www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 December 20, 10:24:27

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2025. december 31.
921398 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1744 1745 1746 1747 1748 [1749] 1750 1751 1752 1753 1754 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 15559632 alkalommal)
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27174


« Hozzászólás #10694 Dátum: 2006 December 04, 14:26:53 »

igazán jól tengelycsonkkal lehet ültetni a gömbfejes torziós futóművet. a rugók megfelelő előfeszítése miatt, és hogy legyen normális rugózása a kocsinak. nem utolsósorban a gömbfejek is befeszülnek ha csak állítható hídon ereszted a porba az orrát. először csak a porvédő gumi szakad ki, utána...
persze úgy az igazi, ha ültethető keskenyebb gerendán kicsit lejjebb engeded és alávágod még az ültetett tengelycsonkot. kérdés, ha a paripád mondjuk 400ezres árfekvésű, akkor érdemes-e átalakítani csak az első futóművet 135ezertől a csillagos égig? mert ugye ha már ültetett csonk, akkor legyen tárcsafékes is - jöhet az ötlet. vagy bevállalod a sufnituningot... és hogy milyen mélyre engeded le az orrát, az attól is függ mennyire vagy bevállalós a mai "jófajta" utakon. a hungárián én megszikráztattam a stabilizátorrudamat egy sávváltásnál...
a sajátomat fixen tettem lejjebb 6cm-rel. kiszámoltam mennyit kell elfordítani a torziós csövön középen, kivágtam a közepét és visszahegesztettem. az eredmény a számításnak közel megfelelő lett (8mm-rel magasabb maradt, de már nem bánom). ha sokat variálsz a magasságon, kerekekkel, mittudomén, akkor 7200-ért be tudsz hegeszteni ültetőmagot középre mindkét csőbe. ez jó szmb-s móka, és ha magadnak csinálod 1 napig kell nékülöznöd csak a kocsit.  Wink
na igen, nekem használható autó kell, viszont túl magas az orra szerintem. árfekvésre nem tudok mit mondani, nekem mindent megér, a piaci értéke vlaószínűleg 400 maximum. tárcsafék mindenképpen kerülni fog bele, de asszem ez az ültetés téma marad későbbre. gányolni semmiképp nem fogok, csak nem tudtam hogy lehet ennyi különbség a kettő közt.

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #10693 Dátum: 2006 December 04, 13:59:07 »

és mindezt összegezve megér 50 rugóval többet?  Shocked
igazán jól tengelycsonkkal lehet ültetni a gömbfejes torziós futóművet. a rugók megfelelő előfeszítése miatt, és hogy legyen normális rugózása a kocsinak. nem utolsósorban a gömbfejek is befeszülnek ha csak állítható hídon ereszted a porba az orrát. először csak a porvédő gumi szakad ki, utána...
persze úgy az igazi, ha ültethető keskenyebb gerendán kicsit lejjebb engeded és alávágod még az ültetett tengelycsonkot. kérdés, ha a paripád mondjuk 400ezres árfekvésű, akkor érdemes-e átalakítani csak az első futóművet 135ezertől a csillagos égig? mert ugye ha már ültetett csonk, akkor legyen tárcsafékes is - jöhet az ötlet. vagy bevállalod a sufnituningot... és hogy milyen mélyre engeded le az orrát, az attól is függ mennyire vagy bevállalós a mai "jófajta" utakon. a hungárián én megszikráztattam a stabilizátorrudamat egy sávváltásnál...
a sajátomat fixen tettem lejjebb 6cm-rel. kiszámoltam mennyit kell elfordítani a torziós csövön középen, kivágtam a közepét és visszahegesztettem. az eredmény a számításnak közel megfelelő lett (8mm-rel magasabb maradt, de már nem bánom). ha sokat variálsz a magasságon, kerekekkel, mittudomén, akkor 7200-ért be tudsz hegeszteni ültetőmagot középre mindkét csőbe. ez jó szmb-s móka, és ha magadnak csinálod 1 napig kell nékülöznöd csak a kocsit.  Wink
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #10692 Dátum: 2006 December 04, 13:50:25 »

Ha valakinek "fussa rá" igen. De a bogarazáshoz nem létkérdés....  Ha nem ültethető a gerendád, érdemes gondolkozni rajta, mert az ültetőszem is van vagy 30 szereléssel, hegesztéssel.

és mindezt összegezve megér 50 rugóval többet?  Shocked
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10691 Dátum: 2006 December 04, 13:43:38 »

Valakinek igen, marad a gyári rugózási komfort, és cserébe ül az autó. Persze kicsit keményebb lengéscsillapító használata ajánlott a szar utak miatt.

és mindezt összegezve megér 50 rugóval többet?  Shocked

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27174


« Hozzászólás #10690 Dátum: 2006 December 04, 13:35:37 »

és mindezt összegezve megér 50 rugóval többet?  Shocked

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21999


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #10689 Dátum: 2006 December 04, 13:32:59 »

az ültetettnél a tengely rész kb. 6cm feljebb van mint a gyárin.


meg az anyagvastagság is nagyobb az ültetettnél,erősebb,így a kereket is kijebb hozza egy kicsit

www.elitevwclub.hu

1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE



Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10688 Dátum: 2006 December 04, 13:28:02 »

az ültetettnél a tengely rész kb. 6cm feljebb van mint a gyárin.

miben különbözik az ültetett meg a sima tengelycsonk?

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #10687 Dátum: 2006 December 04, 13:13:41 »

Árban mindenképp. :-)

miben különbözik az ültetett meg a sima tengelycsonk?
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27174


« Hozzászólás #10686 Dátum: 2006 December 04, 13:12:24 »

miben különbözik az ültetett meg a sima tengelycsonk?

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #10685 Dátum: 2006 December 04, 11:38:48 »

egyszer voltam egy szobrásznál, akinek volt pár bogára

mesélte, hogy elkezdte beolvasztani őket, hogy majd alkot belőle valamit, de hevítés hatására, az egész elkezdett égni... szerintem minden blokk magnézium ötvözet

Ez így van.
"at the beginning of the sixties more than half magnesium consumed in Germany was used by Volkswagen just in order to manufacture the Beetle engines."

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Pisti
Hozzászólások: 184


« Hozzászólás #10684 Dátum: 2006 December 04, 11:03:23 »

Ne diszkrimináljátok már szegény bogimat!
Van neki rendes fényezése, igaz hogy matt fekete és hogy színen kívüli tartomány de akkor sem alapozó:D
Sirály 2K-s mattított fekete!

Ennyi erővel lehetne resto-cal look:)
mer sok rajta a króm:)
RNIE
« Hozzászólás #10683 Dátum: 2006 December 04, 10:10:15 »

Sziasztok keresek1303-as bogár 1974-es ről első futómű rajzot..


Automata sebességváltós bogarasokat keresek...Hányan vagyunk???
FIGY,AMIT KERESEL AZ ADOK-VESZEKBE A TÖBBIT MEG A SZÓLJATOK IDÉBE.
Nem elérhető klkl
Hozzászólások: 54

« Hozzászólás #10682 Dátum: 2006 December 04, 10:08:49 »

Sziasztok keresek1303-as bogár 1974-es ről első futómű rajzot..


Automata sebességváltós bogarasokat keresek...Hányan vagyunk???
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #10681 Dátum: 2006 December 04, 09:59:04 »

Műszakilag korrekt megoldás, de azért a matt festést így hívják.  Wink

Van neki rendes fényezése, igaz hogy matt fekete és hogy színen kívüli tartomány de akkor sem alapozó:D
Sirály 2K-s mattított fekete!
Nem elérhető Pisti
Hozzászólások: 184


« Hozzászólás #10680 Dátum: 2006 December 04, 09:42:28 »

műszakilag kész, kilakatolva, de csak alapozóval festve "rendes" fényezés nélkül

Ne diszkrimináljátok már szegény bogimat!
Van neki rendes fényezése, igaz hogy matt fekete és hogy színen kívüli tartomány de akkor sem alapozó:D
Sirály 2K-s mattított fekete!
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27174


« Hozzászólás #10679 Dátum: 2006 December 04, 08:33:42 »

Mi a primer look megfogalmazva? Cheesy
a rat-nél lenaradtam! és a cal nem teccik:)
műszakilag kész, kilakatolva, de csak alapozóval festve "rendes" fényezés nélkül

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Pisti
Hozzászólások: 184


« Hozzászólás #10678 Dátum: 2006 December 04, 08:31:55 »

Mi a primer look megfogalmazva? Cheesy
a rat-nél lenaradtam! és a cal nem teccik:)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10677 Dátum: 2006 December 03, 12:49:02 »

Akkor mar miert nem sima "fejes" csavarokat hajtasz be felulrol felutkozesig?
En igy tervezem osszerakni a motort.

Ha lett volna olyan hosszú 6 db akkor olyanokat hajtok be.  Wink

Van egy nagyon jó minőségű acél, horganyzott menetes száram és azt vágtam méretre.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #10676 Dátum: 2006 December 03, 12:44:04 »

Hogy a kiegészítő karter felrakása ne egy rémálom legyen, meghosszabbítottam a csavarokat az olajleengedő fedélnél. De akkormár megkontráztam belülről anyákkal és be is ragasztottam.
Így természetesen a gyári fedéslmnél a zárt anyákat nem lehet használni...de és a gyári fedelet sem használom.

Akkor mar miert nem sima "fejes" csavarokat hajtasz be felulrol felutkozesig?
En igy tervezem osszerakni a motort.

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
szeda_1970
« Hozzászólás #10675 Dátum: 2006 December 03, 09:12:26 »

Figyelem! Adok veszekbe SzmBképes cuccokat hirdetek! Wink
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10674 Dátum: 2006 December 03, 08:26:13 »

Ilyenkor felhívsz, bemegyünk a céghez és adok egy nyomatékkulcsot.


A cégnél nekünk is van. De az 68 km-re van a garázsasztaltól...a tatár meg nem hajt, majd meglesz a jövő héten.
Azért köszi!

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #10673 Dátum: 2006 December 03, 00:42:08 »

Nincs előttem sem egyik, sem másik, de:
A typ1 és a typ 4 motorok olajleeresztőjénél lévő csavarok megegyeznek? Tehát egy Typ4 mocira egy Typ1 olajteknő felszerelhető?

tök más a kettő

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #10672 Dátum: 2006 December 02, 22:56:04 »

Ilyenkor felhívsz, bemegyünk a céghez és adok egy nyomatékkulcsot.

Dehogyis! Szépen összefűzöm még kint a hajtórudakat, nyomatékra húzom a csavarokat, a legerősebb Loctite-tal megragasztom és aztán teszem be a tengelyt (tengelyeket) és teszem össze a blokkot.

De ma katasztrófa sorozat volt, beszart a nyomatékkulcsom és elfogyott a menetrögzítőm. Ezért mindent csináltam, amihez nem kellett nyomatékkulcs. Kezemben is van nyomatékkulcs  Wink, de a folyáshatárra húzott hajtórúd csavarokkkal nem kockáztatok...
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14023


30-347-1939

« Hozzászólás #10671 Dátum: 2006 December 02, 22:28:29 »

Itt van a video a buszból
http://www.youtube.com/watch?v=ajva10XXIfk&search=vw%20bus
ezen az oldalon beírtam a vw bus-t a keresőbe és rengeteg video van!!
« Utoljára szerkesztve: 2006 December 02, 22:36:12 írta sparkafer »
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18509


1969

« Hozzászólás #10670 Dátum: 2006 December 02, 22:25:54 »

Áááá,sztem mindenki a videót keresi Grin
én megnéztem, de nem mentettem le..

viszonz ez az SzmB 
RNIE
« Hozzászólás #10669 Dátum: 2006 December 02, 22:18:58 »

Alszotok buzik? 
Áááá,sztem mindenki a videót keresi Grin
szeda_1970
« Hozzászólás #10668 Dátum: 2006 December 02, 22:15:46 »

Alszotok buzik? 
szeda_1970
« Hozzászólás #10667 Dátum: 2006 December 02, 22:05:22 »

Keresem azt a videót ahol körpályásverseny közben beelőz egy T2-es kisbusz.Sürgős lenne!
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10666 Dátum: 2006 December 02, 21:12:56 »

nah itt a kep!

http://pistlee.fw.hu/bogi.jpg

vagy

<beszúrt kép törölve>

Valami normális felni kellene erre a jó kis primer-look-ra! Akár csak 4 weltmeister.  Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10665 Dátum: 2006 December 02, 21:11:41 »

Nincs előttem sem egyik, sem másik, de:
A typ1 és a typ 4 motorok olajleeresztőjénél lévő csavarok megegyeznek? Tehát egy Typ4 mocira egy Typ1 olajteknő felszerelhető?


Szerintem nem. Más a typ4.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Pisti
Hozzászólások: 184


« Hozzászólás #10664 Dátum: 2006 December 02, 21:07:29 »

ilyen terepre inkább emelni kéne  Tongue
bocs  Grin

Ne aggodj nem jatok minden nap ilyen terepen:) csak asszonyommal kimentuk fényképezni:)
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18509


1969

« Hozzászólás #10663 Dátum: 2006 December 02, 21:02:08 »

nah itt a kep!

http://pistlee.fw.hu/bogi.jpg

vagy

<beszúrt kép törölve>
ilyen terepre inkább emelni kéne  Tongue
bocs  Grin
Nem elérhető ratro
Hozzászólások: 4513


« Hozzászólás #10662 Dátum: 2006 December 02, 20:59:57 »

Hogy a kiegészítő karter felrakása ne egy rémálom legyen, meghosszabbítottam a csavarokat az olajleengedő fedélnél. De akkormár megkontráztam belülről anyákkal és be is ragasztottam.
Így természetesen a gyári fedéslmnél a zárt anyákat nem lehet használni...de és a gyári fedelet sem használom.
Nincs előttem sem egyik, sem másik, de:
A typ1 és a typ 4 motorok olajleeresztőjénél lévő csavarok megegyeznek? Tehát egy Typ4 mocira egy Typ1 olajteknő felszerelhető?
Nem elérhető Pisti
Hozzászólások: 184


« Hozzászólás #10661 Dátum: 2006 December 02, 20:57:14 »

nah itt a kep!

http://pistlee.fw.hu/bogi.jpg

vagy

Nem elérhető Pisti
Hozzászólások: 184


« Hozzászólás #10660 Dátum: 2006 December 02, 20:50:19 »

Nah tovább próbálkoztam mer mér ne:) ?

Szoval mivel öntöttem bele olajat ezért megáll ott a kupaknál és mikor lehuzom rola a csovet akkor azt kopkodi ki! aztán már nem kopkod!
Holnap nekifexek kirántom belole a mocit aztan szimmeringcsere!
es akkor kiderul hogy mi van:)
akkor az ultetest hagyom!

mindjart rakok fel kepet es megertitek miert akarok ultetni!
RNIE
« Hozzászólás #10659 Dátum: 2006 December 02, 20:47:00 »

Kösz,bocs az offért
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10658 Dátum: 2006 December 02, 20:41:04 »

Dehogyis! Szépen összefűzöm még kint a hajtórudakat, nyomatékra húzom a csavarokat, a legerősebb Loctite-tal megragasztom és aztán teszem be a tengelyt (tengelyeket) és teszem össze a blokkot.

De ma katasztrófa sorozat volt, beszart a nyomatékkulcsom és elfogyott a menetrögzítőm. Ezért mindent csináltam, amihez nem kellett nyomatékkulcs. Kezemben is van nyomatékkulcs  Wink, de a folyáshatárra húzott hajtórúd csavarokkkal nem kockáztatok...


...azon a képen csak azért van összerakva, hogy a tiszta, könyned forgást ellenőrizzem, meg mérjek ezt-azt, aztán szétveszem.

Még kicsit meg akarom csiszolni, aztán festeni, utána pasztázás, stb. Sok meló van még!

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10657 Dátum: 2006 December 02, 20:38:31 »

te hajtókarokat blokk össze rakás után rakod fel!érdeksű


sokan ellöte rakják fel és majd utána huzzák meg van aki után rakja fel!!

Dehogyis! Szépen összefűzöm még kint a hajtórudakat, nyomatékra húzom a csavarokat, a legerősebb Loctite-tal megragasztom és aztán teszem be a tengelyt (tengelyeket) és teszem össze a blokkot.

De ma katasztrófa sorozat volt, beszart a nyomatékkulcsom és elfogyott a menetrögzítőm. Ezért mindent csináltam, amihez nem kellett nyomatékkulcs. Kezemben is van nyomatékkulcs  Wink, de a folyáshatárra húzott hajtórúd csavarokkkal nem kockáztatok...

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10656 Dátum: 2006 December 02, 20:35:37 »

2.8-as sorhatos Merci,csak ajánlottak 2 AMG vezérműtengelyt és leömlőket aminek az összes csöve egyforma hosszú

Plusz még egy sportszűrő és elképzelhető!

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #10655 Dátum: 2006 December 02, 20:18:37 »

Ha ez a 30-40 ló a korábbi teljesítményének 8-10 %-a, akkor lehet.


te hajtókarokat blokk össze rakás után rakod fel!érdeksű


sokan ellöte rakják fel és majd utána huzzák meg van aki után rakja fel!!

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Oldalak: 1 ... 1744 1745 1746 1747 1748 [1749] 1750 1751 1752 1753 1754 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.148 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.