www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 22, 00:45:59

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921219 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1302 1303 1304 1305 1306 [1307] 1308 1309 1310 1311 1312 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13238458 alkalommal)
matchbox
« Hozzászólás #28356 Dátum: 2008 Június 04, 06:00:22 »

Bilincset szedd le. Vastagon tekerd körbe ronggyal, és próbálkozz csőfogóval (vízpumpafogónak is híjják...), de nagyon óvatosan, mert meroppanthatod, vagy a rongyon átharap a fogó, és karcos lesz. Finoman oda-vissza kell mozgatni, és szerintem ne a drága WD 40-nel fújd, hanem a legolcsóbb csavarlazítóval, vagy petróleummal. Megvan egyébként valahol, hogy hány mm-re kell kilógnia gyárilag. És bizony nem mindegy, mert ha nagyon ki van húzva, hallhatóan nagyobb a hangja. Ha meg nagyon betolod, szerintem nagyon fojt.
Nem jut eszembe a faszi neve, német csóka írt egy könyvet, bogarak karbantartásáról, apámnál van német nyelvű, tele robbantott rajzokkal, na abban van benne.
A www.vw-resource.com oldalon a barátaink azt javasolják, hogy 1 inch-nyire húzzuk kijjebb a furulyákat, akkor csekkoljuk a hangot.
matchbox
« Hozzászólás #28355 Dátum: 2008 Június 04, 05:54:50 »

Szerintem csak gyurnod kene egy kicsit(?) ! :-)
Viccet felreteve: en is most csereltem le a rozsdas, gyurott furulyaimat szep fenyes, ciripelosokre. Ehhez eloszor el kellett tavolitani a regieket, elegge be voltak rohadva.
Nekem a kovetkezokeppen sikerult: jol megmarkoltam es elkezdtem enyhe kifele huzas mellett jobbra-balra, es fol-le rangatni a furulyat (ugralt az egesz auto), majd mikor lattam, hogy van eredmeny (mondjuk fel mm), akkor valtottam, kozepes erosseggel huztam kifele es korbe-korbe mozgattam a furulya veget, mint ha be akartam volna kurblizni valamit (a kocsinak persze rendesen korbe-korbe jart a feneke). Rendkivul faraszto volt, erosen kellett csinalni, 30-40 eros tekeres utan jott ki ujabb fel mm-t. Ha jol csinalod, akkor a tekergetessel ellentetes iranyban elforog a dobban a furulya. Kijatszottam egy kb 5 mm-nyit, majd a tobbi szerencsere konnyeden kicsusszant. A dobban levo lyuk fala teljesen simara csiszolodott, mire kijott a regi furulya, az uj mar konnyeden csusszant a helyere.
Nekem se jött le másként - plusz csőfogóval könnyítettem magamon.
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #28354 Dátum: 2008 Június 04, 03:09:37 »

Megvolt! 40 kilóméteres túra után is próbáltam a forró furulyát huzkodni... Nemment.
Szerintem csak gyurnod kene egy kicsit(?) ! :-)
Viccet felreteve: en is most csereltem le a rozsdas, gyurott furulyaimat szep fenyes, ciripelosokre. Ehhez eloszor el kellett tavolitani a regieket, elegge be voltak rohadva.
Nekem a kovetkezokeppen sikerult: jol megmarkoltam es elkezdtem enyhe kifele huzas mellett jobbra-balra, es fol-le rangatni a furulyat (ugralt az egesz auto), majd mikor lattam, hogy van eredmeny (mondjuk fel mm), akkor valtottam, kozepes erosseggel huztam kifele es korbe-korbe mozgattam a furulya veget, mint ha be akartam volna kurblizni valamit (a kocsinak persze rendesen korbe-korbe jart a feneke). Rendkivul faraszto volt, erosen kellett csinalni, 30-40 eros tekeres utan jott ki ujabb fel mm-t. Ha jol csinalod, akkor a tekergetessel ellentetes iranyban elforog a dobban a furulya. Kijatszottam egy kb 5 mm-nyit, majd a tobbi szerencsere konnyeden kicsusszant. A dobban levo lyuk fala teljesen simara csiszolodott, mire kijott a regi furulya, az uj mar konnyeden csusszant a helyere.


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető tazoli49
Hozzászólások: 3840


« Hozzászólás #28353 Dátum: 2008 Június 03, 23:16:12 »

melegítés?

Megvolt! 40 kilóméteres túra után is próbáltam a forró furulyát huzkodni... Nemment.

Gyuszkó!
Énis már a csőfogóra gondoltam, mert hülyén fest hogy az egyik másfél centivel bentebb van a másiktól. a bentebbit akarnám kintebb húzni. AZ úgy jól mutat.  Grin Hogy úgy egészséges-e.........
Nem elérhető Micka
Hozzászólások: 2264


1971, 1300 , GZL-700

« Hozzászólás #28352 Dátum: 2008 Június 03, 23:12:37 »

végre vissza lett rakva a benzintank a hétvégén
azóta 2 szer megjárattam a gépet 20-20 km en
és mit látok mikor hazaérek, csöpög az olaj, nem kicsit, szépen lassan, állás után szerintem megállt a csöpögés de amíg ment a motor addig jöttek a cseppek  a motor jobb oldaláról, illetve inkább a hőcserélőről
kérdés mitől lehet ez!?
10 w 40 es olaj, mielőttt a csöpögést láttam hazafelé felhúzattam a gépet 100 ra kb fél percre  , először mióta nálam van,gondoltam most lett nemrég kiszedve a motor csak bírja, de hát nem
főtengelyszimerint most lett cserélve
mivel nemrég van nálam olajcseréje  most volt kb 1 hónapja, 5 napja állítottam az olajszintet pont a felső vonalra a pálcán, most meg 3/4 eden van csak, közbe volt XV. kerbe egy kur*va rázós utam is, ahol a kipufogóból a megszilárdult tömítőpaszta is kipotyogott
nem tom ezeknek lehet-e közük a dologhoz, de hátha
vmi ötlet hogy mé csinálja?
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #28351 Dátum: 2008 Június 03, 23:01:15 »

Furulyák kiszedésére nincs tipp? Mert egyik nekem bejjebb van mint a másik, kilazítottam a bilincset, kijött egy tűzkarika alóla, de a fránya furulyka egy milit se monzdul se ki-se be. wd-40 is játszott már....
Bilincset szedd le. Vastagon tekerd körbe ronggyal, és próbálkozz csőfogóval (vízpumpafogónak is híjják...), de nagyon óvatosan, mert meroppanthatod, vagy a rongyon átharap a fogó, és karcos lesz. Finoman oda-vissza kell mozgatni, és szerintem ne a drága WD 40-nel fújd, hanem a legolcsóbb csavarlazítóval, vagy petróleummal. Megvan egyébként valahol, hogy hány mm-re kell kilógnia gyárilag. És bizony nem mindegy, mert ha nagyon ki van húzva, hallhatóan nagyobb a hangja. Ha meg nagyon betolod, szerintem nagyon fojt.
Nem jut eszembe a faszi neve, német csóka írt egy könyvet, bogarak karbantartásáról, apámnál van német nyelvű, tele robbantott rajzokkal, na abban van benne.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #28350 Dátum: 2008 Június 03, 22:59:16 »

Furulyák kiszedésére nincs tipp? Mert egyik nekem bejjebb van mint a másik, kilazítottam a bilincset, kijött egy tűzkarika alóla, de a fránya furulyka egy milit se monzdul se ki-se be. wd-40 is játszott már....

melegítés?
Nem elérhető tazoli49
Hozzászólások: 3840


« Hozzászólás #28349 Dátum: 2008 Június 03, 22:49:53 »

Gyuszkó bácsitól elpálinkázott kipuff-furulyák applikálva!


Furulyák kiszedésére nincs tipp? Mert egyik nekem bejjebb van mint a másik, kilazítottam a bilincset, kijött egy tűzkarika alóla, de a fránya furulyka egy milit se monzdul se ki-se be. wd-40 is játszott már....
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #28348 Dátum: 2008 Június 03, 22:23:06 »

1 hónapja - szerintem - felületesen kiöblögettem a kiszerelt tartályt, mert eltömődött a benzincső.
Most ugyanaz a jelenség - belefújok a benzinpumpáról lehúzott csőbe, oszt tiszta a rendszer.
Van valakinek vmilyen bevált módszere olyan tank tisztítására, amelybe egy rossz ukrán-kannás tankolásnál belekerült a lepergett festék is - de a tank belseje nem vedlik.
 Huh
Ki kell szedni a búvárcsövet a tankból. Egy hollander fogja. A búvárcsövön gyárilag van szűrő. Valószínűleg a tieden már darabokban. Nagypákával lehet forrasztani rá másikat nagyon vékony dróthálóból. Azt szerintem vagy mezőgazdasági boltban kapsz (permetezők szűrője - gondolom én...), vagy nemtudomkaccsojjakikérem.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #28347 Dátum: 2008 Június 03, 22:20:17 »

Gyuszkó bácsitól elpálinkázott kipuff-furulyák applikálva!

Cheesy
Használd egészséggel!

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
matchbox
« Hozzászólás #28346 Dátum: 2008 Június 03, 21:22:39 »

Gyuszkó bácsitól elpálinkázott kipuff-furulyák applikálva!


[a csatolmányt egy admin törölte]
matchbox
« Hozzászólás #28345 Dátum: 2008 Június 03, 21:08:43 »

1 hónapja - szerintem - felületesen kiöblögettem a kiszerelt tartályt, mert eltömődött a benzincső.
Most ugyanaz a jelenség - belefújok a benzinpumpáról lehúzott csőbe, oszt tiszta a rendszer.
Van valakinek vmilyen bevált módszere olyan tank tisztítására, amelybe egy rossz ukrán-kannás tankolásnál belekerült a lepergett festék is - de a tank belseje nem vedlik.
 Huh
matchbox
« Hozzászólás #28344 Dátum: 2008 Június 03, 21:02:37 »

A bogaram alapjáraton pár napja nem az igazi, gyújtás be lett állítva szerelőmnél, mert korábban írtam hogy csörög a motor, ez előgyújtás hiba volt elvileg szerinte és meg is szűnt! Ekkor a szerelő kicsit állított a karbin mert nagyon magas volt az alapjáratom mentem vele látszólag tök jó a kocsi jól gyorsul nem lusta nem csörög mint előtte, nem torpan. Viszont mostmeg hidegen le akar állni, pár perc járatás után már jónak tűnik, mit csináljak vele?
Ismerős - ezzel szívok én is!
A hidegindító automatika télire állítása nem igazán segít - amíg be nem melegszik a moci, le akar fulladni.
Én egy kicsivel felemeltem az alapjáratot: üzemmeleg motornál olyan 900-1000/min - de csak egy kicsivel jobb a helyzet.
Nem elérhető domievez
Hozzászólások: 1407


...a bankár is ember...na jó emberszabású

« Hozzászólás #28343 Dátum: 2008 Június 03, 17:27:07 »

Próbáld meg ilyen esetben megnézni, megszagolni a kipugázt, milyen,
hát van egy kevése benzin szaga az biztos Sad

Úgy élj, ha lepereg előtted életed filmje ne tudd eldönteni, hogy pornót vagy akciófilmet nézel. Cheesy
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #28342 Dátum: 2008 Június 03, 16:58:39 »

Igen, ma többször próbáltam, hogy mikor nem akarja bevenni, meglötyögtetem és szépen betalál a helyére.
akkor nagyon úgy tűnik, hogy a rudazattal van bibi.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető kanyarkiraly
Hozzászólások: 759


CSD-226

« Hozzászólás #28341 Dátum: 2008 Június 03, 15:53:07 »

Rudazat lesz, ha szinkron, akkor recsegne, illetve pont visszaváltásnál lenne gond. Nálam is van néha, kicsit jobban játszani kell a váltórúddal, hogy betaláljak, majd rá kell nézni.
Ha más nem, szerelőd meg tudja oldani, ne aggódj, nem kell mindjárt fogaskeréktörést vizionálni, a bogár váltója kategóriájában nagyon jó: pontos, finom és rendkívül robosztus. Szerintem.
Igen, ma többször próbáltam, hogy mikor nem akarja bevenni, meglötyögtetem és szépen betalál a helyére.

VW1300 '69 "Bíborka"    (OFF - Opel Rekord B '66 - UFF)
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #28340 Dátum: 2008 Június 03, 14:16:58 »

A bogaram alapjáraton pár napja nem az igazi, gyújtás be lett állítva szerelőmnél, mert korábban írtam hogy csörög a motor, ez előgyújtás hiba volt elvileg szerinte és meg is szűnt! Ekkor a szerelő kicsit állított a karbin mert nagyon magas volt az alapjáratom mentem vele látszólag tök jó a kocsi jól gyorsul nem lusta nem csörög mint előtte, nem torpan. Viszont mostmeg hidegen le akar állni, pár perc járatás után már jónak tűnik, mit csináljak vele?

Szivató. Vagy melegedési fázisban finoman adagolod a gázt alapjáraton is.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #28339 Dátum: 2008 Június 03, 14:09:26 »

Viszont mostmeg hidegen le akar állni, pár perc járatás után már jónak tűnik, mit csináljak vele?
1. vagy szokd meg,
2. vagy allits a szivaton! :-)


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #28338 Dátum: 2008 Június 03, 13:57:29 »

A bogaram alapjáraton pár napja nem az igazi, gyújtás be lett állítva szerelőmnél, mert korábban írtam hogy csörög a motor, ez előgyújtás hiba volt elvileg szerinte és meg is szűnt! Ekkor a szerelő kicsit állított a karbin mert nagyon magas volt az alapjáratom mentem vele látszólag tök jó a kocsi jól gyorsul nem lusta nem csörög mint előtte, nem torpan. Viszont mostmeg hidegen le akar állni, pár perc járatás után már jónak tűnik, mit csináljak vele?
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #28337 Dátum: 2008 Június 03, 13:49:37 »

ezzel nem értek egyet 6év alatt egyszer sem köpte be a gyertyát a bogaram!
Nekem akkor csinálta, amikor a karbin teljesen be volt tekerve a keverék állító csavar...100km-enként gyertyaputz.

Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #28336 Dátum: 2008 Június 03, 13:23:24 »

Sajnos ilyen régi, valszeg kopott motoroknál, ez sajnos relatíve gyakran előforduló probléma, hogy beköp egy gyertyát. Talán nem is érdemes nagyon keresni az okát, ha amúgy tökéletesen működik a kocsi, és nem drasztikus a fogyasztása, jól megy. Átlagban ha évente 1-szer, 2-szer beköpi......betudhatod annak, hogy 30-40-50 éves autó, és kopott a motorja, meg amúgyis ez "bogárbetegség", mert szinte nincs olyan bogaras akivel ne fordult volna már elő, de nem is egyszer.... Cool


ezzel nem értek egyet 6év alatt egyszer sem köpte be a gyertyát a bogaram!
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #28335 Dátum: 2008 Június 03, 12:39:08 »

áruljátok már el mi a jelenség ha "beköpi" a gyertyát és mi a megoldás? nekem sosem volt

leáll az a henger?
ki kell venni a gyertyát és megpucolni?

Tipikusan kétüteműeknél fordul elő, meg régen, mikor még ólom-tetraetilt kevertek bele, ilyenkor a lerakódásokból híd képződik az elektródák közé, és nincsen szikra.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #28334 Dátum: 2008 Június 03, 12:06:59 »

áruljátok már el mi a jelenség ha "beköpi" a gyertyát és mi a megoldás? nekem sosem volt

leáll az a henger?
ki kell venni a gyertyát és megpucolni?
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #28333 Dátum: 2008 Június 03, 12:06:49 »

Szóval az a baj, hogy kb 60-nál előjön egy hangos zúgás, de inkább hátulról hallom. Váltó is lehet? Ha kinyomom a kupkungot akkor is...

Difi vagy csapágy. Koronás anya jól rá van húzva?
Olajcsere mikor volt a váltóban és milyen? Egy frissebb, esetleg sűrű olaj javíthat rajta. Ha mostanában, hirtelen jelentkezett, akkor viszont jobban rá kéne nézni. Nálam is kicsit zúgott a váltó mindig is valamilyen szinten egyébként, fentiek segítettek, csapágycsere nem.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #28332 Dátum: 2008 Június 03, 12:04:35 »

Sajnos ilyen régi, valszeg kopott motoroknál, ez sajnos relatíve gyakran előforduló probléma, hogy beköp egy gyertyát. Talán nem is érdemes nagyon keresni az okát, ha amúgy tökéletesen működik a kocsi, és nem drasztikus a fogyasztása, jól megy. Átlagban ha évente 1-szer, 2-szer beköpi......betudhatod annak, hogy 30-40-50 éves autó, és kopott a motorja, meg amúgyis ez "bogárbetegség", mert szinte nincs olyan bogaras akivel ne fordult volna már elő, de nem is egyszer.... Cool

Ez a "bogárbetegség" nálam még soha nem fordult elő. Igaz, a kartergázcsövön sem pufog kis semmi, és nem pumpálom a gázt, mint egy Skodás. Wink

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #28331 Dátum: 2008 Június 03, 11:45:05 »

Ertem es koszonom.
De a gyuruk szeleinek illesztesenel nincs vmi kicsi res ? Elvileg azon elmegy a nyomas eleg gyorsan, nem? Vagy az tok normalis, az a problemas, mikor annal is gyorsabban szokik a levego ?

nem olyan gyorsan megy ott a lég elfele. (kivéve ha szarrá van kopva)



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #28330 Dátum: 2008 Június 03, 11:35:35 »

felnyomják sűrített levegővel a hengert, oszt figyelik, hogy mennyi idő alatt szalad ki belőle a nyomás.
ezt eljátsszák a dugattyú alsó-középső-felső állásában.
ez megmutatja pl., hogy ha a henger hordó alakúra van kopva.
Ertem es koszonom.
De a gyuruk szeleinek illesztesenel nincs vmi kicsi res ? Elvileg azon elmegy a nyomas eleg gyorsan, nem? Vagy az tok normalis, az a problemas, mikor annal is gyorsabban szokik a levego ?


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #28329 Dátum: 2008 Június 03, 11:26:36 »

Mi az a vesztesegmeres ?

felnyomják sűrített levegővel a hengert, oszt figyelik, hogy mennyi idő alatt szalad ki belőle a nyomás.
ezt eljátsszák a dugattyú alsó-középső-felső állásában.
ez megmutatja pl., hogy ha a henger hordó alakúra van kopva.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #28328 Dátum: 2008 Június 03, 11:24:07 »

megpusztul - tegnap jöttem reggel fel melózni - a gép szépen hasított 90-100 körül a 100as úton, hangja és rendben volt, majd 35 perces dugó az m1-m7 végénél - próbáltam amennyire csak lehetett folyamatosan menni, azaz nem a szokásos megyek előre nagy gázzal 2 m-t majd megállok, hanem folyamatosan gurulni
mikor a Budaörsi úton végre lehetett menni akkor még rendesen ment a motor, este melo után mentem hazafelé és hallottam a hangján hogy vhogy máshogy szól, és közel sem olyan dinamikus mint előtte - erre a hangra a Megyó mondta legutóbb hogy a motor háromhengerezik - ebből következtettem arra hogy egy hengerem pihenőre ment
az alapjárat túl szegény? lehet, ehhez totál nem értek

Sajnos ilyen régi, valszeg kopott motoroknál, ez sajnos relatíve gyakran előforduló probléma, hogy beköp egy gyertyát. Talán nem is érdemes nagyon keresni az okát, ha amúgy tökéletesen működik a kocsi, és nem drasztikus a fogyasztása, jól megy. Átlagban ha évente 1-szer, 2-szer beköpi......betudhatod annak, hogy 30-40-50 éves autó, és kopott a motorja, meg amúgyis ez "bogárbetegség", mert szinte nincs olyan bogaras akivel ne fordult volna már elő, de nem is egyszer.... Cool
Nekem is időnként (eddig ezéven egyszer) beköpi a 4-es gyertyát, de van nálam tartalék gyertya, kicserélem, oszt megyek tovább. Öreg autót szerelni kell.... Wink Speciel az enyém már eléggé eszi az olajat, meg a kartergázcső is úgy kipufog, mintha kipufogó lenne, szóval kopott lehet némileg, de jól megy, nem babrálom Grin Amúgy nekem is "mindig" indulásnál köpi be, hidegen. Főleg ha véletlenül indítás előtt túl nagy hévvel nyomom meg a gázpedált, vagy netán kétszer is, megszívja magát ilyenkor gondolom, elázik a benzinbe a gyertya.
Szerintem nálad a dugózás nem is biztos, hogy szerepett játszott benne. Nekem "mindig" váratlanul köpi be, de mint mondtam mindig hidegindításnál, tehát sohasem menet közben. Akárcsak neked...

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #28327 Dátum: 2008 Június 03, 11:22:50 »

Ezzel kapcsolatban van egy erdekes tortenetem es furcsa tapasztalatom. A haromkettesemen kiprobaltam ezt, mert billegett kicsit a motor (meggurnyadtak a bakok). Lehuztam az egyes henger kabelet, nincs valtozas. Mondom megvan, ez szarakodik velem! Visszadugtam, semmi valtozas. Lehuztam a kettes kabelet, semmi valtozas! Visszadugom, semmi valtozas. Mondom akkor lehet, h ket hengerem halt le, fasza. Igen am, de a masik ket kabel lehuzasa utan sem volt valtozas! :-D Azota sem tudom, hogy akkor most mi van, de szo szerint jot kacagtam, hogy ilyen nincs! :-D
Be volt indítva?  Evil

Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #28326 Dátum: 2008 Június 03, 11:20:09 »

Még egy tipp: az elosztóról húzgáld le egyesével a kábeleket. Amelyiknél nem véáltozik a motor járása (nálad a 3. hengert kell figyelni), az nem is megy.
Ezzel kapcsolatban van egy erdekes tortenetem es furcsa tapasztalatom. A haromkettesemen kiprobaltam ezt, mert billegett kicsit a motor (meggurnyadtak a bakok). Lehuztam az egyes henger kabelet, nincs valtozas. Mondom megvan, ez szarakodik velem! Visszadugtam, semmi valtozas. Lehuztam a kettes kabelet, semmi valtozas! Visszadugom, semmi valtozas. Mondom akkor lehet, h ket hengerem halt le, fasza. Igen am, de a masik ket kabel lehuzasa utan sem volt valtozas! :-D Azota sem tudom, hogy akkor most mi van, de szo szerint jot kacagtam, hogy ilyen nincs! :-D


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #28325 Dátum: 2008 Június 03, 11:16:09 »

Hátsó nem nagyon megy tönkre, egyébként olyanok, mint pl. a Lada csapágyak, talán 6309 a számuk (Váciak oldalán fent van).
Nem. Elülsők kúposak, hátsók ha jól tudom/emlékszem sima csapágyak. Méretet nem tudom, lesznek okosabbak nálam itt... Embarrassed
Szóval az a baj, hogy kb 60-nál előjön egy hangos zúgás, de inkább hátulról hallom. Váltó is lehet? Ha kinyomom a kupkungot akkor is...

Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #28324 Dátum: 2008 Június 03, 11:03:33 »

Próbáld meg ilyen esetben megnézni, megszagolni a kipugázt, milyen, alapjáratban hogyan pörög fel, esetleg ilyenkor leállítani és kivenni azt a gyertyát... Lehet szimpla túldusulás is, sőt fals levegő is pl. egy melegben vetemedő leömlőnél, mittomén. Sok oka lehet, ennyiből itt senki nem mondja meg szerintem a tutit, csak legfeljebb több tippet adunk.
Takarólemezek megvannak a motoron? Nagyon úgy hangzik, mint ami nem örül a melegben dugózásnak.
Még egy tipp: az elosztóról húzgáld le egyesével a kábeleket. Amelyiknél nem véáltozik a motor járása (nálad a 3. hengert kell figyelni), az nem is megy.
Ha a szívócső fűtés nem megy, akkor szokott ilyet, bár hideg mocinál.
Még egy tipp: nekem ha nem ment egy henger (szívócső fűtés volt szar), akkor az adott henger kábelét lehúztam az elosztóról, és próbáltam ívet húzatni az elosztóról. Ilyenkor lqassan beindult az a henger is, egyre rövidebb ívet húzatva végül visszadughattam a kábelt.

Neked inkább melegedéssel függ össze a gond. Szerintem egy komplett kábel/pipa csere lehet, hogy megjavítja...

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #28323 Dátum: 2008 Június 03, 10:56:07 »

megpusztul - tegnap jöttem reggel fel melózni - a gép szépen hasított 90-100 körül a 100as úton, hangja és rendben volt, majd 35 perces dugó az m1-m7 végénél - próbáltam amennyire csak lehetett folyamatosan menni, azaz nem a szokásos megyek előre nagy gázzal 2 m-t majd megállok, hanem folyamatosan gurulni
mikor a Budaörsi úton végre lehetett menni akkor még rendesen ment a motor, este melo után mentem hazafelé és hallottam a hangján hogy vhogy máshogy szól, és közel sem olyan dinamikus mint előtte - erre a hangra a Megyó mondta legutóbb hogy a motor háromhengerezik - ebből következtettem arra hogy egy hengerem pihenőre ment
az alapjárat túl szegény? lehet, ehhez totál nem értek

Próbáld meg ilyen esetben megnézni, megszagolni a kipugázt, milyen, alapjáratban hogyan pörög fel, esetleg ilyenkor leállítani és kivenni azt a gyertyát... Lehet szimpla túldusulás is, sőt fals levegő is pl. egy melegben vetemedő leömlőnél, mittomén. Sok oka lehet, ennyiből itt senki nem mondja meg szerintem a tutit, csak legfeljebb több tippet adunk.
Takarólemezek megvannak a motoron? Nagyon úgy hangzik, mint ami nem örül a melegben dugózásnak.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #28322 Dátum: 2008 Június 03, 10:52:58 »

Nem. Elülsők kúposak, hátsók ha jól tudom/emlékszem sima csapágyak. Méretet nem tudom, lesznek okosabbak nálam itt... Embarrassed

Hátsó nem nagyon megy tönkre, egyébként olyanok, mint pl. a Lada csapágyak, talán 6309 a számuk (Váciak oldalán fent van).

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #28321 Dátum: 2008 Június 03, 10:37:58 »

És a csapágyak egyformák?
Nem. Elülsők kúposak, hátsók ha jól tudom/emlékszem sima csapágyak. Méretet nem tudom, lesznek okosabbak nálam itt... Embarrassed

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető domievez
Hozzászólások: 1407


...a bankár is ember...na jó emberszabású

« Hozzászólás #28320 Dátum: 2008 Június 03, 10:33:53 »

Definiáld, mi az hogy megpusztul.
Egyébként nem lehet, hogy szegény kicsit az alapjárat, és dugóban annyira felmelegszik a motor, hogy a szegény keverékkel már gyújtási határon túlra kerül a leggyengébb henger? Utána normálisan használva nem indul be?

megpusztul - tegnap jöttem reggel fel melózni - a gép szépen hasított 90-100 körül a 100as úton, hangja és rendben volt, majd 35 perces dugó az m1-m7 végénél - próbáltam amennyire csak lehetett folyamatosan menni, azaz nem a szokásos megyek előre nagy gázzal 2 m-t majd megállok, hanem folyamatosan gurulni
mikor a Budaörsi úton végre lehetett menni akkor még rendesen ment a motor, este melo után mentem hazafelé és hallottam a hangján hogy vhogy máshogy szól, és közel sem olyan dinamikus mint előtte - erre a hangra a Megyó mondta legutóbb hogy a motor háromhengerezik - ebből következtettem arra hogy egy hengerem pihenőre ment
az alapjárat túl szegény? lehet, ehhez totál nem értek

Úgy élj, ha lepereg előtted életed filmje ne tudd eldönteni, hogy pornót vagy akciófilmet nézel. Cheesy
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #28319 Dátum: 2008 Június 03, 10:26:21 »

a gyertya mikor megpusztul - nem fekete, ennyit láttam az én szemeimmel, és nem olajat kap,
kompressziót mért a Szabó Miki és teljesen rendben volt

Definiáld, mi az hogy megpusztul.
Egyébként nem lehet, hogy szegény kicsit az alapjárat, és dugóban annyira felmelegszik a motor, hogy a szegény keverékkel már gyújtási határon túlra kerül a leggyengébb henger? Utána normálisan használva nem indul be?
Egy gyertya iszonyúan sokat kibír, a mai gyertyáknál már simán nem a gyertya hibája a legtöbb üzemzavar, amit neki tulajdonítanak (itt a fórumon is rendszeresen kiderül, hogy a mindenre jó orvosság, a gyertya cseréje szart sem ért, mert nem a hiba oka volt, csak legfeljebb elszenvedője...)

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #28318 Dátum: 2008 Június 03, 10:22:40 »

Szerintetek mitől lehet, hogy néha nem tudom kettesbe tenni az autót? 15-20 alkalmanként: indulok egyes, majd kettest nem veszi, visszarakom egyesbe, kicsit kihuzatom és utána beveszi. Visszaváltásnál nem szokott gond lenni. Van valakinek ötlete?

Rudazat lesz, ha szinkron, akkor recsegne, illetve pont visszaváltásnál lenne gond. Nálam is van néha, kicsit jobban játszani kell a váltórúddal, hogy betaláljak, majd rá kell nézni.
Ha más nem, szerelőd meg tudja oldani, ne aggódj, nem kell mindjárt fogaskeréktörést vizionálni, a bogár váltója kategóriájában nagyon jó: pontos, finom és rendkívül robosztus. Szerintem.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető domievez
Hozzászólások: 1407


...a bankár is ember...na jó emberszabású

« Hozzászólás #28317 Dátum: 2008 Június 03, 10:09:45 »

a gyertya mikor megpusztul - nem fekete, ennyit láttam az én szemeimmel, és nem olajat kap,
kompressziót mért a Szabó Miki és teljesen rendben volt

Úgy élj, ha lepereg előtted életed filmje ne tudd eldönteni, hogy pornót vagy akciófilmet nézel. Cheesy
Oldalak: 1 ... 1302 1303 1304 1305 1306 [1307] 1308 1309 1310 1311 1312 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.216 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.