www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 18, 14:31:58

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1749 1750 1751 1752 1753 [1754] 1755 1756 1757 1758 1759 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13167464 alkalommal)
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10475 Dátum: 2006 November 29, 15:42:46 »

Két kérdés:

1. mi a fene az az "into"
2. ez most új blokk vagy valami használt.


Ehhez ki kell veni a blokk tőcsavarokat, síklapra kell fektetni és into kell hozzá.


1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10474 Dátum: 2006 November 29, 15:26:03 »

Mesélek egy kicsit, most voltam megnézni a gépműhelyt ahol az 1915-ös blokkom készül.

Ha csak annyit mond az ember, hogy marják ki a hengereknek a nagyobb furatot a hengerfejen és a motorblokkon is, az elég egyszerűnek tűnik és kétségkívül az is, de ahhoz, hogy jó legyen az eredmény, ne csak menjen valahogy sok az ellenőrizendő és a buktató a dologban.

Az első probléma, hogy a fúrásnál a tengelyközépnek a gépműhelyek (a szakál metál is) 99%-a azt veszi, ami az egyes csapágy fészkének a közepe és azzal fúrják vonalba a blokkot, majd ehhez képest fúrják meg a 4. csapágyfészket, ami ugye kisebb. Ezzel az a baj, hogy ha a négyes csapágy be van verődve akkor az általában nem egyenletesen van mindkét oldalra, hanem az egyikre jobban, ez akár (szélsőséges esetben) lehet 1 mm is. Ekkor az egész főtengely az új furatban 1 mm-rel félre lesz, következésképpen az egyik oldalon a dugattyúkiállás nagyobb lesz, más lesz a kompresszióviszony, soha nem fog szépen járni és jól forogni a motor.
Ezt úgy lehet kijátszani, ha a hengerfuratoknál a blokk osztósíkjánál a csapágyív csúcspontjától mérünk távolságot a hengertalp felfekvési felületéig és a nagyobb henger (94 mm furat) bemarásánál a homlokmarót annyira engedjük bele, hogy ezt a magasságot pontosan egyformára hozza. Ez azonnal szükségessé teszi majd a hengertalp hézagolást, de a kompresszióviszony növekedése miatt ez úgyis szükségessé válik. Ehhez ki kell veni a blokk tőcsavarokat, síklapra kell fektetni és into kell hozzá. Meg pontos indikátoróra. Persze nem kell századra, de tized szükséges.
Ezt gondolhatjátok, amikor elmondom a gépműhelyben hogy néznek rám. De itt (szakál-metál) legalább egy ember (I. Z.) biztosan érti.


Szóval a lényeg megvan a motoromon, holnap még finomítás* és kész. Természetesen azért, hogy ezt nekem megcsinálják (munkaidőn kívül) plusz pénzt kell fizetni, de megéri, és kell is, ha jó motort akar az ember.

* a vezérműtengely csapágyakat meg kell hántolni, mert a fúrás miatt a két blokkfél nem úgy ül és kicsit szorul a vezérműtengely. Mondhatnók ugyibár, hogy majd eldolgozza magát, de én nem szeretem az ilyet. Nekem ezt szépen 2-4 századra hántolják, ez egy elég szarozós meló és nagyon sok türelmet igényel, mert az ellenőrzés csak a 70 Nm-rel összehúzott blokkban lehetséges.


Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #10473 Dátum: 2006 November 29, 15:18:19 »

Akkor minden ősszel miért foglalkozunk ezzel a jelenséggel folyamatosan? Már mindenkinek 46-os téli cipője van, hogy tudjon gázfröccsöt adni fékezés közben Smiley


Mert senki nem pucolja ki azt a kibaszott szívócsövet, basszájba. Meg érdemes megnézni az AC -t, mert ha fáradt, akkor nincsen meg a benzinszint alapjáraton, vagy pedig a visszacsapó szelep nem zár, és fékezéskor előrelendül a tartályban, innetől lásd. második pont.
Emiatt aztán ha túl dús, akkor bejön a háromhengerezés, ha szegény, akkor a fuldoklás.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #10472 Dátum: 2006 November 29, 15:03:46 »

Maximalista vagy!! :-)))
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10471 Dátum: 2006 November 29, 15:02:11 »

nem nem csak jól be kell álítani a karbit korábban 3mat mondtam de volt -van egy 1.2 em is azon is jó az alapjárat télen nyáron hideg meleg ben viszont volt 4 ford escort  meg fiestám soha nem volt jó hidegben egyiksem

Tati, mindannyiunkon sokat segítene ha használnál írásjeleket a mondataid tagolására. Akkor többen lehet, hogy másodikra-harmadikra már megértenénk, hogy mit akarsz mondani, így - jelek, vesszők stb. nélkül -  nekem néha egyáltalán nem sikerül.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #10470 Dátum: 2006 November 29, 14:42:42 »

Nem nem csak jól be kell álítani a karbit! Korábban 3mat mondtam de volt -van egy 1.2 em is.  Azon is jó az alapjárat télen-nyáron hideg-melegben .Viszont volt 4 ford escort  meg fiestám soha nem volt jó hidegben egyiksem
« Utoljára szerkesztve: 2006 November 29, 15:57:44 írta tati »

Nem elérhető partizán
Hozzászólások: 4035


« Hozzászólás #10469 Dátum: 2006 November 29, 13:43:31 »

solex 28 pci rulez. No szivató no probléma. Kb 2 km-et kell vigyázni az alapjárattal. és ilyen időben is alig vagyok 10 fölött városban!

Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #10468 Dátum: 2006 November 29, 13:18:23 »

Az egész autó egy nagy konstrukciós hiba, ha mai szemmel nézzük. Abban az időben pedig a legjobb volt.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #10467 Dátum: 2006 November 29, 12:57:59 »

Na, ez lehet.

Az egész autó egy nagy konstrukciós hiba, ha mai szemmel nézzük. Abban az időben pedig a legjobb volt.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10466 Dátum: 2006 November 29, 12:21:56 »

Na, szerintem ezt hívják - mondjuk - konstrukciós hibának.


Az egész autó egy nagy konstrukciós hiba, ha mai szemmel nézzük. Abban az időben pedig a legjobb volt.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #10465 Dátum: 2006 November 29, 12:06:11 »

Na, szerintem ezt hívják - mondjuk - konstrukciós hibának.

ha jobban ráállítanánk a szivatót és akkor csak nyáron a nagy melegben menne visszza. De akkor az emberek fele azért sír mert 12 litert fogyaszt, a másik fele, meg mert pörög a motor.
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #10464 Dátum: 2006 November 29, 11:44:01 »

...
Szarni, futni, meg egy helyre potyogtatni nem lehet.

Most beindult a fantáziám és szerintem lehet, bár nehéz és fárasztó az igaz Roll Eyes

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10463 Dátum: 2006 November 29, 11:41:16 »

Akkor minden ősszel miért foglalkozunk ezzel a jelenséggel folyamatosan? Már mindenkinek 46-os téli cipője van, hogy tudjon gázfröccsöt adni fékezés közben Smiley


Nem kellene vele foglalkozni, ha jobban ráállítanánk a szivatót és akkor csak nyáron a nagy melegben menne visszza. De akkor az emberek fele azért sír mert 12 litert fogyaszt, a másik fele, meg mert pörög a motor.

Szarni, futni, meg egy helyre potyogtatni nem lehet.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #10462 Dátum: 2006 November 29, 11:37:54 »

Akkor minden ősszel miért foglalkozunk ezzel a jelenséggel folyamatosan? Már mindenkinek 46-os téli cipője van, hogy tudjon gázfröccsöt adni fékezés közben Smiley

Én sem szeretem ezt a tipushibázást. Mondjuk ez nekem szakmai ártalom, műszaki vevőszolgálaton dolgozom 1994 óta.
A jellemző hiba az nem tipushiba. A tipushibákat rég kijavították, volt rá idejük. :-)
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #10461 Dátum: 2006 November 29, 11:35:30 »

Menet közben 80-as tempónál, egyik pillanatról a másikra elfogyott. Áram van, benzin van benne. Tekeri az önindító, de nem indul. A szikrát még nem néztem.

Ja, tipikus hiba:
falsot szív és előgyújtást kell rajta állítani
(hörpintés, hátradőlés)
 Grin

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #10460 Dátum: 2006 November 29, 11:34:05 »

Menet közben 80-as tempónál, egyik pillanatról a másikra elfogyott. Áram van, benzin van benne. Tekeri az önindító, de nem indul. A szikrát még nem néztem.

ez olyan gyújtás bajnak érződik
a gömbölyűben nekem is volt ilyen azzal megfejelve, hogy néha beindult és járt 5 percig majd megint leállt
aztán rájöttem, hogy biztosítékra rakták a gyújtást és lötyögött a biztosíték a tartójában

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10459 Dátum: 2006 November 29, 11:33:45 »

Menet közben 80-as tempónál, egyik pillanatról a másikra elfogyott. Áram van, benzin van benne. Tekeri az önindító, de nem indul. A szikrát még nem néztem.


Lecsúszott a kábel a trafóról. Akármelyik.
Szétesett a megszakító.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10458 Dátum: 2006 November 29, 11:32:06 »

Ami a bogarak 95 %-án beteg, az tipushiba. Ne mérgelődj  Cheesy


Én sem szeretem ezt a tipushibázást. Mondjuk ez nekem szakmai ártalom, műszaki vevőszolgálaton dolgozom 1994 óta.
A jellemző hiba az nem tipushiba. A tipushibákat rég kijavították, volt rá idejük. :-)

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető ratro
Hozzászólások: 4513


« Hozzászólás #10457 Dátum: 2006 November 29, 11:31:23 »

Menet közben 80-as tempónál, egyik pillanatról a másikra elfogyott. Áram van, benzin van benne. Tekeri az önindító, de nem indul. A szikrát még nem néztem.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #10456 Dátum: 2006 November 29, 10:15:24 »

Na, ez elég is. A többit meg csináld meg a kocsidon!  Smiley

   már hitlernek is megmondták hogy az egész autó egy tipushiba és hogy nem lessz belőle semmi ahoz képest jósok embert átbasztak vele vagy 30milliót Grin engem 3szor is

Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #10455 Dátum: 2006 November 29, 10:10:25 »

Na, ez elég is. A többit meg csináld meg a kocsidon!  Smiley

Egy típushiba van beépítve, az a hosszú szívócső
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #10454 Dátum: 2006 November 29, 10:08:51 »

Ami a bogarak 95 %-án beteg, az tipushiba. Ne mérgelődj  Cheesy

Például? Hogy össze-vissza van állítva a karbi, hogy nem nézik a szelepeket, hogy ki tudja, mikor cserélték az olajat a légszűrőben, így fojtja a sok por, vagy hogy a gyújtásrendszer egy kalap fos?
Egy típushiba van beépítve, az a hosszú szívócső az előmelegítővel, azt meg ki kell pucolni vagy cserélni 150-170e után.
Te, buflák orrús. Wink Ja, az is egy típushiba, hogy 03 -ra végződik. Végzetes. Wink

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #10453 Dátum: 2006 November 29, 10:06:15 »

Ami a bogarak 95 %-án beteg, az tipushiba. Ne mérgelődj  Cheesy

Ezt a típushibázást hagyjuk már! Ha 160e km után előjön valami, könyörgöm, az NEM típushiba, basszájba! Elhasználódás, eltömődés, elállítódás, elkopás.
Orvosolni lehet cserével, tisztítással, beállítással, utánállítással.
Bazmeg.
Wink
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #10452 Dátum: 2006 November 29, 09:49:52 »

ez sajnos tipushiba. míg be nem melegszik.
Hamar megtanulsz fékezés közben a sarkaddal a gázt adni Wink, vagy állíts magasabb alapjáratot

de azért a 10 perc túl soknak tánik

Ezt a típushibázást hagyjuk már! Ha 160e km után előjön valami, könyörgöm, az NEM típushiba, basszájba! Elhasználódás, eltömődés, elállítódás, elkopás.
Orvosolni lehet cserével, tisztítással, beállítással, utánállítással.
Bazmeg.
Wink

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10451 Dátum: 2006 November 29, 09:42:26 »

    nekem a dupla wéberen van szivató olyan mint a kispolák porlasztón csak a duplaweber a polcon van nem merem feltenni

Majdenm minden weberen (DCNF, DCNL, IDF stb. ) van lehetőség szivató beépítésére, de általában nem szokott lenni, hanem le van egy lappal zárva az oldalán.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #10450 Dátum: 2006 November 29, 09:35:40 »

Nekem is van alapjárat a typ3-ason a dupla weberekkel. Beindul, kicsit (10 mp) tartani kell a gázzal, utána szinte tökéletes.

Ezek a karbik eleve dúsabbra veszik az alapjárati keveréket, ráadásul a szívócső nagyon rövid, és hamar bemelegszik...és rövidsége miatt egyébként sem csapódik le annyi benzin rajta, mint a 40 centi hosszú bogár szívócsövön.

Ráadásul a 6 henger amúgy is könnyebben jár, mint négy...
    nekem a dupla wéberen van szivató olyan mint a kispolák porlasztón csak a duplaweber a polcon van nem merem feltenni

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10449 Dátum: 2006 November 29, 09:06:32 »

    azt már nem is merem mondani hogy a911 motoron két tripla 40es wéberen nincs is szivató mégis van alapjárat hidegen melegen is de nem értem mért

Nekem is van alapjárat a typ3-ason a dupla weberekkel. Beindul, kicsit (10 mp) tartani kell a gázzal, utána szinte tökéletes.

Ezek a karbik eleve dúsabbra veszik az alapjárati keveréket, ráadásul a szívócső nagyon rövid, és hamar bemelegszik...és rövidsége miatt egyébként sem csapódik le annyi benzin rajta, mint a 40 centi hosszú bogár szívócsövön.

Ráadásul a 6 henger amúgy is könnyebben jár, mint négy...

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10448 Dátum: 2006 November 29, 09:03:23 »


Az miert van hogy hideginditas utan kb 10percig nincs alapjaratom? jegesedik a karbi vagy rosszul van bealliva?


Két lehetőség van:
1, nem működik a szivatód
2, működik, de nem elég sokáig.
Ez utóbbi esetében a bimetált jobban rá kell fordítani, persze akkor az lesz, hogy az emelt alapjárat meg túl sokaig fogja a motort "énekeltetni" de legalább nem áll le. Nekem is van egy olyan fázis, amikro a motornak még nincs alapjárata, de már visszaállt a szivató. Cserébe indításkor csak 1500 a fordulat, nem 2500...

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10447 Dátum: 2006 November 29, 09:00:25 »

En Permatex 3H-t szereztem, azzal rakom majd ossze a bogar motorjat. Sokfele (thesamban is) ezt ajanlottak sokan. Jo budos kis barna trutyi  Grin
Mellesleg a hengerfej csavarokat (a blokkban levo perselybe) beragasztjatok vagy tomitovel kenitek be?


Én ezt a permatex-et nem is ismerem. Utána nézek.

Én menetrögzítőt teszek a tőcsavarokra, úgy csavarom be koppanásig. Mondjuk a Loctite 2701-es jó, mert erős, de oldható, nem ragasztó.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető péter
Hozzászólások: 1227


« Hozzászólás #10446 Dátum: 2006 November 29, 07:52:49 »

OFF
MODERÁTOR BÁCSIK!!

Nem lehetne-e létrehozni egy külön topicot az szmb-n belül a tipikus, vagy gyakori hibaforrásoknak az ismertetésére, a hibák orvoslására?
Ez egy olyan közös, de rendszerezett bázis lenne mindenkinek, mondjuk továbbosztva motor, karbi, kupplung, váltó, futómű, fék, elettronyosság, stb.. témára?

Nem először fordul elő, hogy egy adott hibára kérdez rá valaki, és jópárunknak beugrik valami, de csak motoszkálunk, holott már a jó megoldás elhangzott...
VÉLEMÉNY???
ON

 
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #10445 Dátum: 2006 November 29, 00:19:19 »

lehet hogy csak 5perc de van vagy 10 lámpa 5perc alatt is:) és ott evidens hogy fékezek meg gázt pumpálok meg ilyenek:D

Van még egy olyan tünet hogy kb 40km folyamatos ut után elkezd egyre feljebb fogni a fék és aztán a végén már magától is fog! eleintre fékállításra gondoltam hogy bemelegszik forralja a fékolajat és azértz de most is hogy nagy házag van a dob és a betétek közt is!
Tegnap poénos kedvébe volt a gépem mert a város közepén az ut szelen ugy gondolta hogy elfelejti forgatni az önindítót!
lecsuszitt róla a saru:D
    biztos mindenki azt fogja mondani hogy hazudok de nekem mind a három bogaramon hidegen és melegen is jó alapjárat volt és van .          a probléma inkább az volt hogy hidegben (5fok c ) bezabál és le3hengeresedik de a szivató fedőkének teljesbezárását visszább vettem (több levegőt kap ) azóta azzal sincs baj  azt már nem is merem mondani hogy a911 motoron két tripla 40es wéberen nincs is szivató mégis van alapjárat hidegen melegen is de nem értem mért

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #10444 Dátum: 2006 November 29, 00:08:42 »

Tati jött rá a megoldásra: rugalmas fékcső fala kezd leválni?
Keresd vissza ennek a nevű bácsinak a hozzászólásait. tutira emlékszem, hogy ő fejtette meg Partizán szaktárs autójának hasonló titkát.
     nem vagyok bácsi  bácsi az aki legalább "1966"os vagy attól öregebb fasz . ezt a hibát vallóban én dobtam fel de azt gondoltam hogy  miután felderítem (hosszú szopás) soha nem fog előfordulni még eccer

Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #10443 Dátum: 2006 November 28, 22:32:35 »

OFF
MODERÁTOR BÁCSIK!!

Nem lehetne-e létrehozni egy külön topicot az szmb-n belül a tipikus, vagy gyakori hibaforrásoknak az ismertetésére, a hibák orvoslására?
Ez egy olyan közös, de rendszerezett bázis lenne mindenkinek, mondjuk továbbosztva motor, karbi, kupplung, váltó, futómű, fék, elettronyosság, stb.. témára?

Nem először fordul elő, hogy egy adott hibára kérdez rá valaki, és jópárunknak beugrik valami, de csak motoszkálunk, holott már a jó megoldás elhangzott...
VÉLEMÉNY???
ON

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #10442 Dátum: 2006 November 28, 22:27:08 »

lehet hogy csak 5perc de van vagy 10 lámpa 5perc alatt is:) és ott evidens hogy fékezek meg gázt pumpálok meg ilyenek:D

Van még egy olyan tünet hogy kb 40km folyamatos ut után elkezd egyre feljebb fogni a fék és aztán a végén már magától is fog! eleintre fékállításra gondoltam hogy bemelegszik forralja a fékolajat és azértz de most is hogy nagy házag van a dob és a betétek közt is!
Tegnap poénos kedvébe volt a gépem mert a város közepén az ut szelen ugy gondolta hogy elfelejti forgatni az önindítót!
lecsuszitt róla a saru:D
Tati jött rá a megoldásra: rugalmas fékcső fala kezd leválni?
Keresd vissza ennek a nevű bácsinak a hozzászólásait. tutira emlékszem, hogy ő fejtette meg Partizán szaktárs autójának hasonló titkát.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Pisti
Hozzászólások: 184


« Hozzászólás #10441 Dátum: 2006 November 28, 22:06:44 »

ez sajnos tipushiba. míg be nem melegszik.
Hamar megtanulsz fékezés közben a sarkaddal a gázt adni Wink, vagy állíts magasabb alapjáratot

de azért a 10 perc túl soknak tánik

lehet hogy csak 5perc de van vagy 10 lámpa 5perc alatt is:) és ott evidens hogy fékezek meg gázt pumpálok meg ilyenek:D

Van még egy olyan tünet hogy kb 40km folyamatos ut után elkezd egyre feljebb fogni a fék és aztán a végén már magától is fog! eleintre fékállításra gondoltam hogy bemelegszik forralja a fékolajat és azértz de most is hogy nagy házag van a dob és a betétek közt is!
Tegnap poénos kedvébe volt a gépem mert a város közepén az ut szelen ugy gondolta hogy elfelejti forgatni az önindítót!
lecsuszitt róla a saru:D
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #10440 Dátum: 2006 November 28, 21:47:26 »

Köszi!
Majd megbirkozok vele!
Ugy erzem sok ido kell meg mig a kocsi osszeall!

Az miert van hogy hideginditas utan kb 10percig nincs alapjaratom? jegesedik a karbi vagy rosszul van bealliva?
ez sajnos tipushiba. míg be nem melegszik.
Hamar megtanulsz fékezés közben a sarkaddal a gázt adni Wink, vagy állíts magasabb alapjáratot

de azért a 10 perc túl soknak tánik
Nem elérhető Pisti
Hozzászólások: 184


« Hozzászólás #10439 Dátum: 2006 November 28, 21:33:56 »

A kuplung felölit meg tudom mondani, a másikat nem. Kiveszed a motort, leveszed a kuplungot, kerítesz egy erős 36-os dugókulcsot, lecsavarod a lendkereket fogó anyát (dugókulcs meghosszabbítva vagy bika légkulcs) leveszed a lendkereket. Kifeszítgeted a szimmeringet, hézagolókra vigyázol, megvizsgálod a lendkerék o gyűrűjét, esetleg cseréled, megvizsgálod a lendkerék futófelületét, esetleg meg üvegpapírozod, megvizsgálod a főtengely stiftjeit és a lendkerék furatait, nem lehet kiverődve, beütögeted az új főtengely szimmeringet ütközésig, 36-os csavarba teszel egy kis zsírt (tűgörgőre!) kívülről lezsírtalanítod, megtisztítod féktisztítóval, bekened a menetet Loctite 2701-essel, , szimmeringre egy kicsi zsír, visszateszed a lendkereket meghúzod az anyát 300 Nm-rel, ez azt jelenti, hogy a fél méteres erőkarra 60 kg-mal nehezedsz rá. Lendkerék ellenfogása kifurkált és rácsavarozott laposvassal.

Nagyjából így. Az egyes csapágy kiverődését ne vizsgáld, mert csak bosszantod vele magad, úgysem veszed szét a blokkot, a távtartókat (hézagolók) is hagyd úgy, ahogy volt.

Köszi!
Majd megbirkozok vele!
Ugy erzem sok ido kell meg mig a kocsi osszeall!

Az miert van hogy hideginditas utan kb 10percig nincs alapjaratom? jegesedik a karbi vagy rosszul van bealliva?
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #10438 Dátum: 2006 November 28, 21:21:05 »

Én nem fogok papírtömítést tenni, egyébként sem túl jó ide, mert nagyon vékony a tömítő felület. A gyárinál sokkal vékonyabb. Én valami jóféle pasztát fogok használni, talán ThreeBond (Dreibond)-ot.

En Permatex 3H-t szereztem, azzal rakom majd ossze a bogar motorjat. Sokfele (thesamban is) ezt ajanlottak sokan. Jo budos kis barna trutyi  Grin
Mellesleg a hengerfej csavarokat (a blokkban levo perselybe) beragasztjatok vagy tomitovel kenitek be?

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10437 Dátum: 2006 November 28, 19:50:27 »

Lehet!

 főleg a szimmering befogatása érdekel

A szimmering kicsit erős illesztéssel van a blokkban. Kézzel majdnem benyomható, de mégsem. A régit csavarhúzóval ki lehet ügyesen fordítani a főtengely egyik stiftjére támasztva a csavarhúzót.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10436 Dátum: 2006 November 28, 19:47:55 »

Lehet!

Kérdés: a kuplung felőli főtengelyszimmering csere hogy zajlik? főleg a szimmering befogatása érdekel

A kuplung felölit meg tudom mondani, a másikat nem. Kiveszed a motort, leveszed a kuplungot, kerítesz egy erős 36-os dugókulcsot, lecsavarod a lendkereket fogó anyát (dugókulcs meghosszabbítva vagy bika légkulcs) leveszed a lendkereket. Kifeszítgeted a szimmeringet, hézagolókra vigyázol, megvizsgálod a lendkerék o gyűrűjét, esetleg cseréled, megvizsgálod a lendkerék futófelületét, esetleg meg üvegpapírozod, megvizsgálod a főtengely stiftjeit és a lendkerék furatait, nem lehet kiverődve, beütögeted az új főtengely szimmeringet ütközésig, 36-os csavarba teszel egy kis zsírt (tűgörgőre!) kívülről lezsírtalanítod, megtisztítod féktisztítóval, bekened a menetet Loctite 2701-essel, , szimmeringre egy kicsi zsír, visszateszed a lendkereket meghúzod az anyát 300 Nm-rel, ez azt jelenti, hogy a fél méteres erőkarra 60 kg-mal nehezedsz rá. Lendkerék ellenfogása kifurkált és rácsavarozott laposvassal.

Nagyjából így. Az egyes csapágy kiverődését ne vizsgáld, mert csak bosszantod vele magad, úgysem veszed szét a blokkot, a távtartókat (hézagolók) is hagyd úgy, ahogy volt.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Oldalak: 1 ... 1749 1750 1751 1752 1753 [1754] 1755 1756 1757 1758 1759 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.153 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.