www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Szeptember 10, 22:27:32

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921282 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1685 1686 1687 1688 1689 [1690] 1691 1692 1693 1694 1695 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13994434 alkalommal)
1303LS
« Hozzászólás #13042 Dátum: 2007 Február 08, 13:49:40 »

Bontott motoron egy akár kipróbálható, biztos kézből származó blokkra gondolok. Van pár ilyen.... Cool
Ha nem akarod eladni, akkor nyugodtan átüthető. De az eredeti blokkja úgyis megmarad, ha szükséges valamihez, pl. átiratáshoz  Cool
Én például a most az autómban lévő motoromat sem adnám el nyugodt szívvel mert nem ismerem, pedig nagyon meg vagyok vele elégedve minden szempontból, de nem aludnék nyugodtan ha valakinek odaadnám, mint tökéletes motor.
1303LS
« Hozzászólás #13041 Dátum: 2007 Február 08, 13:45:17 »


Teljesen igazad van, én sem költenék semmi esetre sem egy blokkra 200 ezret, még 100-at sem:), még ha milliomos lennék akkor sem (inkább vennék még egy másik fajta Bogit, vagy a kasznira fordítanám). Dehát mindig vannak maximalisták.
Én továbbra is amellett vagyok, hogy bonts bele, ha könnyen javítható, nem gatya az egész, csináld meg, de ha sok tízezerbe kerülne a javítás, akkor szó nélkül egy bontott mocit bele, számokat átütve, aztán cső. Természetesen karbit, dinamót, AC-t egyéb szerelvényeket a régi mociról áttenni.
Hát, hogyis mondjam, nem vagyunk egyformák.
Ha valaki nem akar/tud bevállalni egy komolyabb felújítást akkor amit tehet szerintem a legrosszabb ha vesz egy bizonytalan eredetű/állapotú bontott motort mondjuk 50 ezerért.
SZVSZ egy motor alját(forgattyús mechanizmus) már ki lehet hozni bő 50ezer forintból, talán ez a legfontosabb és tudod, hogy mi van alattad, minimum 200000 kmig nem lesz vele gondod.
Ugyanez megoldható a hengerekkel is később, majd a hengerfejekkel is.Ha valaki magának csinálja a motort, ezek simán járható -szerintem- okos megoldások.
Én megértem, hogy elborzasztó 150-200ezer forintot kimondani, de áldozni sajnos kell mindig.
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #13040 Dátum: 2007 Február 08, 13:44:13 »

Amit esetleg valaki ugyanezért bontott szét. Meg azután sírunk a sok buzi ütött motorszám miatt mi?  Tongue


Bontott motoron egy akár kipróbálható, biztos kézből származó blokkra gondolok. Van pár ilyen.... Cool
Ha nem akarod eladni, akkor nyugodtan átüthető. De az eredeti blokkja úgyis megmarad, ha szükséges valamihez, pl. átiratáshoz  Cool

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #13039 Dátum: 2007 Február 08, 13:32:38 »

Amit esetleg valaki ugyanezért bontott szét. Meg azután sírunk a sok buzi ütött motorszám miatt mi?  Tongue


 szó nélkül egy bontott mocit bele, számokat átütve, aztán cső. Természetesen karbit, dinamót, AC-t egyéb szerelvényeket a régi mociról áttenni.
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #13038 Dátum: 2007 Február 08, 13:08:16 »

Én pedig nem látom értelmét a vizes mocibol levegoset csinálni.
Vegyél valami fasza levegős blokkot és azt csináld.
Többek között láttam kispolski (18Kw) mocit megpiszkálva szépen megcsinálva 55kw-osnak.
ami ha belegondolsz szép eredmény. gyári 1.6 motorig minden kocsit alázott.
ez kihivas!

Meg ha már ilyen jó kedvembevagyok:
Azt szeretem ebbe a fórumba hogy valami hülye beírja hogy meglazult egy csavar a kocsiján egyből a csapat nagy része: mert az egy szar cseréld ki nem éri meg meghuzni...
bakker fogjátok már fel hogy szaros mo-n élünk ahol kevés embernek van arra pénze hogy naponta 3xuj kocsit vegyen mint ahogy itt a sok okos tanácsolja.
Ok! megértem: most megfőtt a blokkom de lehet hogy csak annyi lesz hogy széthúzom egy csapágycsere és kész, megúszom 5k-ból itt meg már egyből: vegyél új motort sőtt kasztnit is mert a kasztnit is hő érte meg stb...
nem lehetne kicsit reálisabban gondolkozni?????
Vegyetek példát a kispolskis forumrol. (http://www.fiat126.hu)
ott mindenki szarbol probal varat építeni és nagy szép kis várak épülnek!!
nah ennyi...

most ebbol ne legyen hogy besértődtök csak gondoljatok bele...



Teljesen igazad van, én sem költenék semmi esetre sem egy blokkra 200 ezret, még 100-at sem:), még ha milliomos lennék akkor sem (inkább vennék még egy másik fajta Bogit, vagy a kasznira fordítanám). Dehát mindig vannak maximalisták.
Én továbbra is amellett vagyok, hogy bonts bele, ha könnyen javítható, nem gatya az egész, csináld meg, de ha sok tízezerbe kerülne a javítás, akkor szó nélkül egy bontott mocit bele, számokat átütve, aztán cső. Természetesen karbit, dinamót, AC-t egyéb szerelvényeket a régi mociról áttenni.

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #13037 Dátum: 2007 Február 08, 12:29:19 »

Én pedig nem látom értelmét a vizes mocibol levegoset csinálni.
Vegyél valami fasza levegős blokkot és azt csináld.
Többek között láttam kispolski (18Kw) mocit megpiszkálva szépen megcsinálva 55kw-osnak.
ami ha belegondolsz szép eredmény. gyári 1.6 motorig minden kocsit alázott.
ez kihivas!

Meg ha már ilyen jó kedvembevagyok:
Azt szeretem ebbe a fórumba hogy valami hülye beírja hogy meglazult egy csavar a kocsiján egyből a csapat nagy része: mert az egy szar cseréld ki nem éri meg meghuzni...
bakker fogjátok már fel hogy szaros mo-n élünk ahol kevés embernek van arra pénze hogy naponta 3xuj kocsit vegyen mint ahogy itt a sok okos tanácsolja.
Ok! megértem: most megfőtt a blokkom de lehet hogy csak annyi lesz hogy széthúzom egy csapágycsere és kész, megúszom 5k-ból itt meg már egyből: vegyél új motort sőtt kasztnit is mert a kasztnit is hő érte meg stb...
nem lehetne kicsit reálisabban gondolkozni?????
Vegyetek példát a kispolskis forumrol. (http://www.fiat126.hu)
ott mindenki szarbol probal varat építeni és nagy szép kis várak épülnek!!
nah ennyi...

most ebbol ne legyen hogy besértődtök csak gondoljatok bele...


bogár kicsit más árkategória mint Polski 126....
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8612


« Hozzászólás #13036 Dátum: 2007 Február 08, 10:52:00 »

Egyszer nekem is rászívta, de nem teljesen, így nem sült meg, csak kicsit melegedett (olajnyomás villogott néha, amúgy nem szokott). De a beállástól messze volt. Pedig az nem papírzsepi. Ja, és nyáron.

Ja én is Gyomáról tolltam a gépet hazafele nyáron, még Hanyival a múltkor éppen beszélgettünk is róla.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27154


« Hozzászólás #13035 Dátum: 2007 Február 08, 10:04:39 »

Tanácsot azért kérek mert tanácstalan vagyok. szerintem a fővéshez elég a pzs! a turbina kb felét eltakarta. más nem odavalót nem találtam.
te az 5ezres gyors megoldás híve vagy, akik válaszoltak, ők meg rendesen megcsinálnák, ennyi. biztos szar kicsengetni 2 kilót a motorodra egy zsepi miatt, de akkor jó lesz. most szétszeded(?), belemegy új csapágy, ha tényleg az a baja, a többi meg maradt a régi, ami már sokat kapott, stb.

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #13034 Dátum: 2007 Február 08, 10:03:00 »

Hát!?  Evil  Pisti most szembesültél a fórum adta lehetőségekkel!  Evil Evil Evil

Én annyit tudok, hogy mikor én megfőztema mocimat nagyon füstölt és olyan égett olaj szag volt, hogy alig bírtam elviselni (a turbina magához szívta a gyári hő-, zajszigetelőt) egy kicsit járattam, hogy ne álljon be az egész és még utána hazamentem 100 km-re, majd másnap utaztunk vele a Mátrába (ugyanazzal az olajjal) mikor visszajöttünk oljcsere és azóta még nagyon sokat ment a moci, még az egyik haverom is nyüstölte, aki nem arról híres, hogy kímélné a motorokat! Ja és azóta sem szedtük szét! (lehet még gyári a mocim)

Egyszer nekem is rászívta, de nem teljesen, így nem sült meg, csak kicsit melegedett (olajnyomás villogott néha, amúgy nem szokott). De a beállástól messze volt. Pedig az nem papírzsepi. Ja, és nyáron.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8612


« Hozzászólás #13033 Dátum: 2007 Február 08, 10:00:05 »

kizárólag a pótkerékzsebben elhelyezett hűtővel, ízlésesen előrevezetett vízcsövekkel. a hátsó ülés mögött nem vált be. sztem ez olcsóbban fog kijönni, mint a levegőssé alakítás. meglátjuk.

Nekem rézcső megy végig a "kardán" alagútban, mikor felújítottuk az egész autót, ez egy kikötésem volt.
Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #13032 Dátum: 2007 Február 08, 09:56:03 »

üdvw!
a hűtését, hogy oldod meg?
kizárólag a pótkerékzsebben elhelyezett hűtővel, ízlésesen előrevezetett vízcsövekkel. a hátsó ülés mögött nem vált be. sztem ez olcsóbban fog kijönni, mint a levegőssé alakítás. meglátjuk.
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8612


« Hozzászólás #13031 Dátum: 2007 Február 08, 09:43:15 »

Én pedig nem látom értelmét a vizes mocibol levegoset csinálni.
Vegyél valami fasza levegős blokkot és azt csináld.
Többek között láttam kispolski (18Kw) mocit megpiszkálva szépen megcsinálva 55kw-osnak.
ami ha belegondolsz szép eredmény. gyári 1.6 motorig minden kocsit alázott.
ez kihivas!

Meg ha már ilyen jó kedvembevagyok:
Azt szeretem ebbe a fórumba hogy valami hülye beírja hogy meglazult egy csavar a kocsiján egyből a csapat nagy része: mert az egy szar cseréld ki nem éri meg meghuzni...
bakker fogjátok már fel hogy szaros mo-n élünk ahol kevés embernek van arra pénze hogy naponta 3xuj kocsit vegyen mint ahogy itt a sok okos tanácsolja.
Ok! megértem: most megfőtt a blokkom de lehet hogy csak annyi lesz hogy széthúzom egy csapágycsere és kész, megúszom 5k-ból itt meg már egyből: vegyél új motort sőtt kasztnit is mert a kasztnit is hő érte meg stb...
nem lehetne kicsit reálisabban gondolkozni?????
Vegyetek példát a kispolskis forumrol. (http://www.fiat126.hu)
ott mindenki szarbol probal varat építeni és nagy szép kis várak épülnek!!
nah ennyi...

most ebbol ne legyen hogy besértődtök csak gondoljatok bele...


Hát!?  Evil  Pisti most szembesültél a fórum adta lehetőségekkel!  Evil Evil Evil

Én annyit tudok, hogy mikor én megfőztema mocimat nagyon füstölt és olyan égett olaj szag volt, hogy alig bírtam elviselni (a turbina magához szívta a gyári hő-, zajszigetelőt) egy kicsit járattam, hogy ne álljon be az egész és még utána hazamentem 100 km-re, majd másnap utaztunk vele a Mátrába (ugyanazzal az olajjal) mikor visszajöttünk oljcsere és azóta még nagyon sokat ment a moci, még az egyik haverom is nyüstölte, aki nem arról híres, hogy kímélné a motorokat! Ja és azóta sem szedtük szét! (lehet még gyári a mocim)
Nem elérhető Eszter
Hozzászólások: 754


« Hozzászólás #13030 Dátum: 2007 Február 08, 09:43:04 »

kerékcsere volt mostanság?
lehet, hogy a kerékcsavar hozzáér a fékbetétekhez vagy valami lófaszhoz ott belül.
ha igen, akkor próbáld ki rövidebb kerékcsavarokkal. (pl skoda típus) múltkor kaptam egy marékkal gumibától, de a távolság miatt egyszerűbb, ha veszel a bótban.
Köszi az építő jellegű ötleteket, azt hiszem a jövő héten elgurulok gumibogihoz, hátha akkor okosabbak leszünk. Smiley
Nem elérhető Pisti
Hozzászólások: 184


« Hozzászólás #13029 Dátum: 2007 Február 08, 09:42:14 »

Akkor miért kérsz tanácsot?
Mire számítottál? Arra, hogy mindenki azt mondja, hogy teflon szalaggal tekerd körbe a főtengelyt és rakd össze?
Te is gondolkodhatnál!

 Undecided
Ráadásul látatlanban. Azt sem tudjuk (még ő sem) hogy mitől főtt meg (télen!) (papírzsepi nem elég!) - ha egyáltalán megfőtt.

Tanácsot azért kérek mert tanácstalan vagyok. szerintem a fővéshez elég a pzs! a turbina kb felét eltakarta. más nem odavalót nem találtam.
Nem elérhető lovászimi
Hozzászólások: 787


« Hozzászólás #13028 Dátum: 2007 Február 08, 09:39:18 »

utánnanéztem ennek az eljárásnak , vas- alu keverékkel vonják be a henger külsejét és utánna öntik rá az aluminiumot, ténylegg jobb megoldás jobb hőátadási tulajdonságokkal, aki aluöntéssel foglalkozik az biztos meg tudja csinálni, a dugó meg a gyűrűcserével gondolom arra gondoltál hogy a WBX dugót megszorulhat a nagyobb hőmérséklet miatt,
Igen, a hőmérséklet miatti károkra gondolok. léghűtéses motoroknál is kell dugó-gyűrűt keményebbre cserélni egy drasztikusabb tuningnál, és szerintem az itteni helyzet is hasonló termikus problémákat jelent a vizes mocihoz tervezett alkatrészeknél. még akkor is ha nem tuningolod.
Szerintem még a szelepeket is befolyásolja az üzemi hőmérséklet, mert ugye alapból is a gyári levegős motorok nagyobb üzemi hőmérsékleten működnek, pláne ha a hűtést megpiszkáljuk.
Ebben az esetben még az is előfordulhat hogy ha a hűtés nem megfelelő és ettől a motor sokkal melegebben fog üzemelni, akkor az eredeti szelepek még nagy szelephézagnál is nyitva maradhatnak ha megtereled a motort, és ilyenkor melegen elhal a gép.
Ugyanez előfordulhat dízel vw motoroknál ha a szívót turbóra alakítják és nem cserélnek kipuff szelepet.
A nagy hőterhelés miatt a sima felületű szívódízel szelep akkorát tágul hogy amikor a turbó igazán dolgozik, szépen sunyiba nem zár rendesen és meleg motornál elmegy a kompresszió. ezért kell a turbó motorba sörételéssel edzett felületű turbós motorhoz való szelep, mert az bírja a hőt, és ettől kisebb a hőtágulása.
Valami ilyesmikre kell szerintem számítani ha vizes motorból levegőst csinálsz, és nem sikerül a hűtés.
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #13027 Dátum: 2007 Február 08, 09:32:58 »

Akkor miért kérsz tanácsot?
Mire számítottál? Arra, hogy mindenki azt mondja, hogy teflon szalaggal tekerd körbe a főtengelyt és rakd össze?
Te is gondolkodhatnál!

 Undecided

Ráadásul látatlanban. Azt sem tudjuk (még ő sem) hogy mitől főtt meg (télen!) (papírzsepi nem elég!) - ha egyáltalán megfőtt.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #13026 Dátum: 2007 Február 08, 09:24:14 »

Akkor miért kérsz tanácsot?
Mire számítottál? Arra, hogy mindenki azt mondja, hogy teflon szalaggal tekerd körbe a főtengelyt és rakd össze?
Te is gondolkodhatnál!

 Undecided
Én pedig nem látom értelmét a vizes mocibol levegoset csinálni.
Vegyél valami fasza levegős blokkot és azt csináld.
Többek között láttam kispolski (18Kw) mocit megpiszkálva szépen megcsinálva 55kw-osnak.
ami ha belegondolsz szép eredmény. gyári 1.6 motorig minden kocsit alázott.
ez kihivas!

Meg ha már ilyen jó kedvembevagyok:
Azt szeretem ebbe a fórumba hogy valami hülye beírja hogy meglazult egy csavar a kocsiján egyből a csapat nagy része: mert az egy szar cseréld ki nem éri meg meghuzni...
bakker fogjátok már fel hogy szaros mo-n élünk ahol kevés embernek van arra pénze hogy naponta 3xuj kocsit vegyen mint ahogy itt a sok okos tanácsolja.
Ok! megértem: most megfőtt a blokkom de lehet hogy csak annyi lesz hogy széthúzom egy csapágycsere és kész, megúszom 5k-ból itt meg már egyből: vegyél új motort sőtt kasztnit is mert a kasztnit is hő érte meg stb...
nem lehetne kicsit reálisabban gondolkozni?????
Vegyetek példát a kispolskis forumrol. (http://www.fiat126.hu)
ott mindenki szarbol probal varat építeni és nagy szép kis várak épülnek!!
nah ennyi...

most ebbol ne legyen hogy besértődtök csak gondoljatok bele...


1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Pisti
Hozzászólások: 184


« Hozzászólás #13025 Dátum: 2007 Február 08, 09:13:39 »

Én pedig nem látom értelmét a vizes mocibol levegoset csinálni.
Vegyél valami fasza levegős blokkot és azt csináld.
Többek között láttam kispolski (18Kw) mocit megpiszkálva szépen megcsinálva 55kw-osnak.
ami ha belegondolsz szép eredmény. gyári 1.6 motorig minden kocsit alázott.
ez kihivas!

Meg ha már ilyen jó kedvembevagyok:
Azt szeretem ebbe a fórumba hogy valami hülye beírja hogy meglazult egy csavar a kocsiján egyből a csapat nagy része: mert az egy szar cseréld ki nem éri meg meghuzni...
bakker fogjátok már fel hogy szaros mo-n élünk ahol kevés embernek van arra pénze hogy naponta 3xuj kocsit vegyen mint ahogy itt a sok okos tanácsolja.
Ok! megértem: most megfőtt a blokkom de lehet hogy csak annyi lesz hogy széthúzom egy csapágycsere és kész, megúszom 5k-ból itt meg már egyből: vegyél új motort sőtt kasztnit is mert a kasztnit is hő érte meg stb...
nem lehetne kicsit reálisabban gondolkozni?????
Vegyetek példát a kispolskis forumrol. (http://www.fiat126.hu)
ott mindenki szarbol probal varat építeni és nagy szép kis várak épülnek!!
nah ennyi...

most ebbol ne legyen hogy besértődtök csak gondoljatok bele...
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #13024 Dátum: 2007 Február 08, 08:55:54 »

Halihó
Csak meg ne faggyon a motorod!  Grin
én inkább attól félnék hogyha közelebb hajolok hozzá beszívja a hajam Grin

Nem elérhető nagybub
Hozzászólások: 155


« Hozzászólás #13023 Dátum: 2007 Február 08, 08:50:30 »

ráadásul nekem duplahűtésü lesz, marad a bogár turbina és elé lesz applikálva egy typ 4 turbina , azaz előröl és hátulrol egyaránt fog levegőt szívni ,gondolom ez a verzió jobban fogja hűteni a mocit
Halihó
Csak meg ne faggyon a motorod!  Grin
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #13022 Dátum: 2007 Február 08, 08:22:47 »

alfin eljárásnak hívják amivel gyárilag összeöntik a henger anyagát a hűtőbordáéval.
ez azért kell hogy a léghűtés valóban hatékony legyen, amúg szerintem a dugót meg a gyűrűket is ki kellene cserélni, ha nem utcai autó lesz, akkor nem.
utánnanéztem ennek az eljárásnak , vas- alu keverékkel vonják be a henger külsejét és utánna öntik rá az aluminiumot, ténylegg jobb megoldás jobb hőátadási tulajdonságokkal, aki aluöntéssel foglalkozik az biztos meg tudja csinálni, a dugó meg a gyűrűcserével gondolom arra gondoltál hogy a WBX dugót megszorulhat a nagyobb hőmérséklet miatt,

Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #13021 Dátum: 2007 Február 08, 08:19:15 »

Vagy lehet csak dobokat cseréltek, nemtom, nem értek hozzá, hogy ezt lehet-e.
Mindenestre most "tuning" Skoda 13-as kerekek vannak rajta hátul Smiley
valószínű lehet, hogy motor+váltócserés volt a gép. az mindenesetre egyből látszik, hogy rövid vagy hosszú féltengelyek vannak-e hátul abból, hogy a kerekek mennyire ülnek bent a hátsó sárvédők alatt...
« Utoljára szerkesztve: 2007 Február 08, 08:21:04 írta SiD »

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #13020 Dátum: 2007 Február 08, 08:11:07 »

Komoly tuning motorokon is előszeretettel használnak gyári hűtést, igaz külső olajhűttő rendszerrel esetenként ventilátoros olajhűtővel.
Elvileg a gyári széles turbina 500 l/mp levegőt szállít (ha jól emlékszem).


ráadásul nekem duplahűtésü lesz, marad a bogár turbina és elé lesz applikálva egy typ 4 turbina , azaz előröl és hátulrol egyaránt fog levegőt szívni ,gondolom ez a verzió jobban fogja hűteni a mocit

Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #13019 Dátum: 2007 Február 07, 23:43:19 »

Vagy lehet csak dobokat cseréltek, nemtom, nem értek hozzá, hogy ezt lehet-e.
Mindenestre most "tuning" Skoda 13-as kerekek vannak rajta hátul Smiley

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #13018 Dátum: 2007 Február 07, 23:39:24 »

Lenne egy kérdésem.

Látókörünkbe került egy pre64-es bogi, és az a helyzet vele, hogy elől 5 lyukú kerekei vannak, hátul meg 4 lyukúak.

Mire tippeltek, az alvázát cserélték, és hagyták meg a régi  első futóművét, vagy a hátsó futót cserélték ?

Belekukkantottam a motorjába, és az újabb fajta visszahúzórúgós karbi van rajta, tehát valszeg nem a gyári 1200-es moci fekszik alatta.

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #13017 Dátum: 2007 Február 07, 23:33:48 »

2Kilo??????
Az rohadt sok, mostanába nem lesz anyi plusz pénzem.
bakker egy rohadt pzs mennyi szart tud okozni...


az 1.6-os moci mennyivel eszik többet az 1.3asnál?

Veszel bele 30-ért egy jó bontott motort, aztán megy az élet tovább....addig gyűjtögethetsz, ha jobbat akarsz Tongue

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető runtrod
Hozzászólások: 329


« Hozzászólás #13016 Dátum: 2007 Február 07, 21:47:55 »

ki tud segiteni nekem typ 4 motort akarok bogiba berakni lendkerék és kuplung kellene hozzá
« Utoljára szerkesztve: 2007 Február 08, 06:40:36 írta runtrod »
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #13015 Dátum: 2007 Február 07, 21:34:07 »

én drukkolok neked! a hűtőborda ráöntésre kíváncsi vagyok hogyan oldják meg, no és a hengerfej átalakításra is! olyan motorod lesz, ami nagyon odavág!  Cool
nemsokára én is lefújkálom a port a wbx-emről, de az enyém vizes marad asszem (hacsak nem győzöl majd meg az ellenkezőjéről)  Cheesy
üdvw!
a hűtését, hogy oldod meg?

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Holló
« Hozzászólás #13014 Dátum: 2007 Február 07, 21:27:20 »

Angyali mosollyal elmerülsz a meleg fürdővízben és diszkrét bugyborékolásokkal légteleníted magad...
kialudtad magad csillagom?
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #13013 Dátum: 2007 Február 07, 21:23:04 »

Komoly tuning motorokon is előszeretettel használnak gyári hűtést, igaz külső olajhűttő rendszerrel esetenként ventilátoros olajhűtővel.
Elvileg a gyári széles turbina 500 l/mp levegőt szállít (ha jól emlékszem).


Már az elején szó volt róla ,hogy még a turbinát is jól meg kell válazstani mert egy ilyen motor rettenet hőt termel.
Na majd kiderül.

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #13012 Dátum: 2007 Február 07, 20:56:20 »

Erre gondoltam én is, hogy ÖSSZEöntik nem pedig ráhúzzák.
SZVSZ bármilyen szoros illesztést is csinál (hideg-meleg öszerakás) nme lesz meg a tökéletes hőátadó illeszkedő felület, főleg ha melegedni tágulni is fog.
Én valami hővezető pasztát biztos hogy keresnék ilyen illeszztéshez.

proszeszorr és a hűtő  közé is iylen aranyporos okos pasztát nyomnak, cask qwa drága. a kitöltése mikron pontos és a hővezetése is betyáros 

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető lovászimi
Hozzászólások: 787


« Hozzászólás #13011 Dátum: 2007 Február 07, 20:52:21 »

Már az elején szó volt róla ,hogy még a turbinát is jól meg kell válazstani mert egy ilyen motor rettenet hőt termel.
Na majd kiderül.
lehet hogy mi csak nagyon óvatosak vagyunk  Cool
1303LS
« Hozzászólás #13010 Dátum: 2007 Február 07, 20:49:00 »

sajnos az sem megfelelő. nagyon melege lesz annak a motornak.
Már az elején szó volt róla ,hogy még a turbinát is jól meg kell válazstani mert egy ilyen motor rettenet hőt termel.
Na majd kiderül.
Nem elérhető lovászimi
Hozzászólások: 787


« Hozzászólás #13009 Dátum: 2007 Február 07, 20:44:56 »

Erre gondoltam én is, hogy ÖSSZEöntik nem pedig ráhúzzák.
SZVSZ bármilyen szoros illesztést is csinál (hideg-meleg öszerakás) nme lesz meg a tökéletes hőátadó illeszkedő felület, főleg ha melegedni tágulni is fog.
Én valami hővezető pasztát biztos hogy keresnék ilyen illeszztéshez.
sajnos az sem megfelelő. nagyon melege lesz annak a motornak.
1303LS
« Hozzászólás #13008 Dátum: 2007 Február 07, 20:37:31 »

alfin eljárásnak hívják amivel gyárilag összeöntik a henger anyagát a hűtőbordáéval.
ez azért kell hogy a léghűtés valóban hatékony legyen, amúg szerintem a dugót meg a gyűrűket is ki kellene cserélni, ha nem utcai autó lesz, akkor nem.
Erre gondoltam én is, hogy ÖSSZEöntik nem pedig ráhúzzák.
SZVSZ bármilyen szoros illesztést is csinál (hideg-meleg öszerakás) nme lesz meg a tökéletes hőátadó illeszkedő felület, főleg ha melegedni tágulni is fog.
Én valami hővezető pasztát biztos hogy keresnék ilyen illeszztéshez.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #13007 Dátum: 2007 Február 07, 20:29:43 »

Piri megint hisztizik. Sad  Várom a véleményeket, hogy mi okozhat furcsa, kattogó hangot fékezésnél. Mintha a jobb hátsó kerék felől hallanám.  (lehetőleg az olcsó megoldásokkal kezdjétek, ne azzal, hogy cseréljem ki a hátsó futóművet - pl. Smiley )

(Egyébként a múltkori első világításos probléma szerencsésen megoldódott. Megúsztam négy izzó cserével, meg egy kis leszúrással, hogy milyen hanyag vagyok, hogy nem veszem észre, ha kiégnek az izzók. Azt aláírom, hogy a helyzetjelzők nem biztos, hogy működtek, de az tuti, hogy tompított világításom előző nap még volt, és világított mindkét fényszóró.)

Előre is köszi!

kerékcsere volt mostanság?
lehet, hogy a kerékcsavar hozzáér a fékbetétekhez vagy valami lófaszhoz ott belül.
ha igen, akkor próbáld ki rövidebb kerékcsavarokkal. (pl skoda típus) múltkor kaptam egy marékkal gumibától, de a távolság miatt egyszerűbb, ha veszel a bótban.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #13006 Dátum: 2007 Február 07, 20:20:39 »

majtinka: lehet, hogy még egy légtelenítés elférne
betét és tárcs a csere mert elöl mán nem sok
de ahhoz kellesz mert ez egyedül csináltam! Roll Eyes

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #13005 Dátum: 2007 Február 07, 20:19:10 »

majtinka: lehet, hogy még egy légtelenítés elférne

Angyali mosollyal elmerülsz a meleg fürdővízben és diszkrét bugyborékolásokkal légteleníted magad...

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Holló
« Hozzászólás #13004 Dátum: 2007 Február 07, 20:14:22 »

majtinka: lehet, hogy még egy légtelenítés elférne
Nem elérhető lovászimi
Hozzászólások: 787


« Hozzászólás #13003 Dátum: 2007 Február 07, 20:13:49 »

jóvanna Cheesy amúgy át fogja adni hidd el  Wink
alfin eljárásnak hívják amivel gyárilag összeöntik a henger anyagát a hűtőbordáéval.
ez azért kell hogy a léghűtés valóban hatékony legyen, amúg szerintem a dugót meg a gyűrűket is ki kellene cserélni, ha nem utcai autó lesz, akkor nem.
Oldalak: 1 ... 1685 1686 1687 1688 1689 [1690] 1691 1692 1693 1694 1695 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.136 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.