www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 16, 15:18:16

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921217 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 455 456 457 458 459 [460] 461 462 463 464 465 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13134790 alkalommal)
1303LS
« Hozzászólás #62234 Dátum: 2012 Május 10, 14:26:22 »

Fogtak egy 30 éve kinyomtatott katalógust amiben a színek az idők folyamán nem kissé módosultak. Ezt egy asztali szkenneren bedigitalizálták (ugye pár ezer forintosról beszélünk nem a cégünktől most kidobott 1.5 millió forintosról). Esetleg, hogy a szöveg könnyebben olvasható legyen változtattak a színbeállításokon (kékítették, hogy a fehéres sárga kékes fehér legyen). Közben hozzá adódik, hogy az öreg CRT vagy korai TFT monitor TN-es panellal nem adja vissza a megfelelő színeket.

Ezek után bármiféle színhűséget szeretnél, na ezért fogom a fejem.
Én lefényképezném a telefonommal a monitort és azt küldeném MMSben a festékkeverőnek. Tongue
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #62233 Dátum: 2012 Május 10, 13:32:51 »

Fogtak egy 30 éve kinyomtatott katalógust amiben a színek az idők folyamán nem kissé módosultak. Ezt egy asztali szkenneren bedigitalizálták (ugye pár ezer forintosról beszélünk nem a cégünktől most kidobott 1.5 millió forintosról). Esetleg, hogy a szöveg könnyebben olvasható legyen változtattak a színbeállításokon (kékítették, hogy a fehéres sárga kékes fehér legyen). Közben hozzá adódik, hogy az öreg CRT vagy korai TFT monitor TN-es panellal nem adja vissza a megfelelő színeket.

Ezek után bármiféle színhűséget szeretnél, na ezért fogom a fejem.
Elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #62232 Dátum: 2012 Május 10, 12:39:41 »

persze, nem monitoron nézzük a színmintát. de Gyuszkónak igaza van, hogy a táblázat el van baszva. mindig ellenőrizni kell a prospektusokban mi van az adott évjáratnál
itt a kobaltkék, kb 2 perc volt megtaláni:

http://www.thesamba.com/vw/archives/lit/68_69_bug_colors.php
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #62231 Dátum: 2012 Május 10, 12:15:45 »

lehet, hogy a te autód van szar színre fújva, a thesamba meg jó.
de nada, senor? :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #62230 Dátum: 2012 Május 10, 11:01:16 »

Jezusom ...

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #62229 Dátum: 2012 Május 10, 00:27:26 »

Na a kobaltkék kurvára nem ilyen, mint itt az L630. Az én autóm gyári színe L630 kobaltkék, köze nincs az itt mutatott színmintához...

Jezusom ...
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #62228 Dátum: 2012 Május 09, 23:57:29 »

arany szabály, hogy monitoron nem veszünk színmintát. ahány monitor és rendszer annyi színkezelés/beállítás. Csak támpontok.
Ez még támpontnak is gyatra. Monitor ide, monitor oda.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Blacksheep
Hozzászólások: 575


low n' slow

« Hozzászólás #62227 Dátum: 2012 Május 09, 23:23:53 »

Na a kobaltkék kurvára nem ilyen, mint itt az L630. Az én autóm gyári színe L630 kobaltkék, köze nincs az itt mutatott színmintához...

arany szabály, hogy monitoron nem veszünk színmintát. ahány monitor és rendszer annyi színkezelés/beállítás. Csak támpontok.

  '65 1200 De Luxe "Built not Bought"
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #62226 Dátum: 2012 Május 09, 23:21:46 »

Na a kobaltkék kurvára nem ilyen, mint itt az L630. Az én autóm gyári színe L630 kobaltkék, köze nincs az itt mutatott színmintához...

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Blacksheep
Hozzászólások: 575


low n' slow

« Hozzászólás #62225 Dátum: 2012 Május 09, 22:30:57 »

huh de gyors volt köszönöm szépen! Kezfogas
nincs mit, nekem is el van mentve könyvjelzőbe Wink

  '65 1200 De Luxe "Built not Bought"
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #62224 Dátum: 2012 Május 09, 22:25:37 »

huh de gyors volt köszönöm szépen! Kezfogas

Nem elérhető Blacksheep
Hozzászólások: 575


low n' slow

« Hozzászólás #62223 Dátum: 2012 Május 09, 22:18:18 »

keresek olyan oldalt ahol megtalálom az évjáratnak megfelelő szineket és hozzá szinkódot . link a samba-hoz is jó lenne ha nem kell regisztrálni Undecided
http://www.thesamba.com/vw/archives/info/paintcodestype1.php

  '65 1200 De Luxe "Built not Bought"
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #62222 Dátum: 2012 Május 09, 22:15:21 »

keresek olyan oldalt ahol megtalálom az évjáratnak megfelelő szineket és hozzá szinkódot . link a samba-hoz is jó lenne ha nem kell regisztrálni Undecided

Nem elérhető Blacksheep
Hozzászólások: 575


low n' slow

« Hozzászólás #62221 Dátum: 2012 Május 09, 21:29:50 »

Én évek óta a jedynka korróziógátló alapozót használok mindenre ami fém, nagyon jól terül és árban is jó, a tikkurilához (már dejmark) tartozik magasan veri sok alapozó minőségét és kiadósságát is! Nekem nagyon bejött. (hiába utazom festékben EBBEN nincs üzleti érdekeltségem csak megosztottam veletek)
én a olasz IMPA-t szeretem, nagyon jó minőségű, de hozzá relative drága is.

  '65 1200 De Luxe "Built not Bought"
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #62220 Dátum: 2012 Május 09, 21:09:11 »

Én igen,csak valami body terméket,de nem emlékezek a nevére,ki is maradt,lusta is voltam javítani,meg hátha hüleséget írok az alapozó nevére.De már nem jövök ki jól  Grin
Én évek óta a jedynka korróziógátló alapozót használok mindenre ami fém, nagyon jól terül és árban is jó, a tikkurilához (már dejmark) tartozik magasan veri sok alapozó minőségét és kiadósságát is! Nekem nagyon bejött. (hiába utazom festékben EBBEN nincs üzleti érdekeltségem csak megosztottam veletek)

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #62219 Dátum: 2012 Május 09, 20:11:06 »

esetleg alapozót használni szoktatok?
Én igen,csak valami body terméket,de nem emlékezek a nevére,ki is maradt,lusta is voltam javítani,meg hátha hüleséget írok az alapozó nevére.De már nem jövök ki jól  Grin

Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #62218 Dátum: 2012 Május 09, 17:50:26 »

Itt van beépítve, és ezután mentem egy próbakört. Volt még fékalaplap egyengetés, és az új gumiharang folyik, ezt próbáltam új bilincs rátételével orvosolni.

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #62217 Dátum: 2012 Május 09, 17:48:10 »

Le is kentem, hogy harmonizáljon a szürke belsővel.

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #62216 Dátum: 2012 Május 09, 17:47:16 »

Picit más a két oldala a kocsinak, de ezen nem akadok fent.

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #62215 Dátum: 2012 Május 09, 17:45:58 »

Mai szerelés képekben. Mivel, hogy 1 darab volt ebből az alkatrészből, és a lyuk sem kellett nekem, így Istennyila topiktárshoz fordultam segítségért. Adott furnért a munkához.

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #62214 Dátum: 2012 Május 09, 07:54:27 »

kérnék ezekhez is pesti beszerzésiforrást, címet... Cool
fényező és festék boltok........

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #62213 Dátum: 2012 Május 09, 07:38:26 »

Mindegy mit csinálsz vele,max egy jó év és rozsdásodik.
De akkor sokat kell költeni rá.Nekem hmokszórt,szórókittes,keréktárcsa festékkel szórt,de rozsdásodik.pedig esöt max 4 alkalommal kapott,csapvizet mosásnál max 2-3 alkalommal.Sad
esetleg alapozót használni szoktatok?

1303LS
« Hozzászólás #62212 Dátum: 2012 Május 09, 06:49:55 »

Vajon mit hallok mozogni a féknél,mikor el˝pre ,enetben,majd hátramenetben fékezem?Minden váltott irányban való fékezésnél csinálja.jah a pofák,rugok  kivételével új minden
Hátsó keréken a ricni lehet kiverődve a dobban, vagy roszabb esetben már a féltengelyen is. Feltéve ha minden rendben van a fékalkatrészek környékén.
1303LS
« Hozzászólás #62211 Dátum: 2012 Május 09, 06:48:33 »

úgy is szar lesz, ne csiszolgasd.
szerintem.

fújd le a legolcsóbb akármivel, aztán havaj.
Ezzel egyetértek.
Homokszórás, 2K washprimer (pl. body960), festék, lakk, az összehegesztési vájatba valami viasz.
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #62210 Dátum: 2012 Május 09, 06:40:20 »

Vajon mit hallok mozogni a féknél,mikor el˝pre ,enetben,majd hátramenetben fékezem?Minden váltott irányban való fékezésnél csinálja.jah a pofák,rugok  kivételével új minden

Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #62209 Dátum: 2012 Május 09, 06:32:47 »

lemezfelnit fújnék feketére, sima spray-vel(1K)...
 felületsimaság javítására használjak(használhatok?) előtte szórógittet(hasonlóan spray,azaz egykomponensű)és csiszolást
vagy simán a festék jobban bírja?

 Roll Eyes
Mindegy mit csinálsz vele,max egy jó év és rozsdásodik.
De akkor sokat kell költeni rá.Nekem hmokszórt,szórókittes,keréktárcsa festékkel szórt,de rozsdásodik.pedig esöt max 4 alkalommal kapott,csapvizet mosásnál max 2-3 alkalommal.Sad

Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #62208 Dátum: 2012 Május 09, 04:19:57 »

vizesen csiszolni a szórógittet?
vagy jobb csak szárazon  Tongue

úgy is szar lesz, ne csiszolgasd.
szerintem.

fújd le a legolcsóbb akármivel, aztán havaj.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5802


redgear.hu

« Hozzászólás #62207 Dátum: 2012 Május 08, 23:55:16 »

very vell,dinitrol
kérnék ezekhez is pesti beszerzésiforrást, címet... Cool
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5802


redgear.hu

« Hozzászólás #62206 Dátum: 2012 Május 08, 23:51:17 »

Hogyne.


vizesen csiszolni a szórógittet?
vagy jobb csak szárazon  Tongue
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #62205 Dátum: 2012 Május 08, 23:44:59 »

köszi Wink
ezek spray formátumban léteznek?
very vell,dinitrol

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #62204 Dátum: 2012 Május 08, 23:30:54 »

köszi Wink
ezek spray formátumban léteznek?
Hogyne.
http://www.sprayfestek.hu/index.php?productID=263
http://www.automax-online.hu/index.php?page=shop.product_details&category_id=42&flypage=flypage.tpl&product_id=916&option=com_virtuemart&Itemid=1&vmcchk=1&Itemid=1
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5802


redgear.hu

« Hozzászólás #62203 Dátum: 2012 Május 08, 23:27:44 »

Csak Motip-ot tudom nyugodt szívvel ajánlani. Motip szórógitt csiszolás aztán Fekete Motip keréktárcsafesték.
köszi Wink
ezek spray formátumban léteznek?
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #62202 Dátum: 2012 Május 08, 23:22:02 »

lemezfelnit fújnék feketére, sima spray-vel(1K)...
 felületsimaság javítására használjak(használhatok?) előtte szórógittet(hasonlóan spray,azaz egykomponensű)és csiszolást
vagy simán a festék jobban bírja?

 Roll Eyes
Csak Motip-ot tudom nyugodt szívvel ajánlani. Motip szórógitt csiszolás aztán Fekete Motip keréktárcsafesték.
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5802


redgear.hu

« Hozzászólás #62201 Dátum: 2012 Május 08, 23:08:54 »

lemezfelnit fújnék feketére, sima spray-vel(1K)...
 felületsimaság javítására használjak(használhatok?) előtte szórógittet(hasonlóan spray,azaz egykomponensű)és csiszolást
vagy simán a festék jobban bírja?

 Roll Eyes
Nem elérhető Minx
Hozzászólások: 1155

« Hozzászólás #62200 Dátum: 2012 Május 07, 14:29:49 »

Hogy hogy nem Tatabányán csináltatod?

2003 Mazda MX-5 Sportive
1995 Opel Astra F Caravan 1.4 SE
2009 Opel Astra G Caravan 1.4 Twinport
2019 Hyundai i20
1995 Honda CB750 Sevenfifty
Robpanzer
« Hozzászólás #62199 Dátum: 2012 Május 07, 13:41:57 »

Öcsém két Honda motort újíttatott fel náluk, az egyiket kizárólag gyorsulási versenyeken használja és már négy éve hibátlanul teljesít. Jövő héten vesszük ki az off Ladám motorját és megy hozzájuk.

Hogy hogy nem Tatabányán csináltatod?
Nem elérhető Minx
Hozzászólások: 1155

« Hozzászólás #62198 Dátum: 2012 Május 07, 07:26:02 »

Menekülj tőlük. Ráadásul az általuk adott időpontot sem tudják tartani.

2003 Mazda MX-5 Sportive
1995 Opel Astra F Caravan 1.4 SE
2009 Opel Astra G Caravan 1.4 Twinport
2019 Hyundai i20
1995 Honda CB750 Sevenfifty
1303LS
« Hozzászólás #62197 Dátum: 2012 Május 07, 07:11:26 »


Nehéz kitalálni az áramlástani viszonyokat a motortérnél, mert fordulaton a motortérben is depresszió van, mert a venti nagyon szív. Mivel kívül is alacsonyabb nyomású tér van (az autó mögött) ott fogja beszívni a levegőt, ahol tudja. Ha az alsó/hátsó lemez a kipufogó felett hiányzik az halálos, mert akkor onnan szívja fel a levegőt. Ha nyitva van a motortér tető, akár alul, akár felül, az segíthet, mert hiába van kisebb nyomás mégis be kell szívnia valahol a levegőt. A hátsó ablak alatti rácson szív be sokat és az is a cél, mert ott relatíve hideg a levegő. Alul a kipufogónál melegebb. Ráadásul a rácsnál nagyobb a nyomás, mint alul.

Szerintem ha alul van kinyitva a motortér fedél, az nem jó, mert ott nagyon kicsi a nyomás és kifelé áramlik a levegő. DE az alsó lemezek hiányánál nincs rosszabb, mert az a nagy nyomású teret választja el az alacsony nyomásútól, ha nincs lemez, alulról minden meleg bejön.
A gyakorlat nálam is azt mutatja, hogy az alul nyitott motorháztető drasztikusan csökkenti a motor hőmérsékletét. Becsukva vontatva 70-es tempónál, kb 80%-os motorterhelésnél be-becsörög 30'-feletti kinti hőmérsékletnél. Kinyitva azonnal megszűnik ez, simán padlózhatom, semmi csörgés. SZVSZ a motorba beszívott levegő is sokkal hidegebb ilyenkor, nem csak a hűtőlevegő. Az átöblítés miatt. SZVSZ a turbina által beszívott levegőmennyiség jóval kevesebb, mint a kocsi segge körül kívül közlekedő nyomásviszonyokat alakító. Ezért lenne jó egy -lejjeb leírt teszt egy hozzáértő által levezényelve. Pl padlózva, majd üresben gurulva is megfigyelve. De folyton csak a gyorsulás meg az időmérőkapu megy.  Cool
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #62196 Dátum: 2012 Május 06, 21:17:30 »

A legjobban a CADes képen látszik, hogy a legnagyobb depresszió pont ott alul van a kipufogó felett kicsivel (sötétkék vonalak) Na mi végződik pont ott?  Roll Eyes Alacsony sebességnél elképzelhető, hogy felül nyitva több levegőt nyerünk mint alul, de akkor még nem kell az extra hűtés csak nagyon szar motornak.  Evil


Nehéz kitalálni az áramlástani viszonyokat a motortérnél, mert fordulaton a motortérben is depresszió van, mert a venti nagyon szív. Mivel kívül is alacsonyabb nyomású tér van (az autó mögött) ott fogja beszívni a levegőt, ahol tudja. Ha az alsó/hátsó lemez a kipufogó felett hiányzik az halálos, mert akkor onnan szívja fel a levegőt. Ha nyitva van a motortér tető, akár alul, akár felül, az segíthet, mert hiába van kisebb nyomás mégis be kell szívnia valahol a levegőt. A hátsó ablak alatti rácson szív be sokat és az is a cél, mert ott relatíve hideg a levegő. Alul a kipufogónál melegebb. Ráadásul a rácsnál nagyobb a nyomás, mint alul.

Szerintem ha alul van kinyitva a motortér fedél, az nem jó, mert ott nagyon kicsi a nyomás és kifelé áramlik a levegő. DE az alsó lemezek hiányánál nincs rosszabb, mert az a nagy nyomású teret választja el az alacsony nyomásútól, ha nincs lemez, alulról minden meleg bejön.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #62195 Dátum: 2012 Május 06, 21:04:29 »

Igazad van, hanyagolom ezt a motort is...
http://www.bejomotor.hu/index.php Róluk mi a véleményed? Egyik ismerősöm őket ajánlotta.

Menekülj tőlük. Ráadásul az általuk adott időpontot sem tudják tartani.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Oldalak: 1 ... 455 456 457 458 459 [460] 461 462 463 464 465 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.193 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.