www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 07, 22:53:08

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921204 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 75 76 77 78 79 [80] 81 82 83 84 85 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3335317 alkalommal)
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #19124 Dátum: 2013 November 06, 08:20:52 »

Inkább egy Chevrolet Corvair 6 hengerese. Wink
baszki nem is láttam még ilyet ,honnan tudtad? Shocked

Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #19123 Dátum: 2013 November 06, 08:16:37 »

ah már rájöttem hogy 2,2 porsche  Undecided
Inkább egy Chevrolet Corvair 6 hengerese. Wink

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #19122 Dátum: 2013 November 05, 23:23:05 »

ez milyen motor?
ah már rájöttem hogy 2,2 porsche  Undecided

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #19121 Dátum: 2013 November 05, 23:19:45 »

ez milyen motor?

[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]

Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #19120 Dátum: 2013 November 02, 18:47:08 »

ma elmentünk martonvásárra sétálni egyet bogárral, normál tempó, zárt motorháztető kiemelő nélkül, 70 fokig alig ment fel az olaj, hazafelé kicsit nagyobb tempó de még így is 80 alatt maradt bőven. hátha kell valakinek viszonyításnak

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #19119 Dátum: 2013 November 02, 18:04:41 »

Ne má, hogy nem találsz valahol egy hosszabb rudat? Az okosok itt mm-re megmondják, miben mi van Smiley

Az odáig oké az meg is van csak birok majd annyit kitekerni a gömbfejen hogy el is érje a csonkálványt??  :-)
Nem elérhető MatroX
Hozzászólások: 1248


Szamosvölgyi Bálint http://www.vwbug.blog.hu

« Hozzászólás #19118 Dátum: 2013 November 02, 09:07:37 »

Szerintem ugyanúgy meg kell fordítani a kúpot a csonkállvány karjában.


Az odáig oké az meg is van csak birok majd annyit kitekerni a gömbfejen hogy el is érje a csonkálványt??  :-)

Vw bogár 1303 74- évj.   autóblog: www.vwbug.blog.hu
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #19117 Dátum: 2013 November 01, 20:12:54 »

Szerintem ugyanúgy meg kell fordítani a kúpot a csonkállvány karjában.

Fogasléces kormányműves futóműre rakott már fel valaki porsche 944 féket??? Kormányösszekötőre lennék kíváncsi! Mérni próbálni nemtudok mert nincs nálam az összekötő  Undecided
Nem elérhető MatroX
Hozzászólások: 1248


Szamosvölgyi Bálint http://www.vwbug.blog.hu

« Hozzászólás #19116 Dátum: 2013 November 01, 11:48:54 »

Fogasléces kormányműves futóműre rakott már fel valaki porsche 944 féket??? Kormányösszekötőre lennék kíváncsi! Mérni próbálni nemtudok mert nincs nálam az összekötő  Undecided

Vw bogár 1303 74- évj.   autóblog: www.vwbug.blog.hu
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #19115 Dátum: 2013 Október 30, 20:28:09 »

Jol szol

http://youtu.be/-2wilTC5Cs0

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #19114 Dátum: 2013 Október 29, 20:22:10 »

Én konkrétan ugyanazon a motoron (1600ccm light tuning gyári helyre szerelt typ4 olajhűtővel), ugyanoda bekötött jeladóval, több műszerrel is mértem olajhőfokot a teljesen zárt régi 1200-es fedéllel, illetve ugyanezzel a fedéllel kitámasztva. A különbség olyan 20 fok volt. Ez a különbség egyedül hűvösebb időben, rövid távokon nem jelentkezett, de nyilván azért mert akkor még be sem tudott melegedni a motor.
Köszi, ez így már releváns. Ki fogom próbálni kitámasztva - bár valószínűleg már csak jövő májusban kapunk választ a témára... Smiley

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #19113 Dátum: 2013 Október 29, 19:21:22 »

márpedig egy picit erősebb motor sokkal több levegőt igényel eleve a nagy olajhűtős motornak a turbinája is nagyobb ezért a több levegő szállítása miatt kell a több luk a motortéren akkor is ha  a te motorod levegő nélkül is tökéletesen működik. Undecided
Senki nem vitatta. Ám vannak egyszerű egyéb lehetőségek is. Erre próbáltam rámutatni. Bocsánat.

Bácsi Győző
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #19112 Dátum: 2013 Október 29, 16:29:03 »

Én konkrétan ugyanazon a motoron (1600ccm light tuning gyári helyre szerelt typ4 olajhűtővel), ugyanoda bekötött jeladóval, több műszerrel is mértem olajhőfokot a teljesen zárt régi 1200-es fedéllel, illetve ugyanezzel a fedéllel kitámasztva. A különbség olyan 20 fok volt. Ez a különbség egyedül hűvösebb időben, rövid távokon nem jelentkezett, de nyilván azért mert akkor még be sem tudott melegedni a motor.

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #19111 Dátum: 2013 Október 28, 20:25:25 »

Ami azt illeti, rácsos tetővel is sikerült melegíteni az olajat, egy leesett seeger miatt az egyik oldali lamelláknál, és zárt tetővel sem sikerül melegíteni, ha minden jól be van állítva. Mert volt olyan karbim, amivel 80 km/h fölött elkezdett forrni az olaj.
márpedig egy picit erősebb motor sokkal több levegőt igényel eleve a nagy olajhűtős motornak a turbinája is nagyobb ezért a több levegő szállítása miatt kell a több luk a motortéren akkor is ha  a te motorod levegő nélkül is tökéletesen működik. Undecided

Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #19110 Dátum: 2013 Október 28, 19:04:45 »

nekem két hete a fincsi időben pécsig nem ment 80 fok fölé 1.2-es géptetővel kiemelő nélkül. mondjuk nem nívópálcás jeladóm van, de azért 30 fok különbség soknak tűnik
Ami azt illeti, rácsos tetővel is sikerült melegíteni az olajat, egy leesett seeger miatt az egyik oldali lamelláknál, és zárt tetővel sem sikerül melegíteni, ha minden jól be van állítva. Mert volt olyan karbim, amivel 80 km/h fölött elkezdett forrni az olaj.

Bácsi Győző
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #19109 Dátum: 2013 Október 27, 20:46:20 »

mert hetvennel mentél Grin
persze, úgy szoktam Smiley 3000-es fordulat rövid váltóval

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #19108 Dátum: 2013 Október 27, 20:25:22 »

nekem két hete a fincsi időben pécsig nem ment 80 fok fölé 1.2-es géptetővel kiemelő nélkül. mondjuk nem nívópálcás jeladóm van, de azért 30 fok különbség soknak tűnik
mert hetvennel mentél Grin

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #19107 Dátum: 2013 Október 27, 20:24:10 »

Igen, majd szándékozom kiemelőt tenni.
akkor ne csodálkozz. (halenne 35fokelőgyújtásod és jól meghajtanád le is állna vagy forrna az úszóházban a benzin)

Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #19106 Dátum: 2013 Október 27, 19:00:29 »

90fölé nem ment sosem

nem hiszem hogy a kiürült uszó miatt enne 10litert
ha elektromos acvan egyböl feltölti de hogy ezen nem javit az tuti

ja géptetövel játszanék
nekem két hete a fincsi időben pécsig nem ment 80 fok fölé 1.2-es géptetővel kiemelő nélkül. mondjuk nem nívópálcás jeladóm van, de azért 30 fok különbség soknak tűnik

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #19105 Dátum: 2013 Október 27, 18:59:48 »

Nekem is 4 rácsos géptetőm van, vízelvezetővel. Viszont a rendszám mögött is van egy kb 10x15cm-es lyuk, lehet, hogy ezek miatt nincs annyira melege.

teli motorházfedőd van?
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #19104 Dátum: 2013 Október 27, 18:51:16 »

Nyitottak, a rugó jó. Én raktam őket össze, turbinaház tisztítás után.

Akkor végül is a kérdéseim:
-1.6 körüli motorokkal kb. milyen olajhőfokkal jártok hosszabb túrákon
-Miért hűl jobban vajon alapjáraton
-Mi lehet a megoldás az úszóházak állás közbeni leürülésére
90fölé nem ment sosem

nem hiszem hogy a kiürült uszó miatt enne 10litert
ha elektromos acvan egyböl feltölti de hogy ezen nem javit az tuti

ja géptetövel játszanék

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #19103 Dátum: 2013 Október 27, 17:00:21 »

Nyitottak, a rugó jó. Én raktam őket össze, turbinaház tisztítás után.

Akkor végül is a kérdéseim:
-Miért hűl jobban vajon alapjáraton
-Mi lehet a megoldás az úszóházak állás közbeni leürülésére
Én a bogár műszaki és technikai részéhez analfabéta vagyok,de a következőket gondolom.

-Nem csak jobban hűl alapjáraton,hanem eleve nem is úgy melegszik alapjáraton.Alacsony fordulaton el ketyeg a motor,nincsen rajta terhelés,tehát nem is az,hogy jobban hűl,hanem ilyen kis fordulaton nem is melegszik.

-A benzin párolog,elillan,még ha zárt a rendszer akkor is.Még zsír új karburátorok is kiszáradnak hosszabb-rövidebb idő után.
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #19102 Dátum: 2013 Október 27, 15:18:41 »

a lamellakat drotozd meg! lehet hogy be van csukodva!
Nyitottak, a rugó jó. Én raktam őket össze, turbinaház tisztítás után.

Akkor végül is a kérdéseim:
-1.6 körüli motorokkal kb. milyen olajhőfokkal jártok hosszabb túrákon
-Miért hűl jobban vajon alapjáraton
-Mi lehet a megoldás az úszóházak állás közbeni leürülésére

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #19101 Dátum: 2013 Október 27, 15:03:13 »

Van kb. 1500-2000 km tapasztalatom mostanra az "új" motorommal, és van pár kérdés, amit még meg kellene oldanom. (Motor: 1.6, dupla Zenith NDIX karbiszett /Sauer/, gyári Bosch vákum-röpsúlyos elosztó /amiből a vákumot nem használom, így kb. 22-25 fokot szabályoz pluszban, mint a 009/)
Szóval:
-15-20 Celsius fok feletti külső hőmérsékletnél tartós használatkor 110 fok körülre emelkedik az olajhőmérsékletem (nívópálcás jeladóm van). +1.7 -es karter. Ekkor érzésre a teljesítménye is kevesebb, mint amikor csak 90-100 fok az olaj.
-Nincsen termosztát (egyelőre) - a ventilátor képes a lamellákat a rugó ellenében leszorítani? Mert alapjáraton képes hűlni (fenti 110-ről mondjuk 100 körülre), míg akár csak 80-90 körül autózva nem.
Az úszóházak hajlamosak leürülni álláskor, ami kellemetlen újbóli indításkor, és megnyomja a fogyasztást is (10l körülire, a tartós utazás alatti 8.5 körüliről). Mechanikus AC -m van. Mit lehet tenni?
a lamellakat drotozd meg! lehet hogy be van csukodva!

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #19100 Dátum: 2013 Október 27, 14:39:27 »

teli motorházfedőd van?
Igen, majd szándékozom kiemelőt tenni.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #19099 Dátum: 2013 Október 27, 14:23:35 »

Van kb. 1500-2000 km tapasztalatom mostanra az "új" motorommal, és van pár kérdés, amit még meg kellene oldanom. (Motor: 1.6, dupla Zenith NDIX karbiszett /Sauer/, gyári Bosch vákum-röpsúlyos elosztó /amiből a vákumot nem használom, így kb. 22-25 fokot szabályoz pluszban, mint a 009/)
Szóval:
-15-20 Celsius fok feletti külső hőmérsékletnél tartós használatkor 110 fok körülre emelkedik az olajhőmérsékletem (nívópálcás jeladóm van). +1.7 -es karter. Ekkor érzésre a teljesítménye is kevesebb, mint amikor csak 90-100 fok az olaj.
-Nincsen termosztát (egyelőre) - a ventilátor képes a lamellákat a rugó ellenében leszorítani? Mert alapjáraton képes hűlni (fenti 110-ről mondjuk 100 körülre), míg akár csak 80-90 körül autózva nem.
Az úszóházak hajlamosak leürülni álláskor, ami kellemetlen újbóli indításkor, és megnyomja a fogyasztást is (10l körülire, a tartós utazás alatti 8.5 körüliről). Mechanikus AC -m van. Mit lehet tenni?
teli motorházfedőd van?

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #19098 Dátum: 2013 Október 27, 13:55:26 »

Nem értek hozzá, de nekem ez melegnek tűnik. Nálam sosem megy az olajhőfok 80-90 fok fölé, a legnagyobb melegben sem, hacsak nem tartósan taposom. Kiegészítő karterem nincs, az olajpumpa nagyobb (és még kicsit polírozott), a kutyaház 30 lovas, termosztát nincs.
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #19097 Dátum: 2013 Október 27, 13:36:21 »

Van kb. 1500-2000 km tapasztalatom mostanra az "új" motorommal, és van pár kérdés, amit még meg kellene oldanom. (Motor: 1.6, dupla Zenith NDIX karbiszett /Sauer/, gyári Bosch vákum-röpsúlyos elosztó /amiből a vákumot nem használom, így kb. 22-25 fokot szabályoz pluszban, mint a 009/)
Szóval:
-15-20 Celsius fok feletti külső hőmérsékletnél tartós használatkor 110 fok körülre emelkedik az olajhőmérsékletem (nívópálcás jeladóm van). +1.7 -es karter. Ekkor érzésre a teljesítménye is kevesebb, mint amikor csak 90-100 fok az olaj.
-Nincsen termosztát (egyelőre) - a ventilátor képes a lamellákat a rugó ellenében leszorítani? Mert alapjáraton képes hűlni (fenti 110-ről mondjuk 100 körülre), míg akár csak 80-90 körül autózva nem.
Az úszóházak hajlamosak leürülni álláskor, ami kellemetlen újbóli indításkor, és megnyomja a fogyasztást is (10l körülire, a tartós utazás alatti 8.5 körüliről). Mechanikus AC -m van. Mit lehet tenni?

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #19096 Dátum: 2013 Október 23, 18:49:39 »

híjjál fel oszt elmagyarázom Wink

Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #19095 Dátum: 2013 Október 23, 17:17:44 »




flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #19094 Dátum: 2013 Október 23, 10:02:18 »

nem a blokk számít hanem a vezérműtengelyhez kell szivattyút illeszteni  amilyen a tengely úgykell szivattyút venni ...
most mondanám  hogy a faszér kell minden hülyének tuningmotort építeni de én is így kezdtem Grin

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #19093 Dátum: 2013 Október 23, 09:23:08 »

nem a blokk számít hanem a vezérműtengelyhez kell szivattyút illeszteni  amilyen a tengely úgykell szivattyút venni ...
most mondanám  hogy a faszér kell minden hülyének tuningmotort építeni de én is így kezdtem Grin
na, tudod... Wink akkor jegelem egyelőre a kérdést, addig úgyis fogja még hozzáértő látni, mert a gépmunka még hátravan.

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #19092 Dátum: 2013 Október 23, 08:40:35 »

AB blokk mikori?
nem a blokk számít hanem a vezérműtengelyhez kell szivattyút illeszteni  amilyen a tengely úgykell szivattyút venni ...
most mondanám  hogy a faszér kell minden hülyének tuningmotort építeni de én is így kezdtem Grin

Nem elérhető StumRobi
Hozzászólások: 948


« Hozzászólás #19091 Dátum: 2013 Október 22, 22:29:26 »

AB blokk mikori?

CD előtti Grin Grin Grin
71-es modellévtől való

30/903-63-65
'71 1300
T3 WBX 2.1
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #19090 Dátum: 2013 Október 22, 22:13:38 »

én raknám a harmincast csak még arra is kell figyelni hogy 71előtti vagy utáni mert az szabja meg hogy befér-e a vezérműkerékbe.....
AB blokk mikori?

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #19089 Dátum: 2013 Október 22, 22:02:53 »

van ottan az olajkörben egy szelep.
aztán ha hideg az olaj és ezért nagy a nyomás, akkor nem tolja be a hűtttőbe, hanem visszazavarja a blokkba.
Igen, a hideg-meleg olajos blokkos-olajhutos dologrol tudok, de ez a kisnyomas-nagynyomas dolog nekem uj. El tudom fogadni, hogy a ketto osszefugg, de eddig nem hallottam arrol, hogy csiribiri olajnyomas-szabalyzas lenne a bogarban. Ha valaki leirja normalisan, osszeszedetten, erthetoen, akkor berakom a tudasbazisba.


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #19088 Dátum: 2013 Október 22, 20:07:16 »

ok, de 26, vagy 30mm, feltételezzük, hogy nincs semmi extra a szabályzás érdekében?
én raknám a harmincast csak még arra is kell figyelni hogy 71előtti vagy utáni mert az szabja meg hogy befér-e a vezérműkerékbe.....

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #19087 Dátum: 2013 Október 22, 20:05:57 »

van ottan az olajkörben egy szelep.
aztán ha hideg az olaj és ezért nagy a nyomás, akkor nem tolja be a hűtttőbe, hanem visszazavarja a blokkba.
nagyjából igen illetve  van az olajrendszer elején és a végén is egy szabályzó

Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #19086 Dátum: 2013 Október 22, 19:09:24 »

Ez egy bogarnal hogy mukodik ?
van ottan az olajkörben egy szelep.
aztán ha hideg az olaj és ezért nagy a nyomás, akkor nem tolja be a hűtttőbe, hanem visszazavarja a blokkba.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #19085 Dátum: 2013 Október 22, 17:56:48 »

telefonnal nem gecizek tovább maj ha hazamentem

Oldalak: 1 ... 75 76 77 78 79 [80] 81 82 83 84 85 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.156 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.