www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Október 27, 22:33:05

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921351 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1727 1728 1729 1730 1731 [1732] 1733 1734 1735 1736 1737 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14730364 alkalommal)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #11371 Dátum: 2006 December 24, 15:27:05 »

Úgy látom te tudod mi kell nekem. Köszi a jótanácsoka! Majd mielőtt rendelnék valamit felveszem a kapcsolatot veled, nehogy elszúrjak valamit.
Amúgy ez a vez. tengely volt benne a szettben.
A váltó bírja majd a terhelést? Most szereztem egy újszerű DC kódú váltót. Ez nem erősebb?
Ja, és a féltengelyek? (golyós)

A DC váltó typ3-.as váltó és 4.125-ös végáttételű és 0,89-es a negyedik fokozata.
Erősebbnek sajnos nem erősebb, de hosszabb, mint a bogár váltója. Ha nem úgy vezetsz, mint egy állat, akkor fogja bírni sokáig, de komolyan mondtam, hogy a váltót fell kell fogatni mégegy helyen, mert te is úgy fogsz járni, mint sok más, pl. a tatabányai gyorsulásin. Rajtnál kidobja az egyest.

A féltengelyek bírják.


Szép az autó. Kiscsávó is!  Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Bela_OT-0295
Hozzászólások: 290


« Hozzászólás #11370 Dátum: 2006 December 24, 15:14:27 »

A W125-ös tengely azt hiszem 300 fokos, pont határeset...azt szokták mondani (mégegy ökölszabály), hogy 300 felett vannak a verseny tengelyek, 280-300 között a sportosak és 280 alatt az utcaiak.
A 94 x 82-es motor a 300-as tengellyel már kér egy IDF 44-et 36-os venturival + egy CNC Ultra Mag 044...és az 150 ló felett lesz.
De mondhatsz te is többet, mert ez egyesben gázra elforgatja a 195-ös gumikat egy bogár alatt. És meg kell erősíteni a váltótartót.  Wink

Úgy látom te tudod mi kell nekem. Köszi a jótanácsoka! Majd mielőtt rendelnék valamit felveszem a kapcsolatot veled, nehogy elszúrjak valamit.
Amúgy ez a vez. tengely volt benne a szettben.
A váltó bírja majd a terhelést? Most szereztem egy újszerű DC kódú váltót. Ez nem erősebb?
Ja, és a féltengelyek? (golyós)
Nem elérhető Bela_OT-0295
Hozzászólások: 290


« Hozzászólás #11369 Dátum: 2006 December 24, 15:10:57 »

En is sok szakkonyvben olvastam, hogy a lenyeg a hengerfejben van tuningnal. Persze azert ahogy Stuntmanus is irja, osszhang nelkul semmit sem er az egesz.
(ha nem vagyok indiszkret mennyit szansz cirka a mocira? Es milyen kocsiba kerul? Fekek lesznek rajta?)

Nem tudom mennyibe lesz pontosan. Ha van egy kis mellékes pénzem, félreteszem, és abból vásárolgatom az alkatrészeket.
Itt az autómról egy kép.
Lesz egy gyári széria motor és ez a nagyobb. Nem kapkodok el semmit. Ráérek.
Amúgy sem járok az autóval, ez csak "hobbi".
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #11368 Dátum: 2006 December 24, 14:48:27 »

Köszi a válaszodat, sokat segítettél vele.
A szettben, amit vettem benna van a 82-es főtengely, a hajtókarokkal együtt. Minden komplett!
Hengerfejből egy ilyet néztem: Bugpack- superflow Pro racing heads- 94x48x38 W/O valves- w/covers- pair 999,95USD
A blokk is gyárilag 82mm-es löketű főtengelyhez van megmunkálva.
A verműtengely a szettben W125-ös.
Már csak gyűjteni kell a pénzt, és remélhetőleg a nyár végére be is indul a moci!

A W125-ös tengely azt hiszem 300 fokos, pont határeset...azt szokták mondani (mégegy ökölszabály), hogy 300 felett vannak a verseny tengelyek, 280-300 között a sportosak és 280 alatt az utcaiak.
A 94 x 82-es motor a 300-as tengellyel már kér egy IDF 44-et 36-os venturival + egy CNC Ultra Mag 044...és az 150 ló felett lesz.
De mondhatsz te is többet, mert ez egyesben gázra elforgatja a 195-ös gumikat egy bogár alatt. És meg kell erősíteni a váltótartót.  Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #11367 Dátum: 2006 December 24, 14:32:37 »

De kiindulasi alapnak jo. A finomhangolas meg majd ugyis jon osszeszereles utan.
(nekem sima 1,6 lesz, szimplaszivos kicsit kipucolt szivocsoves 35,5/32-es szelepes hengerfejjel, gyari tengely, 1:1.25 himbasor, Weber 34 ICT karbik)
Kipufogoban nem tudom milyet erdemes. Meg azt sem,hogy az emelt himbasor a gyari tengellyel is jo-e vagy csak a sporttengellyel.
 

A gyári tengellyel az 1.25-ös himbasor tud működni. Kipufogóban nem tudok tanácsot adni, mindenki másra esküszik, én meg nem tudom.
Viszont én nem használnék szimplaszívós hengerfejet. Az "kipucolva" sem tudod megközelíteni egy duplaszívós széria áramlási jellemzőit....

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #11366 Dátum: 2006 December 24, 14:27:25 »

Ezt a hengerfejet néztem a motorhoz!

http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C12%2D4004%2D16

Szerintetek megfelel?

Ez egy picit overkill.
Én ezt javasolnám:
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C18%2D1451

Elmondom, hogy miért. Nyomatékos motort szeretnél, ami nem fog 5000 fölött forogni sokat. Ez a S/F hengerfej egy drag fej, ahol a szelepméretek, csatornák szöge, égéstér formája stb. úgy vannak megválasztva, hogy egy megfelelő motoron nagyon nagy fordulatokon is jó legyen a töltéscseréje, ellenben kis fordulaton még az minimális torlónyomása sem lesz, ami ahhoz kell, hogy egy mérsékeltebb összenyitású tengelynél ne szaladjon kis szelepváltáskor a nafta a csövön. Ráadásul speciális szívócsonk kell hozzá, a CNC munkált szívócsöveshez is kell ugyan, de nem olyan drága. De mondom, most nem a pénz miatt, egyszerűen az a fej nem egy utcai nyomatékos motorra való. A CNC Ported 044-es is még rendelkezik tartalékokkal, az a fej elzenélget egy 200 lóerős motoron is és az egyik legjobb, amit ki lehet hozni a 044-es Autolinea öntvényből.

A másik kedvencem:

 http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=289406

Ez sajnos nagyon nem olcsó, de jobb, mint a s/F fej egy utcai motorra.  

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #11365 Dátum: 2006 December 24, 14:22:21 »

Szóval ez a táblázat amolyan közelítés, egy ökölszabály és mint olyan, annyit is ér.
Szerintem!

De kiindulasi alapnak jo. A finomhangolas meg majd ugyis jon osszeszereles utan.
(nekem sima 1,6 lesz, szimplaszivos kicsit kipucolt szivocsoves 35,5/32-es szelepes hengerfejjel, gyari tengely, 1:1.25 himbasor, Weber 34 ICT karbik)
Kipufogoban nem tudom milyet erdemes. Meg azt sem,hogy az emelt himbasor a gyari tengellyel is jo-e vagy csak a sporttengellyel.
 

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #11364 Dátum: 2006 December 24, 14:18:28 »

Ezt a hengerfejet néztem a motorhoz!

http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C12%2D4004%2D16

Szerintetek megfelel?
En is sok szakkonyvben olvastam, hogy a lenyeg a hengerfejben van tuningnal. Persze azert ahogy Stuntmanus is irja, osszhang nelkul semmit sem er az egesz.
(ha nem vagyok indiszkret mennyit szansz cirka a mocira? Es milyen kocsiba kerul? Fekek lesznek rajta?)

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #11363 Dátum: 2006 December 24, 14:18:06 »

a másik meg az, hogy ha a 40-es karbiban 34-es venturi van, akkor szinte ugyanazt a motort ki tudja szolgálni, mint a 44-es karbi egy ugyancsak 34-es venturival. Egy 1776-os motorhoz miért nem jó egy 44-es IDF? Bele lehet rakni 28-es venturit is...másrészről meg az 1776-os foroghat akár sokat is.

Szóval ez a táblázat amolyan közelítés, egy ökölszabály és mint olyan, annyit is ér.
Szerintem!

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #11362 Dátum: 2006 December 24, 14:14:33 »


Nem akarok überokos lenni, de ez a karbi alkalmazási táblázat felvet egypár kérdést. Az egyik, hogy az EMPI 40 HPMX tulajdonképpen az IDF 40-es weber gyártásának megszűnte után az EMPI megvette a jogokat és kis módosításokkal ugyanazt gyártatja Kínában EMPI 40 HPMX néven (forrás: Dune Buggies and Hot VWs)
A kis módosítások pedig (szárnyprofilos fojtószelep tengely, polírozott torok) a jobb áramlást segítik elő. Ráadásul a 40 HPMX gyűrűs venturit kapott és ez akár 36 mm belső átmérőjű lehet, következésképpen elég nagy egy mérsékelt (nyomatékos) 2300-as motorhoz is akár. Mert mindek az IDA 48-as 48 mm ház átmérőjű karbi, ha agyoncsapjuk egy 32-es venturival?? Az én 40-es weberemben van 32-es venturi, de 34-est is bele fogok tenni...
A másik pedig, hogy lökettérfogathoz úgy tudunk karburátort megadni, ha tudjuk, hogy milyen fordulatú a motor. Amerikában nem ritka a 7000-et forgó 1776-os motor, ad 150 lóerő felett és bizony ahhoz nem jó egy 40-es karbi még 34-es venturival sem. Viszont ha egy 2275-ös 4800 körül forgó nyomatékos motorunk van, akkor a nagy karburátor csak rossz porlasztást és rossz karakterisztikát eredményez 3000 fordulat alatt...akkor meg minek? Villával nem tudsz levest enni, hiába porcelán nyelű.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Bela_OT-0295
Hozzászólások: 290


« Hozzászólás #11361 Dátum: 2006 December 24, 13:07:12 »

Ezt a hengerfejet néztem a motorhoz!

http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C12%2D4004%2D16

Szerintetek megfelel?
Leon 1303
« Hozzászólás #11360 Dátum: 2006 December 24, 12:49:48 »

Hasznos kis táblázat,
és tanulságos is!
Nem elérhető Bela_OT-0295
Hozzászólások: 290


« Hozzászólás #11359 Dátum: 2006 December 24, 12:44:59 »

A most összerakott motorod is nagyon szép, remélhetőleg műszakilag is korrekt.

Ami pedig a nagy motort illeti (esz az irigység!  Wink ) ez Magyarországon dobogós lesz a typ1-es motorok között, az biztos. Persze jól kell megépíteni.

Nagyon sok munka lesz vele, de biztos megéri. Így, hogy új motortömböt használsz sok méricskéléstől megszabadulsz, ez a blokk eleve pontos, a hengertalpak szélesek és pontosan megmunkáltak, az osztósíktól egyforma távolságra vannak, követlezésképpen a dugattyúkiállásod egyforma lesz, nem kell hézagolgatni, amit én most csinálgatok.
Amit belinkeltél az egy 82 mm löketű szet, ha azt veszed akkor vagy speciális hajtórudak kellenek, vagy pedig még ezt az új autolinea blokkot is kicsit le kell munkálni, mert nem fog elforogni, a tetején megakad a hajtórúd csavar.

Ami pedig a karburátort illeti, sokan nem fognak velem egyetérteni, de nekem erős meggyőződésem, hogy jobb, ha az ember eggyel kisebb karburátort vesz, mint eggyel nagyobbat. A karburátort elsősorban az határozza meg, hogy milyen térfogatáram lesz, ez a lökettérfogat, fordulatszám és a köbcenti függvénye.

Először azt kellene eldönteni, hogy milyen karakterű és teljesítményű motor szeretnél. Ez 2275 ccm itt már lehet olyat csinálni, ami túlmutat a futóművön és a féken is, erősen. Itt néhány tipp:

1, Nyomatékos, megbízható motor:
Tengely: 286 (W110)
Kompresszió: 1:8.0
Karbi: IDF 44 venturi 32
Várható teljesítmény: 130 LE

2, Sportos motor, utcára
Tengely: 294 (W120)
Kompresszió: 1: 8.5
Karbi IDF 44 venturi 34
Várható teljesítmény: 150 LE

3, Forgós, sportos motor
Tengely: 314 (W140)
Kompresszió: 1: 9.0
Karbi: IDA 48 venturi 37 vagy 39
Várható teljesítmény: 180 LE

Ez utóbbihoz néhány megjegyzés: mivel ez a motor kell, hogy forogjon 6500 körül, ide nem jó egy sima 044-es hengerfej, ami 40/35-ös szelepű. Ide egy 42/37 szelepes, kimunkált nagyon "okos" hengerfej kell, mert a tengely fordulatot kíván. A többi motorra jó a sima 42/37 "széria"  044-es. Sőt, megkockáztatom (majd a többiek lehurrognak), hogy az első összeállításhoz egy 40/35-ös elegendő, ugyanis a belépő mérete (szívócsatorna) 32 mm-es, ha pedig a venturi 32-es, akkor nincs értelme a nagy szelepeknek, inkább egy 1.25-ös himbasorral kell nagyobb emelést adni, ezt a W110-es engle tengely lehetővé teszi, az én motorom is ilyen lesz.
A 9.0 kompresszióviszony megnöveli a hőterhelést, de a nagy összenyitású W140-es tengely a valós kompreszióviszonyt (tulajdonképpen a kompresszióvégnyomást) csökkenti, csak fordulaton, a gázlengések inerciája miatt lesz jó töltési foka. Itt alul a tengely miatt veszítesz nyomatékot, de a 2275-ös motort azért semmilyen körülmények között nem lehet gyengének nevezni.

Legyél türelmes, a hengerfejen pedig ne spórolj, az az alfája és omegája a jó motornak. Nem kimunkált, kipolírozott fejjel nem lehet 6000 fölé menni, mert áramlástanilag bekorlátoz még 1.4-es himbasorral is.

Ha megengeded leírom (tudom, hogy semmi közöm hozzá), hogy én milyen irányba mennék.
Én nagyon szeretem a nyomatékos motorokat a hétköznapi autózásban, és a teljesítmény iszonyatosan drágítja a dolgokat (tudod: gyors, olcsó, megbízható -> innen csak kettőt választhatsz!) ezért a stroker motor pozitívumát erősíteném, a nagy alulról jövő nyomatékot. Ezt a váltó áttételezése is megköszöni, a hétköznapi autózásban pedig egy igazi ajándék. És nem kell ürtechnika, nem kell titán hajtórúd, nem kell tizedgrammolt forgattúsmechanizmus, nem kell 10 hőmérő, nem kell benzinkút hozzá...
Tehát én nem választanék nagyobb tengelyt, mint az engle W110-es. Ezzel nem fog 5000 fölé forogni és nem tudod majd lenyomni a Hoffer gépét (ha elindul  Evil ), de a városban kettessel tudsz gáz nélkül indulni és 80-ról 120-ra 5-6 sec alatt fentvan negyedikben. Ehhez kell egy 1:1.25-höz himbasor és elég egy sima 42/37-es hengerfej és semmi extra. Az IDF 44-es karbi 34-es venturival alul nyomatékossá teszi és az IDF sokkal utcaibb, pontosabb átmenetes (alapjárat és telj rendszer között) karbi, mint a IDA, ami leginkább a felső tartományt és a teljes gázt szereti. Utcára nem oké, ráadásul akkor van értelme, ha 300 feletti tengelyed van, okos hengerfejed és erős alkatrészeid. Szóval én az első variációra mennék.

Kicsit hosszan írtam most ezt, de hiszem és meggyőződésem, hogy a jó motor két legfontosabb alapja a pontos megépítés és az alkatrészek jó összeválogatása. Egy úgymond széria, 40/35-ös hengerfejhez egy 48-as IDA-nak CSAK hátránya van SEMMI előnye. Egy 314-es tengely meg nem tud lélegezni a 44-es karbiba rakott 34-es venturin keresztül és durván bekorlátoz.

Ha esetleg tudok valamiben segíteni, csak szól, majd úgy csinálok, mintha nem irigykednék és magam nem is nagyon szeretnék egy szép stroker motort.  Grin


Köszi a válaszodat, sokat segítettél vele.
A szettben, amit vettem benna van a 82-es főtengely, a hajtókarokkal együtt. Minden komplett!
Hengerfejből egy ilyet néztem: Bugpack- superflow Pro racing heads- 94x48x38 W/O valves- w/covers- pair 999,95USD
A blokk is gyárilag 82mm-es löketű főtengelyhez van megmunkálva.
A verműtengely a szettben W125-ös.
Majd még zaklatlak a kérdéseimmel, ha valami nem világos!
Miér van az, hogy Californiában minden sokkal olcsóbb???
Amúgy én is inkább nyomatékos motort szeretnék, nem pedig olyat ami 2 hónapig megy!
Ha kell esetleg valami különlegesség a cip1-ből, és nem olyan nagy méretű, irj elhozatom neked. Hozzácsapjuk az enyémhez.
Már csak gyűjteni kell a pénzt, és remélhetőleg a nyár végére be is indul a moci!
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #11358 Dátum: 2006 December 24, 12:34:25 »


csatlakozom az elöttem szólóhoz

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Leon 1303
« Hozzászólás #11357 Dátum: 2006 December 24, 12:05:53 »


WOW
Szivesen olvasgatnék gyakrabban ilyeneket!
Nem elérhető ratro
Hozzászólások: 4513


« Hozzászólás #11356 Dátum: 2006 December 24, 11:41:22 »

A most összerakott motorod is nagyon szép, remélhetőleg műszakilag is korrekt.

Ami pedig a nagy motort illeti (esz az irigység!  Wink ) ez Magyarországon dobogós lesz a typ1-es motorok között, az biztos. Persze jól kell megépíteni.

Nagyon sok munka lesz vele, de biztos megéri. Így, hogy új motortömböt használsz sok méricskéléstől megszabadulsz, ez a blokk eleve pontos, a hengertalpak szélesek és pontosan megmunkáltak, az osztósíktól egyforma távolságra vannak, követlezésképpen a dugattyúkiállásod egyforma lesz, nem kell hézagolgatni, amit én most csinálgatok.
Amit belinkeltél az egy 82 mm löketű szet, ha azt veszed akkor vagy speciális hajtórudak kellenek, vagy pedig még ezt az új autolinea blokkot is kicsit le kell munkálni, mert nem fog elforogni, a tetején megakad a hajtórúd csavar.

Ami pedig a karburátort illeti, sokan nem fognak velem egyetérteni, de nekem erős meggyőződésem, hogy jobb, ha az ember eggyel kisebb karburátort vesz, mint eggyel nagyobbat. A karburátort elsősorban az határozza meg, hogy milyen térfogatáram lesz, ez a lökettérfogat, fordulatszám és a köbcenti függvénye.

Először azt kellene eldönteni, hogy milyen karakterű és teljesítményű motor szeretnél. Ez 2275 ccm itt már lehet olyat csinálni, ami túlmutat a futóművön és a féken is, erősen. Itt néhány tipp:

1, Nyomatékos, megbízható motor:
Tengely: 286 (W110)
Kompresszió: 1:8.0
Karbi: IDF 44 venturi 32
Várható teljesítmény: 130 LE

2, Sportos motor, utcára
Tengely: 294 (W120)
Kompresszió: 1: 8.5
Karbi IDF 44 venturi 34
Várható teljesítmény: 150 LE

3, Forgós, sportos motor
Tengely: 314 (W140)
Kompresszió: 1: 9.0
Karbi: IDA 48 venturi 37 vagy 39
Várható teljesítmény: 180 LE

Ez utóbbihoz néhány megjegyzés: mivel ez a motor kell, hogy forogjon 6500 körül, ide nem jó egy sima 044-es hengerfej, ami 40/35-ös szelepű. Ide egy 42/37 szelepes, kimunkált nagyon "okos" hengerfej kell, mert a tengely fordulatot kíván. A többi motorra jó a sima 42/37 "széria"  044-es. Sőt, megkockáztatom (majd a többiek lehurrognak), hogy az első összeállításhoz egy 40/35-ös elegendő, ugyanis a belépő mérete (szívócsatorna) 32 mm-es, ha pedig a venturi 32-es, akkor nincs értelme a nagy szelepeknek, inkább egy 1.25-ös himbasorral kell nagyobb emelést adni, ezt a W110-es engle tengely lehetővé teszi, az én motorom is ilyen lesz.
A 9.0 kompresszióviszony megnöveli a hőterhelést, de a nagy összenyitású W140-es tengely a valós kompreszióviszonyt (tulajdonképpen a kompresszióvégnyomást) csökkenti, csak fordulaton, a gázlengések inerciája miatt lesz jó töltési foka. Itt alul a tengely miatt veszítesz nyomatékot, de a 2275-ös motort azért semmilyen körülmények között nem lehet gyengének nevezni.

Legyél türelmes, a hengerfejen pedig ne spórolj, az az alfája és omegája a jó motornak. Nem kimunkált, kipolírozott fejjel nem lehet 6000 fölé menni, mert áramlástanilag bekorlátoz még 1.4-es himbasorral is.

Ha megengeded leírom (tudom, hogy semmi közöm hozzá), hogy én milyen irányba mennék.
Én nagyon szeretem a nyomatékos motorokat a hétköznapi autózásban, és a teljesítmény iszonyatosan drágítja a dolgokat (tudod: gyors, olcsó, megbízható -> innen csak kettőt választhatsz!) ezért a stroker motor pozitívumát erősíteném, a nagy alulról jövő nyomatékot. Ezt a váltó áttételezése is megköszöni, a hétköznapi autózásban pedig egy igazi ajándék. És nem kell ürtechnika, nem kell titán hajtórúd, nem kell tizedgrammolt forgattúsmechanizmus, nem kell 10 hőmérő, nem kell benzinkút hozzá...
Tehát én nem választanék nagyobb tengelyt, mint az engle W110-es. Ezzel nem fog 5000 fölé forogni és nem tudod majd lenyomni a Hoffer gépét (ha elindul  Evil ), de a városban kettessel tudsz gáz nélkül indulni és 80-ról 120-ra 5-6 sec alatt fentvan negyedikben. Ehhez kell egy 1:1.25-höz himbasor és elég egy sima 42/37-es hengerfej és semmi extra. Az IDF 44-es karbi 34-es venturival alul nyomatékossá teszi és az IDF sokkal utcaibb, pontosabb átmenetes (alapjárat és telj rendszer között) karbi, mint a IDA, ami leginkább a felső tartományt és a teljes gázt szereti. Utcára nem oké, ráadásul akkor van értelme, ha 300 feletti tengelyed van, okos hengerfejed és erős alkatrészeid. Szóval én az első variációra mennék.

Kicsit hosszan írtam most ezt, de hiszem és meggyőződésem, hogy a jó motor két legfontosabb alapja a pontos megépítés és az alkatrészek jó összeválogatása. Egy úgymond széria, 40/35-ös hengerfejhez egy 48-as IDA-nak CSAK hátránya van SEMMI előnye. Egy 314-es tengely meg nem tud lélegezni a 44-es karbiba rakott 34-es venturin keresztül és durván bekorlátoz.

Ha esetleg tudok valamiben segíteni, csak szól, majd úgy csinálok, mintha nem irigykednék és magam nem is nagyon szeretnék egy szép stroker motort.  Grin

Nem írnál akármiről ilyen esszéket? Akár a karácsonyi beigliről. Nem kell, hogy nagylöketű legyen, csak szépen szóljon!
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #11355 Dátum: 2006 December 24, 10:49:09 »

Én is építek egy nagyobb motort. Amcsiból vannak az alkatrészek.
Innen: http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C15%2D2275
De nekem szerencsém van, mert a sógornőm hozza haza nekem, ő pedig egy légitársaságnál dolgozik, így nincs vám, szállítási költség (de csak 2-3 havonta jön).
Nem baj ráérünk!
A blokkot meg Hudák Misitől vettem (Auto Linea) 94-es furattal.
Már csak a hengerfej kell, a karbi, meg apróságok. Van egy táblázatom, ami szerint 48 IDA-s karbi kell ilyen köbcentihez, igaz ez?
Most egyenlőre gyűjtök a hengerfejre.

A most összerakott motorod is nagyon szép, remélhetőleg műszakilag is korrekt.

Ami pedig a nagy motort illeti (esz az irigység!  Wink ) ez Magyarországon dobogós lesz a typ1-es motorok között, az biztos. Persze jól kell megépíteni.

Nagyon sok munka lesz vele, de biztos megéri. Így, hogy új motortömböt használsz sok méricskéléstől megszabadulsz, ez a blokk eleve pontos, a hengertalpak szélesek és pontosan megmunkáltak, az osztósíktól egyforma távolságra vannak, követlezésképpen a dugattyúkiállásod egyforma lesz, nem kell hézagolgatni, amit én most csinálgatok.
Amit belinkeltél az egy 82 mm löketű szet, ha azt veszed akkor vagy speciális hajtórudak kellenek, vagy pedig még ezt az új autolinea blokkot is kicsit le kell munkálni, mert nem fog elforogni, a tetején megakad a hajtórúd csavar.

Ami pedig a karburátort illeti, sokan nem fognak velem egyetérteni, de nekem erős meggyőződésem, hogy jobb, ha az ember eggyel kisebb karburátort vesz, mint eggyel nagyobbat. A karburátort elsősorban az határozza meg, hogy milyen térfogatáram lesz, ez a lökettérfogat, fordulatszám és a köbcenti függvénye.

Először azt kellene eldönteni, hogy milyen karakterű és teljesítményű motor szeretnél. Ez 2275 ccm itt már lehet olyat csinálni, ami túlmutat a futóművön és a féken is, erősen. Itt néhány tipp:

1, Nyomatékos, megbízható motor:
Tengely: 286 (W110)
Kompresszió: 1:8.0
Karbi: IDF 44 venturi 32
Várható teljesítmény: 130 LE

2, Sportos motor, utcára
Tengely: 294 (W120)
Kompresszió: 1: 8.5
Karbi IDF 44 venturi 34
Várható teljesítmény: 150 LE

3, Forgós, sportos motor
Tengely: 314 (W140)
Kompresszió: 1: 9.0
Karbi: IDA 48 venturi 37 vagy 39
Várható teljesítmény: 180 LE

Ez utóbbihoz néhány megjegyzés: mivel ez a motor kell, hogy forogjon 6500 körül, ide nem jó egy sima 044-es hengerfej, ami 40/35-ös szelepű. Ide egy 42/37 szelepes, kimunkált nagyon "okos" hengerfej kell, mert a tengely fordulatot kíván. A többi motorra jó a sima 42/37 "széria"  044-es. Sőt, megkockáztatom (majd a többiek lehurrognak), hogy az első összeállításhoz egy 40/35-ös elegendő, ugyanis a belépő mérete (szívócsatorna) 32 mm-es, ha pedig a venturi 32-es, akkor nincs értelme a nagy szelepeknek, inkább egy 1.25-ös himbasorral kell nagyobb emelést adni, ezt a W110-es engle tengely lehetővé teszi, az én motorom is ilyen lesz.
A 9.0 kompresszióviszony megnöveli a hőterhelést, de a nagy összenyitású W140-es tengely a valós kompreszióviszonyt (tulajdonképpen a kompresszióvégnyomást) csökkenti, csak fordulaton, a gázlengések inerciája miatt lesz jó töltési foka. Itt alul a tengely miatt veszítesz nyomatékot, de a 2275-ös motort azért semmilyen körülmények között nem lehet gyengének nevezni.

Legyél türelmes, a hengerfejen pedig ne spórolj, az az alfája és omegája a jó motornak. Nem kimunkált, kipolírozott fejjel nem lehet 6000 fölé menni, mert áramlástanilag bekorlátoz még 1.4-es himbasorral is.

Ha megengeded leírom (tudom, hogy semmi közöm hozzá), hogy én milyen irányba mennék.
Én nagyon szeretem a nyomatékos motorokat a hétköznapi autózásban, és a teljesítmény iszonyatosan drágítja a dolgokat (tudod: gyors, olcsó, megbízható -> innen csak kettőt választhatsz!) ezért a stroker motor pozitívumát erősíteném, a nagy alulról jövő nyomatékot. Ezt a váltó áttételezése is megköszöni, a hétköznapi autózásban pedig egy igazi ajándék. És nem kell ürtechnika, nem kell titán hajtórúd, nem kell tizedgrammolt forgattúsmechanizmus, nem kell 10 hőmérő, nem kell benzinkút hozzá...
Tehát én nem választanék nagyobb tengelyt, mint az engle W110-es. Ezzel nem fog 5000 fölé forogni és nem tudod majd lenyomni a Hoffer gépét (ha elindul  Evil ), de a városban kettessel tudsz gáz nélkül indulni és 80-ról 120-ra 5-6 sec alatt fentvan negyedikben. Ehhez kell egy 1:1.25-höz himbasor és elég egy sima 42/37-es hengerfej és semmi extra. Az IDF 44-es karbi 34-es venturival alul nyomatékossá teszi és az IDF sokkal utcaibb, pontosabb átmenetes (alapjárat és telj rendszer között) karbi, mint a IDA, ami leginkább a felső tartományt és a teljes gázt szereti. Utcára nem oké, ráadásul akkor van értelme, ha 300 feletti tengelyed van, okos hengerfejed és erős alkatrészeid. Szóval én az első variációra mennék.

Kicsit hosszan írtam most ezt, de hiszem és meggyőződésem, hogy a jó motor két legfontosabb alapja a pontos megépítés és az alkatrészek jó összeválogatása. Egy úgymond széria, 40/35-ös hengerfejhez egy 48-as IDA-nak CSAK hátránya van SEMMI előnye. Egy 314-es tengely meg nem tud lélegezni a 44-es karbiba rakott 34-es venturin keresztül és durván bekorlátoz.

Ha esetleg tudok valamiben segíteni, csak szól, majd úgy csinálok, mintha nem irigykednék és magam nem is nagyon szeretnék egy szép stroker motort.  Grin
« Utoljára szerkesztve: 2006 December 24, 10:52:49 írta Stuntmanus »

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Bela_OT-0295
Hozzászólások: 290


« Hozzászólás #11354 Dátum: 2006 December 24, 09:11:16 »

Ha kint a motor akkor én beraknám, legyen gyári. Ha már bent a motor, akkor meg tedd el, egyszer majd bekerülhet.

Nyilván túl nagy jelentősége nincs, de valamit biztos számít. (különben nem lenne ott)

Na beraktam a kis terelő lemezkét. Nem is tartott sokáig.
Csak a generátor bilincsét, meg a karbit kellett levenni, kicsavarni a turbinaházhoz fogatott légterelő csppantyú 8 csavarját, a két oldalsó csavart, és már le is lehetett húzni a turbinaházat. Karácsony után mehet a helyére a motor, már csak a hátfalat kell megcsinálni!
Ennyi.
Most már gyári!
Nem elérhető Bela_OT-0295
Hozzászólások: 290


« Hozzászólás #11353 Dátum: 2006 December 24, 08:57:11 »

Hajóval küldené Bremerhavenba. Az a baj, hogy a szállítás is nagyon költséges, 110 kg-ról van szó. Kb. 3 hónap alatt lenne itthon. És a vám még mindig kérdés.



Én is építek egy nagyobb motort. Amcsiból vannak az alkatrészek.
Innen: http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C15%2D2275
De nekem szerencsém van, mert a sógornőm hozza haza nekem, ő pedig egy légitársaságnál dolgozik, így nincs vám, szállítási költség (de csak 2-3 havonta jön).
Nem baj ráérünk!
A blokkot meg Hudák Misitől vettem (Auto Linea) 94-es furattal.
Már csak a hengerfej kell, a karbi, meg apróságok. Van egy táblázatom, ami szerint 48 IDA-s karbi kell ilyen köbcentihez, igaz ez?
Most egyenlőre gyűjtök a hengerfejre.
Leon 1303
« Hozzászólás #11352 Dátum: 2006 December 23, 20:42:27 »

Itten van ni az enyim.
Beépítve még nincs képem.
De nem is csinálok, mert cefett csúnya most a motorterem, nem akarok büszkélkedni vele.
Istenem csak tudjam le a vizsgákat, és pattan ki a moci  Grin
Leon 1303
« Hozzászólás #11351 Dátum: 2006 December 23, 20:39:29 »

A Te karbid nem DGV véletlenül? Mert ez DFV, és ez jól van rajt.

Itt a DGV karbi:
<beszúrt kép törölve>
nem
DFAV-m van
de lehet elnéztem
vagy csak az egyik képen volt fordítva...
mintha kifele lett volna a csokija...
Tényleg!! Kéne egy ilyen csoki, de sehol sem lehet kapni!!
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #11350 Dátum: 2006 December 23, 20:35:54 »

biztos...
nekem olyan egyszerűen és nagyszerűen van megcsinálva...

A Te karbid nem DGV véletlenül? Mert ez DFV, és ez jól van rajt.

Itt a DGV karbi:

'81 Hecho en México
Leon 1303
« Hozzászólás #11349 Dátum: 2006 December 23, 20:32:59 »

úgy csinálta meg hogy az eredeti gázbowdent lehet használni hozzá...

"One cool feature about this set up is the custom linkage that uses a stock solex throttle arm  and heim joints to activate the weber's throttle arm"

biztos...
nekem olyan egyszerűen és nagyszerűen van megcsinálva...
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #11348 Dátum: 2006 December 23, 20:21:33 »

mi lehet ez a piros biszbasz ami összekötőként szerepel?
<beszúrt kép törölve>

úgy csinálta meg hogy az eredeti gázbowdent lehet használni hozzá...

"One cool feature about this set up is the custom linkage that uses a stock solex throttle arm  and heim joints to activate the weber's throttle arm"
« Utoljára szerkesztve: 2006 December 23, 20:23:25 írta aptom »

'81 Hecho en México
Leon 1303
« Hozzászólás #11347 Dátum: 2006 December 23, 17:45:38 »

Ez a tekarbidon van?
NEm!
Pont az, hogy marhára nem ilyen,
de szerintem ez valami gázkar kreáció lehet, mert fordítva van rajta a karbi, és kifelé tolni a kart nehézkes...
hülye amics nem jött rá, hogyha fordít rajta egyet, mindjárt jó lesz.
pedig a szívócsö ugyanolyan empi, és ezen két külön torok van, nem egy nagy ovális, és a méretük sem egyforma, szal csak egyféleképpen lehet észszerűen rátenni.......
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #11346 Dátum: 2006 December 23, 17:44:35 »

Végre!
Két ünnep között elugorhatnék a régiekért? Akkor nem fagynék bele a gépbe a népautótalin... :-))))

...megyek, karácsonyi ajándékként felteszem az új ajtótömítéseimet...
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #11345 Dátum: 2006 December 23, 17:40:40 »

mi lehet ez a piros biszbasz ami összekötőként szerepel?
<beszúrt kép törölve>
Ez a tekarbidon van?

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Leon 1303
« Hozzászólás #11344 Dátum: 2006 December 23, 17:39:07 »

mi lehet ez a piros biszbasz ami összekötőként szerepel?
Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21999


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #11343 Dátum: 2006 December 23, 17:15:04 »

Mennyiért sikerült eladni a kübli mociját?
amennyiért hirdette..

www.elitevwclub.hu

1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE



Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Leon 1303
« Hozzászólás #11342 Dátum: 2006 December 23, 17:14:21 »

még nem 100%,de valmi ilyesmin töri a fejét..vagy épít egy nagyot turbó nélkül..
Mennyiért sikerült eladni a kübli mociját?
Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21999


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #11341 Dátum: 2006 December 23, 17:12:41 »

Egy kicsit lemaradtam!
A Szeky vesz egy komplett tuning mocit?
Olyan The Sambán látható féleséget?
Turbós?
Vagy tök másról van szó?

még nem 100%,de valmi ilyesmin töri a fejét..vagy épít egy nagyot turbó nélkül..

www.elitevwclub.hu

1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE



Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Leon 1303
« Hozzászólás #11340 Dátum: 2006 December 23, 17:11:50 »

tudjuk..hasonló szitu volt az airride-ommal,az sem volt kicsi..
3 hónapot ő nem tud várni,az 100%,inkább fizett sokkal többet de 10 napon belül legyen itt..


Egy kicsit lemaradtam!
A Szeky vesz egy komplett tuning mocit?
Olyan The Sambán látható féleséget?
Turbós?
Vagy tök másról van szó?
Leon 1303
« Hozzászólás #11339 Dátum: 2006 December 23, 17:10:34 »

Jelentem ÉG minden lámpám!  Grin
Egyszerűen jó vagyok  Grin

Jah, bogaraztam ma itt a városba vagy 30 km-t,
olyan jóóóólesett, csak úgy szépen 40-50-nel  Cool
Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21999


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #11338 Dátum: 2006 December 23, 17:10:03 »

Hajóval küldené Bremerhavenba. Az a baj, hogy a szállítás is nagyon költséges, 110 kg-ról van szó. Kb. 3 hónap alatt lenne itthon. És a vám még mindig kérdés.



tudjuk..hasonló szitu volt az airride-ommal,az sem volt kicsi..
3 hónapot ő nem tud várni,az 100%,inkább fizett sokkal többet de 10 napon belül legyen itt..

www.elitevwclub.hu

1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE



Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27167


« Hozzászólás #11337 Dátum: 2006 December 23, 17:04:29 »

kicsöngetni?
most megakarom keresni ott, ahol kettéágazik a vezeték.
ja, kincsöngetni, hogy folyamatos e a drót. ohm mérő, drót pedál felöli részéhez érint, másik fele a drót lámpatest felőli végéhez, ha kb 0 az ellenállás, akkor nincs megszakadva. végszükség esetén a működő oldalról elhúzni egy drótot a másik foglalathoz. nem elegáns, de ideiglenesen jó.

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #11336 Dátum: 2006 December 23, 16:30:44 »

Nekem a szabómiki aszonta, hogy vegyek sima háztartási ablaktőmítőt (öntapadós, szivacsos kézség)... picit cugos a busz.

lehet, hogy SPÁban fikáznának érte, de lesz*rom  Evil az a lényeg, hogy az üllői úti cigány haveroknak tetszik a duduboci  Grin

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #11335 Dátum: 2006 December 23, 16:27:37 »

Hát, mondjuk megnéztem. Nem egyszerű felrakni, gyere-buci-hamm-bekaplak. Ajtónként fél nap, legalább...
Jaa! MIlyen ajtótömítésről beszélsz? Nekem csak simán be van nyomkodva, 10 s alatt be lehet rakni... Huh

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #11334 Dátum: 2006 December 23, 16:24:59 »

Hát, mondjuk megnéztem. Nem egyszerű felrakni, gyere-buci-hamm-bekaplak. Ajtónként fél nap, legalább...
hogyhogy? mi olyan nehéz? be is ragasztod?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #11333 Dátum: 2006 December 23, 16:24:11 »

igen,de ha kiküldünk egy hatalmas összeget egy motorért és késve küldi a Szeky beleőszül még ha meg is jön, az tuti...

majd megmutatom neki ezeket a linkeket is amiket küldtél..

Hajóval küldené Bremerhavenba. Az a baj, hogy a szállítás is nagyon költséges, 110 kg-ról van szó. Kb. 3 hónap alatt lenne itthon. És a vám még mindig kérdés.


Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #11332 Dátum: 2006 December 23, 16:17:12 »

...megyek, karácsonyi ajándékként felteszem az új ajtótömítéseimet...

Hát, mondjuk megnéztem. Nem egyszerű felrakni, gyere-buci-hamm-bekaplak. Ajtónként fél nap, legalább...

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Oldalak: 1 ... 1727 1728 1729 1730 1731 [1732] 1733 1734 1735 1736 1737 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.154 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.