www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Szeptember 11, 01:15:50

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921282 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1581 1582 1583 1584 1585 [1586] 1587 1588 1589 1590 1591 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13996609 alkalommal)
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #17202 Dátum: 2007 Július 07, 19:04:05 »

Azt hol lehet kapni és milyen csomagoásban van?
Én a festékboltban vettem, ugyanolyan hengeres kinyomós, mint a sziloplasztok, csak ez bitumen-kenőcs  Smiley

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #17201 Dátum: 2007 Július 07, 10:11:31 »

nemértem ezt a karbi leszedős mizériát, nekem hagyományos szerszámokkal minden gond nélkül ment. ablakmosóból volt levegős meg elektromos. a levegős a pótkerékről szedi a levegőt és annak segítségével nyomja ki a vizet, az elektromos szivattyús. nekem elektromos van, ott elég egyértelmű minden
A szívócsonk felé hajlik. Nem fér oda a kulcs. Ez a pótkerekes kemény... Cheesy Az enyém olyan. A kis csó végén ilyen fúlytató szerű hollandi van.

Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18495


1969

« Hozzászólás #17200 Dátum: 2007 Július 07, 09:54:29 »

és szerinted nem gáz ha a kárpit hátát szépen folyamatosan nedvesíted??
ha a széle vizet ér, felszívja és elvezeti a száraz részekre is..

Hali

A hangszigetelő anyagnál mire gondolsz?? a kátránylapokra?? táblákba árulják őket bagóért Grin
a másik pedig amit én még felújításnál a kárpitok alá fogok tenni, ujabb autokban van különböző vastagságban, pontos nevét nem tom de vami nemez Grin Shocked semmi egyébből nem áll, mint préselt rongy Cool ami szívja elég jól a nedvesseget(+hangszigetel), ez viszont ugy tom boltba elég draga, de szereztunk valahonann egy jó nagy darabot, és amiko téli otot ujítottuk(yugo skala Grin) ilyen pakot tettem, a régi, darabokban leváló hasonló préselt anyag helyére Grin
üdvw
xoyox
« Hozzászólás #17199 Dátum: 2007 Július 07, 09:02:34 »

2literes typ4 hez keresek szerelési leirást fotoval.SOS
Ebayon kapsz 30 Euroert nemet nyelvü kivonatot  Smiley
(en is ott vettem )
Nem elérhető vaughan
Hozzászólások: 433


« Hozzászólás #17198 Dátum: 2007 Július 07, 06:10:30 »

Remélem vezeted a listát és fotózol bőszen, nagyon érdekelne részletesen a dolog.


én pedig inkább a polyfoam-ot részesitem előnyben.a tűzfalra, a padlóra a szőnyegek alá és szigorúan nem leragasztva!! s persze oldalra is kerül a hátsó ülés mellé a kárpit alá. szerintem ebben pont az a jó, hogy nem szivja a nedvességet mint pl. a trabant szőnyeg alatti rettenet. mert nincs olyan trabi ami ne ázna be s nincs olyan trabi ami ne rohadna a szőnyeg alatt az összegyűlő viztől. kasznizás előtt nekem is beázott a sofőr oldalon a padlólemez körül. eső után mindig állt a viz a kocsiban. kiszedtem minden gyári kátrányt meg mitoménmit s vágtam bele polyfoam-ot. ezután ha beázott, csak kivettem a poly-t s hipp-hopp kiszáradt.

persze dokumentálva van majdnem minden...
Nem elérhető gegob
Hozzászólások: 2191


« Hozzászólás #17197 Dátum: 2007 Július 06, 22:34:18 »



még meg kell venni egy csomó apróságot: benzincső, /fékcső/, hangszigetelő anyagok, vezetékek, vezetéksaruk, bolhák, és még sorolhatnám...



Hali

A hangszigetelő anyagnál mire gondolsz?? a kátránylapokra?? táblákba árulják őket bagóért Grin
a másik pedig amit én még felújításnál a kárpitok alá fogok tenni, ujabb autokban van különböző vastagságban, pontos nevét nem tom de vami nemez Grin Shocked semmi egyébből nem áll, mint préselt rongy Cool ami szívja elég jól a nedvesseget(+hangszigetel), ez viszont ugy tom boltba elég draga, de szereztunk valahonann egy jó nagy darabot, és amiko téli otot ujítottuk(yugo skala Grin) ilyen pakot tettem, a régi, darabokban leváló hasonló préselt anyag helyére Grin
üdvw
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14986

« Hozzászólás #17196 Dátum: 2007 Július 06, 22:30:43 »


szia!

az árak kb fedik a valóságot. nekem a motor generál csak alkatrész áron 200.000Ft de nem a brazil mahle. kivéve a hengerfejet. a szerelő biztosan kér 100.000Ft-ot.../no comment/. a kasznis 200.000Ft-ot kért plussz anyag cirka 100.000Ft. a festő eddig 150.000Ft. akárpit pedig: szolnokon van egy kárpitos aki a tetőkárpitot 35.000Ft-ért csinálja meg úgy, hogy az anyagot ő adja. ajtó kárpitok cirka 15.000Ft. szőnyeg cirka 20.000Ft. gumi alkatrészek ajtó, ablak, motortér... cirka 70.000Ft.
az én bogaram igy néz ki pénzügyileg...
és persze az összeszerelésnél derülnek ki a turpisságok s még meg kell venni egy csomó apróságot: benzincső, /fékcső/, hangszigetelő anyagok, vezetékek, vezetéksaruk, bolhák, és még sorolhatnám...

az árak csak tájékoztató jellegűek. biztosan vannak olcsóbbak s drágábbak is...

minden jót!



Remélem vezeted a listát és fotózol bőszen, nagyon érdekelne részletesen a dolog.
Nem elérhető vaughan
Hozzászólások: 433


« Hozzászólás #17195 Dátum: 2007 Július 06, 21:16:55 »

Hát egyelőre nem tudom, azt gondoltam, a kárpitosok tudnak szerezni... Ha lesz, megmondom, honnan lett.


szia!

az árak kb fedik a valóságot. nekem a motor generál csak alkatrész áron 200.000Ft de nem a brazil mahle. kivéve a hengerfejet. a szerelő biztosan kér 100.000Ft-ot.../no comment/. a kasznis 200.000Ft-ot kért plussz anyag cirka 100.000Ft. a festő eddig 150.000Ft. akárpit pedig: szolnokon van egy kárpitos aki a tetőkárpitot 35.000Ft-ért csinálja meg úgy, hogy az anyagot ő adja. ajtó kárpitok cirka 15.000Ft. szőnyeg cirka 20.000Ft. gumi alkatrészek ajtó, ablak, motortér... cirka 70.000Ft.
az én bogaram igy néz ki pénzügyileg...
és persze az összeszerelésnél derülnek ki a turpisságok s még meg kell venni egy csomó apróságot: benzincső, /fékcső/, hangszigetelő anyagok, vezetékek, vezetéksaruk, bolhák, és még sorolhatnám...

az árak csak tájékoztató jellegűek. biztosan vannak olcsóbbak s drágábbak is...

minden jót!

1303LS
« Hozzászólás #17194 Dátum: 2007 Július 06, 21:08:02 »

Pedig a szélvédőragasztó erősebb  Grin

Én amúgy bitumenzsindely-ragasztóval tömítek az alján. Olyan mint a sziloplaszt, csak ez konkrét bitumen. Wink
Azt hol lehet kapni és milyen csomagoásban van?
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #17193 Dátum: 2007 Július 06, 20:57:27 »

múlthéten volt egy kis SZMB, elkezdtük szétszedni a Kübelt

ezek a németek nagyon értenek a sziloplastozáshoz (hideg hegesztés) Grin , az egész autóba tuti belenyomtak kb 5 tubus sziloplaszot , volt egy nagy rozsdafolt, vágtak egy lemezdarabot, aztán sziloplasttal rárgasztották, lefújták alapozóval és kész Grin  , a küszöbnél szintén , kivágták a rozsdás részt, visszahegesztettek egy lemezt, aztán körbenyomták sziloplasttal Grin
(a tömítő alatt aztán rohadt rendesen)
a bal hátsó sárvédőt felhegesztették, a padlólemezt is kegyetlenül összegányolták




Pedig a szélvédőragasztó erősebb  Grin

Én amúgy bitumenzsindely-ragasztóval tömítek az alján. Olyan mint a sziloplaszt, csak ez konkrét bitumen. Wink

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető Strano
Hozzászólások: 1785


Mana mou Ellas

« Hozzászólás #17192 Dátum: 2007 Július 06, 17:35:08 »

nemértem ezt a karbi leszedős mizériát, nekem hagyományos szerszámokkal minden gond nélkül ment.

10-ből 4 autónál szar leszedni a hátsót sima csillagkulccsal.

Ha te szólsz Istenhez, az imádság. Ha ő szól hozzád, az skizofrénia...
1303LS
« Hozzászólás #17191 Dátum: 2007 Július 06, 16:55:09 »

nemértem ezt a karbi leszedős mizériát, nekem hagyományos szerszámokkal minden gond nélkül ment.
Kis kézügyességgel és nem nagypapától örökölt orosz villáskulcsokkal mennie is kell.
Viszont összerakásnál érdemes új anyát feltenni, felrakásnál is kellemesebb a szép hatszöget meghúzni és a legközelebbi leszedéskor sem kell a már elnyalogatott sarkakkal küszködni.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27154


« Hozzászólás #17190 Dátum: 2007 Július 06, 16:39:16 »

Találtam a négy láda cuccban (amit kaptam a bogihoz) egy szarrá köszörült 13-as gyűszűt, ráhegyesztve egy pálca derékszögben. Az lehet a karbihátsóanyaletekerő...
Hopp! még valami. Az ablakmosó hogy működik? Vagyis hogy kéne. Atartályon van egy hosszú cső, meg egy rövid szabadon, a végén kis hollandival...
nemértem ezt a karbi leszedős mizériát, nekem hagyományos szerszámokkal minden gond nélkül ment. ablakmosóból volt levegős meg elektromos. a levegős a pótkerékről szedi a levegőt és annak segítségével nyomja ki a vizet, az elektromos szivattyús. nekem elektromos van, ott elég egyértelmű minden

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #17189 Dátum: 2007 Július 06, 16:33:17 »

Találtam a négy láda cuccban (amit kaptam a bogihoz) egy szarrá köszörült 13-as gyűszűt, ráhegyesztve egy pálca derékszögben. Az lehet a karbihátsóanyaletekerő...
Hopp! még valami. Az ablakmosó hogy működik? Vagyis hogy kéne. Atartályon van egy hosszú cső, meg egy rövid szabadon, a végén kis hollandival...

Nem elérhető LovasB
Hozzászólások: 2177


« Hozzászólás #17188 Dátum: 2007 Július 06, 14:28:17 »

múlthéten volt egy kis SZMB, elkezdtük szétszedni a Kübelt

ezek a németek nagyon értenek a sziloplastozáshoz (hideg hegesztés) Grin , az egész autóba tuti belenyomtak kb 5 tubus sziloplaszot , volt egy nagy rozsdafolt, vágtak egy lemezdarabot, aztán sziloplasttal rárgasztották, lefújták alapozóval és kész Grin  , a küszöbnél szintén , kivágták a rozsdás részt, visszahegesztettek egy lemezt, aztán körbenyomták sziloplasttal Grin
(a tömítő alatt aztán rohadt rendesen)
a bal hátsó sárvédőt felhegesztették, a padlólemezt is kegyetlenül összegányolták

képek:
itt volt a sziloplasttal ráragasztott lemez  Grin







ide volt felhegesztve a sárvédő:


lesz vele meló rendesen...

több kép itt: http://kep.tar.hu/lovasb/50496020#2



http://vwtyp181.blogspot.com/
VW Typ 181: 1974 "The Thing" ,Hecho en Mexico
VW Typ 181: 1973 & 1976 "megleszcsinálva"
VW Jetta 2 1.6TD 1989
és még sok más:-)
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27154


« Hozzászólás #17187 Dátum: 2007 Július 06, 13:54:10 »

Pár hozzászólással ezelőtt ez a te motorod a fotón?
busz motor ránézésre

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #17186 Dátum: 2007 Július 06, 12:29:42 »

Pár hozzászólással ezelőtt ez a te motorod a fotón?
nem.
itt találtam: http://type2.com/bartnik/carb.htm
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #17185 Dátum: 2007 Július 06, 12:24:10 »

Ezen a karbin van még egy vákumdobos hely, a bimetálnál, de nekem a vákumdob, csak egy "kimenetes"
Dugózzam le? Mire kellhet egyáltalán?
Pár hozzászólással ezelőtt ez a te motorod a fotón?


                             GNX-967
Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #17184 Dátum: 2007 Július 06, 12:13:52 »

Ezen a karbin van még egy vákumdobos hely, a bimetálnál, de nekem a vákumdob, csak egy "kimenetes"
Dugózzam le? Mire kellhet egyáltalán?
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #17183 Dátum: 2007 Július 06, 12:10:14 »

És a bimetálhoz "A"-ból megy a kábel?

Igen onnan megy.


                             GNX-967
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #17182 Dátum: 2007 Július 06, 12:05:52 »

az hő- és benzinálló?

Azt a hőt ami a karbi talpánál van annyit elbír, meg ellenáll a benzinnek is. Ellenben nagyon drága.


                             GNX-967
Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #17181 Dátum: 2007 Július 06, 11:41:35 »

És a bimetálhoz "A"-ból megy a kábel?


[melléklet törölve az admin által]
Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #17180 Dátum: 2007 Július 06, 11:40:55 »

Elektromásgneses alapjárati lezárószelep. Levett gyújtásnál elveszi az anyagot.

ha borulok nem ömlik ki, vagy mi?
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #17179 Dátum: 2007 Július 06, 11:30:04 »

A képen 32essel jelölt alkatrész micsoda?
eddig nem volt ilyen...  Roll Eyes

Elektromásgneses alapjárati lezárószelep. Levett gyújtásnál elveszi az anyagot.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #17178 Dátum: 2007 Július 06, 11:13:10 »



A képen 32essel jelölt alkatrész micsoda?
eddig nem volt ilyen...  Roll Eyes
Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #17177 Dátum: 2007 Július 06, 11:09:18 »



Danke!  Wink
xoyox
« Hozzászólás #17176 Dátum: 2007 Július 06, 10:33:59 »

Hát egyelőre nem tudom, azt gondoltam, a kárpitosok tudnak szerezni... Ha lesz, megmondom, honnan lett.
ment valasz
xoyox
« Hozzászólás #17175 Dátum: 2007 Július 06, 10:23:00 »

Legyen szíves valaki Solex 34 PICT 5-ös karbiról robbantott képet, ill működési izét betenni ha tud...

Kösz

[melléklet törölve az admin által]
Nem elérhető Chabeetle
Hozzászólások: 1008


« Hozzászólás #17174 Dátum: 2007 Július 06, 09:51:55 »

Hát egyelőre nem tudom, azt gondoltam, a kárpitosok tudnak szerezni... Ha lesz, megmondom, honnan lett.

köszi, ha találok jó áron akkor én is
Nem elérhető Coleoptera
Hozzászólások: 25

« Hozzászólás #17173 Dátum: 2007 Július 06, 09:48:56 »

honnan lesz ülés, mert nekem is kéne ülés Smiley

Hát egyelőre nem tudom, azt gondoltam, a kárpitosok tudnak szerezni... Ha lesz, megmondom, honnan lett.
Nem elérhető Chabeetle
Hozzászólások: 1008


« Hozzászólás #17172 Dátum: 2007 Július 06, 09:40:37 »

Sziasztok!

 most csak az üléseket cseréltetjük ki, mert azok már életveszélyesek.

honnan lesz ülés, mert nekem is kéne ülés Smiley
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #17171 Dátum: 2007 Július 06, 09:38:01 »

nem jellemző, hogy lopnák a felújított bogarakat, bár a múltkor éppen volt itt egy kivétel.
egyébként ellopni valószínűleg könnyű...

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető Coleoptera
Hozzászólások: 25

« Hozzászólás #17170 Dátum: 2007 Július 06, 09:33:19 »

Sziasztok!

Nagyon köszönöm a sok jótanácsot! Minden műhely linkjét elmentettem, alaposan mérlegelek majd, amikor eljön a felújítás ideje. A pénzügyi realitás azt mondja -- és ABF-932 meg a szerelőnk tanácsa is megerősít ebben --, hogy ez nem idén lesz: most csak az üléseket cseréltetjük ki, mert azok már életveszélyesek. A karosszérián kb 7 éve voltak nagyobb javítások, több elemet kicseréltek, a motor pedig kímélve még valószínűleg bírja egy darabig a gyűrődést. Alighanem könnyelműség volt büszkén 120-szal tépni az autópályán a hétvégi kiruccanásoknál -- mindenkinek meg kell fizetni a tanulópénzt. A Bogár egyébként "az autónk", nincs és nem is lesz másik. Ettől függetlenül hetente egyszer használjuk -- hétköznapra jó a drótszamár.

A tanácsokra hallgatva a motort akkor újíttatom fel, amikor már komoly gond lesz vele, a karosszériát pedig akkor, amikor meglesz a pénz rendesen megcsináltatni az egészet, a belső kárpitozással együtt.

Már csak egy kérdés: a felújított Bogarakat mennyire lopják? És egyáltalán: mennyire könnyen vagy nehezen lopható egy Bogár?
Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #17169 Dátum: 2007 Július 06, 09:24:00 »

Legyen szíves valaki Solex 34 PICT 5-ös karbiról robbantott képet, ill működési izét betenni ha tud...

Kösz
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8612


« Hozzászólás #17168 Dátum: 2007 Július 06, 09:16:44 »

Szélvédő ragasztó
az hő- és benzinálló?
Nem elérhető Chabeetle
Hozzászólások: 1008


« Hozzászólás #17167 Dátum: 2007 Július 06, 08:35:52 »

Hi All!

tegnap csináltam a tesómmal egykét dolgot a bogaramon trafó csere, ékszíj csere ezek a kisebbek, a nagyobb az csapágycsere elől - megszünt a nyikorgás kanyarodásnál  Smiley  valamint fékbetét csere, és ez az ami érdekes volt, mert a betét vastagsága 0,5-2mm volt valamint egy -egy munkahenger berohadva oldalanként amiről csak annyit hogy csak az van megcsinálva amit sk. megtesz az ember
« Utoljára szerkesztve: 2007 Július 06, 08:37:57 írta chabeetle »
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #17166 Dátum: 2007 Július 06, 02:39:16 »

Egyszer a szerelő barátom egy fekete cuccal körbenyomta a karbi csatlakozását.
Mi az a cucc?
olyan volt mint egy fekete sziloplaszt...
Szélvédő ragasztó


                             GNX-967
Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #17165 Dátum: 2007 Július 06, 01:49:32 »

Egyszer a szerelő barátom egy fekete cuccal körbenyomta a karbi csatlakozását.
Mi az a cucc?
olyan volt mint egy fekete sziloplaszt...
Nem elérhető gegob
Hozzászólások: 2191


« Hozzászólás #17164 Dátum: 2007 Július 05, 23:55:19 »

Ma tekergettem a akrabit, mert gázadásra megtorpant a kocsi, és ha pörgettem füstölt is, mint egy gyárkéményt. A keverék csavart kicsit befelé fordítottam, meg állítottam az alapjáraton, most sokkal jobb, nem torpan meg, nem füstöl. A fogyasztárt majd meglátom. Ha befelé csavarom akkor szegényedik a keverék?

nekem is ha hidegen kicsit nagyobb erő kell(kicsit nagyobb gázt nyomok....de nem padlot), akkor toporog, de megeleg megszünik Grin Huh
Nem elérhető gegob
Hozzászólások: 2191


« Hozzászólás #17163 Dátum: 2007 Július 05, 23:53:12 »

csak nem egy gömbfej-kinyomó?  Roll Eyes

de
történetesen ez már a benyomó része a dolognak de a kinyomó is ez volt pesze nagyobb csapágy gyürüvel a végén és villáskulcs nélkül Grin penge cucc Grin
Oldalak: 1 ... 1581 1582 1583 1584 1585 [1586] 1587 1588 1589 1590 1591 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.177 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.