www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 December 20, 23:04:06

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2025. december 31.
921398 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1675 1676 1677 1678 1679 [1680] 1681 1682 1683 1684 1685 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 15575141 alkalommal)
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18509


1969

« Hozzászólás #13454 Dátum: 2007 Február 19, 20:33:29 »

azon a képen az elektromos részek vannak felsorakoztatva és az amire te gondolsz az bizony egy egyszerű ablaktörlő, bocs az őszinteségért  Roll Eyes
hmm. igazatok van.  Lips Sealed nem néztem meg eléggé
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8618


« Hozzászólás #13453 Dátum: 2007 Február 19, 20:29:02 »

jójó. hívhatod fényszóró-törlőnek is
azon a képen az elektromos részek vannak felsorakoztatva és az amire te gondolsz az bizony egy egyszerű ablaktörlő, bocs az őszinteségért  Roll Eyes
Nem elérhető Tremor
Hozzászólások: 201


1970

« Hozzászólás #13452 Dátum: 2007 Február 19, 20:28:48 »


király ez a fényszórómosó Cheesy látott már valaki fotón legalább?

Erős a gyanúm, hogy ezen a rajzon több elektronika robbantott rajza van és ami fényszóró mosó (törlő) az valójában az ablaktörlő. De ez csak tipp, mert én még nemláttam fényszórómosós perecet.

NO ABS, NO AIRBAG, NO PARA!!   www.bogszi.fw.hu
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18509


1969

« Hozzászólás #13451 Dátum: 2007 Február 19, 20:23:50 »

szerintem az még véletlenül sem fényszórómosó!
jójó. hívhatod fényszóró-törlőnek is
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8618


« Hozzászólás #13450 Dátum: 2007 Február 19, 20:19:21 »

mi ez a szomorúság?

király ez a fényszórómosó Cheesy látott már valaki fotón legalább?

szerintem az még véletlenül sem fényszórómosó!
Nem elérhető Robi
Hozzászólások: 41


« Hozzászólás #13449 Dátum: 2007 Február 19, 20:18:48 »

Uzemanyag fogyasztashoz , van e koze ? Vagy uzemanyag takarekossaghoz ?
Cask kerdezem mert nem tom.

Ha nem lenne a bogarhatu kii kellene talalni.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18509


1969

« Hozzászólás #13448 Dátum: 2007 Február 19, 20:14:09 »

kösz
mondjuk nincsenek nagy különbségek. végsebességben talán +10-20 km/h-t érsz el. ennyit változtathat egy nagyobb (magasabb) hátsó gumi is
Nem elérhető Elvis
Hozzászólások: 48


« Hozzászólás #13447 Dátum: 2007 Február 19, 20:12:11 »

a hosszú azt jelenti hogy nagyobb a (vég)sebesség azonos fordulatszámnál, mert más a fogaskerekek aránya. De ezzel jár, hogy roszabb a gyorsulás természetesen.
kösz
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18509


1969

« Hozzászólás #13446 Dátum: 2007 Február 19, 20:05:39 »

sziasztok volna egy kérdésem:
az mit jelent hogy hosszú vagy rövid a váltó?

a hosszú azt jelenti hogy nagyobb a (vég)sebesség azonos fordulatszámnál, mert más a fogaskerekek aránya. De ezzel jár, hogy roszabb a gyorsulás természetesen.
Nem elérhető Elvis
Hozzászólások: 48


« Hozzászólás #13445 Dátum: 2007 Február 19, 20:03:53 »

sziasztok volna egy kérdésem:
az mit jelent hogy hosszú vagy rövid a váltó?
1303LS
« Hozzászólás #13444 Dátum: 2007 Február 19, 20:02:31 »

Én úgy 1,9-2,0 körülire szoktam fújni... eddig bevált...  Grin
Én pont ma fújtam, mert már furcsa volt (1.4;16) 2 és 2.1 re nyomtam, úgy szalad hogy csak na.  Grin
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18509


1969

« Hozzászólás #13443 Dátum: 2007 Február 19, 19:59:45 »

Én úgy 1,9-2,0 körülire szoktam fújni... eddig bevált...  Grin
A mester (Gumibogi) is ezt szokta javasolni Smiley
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29098


Road Force One

« Hozzászólás #13442 Dátum: 2007 Február 19, 19:13:15 »

Üdv.
Nem tudja valaki kb mennyi levegőt kell nyomatni a gumiba bogáron? f560-as gumi. Csak mert ami a kesztyűtartóban van matricán, az krvéskének tűnik! Roll Eyes Undecided

Én úgy 1,9-2,0 körülire szoktam fújni... eddig bevált...  Grin

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #13441 Dátum: 2007 Február 19, 19:06:05 »

Üdv.
Nem tudja valaki kb mennyi levegőt kell nyomatni a gumiba bogáron? f560-as gumi. Csak mert ami a kesztyűtartóban van matricán, az krvéskének tűnik! Roll Eyes Undecided

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető lovászimi
Hozzászólások: 787


« Hozzászólás #13440 Dátum: 2007 Február 19, 18:40:58 »

De van olyan,amelyiken van!! Wink (Lesz majd kép is egyszer...)
igen van olyan új hengerfej ami ólommentes üzemenyaggal használható, és szelepszárszimeringes, de ezt csak pár éve gyártják. én konkrétan a mi autóinkban lévő eredeti motorokra gondoltam...
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #13439 Dátum: 2007 Február 19, 18:28:41 »

A bogarakon nincs szelepszárszimering.
..............
..............
Üdv!
                                                          

De van olyan,amelyiken van!! Wink (Lesz majd kép is egyszer...)

'81 Hecho en México
Nem elérhető lovászimi
Hozzászólások: 787


« Hozzászólás #13438 Dátum: 2007 Február 19, 17:04:28 »

A bogarakon nincs szelepszárszimering.
Lehet találni a gyári összeszerelésű motoroknál gumigyűrűket a szelepeken, azonban ezek nem szeleszárszimeringek, csak egyfajta olajfogyást csökkentő gyűrű a friss motorkhoz, amúgy pár ezer kilométer alatt kikeményedik és lepotyog, ezeket lehet megtalálni szelephézagállításnál a szelepfedélben.
A gumi gyűrűk szerepe a tömítéskészletben: a blokkösszehúzó tőcsavarokra ill. a szelephimbák alá kellenek.
szelepszárszimering nincs, de a szelepen kódorgó gyűrű lehet, azonban annak a keresztmetszete nem kör, hanem négyzet.

Üdv!

                                                          
Nem elérhető Tremor
Hozzászólások: 201


1970

« Hozzászólás #13437 Dátum: 2007 Február 19, 17:02:45 »

mi ez a szomorúság?


Elfogytak a rajzok!

NO ABS, NO AIRBAG, NO PARA!!   www.bogszi.fw.hu
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18509


1969

« Hozzászólás #13436 Dátum: 2007 Február 19, 16:57:05 »

Sad
mi ez a szomorúság?

király ez a fényszórómosó Cheesy látott már valaki fotón legalább?
Nem elérhető Tremor
Hozzászólások: 201


1970

« Hozzászólás #13435 Dátum: 2007 Február 19, 16:52:42 »

Sad

NO ABS, NO AIRBAG, NO PARA!!   www.bogszi.fw.hu
Nem elérhető Tremor
Hozzászólások: 201


1970

« Hozzászólás #13434 Dátum: 2007 Február 19, 16:50:19 »

Smiley))))

NO ABS, NO AIRBAG, NO PARA!!   www.bogszi.fw.hu
Nem elérhető Tremor
Hozzászólások: 201


1970

« Hozzászólás #13433 Dátum: 2007 Február 19, 16:47:26 »

van még

NO ABS, NO AIRBAG, NO PARA!!   www.bogszi.fw.hu
Nem elérhető Tremor
Hozzászólások: 201


1970

« Hozzászólás #13432 Dátum: 2007 Február 19, 16:43:09 »

még

NO ABS, NO AIRBAG, NO PARA!!   www.bogszi.fw.hu
Nem elérhető Tremor
Hozzászólások: 201


1970

« Hozzászólás #13431 Dátum: 2007 Február 19, 16:39:32 »

tovább....

NO ABS, NO AIRBAG, NO PARA!!   www.bogszi.fw.hu
Nem elérhető Tremor
Hozzászólások: 201


1970

« Hozzászólás #13430 Dátum: 2007 Február 19, 16:33:38 »

Fojtatás

NO ABS, NO AIRBAG, NO PARA!!   www.bogszi.fw.hu
Nem elérhető Tremor
Hozzászólások: 201


1970

« Hozzászólás #13429 Dátum: 2007 Február 19, 16:06:29 »

Kicsit kóboroltam a Neten és találtam egy jópár robbantott rajzot egy 52-es perecről. Érdekel valakit?

NO ABS, NO AIRBAG, NO PARA!!   www.bogszi.fw.hu
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #13428 Dátum: 2007 Február 19, 10:04:46 »

[Mi értelme lenne egy o gyűrűt húzni a szelepszárra?

Idézet
    csak a szívószelepeken szokott lenni . És persze az első szelepnyitásnál arrébb csúszik tehát csak akkor tömít mikor nyitva van a szelep és a szelepvezető másik végénél vákum van . lehet hogy szart se ér de így van 

RNIE
« Hozzászólás #13427 Dátum: 2007 Február 19, 09:36:46 »

ócsóbban akarnám megúszni.  Grin szprébe lehet kapni hőálló festéket?
olyan kb 150fokcelziusz lehet a motornál, nem?
lehet kapni hőállót
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #13426 Dátum: 2007 Február 19, 09:11:45 »

Apámnál rákérdeztem.

Igen, szerinte is van gumigyűrű a szelepszárakon, gyárilag.

Ő sem 5 motort látott szétszedve, és kicsit korábban, mint 25 éve látta talán az elsőt szétdobva. Akkor pedig utángyártott, sufnituning, sima tuning cuccok kizárva.

Természetesen nem akarok édesapáddal vitatkozni, de a szelepszár szimmering a szelepvezetőn vagy hengerfejen van, ebbe csúszik bele a szelepszár. Amikor zár a szelep a szimmering a helyén marad. Ha a szelepszárra ráhúzol egy O gyűrűt az miért nem nyomódik fel a szelepszárom amikor nyit a szelep? És mitől megy vissza? A szelepszáron nincs horony, a szelepvezetőn sem, sút beszúrás sincs a furatán.

Mi értelme lenne egy o gyűrűt húzni a szelepszárra?

Nem zárom ki 100%-osan, hogy az új (úgy értem gyári) motorokon van ilyen, de a Haynes-ben sem képen sem szövegben még soha nem láttam typ1-es motornál. Továbbá Bill Fischer How to Hot Rod... c. könyvében sincs és az egyik legjobb AC VW Engine Interchange Manual-ban sem említi sehol.
Semelyik typ1-es motoron sem láttam amit szétszedtem (bár lehet, hogy nem én voltam az első szétszedőjük, bár a piros (második) bogaramnak a blokkja szerintem előttem soha nem volt szétszedve.), de nem láttam a helyét sem kialakítva.

Azonban az biztos, hogy a tömítéskészletben szoktak maradni O gyűrűk, de nem 8 és nem 8-as és nem 9-es, mert ugye a szelepszárak ilyenek.
És az univerzális készletek, amik 1200-1600ig jók sem tartalmaznak 8 db 8-as és 8 db 9-es O gyűrűt. 16 bd kimaradt O gyűrű nem kerülné el a figyelmemet  kb. 15 éven keresztül...

Már nagyon érdekel a kérdés, én is utánanézek.
« Utoljára szerkesztve: 2007 Február 19, 09:14:56 írta Stuntmanus »

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #13425 Dátum: 2007 Február 19, 08:42:37 »

nyugodtan szintereztetheted Grin

ócsóbban akarnám megúszni.  Grin szprébe lehet kapni hőálló festéket?
olyan kb 150fokcelziusz lehet a motornál, nem?
Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #13424 Dátum: 2007 Február 19, 08:40:26 »

mennyibe kerul egy kuplungtarcsa???? Grin
koszi üdvw

10e pénz körül. attól függ, h mekkora és hol veszed.  Evil
Nem elérhető gegob
Hozzászólások: 2191


« Hozzászólás #13423 Dátum: 2007 Február 18, 23:35:53 »

mennyibe kerul egy kuplungtarcsa???? Grin
koszi üdvw
Nem elérhető vw1970
Hozzászólások: 604


« Hozzászólás #13422 Dátum: 2007 Február 18, 23:24:37 »

köszi, de nehogy szétvágj érte egy bogit  Cry

kedden hozod ?  Grin

Én nem leszek ott kedden, csak Szeda+Sid.

Ha kell a műszerfal majd írj privit.  Wink
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7192


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #13421 Dátum: 2007 Február 18, 23:21:59 »

Adok komplett műszerfalat, gányolásmenteset!! Wink

köszi, de nehogy szétvágj érte egy bogit  Cry

kedden hozod ?  Grin

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető vw1970
Hozzászólások: 604


« Hozzászólás #13420 Dátum: 2007 Február 18, 23:12:13 »

lehet kapni ilyen javító elemet? (ha nem akkor keresek donor bogit Evil )

 Cry

Adok komplett műszerfalat, gányolásmenteset!! Wink
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7192


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #13419 Dátum: 2007 Február 18, 22:58:10 »

Látom benzin van bőven Smiley

Én általában azt sasolom, hogy az R betű vonalán, vagy már alatta van a mutató  Grin  Illetve, ha kicsit meglóbálom a kocsit, moccan-e a mutató  Cool

el van kalibrálva ( a tank csurig van,hogy ácsorgás közben ne rozsdásodjon) majd azt is be kell lőni...

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #13418 Dátum: 2007 Február 18, 22:55:49 »

ma fényderült az igazságra...  Undecided az én bogimon is gyakoroltak az ügyeskezű hifisták...

rádió lik esztétikusan kiflexelve akkorára, hogy egy komplett orion tornybeférne, aztán a gondos kezek popszegeccsel és egy lemezzel vissza gyógyították, de így sem jó... nem megy be a gyári rádió... de ezen segíteni fogunk  Wink lehet kapni ilyen javító elemet? (ha nem akkor keresek donor bogit Evil )

 Cry

Látom benzin van bőven Smiley

Én általában azt sasolom, hogy az R betű vonalán, vagy már alatta van a mutató  Grin  Illetve, ha kicsit meglóbálom a kocsit, moccan-e a mutató  Cool

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7192


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #13417 Dátum: 2007 Február 18, 22:52:33 »

Tegyél fel egy pár szép ködlámpát. Gombhoz kabát.

jó ötlet! 1 van fent, de csak kamuból... Smiley

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #13416 Dátum: 2007 Február 18, 22:51:13 »

a jobb oldali fehér volt a gyújtás... (még mindig az) kulcs nélkül lehetett nyomni... de már kicseréltem 2 éve eredetire, de nem szedem ki, mert ott is likas  Undecided
Tegyél fel egy pár szép ködlámpát. Gombhoz kabát.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7192


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #13415 Dátum: 2007 Február 18, 22:50:24 »

Alsó két kapcsoló micsoda a rádió alatt? A piros az gondolom, vészvillogó, de a másik fehér?

A lyukfoltozás még úgy-ahogy kulturáltan történt, Mareszéknál (anno indiandesign ) sokkal szörnyűbb gányolásokat is láttam...

a jobb oldali fehér volt a gyújtás... (még mindig az) kulcs nélkül lehetett nyomni... de már kicseréltem 2 éve eredetire, de nem szedem ki, mert ott is likas  Undecided

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Oldalak: 1 ... 1675 1676 1677 1678 1679 [1680] 1681 1682 1683 1684 1685 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.165 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.