www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Október 31, 18:44:37

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921354 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1562 1563 1564 1565 1566 [1567] 1568 1569 1570 1571 1572 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14797204 alkalommal)
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #17971 Dátum: 2007 Augusztus 07, 13:55:19 »

Szétugrott a kézifékszerkezetem, mármint a gomb részekiugrik, és nem marad fennt.
Nézegettem, de sztem lekell venni a kart, mert nemtok hozzáférni.
volt már valakinek ilyen?
Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #17970 Dátum: 2007 Augusztus 07, 11:53:14 »

Enyemmel is lehet biztonsagosan autozni, nem arrol van szo!, hanem nem szeretek, figyelni az uton meg butykakat kerülgetni, de erre meg nagyon jol illik Süsü doktor ur mondasa.... Grin
nekem az a gond h a /55ös gumi miatt, kicsi a perem magassag, ezer a hídnak az also nyulvanya kb 5cm-re van a talajtol... ezzel semmi gond nemetorszagban pl, de magyar utakra nem valo, ill tanulni kell vezetni, kb 2 het alatt beleszokik mindenki, és nem akad föl vele, csak figyelni kell, míg egy eredeti bogarral mehetsz amerre latsz mert nem fog fölakadni ez meg csattog én meg azt nem szeretm. Grinés itt megint fölhívnam a figyelmet Süsü szólásásra.

A biztonságos ültetes az én képzeletemben a következő, egy keskenyhíd(h nem érjen a gumi a sárvédőbe...de ekkor meg alakítani kell a doblemezen, torziobol rudazatbol vágni....) előre 4.5ös felni 135ös vagy esetleg 145ös gumival(magas perem elég ahhoz h ne csattogjon a híd....) és egy ültetőcsonk, hátul pedig eredeti magassag, és egy 195/65ös gumma..kb ennyi, én valoszinu ezt fogom megvalositani, csak egy eredeti híddal, és azt vagom el és rakunk bele állíthato diót.(ezekkel viszont nem mutat olyan jol mint pl a Mareszé, de övé(remelm nem sértem meg)inkabb show car mint MAGYAR turagép)
valahogy igy van Szepesnek megcsinálva, csak nem tom h neki keskenyítve van é, erre nem tudja vki a választ???, mert a depoban nem írják.... Huh
üdvw
ily módon biztosan elkölthetsz egy zsák pénzt arra, hogy alacsonyabb legyen a kocsid. szerintem túl sok a változó az elméletedben, így az egyenletnek sincs kézzelfogható megoldása. Maresznak igaza van, ha megvan a felni és a gumi, akkor ahhoz kell megtervezni a kerekek elhelyezkedését a sárvédők alatt. persze, ha a gyári állástól eltérsz, akkor áldozni fogsz a rugózásodból a kompromisszumok oltárán. b.szni is meg szűznek is maradni nem lehet egyszerre  Smiley
a most meglévő 5.5-ös felniden egy 135R15 gumi eléggé terpeszteni fog, pont úgy mint az Ikrek Karmannján elöl. Ilyenkor a gumi oldalfala beljebb kerül a sárvédő peremtől a terpesztés miatt - jobban elfér. a 4.5-ös felnin normálisabban áll ugyanez a gumi, és szvsz biztonságosabb is, ugyanakkor magasabb lesz a kisebb terpesztés miatt.
behegesztett ültetődióval nem fog átmenni a műszaki vizsgán szvsz - vagy csókos vizsgára viszed, vagy cserélgeted a hidat egyik sem költségkímélő megoldás.

nekem is volt pumám, kettő is. a barátnőm nem volt hajlandó beülni a kocsiba melltartó nékül. sőt, mikor le volt engedve egészen az eleje, akkor melltartóval sem szívesen utazott a bogárral. fárasztó volt az autózás akár egy Bp-Esztergom viszonylatban is a rázkódástól. aztán az első puma kiflire görbült. kidobtam és vettem egy másik új pumát. ezzel sokat szórakoztam a feszítéssel, gátlókkal. ha lent volt az orra, akkor rázkódott rendesen - nincs mit tenni. jártam úgy a hungária körúton, hogy sávváltáskor a nyomvályú szikrázva elgörbítette a stabilizátor rudamat. sőt az alsó állítócsavaromat otthagytam egy villamossínen - kitörött.
aztán csináltam egy fixen ültetett hidat úgy, hogy a gyári magasságtól 6.5cm-rel került lejjebb - így 10l benzinnel a tankban és üres utastérrel volt kb. 1cm a sárvédő perem és a gyári 155R15 gumi teteje között. teletanknál kevesebb, ha beleültem kevesebb. de ugye úgy nem látod az autót ha vezeted  Smiley pedig úgy pont faszán mutat, ha felül elmúlik a hézag  Wink, és még rugózott is elfogadhatóan (rövidebb, gyengített gátlókkal). úgy méreteztem a gátlókat, hogy kicsivel többet fogjanak, mint a lengő kerékagy tömege, és ne legyenek túl kemények. így sikerült 10ezer forintból, és egy nap melóval egy igen barátságos ültetést csinálnom, történetesen gyári kerekekkel.
ha kívülről akarod úgy nézegetni a kocsidat, hogy lógatja az orrát rendesen, ugyanakkor becsületesen használni is szeretnéd, akkor fordulj Airculthoz tanácsért - ott a profi, és egyetlen működő megvalósítás. de ez ugye pénzbe kerül.

Gegob, megvan a pumád, az ültetett tengelycsonkod, az 5.5 sprintstarod, most vettél új gátlókat. Sokan örülnének, ha ennyi tuti alkatrész állna rendelkezésükre.  Smiley
Miért nem szűkíted be a pumát az 5.5-ös kerekekhez, az állítómagját elfordíthatnád úgy, hogy az áhított beállításnak megfelelő tartományt átfogja (kivágva a magot, és elfordítva visszahegesztve, a szűkítéshez úgyis hegeszteni kell). a tengelycsonkkal még rugózásod is maradna! ott van minden a kezedben, már csak az első gumi méretét kellene megálmodnod, és összehangolni a rendszert ennek megfelelően (kis matematika). én a helyedben felpróbálnék egy 155R15 gyári méretű gumit az 5.5 sprintstar-ra. szerintem pont jól fog mutatni, úgy mint a 135R15 a 4.5-ön. 155-ös gumit meg ugye bagóért tudsz vásárolni, és könnyebben elérhető, mint a 135 vagy a 145. olyan sokat tipródtál már a témában, miért dobnád el az összegyűjtött dolgaidat karnyújtásnyira a céltól? hm?
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8925


« Hozzászólás #17969 Dátum: 2007 Augusztus 07, 01:08:10 »

ez a levegőszűrő matrica mit tud?
nem rémlik, hogy láttam volna szánalmas életem során.
fotó?
Pedig létezett több fajta is.Van ami a légszűrő tetejére való,és van ami az oldalára.

Nagyjából az van ráírva,amit Süsü is írt.Asszem,még az is szerepel rajta,hogy mennyi kilóméterenként cseréld benne az olajat,ha rendszeresen poros úton jársz,és mennyi a csereperiódus normál körülmények között.

[melléklet törölve az admin által]
« Utoljára szerkesztve: 2007 Augusztus 07, 01:12:57 írta Narancs »
Nem elérhető EPE
Hozzászólások: 907


« Hozzászólás #17968 Dátum: 2007 Augusztus 07, 01:02:16 »


Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #17967 Dátum: 2007 Augusztus 07, 00:24:21 »

vaga mondta a frankót
Mióta is nincs ólmozott? Azóta mindnek ki kellett volna feküdnie...! Nem csak bogár, hanem a KGST csodáknak is.

Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #17966 Dátum: 2007 Augusztus 06, 20:34:50 »

ez a levegőszűrő matrica mit tud?
nem rémlik, hogy láttam volna szánalmas életem során.
fotó?
Fotóm nincs, de az áll rajt hogy hány kilóméterenként cserélj olajat a "tüdőgondozóban", meg talán hogy mennyi kell bele(ez nem biztos).


                             GNX-967
Elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #17965 Dátum: 2007 Augusztus 06, 20:02:39 »

Mikor megszünt a 86-os.én tettem elég sokáig a buszba adalékot.
Talán még most is van egy fél flakon benne.
Nagy volt az ugatás annak idelyén,hogy adalék nélkül megfexenek az öreg boxerek,aztán lassacskán mondták meg a tutit,hogy kutya bajuk se lesz! Grin

Azért a pótlót meghálálja...
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27169


« Hozzászólás #17964 Dátum: 2007 Augusztus 06, 19:35:16 »

Ólomadalék nem kéne bele??
vaga mondta a frankót

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető brez
Hozzászólások: 2510


http://vbk.at.hu/

« Hozzászólás #17963 Dátum: 2007 Augusztus 06, 19:25:26 »

Ha itt az olajhőfok egyeztetésekből jól veszem kia dolgot akkor a bogárnak 80-90 az ideális utazótempó hűtés, fogyasztás terén egyaránt, persze váltó motor függvényében....
pedig azt hittem hogy kisebb sebesség ->alacsonyabb fordulat ->kisebb hő -> alcsonyabb fogyasztás, de akkor ezek szerint nem állja meg az elméletem a helyét.... Cheesy

Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #17962 Dátum: 2007 Augusztus 06, 18:57:45 »

Ólomadalék nem kéne bele??
Mikor megszünt a 86-os.én tettem elég sokáig a buszba adalékot.
Talán még most is van egy fél flakon benne.
Nagy volt az ugatás annak idelyén,hogy adalék nélkül megfexenek az öreg boxerek,aztán lassacskán mondták meg a tutit,hogy kutya bajuk se lesz! Grin

Tóth Zoltán
Nem elérhető Mamut
Hozzászólások: 863


« Hozzászólás #17961 Dátum: 2007 Augusztus 06, 18:16:14 »

Urak!
A Solex 30 PICT-1 és a 30 PICT-2 között mi a lényeges különbség? Milyen motorra jó melyik- melyik?

A Biblia arra tanít, hogy szeresd felebarátodat. A Káma Szutra pedig megmagyarázza, hogyan...
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #17960 Dátum: 2007 Augusztus 06, 17:45:02 »

De van.Én vettem a Narancshoz keréknyomás matricát a kesztyűtartó ajtajára,és levegőszűrő matricát is.

ez a levegőszűrő matrica mit tud?
nem rémlik, hogy láttam volna szánalmas életem során.
fotó?



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #17959 Dátum: 2007 Augusztus 06, 16:32:32 »

a tanksapka ajtón lévő matrica szerint meg 85össel kellene járni Wink
Ólomadalék nem kéne bele??

Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #17958 Dátum: 2007 Augusztus 06, 14:03:29 »

Köszi szépen Wink

SzíVWesen!  Grin

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető versicolor
Hozzászólások: 346


« Hozzászólás #17957 Dátum: 2007 Augusztus 06, 14:02:20 »

15W40 de sokan esküsznek a 20W50-re is...
Nekem előbbi vált be a legjobban (Castrol GTX3)

Köszi szépen Wink
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #17956 Dátum: 2007 Augusztus 06, 14:01:09 »

Milyen motorolaj a legideálisabb a bogiba?

15W40 de sokan esküsznek a 20W50-re is...
Nekem előbbi vált be a legjobban (Castrol GTX3)

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető versicolor
Hozzászólások: 346


« Hozzászólás #17955 Dátum: 2007 Augusztus 06, 13:57:53 »

Milyen motorolaj a legideálisabb a bogiba?
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8925


« Hozzászólás #17954 Dátum: 2007 Augusztus 06, 13:48:10 »

oks, elöl 1.3ra fújom, amikor 87est tankolok.  Grin

jó ez a táblácska. nincs ilyen utángyártottban?
De van.Én vettem a Narancshoz keréknyomás matricát a kesztyűtartó ajtajára,és levegőszűrő matricát is.

[melléklet törölve az admin által]
Nem elérhető b_sanyi
Hozzászólások: 2009


Ex-Mex...

« Hozzászólás #17953 Dátum: 2007 Augusztus 06, 12:57:55 »

oks, elöl 1.3ra fújom, amikor 87est tankolok.  Grin

jó ez a táblácska. nincs ilyen utángyártottban?
Ez nem tábla, hanem matrica. Emlékeim szerint Hudákmisi árlistájában volt valamikor.
Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #17952 Dátum: 2007 Augusztus 06, 12:38:26 »


oks, elöl 1.3ra fújom, amikor 87est tankolok.  Grin

jó ez a táblácska. nincs ilyen utángyártottban?
Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #17951 Dátum: 2007 Augusztus 06, 12:37:11 »


Nekem a 03-asban a kesztyűtartóban van egy cimke gyárilag, és azon van rajta a guminyomás.

igen, de az a gyári méretű gumira van... kicsi az esélye, hogy pont ugyanolyan gumid legyen...
Nem elérhető b_sanyi
Hozzászólások: 2009


Ex-Mex...

« Hozzászólás #17950 Dátum: 2007 Augusztus 06, 12:36:17 »

Guminyomás, vagy amit akartok:

http://kepeim.hu/userlapok/kep.php3?langi=0&u=12701&kid=262674
Robpanzer
« Hozzászólás #17949 Dátum: 2007 Augusztus 06, 12:28:15 »

Guminyomás méretfüggő, nem?

monnyuk egy 165ösbe télen más mennyiséget kell nyomni mint egy 185ösbe nyáron hátra...  Tongue

elöl 175 hátul 185 van nekem pert nem tudom, és 1.8/2.1re fújom. Gumibá mondta.  Wink


Nekem a 03-asban a kesztyűtartóban van egy cimke gyárilag, és azon van rajta a guminyomás.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #17948 Dátum: 2007 Augusztus 06, 12:15:57 »

Rajt van a gumi oldalán, hogy mennyi kell neki nem? Láttam ilyen számokat.

nem. az más volt, amit láttál.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Noo
Hozzászólások: 277


« Hozzászólás #17947 Dátum: 2007 Augusztus 06, 12:03:51 »

Rajt van a gumi oldalán, hogy mennyi kell neki nem? Láttam ilyen számokat.
Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #17946 Dátum: 2007 Augusztus 06, 11:24:55 »

Guminyomás méretfüggő, nem?

monnyuk egy 165ösbe télen más mennyiséget kell nyomni mint egy 185ösbe nyáron hátra...  Tongue

elöl 175 hátul 185 van nekem pert nem tudom, és 1.8/2.1re fújom. Gumibá mondta.  Wink
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #17945 Dátum: 2007 Augusztus 06, 10:59:02 »

Kesztyütartó kinyit, kis tábla elolvas...feketén-fehéren. Igaz, németül. De ott is ez áll.

Hát nekem ott nem áll semmi Smiley

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27169


« Hozzászólás #17944 Dátum: 2007 Augusztus 06, 10:50:06 »

de az a tábla 30 éves Tongue
ha 30 éves gumikon gördülsz akkor igaz  Grin
a tanksapka ajtón lévő matrica szerint meg 85össel kellene járni Wink

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #17943 Dátum: 2007 Augusztus 06, 10:10:45 »

Kesztyütartó kinyit, kis tábla elolvas...feketén-fehéren. Igaz, németül. De ott is ez áll.
de az a tábla 30 éves Tongue
ha 30 éves gumikon gördülsz akkor igaz  Grin
Nem elérhető vaughan
Hozzászólások: 433


« Hozzászólás #17942 Dátum: 2007 Augusztus 06, 06:35:50 »

 Smiley
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #17941 Dátum: 2007 Augusztus 06, 00:08:41 »

Diagonál : elsőkre 1.1 bar vagy 1.2 bar hátsókra 1.7 bar vagy 1.8 bar (terheléstől függ) hosszabb távra  + 0.2 bar
Radiál : 1.3 bar és 1.9 bar
Kesztyütartó kinyit, kis tábla elolvas...feketén-fehéren. Igaz, németül. De ott is ez áll.
« Utoljára szerkesztve: 2007 Augusztus 06, 00:17:37 írta Zoli »

Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #17940 Dátum: 2007 Augusztus 05, 21:17:29 »


Radiál : 1.3 bar és 1.9 bar
De a mai radiálokhoz 1.8-2.1 a nyerő szerintem. 1.3 nál belapul a guma.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #17939 Dátum: 2007 Augusztus 05, 20:33:10 »

1,1 ? Szerintem az mar nagyon lapos... Nem tudom, h mi a gyari adat, de nekem az elore 2.0 hatulra 2.2-t mondtak az okosok.

Diagonál : elsőkre 1.1 bar vagy 1.2 bar hátsókra 1.7 bar vagy 1.8 bar (terheléstől függ) hosszabb távra  + 0.2 bar
Radiál : 1.3 bar és 1.9 bar
« Utoljára szerkesztve: 2007 Augusztus 05, 20:35:22 írta aptom »

'81 Hecho en México
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #17938 Dátum: 2007 Augusztus 05, 20:29:14 »

Én is felraktam a gyáriakat...
Ha nincs belső az látszik a szelepen is. Nem csavar rögziti, hanem gumiváll! Az kevés, ha a gumi TUBELESS, a felninek is annak kell lennie.

[melléklet törölve az admin által]
« Utoljára szerkesztve: 2007 Augusztus 05, 20:39:18 írta Zoli »

Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #17937 Dátum: 2007 Augusztus 05, 19:14:30 »

1,1?? az nagyon kevésnek tűnik nekem. az nem a belsős gumikhoz az ajánlás?? én 1,8-2-re szoktam a 165ösöket. elöl mondjuk 1,8

Hát nekem szerintem belsős gumijaim vannak. Nemhinném, hogy belső nélküli, bár kitudja. A felirat az TUBELESS, nodehát az nem tesz semmit. Meg kaptam hozzá egy tartalék belsőt, gondolom nem véletlenül  Wink

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #17936 Dátum: 2007 Augusztus 05, 19:01:49 »

1,1 ? Szerintem az mar nagyon lapos... Nem tudom, h mi a gyari adat, de nekem az elore 2.0 hatulra 2.2-t mondtak az okosok.

1,3 és 1,9.

De majd Gumibá megmondja az okosat.  Grin
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #17935 Dátum: 2007 Augusztus 05, 18:59:54 »

én az 1,1et laposnak néztem, de legyen..

1,1 ? Szerintem az mar nagyon lapos... Nem tudom, h mi a gyari adat, de nekem az elore 2.0 hatulra 2.2-t mondtak az okosok.


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #17934 Dátum: 2007 Augusztus 05, 16:32:32 »

Jó lesz a vas, nagyon alapos munkának nézem!

Remélem marad piros  Wink
Marad piros, VW piros lesz. Próbálom a legtöbbet kihozni magamból  meg belőle is. EPE azóta van több képed is!! 
« Utoljára szerkesztve: 2007 Augusztus 05, 16:35:50 írta Süsü »


                             GNX-967
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #17933 Dátum: 2007 Augusztus 05, 16:31:11 »

A trafóból a trafóolaj csordogált ki a visszaperemezésnél vagy a kivezetéseknél. Annak hűtő szerepe van. Egy ideig működik nélküle. Öreg trafók el szokták folyatni főleg ha jó felmelegednek.


                             GNX-967
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #17932 Dátum: 2007 Augusztus 05, 15:28:46 »

az első kerekekre szerintem az 1.1 az jó érték (1.1-1.3 bar van a könyvben is ha jól tudom)  1.8-nál sokkal "pattogósabb"

én az 1,1et laposnak néztem, de legyen..
Oldalak: 1 ... 1562 1563 1564 1565 1566 [1567] 1568 1569 1570 1571 1572 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.134 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.