www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 20, 22:07:52

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1255 1256 1257 1258 1259 [1260] 1261 1262 1263 1264 1265 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13217275 alkalommal)
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #30235 Dátum: 2008 Augusztus 11, 14:50:55 »

VETO:
A gyar mernökei nem abbol indultak ki, hogy kikopik-e a haz  vagy sem, hanem abbol, hogy a lepcsös alakzatra nem szabad a finom-menetes  csavarkanak felülni, --hiszen ezzel blokkolhatna-- a pillangoszelep mozgasat . Ugyebar

A pillangó szelep csak gázadásnál tud elmozdulni amúgyis... A hézag csak az alap (meleg) állásnál jelentkezik, ha van...


xoyox
« Hozzászólás #30234 Dátum: 2008 Augusztus 11, 14:42:31 »

Egy ponton szerintem hiba van a leírásban, mégpedig amikor az ütköztető csavarral forró motornál nem 0.05 mm-nek kell lenni, hanem ezen a csavaron kell felülni a pillangószelepnek, mégpedig azért, hogy ne a karbiházat koptassa ki, hanem a csavaron üljön fel.
Meg van adva, hogy mennyire kell nyitva lenni a pillangószelepnek, ezt úgy lehet elérni, hogy amikor a csavar éppen hozzáér az alakos tárcsához, annak is a legalsó lépcsőjéhez, akkor negyed fordulatot még rácsavarunk, tehát nem vissza. Ez a sűrűmenetes csavar ekkor pont annyira nyitja a pillangószelepet, hogy az ne a házon üljön fel, de még az alapjárati rendszer működik.

VETO:

A gyar mernökei nem abbol indultak ki, hogy kikopik-e a haz  vagy sem, hanem abbol, hogy a lepcsös alakzatra nem szabad a finom-menetes  csavarkanak felülni, --hiszen ezzel blokkolhatna-- a pillangoszelep mozgasat . Ugyebar
azt sem szabad elfelejteni, hogy a Stanzwerkzeug-- a pres-szerszam- nak is van ilyen hatalmas mennyiseg utan egy bizonyos kopasa, tehat a lepcsök a forgasponttol mert tavolsaga sem ugyanaz mar , egy 10,000-es kipreselt darabszam utan, mint amit megterveztek . . . es különbözöek lehetnek a tavolsagok a lepcsöfokocskak között( a forgasponttol merten )
ugyebar
Többek között ezert is all az az elkepzeles, hogy inkabb a kopasokat beleszamitva, legyen egy Szepesi fele paraszthajszalnyi res = / ca. 0,05 mm / a lepcsö fokai közöttes , hogy sehol ne feküdjön fel a csavarocska  . . .

Olvastam mindezt valamelyik Nemet Birodalmi Harci  Hirharangban, es tovabbitottam a fingot füreszelök csapatanak Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2008 Augusztus 11, 14:45:13 írta xoyox »
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #30233 Dátum: 2008 Augusztus 11, 12:27:34 »

Én is így tudom (by Merki Smiley )

ezen a csavaron kell felülni a pillangószelepnek, mégpedig azért, hogy ne a karbiházat koptassa ki, hanem a csavaron üljön fel.
Nem elérhető drflexes
Hozzászólások: 4531


« Hozzászólás #30232 Dátum: 2008 Augusztus 11, 10:47:20 »

Köszi! Wink
Már van egy kis halvány remény... Grin hogy újra Bogár lesz belőle... Cool
faszaa!!orulnek ha mennel Smiley

új számom van:20 592 5434
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #30231 Dátum: 2008 Augusztus 11, 09:32:45 »

pict-3-as karbi beállítása

2/-- FORRO motornal, (nem csak "üzemmeleg" ) hanem forro motornal,  a lepcsös alapjarati

folytoszelep - nel levö " finommenetes " csavart ( rajzon-64 szammal jelölt ) kicsavarod, es

o v a t o s a n   a d d i g  vissza, amig   e p p e n  hogy majdnem hozzaer a lepcsös

reszhez !

Ezt a csavarkat 0,05 mm tavolsagra beallitod a lepcsös Lapkatol ( nincs szamozva ) !

( amennyiben meg egy eredeti gyari beallitasu karburatorod lenne, akkor itt ezen a

csavarfejen egy müanyag kupaknak kellene lennie, amit csak ha leszakitod tudod eltavolitani

)


Igy allitsd be a karbidat egy alapallasra



Egy ponton szerintem hiba van a leírásban, mégpedig amikor az ütköztető csavarral forró motornál nem 0.05 mm-nek kell lenni, hanem ezen a csavaron kell felülni a pillangószelepnek, mégpedig azért, hogy ne a karbiházat koptassa ki, hanem a csavaron üljön fel.
Meg van adva, hogy mennyire kell nyitva lenni a pillangószelepnek, ezt úgy lehet elérni, hogy amikor a csavar éppen hozzáér az alakos tárcsához, annak is a legalsó lépcsőjéhez, akkor negyed fordulatot még rácsavarunk, tehát nem vissza. Ez a sűrűmenetes csavar ekkor pont annyira nyitja a pillangószelepet, hogy az ne a házon üljön fel, de még az alapjárati rendszer működik.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #30230 Dátum: 2008 Augusztus 11, 07:02:46 »

gratula! Cool
alakul a  masina Smiley
üdvw

Köszi! Wink
Már van egy kis halvány remény... Grin hogy újra Bogár lesz belőle... Cool

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #30229 Dátum: 2008 Augusztus 11, 07:01:47 »

Gratulálok, haladtok szépen.  Cheesy
Rácalmásra kész is tud lenni. 

Kaptam egy olyan ígéretet, hogy hétvégére összerakják....
Akkor már csak az üléseket, meg az aprólékokat kell beszerelnem...
Jó lenne a hétvégén gurulni vele... Grin

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető bokonon
Hozzászólások: 1558


« Hozzászólás #30228 Dátum: 2008 Augusztus 10, 22:02:27 »

pict-3-as karbi beállítása


Köszi a tartalmas leírást - képet a csavarszámokkal honnan lehetne megszerezni?
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #30227 Dátum: 2008 Augusztus 10, 21:59:46 »

pict-3-as karbi beállítása


Épp így tettem...
Köszi!

Nem elérhető gumibogi
Hozzászólások: 13424


20-9111-661 www.ftgumi.hu

« Hozzászólás #30226 Dátum: 2008 Augusztus 10, 21:29:57 »

Ma elvittem a még megvett cuccokat a fényezőhöz, és jelentem le van fújva Öcsisajt...
Sajna nem vittem a fénygépet, és csak telóval tudtam lefényképelni, de a lényeg azért látszik: ÚJRA PADLIZSÁNLILA!  Grin

gratula!! Cool
alakul a  masina Smiley
üdvw

Elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #30225 Dátum: 2008 Augusztus 10, 21:24:35 »

a képek valahol elvesztek Sad
Pedig jó lenne.
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #30224 Dátum: 2008 Augusztus 10, 21:18:06 »

ha nincs kopva karbi jó gyujtás és megszakitó hézag és szelep hézag! Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #30223 Dátum: 2008 Augusztus 10, 21:14:39 »


a képek valahol elvesztek Sad

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #30222 Dátum: 2008 Augusztus 10, 21:13:26 »

A legutóbbi karbiállítás óta, amit nem én csináltam fulladozott a kocsi hirtelen gázadásra és rettenet benzinszag volt. Na ezt most meguntam és nekiestem állítani.
A keverék csavar majdnem teljesen ki volt tekertve az alapjárati meg be. Adtam neki egy kis alapjáratot és addig tekertem a keverék csavart, míg el nem kezdett dadogni, majd egy felet vissza. Kb 6-ot tekertem befelé.

Fogja-e ez befolyásolni a fogyasztást?

 Mert a kocsi most nem torpan...


pict-3-as karbi beállítása

Igy allitsd be a karbidat egy alapallasra

Co müszerrel finomithatod kesöbb. de ha igy hagyod sem lesz rossz !

Munkafolyamat:

1/-- A Karbi jobb oldalan levö  3 csavart ( 62 Szamu ) fellazitod, es a karbi hazan levö

jelölest a forgathato reszen ( 59 -60-szamu  egyszerre, forditva )   levö jelölessel ( ezek

2 beütött pontocska  ) összehozod, egy allasba . Ezzel a Pillangoszelep allast allitottad be

, a Bimetall Rugocska feszitesevel- lazitasaval ( 59 szamu )


2/-- FORRO motornal, (nem csak "üzemmeleg" ) hanem forro motornal,  a lepcsös alapjarati

folytoszelep - nel levö " finommenetes " csavart ( rajzon-64 szammal jelölt ) kicsavarod, es

o v a t o s a n   a d d i g  vissza, amig   e p p e n  hogy majdnem hozzaer a lepcsös

reszhez !

Ezt a csavarkat 0,05 mm tavolsagra beallitod a lepcsös Lapkatol ( nincs szamozva ) !

( amennyiben meg egy eredeti gyari beallitasu karburatorod lenne, akkor itt ezen a

csavarfejen egy müanyag kupaknak kellene lennie, amit csak ha leszakitod tudod eltavolitani

)

 
/ Egy most becsavart alapjarati levegö csavarnal ( Rajz 35- szammal jelölt ) a motor majdnem

 (de inkabb ) meg is allna ! /
(ha nem valahol falsot sziv !) ( 0,1 mm egy közönseges level-papier, ennek a fele 0,05 mm )


3/--Most a karbin a nagyobbik csavart a Co feletti üresjari levegö csavart ( Rajzon 35-ös

szammal jelölt )addig csavarod kifele, amig a motor felfut kb 1200 fordulatig

 
4/--Ezutan az alatta levö Co csavart( rajzon 33-szammal jelölt )  ( ez a kisebbik ) amit

elözöleg 3 teljes fordulattal ( 3 x 360 fokos fordulat  alaphelyzet mindig )  mar

kicsavartal a legbelsö allasatol,)  addig csavarod  ujra befele, amig a motor elkezd

nyugtalanul jarni, most ugyanezt a csavart addig csavarod kifele, 1/4 avagy 1/2 fordulattal,

amig a motor ujra normalisan,  egyenletesen jarni nem kezd . . ..


5/--majd most a felsö alapjarati vastagabb levegö ( 35 szamu ) csavarral beallithatod

vegervenyesen a kivant üresjarati fordulatodat

Ennyi.

3 csavar, es kb 1 perces melo
(by xoyox)
kipróbálva, bevált, jó alapjárat-fogyasztás, és könnyen is indul

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
1303LS
« Hozzászólás #30221 Dátum: 2008 Augusztus 09, 20:07:30 »

ÚJRA PADLIZSÁNLILA!  Grin

Gratulálok, haladtok szépen.  Cheesy
Rácalmásra kész is tud lenni. 
Nem elérhető gyiik
Hozzászólások: 933


borzasztó-Bogár és Citroën

« Hozzászólás #30220 Dátum: 2008 Augusztus 09, 12:29:27 »

Áh értem kösz!
Bitumenlappal már tele vagyok vásároltam elöre vagy 10m2-t Cheesy
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #30219 Dátum: 2008 Augusztus 09, 12:18:11 »

Az miböl van, honnan van?
Szép lesz a bogár, jó munka! Grat! Smiley

Ami gyárilag is volt az ajtó belsejére ragsztva, bitumens lap, öntapadós kivitelben...
Abban a boltban vettem, aholy a féynezőm dolgozik... kb 50x50 cm-es és 3200,- volt a kettő lap...

Köszi!  Wink Grin Cool

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető gyiik
Hozzászólások: 933


borzasztó-Bogár és Citroën

« Hozzászólás #30218 Dátum: 2008 Augusztus 09, 12:15:52 »

... rezgéscsillapító lapokat az ajtókba, stb...
 Grin
Az miböl van, honnan van?
Szép lesz a bogár, jó munka! Grat! Smiley
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #30217 Dátum: 2008 Augusztus 09, 12:06:57 »

Na, ettől megjött az étvágyam!
Egyébként: #1!

Rég láttam, ilyen bescületesen, tisztességesen dolgozó mestört... (csak a kutyája szokna le arról, hogy folyton összekoszolja a pólóm, gatyám a folytonos felugrálásával... Grin )
DE: ez legyen a legnagyobb gond...
Úgy nézem, szép lesz... és alapos...
Most vittem a ragasztót neki, meg a belső új szőnyegeket, új csavarokat, új díszléc-garnitúrát, új rezgéscsillapító lapokat az ajtókba, stb...
 Grin

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
matchbox
« Hozzászólás #30216 Dátum: 2008 Augusztus 09, 12:03:07 »

...a lényeg azért látszik: ÚJRA PADLIZSÁNLILA!  Grin

Na, ettől megjött az étvágyam!
Egyébként: #1!
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #30215 Dátum: 2008 Augusztus 09, 11:46:47 »

Ma elvittem a még megvett cuccokat a fényezőhöz, és jelentem le van fújva Öcsisajt...
Sajna nem vittem a fénygépet, és csak telóval tudtam lefényképelni, de a lényeg azért látszik: ÚJRA PADLIZSÁNLILA!!  Grin


[a csatolmányt egy admin törölte]

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető kicsike
Hozzászólások: 41


« Hozzászólás #30214 Dátum: 2008 Augusztus 09, 10:37:27 »

Meghatározott sorrendben először 10 Nm, majd a végső meghúzás 29-31 Nm nyomatékkal.
(Hogyan tovább? Volkswagen)
köszi szépen!!
Nem elérhető b_sanyi
Hozzászólások: 2008


Ex-Mex...

« Hozzászólás #30213 Dátum: 2008 Augusztus 09, 10:13:04 »

Sziasztok! Tudna nekem segíteni vki? Hengerfej meghúzási nyomatékára lenne szükségem! 1,3-as vw bogárhoz! SOS!

Meghatározott sorrendben először 10 Nm, majd a végső meghúzás 29-31 Nm nyomatékkal.
(Hogyan tovább? Volkswagen)
Nem elérhető kicsike
Hozzászólások: 41


« Hozzászólás #30212 Dátum: 2008 Augusztus 09, 08:42:46 »

Sziasztok! Tudna nekem segíteni vki? Hengerfej meghúzási nyomatékára lenne szükségem! 1,3-as vw bogárhoz! SOS!
matchbox
« Hozzászólás #30211 Dátum: 2008 Augusztus 09, 06:25:50 »

A legutóbbi karbiállítás óta, amit nem én csináltam fulladozott a kocsi hirtelen gázadásra és rettenet benzinszag volt. Na ezt most meguntam és nekiestem állítani.
A keverék csavar majdnem teljesen ki volt tekertve az alapjárati meg be. Adtam neki egy kis alapjáratot és addig tekertem a keverék csavart, míg el nem kezdett dadogni, majd egy felet vissza. Kb 6-ot tekertem befelé.

Fogja-e ez befolyásolni a fogyasztást?

 Mert a kocsi most nem torpan...


Minden befolyásolja a fogyasztást: pl. ha szétloccsan egy muslinca a szélvédőn, már lőttek is a légelleneállási együtthatónak!
 Wink
A beállítás okésnak tűnik - nekem.
Ellenpélda:
Ző'dkártya, Nyíregyháza, Autóklub (egyébként rendes csapat): CO-csavar agyig KIcsavarva, alapjárati meg teljesen BEcsavarva a jó érték miatt. (???) Szegény autó azt sem tudta, mi merre hány méter.
(Műszaki vizsga, ugyanott (tényleg rendesek): fékhatásmérésnél fékezés: 20% eltérés elől; majd ők fékeznek: 30%, aztán 50%. Na erre azt mondták, hogy ennél többet nem tehetnek (jobb első fékmunkahenger-csere).)
Egyébként k*rva jó a baromi drága 'BERU Made in Germany' gyújtókábelszett: nincs többé hidegindításnál hengerkihagyás, úgy jár a moci mint egy vekker. csak ajánlani tudom (ja, előtte zsír új brazil cucc volt benne).
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #30210 Dátum: 2008 Augusztus 09, 01:04:21 »

Arra szeretnék választ,mivel még képet sem láttam sehol róla,élőben meg soha nem figyeltem,hogy az A oszlop alja javító elemmel a nagyobbikkal ki lett javítva,meg a körülötte levő elemek is.

A kérdés,hogy az oszlop alja,a küszöb fölött,és az elötte lévő elem között,van 1 luk azt be kell csinálni?csak alulról látni.Tehát,az oszlopjavító elemnek nincs alja,és az marad szabadon.
Hagyd szabadon. Jól üregvédőzd ki, akkor nem lesz baja. Bármilyen beázás után ott megáll a víz, ha nincs nyitva.
Már ha az oszlop előtti kis részre gondolsz, a sárvédő tövében lévő kis ficakra...

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #30209 Dátum: 2008 Augusztus 08, 20:48:48 »

képeket! Én nem tudok min szmb-zni, de munkálkodom, a héten letakaritottam az összes kis vacak alkatrészt. Lett 2 gyönyörü emblémás sárgumim és sok csillivilli belső cucc, még a levegöcsöveket kell megcsinálnom és minden tiszta beépitésre kész.
baj ha felvettelek msn-re?
mégis csak többet lehet beszélni
Grin

Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #30208 Dátum: 2008 Augusztus 08, 20:46:50 »

képeket! Én nem tudok min szmb-zni, de munkálkodom, a héten letakaritottam az összes kis vacak alkatrészt. Lett 2 gyönyörü emblémás sárgumim és sok csillivilli belső cucc, még a levegöcsöveket kell megcsinálnom és minden tiszta beépitésre kész.
Majd lesznek képek,csak nincs feltéve
Azért Te jobban álsz
 ::)De látod nincs forgalma a topiknak tegnap óta Huh

Nem elérhető gyiik
Hozzászólások: 933


borzasztó-Bogár és Citroën

« Hozzászólás #30207 Dátum: 2008 Augusztus 08, 10:52:48 »

Mi a helyzet fiuk senki nem szerel? GrinÉn azért hegesztek ebbe a kurva melegbe is
ott tartok,hogy elől semmi rozsda ,a hátsó torzióig.Na de onnantól hu bassza meg . Grin Grin
De nem sokáig Grin
képeket! Én nem tudok min szmb-zni, de munkálkodom, a héten letakaritottam az összes kis vacak alkatrészt. Lett 2 gyönyörü emblémás sárgumim és sok csillivilli belső cucc, még a levegöcsöveket kell megcsinálnom és minden tiszta beépitésre kész.
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #30206 Dátum: 2008 Augusztus 08, 10:32:41 »

Mi a helyzet fiuk senki nem szerel? GrinÉn azért hegesztek ebbe a kurva melegbe is
ott tartok,hogy elől semmi rozsda ,a hátsó torzióig.Na de onnantól hu bassza meg . Grin Grin
De nem sokáig Grin

Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #30205 Dátum: 2008 Augusztus 07, 13:00:09 »

A legutóbbi karbiállítás óta, amit nem én csináltam fulladozott a kocsi hirtelen gázadásra és rettenet benzinszag volt. Na ezt most meguntam és nekiestem állítani.
A keverék csavar majdnem teljesen ki volt tekertve az alapjárati meg be. Adtam neki egy kis alapjáratot és addig tekertem a keverék csavart, míg el nem kezdett dadogni, majd egy felet vissza. Kb 6-ot tekertem befelé.

Fogja-e ez befolyásolni a fogyasztást?

 Mert a kocsi most nem torpan...


Szerintem csak javít.Elötte jól el@-ták Grin

Nem elérhető Bendzsi
Hozzászólások: 1120


« Hozzászólás #30204 Dátum: 2008 Augusztus 07, 12:21:15 »

A lendkerék alatti utolsó csapágy (valójában első) a támcsapágy, a lendkerékhez van hézagolva gyűrűkkel. Ha nincs fent a lendkerék, akkor a főtengely tengelyirányban nagyot mozdul.
A támcsapágy válla 1 mm vastag, ez szokott a blokkba beverődni és akkor a csapágy megmozdul a blokkban és a kihézagolás ellenére a főtengely előre-hátra mozog. Ilyenkor a támcsapágyat lehet választani +1-es, +2-es váll-lal, ezt a vonalba fúráskor illesztik.
Ha főtengelyen rajta a lendkerék és 4-5 mm-t mozdul, akkor ott nagy baj van. Ha szerencséd van csak rosszul volt kihézagolva, ha nincs szerencséd akkor nagyon kiverődött a motorblokk. A csapágy válla ritkán szokott megkopni, de akkor sem 4-5 mm-t.

Bízd olyanra, aki tudja mit csinál, láttam már sok gány megoldást! (támcsapágy váll görbítve, epoxi ragasztóval beragasztva, fél hézagoló alátéve, stb. - ez mind megagány!)
Köszönjük szépen, most megyünk majd le aztán megnézzük, hogy akkor hol is van ez a támcsapágy. Remélem, hogy nem verődött ki annyira a blokk... Undecided
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #30203 Dátum: 2008 Augusztus 07, 12:15:15 »

A legutóbbi karbiállítás óta, amit nem én csináltam fulladozott a kocsi hirtelen gázadásra és rettenet benzinszag volt. Na ezt most meguntam és nekiestem állítani.
A keverék csavar majdnem teljesen ki volt tekertve az alapjárati meg be. Adtam neki egy kis alapjáratot és addig tekertem a keverék csavart, míg el nem kezdett dadogni, majd egy felet vissza. Kb 6-ot tekertem befelé.

Fogja-e ez befolyásolni a fogyasztást?

 Mert a kocsi most nem torpan...


Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #30202 Dátum: 2008 Augusztus 07, 12:00:00 »

tegnapi szmb: levettük a hengereket, dugattyúkat a hajtókarról. Már csak a forgattyúsház maradt, benne a főtengellyel és a vezérműtengellyel.
Észrevettük, hogy a főtengely kb 4-5 millimétert tengely irányban elmozdul. Valószínű a támcsapágy kopott meg, de még a házat nem bontottuk meg.
Segítséget kérünk, hogy egyáltalán kialakításban a Bogárnál hogy van a támcsapágy?
Esetleg ha valaki képet vagy szerelési tanácsot tudna küldeni/adni, azt megköszönném! Smiley

Üdvw

A lendkerék alatti utolsó csapágy (valójában első) a támcsapágy, a lendkerékhez van hézagolva gyűrűkkel. Ha nincs fent a lendkerék, akkor a főtengely tengelyirányban nagyot mozdul.
A támcsapágy válla 1 mm vastag, ez szokott a blokkba beverődni és akkor a csapágy megmozdul a blokkban és a kihézagolás ellenére a főtengely előre-hátra mozog. Ilyenkor a támcsapágyat lehet választani +1-es, +2-es váll-lal, ezt a vonalba fúráskor illesztik.
Ha főtengelyen rajta a lendkerék és 4-5 mm-t mozdul, akkor ott nagy baj van. Ha szerencséd van csak rosszul volt kihézagolva, ha nincs szerencséd akkor nagyon kiverődött a motorblokk. A csapágy válla ritkán szokott megkopni, de akkor sem 4-5 mm-t.

Bízd olyanra, aki tudja mit csinál, láttam már sok gány megoldást! (támcsapágy váll görbítve, epoxi ragasztóval beragasztva, fél hézagoló alátéve, stb. - ez mind megagány!)

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető gyiik
Hozzászólások: 933


borzasztó-Bogár és Citroën

« Hozzászólás #30201 Dátum: 2008 Augusztus 07, 11:58:30 »

Ha lukas bizos azért jó.mert ami beleesik,valahogy ki is tud esni rajta Grin   Ha kifér Cheesy
Talán hogy ha a csomagtérbe beleöntesz egy vödör vizet ott kijön. Másik lukat én csináltam erre a célra.
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #30200 Dátum: 2008 Augusztus 07, 11:37:43 »

Én becsináltam  Grin de ugy rémlik mintha gyárilag lukas lenne. Vagy csak minden bogáron kirohadt amit eddig megnéztem ott.
Ha lukas bizos azért jó.mert ami beleesik,valahogy ki is tud esni rajta Grin   Ha kifér Cheesy

Nem elérhető Bendzsi
Hozzászólások: 1120


« Hozzászólás #30199 Dátum: 2008 Augusztus 07, 11:08:59 »

tegnapi szmb: levettük a hengereket, dugattyúkat a hajtókarról. Már csak a forgattyúsház maradt, benne a főtengellyel és a vezérműtengellyel.
Észrevettük, hogy a főtengely kb 4-5 millimétert tengely irányban elmozdul. Valószínű a támcsapágy kopott meg, de még a házat nem bontottuk meg.
Segítséget kérünk, hogy egyáltalán kialakításban a Bogárnál hogy van a támcsapágy?
Esetleg ha valaki képet vagy szerelési tanácsot tudna küldeni/adni, azt megköszönném! Smiley

Üdvw
Nem elérhető gyiik
Hozzászólások: 933


borzasztó-Bogár és Citroën

« Hozzászólás #30198 Dátum: 2008 Augusztus 07, 10:59:42 »

Arra szeretnék választ,mivel még képet sem láttam sehol róla,élőben meg soha nem figyeltem,hogy az A oszlop alja javító elemmel a nagyobbikkal ki lett javítva,meg a körülötte levő elemek is.

A kérdés,hogy az oszlop alja,a küszöb fölött,és az elötte lévő elem között,van 1 luk azt be kell csinálni?csak alulról látni.Tehát,az oszlopjavító elemnek nincs alja,és az marad szabadon.
Én becsináltam  Grin de ugy rémlik mintha gyárilag lukas lenne. Vagy csak minden bogáron kirohadt amit eddig megnéztem ott.
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #30197 Dátum: 2008 Augusztus 07, 08:23:09 »

Arra szeretnék választ,mivel még képet sem láttam sehol róla,élőben meg soha nem figyeltem,hogy az A oszlop alja javító elemmel a nagyobbikkal ki lett javítva,meg a körülötte levő elemek is.

A kérdés,hogy az oszlop alja,a küszöb fölött,és az elötte lévő elem között,van 1 luk azt be kell csinálni?csak alulról látni.Tehát,az oszlopjavító elemnek nincs alja,és az marad szabadon.

Nem elérhető gyiik
Hozzászólások: 933


borzasztó-Bogár és Citroën

« Hozzászólás #30196 Dátum: 2008 Augusztus 06, 21:38:45 »

kinyírtad? mármint nem a kínait... vagy ő...  Evil
1et igen, 1 meg bírja, csak 10A fölött kijelzi hogy nem tud mérni Smiley
Oldalak: 1 ... 1255 1256 1257 1258 1259 [1260] 1261 1262 1263 1264 1265 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.155 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.