www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 20, 22:26:23
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
Oldalak:
1
...
1254
1255
1256
1257
1258
[
1259
]
1260
1261
1262
1263
1264
...
2015
Szerző
Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt... (Megtekintve 13217561 alkalommal)
drflexes
Hozzászólások: 4531
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #30275 Dátum:
2008 Augusztus 13, 21:17:54 »
Idézetet írta: zoka - 2008 Augusztus 13, 21:16:15
nem állja
én adtam kölcsön hogy el tudjon jönni segiteni nekem kurultajra.
na bzmeg meg ez is
új számom van:20 592 5434
zoka
Hozzászólások: 1652
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #30274 Dátum:
2008 Augusztus 13, 21:16:15 »
nem állja
én adtam kölcsön hogy el tudjon jönni segiteni nekem kurultajra.
06208005898
Protheus
Hozzászólások: 20669
Pődör Gergely
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #30273 Dátum:
2008 Augusztus 13, 20:53:55 »
Idézetet írta: slavia919 - 2008 Augusztus 13, 20:40:02
Először verekedni kéne....Aztán jöhetnek a nehézfegyverek. A költségeket állják?
Hat gondolom ha kolcsonkerte akkor allja...
Buzi, aki fékez! :-)))
slavia919
Hozzászólások: 12091
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #30272 Dátum:
2008 Augusztus 13, 20:40:02 »
Idézetet írta: zoka - 2008 Augusztus 13, 20:37:59
kölcsönadtam a bogaram.-
persze közelebbi ismeretséget kötöttek 1 szalagkorláttal...első futómű kuka ezt kicseréltem. a hátsó torzió kb 2cm hátrébb csúszott érdemes lehet ezt javitani????
Először verekedni kéne....Aztán jöhetnek a nehézfegyverek. A költségeket állják?
Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
zoka
Hozzászólások: 1652
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #30271 Dátum:
2008 Augusztus 13, 20:37:59 »
kölcsönadtam a bogaram.-
persze közelebbi ismeretséget kötöttek 1 szalagkorláttal...első futómű kuka ezt kicseréltem. a hátsó torzió kb 2cm hátrébb csúszott érdemes lehet ezt javitani????
06208005898
slavia919
Hozzászólások: 12091
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #30270 Dátum:
2008 Augusztus 13, 20:20:38 »
E85-el valakinek van tapasztalata? én átfdúvókáztam a karbit, meg kicsit lőttem a gyujtáson, azóta gyak. ugyanúgy metgy bioetanollal mint benyával. kb 1500 kb óta nem kapott rendes benyát, csak e85-t eddig úgynézki teljesen jó.
Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Kristóf
Hozzászólások: 3168
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #30269 Dátum:
2008 Augusztus 12, 17:42:09 »
Idézetet írta: slavia919 - 2008 Augusztus 12, 17:41:00
Veszel olajat., és tomítéskészletet a szűrőszita alá, vagy vágsz jóféle anyagból ki. Meleg/ebb motornál leengeded az olajat a leeresztőn. utána leszeded a szűrőszitát, kitisztítod, ha van mit, és visszateszed új tömítésekkel, rézalátétekkel. Aztán feltöltöd a mocit olajjal.(2.5l). és kész.
köszi
slavia919
Hozzászólások: 12091
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #30268 Dátum:
2008 Augusztus 12, 17:41:00 »
Idézetet írta: DLL-962 - 2008 Augusztus 12, 17:36:46
üdv!
az olajcsere folyamatát szeretném megtudni(1.2-es motorról van szó)
köszi
Veszel olajat., és tomítéskészletet a szűrőszita alá, vagy vágsz jóféle anyagból ki. Meleg/ebb motornál leengeded az olajat a leeresztőn. utána leszeded a szűrőszitát, kitisztítod, ha van mit, és visszateszed új tömítésekkel, rézalátétekkel. Aztán feltöltöd a mocit olajjal.(2.5l). és kész.
Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Kristóf
Hozzászólások: 3168
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #30267 Dátum:
2008 Augusztus 12, 17:36:46 »
üdv!
az olajcsere folyamatát szeretném megtudni(1.2-es motorról van szó)
köszi
te_o
Hozzászólások: 4265
Zeitwagen...
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #30266 Dátum:
2008 Augusztus 12, 16:18:24 »
Idézetet írta: GSattila - 2008 Augusztus 12, 16:15:02
Lyuly.
VW Beetle - the original since 1938
Typ117
Hozzászólások: 18492
1969
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #30265 Dátum:
2008 Augusztus 12, 15:52:43 »
Idézetet írta: te_o - 2008 Augusztus 12, 15:47:04
óó tényleg
te_o
Hozzászólások: 4265
Zeitwagen...
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #30264 Dátum:
2008 Augusztus 12, 15:47:04 »
Idézetet írta: Typ117 - 2008 Augusztus 12, 15:04:44
de így akkor ha elveszem a gázt, nem a bowden fogja megállítani a pillangószelepet hanem megint a karbi háza, ahol aztán kiverődik, megszorul.. nem?
azt hittem úgy kell állítani, hogy a zárt állapothoz képest egy hajszálnyival tartsa nyitva alaphelyzetben a bowden (elengedett gáznál)
A bowden nem tarthat semmit (nyúlik, nem pontos, stb.)
Éppen ezért kell, hogy (éppen) elérje a csavar a lépcsős tárcsát alapjáraton (amiről itt írogattuk a kisesszéket).
Éppen ezért a bowdent a teljesen nyitott állapothoz állítjuk, hogy "padlógázon" valóban teljesen nyitott folytószelepet állítson be, de ne erőltessed túl a bowdent.
(Egyébként minden folytószelepes rendszernél van egy (állítható!) szabályozócsavar, pont azért, hogy a pillangószelep ne a torkon ütközzön fel, akár Lada karbit, akár Merci befecskendezőt láttam eddig, meg van egy jó kis régi karbis könyvem is...)
VW Beetle - the original since 1938
Typ117
Hozzászólások: 18492
1969
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #30263 Dátum:
2008 Augusztus 12, 15:04:44 »
Idézetet írta: te_o - 2008 Augusztus 12, 14:51:30
Mindkettő pillangószelep vagy fojtószelep, ahogyan tetszik.
Gázbowdent meg pont úgy kell, hogy valaki nyom neked egy padlógázt, miközben fogod a bowden végét (lassan nyomja!), és a fojtószelepkart csaknem ütközésig húzod kézzel - éppen ne ütközzön fel az erre szolgáló helyen. Na, itt kell összecsavarozni. Utána ellenőrzés, aztán ropi, sör, hátradől.
de így akkor ha elveszem a gázt, nem a bowden fogja megállítani a pillangószelepet hanem megint a karbi háza, ahol aztán kiverődik, megszorul.. nem?
azt hittem úgy kell állítani, hogy a zárt állapothoz képest egy hajszálnyival tartsa nyitva alaphelyzetben a bowden (elengedett gáznál)
te_o
Hozzászólások: 4265
Zeitwagen...
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #30262 Dátum:
2008 Augusztus 12, 14:51:30 »
Idézetet írta: Typ117 - 2008 Augusztus 12, 14:33:13
ha már karbi állítás:
a pillangószelep már oké, de mi a helyzet az alsóval? (az a fojtószelep?) a gázbowden hosszát hogy kell szakszerűen beállítani?
Mindkettő pillangószelep vagy fojtószelep, ahogyan tetszik.
Gázbowdent meg pont úgy kell, hogy valaki nyom neked egy padlógázt, miközben fogod a bowden végét (lassan nyomja!), és a fojtószelepkart csaknem ütközésig húzod kézzel - éppen ne ütközzön fel az erre szolgáló helyen. Na, itt kell összecsavarozni. Utána ellenőrzés, aztán ropi, sör, hátradől.
VW Beetle - the original since 1938
Typ117
Hozzászólások: 18492
1969
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #30261 Dátum:
2008 Augusztus 12, 14:33:13 »
Idézetet írta: te_o - 2008 Augusztus 11, 15:01:49
Szívató állásban is blokkolja - na és? Meleg alapjáraton nem mozog az sehová - jó esetben. Viszont a motor rezgései miatt meglepően hamar kikoptathatja a szívótorkot a neki támaszkodó pillangószelep, aztán onnantól lőttek az egyenletes alapjáratnak. Éppen ezért találták ki - már a hitleri idők után - a németek, hogy KICSIT neki kell támaszkodni - azaz kb. 0,05 -ös hézag beállítása után kell kb. fél fordulatot betekerni - ekkor a pillangószelep még zárt, de nem támaszkodik a toroknak.
ha már karbi állítás:
a pillangószelep már oké, de mi a helyzet az alsóval? (az a fojtószelep?) a gázbowden hosszát hogy kell szakszerűen beállítani?
Protheus
Hozzászólások: 20669
Pődör Gergely
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #30260 Dátum:
2008 Augusztus 12, 11:03:40 »
Idézetet írta: gyiik - 2008 Augusztus 11, 23:40:05
Kösz
(akkor viszont anno valami ott nem volt fasza, mert olyan vákuum keletkezett, hogy a motor teljesen fulladt, a tanksapka meg cuppant mikor levettem)
Hat tessek kitakaritva beuzemelni! :-) Ellenorizd a jol szeleleset, akkor nem lesz gond!
Buzi, aki fékez! :-)))
gyiik
Hozzászólások: 933
borzasztó-Bogár és Citroën
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #30259 Dátum:
2008 Augusztus 11, 23:40:05 »
Idézetet írta: BlackP - 2008 Augusztus 11, 23:36:07
a vékonyabbon szuszog...
Kösz
(akkor viszont anno valami ott nem volt fasza, mert olyan vákuum keletkezett, hogy a motor teljesen fulladt, a tanksapka meg cuppant mikor levettem)
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #30258 Dátum:
2008 Augusztus 11, 23:36:07 »
Idézetet írta: gyiik - 2008 Augusztus 11, 23:32:09
Nekapdfelavizet ugyis léghütéses
nem hagynám szabadon, menne bele egy szelep.
a vékonyabbon szuszog...
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
gyiik
Hozzászólások: 933
borzasztó-Bogár és Citroën
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #30257 Dátum:
2008 Augusztus 11, 23:32:09 »
Idézetet írta: BlackP - 2008 Augusztus 11, 23:23:09
Nekapdfelavizet ugyis léghütéses
nem hagynám szabadon, menne bele egy szelep.
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #30256 Dátum:
2008 Augusztus 11, 23:23:09 »
Idézetet írta: gyiik - 2008 Augusztus 11, 23:20:43
Vagy egyszerüen lukasszam ki?
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
gyiik
Hozzászólások: 933
borzasztó-Bogár és Citroën
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #30255 Dátum:
2008 Augusztus 11, 23:20:43 »
muszáj beirnom végre szmbztem uj tankot festettem alapozóval
meg kimostam, probáltam nem folyik-e.
Ezen meg nincs bal oldalt szellözö, akkor hol megy bele a levegö? vagy betöltö nyilásnál a vékonyabb csö szolgál arra? Vagy egyszerüen lukasszam ki?
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #30254 Dátum:
2008 Augusztus 11, 22:53:22 »
Idézetet írta: Micka - 2008 Augusztus 11, 22:34:38
és ez hány sokezerbe fáj majd megint?
kezd lassan komolyan elegem lenni, egy jóízű 50 km sem tudtam még eddig menni hogy ne legyen vmi gikszer
no para ha én kurtam el az természsetesn gariba megcsinálom!
de ezt irtam!(de sajnos amikor elmentél ,meg mentük vele nem volt ilyen gond ezért is bizom magamba)
ha bak gond
4-5e/hátsó
3-4e/elsö
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #30253 Dátum:
2008 Augusztus 11, 22:43:46 »
Idézetet írta: Micka - 2008 Augusztus 11, 22:37:06
a vasald meg az 'koptassam hátha jó lesz'-t jelent?
használd
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Micka
Hozzászólások: 2264
1971, 1300 , GZL-700
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #30252 Dátum:
2008 Augusztus 11, 22:37:06 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Augusztus 11, 19:03:14
Mielőtt nekiállsz, hogy kiveszed a motort jól "vasald meg", lehet, hogy javul, ha meg nem, akkor úgyis kiszereléshez készültél.
-
a vasald meg az 'koptassam hátha jó lesz'-t jelent?
Micka
Hozzászólások: 2264
1971, 1300 , GZL-700
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #30251 Dátum:
2008 Augusztus 11, 22:34:38 »
Idézetet írta: Maresz - 2008 Augusztus 11, 19:01:48
lehet váltóbak kinyuvadt!("hogy erös motor"),mert aikor beraktunk akkor "vaj volt"
és ez hány sokezerbe fáj majd megint?
kezd lassan komolyan elegem lenni, egy jóízű 50 km sem tudtam még eddig menni hogy ne legyen vmi gikszer
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #30250 Dátum:
2008 Augusztus 11, 20:59:59 »
Idézetet írta: GeRGelu: - 2008 Augusztus 11, 20:20:43
Ha jol emlekszem 3 borda rovid, 4 felhosszu, 5 hosszu. Legalabbis busznal igy van.
busznál 3-5-7
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #30249 Dátum:
2008 Augusztus 11, 20:30:14 »
Idézek magamtól: "Csatlakozó lehúzása, a kapcsoló jó." Valami kóbor áram megtalálta a vezetéket. Föllazítottam a kábelkötegeket, most jó. Nem tudom pontosan hol a hiba, még meg kell találnom a pontos okot.
Idézetet írta: Typ117 - 2008 Augusztus 11, 20:25:23
húú. ez aztán a pech. és mi volt a baja a golf gyújtáskapcsolónak? valami zárlat?
Typ117
Hozzászólások: 18492
1969
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #30248 Dátum:
2008 Augusztus 11, 20:25:23 »
Idézetet írta: GSattila - 2008 Augusztus 11, 20:21:16
A hiba: volt egy kuplungszerkezetem, ami kicsit tágult kifelé, és megnyuvasztott másfél önindítót. Köszörülgetés után csere egy Sachs-ra. Két-három indítózás és kuplungozás után ismét előjön a jelenség - nem ugrik vissza a bendix indítózás után, beszorul, az indítómotor forg tovább. Szarakodások sorozata, megoldást nem találok. Az autó tűz általi megsemmisítése előtt még egy gondolatkör: az elektromos rendszer ellenőrzése. Hátha a bontott Golf gyújtáskapcsoló nem veszi el az áramot? Csatlakozó lehúzása, a kapcsoló jó. Kivezetek egy kábelt a bendix sarujáról minden OK, míg a motor el nem indul, akkor a töltésjelző lámpa elalvásával szinkronban megjelenik a 12 V. Anyád, az önindító tovább forog. Piros/fehér vezeték le, tyúkbél egy biztosítékról, kézzel adom az áramot: remekül indul, az áramkört megszakítva a bendix kiugrik, az indítómotor leáll.
Tanulság: két hiba együtt sosem élmény, pláne ha azonos következményekkel járó, de gyökeresen más eredetű bajról van szó.
Szóval szipákoltam rendesen.
húú. ez aztán a pech. és mi volt a baja a golf gyújtáskapcsolónak? valami zárlat?
Mamut
Hozzászólások: 863
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #30247 Dátum:
2008 Augusztus 11, 20:23:44 »
Idézetet írta: GeRGelu: - 2008 Augusztus 11, 20:20:43
Ha jol emlekszem 3 borda rovid, 4 felhosszu, 5 hosszu. Legalabbis busznal igy van.
Köszönöm, én is buszra gondoltam, csak nem jól fogalmaztam meg.
A Biblia arra tanít, hogy szeresd felebarátodat. A Káma Szutra pedig megmagyarázza, hogyan...
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #30246 Dátum:
2008 Augusztus 11, 20:21:16 »
A hiba: volt egy kuplungszerkezetem, ami kicsit tágult kifelé, és megnyuvasztott másfél önindítót. Köszörülgetés után csere egy Sachs-ra. Két-három indítózás és kuplungozás után ismét előjön a jelenség - nem ugrik vissza a bendix indítózás után, beszorul, az indítómotor forg tovább. Szarakodások sorozata, megoldást nem találok. Az autó tűz általi megsemmisítése előtt még egy gondolatkör: az elektromos rendszer ellenőrzése. Hátha a bontott Golf gyújtáskapcsoló nem veszi el az áramot? Csatlakozó lehúzása, a kapcsoló jó. Kivezetek egy kábelt a bendix sarujáról minden OK, míg a motor el nem indul, akkor a töltésjelző lámpa elalvásával szinkronban megjelenik a 12 V. Anyád, az önindító tovább forog. Piros/fehér vezeték le, tyúkbél egy biztosítékról, kézzel adom az áramot: remekül indul, az áramkört megszakítva a bendix kiugrik, az indítómotor leáll.
Tanulság: két hiba együtt sosem élmény, pláne ha azonos következményekkel járó, de gyökeresen más eredetű bajról van szó.
Szóval szipákoltam rendesen.
GeRGelu:
Hozzászólások: 1019
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #30245 Dátum:
2008 Augusztus 11, 20:20:43 »
Idézetet írta: Mamut - 2008 Augusztus 11, 20:17:09
Volt szó a typ4-es váltó bordáinak számáról, azok jelentéséről. Az 5 borda mit jelent?
Ha jol emlekszem 3 borda rovid, 4 felhosszu, 5 hosszu. Legalabbis busznal igy van.
Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Mamut
Hozzászólások: 863
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #30244 Dátum:
2008 Augusztus 11, 20:17:09 »
Volt szó a typ4-es váltó bordáinak számáról, azok jelentéséről. Az 5 borda mit jelent?
A Biblia arra tanít, hogy szeresd felebarátodat. A Káma Szutra pedig megmagyarázza, hogyan...
GeRGelu:
Hozzászólások: 1019
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #30243 Dátum:
2008 Augusztus 11, 20:07:07 »
Idézetet írta: xoyox - 2008 Augusztus 11, 14:42:31
VETO:
A gyar mernökei nem abbol indultak ki, hogy kikopik-e a haz vagy sem, hanem abbol, hogy a lepcsös alakzatra nem szabad a finom-menetes csavarkanak felülni, --hiszen ezzel blokkolhatna-- a pillangoszelep mozgasat . Ugyebar
azt sem szabad elfelejteni, hogy a Stanzwerkzeug-- a pres-szerszam- nak is van ilyen hatalmas mennyiseg utan egy bizonyos kopasa, tehat a lepcsök a forgasponttol mert tavolsaga sem ugyanaz mar , egy 10,000-es kipreselt darabszam utan, mint amit megterveztek . . . es különbözöek lehetnek a tavolsagok a lepcsöfokocskak között( a forgasponttol merten )
ugyebar
Többek között ezert is all az az elkepzeles, hogy
inkabb
a kopasokat beleszamitva,
legyen egy Szepesi fele paraszthajszalnyi res = / ca. 0,05 mm / a lepcsö fokai közöttes , hogy sehol ne feküdjön fel a csavarocska .
. .
Olvastam mindezt valamelyik Nemet Birodalmi Harci Hirharangban,
es tovabbitottam a fingot füreszelök csapatanak
Nem mindenki fingot fureszel. Van aki szerszamot (stancolot is tobbek kozott) gyart.
A csavarnak meg a bemelegedett allapotot leszamitva illik felfekudnie a lepcsofokokon. Kulonben mi tartana el egy Szepesi fele (birodalmi?) paraszthajszalnyi resnyire a rugo elleneben?
Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
1303LS
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #30242 Dátum:
2008 Augusztus 11, 19:21:32 »
Idézetet írta: Micka - 2008 Augusztus 11, 17:46:17
Dugóban szenvedés és rázkódás
Ötleteket kérnék, meg tapasztalatokat hogy mi lehet a baja!
(nagyon örülnék ha végre már működésileg legalább jó lenne a vas
)
Sok lehetséges dolgot leírtak már.
Lehet az még a kuplung tárcsa közepének a lógása miatt is. Sugárirányú elmozdulásra gondolok.
Ha most lett felújítva akkor annyira nem valószínű, mert csak megnézték, de érdemes szétszedéskor megnézni.
Sajnos az én tárcsám is ilyen, de csak egy picit és beraktam annak idején, mert nagyon jó vastag szinte újszerű volt és LUK gondoltam belefér (hát nem). Nekem néha egyáltalán nem csinálja, néha azért érezni.
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #30241 Dátum:
2008 Augusztus 11, 19:06:32 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Augusztus 11, 19:03:14
Ez a kuplung lesz, először azt nézd meg, hogy a váltó mellett/felett a kuplungbowdennek megvan-e az íve. Itt 25-45 mm belógás kell, aztán ellenőrizni kell a kuplungpedál holtjátékot is.
Ha ezek rendben vannak akkor sajnos többet kívülről nem lehet tenni, innen jönnek ezek:
- koszos nyomólap
- koszos, megégett betét
- nyelestengely ricnijén szoruló betét
- egyenetlenül nyomó nyomólap (rugókkal van valami)
- lendkereket fogó csavar belsejében megkotlott a tűgörgő
- motortartó (tulképpen váltótartó) bakok lazák vagy feszülnek, de lehet, hogy szétmentek
Mielőtt nekiállsz, hogy kiveszed a motort jól "vasald meg", lehet, hogy javul, ha meg nem, akkor úgyis kiszereléshez készültél.
Ha kint a tárcsa, akkor a lendkereket és a tárcsát is alaposan vizsgáld meg, esetleg 200-as papírral húzd át.
-
én raktam n be ezekkel nincs gond!
váltóbak egyedüli gyanum, meg vasalást javasoltam én is!
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #30240 Dátum:
2008 Augusztus 11, 19:03:14 »
Idézetet írta: Micka - 2008 Augusztus 11, 17:46:17
Probléma már megint.
Be lett rakva ratro 1.2 es mocija, megy szépen nincs baja,CSAK ráz a kocsi 1 esben induláskor és 2 esben is mikor váltok.
2esnél már üvegek zörögnek, elég para. Toltás rémálom. A kuplungpedál bizonyos állásánál csinálja csak, mikor már majdnem fent van teljesen.(A kuplungom fent fog nagyon)
A régi motoromból a kuplung kinyomószerkezete meg a tárcsa át lett rakva, mert azokat 2 hónapja újítottam. A kuplungszerkezet, a kinyomócsapágy , a kinyomó villa rugója új, meg a bowden is, a tárcsa fel lett újítva. A régi motorban ezzel a kuplungal ugy tudtm váltani mint a kisangyal, semmi rezgés, vagy hang. Most meg már menni is félek.
Ha duplán kuplungolok 1 ből 2 őbe akkor csak egy kisnyikkanás van , szinte jó. Vagy ha az egyest jól meghuzatom, várok hogy sokat essen a fordulat és rakom a 2 est akkor is majdnem jó. Ha rendesen akarnék váltani akkor ráz. Dugóban szenvedés és rázkódás
Ötleteket kérnék, meg tapasztalatokat hogy mi lehet a baja!
(nagyon örülnék ha végre már működésileg legalább jó lenne a vas
)
Ez a kuplung lesz, először azt nézd meg, hogy a váltó mellett/felett a kuplungbowdennek megvan-e az íve. Itt 25-45 mm belógás kell, aztán ellenőrizni kell a kuplungpedál holtjátékot is.
Ha ezek rendben vannak akkor sajnos többet kívülről nem lehet tenni, innen jönnek ezek:
- koszos nyomólap
- koszos, megégett betét
- nyelestengely ricnijén szoruló betét
- egyenetlenül nyomó nyomólap (rugókkal van valami)
- lendkereket fogó csavar belsejében megkotlott a tűgörgő
- motortartó (tulképpen váltótartó) bakok lazák vagy feszülnek, de lehet, hogy szétmentek
Mielőtt nekiállsz, hogy kiveszed a motort jól "vasald meg", lehet, hogy javul, ha meg nem, akkor úgyis kiszereléshez készültél.
Ha kint a tárcsa, akkor a lendkereket és a tárcsát is alaposan vizsgáld meg, esetleg 200-as papírral húzd át.
-
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #30239 Dátum:
2008 Augusztus 11, 19:01:48 »
Idézetet írta: Micka - 2008 Augusztus 11, 17:46:17
Probléma már megint.
Be lett rakva ratro 1.2 es mocija, megy szépen nincs baja,CSAK ráz a kocsi 1 esben induláskor és 2 esben is mikor váltok.
2esnél már üvegek zörögnek, elég para. Toltás rémálom. A kuplungpedál bizonyos állásánál csinálja csak, mikor már majdnem fent van teljesen.(A kuplungom fent fog nagyon)
A régi motoromból a kuplung kinyomószerkezete meg a tárcsa át lett rakva, mert azokat 2 hónapja újítottam. A kuplungszerkezet, a kinyomócsapágy , a kinyomó villa rugója új, meg a bowden is, a tárcsa fel lett újítva. A régi motorban ezzel a kuplungal ugy tudtm váltani mint a kisangyal, semmi rezgés, vagy hang. Most meg már menni is félek.
Ha duplán kuplungolok 1 ből 2 őbe akkor csak egy kisnyikkanás van , szinte jó. Vagy ha az egyest jól meghuzatom, várok hogy sokat essen a fordulat és rakom a 2 est akkor is majdnem jó. Ha rendesen akarnék váltani akkor ráz. Dugóban szenvedés és rázkódás
Ötleteket kérnék, meg tapasztalatokat hogy mi lehet a baja!
(nagyon örülnék ha végre már működésileg legalább jó lenne a vas
)
lehet váltóbak kinyuvadt!("hogy erös motor"),mert aikor beraktunk akkor "vaj volt"
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Micka
Hozzászólások: 2264
1971, 1300 , GZL-700
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #30238 Dátum:
2008 Augusztus 11, 17:46:17 »
Probléma már megint.
Be lett rakva ratro 1.2 es mocija, megy szépen nincs baja,CSAK ráz a kocsi 1 esben induláskor és 2 esben is mikor váltok.
2esnél már üvegek zörögnek, elég para. Toltás rémálom. A kuplungpedál bizonyos állásánál csinálja csak, mikor már majdnem fent van teljesen.(A kuplungom fent fog nagyon)
A régi motoromból a kuplung kinyomószerkezete meg a tárcsa át lett rakva, mert azokat 2 hónapja újítottam. A kuplungszerkezet, a kinyomócsapágy , a kinyomó villa rugója új, meg a bowden is, a tárcsa fel lett újítva. A régi motorban ezzel a kuplungal ugy tudtm váltani mint a kisangyal, semmi rezgés, vagy hang. Most meg már menni is félek.
Ha duplán kuplungolok 1 ből 2 őbe akkor csak egy kisnyikkanás van , szinte jó. Vagy ha az egyest jól meghuzatom, várok hogy sokat essen a fordulat és rakom a 2 est akkor is majdnem jó. Ha rendesen akarnék váltani akkor ráz. Dugóban szenvedés és rázkódás
Ötleteket kérnék, meg tapasztalatokat hogy mi lehet a baja!
(nagyon örülnék ha végre már működésileg legalább jó lenne a vas
)
«
Utoljára szerkesztve: 2008 Augusztus 11, 17:50:22 írta Micka
»
Zoli
Hozzászólások: 8690
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #30237 Dátum:
2008 Augusztus 11, 15:20:04 »
Idézetet írta: te_o - 2008 Augusztus 11, 15:01:49
miatt meglepően hamar kikoptathatja a szívótorkot a neki támaszkodó pillangószelep,
És ez gondolom a fojtószelep-tengely perselyeire is igaz...
http://hapsi96.blogspot.hu/
te_o
Hozzászólások: 4265
Zeitwagen...
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #30236 Dátum:
2008 Augusztus 11, 15:01:49 »
Idézetet írta: xoyox - 2008 Augusztus 11, 14:42:31
Szívató állásban is blokkolja - na és? Meleg alapjáraton nem mozog az sehová - jó esetben. Viszont a motor rezgései miatt meglepően hamar kikoptathatja a szívótorkot a neki támaszkodó pillangószelep, aztán onnantól lőttek az egyenletes alapjáratnak. Éppen ezért találták ki - már a hitleri idők után - a németek, hogy KICSIT neki kell támaszkodni - azaz kb. 0,05 -ös hézag beállítása után kell kb. fél fordulatot betekerni - ekkor a pillangószelep még zárt, de nem támaszkodik a toroknak.
VW Beetle - the original since 1938
Oldalak:
1
...
1254
1255
1256
1257
1258
[
1259
]
1260
1261
1262
1263
1264
...
2015
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...