www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Október 28, 22:51:13

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921353 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1750 1751 1752 1753 1754 [1755] 1756 1757 1758 1759 1760 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14747762 alkalommal)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10451 Dátum: 2006 November 29, 09:42:26 »

    nekem a dupla wéberen van szivató olyan mint a kispolák porlasztón csak a duplaweber a polcon van nem merem feltenni

Majdenm minden weberen (DCNF, DCNL, IDF stb. ) van lehetőség szivató beépítésére, de általában nem szokott lenni, hanem le van egy lappal zárva az oldalán.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #10450 Dátum: 2006 November 29, 09:35:40 »

Nekem is van alapjárat a typ3-ason a dupla weberekkel. Beindul, kicsit (10 mp) tartani kell a gázzal, utána szinte tökéletes.

Ezek a karbik eleve dúsabbra veszik az alapjárati keveréket, ráadásul a szívócső nagyon rövid, és hamar bemelegszik...és rövidsége miatt egyébként sem csapódik le annyi benzin rajta, mint a 40 centi hosszú bogár szívócsövön.

Ráadásul a 6 henger amúgy is könnyebben jár, mint négy...
    nekem a dupla wéberen van szivató olyan mint a kispolák porlasztón csak a duplaweber a polcon van nem merem feltenni

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10449 Dátum: 2006 November 29, 09:06:32 »

    azt már nem is merem mondani hogy a911 motoron két tripla 40es wéberen nincs is szivató mégis van alapjárat hidegen melegen is de nem értem mért

Nekem is van alapjárat a typ3-ason a dupla weberekkel. Beindul, kicsit (10 mp) tartani kell a gázzal, utána szinte tökéletes.

Ezek a karbik eleve dúsabbra veszik az alapjárati keveréket, ráadásul a szívócső nagyon rövid, és hamar bemelegszik...és rövidsége miatt egyébként sem csapódik le annyi benzin rajta, mint a 40 centi hosszú bogár szívócsövön.

Ráadásul a 6 henger amúgy is könnyebben jár, mint négy...

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10448 Dátum: 2006 November 29, 09:03:23 »


Az miert van hogy hideginditas utan kb 10percig nincs alapjaratom? jegesedik a karbi vagy rosszul van bealliva?


Két lehetőség van:
1, nem működik a szivatód
2, működik, de nem elég sokáig.
Ez utóbbi esetében a bimetált jobban rá kell fordítani, persze akkor az lesz, hogy az emelt alapjárat meg túl sokaig fogja a motort "énekeltetni" de legalább nem áll le. Nekem is van egy olyan fázis, amikro a motornak még nincs alapjárata, de már visszaállt a szivató. Cserébe indításkor csak 1500 a fordulat, nem 2500...

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10447 Dátum: 2006 November 29, 09:00:25 »

En Permatex 3H-t szereztem, azzal rakom majd ossze a bogar motorjat. Sokfele (thesamban is) ezt ajanlottak sokan. Jo budos kis barna trutyi  Grin
Mellesleg a hengerfej csavarokat (a blokkban levo perselybe) beragasztjatok vagy tomitovel kenitek be?


Én ezt a permatex-et nem is ismerem. Utána nézek.

Én menetrögzítőt teszek a tőcsavarokra, úgy csavarom be koppanásig. Mondjuk a Loctite 2701-es jó, mert erős, de oldható, nem ragasztó.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető péter
Hozzászólások: 1227


« Hozzászólás #10446 Dátum: 2006 November 29, 07:52:49 »

OFF
MODERÁTOR BÁCSIK!!

Nem lehetne-e létrehozni egy külön topicot az szmb-n belül a tipikus, vagy gyakori hibaforrásoknak az ismertetésére, a hibák orvoslására?
Ez egy olyan közös, de rendszerezett bázis lenne mindenkinek, mondjuk továbbosztva motor, karbi, kupplung, váltó, futómű, fék, elettronyosság, stb.. témára?

Nem először fordul elő, hogy egy adott hibára kérdez rá valaki, és jópárunknak beugrik valami, de csak motoszkálunk, holott már a jó megoldás elhangzott...
VÉLEMÉNY???
ON

 
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #10445 Dátum: 2006 November 29, 00:19:19 »

lehet hogy csak 5perc de van vagy 10 lámpa 5perc alatt is:) és ott evidens hogy fékezek meg gázt pumpálok meg ilyenek:D

Van még egy olyan tünet hogy kb 40km folyamatos ut után elkezd egyre feljebb fogni a fék és aztán a végén már magától is fog! eleintre fékállításra gondoltam hogy bemelegszik forralja a fékolajat és azértz de most is hogy nagy házag van a dob és a betétek közt is!
Tegnap poénos kedvébe volt a gépem mert a város közepén az ut szelen ugy gondolta hogy elfelejti forgatni az önindítót!
lecsuszitt róla a saru:D
    biztos mindenki azt fogja mondani hogy hazudok de nekem mind a három bogaramon hidegen és melegen is jó alapjárat volt és van .          a probléma inkább az volt hogy hidegben (5fok c ) bezabál és le3hengeresedik de a szivató fedőkének teljesbezárását visszább vettem (több levegőt kap ) azóta azzal sincs baj  azt már nem is merem mondani hogy a911 motoron két tripla 40es wéberen nincs is szivató mégis van alapjárat hidegen melegen is de nem értem mért

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #10444 Dátum: 2006 November 29, 00:08:42 »

Tati jött rá a megoldásra: rugalmas fékcső fala kezd leválni?
Keresd vissza ennek a nevű bácsinak a hozzászólásait. tutira emlékszem, hogy ő fejtette meg Partizán szaktárs autójának hasonló titkát.
     nem vagyok bácsi  bácsi az aki legalább "1966"os vagy attól öregebb fasz . ezt a hibát vallóban én dobtam fel de azt gondoltam hogy  miután felderítem (hosszú szopás) soha nem fog előfordulni még eccer

Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #10443 Dátum: 2006 November 28, 22:32:35 »

OFF
MODERÁTOR BÁCSIK!!

Nem lehetne-e létrehozni egy külön topicot az szmb-n belül a tipikus, vagy gyakori hibaforrásoknak az ismertetésére, a hibák orvoslására?
Ez egy olyan közös, de rendszerezett bázis lenne mindenkinek, mondjuk továbbosztva motor, karbi, kupplung, váltó, futómű, fék, elettronyosság, stb.. témára?

Nem először fordul elő, hogy egy adott hibára kérdez rá valaki, és jópárunknak beugrik valami, de csak motoszkálunk, holott már a jó megoldás elhangzott...
VÉLEMÉNY???
ON

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #10442 Dátum: 2006 November 28, 22:27:08 »

lehet hogy csak 5perc de van vagy 10 lámpa 5perc alatt is:) és ott evidens hogy fékezek meg gázt pumpálok meg ilyenek:D

Van még egy olyan tünet hogy kb 40km folyamatos ut után elkezd egyre feljebb fogni a fék és aztán a végén már magától is fog! eleintre fékállításra gondoltam hogy bemelegszik forralja a fékolajat és azértz de most is hogy nagy házag van a dob és a betétek közt is!
Tegnap poénos kedvébe volt a gépem mert a város közepén az ut szelen ugy gondolta hogy elfelejti forgatni az önindítót!
lecsuszitt róla a saru:D
Tati jött rá a megoldásra: rugalmas fékcső fala kezd leválni?
Keresd vissza ennek a nevű bácsinak a hozzászólásait. tutira emlékszem, hogy ő fejtette meg Partizán szaktárs autójának hasonló titkát.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Pisti
Hozzászólások: 184


« Hozzászólás #10441 Dátum: 2006 November 28, 22:06:44 »

ez sajnos tipushiba. míg be nem melegszik.
Hamar megtanulsz fékezés közben a sarkaddal a gázt adni Wink, vagy állíts magasabb alapjáratot

de azért a 10 perc túl soknak tánik

lehet hogy csak 5perc de van vagy 10 lámpa 5perc alatt is:) és ott evidens hogy fékezek meg gázt pumpálok meg ilyenek:D

Van még egy olyan tünet hogy kb 40km folyamatos ut után elkezd egyre feljebb fogni a fék és aztán a végén már magától is fog! eleintre fékállításra gondoltam hogy bemelegszik forralja a fékolajat és azértz de most is hogy nagy házag van a dob és a betétek közt is!
Tegnap poénos kedvébe volt a gépem mert a város közepén az ut szelen ugy gondolta hogy elfelejti forgatni az önindítót!
lecsuszitt róla a saru:D
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #10440 Dátum: 2006 November 28, 21:47:26 »

Köszi!
Majd megbirkozok vele!
Ugy erzem sok ido kell meg mig a kocsi osszeall!

Az miert van hogy hideginditas utan kb 10percig nincs alapjaratom? jegesedik a karbi vagy rosszul van bealliva?
ez sajnos tipushiba. míg be nem melegszik.
Hamar megtanulsz fékezés közben a sarkaddal a gázt adni Wink, vagy állíts magasabb alapjáratot

de azért a 10 perc túl soknak tánik
Nem elérhető Pisti
Hozzászólások: 184


« Hozzászólás #10439 Dátum: 2006 November 28, 21:33:56 »

A kuplung felölit meg tudom mondani, a másikat nem. Kiveszed a motort, leveszed a kuplungot, kerítesz egy erős 36-os dugókulcsot, lecsavarod a lendkereket fogó anyát (dugókulcs meghosszabbítva vagy bika légkulcs) leveszed a lendkereket. Kifeszítgeted a szimmeringet, hézagolókra vigyázol, megvizsgálod a lendkerék o gyűrűjét, esetleg cseréled, megvizsgálod a lendkerék futófelületét, esetleg meg üvegpapírozod, megvizsgálod a főtengely stiftjeit és a lendkerék furatait, nem lehet kiverődve, beütögeted az új főtengely szimmeringet ütközésig, 36-os csavarba teszel egy kis zsírt (tűgörgőre!) kívülről lezsírtalanítod, megtisztítod féktisztítóval, bekened a menetet Loctite 2701-essel, , szimmeringre egy kicsi zsír, visszateszed a lendkereket meghúzod az anyát 300 Nm-rel, ez azt jelenti, hogy a fél méteres erőkarra 60 kg-mal nehezedsz rá. Lendkerék ellenfogása kifurkált és rácsavarozott laposvassal.

Nagyjából így. Az egyes csapágy kiverődését ne vizsgáld, mert csak bosszantod vele magad, úgysem veszed szét a blokkot, a távtartókat (hézagolók) is hagyd úgy, ahogy volt.

Köszi!
Majd megbirkozok vele!
Ugy erzem sok ido kell meg mig a kocsi osszeall!

Az miert van hogy hideginditas utan kb 10percig nincs alapjaratom? jegesedik a karbi vagy rosszul van bealliva?
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #10438 Dátum: 2006 November 28, 21:21:05 »

Én nem fogok papírtömítést tenni, egyébként sem túl jó ide, mert nagyon vékony a tömítő felület. A gyárinál sokkal vékonyabb. Én valami jóféle pasztát fogok használni, talán ThreeBond (Dreibond)-ot.

En Permatex 3H-t szereztem, azzal rakom majd ossze a bogar motorjat. Sokfele (thesamban is) ezt ajanlottak sokan. Jo budos kis barna trutyi  Grin
Mellesleg a hengerfej csavarokat (a blokkban levo perselybe) beragasztjatok vagy tomitovel kenitek be?

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10437 Dátum: 2006 November 28, 19:50:27 »

Lehet!

 főleg a szimmering befogatása érdekel

A szimmering kicsit erős illesztéssel van a blokkban. Kézzel majdnem benyomható, de mégsem. A régit csavarhúzóval ki lehet ügyesen fordítani a főtengely egyik stiftjére támasztva a csavarhúzót.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10436 Dátum: 2006 November 28, 19:47:55 »

Lehet!

Kérdés: a kuplung felőli főtengelyszimmering csere hogy zajlik? főleg a szimmering befogatása érdekel

A kuplung felölit meg tudom mondani, a másikat nem. Kiveszed a motort, leveszed a kuplungot, kerítesz egy erős 36-os dugókulcsot, lecsavarod a lendkereket fogó anyát (dugókulcs meghosszabbítva vagy bika légkulcs) leveszed a lendkereket. Kifeszítgeted a szimmeringet, hézagolókra vigyázol, megvizsgálod a lendkerék o gyűrűjét, esetleg cseréled, megvizsgálod a lendkerék futófelületét, esetleg meg üvegpapírozod, megvizsgálod a főtengely stiftjeit és a lendkerék furatait, nem lehet kiverődve, beütögeted az új főtengely szimmeringet ütközésig, 36-os csavarba teszel egy kis zsírt (tűgörgőre!) kívülről lezsírtalanítod, megtisztítod féktisztítóval, bekened a menetet Loctite 2701-essel, , szimmeringre egy kicsi zsír, visszateszed a lendkereket meghúzod az anyát 300 Nm-rel, ez azt jelenti, hogy a fél méteres erőkarra 60 kg-mal nehezedsz rá. Lendkerék ellenfogása kifurkált és rácsavarozott laposvassal.

Nagyjából így. Az egyes csapágy kiverődését ne vizsgáld, mert csak bosszantod vele magad, úgysem veszed szét a blokkot, a távtartókat (hézagolók) is hagyd úgy, ahogy volt.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #10435 Dátum: 2006 November 28, 18:23:39 »

Nekem halt meg így - igaz Wartburg - motorom. Beakadt a kemény rugóacél a henger és a dugó közé a kipuffo ablaknál. Képzelheted.

most így felidéztem magamban, hogy hányszor tört el, esett ki vagy zörgött a csapszeg a kocsimban, de nem jut eszembe egy eset sem
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10434 Dátum: 2006 November 28, 18:20:47 »

elég ha egyszer ki esik csak 1 db.
ez azoknál nagy probléma, akik nem a "hagyományos" hengerürtartalmú motorokat használják.

most így felidéztem magamban, hogy hányszor tört el, esett ki vagy zörgött a csapszeg a kocsimban, de nem jut eszembe egy eset sem

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Pisti
Hozzászólások: 184


« Hozzászólás #10433 Dátum: 2006 November 28, 18:14:52 »

Persze, léghűtés, négy kerék (fékezett mind a négy) tekerhető kormány, kifelé nyíló ajtók, utcára néző ablakok.

Annyi hasonlóság van, mint egy Lada és egy BMW között. Ha kényszerítenek felsorolok vagy százat. Ha értelmesen nézzük akkor egy sincs.

Lehet!

Kérdés: a kuplung felőli főtengelyszimmering csere hogy zajlik? főleg a szimmering befogatása érdekel
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10432 Dátum: 2006 November 28, 18:08:32 »

Most adtam el:D
Amugy iszonyat sok hasonlóság van a 2 kocsi között!

Persze, léghűtés, négy kerék (fékezett mind a négy) tekerhető kormány, kifelé nyíló ajtók, utcára néző ablakok.

Annyi hasonlóság van, mint egy Lada és egy BMW között. Ha kényszerítenek felsorolok vagy százat. Ha értelmesen nézzük akkor egy sincs.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Pisti
Hozzászólások: 184


« Hozzászólás #10431 Dátum: 2006 November 28, 18:05:09 »

Akkor inkább vegyél kispolszkit.

Most adtam el:D
Amugy iszonyat sok hasonlóság van a 2 kocsi között!
1303LS
« Hozzászólás #10430 Dátum: 2006 November 28, 18:02:09 »

Magas fordulaton (nem széria typ1 motor) előállhat olyan szerencsétlen helyzet hogy a biztosító olyan irányban áll hogy az alsó vagy felső holtponti irányváltáskor a kis fül tömegénél fogva egyszerűen összenyomódik(tehetetlenség) és simán kijön a helyéről.
Ezt mondják az okosok, de elképzelhetőnek tartom.Bár nem tudom hol lehet az a határ ami fordulat felett mindez megtörténhet egy gyári biztosítóval.  Gondolom nem 5000-5000 fordulat környékén.  Evil
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10429 Dátum: 2006 November 28, 17:54:21 »

most így felidéztem magamban, hogy hányszor tört el, esett ki vagy zörgött a csapszeg a kocsimban, de nem jut eszembe egy eset sem

Nem is a kopott hengeres 2500-at forgó 31.5 lóerős motorokról van szó, hanem a nagy lökettérfogatú, forgós, izmos gépekről, mint a mieink...  Evil

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #10428 Dátum: 2006 November 28, 17:49:18 »

A rugós biztosító helyett van. Nem tud eltörni, kiesni, zörögni. Állítólag csudajó!  Smiley  Miután a csapszeg egyforma hosszú, a különböző átmérőjű hengerekbe más-más méret kell.

most így felidéztem magamban, hogy hányszor tört el, esett ki vagy zörgött a csapszeg a kocsimban, de nem jut eszembe egy eset sem

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10427 Dátum: 2006 November 28, 17:44:14 »

A rugós biztosító helyett van. Nem tud eltörni, kiesni, zörögni. Állítólag csudajó!  Smiley  Miután a csapszeg egyforma hosszú, a különböző átmérőjű hengerekbe más-más méret kell.


A másik okosság pedig a csapszegre egy 45 fokos letörést csinálni, a rugós biztosítógyűrű két behajló végét levágni és kész. Bepattintod, ha a csapszeg nekimegy a letörés miatt szétfelé feszíti, nem bírja kilökni. A levágott végek miatt a kiszerelés nem könnyű, de megoldható.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10426 Dátum: 2006 November 28, 17:04:09 »

valami ilyesmire gondoltam.
kösz

A rugós biztosító helyett van. Nem tud eltörni, kiesni, zörögni. Állítólag csudajó!  Smiley  Miután a csapszeg egyforma hosszú, a különböző átmérőjű hengerekbe más-más méret kell.


1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #10425 Dátum: 2006 November 28, 17:02:14 »

A rugós biztosító helyett van. Nem tud eltörni, kiesni, zörögni. Állítólag csudajó!  Smiley  Miután a csapszeg egyforma hosszú, a különböző átmérőjű hengerekbe más-más méret kell.

ez mire jó?
sok helyen láttam már, de nem tudok rájönni.
illetve sejtéseim vannak, de nem vagyok benne biztos
http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=172
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10424 Dátum: 2006 November 28, 16:58:47 »

ez mire jó?
sok helyen láttam már, de nem tudok rájönni.
illetve sejtéseim vannak, de nem vagyok benne biztos
http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=172

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #10423 Dátum: 2006 November 28, 16:55:57 »

Stunt!
Küldtem mail-t.
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #10422 Dátum: 2006 November 28, 16:55:32 »

Nekem volt román teherautóm. A tapasztalatom az, hogy kétes esetben hasznos a papír, mintegy "meghordja" a tömítő anyagot. Én az Elring féle tömítőt használom, ez az a fajta, ami szétszerelésnél állítólag elporlik.

Én nem fogok papírtömítést tenni, egyébként sem túl jó ide, mert nagyon vékony a tömítő felület. A gyárinál sokkal vékonyabb. Én valami jóféle pasztát fogok használni, talán ThreeBond (Dreibond)-ot.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10421 Dátum: 2006 November 28, 16:42:59 »

Ha jól láttam 50 rongy lenne a fékdobok+betétek?
Ez nagyon sok...
Bár viszonyítási alapom a kispolski! abba ez az egész 12e huf-ból kijött:D

alapjáratnak mennyit szoktatok állítani? akönyvebn 850van de nekem 950 körül kezd szépen járni!

Akkor inkább vegyél kispolszkit.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10420 Dátum: 2006 November 28, 16:42:12 »

1. igen, de specifikusan engem a nagyobb hengerhez érdekelne, mivel e tömítéskészletben ilyen nincs (pl. 94mm)
2. hehe, ezért irtam hogy LÁMA Wink
Egyébként miért nem elég pl. a LOCTITE 5699, minek a papir?


Én nem fogok papírtömítést tenni, egyébként sem túl jó ide, mert nagyon vékony a tömítő felület. A gyárinál sokkal vékonyabb. Én valami jóféle pasztát fogok használni, talán ThreeBond (Dreibond)-ot.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10419 Dátum: 2006 November 28, 16:38:45 »

És akkor az u.n. alumínium blokkok mit tudnak? Azon kívül, hogy jól hegeszthetök?



Azt tudják, hogy sokkal erősebbek, 40%-kal nehezebbek, cserébe ÁLLÍTÓLAG 10-ből 4 biztosan enged a porozitása miatt, mert nem valami minőségi öntvények.
Nincs vele közvetlen tapasztalatom.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #10418 Dátum: 2006 November 28, 16:33:03 »

1. A hengertalp alá papírból és tömítőpaszta - normál esetben
2. CSÖKKENTENI  kell a kompressziót és beteszel ilyen gyűrűket, akkor az maga a tömítés. Meg esetleg egy kis paszta, attól függ, mit használsz. Sziloplaszt biztos nem Smiley

1. igen, de specifikusan engem a nagyobb hengerhez érdekelne, mivel e tömítéskészletben ilyen nincs (pl. 94mm)
2. hehe, ezért irtam hogy LÁMA Wink
Egyébként miért nem elég pl. a LOCTITE 5699, minek a papir?

'81 Hecho en México
Nem elérhető Pisti
Hozzászólások: 184


« Hozzászólás #10417 Dátum: 2006 November 28, 16:07:02 »

Ha jól láttam 50 rongy lenne a fékdobok+betétek?
Ez nagyon sok...
Bár viszonyítási alapom a kispolski! abba ez az egész 12e huf-ból kijött:D

alapjáratnak mennyit szoktatok állítani? akönyvebn 850van de nekem 950 körül kezd szépen járni!
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #10416 Dátum: 2006 November 28, 15:34:23 »

1. A hengertalp alá papírból és tömítőpaszta - normál esetben
2. CSÖKKENTENI  kell a kompressziót és beteszel ilyen gyűrűket, akkor az maga a tömítés. Meg esetleg egy kis paszta, attól függ, mit használsz. Sziloplaszt biztos nem Smiley


Ide milyen tömítés kerül? Úgy értem ?) Ha növelni kell a kompressziót és beteszel ilyen gyűrűket, akkor tömítés szempontjából hogy változik a helyzet?
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #10415 Dátum: 2006 November 28, 15:23:45 »

Enyém meg csütörtökön!  Cool

Egyébként szépen szembesültünk jónéhány problémával, pl, hogy a 94-es hengerekhez kimart nagyobb hengerfuratok esetében a hengerpalást tömítőfelülete ráér a hengerfej csavar menet-perselyére, és az jobban kilóg, tehát azt is le kellett szedni homlokmaróval, de aztán a tömítést is meg kell oldani, ne folyjojn ott az olaj.
... http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=126
..

Lenne ide pár LÁMA kérdésem (csak hogy tanuljak vmit Smiley )
Ide milyen tömítés kerül? Úgy értem a hengertalp alá (kivágsz papírból egyet?(94mm) vagy elég a tömítőpaszta?) Ha növelni kell a kompressziót és beteszel ilyen gyűrűket, akkor tömítés szempontjából hogy változik a helyzet?

'81 Hecho en México
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #10414 Dátum: 2006 November 28, 15:16:04 »

És akkor az u.n. alumínium blokkok mit tudnak? Azon kívül, hogy jól hegeszthetök?

A csapágy beverődésre az AS21-es blokk hajlamos a legkevésbé, viszont hajlamosabb repedni, mint az AS41-es, ami kicsit rugalmasabb, puhább anyagból van, de beverődésre hajlamosabb és az egész kevésbé merev, torzióra hajlamosabb.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10413 Dátum: 2006 November 28, 15:12:49 »

fák jú!  Grin

akkor axilálisan billeg, ez gondolom annyira nem jó


A billegés az tényleg nem jó. 4-6 századra kell illeszteni a hajtórudat. Ha így van illesztve, akkor amikor olaj van a csapágyban oldalra a hajtórúd egyáltalán nem billethető, eltolni a forgattyúcsapon el lehet kb. 1 mm-t.


Az okosok ( Gene Berg, Lousi Vittone (Empi) etc.) azt mondják, hogy a tuningra épített blokkot csak egyszer lehet vonalba fúrni és akkor a legjobb. Nem azért, mert sok anyag kikerül belőle, hanem azért, mert amikor először benyomódnak a csapágyak a (látszólagos) csapágylétrába, akkor az anyag zömül és a maximális kleménységét akkor éri el. Egy pontos első vonalbafúrás után a csapágy a lehető legstabilabban ül a fészekben, beverősére a legkevésbé hajlamos. A második vonalbafúrásra már akkor kerül sor általában, amikor a blokk már fárad, sok fárasztó igénybevételt kapott és repedésre hajlamosabb.

A csapágy beverődésre az AS21-es blokk hajlamos a legkevésbé, viszont hajlamosabb repedni, mint az AS41-es, ami kicsit rugalmasabb, puhább anyagból van, de beverődésre hajlamosabb és az egész kevésbé merev, torzióra hajlamosabb.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10412 Dátum: 2006 November 28, 14:50:16 »

fák jú!  Grin

akkor axilálisan billeg, ez gondolom annyira nem jó

A két irány tengelyirány (axiális) és sugárirány (radiális).  Evil  nem észak meg dél meg fel meg le...meg oldal meg tat meg far... meg függőleges..  Evil Evil

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Oldalak: 1 ... 1750 1751 1752 1753 1754 [1755] 1756 1757 1758 1759 1760 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.16 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.