www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Június 30, 19:21:22

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921183 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 53 54 55 56 57 [58] 59 60 61 62 63 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3318897 alkalommal)
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #20004 Dátum: 2014 Március 18, 20:44:52 »

Pontosra azzal sem tudod belőni. Zsolti azt akarta leírni, hogy a rugó feszítéssel nagyon nem bírod belőni jól az órát, a mutató áthelyezésével kisebb munkával elérhető egy vállalható állapot.

jah, értem. viszont azt nem, hogyha alapállásban arrébb rakom a mutatót, akkor mitől lesz pontos mindenhol, ha előtte nem egyformán csalt különböző tempóknál?  Huh

Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27138


« Hozzászólás #20003 Dátum: 2014 Március 18, 20:35:55 »

Ezt arra írtam, hogy a számlap átskálázása nem megoldás, azzal csak a sebességkijelzést lehet pontosra megcsinálni, a számláló csalni fog. Viszont a számlap megtartása és ahhoz a mutató helyes hozzáhangolása esetén a sebesség és a megtett út mérése is helyes lesz.

jah, értem. viszont azt nem, hogyha alapállásban arrébb rakom a mutatót, akkor mitől lesz pontos mindenhol, ha előtte nem egyformán csalt különböző tempóknál?  Huh

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #20002 Dátum: 2014 Március 18, 20:33:34 »

Ezt arra írtam, hogy a számlap átskálázása nem megoldás, azzal csak a sebességkijelzést lehet pontosra megcsinálni, a számláló csalni fog. Viszont a számlap megtartása és ahhoz a mutató helyes hozzáhangolása esetén a sebesség és a megtett út mérése is helyes lesz.

de ha a sebességben csal, akkor a megtett útban is, nem? tehát most sem pontos, csak szinkronban csal a sebességmérő a távolság mérővel.

Nem elérhető Sagaris
Hozzászólások: 2302


« Hozzászólás #20001 Dátum: 2014 Március 18, 20:18:34 »


1961 VW1200 DeLuxe



http://www.vulture.hu
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #20000 Dátum: 2014 Március 18, 20:12:55 »

http://www.appszoom.com/android_applications/transportation/dashboard-cam-with-speed_bdgbm_screenshots.html

Ez nem az amit kipróbáltam, de hasonló, gondolom egy csomó van belőlük.

Nem elérhető Sagaris
Hozzászólások: 2302


« Hozzászólás #19999 Dátum: 2014 Március 18, 20:10:33 »

http://www.appszoom.com/android_applications/transportation/dashboard-cam-with-speed_bdgbm_screenshots.html

Ez nem az amit kipróbáltam, de hasonló, gondolom egy csomó van belőlük.

1961 VW1200 DeLuxe



http://www.vulture.hu
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #19998 Dátum: 2014 Március 18, 20:09:21 »

de ha a sebességben csal, akkor a megtett útban is, nem? tehát most sem pontos, csak szinkronban csal a sebességmérő a távolság mérővel.
Ez akkor lenne igaz, ha 160 fölött folytatódna a skála. De ha jól értem, itt az óra át van hangolva úgy, hogy a 160-as vonalnál már 220 van, a fix áttétel pedig maradt a távolság mérésnél.

Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21999


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #19997 Dátum: 2014 Március 18, 20:06:20 »



www.elitevwclub.hu

1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE



Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27138


« Hozzászólás #19996 Dátum: 2014 Március 18, 20:06:11 »


Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Sagaris
Hozzászólások: 2302


« Hozzászólás #19995 Dátum: 2014 Március 18, 20:05:54 »


1961 VW1200 DeLuxe



http://www.vulture.hu
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27138


« Hozzászólás #19994 Dátum: 2014 Március 18, 20:05:19 »

Csak akkor úgy jársz mint haverom: Megvette a Boxer Shoptól heroin áron az új 220-as órát, aztán azt vette észre, hogy elkezdett sokat fogyasztani az autó. A számlap át volt skálázva, de a számláló az nem... Felmentünk Pestre meg vissza, ami a számláló szerint 320 km volt csak. A számlap szerint egyébként a sebesség pontos volt.

de ha a sebességben csal, akkor a megtett útban is, nem? tehát most sem pontos, csak szinkronban csal a sebességmérő a távolság mérővel.

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #19993 Dátum: 2014 Március 18, 20:04:35 »


Nem elérhető Sagaris
Hozzászólások: 2302


« Hozzászólás #19992 Dátum: 2014 Március 18, 20:03:38 »



1961 VW1200 DeLuxe



http://www.vulture.hu
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #19991 Dátum: 2014 Március 18, 19:53:21 »



Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #19990 Dátum: 2014 Március 18, 19:41:58 »

Csak akkor úgy jársz mint haverom: Megvette a Boxer Shoptól heroin áron az új 220-as órát, aztán azt vette észre, hogy elkezdett sokat fogyasztani az autó. A számlap át volt skálázva, de a számláló az nem... Felmentünk Pestre meg vissza, ami a számláló szerint 320 km volt csak. A számlap szerint egyébként a sebesség pontos volt.

hümm, nekem ez nem jutott eszembe. én arra gondoltam, hogy a teló kamerájára kipakolom a gps adatokat és szépen 10-esével lefilmezem mikor hol áll az óra és mit mutat a gps, majd gyártok egy új számlapot amin már a valós értékek lesznek

Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27138


« Hozzászólás #19989 Dátum: 2014 Március 18, 19:31:55 »

hümm, nekem ez nem jutott eszembe. én arra gondoltam, hogy a teló kamerájára kipakolom a gps adatokat és szépen 10-esével lefilmezem mikor hol áll az óra és mit mutat a gps, majd gyártok egy új számlapot amin már a valós értékek lesznek

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21999


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #19988 Dátum: 2014 Március 18, 19:29:10 »

Mivel Bripery beszólt a sebességmérőmre, gondoltam rászánok egy kis időt és bekalibrálom teljesen pontosra.
 


www.elitevwclub.hu

1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE



Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #19987 Dátum: 2014 Március 18, 19:22:39 »

Mivel Bripery beszólt a sebességmérőmre, gondoltam rászánok egy kis időt és bekalibrálom teljesen pontosra.
Leírom a tapasztalatokat, hátha más is belekezd ilyenbe. Ez a 160-as óra.

A rugót elő lehet feszíteni, de nem lesz jó, mert az lesz vele, mint az én órámmal,hogy nem lineárisan csal, nem egy valahány százalékos eltérése lesz, hanem a sebesség függvényében eltérően.
Nekem is az van, hogy 40-50-nél pontos (majdnem) 100-110 között nagyon csal, 10-12-t és 160-nál megint pontos.

Hiába az okozza a csalást, hogy a rugó gyengül, mégsem megoldás a rugó spanolása, mert valahogy a karakterisztikája is megváltozik vele.

Viszont viszonylag egyszerű módszer a mutató odébbrakása. Gyárilag a jelre kell mutatnia az index nyíl bal oldalán a számlap szélén van egy kis vonal, arra kell mutatni, de sajnos a rugó elkezd gyengülni és hiába mutat arra, nem lesz pontos az óra.
Ekkor le kell húzni a mutatót a tengelyről, kézzel, óvatosan és nagyjából annyival arrébtenni, amennyit csal az óra.

Az üveg leszedése is egyszerű, semmit nem kell csavarozni, csak a beperemezett fém kávát hátulról lefeszegetni, kinyitni egy csavarhúzóval, Nagyon puha és könnyen megy, majd visszatéve arcra fektetni egy puha rongyra és visszanyomkodni.


Elég barbár dolog, de nem látszik a legörbigetett perem ha bent az óra.

Most amikor hajszál pontosan 160-nat mutat az óra, akkor a GPS is 160-at mutat, 100-nál a GPS 102-t és 50-nél 53-at.
Ez minimális eltérés, nekem ez belefér.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #19986 Dátum: 2014 Március 18, 19:20:07 »


Teljesen új

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #19985 Dátum: 2014 Március 18, 19:17:28 »

Szereztem hozzá hátsót is!

Teljesen új,csak raktározásból,elfekvésből szedett össze egy-két kisebb szépséghibát.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14975

« Hozzászólás #19984 Dátum: 2014 Március 17, 23:16:37 »

Komolyra fordítva Vintage speednek Indult aztán kicsit más lett-különösebb oka nincs ki akartam egyszer próbálni
Értem. Ha jól tudom akkor ezt a karbit 34 és 56 között szerelték amcsi fordokra.
Majd a fogyasztásról és a tapasztalatokról számolj be.
Nem elérhető Louy
Hozzászólások: 440


(o\_!_/o)

« Hozzászólás #19983 Dátum: 2014 Március 17, 22:43:42 »

hogy szívjon vele a Tati Grin Grin Grin Grin Grin

Mert nem vagyok normális...

Komolyra fordítva Vintage speednek Indult aztán kicsit más lett-különösebb oka nincs ki akartam egyszer próbálni
Próba megvolt, akkor már mehet is vissza a 34 pict-3? Grin
Nem elérhető StumRobi
Hozzászólások: 948


« Hozzászólás #19982 Dátum: 2014 Március 17, 22:36:29 »

Miért ez a karbi került rá?

hogy szívjon vele a Tati Grin Grin Grin Grin Grin
Mert nem vagyok normális...

Komolyra fordítva Vintage speednek Indult aztán kicsit más lett-különösebb oka nincs ki akartam egyszer próbálni
« Utoljára szerkesztve: 2014 Március 17, 22:59:41 írta StumRobi »

30/903-63-65
'71 1300
T3 WBX 2.1
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14975

« Hozzászólás #19981 Dátum: 2014 Március 17, 22:33:25 »

Holley 2100
Miért ez a karbi került rá?
Nem elérhető Louy
Hozzászólások: 440


(o\_!_/o)

« Hozzászólás #19980 Dátum: 2014 Március 17, 22:28:08 »

Grin

http://www.youtube.com/watch?v=GIHOaXPdX30&feature=youtu.be

Egyhat szimpla szívó széttúrva Scat 1:25 Holley 2100, külső szűrős pumpa többi gyári cucc
Nem elérhető StumRobi
Hozzászólások: 948


« Hozzászólás #19979 Dátum: 2014 Március 17, 22:17:32 »

 Grin

http://www.youtube.com/watch?v=GIHOaXPdX30&feature=youtu.be

Egyhat szimpla szívó széttúrva Scat 1:25 Holley 2100, külső szűrős pumpa többi gyári cucc
« Utoljára szerkesztve: 2014 Március 17, 22:20:42 írta StumRobi »

30/903-63-65
'71 1300
T3 WBX 2.1
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27138


« Hozzászólás #19978 Dátum: 2014 Március 16, 06:45:15 »

...ha már így belebonyolódtam:

A gyári utasítás szerint úgy kell a 160-as órát beállítani, illetve mutató leszedése után összerakni, a rugót előfeszíteni, hogy ha átteszed a mutatót a nullás akasztó pöckön, akkor az index nyíl bal oldalánál van a számlap szélén egy pici fehér vonás, arra kell a mutatónak mutatni.

Ezt én is megcsináltam, akkor jobb lett az órám, mint kezdetben volt, de sajnos a rugó már gyengül és az állandó 10%-os eltérés megvolt végig és ez 140-nél már 14 km/h ami nagyon sok.

Ezért gondoltam balgán, hogy majd megfeszítem a rugót, aztán jó lesz, de ez nem ennyire egyszerű, mert nem csak a rugó gyengül, hanem a mágnes is, ami mozgatja a mutatót, így a kettő egyensúlya határozza meg az óra pontosságát.

Engem nagyon zavar az óra eltérése, pláne, hogy 100-nál csal a legtöbbet, de úgyis cserélem majd és más nem akarok ezzel vacakolni, mert meguntam.
minap bugneten lattam 220as orat

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #19977 Dátum: 2014 Március 15, 21:29:23 »

...ha már így belebonyolódtam:

A gyári utasítás szerint úgy kell a 160-as órát beállítani, illetve mutató leszedése után összerakni, a rugót előfeszíteni, hogy ha átteszed a mutatót a nullás akasztó pöckön, akkor az index nyíl bal oldalánál van a számlap szélén egy pici fehér vonás, arra kell a mutatónak mutatni.

Ezt én is megcsináltam, akkor jobb lett az órám, mint kezdetben volt, de sajnos a rugó már gyengül és az állandó 10%-os eltérés megvolt végig és ez 140-nél már 14 km/h ami nagyon sok.

Ezért gondoltam balgán, hogy majd megfeszítem a rugót, aztán jó lesz, de ez nem ennyire egyszerű, mert nem csak a rugó gyengül, hanem a mágnes is, ami mozgatja a mutatót, így a kettő egyensúlya határozza meg az óra pontosságát.

Engem nagyon zavar az óra eltérése, pláne, hogy 100-nál csal a legtöbbet, de úgyis cserélem majd és más nem akarok ezzel vacakolni, mert meguntam.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #19976 Dátum: 2014 Március 15, 21:09:48 »

Lenne egy kérdésem.
Mennyi az a fordulat, amit még a gyári alkatrészek elbírnak deformáció nélkül? Kb is elég.


Ezt így nem lehet meghatározni, mert a gyári alkatrészek is nagy szórást mutatnak így 40 év elteltével.

Gene Berg azt írta, hogy 5000 az a fordulat, amely alatt a motor egészen sokat kibír, utána pedig elkezd beverődni a csapágy sokkal gyorsabban a blokkba. Ha ellensúlyos (counter balance weighted) főtengelyt használsz, akkor 6000.

Nekem a kiegyensúlyozott, ellensúlyos motorom 4000-5000 között nagyon szépen forog. Csendben (relatív!) és rezgésmentesen. Egyes kisebb motorok 7000-ig is elforognak.

A gyári hajtórudakra azt mondják max 150 ló.

5000-et lazán bírnak ezek a motorok gyári cuccokkal is.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #19975 Dátum: 2014 Március 15, 21:05:08 »


Hogy legyen valami építő hozzászólás is, a 160-as órákból volt két féle. Az egyiknek a mutató ellenrugója fixen be van kötve, a másiknak van egy nagyon kicsi csavar a rugó tövében, amivel feszíteni lehet a rugót, így a mágnes ellensúlyozandó nem mozdul ki annyira a mutató.

Sajnos az én órám nem ez a kis csavaros típus ( a typ3-asom az volt, pedig teljesen más óra, de a 160-as órákban is volt ilyen meg olyan), ezért fogtam a rugó végét egy kis laposfogóval és elgöbítettem, hogy feszesebb legyen. Először az óra 10-zel kevesebbet mutatott 100-nál, aztán elkezdtem görbítgetni a rugót és ez lett belőle.

Mivel kurva szar szétszedni az órát, valamint nem tudod meghatározni, hogy mennyit feszíts a rugón, itt feladtam.
Aztán a kerekeket is lecseréltem és most ez van, nem állandó százalékot csal, hanem változik a sebesség függvényében...  Undecided

Azért sem állítgattam tovább, mert akarok egy 220-as órát.


Találtam egy képet, nem pont az, ez egy 60-as évekbeli óra, de itt meg egy ék zárja be a rugó egyik végét, itt meg úgy lehet feszíteni (kalibrálni) hogy kihúzod az éket, megfeszíted kicsit a rugót és visszaszorítod a rugót az ékkel.

« Utoljára szerkesztve: 2014 Március 15, 21:16:44 írta Varázsló »

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5800


redgear.hu

« Hozzászólás #19974 Dátum: 2014 Március 15, 20:29:35 »


Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8606


« Hozzászólás #19973 Dátum: 2014 Március 15, 20:05:43 »

Lenne egy kérdésem.
Mennyi az a fordulat, amit még a gyári alkatrészek elbírnak deformáció nélkül? Kb is elég.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #19972 Dátum: 2014 Március 15, 17:53:26 »





Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #19971 Dátum: 2014 Március 15, 17:42:52 »


Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #19970 Dátum: 2014 Március 15, 16:46:42 »



Ja, hazudtam, valójában 40-et csal, 130 végsebessége és ezt is csak lejtőn tudja.
Hátszelet kihagytad! Grin

Tóth Zoltán
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #19969 Dátum: 2014 Március 15, 16:34:28 »



Gondolom nagyobb sebességnél meg arányosan többet, ezt lehet látni a videon is, ha az ember valós 160-170-nel megy, nem így hagyja le a teherautókat.



Ja, hazudtam, valójában 40-et csal, 130 végsebessége és ezt is csak lejtőn tudja.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #19968 Dátum: 2014 Március 15, 09:33:21 »

Janó dob, köszönhetően neked.
:-)

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21999


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #19967 Dátum: 2014 Március 15, 08:28:15 »

Igen, de a km óra 8-cal többet mutat a valós sebességnél.




Nagyon komoly Smiley

Gondolom nagyobb sebességnél meg arányosan többet, ezt lehet látni a videon is, ha az ember valós 160-170-nel megy, nem így hagyja le a teherautókat.

De biztos sokan csodálkoztak a pályán, hogy megy a kis dudu kocsi Grin Grin

www.elitevwclub.hu

1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE



Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8606


« Hozzászólás #19966 Dátum: 2014 Március 15, 08:25:25 »

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #19965 Dátum: 2014 Március 15, 08:15:45 »

Ez vegul honnan lett?

Janó dob, köszönhetően neked.
:-)

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Oldalak: 1 ... 53 54 55 56 57 [58] 59 60 61 62 63 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.169 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.