 16:37:54
Sajnos ez nem igaz. A gond nem a teljesítménnyel van, hanem a motor jellegével. Nem szabad csak a maximális teljesítményt nézni. A buszokba gyártott 70 LE körüli typ4 motor egy teherautó motor. Anno vezettem gyári typ4 motoros bogarat és hiába érzed az erőt, nem forog. Nem tudtam vele olyan élvezetesen autózni mint egy széria 1,6 motorral.
Ha egy typ1 motorból csinálsz 70 lovasat (Mondjuk egy 1776-ból), akkor az egy jó sportos motor lesz, tud forogni, negyedikben elautózol vele városban.
A gond az, hogy a gyári typ4 motornak pl. iszonyatosan nehezek a dugattyúi. Még aki marad a 2000ccm-nél, az is cseréli a HD szettet. A gyári karbik szintén kevesek. Szerintem a typ4 tuning az alábbiaktól kezdődik és ezalatt nincs értelme a typ4-nek:
- Sportvezérműtengely
- Henger-dugó
- Gyári nagyszelepes fejek túrva
- 2db Weber vagy Dellorto
- Csőkígyós (Ahnendorp) kipufogó
- Léghűtés
- Olajhűtés
Ez amit leírtam, 600ezer Ft alsó hangon.
Ehhez jöhet a gépmunka, csapágyak, tömítések, harmonikacsövek még legalább 100ezerért
(Én még a böszme nehéz typ4 hajtórudakat is cserélném CroMo-ra, ami még 100-150ezer), illetve nyilván erre is kell gyújtás, kuplung, stb.
Szóval szerintem typ4 gyáriban nem az igazi. (Kivéve a Porsche 914 motorját, de az nem az amivel tele vannak a hirdetések... Illetve de, mert elég sok sima busz motort titulálnak a hirdetők Porsche motornak.)
Viszont egy jól megépített typ4 nagyon jó és nem is drága a typ1-hez képest, csak ne 36/32 szelepes 1776-hoz hasonlítsuk a 2050ccm-es 41/34 szelepes atom erős blokkal rendelkező typ4 motort, hanem egy olyan typ1-hez amiben benne van a SCAT 1500 Eurós főtengelye és rajt vannak az 1000 Eurós hengerfejek.
Z-s Typ 4 motorom lenne esetleg eladóa házával együtt ( 412 LE Variant) rohamokat priviben
30/903-63-65
'71 1300
T3 WBX 2.1
kövi
Hozzászólások: 1150
0620/5989495
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19026 Dátum:
2013 Október 04, 06:34:44 »
Én most találtam, hátha másnak is jó olvasnivaló
Heinrich Nordhoff igazgató idejében azonban világos volt az üzenet: a Volkswagen gyári szinten nem lehet részese semmilyen versenysportnak. Ettől függetlenül számtalan privát versenyző akadt, aki a Bogárral állt rajthoz versenyeken, miután saját maga módosította annak karburátorát, ültette le futóművét és tett rá különböző kiegészítő elemeket, hogy javítsa az autó aerodinamikáját. A világ minden táján találhattunk ilyeneket, elég, ha csak a brit Bill Bengry RAC Rally-n használt piros kocsijára, vagy az osztrák Volkswagen és Porsche importőr Salzburg Beetle-jére gondolunk.
A salzburgiak története még 1965-ben kezdődött, mikor Louise Piech, Ferdinand Piech édesanyja, nem mellékesen a Porsche Ausztria vezetője abban a reményben adott engedélyt egy autósport részleg létrehozására, hogy a sportban elért sikerek pozitív hatással lesznek a Volkswagen és a Porsche márkák hírnevére. A sportosztály vezetője, Gerhard Strasser, a motorvarázsló Paul Schwarz, valamint nyolc, gondosan összeválogatott szerelő feladata volt egy sportos, gruppe 2-es Beetle talpra állítása. Tisztán vizuális szempontból a Salzburgban készült Bogarak a kor ékkövei voltak: a karosszéria ezüstmetálban pompázott, míg a csomagtérfedél matt fekete színt kapott. A Beetle-kre piros-fehér csíkozás is került Ausztria színeit is szimbolizálva.
„Pauli” Schwarz foglalatoskodott az 1302-es, majd 1303-as műszaki kérdéseivel. Az erőforrásban szárazkarteres olajozást alakított ki, 2,5-ről 7 literre emelte a kenőrendszer befogadóképességét, így megszűnt annak a kockázata, hogy a gyorsabb versenyzők egy-egy tempósabban vett kanyarvételekor a hirtelen terhelésváltás miatt megszűnik a kenés. Az olajtartály a bal hátsó kerékdobban kapott helyet, abból az eredeti olajpumpa szállította a kenőanyagot a motorba. Egy másik szivattyú dolga volt visszanyomni az olajat a karterből a tartályba. A kenőrendszer olajhűtőt is tartalmazott. Ez egy speciális egység volt, 1970-ben a Porsche 908-as sportautóhoz fejlesztették ki, és éppen akkora volt, hogy a Bogár első panelje mögött, a pótkerék alatt elférjen.
A hengerűrtartalmat 1600 köbcentiméterre tornászták fel a túlméretes dugattyúk használatával. Az alaposan átdolgozott hengerfejekből a Formula Vee tapasztalatait felhasználva levettek egy egész millimétert. Ez önmagában drasztikus kompresszióarány módosulást eredményezett volna, de mivel az égéstér is átalakításon esett át, az érték „csupán” 9,1-re növekedett 7,3-ról. A szívócsatorna nagyobb lett, a 35,5 milliméter átmérőjű szívószelepeket 40 milliméteresek váltották. A kipufogócsatornák is polírozáson estek át, de a szelepek átmérője maradt az eredeti, 32 milliméteres. Többféle vezérműtengelyt is kipróbáltak, végül az eredetihez képest 1,8 milliméterrel nagyobb kiemelésűt építették be, aminek a nyitási szöge nem volt kevesebb, mint 320 fok. A főtengely és a lendkerék nem esett át könnyítésen, ugyanakkor azokat precízen kiegyensúlyozták. Ugyanígy tettek a hajtókarokkal és a vezérműtengelyekkel is. A benzin-levegő keveréket előbb kettő, a Porsche 912-ből származó duplatorkú Solex karburátor állította elő, ezeket később a Porsche 904 Weber 46 IDA porlasztói váltották.
A munka megkoronázásaként Pauli a vezérműtengelyeket titokban, állítólag saját lakásának hangszigetelt pincéjében fel is polírozta. Az erőfeszítések 120-128 lóerős teljesítményt eredményeztek 6000-es fordulatszám mellett. A nyomaték nem volt eget rengető, mindössze 134 newtonméter, de az 1600-as boxer nagyon jól húzott már 2000-es percenkénti fordulattól.
Az erő továbbításához a széria kuplungot használták. A gyár azonban fejlesztett egy szorosabb áttételezésű négyfokozatú sebességváltót, melyet később a Porsche 914 ötgangos egysége váltott. Az erőátviteli rendszer egy korlátozott zárású differenciálművel egészült ki.
A felfüggesztésben kevesebb változtatást hajtottak végre, a kocsi magassága nem csökkent, viszont az első kerekek negatív dőlést kaptak. A Bilstein által gyártott lengéscsillapítókat szereltek a Bogárba. Próbálkoztak keményebb hátsó futóművel és merevebb hátsó stabilizátorral, mindkettő kísérlet bevált. Az utcai fékek maradtak az autón, annyi kivétellel, hogy a hátsó fékekbe nagyobb munkahengereket szereltek. Később nagyobb féktárcsák kerültek az autóra. Az 5,5 collos felnire 155 vagy 165 milliméter széles 15 collos gumikat szereltek. A karosszéria is javarészt maradt a gyári kivitel, mindössze az emelési pontokat erősítették meg hegesztéssel, valamint kartervédőt szereltek fel a motor megóvására.
1971 és 1974 között tizenegy Salzburg Beetle rajtolt el a különböző nemzetközi raliversenyeken. Ez idő alatt tizenöt győzelmet szereztek ezek a gépek – beleértve az 1971-es és 1972-es osztrák bajnokságot is, a Janner Rally-t (ahol a Bogarak elfoglalták az első öt helyet, ráadásul három salzburgi autó végzett a dobogón), valamint 1973 áprilisában az Elba Rally-t is, mely az Európa-bajnokság része volt.
A Beetle legsikeresebb versenyzői Tony Fall, Achim Warmbold és Björn Waldegard voltak. A svéd Waldegard 1973-ban hazája világbajnoki versenyén hatodik helyen végzett, míg ugyanebben az esztendőben az osztrák Georg Fischer az Akropolisz Rally-n az ötödik pozícióban ért célba, amivel megnyerte a gruppe 2-es kategóriát. Ez volt a Bogár legjobb világbajnoki helyezése. Az ezüst-fekete színű versenygépek ebben az időszakban legendává váltak.
Az 1973-as év végén további terveket szövögetett a salzburgi csapat, de jött az olajválság, azzal együtt a pánikhangulat. A Bogár wolfsburgi összeszerelését leállították, a Porsche Salzburg versenyműhelye bezárta kapuit.
Műszaki adatok (1303S):
Homologizáció: 1970.10.01. (5364)
Elrendezés: hátul hosszában elhelyezett motor
Erőátvitel: hátsókerékhajtás, 5 fokozatú sebességváltó, korlátozott zárású differenciálmű
Hossz / szélesség / magasság: 4080 mm / 1583 mm / 1500 mm
Tengelytáv: 2420 mm
Súly: 890 kg
Motor:
4 hengeres, léghűtéses, alulvezérelt boxermotor, hengerenként 2 szelep, szárazkarteres olajozás, 2 db duplatorkú Weber 46 IDA karburátor
Hengerűrtartalom: 1599 ccm
Furat: 86 mm
Löket: 69 mm
Kompresszióarány: 9,1:1
Teljesítmény: 128 LE (fordulatszám: 6000 1/min)
Forgatónyomaték: 134 Nm (fordulatszám: 5000 1/min)
Maximális fordulatszám: 6700 1/min
[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]
VW 1300 1968.06.
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19025 Dátum:
2013 Október 03, 22:06:29 »
de szeretem mikor itt történik valami
www.tatinson.hu
www.kck.hu
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19024 Dátum:
2013 Október 03, 20:52:39 »
Idézetet írta: callook - 2013 Október 03, 19:59:45
Sőt még olyat is aki vizesből levegőset, csak azt nem említetted, mert az normális
Igy van
Ha egyszer az eletben lesz egy olyan hetvege, hogy mindegyikunk autoja eppen mukodik, megmerhetnenk varazslo typ1-et, az oxyt es a typ4-et. Tanulsagos lenne ugyanazon a fekpadon azonos korulmenyek kozott megnezni a harom iskola eredmenyet, ennel kozelebbi motorokat nem lehet epiteni.
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
sparkafer
Hozzászólások: 13992
30-347-1939
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19023 Dátum:
2013 Október 03, 20:24:56 »
Húha! Vissza kell olvasnom!
http://sparkafer.blogspot.hu/
Dadan
Hozzászólások: 1450
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19022 Dátum:
2013 Október 03, 20:13:57 »
Idézetet írta: callook - 2013 Október 03, 16:37:54
Sajnos ez nem igaz. A gond nem a teljesítménnyel van, hanem a motor jellegével. Nem szabad csak a maximális teljesítményt nézni. A buszokba gyártott 70 LE körüli typ4 motor egy teherautó motor. Anno vezettem gyári typ4 motoros bogarat és hiába érzed az erőt, nem forog. Nem tudtam vele olyan élvezetesen autózni mint egy széria 1,6 motorral.
Ha egy typ1 motorból csinálsz 70 lovasat (Mondjuk egy 1776-ból), akkor az egy jó sportos motor lesz, tud forogni, negyedikben elautózol vele városban.
Köszi, így már értem.
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19021 Dátum:
2013 Október 03, 19:59:45 »
Sőt még olyat is aki vizesből levegőset, csak azt nem említetted, mert az normális
Idézetet írta: sleepAIR - 2013 Október 03, 18:26:58
Ez a megfejtes. Mai fejjel keresnek egy GB kodu 914 motort, (felujitva) ket rendes duplakarbival a legjobb 110le koruli megoldas..csak nagyon fogynak :-/ vagy vennek egy kesz typ1-et kintrol, amin mas mar elbukta a lovet..de tati utan szabadon tenyleg "mindenki azzal sz@patja magat, amivel akarja".
En meg olyat is ismerek, aki levegosbol csinal vizest, meg olyat is, aki marja a blokkot belul, hogy atforduljon a fotengely
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19020 Dátum:
2013 Október 03, 18:26:58 »
Idézetet írta: callook - 2013 Október 03, 16:37:54
Kivéve a Porsche 914 motorját, de az nem az amivel tele vannak a hirdetések...
Ez a megfejtes. Mai fejjel keresnek egy GB kodu 914 motort, (felujitva) ket rendes duplakarbival a legjobb 110le koruli megoldas..csak nagyon fogynak :-/ vagy vennek egy kesz typ1-et kintrol, amin mas mar elbukta a lovet..de tati utan szabadon tenyleg "mindenki azzal sz@patja magat, amivel akarja".
En meg olyat is ismerek, aki levegosbol csinal vizest, meg olyat is, aki marja a blokkot belul, hogy atforduljon a fotengely
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19019 Dátum:
2013 Október 03, 16:37:54 »
Sajnos ez nem igaz. A gond nem a teljesítménnyel van, hanem a motor jellegével. Nem szabad csak a maximális teljesítményt nézni. A buszokba gyártott 70 LE körüli typ4 motor egy teherautó motor. Anno vezettem gyári typ4 motoros bogarat és hiába érzed az erőt, nem forog. Nem tudtam vele olyan élvezetesen autózni mint egy széria 1,6 motorral.
Ha egy typ1 motorból csinálsz 70 lovasat (Mondjuk egy 1776-ból), akkor az egy jó sportos motor lesz, tud forogni, negyedikben elautózol vele városban.
A gond az, hogy a gyári typ4 motornak pl. iszonyatosan nehezek a dugattyúi. Még aki marad a 2000ccm-nél, az is cseréli a HD szettet. A gyári karbik szintén kevesek. Szerintem a typ4 tuning az alábbiaktól kezdődik és ezalatt nincs értelme a typ4-nek:
- Sportvezérműtengely
- Henger-dugó
- Gyári nagyszelepes fejek túrva
- 2db Weber vagy Dellorto
- Csőkígyós (Ahnendorp) kipufogó
- Léghűtés
- Olajhűtés
Ez amit leírtam, 600ezer Ft alsó hangon.
Ehhez jöhet a gépmunka, csapágyak, tömítések, harmonikacsövek még legalább 100ezerért
(Én még a böszme nehéz typ4 hajtórudakat is cserélném CroMo-ra, ami még 100-150ezer), illetve nyilván erre is kell gyújtás, kuplung, stb.
Szóval szerintem typ4 gyáriban nem az igazi. (Kivéve a Porsche 914 motorját, de az nem az amivel tele vannak a hirdetések... Illetve de, mert elég sok sima busz motort titulálnak a hirdetők Porsche motornak.)
Viszont egy jól megépített typ4 nagyon jó és nem is drága a typ1-hez képest, csak ne 36/32 szelepes 1776-hoz hasonlítsuk a 2050ccm-es 41/34 szelepes atom erős blokkal rendelkező typ4 motort, hanem egy olyan typ1-hez amiben benne van a SCAT 1500 Eurós főtengelye és rajt vannak az 1000 Eurós hengerfejek.
Idézetet írta: Dadan - 2013 Október 03, 10:58:19
Akkor költséghatékonyság szempontjából lehet, hogy érdekes lehet a typ4 motorral is foglalkozni.
A typ4 teljesítménye - úgy tudom - 70le - 100le közötti alapban a ccm-től függően.
Ahhoz, hogy valaki elérjen a bogármotoron 70le feletti teljesítményt, ahhoz 800e - 1mft között kell rá költeni.
Egy jó karban lévő typ4 motor minden tuning nélkül is szépen viheti a bogár kasztnit.
Amiket én láttam apróhirdetésben, azokat a gyári állapotú, tuningmentes typ4-eket 500EURO - 1200 EURO között árulták.
A kérdés, hogy a hűtés átalakítása mibe kerül.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19018 Dátum:
2013 Október 03, 16:17:02 »
Múltkor engem pont SleepAir vezetett rá a lényegre és teljesen igaza van:
Amilyen szintű motort érdemes typ4-ből építeni, ott már a typ1 is drága. Ezek a normális tuning typ4 motorok 2050-2400ccm, a typ1 hosszú löketű motorokkal vannak egy szinten 2007-2300ccm. Na itt már nem drágább a typ4... Csak az a gond, hogy egy 2050ccm-es komoly typ4-et egy 1776, 1915 motorral hasonlítunk össze, ami typ1-nél még az alap kategória. Ha megveszed a hosszú löketű főtengelyt meg a 42/36 szelepes fejeket amik úgy át vannak faragva mint a typ4 alapban, akkor rögtön ugyanott vagy.
Idézetet írta: Dadan - 2013 Október 03, 10:58:19
Akkor költséghatékonyság szempontjából lehet, hogy érdekes lehet a typ4 motorral is foglalkozni.
A typ4 teljesítménye - úgy tudom - 70le - 100le közötti alapban a ccm-től függően.
Ahhoz, hogy valaki elérjen a bogármotoron 70le feletti teljesítményt, ahhoz 800e - 1mft között kell rá költeni.
Egy jó karban lévő typ4 motor minden tuning nélkül is szépen viheti a bogár kasztnit.
Amiket én láttam apróhirdetésben, azokat a gyári állapotú, tuningmentes typ4-eket 500EURO - 1200 EURO között árulták.
A kérdés, hogy a hűtés átalakítása mibe kerül.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Dadan
Hozzászólások: 1450
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19017 Dátum:
2013 Október 03, 10:58:19 »
Idézetet írta: sleepAIR - 2013 Október 03, 08:47:21
Az egyetlen kulonbseg a hutes, mert azt mindenkepp alakitani kell. Itt letezik olcsobb megoldas (typ1-fele), es ez sem feltetlen plusz ktg, ha azt nezem, hogy a typ1-ket is szokas porsche hutesure alakitani.
Akkor költséghatékonyság szempontjából lehet, hogy érdekes lehet a typ4 motorral is foglalkozni.
A typ4 teljesítménye - úgy tudom - 70le - 100le közötti alapban a ccm-től függően.
Ahhoz, hogy valaki elérjen a bogármotoron 70le feletti teljesítményt, ahhoz 800e - 1mft között kell rá költeni.
Egy jó karban lévő typ4 motor minden tuning nélkül is szépen viheti a bogár kasztnit.
Amiket én láttam apróhirdetésben, azokat a gyári állapotú, tuningmentes typ4-eket 500EURO - 1200 EURO között árulták.
A kérdés, hogy a hűtés átalakítása mibe kerül.
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19016 Dátum:
2013 Október 03, 08:47:21 »
Idézetet írta: tati - 2013 Október 03, 08:20:14
nem mert 5,50ft
Az egyetlen kulonbseg a hutes, mert azt mindenkepp alakitani kell. Itt letezik olcsobb megoldas (typ1-fele), es ez sem feltetlen plusz ktg, ha azt nezem, hogy a typ1-ket is szokas porsche hutesure alakitani.
A tobbi elteres egyreszt abbol fakad, hogy a typ4-hez joval kevesebb, de csak minosegi gyarto cuccait lehet kapni (oettinger, remmele, pauter, ahnendorph stb) - mondjuk most mar nyomul az AA Pistons - masreszt, ha belenyul az ember, akkor 2.0-2.5l es 160-200 LE a cel, amihez sok mindent cserelni kell.
A typ1-re szeretik azt hinni, hogy csak egy-ket alkatresz kell a tuninghoz, a tobbi maradhat gyari, holott ez pont a typ4-nel igaz, ahol egy szintig eleg a gyari fotengely, hajtokar, hengerfej.. Te irtad az elobb, hogy nyoccszazba van az 1915, mire mindent tisztessegesen kicsereltel. Ha atbogaraszod Varazslo vagy callook alkatreszeit, ne mondd nekem, hogy a csp csokigyo, a hengerfejek, a cromo rudak, vagy a hosszu loketu fotengely otode a typ4- hez kaphatonak, mert pont ugyanannyi ebben a minosegben. Es ezek igy 2000ccm-ek..
Az en motoromban gyari a fotengely, a hajtokar, a lendkerek, a himbak es nezd meg milyen faszan birja a polcon mar evek ota
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19015 Dátum:
2013 Október 03, 08:23:50 »
Idézetet írta: Mákos - 2013 Október 03, 00:53:37
+27áfa+6vám :S
Vannak szallitmanyozo cegek, akik ezt megoldjak. Eddig barmit hozattam veluk, 5-10 e ft pluszt kertek a pakolas+vam+afa sztoriert es mukodik..
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19014 Dátum:
2013 Október 03, 08:20:14 »
Idézetet írta: sleepAIR - 2013 Október 02, 23:39:14
Ez igy nem igaz!
nem mert 5,50ft
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Protheus
Hozzászólások: 20669
Pődör Gergely
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19013 Dátum:
2013 Október 03, 01:02:08 »
Buzi, aki fékez! :-)))
Mákos
Hozzászólások: 3423
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19012 Dátum:
2013 Október 03, 00:53:37 »
Idézetet írta: BlackP - 2013 Október 01, 21:14:30
83 dollár egy 110-es? plusz posta? mennyiből van a kezedben? csak kérdezem, mikor én vettem még kicsit drágább volt :S
+27áfa+6vám :S
VW 1300
BMW 525i e34 touring
...az egyik általában működik : ))
abes
Hozzászólások: 14979
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19011 Dátum:
2013 Október 03, 00:40:43 »
Idézetet írta: StumRobi - 2013 Október 02, 21:56:19
http://shop.luetkemoeller.com/shop/article_7/Einkanalmotor-mit-47-PS.html?sessid=lXZqfWNrzpfLtsRJazDSgEr8zUbOTrUiTd8jQmsx78uIfhK1i48OKwcozuWDRfB4&shop_param=cid%3D5%26aid%3D7%26
«
Utoljára szerkesztve: 2013 Október 03, 01:01:48 írta Protheus
»
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19010 Dátum:
2013 Október 02, 23:39:14 »
Idézetet írta: Pityubácsi - 2013 Október 02, 22:37:33
annyi a baj, hogy drága.
arányokat tekintve ami a bogáron 1 ft, az ebben legalább 5 ft.
Ez igy nem igaz!
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19009 Dátum:
2013 Október 02, 22:37:33 »
Idézetet írta: Dadan - 2013 Október 02, 21:38:04
Egyébként mi a gond a typ4 motorral?
Én csak annyit tudok, hogy a kipufogó nem fér el a bogár kasztniban, viszont Németo-ban nagyon sokan építettek be ilyet.
annyi a baj, hogy drága.
arányokat tekintve ami a bogáron 1 ft, az ebben legalább 5 ft.
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
StumRobi
Hozzászólások: 948
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19008 Dátum:
2013 Október 02, 21:56:19 »
Idézetet írta: sleepAIR - 2013 Október 01, 14:32:27
Ez mindenkinek mást jelent, de ha megteheded, akkor nézz külföldön (USA) egy jól összerakott 1776-1835-1915-t, vedd meg és élvezd. Pénzben biztosan jobban jársz és több havi/évnyi szívástól is megmenekülsz
http://shop.luetkemoeller.com/shop/article_7/Einkanalmotor-mit-47-PS.html?sessid=lXZqfWNrzpfLtsRJazDSgEr8zUbOTrUiTd8jQmsx78uIfhK1i48OKwcozuWDRfB4&shop_param=cid%3D5%26aid%3D7%26
«
Utoljára szerkesztve: 2013 Október 03, 01:01:26 írta Protheus
»
30/903-63-65
'71 1300
T3 WBX 2.1
Dadan
Hozzászólások: 1450
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19007 Dátum:
2013 Október 02, 21:38:04 »
Idézetet írta: Bill - 2013 Október 01, 15:01:59
Itt érdekelhet valakit a typ4-em? 2366ccm
Egyébként mi a gond a typ4 motorral?
Én csak annyit tudok, hogy a kipufogó nem fér el a bogár kasztniban, viszont Németo-ban nagyon sokan építettek be ilyet.
p356
Hozzászólások: 17
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19006 Dátum:
2013 Október 02, 09:45:00 »
Idézetet írta: tati - 2013 Október 02, 09:30:43
adonyi dob bambuszvég ,gyújtást meg majd csinálok neked
Köszönöm, szavadon foglak majd...
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #19005 Dátum:
2013 Október 02, 09:30:43 »
Idézetet írta: p356 - 2013 Október 02, 09:18:20
Igazad lehet és nem akarok egy feneketlen kútba pénz önteni, túl ingoványos terület ez, tehát marad a gyári 1.6 verzió, maximum elektronikus gyújtást és egy jobb dobot kap majd, elvégre csak hétvégi örömautózásra kell majd, ideje lehiggadnom...
adonyi dob bambuszvég ,gyújtást meg majd csinálok neked
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Oldalak:
1
...
77
78
79
80
81
[
82
]
83
84
85
86
87
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...