www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 05, 19:51:59

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921193 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 333 334 335 336 337 [338] 339 340 341 342 343 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 12993848 alkalommal)
Nem elérhető jhonny
Hozzászólások: 13


« Hozzászólás #67104 Dátum: 2013 április 29, 09:37:34 »

kilyukadt Undecided,nem lehet kendácsolni másikat kell venni akár bontottat

Köszi! Az új gyárinak elég húzós az ára  Cry
Valaki próbálkozott már a brazil utángyártottal helyettesíteni?
Erre gondolok:
http://www.vwheritage.com/vw_spares_Brake-servo-VW-Brazil-Studs-89mm-55mm-211612103G_act_shop.product_pID_196659_lang_EN_country_GB.htm?crumbStartPage=1
A felfogatás csak a különbség : 72mm x 72mm helyett 89mm x 55mm
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29079


Road Force One

« Hozzászólás #67103 Dátum: 2013 április 29, 08:19:12 »

Igen. Csavarokat azért ellenőrizd, hátha csak meglazultak.

Még ez lett volna a másik ötlet, de ugyebár ahhoz is le kell kapni a karbit, emrt a generátortól nem lehet hozzáférni...
Köszi a megerősítést! Kezfogas

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14977

« Hozzászólás #67102 Dátum: 2013 április 29, 08:14:35 »

Nálamjobbanhozzáértők!
Ha a képen jelzett helyen sprickol a benzin, akkor az jó eséllyel a gyorsítómembrán halálát jelenti?
Igen. Csavarokat azért ellenőrizd, hátha csak meglazultak.
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29079


Road Force One

« Hozzászólás #67101 Dátum: 2013 április 29, 08:12:36 »

Nálamjobbanhozzáértők!
Ha a képen jelzett helyen sprickol a benzin, akkor az jó eséllyel a gyorsítómembrán halálát jelenti?




[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #67100 Dátum: 2013 április 28, 22:42:06 »

oké jóó..csak el volt rakva.. így nap végére már túlbonyolítottam.. Cheesy
na, akkor működött a távgyógyítás :-)
tedd a monitorra a kezed..... (a'la gyurcsók) :-)



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #67099 Dátum: 2013 április 28, 22:24:18 »

Sziasztok!


Mi lehet a probléma? Kilyukadt a membrán?   Huh
Lehet orvosolni házilag vagy szervízben? Remélem meglehet csinálni és nem kell beruházni egy újba.


kilyukadt Undecided,nem lehet kendácsolni másikat kell venni akár bontottat

Nem elérhető kiszely17
Hozzászólások: 37


...

« Hozzászólás #67098 Dátum: 2013 április 28, 21:56:24 »

oké jóó..csak el volt rakva.. így nap végére már túlbonyolítottam.. Cheesy
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18490


1969

« Hozzászólás #67097 Dátum: 2013 április 28, 21:52:19 »

és ki gyógyította meg?
hát igen... :-)))
nem emlékszem.. Evil
biztos valami rosszarcú volt Grin
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #67096 Dátum: 2013 április 28, 21:47:50 »

a 180 fokkal elforgatott gyújtás nálam is megtörtént első gyújtás rárakáskor.
és ki gyógyította meg?
hát igen... :-)))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18490


1969

« Hozzászólás #67095 Dátum: 2013 április 28, 21:43:17 »

Újabb ratyi probléma... indításnál a karbiból ahol éppen tud puffog ki a nagy nyomás.. (solex 30-1) már 2 karbit próbáltam és ugyanaz a tünet. valamennyi benzint viszont eléget mert éppen lehel a kipufogó egy kis füstöt. ez mitől lehet? gyújtás be van állítva..
járt már ez a motor nálad? történt valami hogy most nem?

a 180 fokkal elforgatott gyújtás nálam is megtörtént első gyújtás rárakáskor. ellenőrizd a gyújtás sorrendet/kábeleket,
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #67094 Dátum: 2013 április 28, 21:36:56 »

Újabb ratyi probléma... indításnál a karbiból ahol éppen tud puffog ki a nagy nyomás.. (solex 30-1) már 2 karbit próbáltam és ugyanaz a tünet. valamennyi benzint viszont eléget mert éppen lehel a kipufogó egy kis füstöt. ez mitől lehet? gyújtás be van állítva..
Nem ismerem az előzményeket, de a szelepek zárása jó?

Nem elérhető jhonny
Hozzászólások: 13


« Hozzászólás #67093 Dátum: 2013 április 28, 21:19:50 »

Sziasztok!

Ma a hungárián egyik lámpánál fékezéskor egy pukkanást hallottunk, ami után elszállt a szervó fék rásegítése. Hazaérve befeküdtem a busz alá és a szervó dobból fékpedál lenyomására hallatszik, ahogy szívja a motor a levegőt és a motor idővel le is áll a sok fals levegőtől.
A csövek rendben vannak egészen a szervóig.

Mi lehet a probléma? Kilyukadt a membrán?   Huh
Lehet orvosolni házilag vagy szervízben? Remélem meglehet csinálni és nem kell beruházni egy újba.


Kis keresgélés után találtam brazil után gyártottat jóáron  Cool aminek más a mérete de állítólag belelehet heggeszteni valahogy:
http://www.vwheritage.com/vw_spares_Brake-servo-VW-Brazil-Studs-89mm-55mm-211612103G_act_shop.product_pID_196659_lang_EN_country_GB.htm?crumbStartPage=1
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #67092 Dátum: 2013 április 28, 19:33:37 »

gyújtás be van állítva..

valószínűleg ba van állítva csak éppen 180 fokkal elforgatva



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető kiszely17
Hozzászólások: 37


...

« Hozzászólás #67091 Dátum: 2013 április 28, 19:31:22 »

Újabb ratyi probléma... indításnál a karbiból ahol éppen tud puffog ki a nagy nyomás.. (solex 30-1) már 2 karbit próbáltam és ugyanaz a tünet. valamennyi benzint viszont eléget mert éppen lehel a kipufogó egy kis füstöt. ez mitől lehet? gyújtás be van állítva..
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #67090 Dátum: 2013 április 27, 22:15:59 »

Nem ment egy henger. Elromlott a gyertya. Új volt, és alig mentem vele, bár 30 éves a gyertya. Kapott egy régi Bosch gyertyát, amit használtam már, és 1985-ben vettem. Jól működik vele. Ráadásul minden gyertyánál utánna kellett húznom. Jó hír, hogy negyedet fordul a főtengely, és indul a kocsi. Szinte csak annyit indítózom, hogy behúz a blendix. Fantasztikus. Hozzáteszem, hogy meleg motornál játszik ez.

[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #67089 Dátum: 2013 április 27, 16:06:47 »

A kis pucukat az elosztofedelben.
ja

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #67088 Dátum: 2013 április 27, 16:06:21 »

mit?
A kis pucukat az elosztofedelben.


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #67087 Dátum: 2013 április 27, 16:02:30 »

Most szereztem vagy 5db rotort, próbálkozok.
A szénkefét akkor jónak minősítem. Cheesy
mit?

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Kristóf
Hozzászólások: 3168


« Hozzászólás #67086 Dátum: 2013 április 27, 15:50:31 »

Az bezony a rotor lesz. Engem a Skodámban pár hete szivatott meg a rotor, a hibát megállapítottam ugyan az út mellett, de cseredarab nem volt nálam (öreg hiba, de eddig semelyik autómnál se volt vele gondom), így 70 km-ről kellett cseredarabot "rendelnem" a helyszínre haveromtól....most már van 2 db tartalék is, de valszeg az elkövetkező 30 évben sose kellesz Smiley
A szénkefe, ha a helyén van, meg nincs megszorulva a fészkében, akkor az jó.
A rotornál viszont a nagykönyv szerint nem szabadna szikrát észlelni, mert a rotor műanyag részének szigetelnie kéne. Ha a trafóból kijövő kábelt a rotorhoz közel tartva szikrát tapasztalsz a megszakítókalapács mozgatásakor, akkor itt áthúz az áram, ezért nem jut el a gyertyakábelekig. Szerintem próbálkozz egy rotorcserével.
Most szereztem vagy 5db rotort, próbálkozok.
A szénkefét akkor jónak minősítem. Cheesy
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #67085 Dátum: 2013 április 27, 08:34:09 »

Mondhattad volna  Kiss Kiss Grin Grin


Kicsit kocogtasd meg a relék házát. Ha nem jönne be szedd szét és pucold meg az érintkezőit.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető kövi
Hozzászólások: 1150


0620/5989495

« Hozzászólás #67084 Dátum: 2013 április 26, 22:43:37 »

Mondhattad volna  Kiss Kiss Grin Grin




VW 1300  1968.06.
Nem elérhető StumRobi
Hozzászólások: 948


« Hozzászólás #67083 Dátum: 2013 április 26, 22:19:10 »

Hátha valaki már tapasztalta:

Jópárévi állás után a bogár ezeket a jelenségeket produkálja.
Elektromos csatlakozók mind megtisztítva és kontaktspay befújva.

Gyújtást ráadva nincs visszajelző fény a kilóméter órában, semmi.
Van csak távfény, és elakadásjelző indexek. De alapból semmi. Sem index sem tomított, sem ablaktörlő.
Viszont az önindító teker mint állat. Szikrát még nem néztem.

 Huh Huh Huh Huh Huh Huh Huh Huh



30/903-63-65
'71 1300
T3 WBX 2.1
Nem elérhető vezo76
Hozzászólások: 275


06306358539

« Hozzászólás #67082 Dátum: 2013 április 26, 22:00:09 »

Keresd Mareszt, ő tud segíteni korrekt gépmunkával kapcsolatban.

köszi
Nem elérhető kövi
Hozzászólások: 1150


0620/5989495

« Hozzászólás #67081 Dátum: 2013 április 26, 21:55:34 »

Hátha valaki már tapasztalta:

Jópárévi állás után a bogár ezeket a jelenségeket produkálja.
Elektromos csatlakozók mind megtisztítva és kontaktspay befújva.

Gyújtást ráadva nincs visszajelző fény a kilóméter órában, semmi.
Van csak távfény, és elakadásjelző indexek. De alapból semmi. Sem index sem tomított, sem ablaktörlő.
Viszont az önindító teker mint állat. Szikrát még nem néztem.

 Huh Huh Huh Huh Huh Huh Huh Huh

VW 1300  1968.06.
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #67080 Dátum: 2013 április 26, 21:40:19 »

Helyzetjelentés:
A trafóból jön áram, ugrik a szikra.
A szénkeféről honnan tudom, hogy jó? Ha hozzányomja a rugó a rotorhoz akkor jó? Huh
A rotorhoz ha nagyon közel rakom a vezetéket akkor szikrázik.

Az bezony a rotor lesz. Engem a Skodámban pár hete szivatott meg a rotor, a hibát megállapítottam ugyan az út mellett, de cseredarab nem volt nálam (öreg hiba, de eddig semelyik autómnál se volt vele gondom), így 70 km-ről kellett cseredarabot "rendelnem" a helyszínre haveromtól....most már van 2 db tartalék is, de valszeg az elkövetkező 30 évben sose kellesz Smiley

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető szódásbácsi
Hozzászólások: 1284


« Hozzászólás #67079 Dátum: 2013 április 26, 20:12:10 »

Helyzetjelentés:
A trafóból jön áram, ugrik a szikra.
A szénkeféről honnan tudom, hogy jó? Ha hozzányomja a rugó a rotorhoz akkor jó? Huh
A rotorhoz ha nagyon közel rakom a vezetéket akkor szikrázik.
A szénkefe, ha a helyén van, meg nincs megszorulva a fészkében, akkor az jó.
A rotornál viszont a nagykönyv szerint nem szabadna szikrát észlelni, mert a rotor műanyag részének szigetelnie kéne. Ha a trafóból kijövő kábelt a rotorhoz közel tartva szikrát tapasztalsz a megszakítókalapács mozgatásakor, akkor itt áthúz az áram, ezért nem jut el a gyertyakábelekig. Szerintem próbálkozz egy rotorcserével.
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #67078 Dátum: 2013 április 26, 20:07:47 »

Keresd Mareszt, ő tud segíteni korrekt gépmunkával kapcsolatban.

hali keresek megbizhato olcso gépmühelyest blokkház javitás céljábol.

Nem elérhető vezo76
Hozzászólások: 275


06306358539

« Hozzászólás #67077 Dátum: 2013 április 26, 19:57:05 »

hali keresek megbizhato olcso gépmühelyest blokkház javitás céljábol.
Nem elérhető vezo76
Hozzászólások: 275


06306358539

« Hozzászólás #67076 Dátum: 2013 április 26, 17:06:04 »

(jobb oldalt, ha az idézésre kattintasz, és a szövegmezőben az ott lévő után írsz, akkor mi is tudjuk, hogy kinek válaszolsz majd Smiley )

ok, szóval érthető volt hogy hol kell mérni?

igen köszönöm szerencsétlenségemre az elsö csapágyházzal még gondok jelentkeztek:( köszönöm a segitséget üdvw
Nem elérhető Kristóf
Hozzászólások: 3168


« Hozzászólás #67075 Dátum: 2013 április 26, 12:02:54 »

Gratulálok, az ön gyújtása rendelkezik primer áramkörrel.
Akkor jöhet a második felvonás, a szekunder áramkör.
Először meg kell nézni, hogy jön-e áram a nagyfeszültségű tekercsből (gyújtótrafó) az elosztóhoz. Azt hiszem ezt leírtam a múlt héten: Az elosztó fedeléből kihúzott vezetéket (a középsőt) a motortesthez közelíted, és megnézed, van-e szikra, amikor megemeled a megszakító kalapácsát.
Ha nincs szikra:  a vezeték szakadt, vagy kicsúszott a gyújtótekercs fedeléből, ha kicserélt vezetékkel sincs szikra, akkor a gyújtótekercs a hibás.

Ha eddig rendben akkor ellenőrizni kell az elosztófedélben levő szénkefét (Egy ceruzabél formájú rudacs, amit rúgó nyom hozzá a rotor tetejéhez)
Utána ellenőrizd az elosztókart (rotor ): a fém rész tiszta, szakadásmentes legyen, illetve a szigetelő rész ne legyen repedt testzárlatos. (Ez utóbbi megállapításához a trafóból kijövő nagyfeszültségű vezetéket a rotor fémcsúcsához közelíted, és megemeled a megszakítókalapácsot. Ha ilyenkor szikra ugrik a rotorra, akkor testzárlatos.)

Ha eddig minden megfelelő, de a gyertyakábelekben továbbra sincs delej, akkor nagy valószínűséggel az elosztófedél a hibás. (vagy a négy gyertyakábel.)
 

Helyzetjelentés:
A trafóból jön áram, ugrik a szikra.
A szénkeféről honnan tudom, hogy jó? Ha hozzányomja a rugó a rotorhoz akkor jó? Huh
A rotorhoz ha nagyon közel rakom a vezetéket akkor szikrázik.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18490


1969

« Hozzászólás #67074 Dátum: 2013 április 25, 22:11:27 »

vettem egy motort majd szétszedtem és a csapágyak vmiért anyaghibásak ill gagyik a motor vonalba volt furva
(jobb oldalt, ha az idézésre kattintasz, és a szövegmezőben az ott lévő után írsz, akkor mi is tudjuk, hogy kinek válaszolsz majd Smiley )

ok, szóval érthető volt hogy hol kell mérni?
Nem elérhető vezo76
Hozzászólások: 275


06306358539

« Hozzászólás #67073 Dátum: 2013 április 25, 21:43:26 »

vettem egy motort majd szétszedtem és a csapágyak vmiért anyaghibásak ill gagyik a motor vonalba volt furva
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18490


1969

« Hozzászólás #67072 Dátum: 2013 április 25, 21:41:29 »

Igen, plusz volt egy olyan is, mikor a rotorban levo kis tengelyhez rogzito pucuka elkopott es a gyujtaselosztoban forgo tengely nem forgatta a rotort ...
az az én hibám volt, nem volt lerögzítve az elosztó fedele, csak rárakva. menet közben persze kimozdult és a rotor szétverte kicsit a fedelet meg talán a rotort alját is, de azért még elvonszoltuk magunkat az autópálya bevezetőtől oda a híd alá ahol félre tudtunk állni és megnézni mi történt. te meg talán Gumibogitól szereztél rá fedelet meg rotort és ment is tovább
Nem elérhető szódásbácsi
Hozzászólások: 1284


« Hozzászólás #67071 Dátum: 2013 április 25, 21:37:45 »

Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #67070 Dátum: 2013 április 25, 21:26:41 »

ezeket jól leírtad Smiley
Igen! Szodasbacsi irhatnal egy step-by-step gyujtas debugolast (elejetol a vegeig, +pontokert kepekkel Grin ) a Tudasbazisba!

Idézet
ha ezek mind jók, de még mindig nincs szikra a gyertyákban, akkor lehet még a rotor is. nálam egy elromlott. megnőtt nagyon nagyra az ellenállása.

Igen, plusz volt egy olyan is, mikor a rotorban levo kis tengelyhez rogzito pucuka elkopott es a gyujtaselosztoban forgo tengely nem forgatta a rotort ...


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #67069 Dátum: 2013 április 25, 21:24:26 »

Csináld azt amit a Tati mondott. Ha nagyon félsz a kibontástól akkor kezd azzal, hogy megkocogtatod először a házát erősen. Alapjáraton is, fordulaton is.
Így járnak a sosemhasznált téliálomba taszítgatott romhalmazok.

Ó megoldottam a porlemát.
Kicseréltem a generátort sacperkábé 1,5 óra alatt nyugisan egy másikra amely vagy 13 éve alszik téli álmot.
De, hogy eljussak a szekrényig aminek az aljában volt a generátor 3 napot vett igénybe a cuccok elpakolása. Grin
Generátor jó töltés van ennyi.


 Evil

Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18490


1969

« Hozzászólás #67068 Dátum: 2013 április 25, 21:01:02 »

Üdv van egy 1.2 blokk fötengelycsapágyat kell bele vennem hogy kell megmérnem milyen méretü kell bele? Vezérmü tengely csap méretek is kellene. üdv zoli.
miért kell bele?
volt már gépmunkán a blokk és a tengely?
a főtengelyen minden csapágy alatt mérd meg körbe forgatva az értékeket század milliméter pontossággal, és a legszűkebb helyet keresve. ezekből itt a hozzáértők meg fogják tudni mondani hogy van-e még értelme leszedni belőle, mert ha jól tudom általában csak 3 túlméret van. bár lehet hogy a blokkban csak kettő..
a blokkban azt hiszem csak mindkét blokfélben keresztben tudod megmérni ahol ketté van választva.
az is fontos lehet, hogy a két blokkfél mennyire sík, nincsenek-e körben tömítetlenségi nyomok, mert akkor elképzelhető hogy a két felet még síkolni is kell az új vonalba fúrás előtt
Nem elérhető vezo76
Hozzászólások: 275


06306358539

« Hozzászólás #67067 Dátum: 2013 április 25, 20:44:42 »

Üdv van egy 1.2 blokk fötengelycsapágyat kell bele vennem hogy kell megmérnem milyen méretü kell bele? Vezérmü tengely csap méretek is kellene. üdv zoli.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18490


1969

« Hozzászólás #67066 Dátum: 2013 április 25, 20:42:53 »


ezeket jól leírtad Smiley

ha ezek mind jók, de még mindig nincs szikra a gyertyákban, akkor lehet még a rotor is. nálam egy elromlott. megnőtt nagyon nagyra az ellenállása.

illetve nem tudom hogy az akksi negatívja hol van a blokkhoz kapcsolva és milyen vastag kábellel így kiszerelt állapotban
Nem elérhető szódásbácsi
Hozzászólások: 1284


« Hozzászólás #67065 Dátum: 2013 április 25, 20:13:10 »


.........

Az én bogaram torzíós rugós és dobfékes. 1976-os. Tavaly kapott új első hidat úgyhogy azt semmiképp sem akarom cserélni / megvágni stb Smiley

...........
Köszi szépen Srácok!
Tamás
Olcsó áron átveszem Evil
Oldalak: 1 ... 333 334 335 336 337 [338] 339 340 341 342 343 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.193 másodperc alatt készült el 17 lekéréssel.