www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 November 01, 22:22:53

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921354 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 408 409 410 411 412 [413] 414 415 416 417 418 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14817844 alkalommal)
Nem elérhető Csosza007
Hozzászólások: 669


« Hozzászólás #64131 Dátum: 2012 Október 19, 17:18:49 »

Előtte --> Utána  Cheesy
Még a karburátor tisztítása van hátra és az új kipufogók felszerelése. Aztán mehet a helyére  Wink

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #64130 Dátum: 2012 Október 19, 12:12:15 »


 
Nincs valakinek képe motorszerelő állvány váltóharangból-ról? vagy rajz is jó, de a simáról is.

Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #64129 Dátum: 2012 Október 18, 20:50:08 »

tojásszagút fingottam.
vajon mit ehettem, ami ezt okozza? :-))
kérdezd maxit, majd megmondja, mi a gond.
egyébként meg inkább utólag kérdezzem, hogy mi a baj, mint sehogy, nem?  Wink Evil

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #64128 Dátum: 2012 Október 18, 20:48:31 »

en is basztam el motort....de nagyresze jol sikerul... jo pap is holtig tanul...en nem szegyelek mai napig tanacsot kerni ha szukseges.
én is csesztem már el motort (is).  Grin Wink

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #64127 Dátum: 2012 Október 18, 20:26:00 »


en is basztam el motort....de nagyresze jol sikerul... jo pap is holtig tanul...en nem szegyelek mai napig tanacsot kerni ha szukseges.

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #64126 Dátum: 2012 Október 18, 20:22:22 »


jéé mintha több motort raktunk volna már össze mint a bogár szerelők 3an együtt.  Evil

Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #64125 Dátum: 2012 Október 18, 20:17:25 »

jéé mintha több motort raktunk volna már össze mint a bogár szerelők 3an együtt.  Evil
...pénztárgépmotort...

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #64124 Dátum: 2012 Október 18, 20:12:13 »

Nem tudom, nem szereltem még gsx1300r-t, nem is adok hozzá a bogár motor szereléséből összeszedett tapasztalat/tudás alapján tanácsokat, mert köze nincs a kettőnek egymáshoz.
De egy tippem van: Lehet, hogy egy 70 éves konstrukciójú személygépkocsi és egy 10 éves sporttúra gép motorja között van pár különbség?! (Pl. akár a túlméretes csapágy lépcsőinek nagyságában)

2. pl a gsx1300r motornak 50-100-150 ezrenként kell hajtókar csapágyat cserélni, mindig +-osra, és nem kell köszörülni.
na ez hogy van?

Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #64123 Dátum: 2012 Október 18, 19:56:01 »

tojásszagút fingottam.
vajon mit ehettem, ami ezt okozza? :-))
Jezusom ...
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #64122 Dátum: 2012 Október 18, 19:51:13 »

Jéé, mintha valaki olyan szólt volna hozzá, aki már rakott össze motort  Wink

jéé mintha több motort raktunk volna már össze mint a bogár szerelők 3an együtt.  Evil

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #64121 Dátum: 2012 Október 18, 19:50:33 »

1. A főtengelyen nincs csapágyfészek. A főtengelyen csap van. A csapágyfészek egész más.
2. Ha nem sérült a csap, és nincs elkopva, akkor tehetsz új csapágyat, de nem pluszosat, hanem amekkorát kiszereltél (Ugyanis túlméretes csapágyat csak köszörült főtengelyhez teszünk, mert kizárt, hogy pont 1 lépcsőnyit kopjon a főtengely  Wink ) Illetve, ha nem vagyunk biztosak abban, hogy nem kopott a főtengely (mert mondjuk csak 50km-t ment köszörülés óta), akkor meg kell mérni a csapokat. Azt azért nem olyan egyszerű összeszerelve.

Szóval működik a csapágycsere összehúzott blokknál, de úgy nem ahogy leírtad  Wink

1. volt 2 percem válaszolni nem az elíráson kellene rugózni.
2. pl a gsx1300r motornak 50-100-150 ezrenként kell hajtókar csapágyat cserélni, mindig +-osra, és nem kell köszörülni.
na ez hogy van?

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #64120 Dátum: 2012 Október 18, 19:44:32 »

Pedig igaza van. Abból, hogy valaki azt mondja, hogy kopog a motor, nem lehet megmondani, hogy mi a baj. Legalább 20 hibát tudok mondani, amire rá lehet mondani a kopogást (Na meg ahogy Vili mondja, van pár fajta kopogás.) Vannak hibák, amiket lehet a monitor mögül diagnosztizálni, de ez nem az. Viszont ha ráhallgat egy olyan aki ért valamit ezekhez a motorokhoz, az el tudja dönteni, hogy vezérlés zörej, kifújó hengerfej, vagy kipufogó, áthúzó gyertyapipa csattogása, csapágy probléma, leszabadult vezérműtengely-fogaskerék, generátor szíjtárcsa, stb...

Jezusom ...

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #64119 Dátum: 2012 Október 18, 19:36:23 »

Jéé, mintha valaki olyan szólt volna hozzá, aki már rakott össze motort  Wink

lehet de akkor olyat rakunk bele amilyen benne volt benne....nem pedig plusszosat

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #64118 Dátum: 2012 Október 18, 19:34:55 »

1. A főtengelyen nincs csapágyfészek. A főtengelyen csap van. A csapágyfészek egész más.
2. Ha nem sérült a csap, és nincs elkopva, akkor tehetsz új csapágyat, de nem pluszosat, hanem amekkorát kiszereltél (Ugyanis túlméretes csapágyat csak köszörült főtengelyhez teszünk, mert kizárt, hogy pont 1 lépcsőnyit kopjon a főtengely  Wink ) Illetve, ha nem vagyunk biztosak abban, hogy nem kopott a főtengely (mert mondjuk csak 50km-t ment köszörülés óta), akkor meg kell mérni a csapokat. Azt azért nem olyan egyszerű összeszerelve.

Szóval működik a csapágycsere összehúzott blokknál, de úgy nem ahogy leírtad  Wink

Miért is?
Ha nem sérült a főtengely, miért nem lehet csapágyat cserélni? És nem is kell széthúzni a blokkot.

Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #64117 Dátum: 2012 Október 18, 19:32:59 »

Miért is?
Ha nem sérült a főtengely, miért nem lehet csapágyat cserélni? És nem is kell széthúzni a blokkot.
lehet de akkor olyat rakunk bele amilyen benne volt benne....nem pedig plusszosat

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #64116 Dátum: 2012 Október 18, 19:28:17 »

Nincs valakinek képe motorszerelő állvány váltóharangból-ról? vagy rajz is jó, de a simáról is.

Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #64115 Dátum: 2012 Október 18, 19:23:11 »

En megnezetnem/meghallgattatnam vmi hozzaertovel Roll Eyes
Jezusom ...

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #64114 Dátum: 2012 Október 18, 19:21:48 »

Miért szólsz hozzá, ha nem értesz hozzá?
Miért is?
Ha nem sérült a főtengely, miért nem lehet csapágyat cserélni? És nem is kell széthúzni a blokkot.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #64113 Dátum: 2012 Október 18, 18:57:32 »

Köszönöm, már egyeztettem, meghallgatja és a hallottak és tapasztaltak függvényében megyünk tovább.

tojásszagút fingottam.
vajon mit ehettem, ami ezt okozza? :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #64112 Dátum: 2012 Október 18, 17:57:08 »

Ha hajtókar csapágy kopog (nem valószínű) akkor a kopogós henger gyertyakábelét lehúzva a hang mérséklődik vagy megszűnik.

Ha akkor is ugyanúgy kopog, akkor valószínű valamelyik szelephézag lett nagyobb...de ennek a két hang nagyon különböző, szerelő azonnal megmondja.
Köszönöm, már egyeztettem, meghallgatja és a hallottak és tapasztaltak függvényében megyünk tovább.

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #64111 Dátum: 2012 Október 18, 17:48:09 »

vagy merjek vele így 15 km-t menni a szerelőig?

Ha hajtókar csapágy kopog (nem valószínű) akkor a kopogós henger gyertyakábelét lehúzva a hang mérséklődik vagy megszűnik.

Ha akkor is ugyanúgy kopog, akkor valószínű valamelyik szelephézag lett nagyobb...de ennek a két hang nagyon különböző, szerelő azonnal megmondja.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #64110 Dátum: 2012 Október 18, 17:45:46 »

motor ki, 2 hengerfej le, hengerek le, és akkor meg tudod mozgatni a hajtókarokat hogy van-e kotyogása.
Ha van akkor mértékétől függően lehet cselekedni. Ha nem járattad, így és nem verte el a főtengelyen a csapágy fészket, akkor leveszed azt a hajtókart teszel neki egy +os csapágyat és go.
Ha elverte akkor szét kell húzni a blokkot és lehet köszörülni.


Miért szólsz hozzá, ha nem értesz hozzá?

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #64109 Dátum: 2012 Október 18, 16:29:02 »

a motor beszerelt állapotában sajnos csak a hengerfejcsavarok felét tudod megnézni-leellenőrizni. a felső csavarokhoz le kell venni a lemezborítást, amit bent lévő motornál eléggé furfangos megcsináni. ha lazának találod a szelepfedél alatti csavarokat, akkor sztem ki kell szerelni a motort
az már rutinból megy.  Grin

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #64108 Dátum: 2012 Október 18, 15:43:10 »

az olaj már bekészítve, de előbb megnézem azt a fejet, hátha nem kell nagyon bontani, mert akkor az olaj is feleslegesen van lecserélve

a motor beszerelt állapotában sajnos csak a hengerfejcsavarok felét tudod megnézni-leellenőrizni. a felső csavarokhoz le kell venni a lemezborítást, amit bent lévő motornál eléggé furfangos megcsináni. ha lazának találod a szelepfedél alatti csavarokat, akkor sztem ki kell szerelni a motort
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #64107 Dátum: 2012 Október 18, 15:13:10 »

Esetleg cseréld le egy teszkógazdaságosra, hátha kap rendes kenést a motor.

az olaj már bekészítve, de előbb megnézem azt a fejet, hátha nem kell nagyon bontani, mert akkor az olaj is feleslegesen van lecserélve

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #64106 Dátum: 2012 Október 18, 15:11:21 »

Esetleg cseréld le egy teszkógazdaságosra, hátha kap rendes kenést a motor.

ami még felmerült, a nem megfelelő olaj, de nekem ez nem áll össze. Mondjuk tényleg hülyeséget csináltam, mert adtam a 20W50 mellé még egy kis motortömítő adalékot, ami olyan sűrű volt, mint a méz.
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #64105 Dátum: 2012 Október 18, 14:49:45 »

amikor ulrich eredeti motorját szétkaptuk sztónnal (valamikor 1848 tájékán), remek leesett hengerfejanyákat találtunk a szelepfedélben.
bakker. remélem, csak ez lesz.

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #64104 Dátum: 2012 Október 18, 14:48:42 »

simán
amikor ulrich eredeti motorját szétkaptuk sztónnal (valamikor 1848 tájékán), remek leesett hengerfejanyákat találtunk a szelepfedélben.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #64103 Dátum: 2012 Október 18, 14:46:34 »

akkor az is lehet, hogy bár indul, még mindig nincs a helyén a fej?
simán

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #64102 Dátum: 2012 Október 18, 14:36:49 »

amugy sanszos h nem huztátok le jol a hengerfejet amikor lebillentetétek......
akkor az is lehet, hogy bár indul, még mindig nincs a helyén a fej?

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #64101 Dátum: 2012 Október 18, 14:34:45 »

már meg is kérdeztem a "szerelőmet" Smiley

amugy sanszos h nem huztátok le jol a hengerfejet amikor lebillentetétek......

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
1303LS
« Hozzászólás #64100 Dátum: 2012 Október 18, 14:27:36 »

Előtte nem csattogott, sőt, amikor elhoztam az ismert és megbízható szerelőtől, még nem volt ilyen. egyszer csak elkezdett csattogni.
Nézz rá a szelepállítókra, lehet, hogy csak meglazult valamelyik mert nem húzta meg, vagy megszakadt a menet csak nem vette észre. Motornál hangokat úgy rangsorolnám, hogy csattog--kopog--dübörögve kopog.
Első jellemzően a vezérléskörnyéke, nincsenek nagy erők, nem nyomja, üti robbanás, a második kettőt pedig az egymásnak koppanó alakatrészek tömege választja el. Remélem érthető, elképzelhető.
« Utoljára szerkesztve: 2012 Október 18, 14:30:20 írta 1303LS »
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #64099 Dátum: 2012 Október 18, 14:26:01 »

ami még felmerült, a nem megfelelő olaj, de nekem ez nem áll össze. Mondjuk tényleg hülyeséget csináltam, mert adtam a 20W50 mellé még egy kis motortömítő adalékot, ami olyan sűrű volt, mint a méz.
attól csak egy idő után csattogna, amikor szétbaszta a csapágyat.
az adalékokat meg felejtsd el a picsába.
inkább áldozz hajnalban fekete kakast, azt legalább meg lehet utána zabálni :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #64098 Dátum: 2012 Október 18, 14:19:27 »

Talan kerdezd meg a szerelodet! :-)))

Egyebkent addig, amig hozzaerto nem latta/hallotta, minek talalgatsz ? Lehet, hogy az ekszijtarcsad van lelazulva, vagy a turbinad hozzaer valamihez, vagy zarlatos a jobb elso iranyjelzod...
már meg is kérdeztem a "szerelőmet" Smiley

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #64097 Dátum: 2012 Október 18, 14:13:58 »

Talan kerdezd meg a szerelodet! :-)))

Egyebkent addig, amig hozzaerto nem latta/hallotta, minek talalgatsz ? Lehet, hogy az ekszijtarcsad van lelazulva, vagy a turbinad hozzaer valamihez, vagy zarlatos a jobb elso iranyjelzod...
jóvanna!  Grin
tényleg, zárlatos lenne?  Kiss

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #64096 Dátum: 2012 Október 18, 14:12:37 »

Anyagilag húzós lehet egy hajtókarcsapágy csere, ha kivett motorral, levett hengerfejekkel, hengerekkel viszem el? Van erre valakinek ötlete?
Talan kerdezd meg a szerelodet! :-)))

Egyebkent addig, amig hozzaerto nem latta/hallotta, minek talalgatsz ? Lehet, hogy az ekszijtarcsad van lelazulva, vagy a turbinad hozzaer valamihez, vagy zarlatos a jobb elso iranyjelzod...


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #64095 Dátum: 2012 Október 18, 14:10:21 »

ugyanez jutott az eszembe
Anyagilag húzós lehet egy hajtókarcsapágy csere, ha kivett motorral, levett hengerfejekkel, hengerekkel viszem el? Van erre valakinek ötlete?

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #64094 Dátum: 2012 Október 18, 13:53:41 »

En megnezetnem/meghallgattatnam vmi hozzaertovel Roll Eyes
ugyanez jutott az eszembe

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #64093 Dátum: 2012 Október 18, 13:53:21 »

vagy merjek vele így 15 km-t menni a szerelőig?
En nem ertek hozza, de miert nem viszed oda a szerelot ? :-)


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #64092 Dátum: 2012 Október 18, 13:52:56 »

akkor felveszem az álarcot és motor ki ismét...  Undecided
En megnezetnem/meghallgattatnam vmi hozzaertovel Roll Eyes


Buzi, aki fékez! :-)))
Oldalak: 1 ... 408 409 410 411 412 [413] 414 415 416 417 418 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.161 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.