www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 November 01, 12:40:58

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921354 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 331 332 333 334 335 [336] 337 338 339 340 341 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14811799 alkalommal)
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #67211 Dátum: 2013 Május 05, 15:36:50 »

Miért akkor leírod mi a baj vele? Ha csak ezen múlik csinálok neked egy rakat képet és videót...
Na ez jó ötlet.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #67210 Dátum: 2013 Május 05, 15:36:03 »

  30rocwell a ricnis cső, 25 a lap és 22 a hegesztés (papírkutya volt a hegesztőd) Kiss
Jónak látszik a hegesztés. Volt tartalék otthon így kicseréltem. A gumit én faragtam bele, de van új gyári a szekrényemben.( 3 darab) Nem szedem szét ezért. Már 20 éve tökéletes így is.
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #67209 Dátum: 2013 Május 05, 15:35:41 »

Igen egy műanyag pálcikával szétfeszítem a megszakítót.
Hézag rendben van és a tengely is nyitja.
na erre a fejleményre kíváncsi leszek.....

1303LS
« Hozzászólás #67208 Dátum: 2013 Május 05, 15:34:58 »

Ez miért lehet?
Mert akkor nem veszed észre.
Nem elérhető Kristóf
Hozzászólások: 3168


« Hozzászólás #67207 Dátum: 2013 Május 05, 15:28:20 »

szerintem csinálj egy videót hogy hogyan próbálod indítani..
Miért akkor leírod mi a baj vele? Ha csak ezen múlik csinálok neked egy rakat képet és videót...
Nem elérhető Kristóf
Hozzászólások: 3168


« Hozzászólás #67206 Dátum: 2013 Május 05, 15:26:57 »

Mit feszitesz szet ? A megszakitot nyitogatod kezzel ?
Nezted, a megszakito hezaga (0,4 mm) rendben van ? (nyitja a tengely a megszakitot ?)
Igen egy műanyag pálcikával szétfeszítem a megszakítót.
Hézag rendben van és a tengely is nyitja.
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #67205 Dátum: 2013 Május 05, 14:11:18 »

szerintem csinálj egy videót hogy hogyan próbálod indítani..
Grin Grin Grin 


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #67204 Dátum: 2013 Május 05, 14:10:12 »

Megnéztem, szerintem nincs elrakva 180 fokkal.
Viszont az van, hogy ha oda tekerem a motort ahol a megszakító zárt állapotban van és szétfeszítem, akkor ugrik a szikra a központi gyujtókábelről, ha viszont kézzel tekerem a motort, akkor nem.  Huh
Ez miért lehet?
szerintem csinálj egy videót hogy hogyan próbálod indítani..
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #67203 Dátum: 2013 Május 05, 14:08:08 »

szétfeszítem, akkor ugrik a szikra
Mit feszitesz szet ? A megszakitot nyitogatod kezzel ?
Nezted, a megszakito hezaga (0,4 mm) rendben van ? (nyitja a tengely a megszakitot ?)


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Kristóf
Hozzászólások: 3168


« Hozzászólás #67202 Dátum: 2013 Május 05, 14:04:15 »

Akkor csak rossz irányban áll az előgyújtás vákumdob, vagy nem is fér el. De beindul, ha jól van a gyújtás időzítve.
Megnéztem, szerintem nincs elrakva 180 fokkal.
Viszont az van, hogy ha oda tekerem a motort ahol a megszakító zárt állapotban van és szétfeszítem, akkor ugrik a szikra a központi gyujtókábelről, ha viszont kézzel tekerem a motort, akkor nem.  Huh
Ez miért lehet?
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #67201 Dátum: 2013 Május 05, 14:02:20 »

mert az miben más?
Segédlengőkaros, a kerék már nem egy körív mentén rugózik, hanem végig függőleges állásban marad, csak le-fel mozog. Nincs befelé vagy kifelé dőlés.

Bácsi Győző
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #67200 Dátum: 2013 Május 05, 13:32:13 »

Valaki egy hét után rácsapott, és a gépről az 500 kilós lendkerék leszabadult, és kidöntötte a falat. Fél évig javították a gépet!
Imadom a torteneteidet Grin


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #67199 Dátum: 2013 Május 05, 12:49:10 »

Fiatal bogaras koromban, átrepültem egy vasúti átjárón, és leérkezéskor eltört a hegesztés a pengén. A ricnis rész ami hegesztve volt ott az letörött. Bevittem a céghez, hogy a legjobb hegesztő majd meghegeszti nekem. Nem vállalta! A penge acékból van, és a nagy olló mellé leraktam. Nem mertem a gépbe betenni. 8 mm-ig vágott a gép. Valaki egy hét után rácsapott, és a gépről az 500 kilós lendkerék leszabadult, és kidöntötte a falat. Fél évig javították a gépet! Nagyon jó anyag a penge része. Jó, hogy nem volt baleset. Éreztem, én, hogy baj lesz, de csak a kések széttörésétől aggódtam.
  30rocwell a ricnis cső, 25 a lap és 22 a hegesztés (papírkutya volt a hegesztőd) Kiss

[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]
« Utoljára szerkesztve: 2013 Május 05, 13:24:06 írta tati »

Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #67198 Dátum: 2013 Május 05, 12:43:29 »

Nem az a gond, hanem, hogy olajos féltengelyes bogaraknál a féltengely külső vége egy körívet ír le, melynek középpontja a tengely váltó felőli része. Ezért van az, hogy a leültetett bogarak hátsó kereke befele, míg a megemelteké kifele dől. A gyári "penge" erős, de rugalmas és ezáltal le tudja követni a féltengely külső végének mozgását (a tekeredéssel), ami nem egy egyenes, hanem egy ív mentén mozdul el rugózás közben. Zártszelvény, illetve cső elég erős lenne, de nem rugalmas, így csavarodna, tekeredne, és úgy is maradna. Vagy nem tudna rendesen rugózni, vagy valami eltörne.

Szerintem Tati is erre gondolt.

Fiatal bogaras koromban, átrepültem egy vasúti átjárón, és leérkezéskor eltört a hegesztés a pengén. A ricnis rész ami hegesztve volt ott az letörött. Bevittem a céghez, hogy a legjobb hegesztő majd meghegeszti nekem. Nem vállalta! A penge acékból van, és a nagy olló mellé leraktam. Nem mertem a gépbe betenni. 8 mm-ig vágott a gép. Valaki egy hét után rácsapott, és a gépről az 500 kilós lendkerék leszabadult, és kidöntötte a falat. Fél évig javították a gépet! Nagyon jó anyag a penge része. Jó, hogy nem volt baleset. Éreztem, én, hogy baj lesz, de csak a kések széttörésétől aggódtam.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #67197 Dátum: 2013 Május 05, 11:15:30 »

Akkor a komplett torziós egységet is cserélni kéne. Olyasmire, mint a Typ3. Ha jól emlékszem.
mert az miben más?
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #67196 Dátum: 2013 Május 05, 11:04:05 »

A torziós lapnak mennyi szerepe van a rugózásban? Mi történne, ha azt kicserélnénk, mondjuk egy rúdra/csőre/zártszelvényre?
Akkor a komplett torziós egységet is cserélni kéne. Olyasmire, mint a Typ3. Ha jól emlékszem.

Bácsi Győző
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #67195 Dátum: 2013 Május 05, 10:35:41 »

Nem az a gond, hanem, hogy olajos féltengelyes bogaraknál a féltengely külső vége egy körívet ír le, melynek középpontja a tengely váltó felőli része. Ezért van az, hogy a leültetett bogarak hátsó kereke befele, míg a megemelteké kifele dől. A gyári "penge" erős, de rugalmas és ezáltal le tudja követni a féltengely külső végének mozgását (a tekeredéssel), ami nem egy egyenes, hanem egy ív mentén mozdul el rugózás közben. Zártszelvény, illetve cső elég erős lenne, de nem rugalmas, így csavarodna, tekeredne, és úgy is maradna. Vagy nem tudna rendesen rugózni, vagy valami eltörne.

Szerintem Tati is erre gondolt.

Elhajlana. Nagyon kemény és szívós anyag a gyári.

Nem elérhető kövi
Hozzászólások: 1150


0620/5989495

« Hozzászólás #67194 Dátum: 2013 Május 05, 10:25:38 »

Okulásként, hátha majd valakinek hsonló parajelensége lesz:

Gyújtáskapcsoló hiba volt. Most már tökéletes  Grin Grin Grin



Hátha valaki már tapasztalta:

Jópárévi állás után a bogár ezeket a jelenségeket produkálja.
Elektromos csatlakozók mind megtisztítva és kontaktspay befújva.

Gyújtást ráadva nincs visszajelző fény a kilóméter órában, semmi.
Van csak távfény, és elakadásjelző indexek. De alapból semmi. Sem index sem tomított, sem ablaktörlő.
Viszont az önindító teker mint állat. Szikrát még nem néztem.

 Huh Huh Huh Huh Huh Huh Huh Huh


VW 1300  1968.06.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #67193 Dátum: 2013 Május 05, 10:16:42 »

A torziós lapnak mennyi szerepe van a rugózásban? Mi történne, ha azt kicserélnénk, mondjuk egy rúdra/csőre/zártszelvényre?
Elhajlana. Nagyon kemény és szívós anyag a gyári.
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #67192 Dátum: 2013 Május 05, 10:04:01 »

Szerintem volt. Én itt vettem anno, de a mai napig nincs felszerelve az autómra.  Undecided

http://de.hoffmann-speedster.com/kaefer/aufbau-aussen/chromanbauteile/6487/unterlage-hupenziergitter?c=111085

dudarács mögé rakták, egyik mögött volt a duda, a másik mögött pedig ez

<beszúrt kép törölve>

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #67191 Dátum: 2013 Május 05, 07:54:33 »

A torziós lapnak mennyi szerepe van a rugózásban? Mi történne, ha azt kicserélnénk, mondjuk egy rúdra/csőre/zártszelvényre?
ha szárazféltengelyes akkor semmi, ha olajos akkor meg hülyeséget kérdeztél nézz alá mert egy hatodikos ezt már tudja  Undecided

Nem elérhető Binci
Hozzászólások: 3458


« Hozzászólás #67190 Dátum: 2013 Május 05, 01:27:08 »

A torziós lapnak mennyi szerepe van a rugózásban? Mi történne, ha azt kicserélnénk, mondjuk egy rúdra/csőre/zártszelvényre?

Nem elérhető HyPerion
Hozzászólások: 386


« Hozzászólás #67189 Dátum: 2013 Május 04, 20:35:15 »

fejlemények??? A fő kábelek rendben vannak?

Akkor lehet hogy hozzá kéne polarizálni a dinamót vagy mi az isten, ez olyankor szokott lenni. Öreg rókák értenek hozzá.

Úgy tűnik, hogy valóban csak a kosz meg a korrodált részek füstöltek. A hátsó ülést azért még nem mertem vissza rakni, meg felkészültem a tűzoltásra is... Nézem minden leállásnál a hőmérsékletét, de egyre inkább úgy tűnik, hogy nem lesz vele gond, már nem forró, csak enyhén meleg.  Wink

Holnap még kipucolom egyszer, aztán meglátjuk, hogy mi lesz a sorsa. A töltés egyébként teljesen rendben van.
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #67188 Dátum: 2013 Május 04, 20:32:17 »

Állítólag ovál VW benzinmérő. Ki látott már eredetit, és hol volt a gyári helye? Mi tartotta?  Én sem tudhatok mindent.
Gyarilag nem tudom hol volt a helye, de belogatos volt, azert van a vegen a kis lyuk, ott fuzheted keresztul a madzagot.


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #67187 Dátum: 2013 Május 04, 19:56:48 »

Igen, bocs, azt elfelejtettem írni.
Akkor lehet hogy hozzá kéne polarizálni a dinamót vagy mi az isten, ez olyankor szokott lenni. Öreg rókák értenek hozzá.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #67186 Dátum: 2013 Május 04, 18:30:45 »

dudarács mögé rakták, egyik mögött volt a duda, a másik mögött pedig ez

<beszúrt kép törölve>
Volt e az oválon, vagy csak 1962-től volt ez.
Nem elérhető d1987
Hozzászólások: 4060


56/61/71/78

« Hozzászólás #67185 Dátum: 2013 Május 04, 17:15:42 »

Régóta bogarazom,de nem láttam még ilyet. A jó megfejtők régi bogár prospektusokat nézegethetnek velem.

dudarács mögé rakták, egyik mögött volt a duda, a másik mögött pedig ez

« Utoljára szerkesztve: 2013 Május 04, 17:19:06 írta d1987 »

1956-Oval
1961-L10B
1961-L391
1971-L60D
1978-L96F
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #67184 Dátum: 2013 Május 04, 17:13:21 »

Állítólag ovál VW benzinmérő. Ki látott már eredetit, és hol volt a gyári helye? Mi tartotta?  Én sem tudhatok mindent.

[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #67183 Dátum: 2013 Május 04, 17:08:07 »

Régóta bogarazom,de nem láttam még ilyet. A jó megfejtők régi bogár prospektusokat nézegethetnek velem.

[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]
Nem elérhető aladar
Hozzászólások: 139


« Hozzászólás #67182 Dátum: 2013 Május 04, 15:52:43 »

köszi, pont ilyen válaszokra számítottam Cheesy
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #67181 Dátum: 2013 Május 04, 15:44:07 »

Ma ahogy mostam a kocsit, gondoltam ránézek a motortérre is, és az a kép fogadott, hogy egy helyen tiszta korom az egész.. jobban megvizsgálva van egy lyuk a szívócsövön.. fogalmam sincs mikor keletkezhetett vagy mitől, nem vettem észre semmit a motoron menet közben. Viszont ahogy néztem van egy szép nagy repedés a heggesztés vonalában, de az lehet a festék, nem tudom :/ Képeket csatoltam. Ötlet? Használhatom igy a motort? Vagy hogyan orvosoljam a dolgot? :/

szard le, töki!
menjünk bowlingozni :-)
nyugodtan használd így, mert csak az előmelegítő kakukkolt el, ennyi meg pont kell neki :-)



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #67180 Dátum: 2013 Május 04, 15:25:54 »


ne aggódj az a repedés valószínűleg a vastag festék rétegen van vagy tényleg egy burkolaton, esetleg az előmelegítőn. ahol meg a korom kijön, ott szinte biztos hogy az előmelegítő lyukas, hisz az a kipufogó egyik oldalát köti össze a másikkal. ettől még nyugodtan használhatod, de idővel érdemes lenne leszedni a szívócsövet, az előmelegítőt kitisztítani és a lyukat befoltozni. így lehet hogy most kicsit többet fogyaszt, télen biztos
Nem elérhető Blacksheep
Hozzászólások: 575


low n' slow

« Hozzászólás #67179 Dátum: 2013 Május 04, 15:17:28 »

Ma ahogy mostam a kocsit, gondoltam ránézek a motortérre is, és az a kép fogadott, hogy egy helyen tiszta korom az egész.. jobban megvizsgálva van egy lyuk a szívócsövön.. fogalmam sincs mikor keletkezhetett vagy mitől, nem vettem észre semmit a motoron menet közben. Viszont ahogy néztem van egy szép nagy repedés a heggesztés vonalában, de az lehet a festék, nem tudom :/ Képeket csatoltam. Ötlet? Használhatom igy a motort? Vagy hogyan orvosoljam a dolgot? :/

<beszúrt kép törölve>

<beszúrt kép törölve>

<beszúrt kép törölve>
az csak egy alu "fika" ami összetartja a két csövet(előmelegítőt meg a szívót), tehát belül a két acélcső sértetlen(használhatod gond nélkül). De majd kijavítanak ha nem így van:D

  '65 1200 De Luxe "Built not Bought"
Nem elérhető aladar
Hozzászólások: 139


« Hozzászólás #67178 Dátum: 2013 Május 04, 15:15:43 »

Ma ahogy mostam a kocsit, gondoltam ránézek a motortérre is, és az a kép fogadott, hogy egy helyen tiszta korom az egész.. jobban megvizsgálva van egy lyuk a szívócsövön.. fogalmam sincs mikor keletkezhetett vagy mitől, nem vettem észre semmit a motoron menet közben. Viszont ahogy néztem van egy szép nagy repedés a heggesztés vonalában, de az lehet a festék, nem tudom :/ Képeket csatoltam. Ötlet? Használhatom igy a motort? Vagy hogyan orvosoljam a dolgot? :/





Nem elérhető StumRobi
Hozzászólások: 948


« Hozzászólás #67177 Dátum: 2013 Május 04, 14:33:07 »

A felni tök aZONOS, 5,5" széles. Szemmel és cm is látható az eltérés.
CSak elég béna így.



30/903-63-65
'71 1300
T3 WBX 2.1
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #67176 Dátum: 2013 Május 04, 13:34:13 »

A felni tök aZONOS, 5,5" széles. Szemmel és cm is látható az eltérés.
CSak elég béna így.


gyártónként simán van 2centi eltérés Undecided

Nem elérhető kövi
Hozzászólások: 1150


0620/5989495

« Hozzászólás #67175 Dátum: 2013 Május 04, 10:58:41 »

A felni tök aZONOS, 5,5" széles. Szemmel és cm is látható az eltérés.
CSak elég béna így.


mérd meg a felnit is, lehet csak az van kijebb.
alig venni észre ha nem egyforma az ET a két oldalon.
egyébként egy törés után simán lehet hogy nem egyformára javították,
de az utángyárotottból pl az első sárvédő hátsó-külső része egész máshogy áll. szerintem simán lehet a szélességben is kis eltérés

VW 1300  1968.06.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #67174 Dátum: 2013 Május 04, 10:55:00 »

Buta kérdés?

Sima 1300 boginál létezik, hogy a hátsó sárvédő egyik oldalon "szélesebb" ?
UA a kerék itt kilóg, a másik oldalon meg nem, és méréseim szerint a sárvédő szélesebb.
Miként lehet ua szélest találnom, mire kell figyeljek??
mérd meg a felnit is, lehet csak az van kijebb.
alig venni észre ha nem egyforma az ET a két oldalon.
egyébként egy törés után simán lehet hogy nem egyformára javították,
de az utángyárotottból pl az első sárvédő hátsó-külső része egész máshogy áll. szerintem simán lehet a szélességben is kis eltérés
Nem elérhető kövi
Hozzászólások: 1150


0620/5989495

« Hozzászólás #67173 Dátum: 2013 Május 04, 10:51:57 »

Buta kérdés?

Sima 1300 boginál létezik, hogy a hátsó sárvédő egyik oldalon "szélesebb" ?
UA a kerék itt kilóg, a másik oldalon meg nem, és méréseim szerint a sárvédő szélesebb.
Miként lehet ua szélest találnom, mire kell figyeljek??

VW 1300  1968.06.
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #67172 Dátum: 2013 Május 04, 05:49:33 »

Igen ezt tudom, forog a rotor  Wink
cseréld le a trafót,meg benzint bele aztán hajsd meg. Ennyi!

Oldalak: 1 ... 331 332 333 334 335 [336] 337 338 339 340 341 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.165 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.