www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Augusztus 02, 12:18:49
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921226
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
Oldalak:
1
...
1969
1970
1971
1972
1973
[
1974
]
1975
1976
1977
1978
1979
...
2016
Szerző
Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt... (Megtekintve 13403749 alkalommal)
vw1966
Hozzászólások: 7993
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #1682 Dátum:
2006 Március 11, 12:34:57 »
minek neked wartburg?
Qzma
Hozzászólások: 7189
http://t2ab4sale.blog.hu/
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #1681 Dátum:
2006 Március 11, 12:11:54 »
Idézetet írta: ABF-932 - 2006 Március 11, 11:45:49
Ma vételi ajánlatot tettem szegényekre..<beszúrt kép törölve>
bátor és nemes tett ! évjárat? mennyiért?
http://t2ab4sale.blog.hu/
ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
ABF-932
Hozzászólások: 10123
A bogaras külső buszos szívet takar
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #1680 Dátum:
2006 Március 11, 11:45:49 »
Ma vételi ajánlatot tettem szegényekre..
Bácsi Győző
klklkl
Hozzászólások: 49
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #1679 Dátum:
2006 Március 11, 11:17:21 »
Idézetet írta: ABF-932 - 2006 Március 11, 11:09:51
Meiket nézted 1-esnek? Nem a 3-asat?
[/uote]
nem nem nekem a3-ashenger esik a jelöléshez amikor az ékszíjtárcsa jelölése a motor osztósikjához közel van,ha az 1-es állitoma gyujtáselosztó jelöléséhez akkor az ékszíjtárcsa jelölése valahol alól van??
ABF-932
Hozzászólások: 10123
A bogaras külső buszos szívet takar
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #1678 Dátum:
2006 Március 11, 11:09:51 »
Idézetet írta: klklkl - 2006 Március 11, 11:00:58
Új megszakitóval beállitottam a hézagot 0.4mm de ha az 1-es hergert állitom a gyujtáselosztón lévő horonyhoz akkor az ékszijtárcsán lévő jelölés sehol sincs,mármint ha odatekerem a jelölést akkor a rotor 90 fokot elfordul,tehát nem értem.
A könyv szerint ami nekem van elég régi azt irja,hogy ha a 3.-as henger esik a jelöléshez akkor másképp kell beállitani a zárásszöget,de hogy miként azt nem irja.
Esetleg lójem be az 1-es hengerhez és sacc ra fordítsam vissza a főtengejt??
Meiket nézted 1-esnek? Nem a 3-asat?
Bácsi Győző
klklkl
Hozzászólások: 49
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #1677 Dátum:
2006 Március 11, 11:00:58 »
Idézetet írta: GeRGelu: - 2006 Március 11, 09:10:56
Szerintem a gyujtast az 1,3-1,6 nem szuksegszeru, hogy befojasolja.
A gyujtaseloszton belul, ha leveszed a kupakot a peremen levo jeloles (kicsi horony) az 1-es henger jelolese kell legyen. Ide kell allitani a gyujtast. De elotte megszakito hezag allitas (0,4 mm). Ha a megszakito hezag meg van, akkor 1-es henger jelolesehez (valojaban FHP) kell csavarni) majd kupak vissza, es fellazitott eloszto becsavarasa a megfelelo jelhez az ekszijtarcsan. (probald a 7,5 fokos ELOgyujtast).
Mellesleg en most vettem egy komplett allito keszletet (zarasszog, fordulatszam, stroboszkop stb) es akkor bjelolgetve az ekszijtarcsat dinamikajaban is meg lehet majd nezni a gyujtast. Kivancsi leszek hogy muzsikal.
Új megszakitóval beállitottam a hézagot 0.4mm de ha az 1-es hergert állitom a gyujtáselosztón lévő horonyhoz akkor az ékszijtárcsán lévő jelölés sehol sincs,mármint ha odatekerem a jelölést akkor a rotor 90 fokot elfordul,tehát nem értem.
A könyv szerint ami nekem van elég régi azt irja,hogy ha a 3.-as henger esik a jelöléshez akkor másképp kell beállitani a zárásszöget,de hogy miként azt nem irja.
Esetleg lójem be az 1-es hengerhez és sacc ra fordítsam vissza a főtengejt??
GeRGelu:
Hozzászólások: 1019
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #1676 Dátum:
2006 Március 11, 09:10:56 »
Idézetet írta: klklkl - 2006 Március 10, 21:39:46
Sziasztok.Van egy 1974.es 1.3 as bogaram.a motor1,6-os dugóval stb felerősitett álitólag.A gyujtás beállitáshoz keresek adatokat,mert ami régi könyvem van abba nincs leirva ,hogy mik a beállitási adatok.
A gyujtáselosztón lévő jelölés a 3-as henger felsőholtpontjánál van.Hova állitsam a megszakítást??
Az ékszijtárcsán 3 jelölés van 0 fok 5 fok és 7.5 fok már mindet próbáltam úgy ,hogy a rotor hátsó részét álitottam a gyujtáselosztó jelöléséhez,de nem igazán jó a gyujtásom.
Indul is megy is de nem jó.
Tud valaki leirást vagy egyéb infót???
Laci
Szerintem a gyujtast az 1,3-1,6 nem szuksegszeru, hogy befojasolja.
A gyujtaseloszton belul, ha leveszed a kupakot a peremen levo jeloles (kicsi horony) az 1-es henger jelolese kell legyen. Ide kell allitani a gyujtast. De elotte megszakito hezag allitas (0,4 mm). Ha a megszakito hezag meg van, akkor 1-es henger jelolesehez (valojaban FHP) kell csavarni) majd kupak vissza, es fellazitott eloszto becsavarasa a megfelelo jelhez az ekszijtarcsan. (probald a 7,5 fokos ELOgyujtast).
Mellesleg en most vettem egy komplett allito keszletet (zarasszog, fordulatszam, stroboszkop stb) es akkor bjelolgetve az ekszijtarcsat dinamikajaban is meg lehet majd nezni a gyujtast. Kivancsi leszek hogy muzsikal.
Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
klklkl
Hozzászólások: 49
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #1675 Dátum:
2006 Március 10, 23:01:21 »
Idézetet írta: GeRGelu: - 2006 Március 10, 22:51:20
Bar nem olyan reszletes, de van azert ilyen is:
http://www.mgvac.sulinet.hu/bogiklub/szereles/gyujtas/gyujtas.HTM
Ezt ismerem és innen vettem a beállitási adatokat de egyikkel sem jó.Kopog ,kipufogó csattog,leáll nehezen indul stb..
GeRGelu:
Hozzászólások: 1019
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #1674 Dátum:
2006 Március 10, 22:51:20 »
Idézetet írta: klklkl - 2006 Március 10, 22:46:38
sajnos ezzel nem boldogulok, Magyarul kellene??
Bar nem olyan reszletes, de van azert ilyen is:
http://www.mgvac.sulinet.hu/bogiklub/szereles/gyujtas/gyujtas.HTM
Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
lasso
Hozzászólások: 42
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #1673 Dátum:
2006 Március 10, 22:51:16 »
Idézetet írta: GeRGelu: - 2006 Március 10, 22:35:12
Pilot shaft bearing: a valto nyelestengelyenek (azaz a valtohazbol kilogo kuplungtarcsaba csatlakozo bordastengelynek) a csapagya, ami a gland nut-ban azaz lendkereket rogzito 36-os anyaban van. Ez egy tugorgos csapagy. (az input shaft is ugyanaz szvsz mint a pilot shaft).
koszi, en is vmi ilyesmire gondoltam, de igy mar tiszta.
1969 Typ3 Variant 1600, 1974 1302
klklkl
Hozzászólások: 49
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #1672 Dátum:
2006 Március 10, 22:46:38 »
Idézetet írta: GeRGelu: - 2006 Március 10, 22:37:52
http://www.vw-resource.com/
sajnos ezzel nem boldogulok, Magyarul kellene??
GeRGelu:
Hozzászólások: 1019
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #1671 Dátum:
2006 Március 10, 22:37:52 »
Idézetet írta: klklkl - 2006 Március 10, 21:39:46
Sziasztok.Van egy 1974.es 1.3 as bogaram.a motor1,6-os dugóval stb felerősitett álitólag.A gyujtás beállitáshoz keresek adatokat,mert ami régi könyvem van abba nincs leirva ,hogy mik a beállitási adatok.
A gyujtáselosztón lévő jelölés a 3-as henger felsőholtpontjánál van.Hova állitsam a megszakítást??
Az ékszijtárcsán 3 jelölés van 0 fok 5 fok és 7.5 fok már mindet próbáltam úgy ,hogy a rotor hátsó részét álitottam a gyujtáselosztó jelöléséhez,de nem igazán jó a gyujtásom.
Indul is megy is de nem jó.
Tud valaki leirást vagy egyéb infót???
Laci
http://www.vw-resource.com/
Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
GeRGelu:
Hozzászólások: 1019
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #1670 Dátum:
2006 Március 10, 22:35:12 »
Idézetet írta: lasso - 2006 Március 10, 11:54:28
amugy segitene vki tisztazni hogy mi is pontosan, vagyis magyarul a:
pilot shaft bearing
input shaft bearing
gland nut
koszi
Pilot shaft bearing: a valto nyelestengelyenek (azaz a valtohazbol kilogo kuplungtarcsaba csatlakozo bordastengelynek) a csapagya, ami a gland nut-ban azaz lendkereket rogzito 36-os anyaban van. Ez egy tugorgos csapagy. (az input shaft is ugyanaz szvsz mint a pilot shaft).
Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
klklkl
Hozzászólások: 49
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #1669 Dátum:
2006 Március 10, 21:39:46 »
Sziasztok.Van egy 1974.es 1.3 as bogaram.a motor1,6-os dugóval stb felerősitett álitólag.A gyujtás beállitáshoz keresek adatokat,mert ami régi könyvem van abba nincs leirva ,hogy mik a beállitási adatok.
A gyujtáselosztón lévő jelölés a 3-as henger felsőholtpontjánál van.Hova állitsam a megszakítást??
Az ékszijtárcsán 3 jelölés van 0 fok 5 fok és 7.5 fok már mindet próbáltam úgy ,hogy a rotor hátsó részét álitottam a gyujtáselosztó jelöléséhez,de nem igazán jó a gyujtásom.
Indul is megy is de nem jó.
Tud valaki leirást vagy egyéb infót???
Laci
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #1668 Dátum:
2006 Március 10, 19:10:00 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 Március 10, 08:27:51
Csak a kötözködőknek mondom, hogy nem hagytam így a dugattyútetőt, természetesen felpolíroztam.
a kötözködő azt kérdezi, hogy minek?
úgyis retkes lesz seperc alatt
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
szeda1970
Hozzászólások: 207
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #1667 Dátum:
2006 Március 10, 14:47:47 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 Március 10, 08:12:55
A motor oktánszámigénye nem csak a kompresszióviszony függvénye, hanem a hűtés, hengerfej (égéstér) kialakítás és az egyéb égéstéren belüli örvénylési viszonyok.
Ha van egy agyonkopott 12:1-es kompresszióviszonyú motorom, annak már jó a 95-ös is, nem kell neki a 98+
A bogár kompresszióviszonyát 9 fölé emelni több okból sem jó, egyik a hengerfej hő és mechanikus terhelése, másik a forgattyúsmechanizmus terhelése, harmadik a motortömb terhelése. És nagyon fontos, hogy az egész forgattyúsmechanizmus ki legyen egyensúlyozva, statikusan mindenképpen (grammolva), de dinamikusan is.
De nem agyonkopott. "csak" 264.000 van benne.Mondhatni hibátlan.Azért álltam neki mert szar olajjal jártak és elkopott a vezérműtengely egyik bütyke ami egyébként tipushiba ennél a mocinál.Én csak azért kezdtem bele az egész hengerfejbe mert utálok visszatérni oda ahol már voltam.Ha hozzányúlok akkor legyen fasza! Ha nem lenne ilyen mocsok idő már készen is lennék vele.
Lehet szarból várat csinálni!
lasso
Hozzászólások: 42
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #1666 Dátum:
2006 Március 10, 11:58:49 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 Március 10, 08:12:55
... És nagyon fontos, hogy az egész forgattyúsmechanizmus ki legyen egyensúlyozva, statikusan mindenképpen (grammolva), de dinamikusan is.
a dinamikus kiegyensulyozast hogy kell erteni?
1969 Typ3 Variant 1600, 1974 1302
lasso
Hozzászólások: 42
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #1665 Dátum:
2006 Március 10, 11:54:28 »
hi!
errol talatam egy jo cikket:
http://www.aircooledtech.com/engine_build/
amugy segitene vki tisztazni hogy mi is pontosan, vagyis magyarul a:
pilot shaft bearing
input shaft bearing
gland nut
koszi
1969 Typ3 Variant 1600, 1974 1302
Petyó
Hozzászólások: 1020
1962
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #1664 Dátum:
2006 Március 10, 09:56:10 »
Tehát akkor miket kell kigrammolni? Minden mozgót ami elhagyja a motor középvonalát?
És még az is be van állítva mindegyik hengerhez, hogy egyforma távolságra mejen ki az adott dugó? (ez a deck height)
Mekkora eltéréseket lehet még eltűrni?
Hirtelen ennyi.
Ezek után csodálkozom, hogy a motorom egyáltalán ment.
Petyó
BlackP
Hozzászólások: 27144
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #1663 Dátum:
2006 Március 10, 08:58:46 »
így már kicsit egyszerűbbnek tűnik egy motor(persze nem az), mint beépítve. tök jó látni ilyen képeket.
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #1662 Dátum:
2006 Március 10, 08:37:44 »
Ezen a képen a hengert csiszolom bele a hengerfejbe üvegporral. Ez azért kell, hogy a felületek jól tömítsenek. Nézzétek, hogy a 2 mm-es leszedés miatt a hengerfejről le kellett dolgozni a hegrefurat körüli felöntéseket (mérőhelyek) és a peremet is kicsit meg kell munkálni, hogy legyen a felső henger hűtőborda és a hengerfej között minimálisan 0.5 mm-es rés amikor a hengerfej nyomatékra le van húzva.
[melléklet törölve a rendszer által]
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #1661 Dátum:
2006 Március 10, 08:27:51 »
Csak a kötözködőknek mondom, hogy nem hagytam így a dugattyútetőt, természetesen felpolíroztam.
Ez csak egy első összerakás volt a mérésekhez.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #1660 Dátum:
2006 Március 10, 08:26:22 »
Itt az első deck height mérésem. Látjátok, egy kis csővel (KTM csapszeg?) le van húzva a henger, hogy jól talpra üljön és a FHP-ban lévő dugattyú tetejének távolságát kell mérni a hengertetőtől. Persze ez csak sík tetejű dugattyúnál van így. A deck height mindig negatív szám, de nem szokták odaírni, mert magától értetődő. (Nulla a deck height ha a dugattyú kijár a henger tetejéig.)
A másik képen jól látszik a typ3-as motor alsó "air deflector"-ja, ami a hengerek alá megy. Nézzétek, hogy milyen precizen van megcsinálva, itt még fontosabbb a jó hűtés, mint a bogár esetében, mert a motortér nagyon zárt. Sajnos sok esetben ezt legyják és csodálkoznak, hogy túlmelegszik.
[melléklet törölve a rendszer által]
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #1659 Dátum:
2006 Március 10, 08:12:55 »
Idézetet írta: szeda1970 - 2006 Március 09, 20:34:28
Nézd én nem tudom.Tény hogy nálunk 9.5-ös sűrítésű rizsrakéta is 95-össel ment.Csak a halottakra alapozok.
Nekem a 280-as mercibe is 98-as kéne aztán sosem volt még benne és semmi baja.Megy is fogyaszt is!
A motor oktánszámigénye nem csak a kompresszióviszony függvénye, hanem a hűtés, hengerfej (égéstér) kialakítás és az egyéb égéstéren belüli örvénylési viszonyok.
Ha van egy agyonkopott 12:1-es kompresszióviszonyú motorom, annak már jó a 95-ös is, nem kell neki a 98+
A bogár kompresszióviszonyát 9 fölé emelni több okból sem jó, egyik a hengerfej hő és mechanikus terhelése, másik a forgattyúsmechanizmus terhelése, harmadik a motortömb terhelése. És nagyon fontos, hogy az egész forgattyúsmechanizmus ki legyen egyensúlyozva, statikusan mindenképpen (grammolva), de dinamikusan is.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #1658 Dátum:
2006 Március 10, 08:06:37 »
Idézetet írta: GeRGelu: - 2006 Március 09, 20:35:16
En ugy tudom, hogy van 0-as, meg 1, 2, 3 mind minuszban mind pluszban. De a lenyeg, hogy tenyleg van kulonbozo fogaskerek (holtjatek). De azert abba is gondolj bele, hogy elvileg a vezermutengely es a fotengely is ugyanakkora tavolsagra marad egymastol vonalbafurasnal. Mar ha jo
Igy a kulonbseg szvsz a vezermutengely fogaskerek es a fotengelyen levo ellenparja kozott van.
Szoval parositasnal a masikat is lehet cserelni (a fotengelyen levo fogaskereket) a jo vezermutengelyhez.
En a vezermutengely fogaskerekem fogait osztottam 3 reszre, a kisebb ellenallas erdekeben (Ha ismered a How to hotrod VW aricooled engines c konyvet, abban van leirva, lefotozva). Kivancsi vagyok ra
Ismerem a könyvet, nekem is megvan. Láttam az ábrát, de én nem dragracert építek, nekem jó, ha a fogak között folyamatos olajfilm van, nem kell, hogy könnyedén kipréseljék a kapcsolódó fogak az olajat..., sőt!
Az olaj keverési veszteséget meg az olajszint csökkentésével (a minimumig) drasztikusan lehet csökkenteni.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #1657 Dátum:
2006 Március 10, 08:04:13 »
Idézetet írta: aptom - 2006 Március 09, 20:37:55
1mm-es leszedés egy 53 ccm-es égésterű hengerfejből 1.6 os motornál 1 mm-es dugattyúkiállásnál 8.5 -es kompressziót eredményez....
Azt mondják a tapasztaltak, hogy 1 mm-es deck height (dugattyúkiállás) az a legeslegminimum, amivel szabad járni. A különbözű dinamikus nyúlások és szelep zárási késedelmek miatt ha kisebb valami elérhet valamit.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #1656 Dátum:
2006 Március 10, 08:00:57 »
Idézetet írta: stonemen - 2006 Március 10, 07:52:35
SZAKÉRTŐK!!
Milyen anyagból van a typ3 rendszámtáblavilágítás tartója? Nekem alunak tűnik, de nem vagyok benne biztos. Ha az, felpolírozom... :-))))
Valami spiáter. Szar, gyenge, de polírozható.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #1655 Dátum:
2006 Március 10, 07:59:54 »
Idézetet írta: ESZ - 2006 Március 09, 20:09:29
Stunt ,a hengerfejböl typ 1 motor esetében mennyit lehet lefaragni,mondjuk 1,6 motornál?
A
www.customspeedparts.de
-n vannak különböző kalkulátorok. A kompressziótér az égéstér térfogatából és a "deck height"-ból tevődik össze, ez utóbbi az a térfogat, amit a dugattyúkiállás meghatároz. (a dugattyútető a henger tetejétől mért távolsága.
A széria égéstér kb. 54 ccm, az átlagos dugattyúkiállás olyan 1.7 mm. Ezeket beírod a csp-be és próbálkozol, Az átlagos leszedés olyan 1.5-2 mm között lehetséges, ekkor nem lesz a kompresszióviszony 9 felett.
Azért nem lehet erre kimondani az egyetlen okosságot, mert a széria hengerfejek égéstér térfogata is változik, hiszen már voltak felújítva, némelyiknak behegesztették a gyertyamenetet belerakva egy 2-3 ccm-es "púpot" aztán különböző nem hozzáértő lemunkálások, stb.
Azt tudom mondani, hogy ki kell köbölni az égéstereket, megmérni a dugattyúkiállást és kalkulálni a csp táblázat segítségével. Én 2 mm-t vettem le, a dugattyúkiállásom pedig 1.5 mm mindenhol. Az égésterem térfogata pedig 41-42 ccm. (nehéz pontosabban mérni) Ez olyan 9-es kompresszióviszony. Ez a maximum, amit érdemes, véleményem szerint.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #1654 Dátum:
2006 Március 10, 07:52:35 »
SZAKÉRTŐK!!
Milyen anyagból van a typ3 rendszámtáblavilágítás tartója? Nekem alunak tűnik, de nem vagyok benne biztos. Ha az, felpolírozom... :-))))
ESZ-764
Hozzászólások: 2746
Samu 66
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #1653 Dátum:
2006 Március 09, 22:22:30 »
Idézetet írta: maxi - 2006 Március 09, 21:50:00
hát papám a garnitúra ára cirka 100ropi,Porsche style felgen
Idézet
Akkor ez milyen felni pontosan? es milyen disztarcsaval?
Az ára en is kb enyire számitottam
itt még egy kép
[melléklet törölve a rendszer által]
www.talizmansport.hu
ESZ-764
Hozzászólások: 2746
Samu 66
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #1652 Dátum:
2006 Március 09, 21:53:53 »
Idézetet írta: maxi - 2006 Március 09, 21:50:00
hát papám a garnitúra ára cirka 100ropi,Porsche style felgen
Idézet
Akkor ez milyen felni pontosan? es milyen disztarcsaval?
Az ára en is kb enyire számitottam
nekem csak hasonló van a bogin,széria
www.talizmansport.hu
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #1651 Dátum:
2006 Március 09, 21:50:00 »
hát papám a garnitúra ára cirka 100ropi,Porsche style felgen
Idézet
Akkor ez milyen felni pontosan? es milyen disztarcsaval?
Az ára en is kb enyire számitottam
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
ESZ-764
Hozzászólások: 2746
Samu 66
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #1650 Dátum:
2006 Március 09, 21:17:03 »
Idézetet írta: maxi - 2006 Március 09, 21:12:59
<beszúrt kép törölve>
hát papám a garnitúra ára cirka 100ropi,Porsche style felgen
www.talizmansport.hu
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #1649 Dátum:
2006 Március 09, 21:12:59 »
Idézetet írta: maxi - 2006 Március 09, 21:10:31
Meg nincs de olyat szeternek ami azon a tegnap belinkelt foton volt a telibe kromos
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #1648 Dátum:
2006 Március 09, 21:10:31 »
Idézetet írta: ESZ - 2006 Március 09, 21:08:56
uff csak nem van neked valami bitang felnid 5x205 méretben?
Meg nincs de olyat szeternek ami azon a tegnap belinkelt foton volt a telibe kromos
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
ESZ-764
Hozzászólások: 2746
Samu 66
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #1647 Dátum:
2006 Március 09, 21:08:56 »
Idézetet írta: maxi - 2006 Március 09, 21:07:01
A 4 lyukas es az 5lyukas fekdob csereszavatos? HA 5csavaros gyari felnik akkarok mit kell cserelnem. Miost ugy-e 4*130-az osztokor
uff csak nem van neked valami bitang felnid 5x205 méretben?
www.talizmansport.hu
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #1646 Dátum:
2006 Március 09, 21:07:01 »
A 4 lyukas es az 5lyukas fekdob csereszavatos? HA 5csavaros gyari felnik akkarok mit kell cserelnem. Miost ugy-e 4*130-az osztokor
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
ESZ-764
Hozzászólások: 2746
Samu 66
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #1645 Dátum:
2006 Március 09, 21:04:29 »
Idézetet írta: aptom - 2006 Március 09, 21:02:31
ezt nem ismered?
http://www.customspeedparts.de/content/en/technic/ber_verdichtung.php
(csp-n van még egykét haszon holmi...)
de csak ez az amit gépre is tudok menteni
www.talizmansport.hu
ESZ-764
Hozzászólások: 2746
Samu 66
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #1644 Dátum:
2006 Március 09, 21:02:57 »
meg ilyet is
[melléklet törölve a rendszer által]
www.talizmansport.hu
GeRGelu:
Hozzászólások: 1019
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #1643 Dátum:
2006 Március 09, 21:02:37 »
Idézetet írta: aptom - 2006 Március 09, 20:51:44
nem. valójában nem áll ki a dugó (angolul deck height nek nevezik), épp ellenkezőleg: nem éri el a henger végét. ezt a maradék távolságot nevezik 'dugó'kiállásnak (?).
En "deck clearance"-nek olvastam.
Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Oldalak:
1
...
1969
1970
1971
1972
1973
[
1974
]
1975
1976
1977
1978
1979
...
2016
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...