www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Október 27, 00:26:44

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921348 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1688 1689 1690 1691 1692 [1693] 1694 1695 1696 1697 1698 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14715538 alkalommal)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #12931 Dátum: 2007 Február 05, 15:12:20 »

Annak mi értelme van, hogy a főtengely és a hajtókarokat felpolírozzák?  Huh
Azon kívül, hogy jól néz ki.  Cool


<beszúrt kép törölve>

A polírozás és sörétezés (részben) egyaránt azt szolgálja, hogy a felület egyenletesebb legyen és a egyenetlenségek ne legyenek feszültséggyűjtő helyek, mert a repedések, törések mindig iylen feszültséggyűjtő helyről indulnak.  Az általam használt CB Perf. hajtórúd is sörétezett, ennek további előnye, hogy feszültségmentesíti a fémet.

A dugattyú polírozása a hőmérsékletét is csökkenti.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #12930 Dátum: 2007 Február 05, 15:07:22 »

Annak mi értelme van, hogy a főtengely és a hajtókarokat felpolírozzák?  Huh
Azon kívül, hogy jól néz ki.  Cool



1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #12929 Dátum: 2007 Február 05, 12:09:49 »


Shocked

ilyen volt

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető vw1970
Hozzászólások: 604


« Hozzászólás #12928 Dátum: 2007 Február 05, 10:45:42 »

Mivel senkinek nem kellett a 64-es kasztni ezért elkezdtük konzerválni, hogy legalább ne rohadjon szét!
Még a végén muszályj lesz nekünk életre kelteni! Cheesy
Szóval ennyit haladt a munka.
Nem elérhető Bela_OT-0295
Hozzászólások: 290


« Hozzászólás #12927 Dátum: 2007 Február 05, 10:04:27 »

Nincs kizárva, hogy gyári, de én még nem láttam tolatólámpa nélküli typ3-ast, ami száraz féltengelyes volt. Azt hittem ilyen nincs is.

Ami pedig a DC váltót illeti a tapasztaltak ezt tartják a második legerősebb váltónak, a legerősebbnek meg azt a fajta száraz féltengelyest tartják, amelyiknek a kihajtás fedél (difinél) csak az egyik oldalon távolítható el. Persze typ1-es váltóról beszélünk, a bordás házas busz váltók, akár a régi 002/113-as sokkal erősebbek. (csak rövidek)
Akkor ez lesz jó nekem a nagyobb motorhoz is?
Mondjuk láttam extra hosszú váltókat a csp-shop-ban aranyáron (1800eur körül).
Azokat biztosan jobban szeretné a motorom.
Csak arra még gyűjtögetnem kell egy ideig!  Grin
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #12926 Dátum: 2007 Február 05, 10:00:31 »

Olyan gyári félének tűnik. 10-es imbusz kulccsal lehet kivenni.
Ugyanolyan alu tömítés van alatta, mint a gomba kapcsoló alatt.
Fene tudja! Dehát mindegy, mert csak át kellett tennem az autó eredeti váltójából.

Nincs kizárva, hogy gyári, de én még nem láttam tolatólámpa nélküli typ3-ast, ami száraz féltengelyes volt. Azt hittem ilyen nincs is.

Ami pedig a DC váltót illeti a tapasztaltak ezt tartják a második legerősebb váltónak, a legerősebbnek meg azt a fajta száraz féltengelyest tartják, amelyiknek a kihajtás fedél (difinél) csak az egyik oldalon távolítható el. Persze typ1-es váltóról beszélünk, a bordás házas busz váltók, akár a régi 002/113-as sokkal erősebbek. (csak rövidek)

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Bela_OT-0295
Hozzászólások: 290


« Hozzászólás #12925 Dátum: 2007 Február 05, 09:48:03 »


A kuplungharangnál a typ3 váltó nincs felfogatva, mert a motor végénél van. A kapcsolórúd alulról szerelhető, tolatólámpa meg a koraiakban nem volt, de az nagyon ritka. Én azt gondolom az valami nem gyári ledugózás.
Olyan gyári félének tűnik. 10-es imbusz kulccsal lehet kivenni.
Ugyanolyan alu tömítés van alatta, mint a gomba kapcsoló alatt.
Fene tudja! Dehát mindegy, mert csak át kellett tennem az autó eredeti váltójából.
Nem elérhető partizán
Hozzászólások: 4035


« Hozzászólás #12924 Dátum: 2007 Február 05, 09:20:19 »

akkor ez a beszerelt váltó most pont olyan lehet, mint amilyen én 1302S-emben van gyárilag. valóban nem nagy szám: én a hármas fokozaton érzem, hogy kicsit hosszabb, 60-70-körül még nincs késztetésed 4-esbe váltani.

nekem van késztetésem már 50 körül váltani, egyszerűen csak sűrűbben dobálom vissza háromba. A fiathoz képest még a hosszúváltó is egy álom. Ott a harmadik és a negyedik között szinte szakadék van.Sad

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #12923 Dátum: 2007 Február 05, 09:17:04 »

Na ma beraktam a typ3-as váltót az autóba, és kicseréltem a főtengely szimeringet a motorban.
Valamivel érezni, hogy hosszabb áttételű ez a váltó, de egetverő nagy különbség nincs közte.
A typ3-ban valahogy másképp van beépítve ez a váltó, mert átalakításokat kellett rajta csinálnom, hogy
be tudjam tenni. A motor felőli két gumibak csavarjainak helye egy alu dugóval volt lezárva, ki kellett ütnöm.
A váltó rudazat tengelye, ami a váltókarral van összekötve ennél alulról volt megfúrva, nekem meg ugye fent van az
a négyszögfejű biztosító csavarka, úgyhogy kellett fúrni a tengelybe egy lyukat.
A tolatólámpa kapcsoló gombáját is át kellett tennem, mert a typ3-asnál le volt dugózva (ott nincs tolatólámpa?)!
Lecseréltem benne az olajat és már mehetett is a helyére.
Már mentem vele 50km-t, semmi gond! Remélem  következő 100000km-en is így lesz!


A kuplungharangnál a typ3 váltó nincs felfogatva, mert a motor végénél van. A kapcsolórúd alulról szerelhető, tolatólámpa meg a koraiakban nem volt, de az nagyon ritka. Én azt gondolom az valami nem gyári ledugózás.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #12922 Dátum: 2007 Február 04, 21:16:13 »

a difivel módosul de akkor a váltó főtengelyét is cserélni kell .(viszont a belső többi része nem lessz jó párban sem aszem) komoly meló nem biztos hogy megéri!
köszi Undecided
akkor megyek az "alkatrészek"-be

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #12921 Dátum: 2007 Február 04, 21:02:06 »

ill.ha a difit átcserélem(kivülről azonosnak tűnik a két váltó)akkoris módosul az át tétel?
a difivel módosul de akkor a váltó főtengelyét is cserélni kell .(viszont a belső többi része nem lessz jó párban sem aszem) komoly meló nem biztos hogy megéri!

Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #12920 Dátum: 2007 Február 04, 20:46:05 »

igen

ill.ha a difit átcserélem(kivülről azonosnak tűnik a két váltó)akkoris módosul az át tétel?

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető gegob
Hozzászólások: 2191


« Hozzászólás #12919 Dátum: 2007 Február 04, 20:42:23 »

attól nem lesz nehezebb Tongue

de nem kap alá ugy a szél Evil
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #12918 Dátum: 2007 Február 04, 20:41:51 »

igen

köszi
akkor át alakításokkal sem lehet olajos helyére typ3DC száraz váltót szerelni?

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető gegob
Hozzászólások: 2191


« Hozzászólás #12917 Dátum: 2007 Február 04, 20:39:47 »

Nekem is kell cirippelős vég:)
Már pár hónapja azt vadászom de eddig nem találtam olyat ami teccett volna.
Van egy favorit hang és nekem is olyan kell, az alapjáraton is iszonyatosan cirippelt.

Nektek is dobája a szél a kocsi elejét vagy csak a futóművem van ki?

És most a gázpedálom is elkezdett akadni, vagyis a karbinál valami mert ha kézzel húzom a gázt is akad, nem tom mi lehet majd ha lesz időm átnézem.

én is ciripelost akartam.....vettem legolcsobb véget meg foldobtam azt a dobot amit a kocsihoz kaptam Grin de alapjaraton nem ciripel... fordulaton igen....de nem jelentős,...amugy akarhany embert kerdezel meg mindd mást mond!  Grin Grin
üdvw
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #12916 Dátum: 2007 Február 04, 20:15:17 »

üdvw!
az 1302-es száraz féltengelyes ?
igen

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #12915 Dátum: 2007 Február 04, 20:02:51 »

Igen, 1302
üdvw!
az 1302-es száraz féltengelyes ?

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Bela_OT-0295
Hozzászólások: 290


« Hozzászólás #12914 Dátum: 2007 Február 04, 17:19:54 »

akkor ez a beszerelt váltó most pont olyan lehet, mint amilyen én 1302S-emben van gyárilag. valóban nem nagy szám: én a hármas fokozaton érzem, hogy kicsit hosszabb, 60-70-körül még nincs késztetésed 4-esbe váltani.
A 80-at szereti! Cheesy
Nem elérhető Bela_OT-0295
Hozzászólások: 290


« Hozzászólás #12913 Dátum: 2007 Február 04, 17:18:47 »

akkor ez a beszerelt váltó most pont olyan lehet, mint amilyen én 1302S-emben van gyárilag. valóban nem nagy szám: én a hármas fokozaton érzem, hogy kicsit hosszabb, 60-70-körül még nincs késztetésed 4-esbe váltani.

Nem tudom, de 100-110 körül már pörög elég rendesen!
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #12912 Dátum: 2007 Február 04, 17:09:22 »

Igen, 1302
akkor ez a beszerelt váltó most pont olyan lehet, mint amilyen én 1302S-emben van gyárilag. valóban nem nagy szám: én a hármas fokozaton érzem, hogy kicsit hosszabb, 60-70-körül még nincs késztetésed 4-esbe váltani.

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető Bela_OT-0295
Hozzászólások: 290


« Hozzászólás #12911 Dátum: 2007 Február 04, 17:06:49 »

ez a te narancs bogid 1302-es?
Igen, 1302
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #12910 Dátum: 2007 Február 04, 17:04:53 »

Annyira nem volt nagy szopás.
ez a te narancs bogid 1302-es?

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető Bela_OT-0295
Hozzászólások: 290


« Hozzászólás #12909 Dátum: 2007 Február 04, 16:54:51 »

asszem a múltkor luftsick kolléga szerelt be egy ugyanilyen váltót a bogarába és ugyanezekbe a szopikba futott bele ő is.

Annyira nem volt nagy szopás.
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #12908 Dátum: 2007 Február 04, 16:42:10 »

Na ma beraktam a typ3-as váltót az autóba, és kicseréltem a főtengely szimeringet a motorban.
Valamivel érezni, hogy hosszabb áttételű ez a váltó, de egetverő nagy különbség nincs közte.
A typ3-ban valahogy másképp van beépítve ez a váltó, mert átalakításokat kellett rajta csinálnom, hogy
be tudjam tenni. A motor felőli két gumibak csavarjainak helye egy alu dugóval volt lezárva, ki kellett ütnöm.
A váltó rudazat tengelye, ami a váltókarral van összekötve ennél alulról volt megfúrva, nekem meg ugye fent van az
a négyszögfejű biztosító csavarka, úgyhogy kellett fúrni a tengelybe egy lyukat.
A tolatólámpa kapcsoló gombáját is át kellett tennem, mert a typ3-asnál le volt dugózva (ott nincs tolatólámpa?)!
Lecseréltem benne az olajat és már mehetett is a helyére.
Már mentem vele 50km-t, semmi gond! Remélem  következő 100000km-en is így lesz!
asszem a múltkor luftsick kolléga szerelt be egy ugyanilyen váltót a bogarába és ugyanezekbe a szopikba futott bele ő is.

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető Bela_OT-0295
Hozzászólások: 290


« Hozzászólás #12907 Dátum: 2007 Február 04, 16:38:39 »

Na ma beraktam a typ3-as váltót az autóba, és kicseréltem a főtengely szimeringet a motorban.
Valamivel érezni, hogy hosszabb áttételű ez a váltó, de egetverő nagy különbség nincs közte.
A typ3-ban valahogy másképp van beépítve ez a váltó, mert átalakításokat kellett rajta csinálnom, hogy
be tudjam tenni. A motor felőli két gumibak csavarjainak helye egy alu dugóval volt lezárva, ki kellett ütnöm.
A váltó rudazat tengelye, ami a váltókarral van összekötve ennél alulról volt megfúrva, nekem meg ugye fent van az
a négyszögfejű biztosító csavarka, úgyhogy kellett fúrni a tengelybe egy lyukat.
A tolatólámpa kapcsoló gombáját is át kellett tennem, mert a typ3-asnál le volt dugózva (ott nincs tolatólámpa?)!
Lecseréltem benne az olajat és már mehetett is a helyére.
Már mentem vele 50km-t, semmi gond! Remélem  következő 100000km-en is így lesz!
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27167


« Hozzászólás #12906 Dátum: 2007 Február 04, 15:12:40 »

inkább ültesd  Cool
attól nem lesz nehezebb Tongue

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #12905 Dátum: 2007 Február 04, 14:08:48 »

tankolj és nem fogja dobálni. vagy tegyél a csomagtartóba 25kg cementet...

inkább ültesd  Cool

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #12904 Dátum: 2007 Február 04, 14:08:11 »

Nekem is kell cirippelős vég:)

szerintem nem a 2cső (furulya) ciripel... a dobon is sok minden múlik...
Typ117nek ciripel veszettül a bogija . tölle kérdezd a titkot  Wink

nekem a bogáron ernst kipuff van, jellegzetes bogár hangja van, nagyon kellemsen, picit ciripel, de annyira nem dominál. most monza vég van rajta, avval tényleg betyáros a hangja... szolidan hörgős, morgós, öblös, sportos...  Cool

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #12903 Dátum: 2007 Február 04, 14:06:42 »



És most a gázpedálom is elkezdett akadni, vagyis a karbinál valami mert ha kézzel húzom a gázt is akad, nem tom mi lehet majd ha lesz időm átnézem.

Valószínű a spricninek a membránhoz menő tolórúdja van megkopva, beakadva, kiszopósodva, berohadva. Nekem is csinált ilyet.

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27167


« Hozzászólás #12902 Dátum: 2007 Február 04, 14:06:05 »

Nekem is kell cirippelős vég:)
Már pár hónapja azt vadászom de eddig nem találtam olyat ami teccett volna.
Van egy favorit hang és nekem is olyan kell, az alapjáraton is iszonyatosan cirippelt.

Nektek is dobája a szél a kocsi elejét vagy csak a futóművem van ki?

És most a gázpedálom is elkezdett akadni, vagyis a karbinál valami mert ha kézzel húzom a gázt is akad, nem tom mi lehet majd ha lesz időm átnézem.
tankolj és nem fogja dobálni. vagy tegyél a csomagtartóba 25kg cementet...

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Pisti
Hozzászólások: 184


« Hozzászólás #12901 Dátum: 2007 Február 04, 14:02:44 »

Nekem is kell cirippelős vég:)
Már pár hónapja azt vadászom de eddig nem találtam olyat ami teccett volna.
Van egy favorit hang és nekem is olyan kell, az alapjáraton is iszonyatosan cirippelt.

Nektek is dobája a szél a kocsi elejét vagy csak a futóművem van ki?

És most a gázpedálom is elkezdett akadni, vagyis a karbinál valami mert ha kézzel húzom a gázt is akad, nem tom mi lehet majd ha lesz időm átnézem.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #12900 Dátum: 2007 Február 04, 10:31:30 »

Bogárnak ciripelni kell. 

  én a ciripelős végre pároslábbal ugrottam rá  aztán megküldtem aszomszéd macskája irányában 

1303LS
« Hozzászólás #12899 Dátum: 2007 Február 04, 09:12:30 »

Menyit mentél az új furulyákkal?
Hallottam olyant is, hogy csak később jön meg a hangja.


Ez igaz nekem is később lett határozottabb a ciripelés.
Nem elérhető Bela_OT-0295
Hozzászólások: 290


« Hozzászólás #12898 Dátum: 2007 Február 04, 08:56:45 »

Menyit mentél az új furulyákkal?
Hallottam olyant is, hogy csak később jön meg a hangja.



Csak 100-150 km-t. Előbb-utóbb kiderül, hogy megjön-e a hangja, de inkább utóbb,
amennyit járok vele!
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #12897 Dátum: 2007 Február 04, 08:49:49 »

Menyit mentél az új furulyákkal?
Hallottam olyant is, hogy csak később jön meg a hangja.


Nekem is csak gázadásra ciripelt, de mióta kicseréltem rozsdamentesre a végét, azóta nem akar.
Azért gondoltam arra, hogy nem-e russzul raktam be. Túlságosan betoltam, vagy valami ilyesmi miatt nem ciripel?
Majd próbálgatom kintebb húzni.

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Bela_OT-0295
Hozzászólások: 290


« Hozzászólás #12896 Dátum: 2007 Február 04, 08:47:42 »

Azt nem tudom, viszont ha az egyiket befogod akkor jobban ciripel, legalábbis nekem.
A másik meg, hogy a gyújtástól is nagymértékben függ az alapjárati ciripelés.
Én a gyári értékre állítottam (szíjtárcsa szerint) viszont én ezt érzésre kevésnek érzem, még 2-3 fokot simán rá húznék fülem szerint. Alapjáraton nincs is ciripelésem, viszont ha pici gázadással -csak annyi ami meghúzza a vákuumdobot- már ciripel is, és mikor tekergettem a gyári érték fölé a gyújtást akkor is ciripelt. 
Nekem is csak gázadásra ciripelt, de mióta kicseréltem rozsdamentesre a végét, azóta nem akar.
Azért gondoltam arra, hogy nem-e russzul raktam be. Túlságosan betoltam, vagy valami ilyesmi miatt nem ciripel?
Majd próbálgatom kintebb húzni.
1303LS
« Hozzászólás #12895 Dátum: 2007 Február 04, 07:50:27 »

A rozsdamentes furujával miért nem ciripel?
Elvileg ugyan az van benne nem?
Azt nem tudom, viszont ha az egyiket befogod akkor jobban ciripel, legalábbis nekem.
A másik meg, hogy a gyújtástól is nagymértékben függ az alapjárati ciripelés.
Én a gyári értékre állítottam (szíjtárcsa szerint) viszont én ezt érzésre kevésnek érzem, még 2-3 fokot simán rá húznék fülem szerint. Alapjáraton nincs is ciripelésem, viszont ha pici gázadással -csak annyi ami meghúzza a vákuumdobot- már ciripel is, és mikor tekergettem a gyári érték fölé a gyújtást akkor is ciripelt. 
Nem elérhető Bela_OT-0295
Hozzászólások: 290


« Hozzászólás #12894 Dátum: 2007 Február 04, 07:42:16 »

Bogárnak ciripelni kell. 

A rozsdamentes furujával miért nem ciripel?
Elvileg ugyan az van benne nem?
1303LS
« Hozzászólás #12893 Dátum: 2007 Február 04, 07:31:21 »

 
Bogárnak ciripelni kell. 
1303LS
« Hozzászólás #12892 Dátum: 2007 Február 04, 07:30:38 »

Mind D-s szám,de a megadott számot meg nem találom.
A legelsö szám 1947 decembertöl, 1-100 788.emmeg má nagyobb a megadottnál.
Ügyes kezű mesterember?  Grin
Oldalak: 1 ... 1688 1689 1690 1691 1692 [1693] 1694 1695 1696 1697 1698 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.14 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.