www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 08, 00:56:01

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921204 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 404 405 406 407 408 [409] 410 411 412 413 414 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13024493 alkalommal)
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #64265 Dátum: 2012 Október 24, 18:21:50 »

Én mióta megvan a bogár az avia kúton veszem a legolcsóbb 15w40-es olajat. EZ olyan 8 éve és 160k km óta van így. A motoror nem vettem észre se teljesítménycsökkenést, de azt hogy jobban enné az olajat felújítva sem volt nálam soha (már ha volt egyátalán) viszont üzemel legtöbbször etanollal hajtva gond nélkül.
De valószínűleg nincs összehasonlítási alapod.
Amúgy az ezerkettesek híresek voltak a négyszázezer km gondmentesen, aztán felújítás műsorról, állítólag.
Ha hazudok, más után teszem.

Bácsi Győző
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #64264 Dátum: 2012 Október 24, 18:18:03 »

Én mióta megvan a bogár az avia kúton veszem a legolcsóbb 15w40-es olajat. EZ olyan 8 éve és 160k km óta van így. A motoror nem vettem észre se teljesítménycsökkenést, de azt hogy jobban enné az olajat felújítva sem volt nálam soha (már ha volt egyátalán) viszont üzemel legtöbbször etanollal hajtva gond nélkül.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #64263 Dátum: 2012 Október 24, 18:14:34 »

Utána néztem, 0.25 százados lépcsői vannak a Suzuki GSX-R/GSX/GSF/GSR blokkok csapágyainak és mindent a "megszokott módon" kell csinálni motorfelújításnál.
És nincs meghatározott "kötelező" csapágycsere, szervizméretek vannak, ahogy minden motornál.

Úgyhogy rosszul tudja a szerelő.  Wink


Rosszul írtad. "szerelő"  Wink

Bácsi Győző
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #64262 Dátum: 2012 Október 24, 17:54:18 »

akkor majd nezz utanna. Hivatalos suzuki szervizben mondta a szerelo. De biztos rosszul tudja!

Utána néztem, 0.25 százados lépcsői vannak a Suzuki GSX-R/GSX/GSF/GSR blokkok csapágyainak és mindent a "megszokott módon" kell csinálni motorfelújításnál.
És nincs meghatározott "kötelező" csapágycsere, szervizméretek vannak, ahogy minden motornál.

Úgyhogy rosszul tudja a szerelő.  Wink


Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #64261 Dátum: 2012 Október 24, 17:53:24 »

Azt nem írtam, gondoltam Maxinak úgyis egyértelmű, mert több motort rakott össze mint mondjuk a Maresz, a Merki, meg Te együtt.  Wink

De ne felejtsük el, hogy le kell zárni a pumpa blokkba befelé nyomóoldalát.

És maradhat az öntöttvas pumpa Maxinak.

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #64260 Dátum: 2012 Október 24, 17:48:50 »


De ne felejtsük el, hogy le kell zárni a pumpa blokkba befelé nyomóoldalát.

És maradhat az öntöttvas pumpa Maxinak.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #64259 Dátum: 2012 Október 24, 17:47:37 »

de stuntnak volt valami ötlete hogy a szíjtárcsánál ki lehet hozni, a pumpánál meg vissza, vagy fordítva?
De végül nem kaptunk hozzá bevásárló listát hogy mit vegyen meg a paraszt.
a másik ami még nekem tetszik a kis "bögre"  a leeresztőre benne a szűrővel, de fosok hogy letöröm.

Nem az én ötletem, hanem a CSP-é.  Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #64258 Dátum: 2012 Október 24, 16:11:16 »

De volt bevásárlólista, csak drágának ítéltetett:

1. fedél ahol kilép az olaj a blokkból:
http://csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=302584958060&rub1=Engine&rub2=Oil%20System%2COil%20Pumps&artnr=10343a&pn=0&sort=0&all=

2. Olajszűrő konzol:
http://csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=302584958060&rub1=Engine&rub2=Oil%20System%2COil%20Filtering&artnr=22106b&pn=0&sort=0&all=

3. Visszavezető csavar a nyomásszelepnél:
http://csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=302584958060&rub1=Engine&rub2=Oil%20System%2COil%20Filtering&artnr=22630a&pn=0&sort=0&all=

Plusz a szűrő, a csövek, fittingek. Viszont ez a legprofibb megoldás: Nem korlátozza a kenést.

de stuntnak volt valami ötlete hogy a szíjtárcsánál ki lehet hozni, a pumpánál meg vissza, vagy fordítva?
De végül nem kaptunk hozzá bevásárló listát hogy mit vegyen meg a paraszt.
a másik ami még nekem tetszik a kis "bögre"  a leeresztőre benne a szűrővel, de fosok hogy letöröm.

Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #64257 Dátum: 2012 Október 24, 11:16:41 »

Ha csak így nem... Smiley de akkor már nem egyszerűbb olajpumpásat venni? Olcsóbb is és gondolom a szűrő árban is van különbség.

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #64256 Dátum: 2012 Október 24, 09:35:47 »

Ilyen létezik????  Huh az első lenne, ami letörne...  Undecided
nem, ha az orra lejjebb van  Grin

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #64255 Dátum: 2012 Október 24, 09:31:49 »

Ilyen létezik????  Huh az első lenne, ami letörne...  Undecided
https://bugparts.hu/vw-bogar-transporter-alkatresz-termek-leiras/adatlap/megtekintese/c/1812/olajtekno-keszlet-filterrel

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #64254 Dátum: 2012 Október 24, 09:23:30 »

a másik ami még nekem tetszik a kis "bögre"  a leeresztőre benne a szűrővel, de fosok hogy letöröm.
Ilyen létezik????  Huh az első lenne, ami letörne...  Undecided

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #64253 Dátum: 2012 Október 24, 09:19:55 »

pedig sokkal kisebb szopó mint kifúrkálni a blokkot meg becsövezni.... de hát ezt már múltkor is megbeszéltük
de stuntnak volt valami ötlete hogy a szíjtárcsánál ki lehet hozni, a pumpánál meg vissza, vagy fordítva?
De végül nem kaptunk hozzá bevásárló listát hogy mit vegyen meg a paraszt.
a másik ami még nekem tetszik a kis "bögre"  a leeresztőre benne a szűrővel, de fosok hogy letöröm.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #64252 Dátum: 2012 Október 24, 09:15:43 »

most cseréltem olajpumpát. egy öntöttvasházas 30mm van benne. nem szívesen cserélném.
pedig sokkal kisebb szopó mint kifúrkálni a blokkot meg becsövezni.... de hát ezt már múltkor is megbeszéltük

Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18491


1969

« Hozzászólás #64251 Dátum: 2012 Október 24, 09:15:11 »

akkor minek kérdezed?  Grin
hogy hátha van olyan, hogy felnyitja a motorháztetőt, berakja a szűrőt és kész is Smiley
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #64250 Dátum: 2012 Október 24, 09:12:02 »

most cseréltem olajpumpát. egy öntöttvasházas 30mm van benne. nem szívesen cserélném.
akkor minek kérdezed?  Grin

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #64249 Dátum: 2012 Október 24, 08:52:49 »

most cseréltem olajpumpát. egy öntöttvasházas 30mm van benne. nem szívesen cserélném.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #64248 Dátum: 2012 Október 24, 08:49:18 »

<beszúrt kép törölve>
https://bugparts.hu/vw-bogar-transporter-alkatresz-termek-leiras/adatlap/megtekintese/c/1807/olajpumpa-filterrel-71--nagy-kapacitasu

az ár miatt

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14979

« Hozzászólás #64247 Dátum: 2012 Október 24, 08:44:54 »

Olajszűrő kiépítésre milyen lehetőségek vannak, mondjuk motor blokk bontás nélkül?
Gondolom van több alternatíva is.
Biztos többen kíváncsiak, hogy hogyan lehetne dudura olajszűrőt szerelni.

Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #64246 Dátum: 2012 Október 24, 08:33:50 »

Nemrég adtál el egy szűrős adaptert.
ki én? biztos nem!

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
1303LS
« Hozzászólás #64245 Dátum: 2012 Október 24, 08:25:44 »

Olajszűrő kiépítésre milyen lehetőségek vannak, mondjuk motor blokk bontás nélkül?
Gondolom van több alternatíva is.
Biztos többen kíváncsiak, hogy hogyan lehetne dudura olajszűrőt szerelni.

Nemrég adtál el egy szűrős adaptert.
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #64244 Dátum: 2012 Október 24, 08:24:18 »

Írhatnék, de sok okosságot nem tudok mondani, mert ez egy olyan határtéma, amivel nem foglalkoztam soha. Mármint az, hogy mi történik szűrő nélküli motorban erősen adalékolt és adalékolatlan, illetve kevés vagy semmi detergens-diszpergens (DD) adalékoltság esetén. Sejtéseim vannak, de azok nem érdemelnek publikációt.  Grin

Szerintem akár van szűrő, akár nincs, nem jó, ha az olaj nem hordozza a koszt (egyéb melléktermékeket) mert az nem csak a karter alján üllepedne le, hanem minden helyen, ahol olaj van, így csökkentve a keresztmetszeteket és a hűtés hatékonyságát. Véleményem szerint mindenképpen DD adalékolású olajokat kell használni.
Olajszűrő kiépítésre milyen lehetőségek vannak, mondjuk motor blokk bontás nélkül?
Gondolom van több alternatíva is.
Biztos többen kíváncsiak, hogy hogyan lehetne dudura olajszűrőt szerelni.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29079


Road Force One

« Hozzászólás #64243 Dátum: 2012 Október 24, 07:39:16 »

Ezt a Castrolt lehet kapni most is,csak a csomagolás más.Ha jól tudom,akkor volt egy gyengébb minőség ami fehér volt,ez most piros flakonban van.És volt a jobb minőségű a fekete dobozban,ennek most zöld a flakonja.Nekem is ennek a fekete Castrolnak az utódja van az autóimban,mert nem tudtam erről a Hudák féléről.
A Breuer Zsolti már a Hudák félét használja évek óta.Ha legközelebb olajat cserélek,már azt teszek én is a bogaraimba.
Ezek a hobbiautók már kevés embernél futnak évi 10-15.000km-t.Ha tényleg sűrűbben kéne cserélgetni,havonta,kéthavonta vagy félévente,akkor érthető lenne,hogy egyesek olcsóbb alternatívát próbálnak keresni,mert ott már elég jelentős összeget lehet vele megspórolni.De ha mondjuk éves szinten gondolkodunk benne (én legalábbis évente egyszer cserélek) most,hogy egy évben ötezret,tízezret vagy tízenötezret költök olajra,ami havi szintre lebontva olyan ezer Forint,ennyit úgyérzem megérdemelnek az autóim.

Félreértesz! Én nem azt mondom, hogy olcsó szart tegyünk a motorba!! Anno kaptam hideget-meleget a többi TBK tagtól, amikor a régi 1,2-esemben elkezdtem használni a GTX3-at... Hogy "Mi a fenének olyan drága olaj bele... meg elég bele a Botond is..." stb... Viszont ahogy írtam, az az olaj eléggé túlárazott! Sőt! Nagyon!! Amiket én emlegettem, azok is szerintem bőven tudják ezt és majd feleannyiba kerülnek... És mivel mindig van, mire költeni a hobbi autóinkon, azért annak a pár ezer forintnak is megvan a helye... Wink Grin

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #64242 Dátum: 2012 Október 23, 22:11:12 »

Írhatnál egyszer pár sort arról is, hogy "lebegtetés" szempontjából, hogy is állunk.
Mert ugye -egyszer régen- említetted ezt, hogy az új olajok ebben nagyon jók, mármint, hogy sokáig lebegtetik a mocskot, hogy az minél jobban eljusson a szűrőig.
Namost nálunk szűrőtleneknél ez pont a visszájára fordul, mert az lenne a jó, ha gyorsan, hamar leülne az iszap és nem keringene körbe a csapágyakba.
Jól gondolom? Honnan lehetne megtudni, hogy melyik lebegtet jobban?

Írhatnék, de sok okosságot nem tudok mondani, mert ez egy olyan határtéma, amivel nem foglalkoztam soha. Mármint az, hogy mi történik szűrő nélküli motorban erősen adalékolt és adalékolatlan, illetve kevés vagy semmi detergens-diszpergens (DD) adalékoltság esetén. Sejtéseim vannak, de azok nem érdemelnek publikációt.  Grin

Szerintem akár van szűrő, akár nincs, nem jó, ha az olaj nem hordozza a koszt (egyéb melléktermékeket) mert az nem csak a karter alján üllepedne le, hanem minden helyen, ahol olaj van, így csökkentve a keresztmetszeteket és a hűtés hatékonyságát. Véleményem szerint mindenképpen DD adalékolású olajokat kell használni.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #64241 Dátum: 2012 Október 23, 21:53:58 »

Nos, nem csak ebben nyilvánult meg, de egyébként tényleg szebben, egyenletesebben járt a motor, hanem a hidegindítások is jobbak lettek, hamar kialudt az olajnyomásjelző is... Én nagyon meg voltam vele elégedve és nagyon sajnálom, hogy már nem leht kapni...
Ezt a Castrolt lehet kapni most is,csak a csomagolás más.Ha jól tudom,akkor volt egy gyengébb minőség ami fehér volt,ez most piros flakonban van.És volt a jobb minőségű a fekete dobozban,ennek most zöld a flakonja.Nekem is ennek a fekete Castrolnak az utódja van az autóimban,mert nem tudtam erről a Hudák féléről.
A Breuer Zsolti már a Hudák félét használja évek óta.Ha legközelebb olajat cserélek,már azt teszek én is a bogaraimba.

Ezek a hobbiautók már kevés embernél futnak évi 10-15.000km-t.Ha tényleg sűrűbben kéne cserélgetni,havonta,kéthavonta vagy félévente,akkor érthető lenne,hogy egyesek olcsóbb alternatívát próbálnak keresni,mert ott már elég jelentős összeget lehet vele megspórolni.De ha mondjuk éves szinten gondolkodunk benne (én legalábbis évente egyszer cserélek) most,hogy egy évben ötezret,tízezret vagy tízenötezret költök olajra,ami havi szintre lebontva olyan ezer Forint,ennyit úgyérzem megérdemelnek az autóim.

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #64240 Dátum: 2012 Október 23, 21:03:05 »

Sajnos akárhogy "ügyeskedünk" a lebegtetéssel-nem lebegtetéssel, egy jó olajszűrővel nem ér fel semmi.Hihetetlen különbség van már csak ránézésre a lecserélt olajban, ha van rendes olajszűrő. És nem csak az első, hanem a későbbi olajcserék alkalmával is.
Mikor Varázslóval mentünk ki Belgiumba, akkor mindkettőnk motorja friss volt. Az Oxyboxerembe több mint 6 Liter olaj kell  Shocked (Nagy a WBX olajteknője + van egy nagy külső hűtőm csövekkel, termosztáttal, olajszűrővel). Mindketten ránéztünk az olajszintre és a Varázsló nem hitte el, hogy milyen aranysárgán csillogott az olaj a nívópálcámon. 5000km után is aranysárga áttetsző olajat engedek le (a nagy mennyiség, nem túlhevülő motor és a szűrő miatt). 10.000 km után a gyári hajtórudakat lecseréltem CroMo H-hajtórudakra. A csapágyak olyanok voltak mintha csak egy próbaindításnyit futottak volna, pedig kapta az ívet az a motor a 10.000 km alatt.

Írhatnál egyszer pár sort arról is, hogy "lebegtetés" szempontjából, hogy is állunk.
Mert ugye -egyszer régen- említetted ezt, hogy az új olajok ebben nagyon jók, mármint, hogy sokáig lebegtetik a mocskot, hogy az minél jobban eljusson a szűrőig.
Namost nálunk szűrőtleneknél ez pont a visszájára fordul, mert az lenne a jó, ha gyorsan, hamar leülne az iszap és nem keringene körbe a csapágyakba.
Jól gondolom? Honnan lehetne megtudni, hogy melyik lebegtet jobban?

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14979

« Hozzászólás #64239 Dátum: 2012 Október 23, 20:49:56 »

Úgy képzelem, hogy egy motoron belül fellelhető -mondjuk- 1 diónyi mocskot, ha leülepítünk és ebből az általad említett lent lévő cső felkap fél diónyit, akkor is fele annyi kering, mintha az összeset lebegtetnénk.
Ellenben elképzelhető, hogy az ülepedés, letapadás más helyeken a motorban okoz annyi kellemetlenséget, mint amit a felezett keringetéssel nyerünk.  
Azért kérdezem a Stuntot, mert Ő képes volt konzervdobozokban 100asával savanyítani olajokat, biztos van rálátása az efféle problémára is. Illetve bővebb tapasztalaton, tudáson alapuló elmélete.
Azért elmélet, mert a gyakorlati megtapasztaláshoz nincs referenciamotorunk 100ezreket elfuttatva így meg úgy.  Grin

Lebegtetés kell, hiszen mit lebegtetünk: korom, fém szemcsék. Ha lenne papír szűrő akkor fémszemcséket kizárhatnánk. De addig is nem áll össze egy nagy darabbá. Smiley
1303LS
« Hozzászólás #64238 Dátum: 2012 Október 23, 20:39:12 »

azért arra is gondolj, hogy honnan szívja az olajat a pumpa. lentről, nem? Roll Eyes
A másik, hogy az olaj sok összetevője miatt, ha vesszük a lebegtetés káros mivoltát, a többi hasznos tulajdonság mennyire ellensúlyozza azt. Feltételezem, hogy bőven, de mint kérdés érdekes lehet.
1303LS
« Hozzászólás #64237 Dátum: 2012 Október 23, 20:33:59 »

azért arra is gondolj, hogy honnan szívja az olajat a pumpa. lentről, nem? Roll Eyes
Úgy képzelem, hogy egy motoron belül fellelhető -mondjuk- 1 diónyi mocskot, ha leülepítünk és ebből az általad említett lent lévő cső felkap fél diónyit, akkor is fele annyi kering, mintha az összeset lebegtetnénk.
Ellenben elképzelhető, hogy az ülepedés, letapadás más helyeken a motorban okoz annyi kellemetlenséget, mint amit a felezett keringetéssel nyerünk.  
Azért kérdezem a Stuntot, mert Ő képes volt konzervdobozokban 100asával savanyítani olajokat, biztos van rálátása az efféle problémára is. Illetve bővebb tapasztalaton, tudáson alapuló elmélete.
Azért elmélet, mert a gyakorlati megtapasztaláshoz nincs referenciamotorunk 100ezreket elfuttatva így meg úgy.  Grin
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #64236 Dátum: 2012 Október 23, 20:31:36 »

Néhány szösszenetet elmentek néha
olajtémához:
Milyen olajat tegyünk a typ1-es motorba?

Alapvetően a kenőolajat két adat határoz meg, a viszkozitási osztályba sorolása (SAE szerint 10W40, 15W40, 20W50 stb.) és a teljesítményszintje (API szerint osztályozva SE, SF, SG, SH, SJ, SL, így növekvő sorrendben) Ez utóbbival ne foglalkozzunk, a typ1-es motorhoz a ma kapható legalacsonyabb szint, az API SE is megfelelő. Nyilvánvalóan a jobb (magasabb teljesítményszintű) olaj jobban ken és jobban véd, mert adalékoltsága magasabb.
A viszkozitási osztály két száma közül az első azt jelzi, hogy miylen viszkozitású (milyen sűrű) az olaj 40 fokon, a második szám pedig ugyenezt mutatja meg 100 fokon. Minél nagyobb a szám, az olaj annál viszkózusabb, sűrűbb. A viszkozitást az illesztési hézagokhoz kell mérni, az egyik legfontosabb a csapágyak illesztési hézaga. Új typ1-es motornál ez a normál tűrésmezőbe esik, tehát a 10W40 15W40 stb. amolyan átlagolajak simán jók, a motor nem kényes a pontos viszkozitásra, de az extremitásokat ( pl.SAE 5W30 és 0W30) kerüljük, a motor illesztése ezt nem teszi lehetővé. Mivel a csapágyhézag függvénye a dolog, tehát öregebb (kopottabb, lazább) motornál a sűrűbb felé kell venni az irányt, tehát 15W40 15W50 20W50.
Direkt nem írtam, hogy ásványi vagy szintetikus bázisú olajat használjunk mert TELJESEN MINDEGY, ha a viszkozitása és a teljesítményszintje megfelelő, akkor lehet akármelyik, nyilvánvaló, hogy a korszerű szintetikus bázisú olajak szélsőséges kenési körülmények között jobbak, hőtűrő képességük jobb, nehezebben krakkolódnak, kevésbé illékonyak, stb.
Viszont egy tuningmentes motor nem igényli, úgyhogy ilyen módon pénzkidobás, az olajcsere periódust NEM hosszabíthatjuk meg velük sem.

Speciális helyzetben vannak azok a fellelt autók, amiben utoljára valami alacsony adalékoltsági fokú, vagy adalékolatlan (1965 előtt) olajat használtak. Ezen motorok belül olyan lerakódásokkal vannak tele, amelyeket a korszerű olajok detergens, diszpergens adalékai feloldanak, lebegtetnek és komoly motorkárt okozhatnak, mert eltömnek olajjáratokat, olajszelepet ragasztanak meg, stb.
Ezeket érdemes körültekintően, sűrűn cserélve az olajat (50-100 km) párszor "átmosni".

Tehát akkor mit bele?
Jó állapotú, olajat nem fogyasztó motorba én pl. Castrol GTX 15W40-et javasolok, esetleg valami részszintetikus 10W40-est, ezekből nagyon sok van a piacon, mindenki másra esküszik. (Én: Castrol, Motul, Motorex)

Kopott motorba, ami kicsit már csipegeti az olajat abba szintetikus vagy ásványi bázisú SAE 20W50-est, ezzel csendesebb is lesz, olajnyomása is erőre kap vele.

Tuning motorba szintetikus bázisút, lehetőleg 50 vagy 60 melegoldali viszkozitásút, tapasztalataim szerint a Castrol RS 10W60 és  Motorex FS-X 10W60 nagyon jó, 120-130 fokon is elegendő az olajnyomás. Nyilván itt nem egy kopott, hanem egy gondozott, jól illesztett motorról beszélünk.
Széria motorba az ilyen olaj masszív pénzkidobás, de használható, nem lesz baja tőle.

Nem kell túlmisztifikálni, azt is mondhatnám, hogy a legolcsóbb bármilyen olaj jó bele, gondoljatok bele, hogy amikor ezeket gyártották a legjobb olaj volt olyan, mint ma a legrosszabb. (API SE)
A lényeg, hogy a viszkozitás ne legyen alacsony, az 5W és az alatti hidegoldali viszkozitásúakat felejtsük el. Ez az olajpumpa, ezek a csapágyillesztések nem szeretik.
 
 
 
 

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18491


1969

« Hozzászólás #64235 Dátum: 2012 Október 23, 20:15:50 »

Írhatnál egyszer pár sort arról is, hogy "lebegtetés" szempontjából, hogy is állunk.
Mert ugye -egyszer régen- említetted ezt, hogy az új olajok ebben nagyon jók, mármint, hogy sokáig lebegtetik a mocskot, hogy az minél jobban eljusson a szűrőig.
Namost nálunk szűrőtleneknél ez pont a visszájára fordul, mert az lenne a jó, ha gyorsan, hamar leülne az iszap és nem keringene körbe a csapágyakba.
Jól gondolom? Honnan lehetne megtudni, hogy melyik lebegtet jobban?
azért arra is gondolj, hogy honnan szívja az olajat a pumpa. lentről, nem? Roll Eyes
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14979

« Hozzászólás #64234 Dátum: 2012 Október 23, 20:06:24 »

ok, én is szívesen vennék tőled autót, ez kétségtelen.
de néha túlzónak érzem a gondoskodást.
ne érts félre, nem szeretnélek bántani.
Bizonyos embereknek csak bizonyos dolgokat lehet el- és megmagyarázni.

Amikor fórumozok ezt mindig szem előtt tartom.  Wink

Castrolos dologhoz annyit tennék hozzá, hogy unixos dobozban is az van. Néha a MOL-nál készül sőt ott is palackozzák.
Nem elérhető Minx
Hozzászólások: 1155

« Hozzászólás #64233 Dátum: 2012 Október 23, 19:48:42 »

Én a napi használatú autóinkat is hasonló árkategóriájú olajjal használom.Ilyenen nem érdemes spórolni,a motor meghálálja.
Olajon én sem szoktam spórolni, pl. a Biguliba is csak Castrol-t teszek, de ez a Hudák-féle Castrol szerintem szépen túl van árazva... Én mindig a neten rendelem meg az olajat és így csak néhány ezerrel kerül többe, mint  a gagyi teszkósok..

2003 Mazda MX-5 Sportive
1995 Opel Astra F Caravan 1.4 SE
2009 Opel Astra G Caravan 1.4 Twinport
2019 Hyundai i20
1995 Honda CB750 Sevenfifty
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #64232 Dátum: 2012 Október 23, 19:32:43 »

Épp az élettartamban.
De nem vitatkozom,mindenki azt tesz a motorjába amit akar.

ok, én is szívesen vennék tőled autót, ez kétségtelen.
de néha túlzónak érzem a gondoskodást.
ne érts félre, nem szeretnélek bántani.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29079


Road Force One

« Hozzászólás #64231 Dátum: 2012 Október 23, 16:32:46 »

Erről viszont írt már valahol az "Olajdoktor", hogy nem jelent semmit, hogy mennyire csillapítja az zajt meg ilyenek.
Persze lehet, hogy valami kétkerekűs cikkben.

Nos, nem csak ebben nyilvánult meg, de egyébként tényleg szebben, egyenletesebben járt a motor, hanem a hidegindítások is jobbak lettek, hamar kialudt az olajnyomásjelző is... Én nagyon meg voltam vele elégedve és nagyon sajnálom, hogy már nem leht kapni...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
1303LS
« Hozzászólás #64230 Dátum: 2012 Október 23, 16:29:43 »

de sajna már az sincs, pedig azzal járt talán a legszebben, Öcsisajt motorja... Roll Eyes
Erről viszont írt már valahol az "Olajdoktor", hogy nem jelent semmit, hogy mennyire csillapítja az zajt meg ilyenek.
Persze lehet, hogy valami kétkerekűs cikkben.
1303LS
« Hozzászólás #64229 Dátum: 2012 Október 23, 16:28:31 »

A Castrol Classic nagyon hasonló olaj, mint egy Botond. Az adalékcsomagja kimondottam öreg, kicsit kopottabb motorokhoz van kitalálva és van olyan adaléka, amely a korszerű motorokban nincs.

Egyáltalán nem hülyeség, de én is túlzónak érzem az árát.
Írhatnál egyszer pár sort arról is, hogy "lebegtetés" szempontjából, hogy is állunk.
Mert ugye -egyszer régen- említetted ezt, hogy az új olajok ebben nagyon jók, mármint, hogy sokáig lebegtetik a mocskot, hogy az minél jobban eljusson a szűrőig.
Namost nálunk szűrőtleneknél ez pont a visszájára fordul, mert az lenne a jó, ha gyorsan, hamar leülne az iszap és nem keringene körbe a csapágyakba.
Jól gondolom? Honnan lehetne megtudni, hogy melyik lebegtet jobban?
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29079


Road Force One

« Hozzászólás #64228 Dátum: 2012 Október 23, 16:23:42 »

A Castrol Classic nagyon hasonló olaj, mint egy Botond. Az adalékcsomagja kimondottam öreg, kicsit kopottabb motorokhoz van kitalálva és van olyan adaléka, amely a korszerű motorokban nincs.

Egyáltalán nem hülyeség, de én is túlzónak érzem az árát.

Én is ezért írtam, amit írtam... anno a Castrolnak is volt valami hasonló, meg talán még most is: Castrol max Life, ha jól emlékszem... Egyszer használtam is, aztán eltűnt a környékről, de semmi gond nem volt vele... legalább olyan jó volt, mint a Castrol GTX3-as (a fekete falokonos), de sajna már az sincs, pedig azzal járt talán a legszebben, Öcsisajt motorja... Roll Eyes

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #64227 Dátum: 2012 Október 23, 15:33:20 »

valaki meg teszkós olajat tölt bele, aztán neki is elmegy annyit a napi használatú autója, mint neked.

mivel hálája meg?

Én alig tudok a vezetésre koncentrálni, mert Ferdinánd folyton hálálkodik. Cheesy
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #64226 Dátum: 2012 Október 23, 14:40:58 »


mivel hálája meg?
Épp az élettartamban.
De nem vitatkozom,mindenki azt tesz a motorjába amit akar.
Oldalak: 1 ... 404 405 406 407 408 [409] 410 411 412 413 414 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.206 másodperc alatt készült el 17 lekéréssel.