www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2024 Március 28, 20:48:40

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Tawaszi Rallye
Budapest
2024. május 11.
920121 Hozzaszólás 218 Témában írta 1606 Felhasználó
Legújabb tag: Stoye
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 2679514 alkalommal)
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27018


« Hozzászólás #22164 Dátum: 2019 Szeptember 16, 14:51:20 »

Volt egy 2,4-es typ4-em, amit eladtam és ennek a helyére kerestem valami élhetőt. Nekem a Varázsló motorja tetszik, az 1776-os, ahhoz hasonlót szeretnék összehozni, gyűjtögetek rá. Ezért is érdeklődtem a hengerfejek után, mert minden a fejben dől el! Cheesy Cheesy Cheesy Meg is érkeztek a válaszok, pl. callok sokat hozzátett az ismereteimhez.

Itt ír róla Varázsló:
http://oettingertsv.blogspot.com/

A gsattila által belinkeltek közül meg ez keltette fel az érdeklődésemet:
https://www.vwheritage.com/211100037-engine-ssp-all-new-1776-no-exchange-needed-vw-spare
az enyémet is ki lehet próbálni, ha kell összehasonlítási alap.

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8591


« Hozzászólás #22163 Dátum: 2019 Szeptember 16, 14:04:58 »

melyik az? mesélsz a tervekről milyen lesz? én is azaz mi is építés előtt ☺ vagyunk
Volt egy 2,4-es typ4-em, amit eladtam és ennek a helyére kerestem valami élhetőt. Nekem a Varázsló motorja tetszik, az 1776-os, ahhoz hasonlót szeretnék összehozni, gyűjtögetek rá. Ezért is érdeklődtem a hengerfejek után, mert minden a fejben dől el! Cheesy Cheesy Cheesy Meg is érkeztek a válaszok, pl. callok sokat hozzátett az ismereteimhez.

Itt ír róla Varázsló:
http://oettingertsv.blogspot.com/

A gsattila által belinkeltek közül meg ez keltette fel az érdeklődésemet:
https://www.vwheritage.com/211100037-engine-ssp-all-new-1776-no-exchange-needed-vw-spare
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #22162 Dátum: 2019 Szeptember 16, 13:54:00 »

1776-ból több nagyon jó verzió van:

- Én szeretem azt is amikor gyári szelepméreteket kap (35,5/32), meg egy W100 tengelyt, 8,5:1 sűrítést és 2 Weber IDF-et vagy Dellorto DRLA-t 28-30 venturikkal. Ez pont olyan mintha a bogárból anno csináltak volna egy GTI-t. Szinte minden egyéb maradhat gyári.

- A következő lépcső nekem a kedvenc. Szerintem ez testesíti meg a legtöbbek által kívánt motort. Még nyomatékos, lehet vele gyorsulgatni, stabil. Ez 39-40/35,5 szelepes hengerfejeket jelent finoman túrva, W110 tengelyt, szintén 8,5:1 sűrítést és a fenti karbikba 30-32 venturikat. Ez továbbra is jól használható akár napi szinten, már nem árt ráfejleszteni a hűtésre, ez kéri a szimpla erősített rugót. Ezt a középutat még a hengerfej megmunkálásától, a venturitól, a kipufogótól és a himbasortól függően széles skálán be lehet hangolni egész közel az előző visszafogottabb, de akár a következő hegyesebb verzióhoz is.

- A harmadik verzióval kivesszük utcai 1776-ból a maximumot, de ez a hétköznapokon már nem feltétlenül érezhető, inkább csak ha gyorsulgatni akarunk. Ez az előző verzió maximumra hangolt változata, amikor minden ugyanaz, de W120 tengely van a motorban, illetve minden a max felé van eltolva: a 40/35,5 szelepes fejek nagyon megtúrva (+szelepvezetők kúposra esztergálva, szelepek átköszörülve). Venturi szigorúan 32-es, kipufogó is forgósabb motorhoz, esetleg sűrítés is egy picit mehet feljebb. Viszont ez már kívánja a dupla rugót, alu HD nyomórudakat és a hűtésre is rá kell fejleszteni.

Az, hogy a fenti variációkat melyik fejjel valósítod meg, az csak pénztárcafüggő. Mindegyikből van nagy szelepes, mindegyik túrható, de a 043 pl. erősebb a 041-nél. El kell dönteni, hogy megéri-e a többlet költséget a golyóálló 043 fej, vagy elég olcsóbban a 041, hiszen úgyse rúgod hidegen, vigyázol gyertyacserénél a rövidebb menetekre, stb.

Én anno az oxyboxerhez 044 néven árult, valóban 043 40/35,5 rozsdamentes szelepes fejeket vettem gyárilag erősített rugókkal. Nekem az volt a lényeg, hogy erős legyen. Aztán úgyis kifúrtam az új fejekből a vezetőket, megtúrtam a csatornákat, csináltam rövidebb és a csatornába kúposan benyúló vezetőket, átköszörültettem a szelepeket és át lett marva dupla rugóhoz. Szóval nekem csak a jó alap kellett.

Azt még áruld el, klasszikus 1776-os blokkra melyiket szokták rakni?

Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #22161 Dátum: 2019 Szeptember 16, 11:54:46 »

Én ár-érték arány miatt 043-at vettem gyári szelep mérettel.
Nem forgós motor lesz.

Azt még áruld el, klasszikus 1776-os blokkra melyiket szokták rakni?

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Elérhető abes
Hozzászólások: 14827

« Hozzászólás #22160 Dátum: 2019 Szeptember 16, 11:43:10 »

040, 041, 043...
Azt még áruld el, klasszikus 1776-os blokkra melyiket szokták rakni?
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #22159 Dátum: 2019 Szeptember 16, 09:52:56 »

040, 041, 043 öntésű fejeket gyárilag is csináltak, gyári szelepméretekkel. Ezek közül a 040, 041 szerkezetileg pont olyan mint egy gyári, de a 041 fejet lehet venni nagyszelepesben (39/35,5), ami így olyan mintha lenne egy gyári fejed nagyszelepesítve, de kb. ennyi, nincs megerősítve a kritikus helyeken. A 043 fejet is szerelték gyárilag VW motorra gyári szelepméretekkel, viszont ezek már nagyon erős fejek, más az öntésük mint a többi gyári fejnek, a kritikus részeken erősebbek és gyertyából is hosszúmenetes kell bele. Ezekből is lehet venni újonnan nagyszelepeset (35,5/40, 37/42). Ezek nagyon jó hengerfejek, utcai motorra örök darabok. 044 az egy az egyben aftermarket fej, direkt tuningra kitalálva. Szintén erősített mint a 043, a csatornái nagyobbak, úgy rémlik a hűtőborda is több rajta. Ennek rengeteg fajtája van szelepméretben és csatorna megmunkálásban egyaránt. Emiatt van, hogy szélesebb skálán mozog az ára, mert létezik belőle pl. szinte gyári járatokkal bíró 35,5/40 szelepes és D-portos 37/42 szelepes is.  

Köszi! Ezt a vwheritage.com oldalt nem is ismertem, és megtaláltam rajta, amit szeretnék építeni, komplett motort. Alatta sok minden le van írva, hozzászólásokban is van plusz infó. Köszi még egyszer!

Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5774


redgear.hu

« Hozzászólás #22158 Dátum: 2019 Szeptember 16, 09:52:26 »

megtaláltam rajta, amit szeretnék építeni, komplett motort.
melyik az? mesélsz a tervekről milyen lesz? én is azaz mi is építés előtt ☺ vagyunk
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8591


« Hozzászólás #22157 Dátum: 2019 Szeptember 16, 08:33:15 »

Itt csak a 044 van. https://www.cbperformance.com/044-Cylinder-Heads-s/330.htm
A 040 úgy tudom "standard" fej, de ólommentes benzinre.
A 041 nagyobb szelepekkel, és gyártó specifikus kialakításokkal. l.d.: https://www.vwheritage.com/ac101322-cylinder-head-041-39-x-32mm-85587mm-with-single-valve-springs-vw-spare
Nem értek hozzá már, csak azért válaszolok, nehogy Vili tegye álnév alatt Smiley

Köszi! Ezt a vwheritage.com oldalt nem is ismertem, és megtaláltam rajta, amit szeretnék építeni, komplett motort. Alatta sok minden le van írva, hozzászólásokban is van plusz infó. Köszi még egyszer!
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11536

« Hozzászólás #22156 Dátum: 2019 Szeptember 15, 21:25:19 »

Itt csak a 044 van. https://www.cbperformance.com/044-Cylinder-Heads-s/330.htm
A 040 úgy tudom "standard" fej, de ólommentes benzinre.
A 041 nagyobb szelepekkel, és gyártó specifikus kialakításokkal. l.d.: https://www.vwheritage.com/ac101322-cylinder-head-041-39-x-32mm-85587mm-with-single-valve-springs-vw-spare
Nem értek hozzá már, csak azért válaszolok, nehogy Vili tegye álnév alatt Smiley

Srácok itt egy hülye kérdés, valaki nem tudna rá normálisan válaszolni? Cheesy Cheesy Cheesy
Keresőben nézegettem, de vagy nem tudom használni, vagy nincs ilyen. Cheesy
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3282


« Hozzászólás #22155 Dátum: 2019 Szeptember 14, 11:04:45 »

Helló!

Magyarázza már el nekem valaki, hogy mi a különbség a 040, 041, 044 hengerfejek között! Köszi!
Nagyobb motor, vagy "hegyesebb" tunying motorra a 044-et szokták ajánlani, több levegő tud a henger e jutni.
Esetleg Callookot keresd ő biztos többet tud
« Utoljára szerkesztve: 2019 Szeptember 14, 11:12:30 írta gas »

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3282


« Hozzászólás #22154 Dátum: 2019 Szeptember 14, 11:01:34 »


Szia!
A szelep méretben különböznek, és ha jól tudom a szívó csatorna kalakíás is más
« Utoljára szerkesztve: 2019 Szeptember 14, 11:05:29 írta gas »

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8591


« Hozzászólás #22153 Dátum: 2019 Szeptember 14, 10:34:36 »

Helló!

Magyarázza már el nekem valaki, hogy mi a különbség a 040, 041, 044 hengerfejek között! Köszi!
Srácok itt egy hülye kérdés, valaki nem tudna rá normálisan válaszolni? Cheesy Cheesy Cheesy
Keresőben nézegettem, de vagy nem tudom használni, vagy nincs ilyen. Cheesy
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8591


« Hozzászólás #22152 Dátum: 2019 Szeptember 03, 22:27:31 »

Helló!

Magyarázza már el nekem valaki, hogy mi a különbség a 040, 041, 044 hengerfejek között! Köszi!
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3282


« Hozzászólás #22151 Dátum: 2019 Március 15, 21:48:19 »

Hajrá  Cheesy
Mikor lesz a verseny?

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18387


1969

« Hozzászólás #22150 Dátum: 2019 Március 15, 13:10:03 »

Hajrá  Cheesy
Mikor lesz a verseny?
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3282


« Hozzászólás #22149 Dátum: 2019 Március 14, 23:14:33 »

Üdv!
Egy kis helyzet jelentés, beneveztünk a májusi 24h-s versenyre, hogy kicsit ütőképesebbek legyünk, az alváz-futómű is erősítve lesz, illetve egy rendes motorunk is lesz.
Sikerült egy AR-es blokkba épített, jó állapotú 1.6—os motort szerezni, (köszi callok), amiben van egy w120-as tengely,igaz a rajtlévő fejek repedtek voltak, de már meg van a nagyszelepes "új"fejek, amik a szívócsőhöz lesznek igazítva, egy ilyen motort, jó karbival lehet kihasználni, így vettünk egy pár 36-os dellortot, középenfordítós rudazattal(köszi tati) illetve lesz +külső olajhűtő is, 009—es gyújtásal lesz összerak a.
Egyenlőre" csak " alkatrészhalmaz, de bízom benne, hogy 1-2 héten belül ketyeg.
« Utoljára szerkesztve: 2019 Március 14, 23:19:15 írta gas »

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #22148 Dátum: 2018 December 21, 10:00:28 »

Én Mareszon keresztül vagy a Merkinél csináltatom a gépmunkát. Mindkét helyen megcsinálnak egyben mindent. Mindkét helyen tudják mire kell figyelni.

Wink Wink Wink

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13940


30-347-1939

« Hozzászólás #22147 Dátum: 2018 December 19, 21:40:56 »

Van, aki nem csak ígérget, és egy nullahármast visszahozna a halálból. Vagy nagy flex?

Sajnos egyre kevesebb az idő mindenre is! Ezért voltam kénytelen én is másra bízni a bogár munkáit. Nincs idő a tanulásra.

Most én is megtorpantam egy picit, pedig közel lenne a vége. De a vén munkásokra épül ez az ország, mert mi még csinálunk valamit. Dolgozni nem akarnak a fiatalok. Pedig én segítenék, ha ráérnék. Sad

Elérhető abes
Hozzászólások: 14827

« Hozzászólás #22146 Dátum: 2018 December 19, 19:34:28 »

Van, aki nem csak ígérget, és egy nullahármast visszahozna a halálból. Vagy nagy flex?
Most erre mit mondjak?
Lassan ott tartok, hogy kénytelen leszek venni egy aparátot és megtanulni a lakatolást.  Undecided

Már nem is mondanak összeget csak elhajtanak a faszba.
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2438


« Hozzászólás #22145 Dátum: 2018 December 19, 19:16:27 »

Van, aki nem csak ígérget, és egy nullahármast visszahozna a halálból. Vagy nagy flex?
Nem elérhető nagybub
Hozzászólások: 155


« Hozzászólás #22144 Dátum: 2018 November 06, 12:45:56 »

http://www.cbperformance.com/product-p/3268.htm

Egy ilyen szett felszerelésénél a gázrudazat nem ér be a hűtőházba?
A megfordított karbik "simán" beszerelhetők?
(könnyebb lenne az esetleges állításuk)
Nem elérhető nagybub
Hozzászólások: 155


« Hozzászólás #22143 Dátum: 2018 November 06, 09:06:10 »

Igen, köszönöm, ezeket olvastam,egy 1835-ös motor lenne, a 110-es tengellyel, nem akarok nagyobbat,nem versenyezni kell.
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #22142 Dátum: 2018 November 06, 07:41:31 »

Az Engle 3 sorozatot gyárt typ1 szívó motorokhoz:

W: A legkorábbi fejlesztése az Engle-nek VW-hez. Az egész sorozatot közepes emelés jellemzi, ami miatt passzol a gyári, de akár a nagy emelésű himbákhoz is. Emiatt egy jó (univerzáls) tengely. Simán összepárosítod a gyári vezérlés alkatrészeivel, de ha később himbasort cserélsz, azzal is jól fog működni. Mivel régóta és sokan használják, rengeteg jó motor recept van hozzá az utcai kategóriában (1,6-1,8-1,9L).

FK: A W sorozathoz képest okosabb tengely. Mivel kicsi az emelése, kötelezően nagy emelésű himbasorral szerelendő, abból is a nagyobb 1,4-es áttétel ajánlott. Ez a megoldás (kis emelés a tengelynél) kíméli a vezérlés alkatrészeit. Viszont költségesebb az alkalmazása, mert egy kielégítő minőségű nagy áttételű himbasor 400 Eurotól kezdődik. Ezeket a tengelyeket jellemzően komolyabb, prémium motoroknál használják, ahol eleve cserélik a vezérlés összes alkatrészét (2,1-2,3L).

VZ: Ez az Engle nem túl népszerű tengelye. Nagyon nagy az emelése. Igazándiból olyan érzése van az embernek, hogy ezt csak azért fejlesztették, hogy legyen ilyen is a kínálatban. Nem sokan építenek vele motort, tényleg csak nagyon egyedi összeállításoknál jöhet szóba.

A Scat nem csinált 3 sorozatot, nekik egy sorozaton belül (C) van kisebb és nagyobb emelésű tengelyük, ezért erre figyelni kell vásárláskor. Könnyen belefuthat az ember abba, hogy kinéz egy 280 körüli tengelyt amivel csak a nyitási időket tekintve egy pörgős 1,8 motor építhető, de ha kicsi emelése, akkor borítja az egész koncepciót. Viszont ha egy motorépítő ismeri a Scat palettáját, rááll erre a márkára, akkor a kis kínálatból egyszerűbb tengelyt választani. Emellett a Scat nem csak tengelyt gyárt, hanem tőkéket, himbasort, nyomórudat, szeleprugót, stb. ezáltal könnyebben összeállítható egy komplett, jól összepasszoló rendszer.

Lehetnek olyan különbségek is, hogy pl. a SCAT tengely ki van könnyítve azokon a részeken ahol a hosszú löketű főtengely sonkái elérnék a vezérműtengelyt. Ezt az Engle W sorozatánál neked kell megfaragni (bár talán az FK sorozata ugyanúgy gyárilag használható a hosszú lökethez).

Lényeg, hogy mindkét márka rendben van, ha a motorhoz passzoló "méretet" választasz. Én nem bonyolítom az életemet, jellemzően Engle tengelyt használok, mert abból több "méretet" építettem már be több motorba. Sok Engle tengelyes motort próbáltam, így azzal van tapasztalatom.

Engle W 110 és Scat C35-ös között különbség?
Akár minőségben,akár tartalomban,tapasztalatok ezekkel a tengelyekkel,érdekelne a véleményetek.

Nem elérhető nagybub
Hozzászólások: 155


« Hozzászólás #22141 Dátum: 2018 November 05, 09:50:40 »

Köszönöm,az Engle fele hajlok, jó cikket találtam viszont a belinkelt oldalon a DRLA karbikról,hasznos!
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3282


« Hozzászólás #22140 Dátum: 2018 November 05, 07:50:21 »

Ha már különbség........
https://www.flat4ever.com/carbus-centraux-sur-1600/?fbclid=IwAR24SHXXWJhgj0gzTaSVN2XYR97nbgWrzU8WwzsuOHE2eJPXpblDhCQ-moU

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3282


« Hozzászólás #22139 Dátum: 2018 November 05, 07:48:59 »

Engle W 110 és Scat C35-ös között különbség?
Akár minőségben,akár tartalomban,tapasztalatok ezekkel a tengelyekkel,érdekelne a véleményetek.
A csp szerint 284'  ill.286' ez "szerintem" nem különbség, vagy legalábbis nagyon ügyesen kell az egész egységgel sáfárkodni, hogy ez érezhető legyen..., eddig a forum nyilvánossága előtt épült motorok nagy részében engle van, de ha "jólemlékszem" a Varázsló rakott vagy tervezett az egyik motorjába c25 tengelyt, mert hogy a scat autentikusabb

https://www.csp-shop.de/motor/nockenwellen-typ-1-109-015-1265-28010b.html

https://www.csp-shop.de/motor/nockenwellen-typ-1-109-015-1277s-21537a.html

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető nagybub
Hozzászólások: 155


« Hozzászólás #22138 Dátum: 2018 November 02, 21:46:37 »

Engle W 110 és Scat C35-ös között különbség?
Akár minőségben,akár tartalomban,tapasztalatok ezekkel a tengelyekkel,érdekelne a véleményetek.
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #22137 Dátum: 2018 November 01, 17:46:05 »

Én Mareszon keresztül vagy a Merkinél csináltatom a gépmunkát. Mindkét helyen megcsinálnak egyben mindent. Mindkét helyen tudják mire kell figyelni.

Köszönöm mindenkinek.

A Merki-féle folyamatot kb ismertem, ill azt tudtam hogy ő a blokkot is síkolja.

Az fő bajom, hogy olyan helyet nem is találtam eddig ahol mindent meg tudnának csinálni, a HF-re is van ember de a többit nem tudja vállalni, aki nekem csinálta, már csak sorosHF-t javításra álltak be.

Akiket hívtam, azt mondja először látni kell utána mond árat, de ilyen helyre nem vinném ahol még nem is láttak typ1 motort, egy helyen mondtak 25-öt + csapágy a főtengelyre, a többit nem tudja, már rég csináltak bogár motort.

Ill, közben kaptam tel.számot Mezőszilasra, a Fortuna Bt-hez, eddig mindenki őket ajánlotta, 1-2 műhely is.

Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3282


« Hozzászólás #22136 Dátum: 2018 Október 31, 22:18:32 »

Mintha Kazános Zsolti barátomnak lenne ilyen. Megkérdezem.
Ok.
Az fontos, hogy a 112 lovas motoré legyen, mert a többi, asszem még cikkszámra is megegyezik a bogáréval

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13940


30-347-1939

« Hozzászólás #22135 Dátum: 2018 Október 31, 20:22:48 »



De, hogy ide igazán illő is legyen
Keresek wbx 2.1-s 112 lovashoz vez.tengelyt, vagy w100 vez.tengelyt
Mintha Kazános Zsolti barátomnak lenne ilyen. Megkérdezem.
« Utoljára szerkesztve: 2018 Október 31, 20:26:16 írta sparkafer »

Elérhető abes
Hozzászólások: 14827

« Hozzászólás #22134 Dátum: 2018 Október 31, 09:12:25 »

Ill, közben kaptam tel.számot Mezőszilasra, a Fortuna Bt-hez, eddig mindenki őket ajánlotta, 1-2 műhely is.
Forest talán náluk csináltatta a blokkját.
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3282


« Hozzászólás #22133 Dátum: 2018 Október 31, 08:08:12 »

Köszönöm mindenkinek.

A Merki-féle folyamatot kb ismertem, ill azt tudtam hogy ő a blokkot is síkolja.

Az fő bajom, hogy olyan helyet nem is találtam eddig ahol mindent meg tudnának csinálni, a HF-re is van ember de a többit nem tudja vállalni, aki nekem csinálta, már csak sorosHF-t javításra álltak be.

Akiket hívtam, azt mondja először látni kell utána mond árat, de ilyen helyre nem vinném ahol még nem is láttak typ1 motort, egy helyen mondtak 25-öt + csapágy a főtengelyre, a többit nem tudja, már rég csináltak bogár motort.

Ill, közben kaptam tel.számot Mezőszilasra, a Fortuna Bt-hez, eddig mindenki őket ajánlotta, 1-2 műhely is.

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #22132 Dátum: 2018 Október 31, 07:26:51 »

Ott érdemes megkérdezni ahol csinálják majd, már csak azért is, mert a műszaki tartalom is eltér gyakran. Pl. Merki-féle gépmunka jóval többet ad mint amennyivel többe kerül egy nem bogár műhelyes gépmunkához képest.

De kb. ezek az árak:

- Gépmunka "mezei" gépműhelyben (vonalba fúrás, főtengely köszörülés, hajtókar perselyezés, + összes csapágy (nyugvó, hajtókar)) 60-80ezer

- Az előbbi gépmunka de bogaras gépműhelyben, ahol tudatosan leellenőriznek 1-2 bogár blokknál kényes dolgot (pl. tőcsavarok) 80-100ezer

- Gépmunka a Merkinél, aki az előbbieken kívül kiszedi az összes tőcsavart, lesíkolja a blokk közepet, a főtengely helyén kívül fúrja a vezérműtengely, az olajpumpa, a szimering helyét. Perselyezi a szíjtárcsa olajvisszavezető agyának furatát. Újra marja a henger felfekvő felületeket (úgy hogy azokat kiórázza és tökéletesen egyező lesz a dugattyúkiállás). Mindent ellenőriz, mér (tőke furat ovalitás, olajnyomásszelep kopás, hajtókar nyúlás). Emellett a Merki a lendkerék felőli vállas csapágynál nem egy teljes váll-túlmérettel marja fel a blokkot, hanem csak rendbe teszi a felületet és a csapágyat forgácsolja. 100-120ezer

Ezek az árak kb. tapasztalati árak. Évről-évre változnak a dolgok, minden eset más és más. Szóval érdemes árat kérni a kiválasztott műhelyben. Illetve ezek nem tartalmazzák a blokk-hengerfej felmarását, amit 20-30ezer/blokk, 20/30ezer/2 hengerfej áron szoktak kb. megcsinálni. 

Valaki esetleg tudja az aktuális gép munka árakat, kb.
Vonalba fúrás, főtengely köszörülés, ill, a 1776-os hengerekhez a blokkot-hengerfejet kimarni.
A főtengelyre találtam itt műhelyt de a blokkot-HF-t nem vállalják.

Elérhető abes
Hozzászólások: 14827

« Hozzászólás #22131 Dátum: 2018 Október 30, 18:46:03 »

Valaki esetleg tudja az aktuális gép munka árakat, kb.
Vonalba fúrás, főtengely köszörülés, ill, a 1776-os hengerekhez a blokkot-hengerfejet kimarni.
A főtengelyre találtam itt műhelyt de a blokkot-HF-t nem vállalják.
Merkit hívd, asszem mindenki hozzá hordja...
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3046


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #22130 Dátum: 2018 Október 30, 05:44:28 »

Valaki esetleg tudja az aktuális gép munka árakat, kb.
Vonalba fúrás, főtengely köszörülés, ill, a 1776-os hengerekhez a blokkot-hengerfejet kimarni.
A főtengelyre találtam itt műhelyt de a blokkot-HF-t nem vállalják.
Tati talán tud összegszerűséget, de konkrét gépmunkára műhelyt már nem biztos.

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
1999 Citroën Saxo 1.1
IFA HP 401
SKIF M1
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3282


« Hozzászólás #22129 Dátum: 2018 Október 29, 20:51:16 »

Valaki esetleg tudja az aktuális gép munka árakat, kb.
Vonalba fúrás, főtengely köszörülés, ill, a 1776-os hengerekhez a blokkot-hengerfejet kimarni.
A főtengelyre találtam itt műhelyt de a blokkot-HF-t nem vállalják.

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3282


« Hozzászólás #22128 Dátum: 2018 Október 02, 20:05:24 »

tehát mentek tavasszal is?
nem tudom Azn..........már gyűjtjük az alkatrészeket Wink

ugyanitt megkíméltgarázsbantartottnemdohányzótemplonbajárós '67-es bogár eladó  Grin

De, hogy ide igazán illő is legyen
Keresek wbx 2.1-s 112 lovashoz vez.tengelyt, vagy w100 vez.tengelyt

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18387


1969

« Hozzászólás #22127 Dátum: 2018 Október 02, 08:33:01 »

Köszönjük
Kemény volt az a 24 óra, de minden perce megérte.
Ja és igazából a csavaró erőktől repedt el az alváz, nem az ütközéstől,  de már ellestük a bajabugokon ki van merevítve a fotóművége a bukócsőhöz, amikor 60-80-al beesik egy visszafordítóba, kilincsel előre:)....., ezektől az oldalirányú erőktől görbült az összekötő is
Itt vannak képek, ill majd lesznek még videók is
https://www.facebook.com/71-Garage-163210137580747/?__tn__=kCH-R&eid=ARBLKhG7Nwj7f3Ep8BrYJuP8nInTaB_sDpWe1VBr72BWnqRXpTVd9ZbCZCmsaoU0MzvXUx2W-m-S5b5J&hc_ref=ARTwy1nddapAo2f9uaqrsldQb7UwgQWScLTgDs8Ddt3IFvoCZCY1L0XncFrBvt2m_cw&__xts__
  • =68.ARBY2qNBqBjYhqN4ixHql3FiprqJvFnp6P6KYCFe3mbGwzBUc5NXzAtLkC7LvFeibdVC7siS2ZZQvY5c9kGzARvZYKCyA4ZqLwFHIA0ujoVBleulZuWvodVYMy7qVBjrhCUt2eIuGG_aEFd2NSYtsHiqhxLazKhYrYfOBKu-luaw6WLC6UdJgg
tehát mentek tavasszal is?
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3282


« Hozzászólás #22126 Dátum: 2018 Október 02, 08:04:11 »

Köszönjük
Kemény volt az a 24 óra, de minden perce megérte.
Ja és igazából a csavaró erőktől repedt el az alváz, nem az ütközéstől,  de már ellestük a bajabugokon ki van merevítve a fotóművége a bukócsőhöz, amikor 60-80-al beesik egy visszafordítóba, kilincsel előre:)....., ezektől az oldalirányú erőktől görbült az összekötő is
Itt vannak képek, ill majd lesznek még videók is
https://www.facebook.com/71-Garage-163210137580747/?__tn__=kCH-R&eid=ARBLKhG7Nwj7f3Ep8BrYJuP8nInTaB_sDpWe1VBr72BWnqRXpTVd9ZbCZCmsaoU0MzvXUx2W-m-S5b5J&hc_ref=ARTwy1nddapAo2f9uaqrsldQb7UwgQWScLTgDs8Ddt3IFvoCZCY1L0XncFrBvt2m_cw&__xts__
  • =68.ARBY2qNBqBjYhqN4ixHql3FiprqJvFnp6P6KYCFe3mbGwzBUc5NXzAtLkC7LvFeibdVC7siS2ZZQvY5c9kGzARvZYKCyA4ZqLwFHIA0ujoVBleulZuWvodVYMy7qVBjrhCUt2eIuGG_aEFd2NSYtsHiqhxLazKhYrYfOBKu-luaw6WLC6UdJgg

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18387


1969

« Hozzászólás #22125 Dátum: 2018 Október 02, 07:51:26 »

Igazából ami gázabb, hogy eltört az alváz....

fárasztó lehetett, de biztos jó móka Grin Grin
gratula!
Oldalak: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.172 másodperc alatt készült el 19 lekéréssel.