www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 20, 22:18:21

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1254 1255 1256 1257 1258 [1259] 1260 1261 1262 1263 1264 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13217438 alkalommal)
Nem elérhető drflexes
Hozzászólások: 4531


« Hozzászólás #30275 Dátum: 2008 Augusztus 13, 21:17:54 »

nem állja  Cry én adtam kölcsön hogy el tudjon jönni segiteni nekem kurultajra.
na bzmeg meg ez is Sad

új számom van:20 592 5434
Nem elérhető zoka
Hozzászólások: 1652


« Hozzászólás #30274 Dátum: 2008 Augusztus 13, 21:16:15 »

nem állja  Cry én adtam kölcsön hogy el tudjon jönni segiteni nekem kurultajra.

06208005898
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #30273 Dátum: 2008 Augusztus 13, 20:53:55 »

Először verekedni kéne....Aztán jöhetnek a nehézfegyverek. A költségeket állják?
Hat gondolom ha kolcsonkerte akkor allja... 


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #30272 Dátum: 2008 Augusztus 13, 20:40:02 »

kölcsönadtam a bogaram.- persze közelebbi ismeretséget kötöttek 1 szalagkorláttal...első futómű kuka ezt kicseréltem. a hátsó torzió kb 2cm hátrébb csúszott érdemes lehet ezt javitani????
Először verekedni kéne....Aztán jöhetnek a nehézfegyverek. A költségeket állják?

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető zoka
Hozzászólások: 1652


« Hozzászólás #30271 Dátum: 2008 Augusztus 13, 20:37:59 »

kölcsönadtam a bogaram.- persze közelebbi ismeretséget kötöttek 1 szalagkorláttal...első futómű kuka ezt kicseréltem. a hátsó torzió kb 2cm hátrébb csúszott érdemes lehet ezt javitani????

06208005898
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #30270 Dátum: 2008 Augusztus 13, 20:20:38 »

E85-el valakinek van tapasztalata? én átfdúvókáztam a karbit, meg kicsit lőttem a gyujtáson, azóta gyak. ugyanúgy metgy bioetanollal mint benyával. kb 1500 kb óta nem kapott rendes benyát, csak e85-t eddig úgynézki teljesen jó. Roll Eyes

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető Kristóf
Hozzászólások: 3168


« Hozzászólás #30269 Dátum: 2008 Augusztus 12, 17:42:09 »

Veszel olajat., és tomítéskészletet a szűrőszita alá, vagy vágsz jóféle anyagból ki. Meleg/ebb motornál leengeded az olajat a leeresztőn. utána leszeded a szűrőszitát, kitisztítod, ha van mit, és visszateszed új tömítésekkel, rézalátétekkel. Aztán feltöltöd a mocit olajjal.(2.5l). és kész.
köszi
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #30268 Dátum: 2008 Augusztus 12, 17:41:00 »

üdv!
az olajcsere folyamatát szeretném megtudni(1.2-es motorról van szó)
köszi
Veszel olajat., és tomítéskészletet a szűrőszita alá, vagy vágsz jóféle anyagból ki. Meleg/ebb motornál leengeded az olajat a leeresztőn. utána leszeded a szűrőszitát, kitisztítod, ha van mit, és visszateszed új tömítésekkel, rézalátétekkel. Aztán feltöltöd a mocit olajjal.(2.5l). és kész.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető Kristóf
Hozzászólások: 3168


« Hozzászólás #30267 Dátum: 2008 Augusztus 12, 17:36:46 »

üdv!
az olajcsere folyamatát szeretném megtudni(1.2-es motorról van szó)
köszi
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #30266 Dátum: 2008 Augusztus 12, 16:18:24 »

Lyuly.  Smiley



VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #30265 Dátum: 2008 Augusztus 12, 15:52:43 »


óó tényleg  Embarrassed
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #30264 Dátum: 2008 Augusztus 12, 15:47:04 »

de így akkor ha elveszem a gázt, nem a bowden fogja megállítani a pillangószelepet hanem megint a karbi háza, ahol aztán kiverődik, megszorul.. nem?

azt hittem úgy kell állítani, hogy a zárt állapothoz képest egy hajszálnyival tartsa nyitva alaphelyzetben a bowden (elengedett gáznál)

A bowden nem tarthat semmit (nyúlik, nem pontos, stb.)
Éppen ezért kell, hogy (éppen) elérje a csavar a lépcsős tárcsát alapjáraton (amiről itt írogattuk a kisesszéket).
Éppen ezért a bowdent a teljesen nyitott állapothoz állítjuk, hogy "padlógázon" valóban teljesen nyitott folytószelepet állítson be, de ne erőltessed túl a bowdent.

(Egyébként minden folytószelepes rendszernél van egy (állítható!) szabályozócsavar, pont azért, hogy a pillangószelep ne a torkon ütközzön fel, akár Lada karbit, akár Merci befecskendezőt láttam eddig, meg van egy jó kis régi karbis könyvem is...)

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #30263 Dátum: 2008 Augusztus 12, 15:04:44 »

Mindkettő pillangószelep vagy fojtószelep, ahogyan tetszik.
Gázbowdent meg pont úgy kell, hogy valaki nyom neked egy padlógázt, miközben fogod a bowden végét (lassan nyomja!), és a fojtószelepkart csaknem ütközésig húzod kézzel - éppen ne ütközzön fel az erre szolgáló helyen. Na, itt kell összecsavarozni. Utána ellenőrzés, aztán ropi, sör, hátradől.
de így akkor ha elveszem a gázt, nem a bowden fogja megállítani a pillangószelepet hanem megint a karbi háza, ahol aztán kiverődik, megszorul.. nem?

azt hittem úgy kell állítani, hogy a zárt állapothoz képest egy hajszálnyival tartsa nyitva alaphelyzetben a bowden (elengedett gáznál)
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #30262 Dátum: 2008 Augusztus 12, 14:51:30 »

ha már karbi állítás:
a pillangószelep már oké, de mi a helyzet az alsóval? (az a fojtószelep?) a gázbowden hosszát hogy kell szakszerűen beállítani?

Mindkettő pillangószelep vagy fojtószelep, ahogyan tetszik.
Gázbowdent meg pont úgy kell, hogy valaki nyom neked egy padlógázt, miközben fogod a bowden végét (lassan nyomja!), és a fojtószelepkart csaknem ütközésig húzod kézzel - éppen ne ütközzön fel az erre szolgáló helyen. Na, itt kell összecsavarozni. Utána ellenőrzés, aztán ropi, sör, hátradől.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #30261 Dátum: 2008 Augusztus 12, 14:33:13 »

Szívató állásban is blokkolja - na és? Meleg alapjáraton nem mozog az sehová - jó esetben. Viszont a motor rezgései miatt meglepően hamar kikoptathatja a szívótorkot a neki támaszkodó pillangószelep, aztán onnantól lőttek az egyenletes alapjáratnak. Éppen ezért találták ki - már a hitleri idők után - a németek, hogy KICSIT neki kell támaszkodni - azaz kb. 0,05 -ös hézag beállítása után kell kb. fél fordulatot betekerni - ekkor a pillangószelep még zárt, de nem támaszkodik a toroknak.
ha már karbi állítás:
a pillangószelep már oké, de mi a helyzet az alsóval? (az a fojtószelep?) a gázbowden hosszát hogy kell szakszerűen beállítani?
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #30260 Dátum: 2008 Augusztus 12, 11:03:40 »

Kösz Roll Eyes (akkor viszont anno valami ott nem volt fasza, mert olyan vákuum keletkezett, hogy a motor teljesen fulladt, a tanksapka meg cuppant mikor levettem)
Hat tessek kitakaritva beuzemelni! :-) Ellenorizd a jol szeleleset, akkor nem lesz gond!


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető gyiik
Hozzászólások: 933


borzasztó-Bogár és Citroën

« Hozzászólás #30259 Dátum: 2008 Augusztus 11, 23:40:05 »

a vékonyabbon szuszog...
Kösz Roll Eyes (akkor viszont anno valami ott nem volt fasza, mert olyan vákuum keletkezett, hogy a motor teljesen fulladt, a tanksapka meg cuppant mikor levettem)
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #30258 Dátum: 2008 Augusztus 11, 23:36:07 »

Nekapdfelavizet ugyis léghütéses Grin nem hagynám szabadon, menne bele egy szelep.
a vékonyabbon szuszog...

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető gyiik
Hozzászólások: 933


borzasztó-Bogár és Citroën

« Hozzászólás #30257 Dátum: 2008 Augusztus 11, 23:32:09 »

Nekapdfelavizet ugyis léghütéses Grin nem hagynám szabadon, menne bele egy szelep.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #30256 Dátum: 2008 Augusztus 11, 23:23:09 »

Vagy egyszerüen lukasszam ki? Cheesy

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető gyiik
Hozzászólások: 933


borzasztó-Bogár és Citroën

« Hozzászólás #30255 Dátum: 2008 Augusztus 11, 23:20:43 »

muszáj beirnom végre szmbztem uj tankot festettem alapozóval Cool meg kimostam, probáltam nem folyik-e.

Ezen meg nincs bal oldalt szellözö, akkor hol megy bele a levegö? vagy betöltö nyilásnál a vékonyabb csö szolgál arra? Vagy egyszerüen lukasszam ki? Cheesy
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #30254 Dátum: 2008 Augusztus 11, 22:53:22 »

és ez hány sokezerbe fáj majd megint?
kezd lassan komolyan elegem lenni, egy jóízű 50 km sem tudtam még eddig menni hogy ne legyen vmi gikszer

no para ha én kurtam el az természsetesn gariba megcsinálom! Wink
de ezt irtam!(de sajnos amikor elmentél ,meg mentük vele nem volt ilyen gond ezért is bizom magamba)


ha bak gond
 4-5e/hátsó
3-4e/elsö

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #30253 Dátum: 2008 Augusztus 11, 22:43:46 »

a vasald meg az 'koptassam hátha jó lesz'-t jelent?
használd

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Micka
Hozzászólások: 2264


1971, 1300 , GZL-700

« Hozzászólás #30252 Dátum: 2008 Augusztus 11, 22:37:06 »

Mielőtt nekiállsz, hogy kiveszed a motort jól "vasald meg", lehet, hogy javul, ha meg nem, akkor úgyis kiszereléshez készültél.  Wink
-

a vasald meg az 'koptassam hátha jó lesz'-t jelent?
Nem elérhető Micka
Hozzászólások: 2264


1971, 1300 , GZL-700

« Hozzászólás #30251 Dátum: 2008 Augusztus 11, 22:34:38 »

lehet váltóbak kinyuvadt!("hogy erös motor"),mert aikor beraktunk akkor "vaj volt"

és ez hány sokezerbe fáj majd megint?
kezd lassan komolyan elegem lenni, egy jóízű 50 km sem tudtam még eddig menni hogy ne legyen vmi gikszer
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #30250 Dátum: 2008 Augusztus 11, 20:59:59 »

Ha jol emlekszem 3 borda rovid, 4 felhosszu, 5 hosszu. Legalabbis busznal igy van.
busznál 3-5-7

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #30249 Dátum: 2008 Augusztus 11, 20:30:14 »

Idézek magamtól: "Csatlakozó lehúzása, a kapcsoló jó." Valami kóbor áram megtalálta a vezetéket. Föllazítottam a kábelkötegeket, most jó. Nem tudom pontosan hol a hiba, még meg kell találnom a pontos okot.

húú. ez aztán a pech. és mi volt a baja a golf gyújtáskapcsolónak? valami zárlat?
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #30248 Dátum: 2008 Augusztus 11, 20:25:23 »

A hiba: volt egy kuplungszerkezetem, ami kicsit tágult kifelé, és megnyuvasztott másfél önindítót. Köszörülgetés után csere egy Sachs-ra. Két-három indítózás és kuplungozás után ismét előjön a jelenség - nem ugrik vissza a bendix indítózás után, beszorul, az indítómotor forg tovább. Szarakodások sorozata, megoldást nem találok. Az autó tűz általi megsemmisítése előtt még egy gondolatkör: az elektromos rendszer ellenőrzése. Hátha a bontott Golf gyújtáskapcsoló nem veszi el az áramot? Csatlakozó lehúzása, a kapcsoló jó. Kivezetek egy kábelt a bendix sarujáról minden OK, míg a motor el nem indul, akkor a töltésjelző lámpa elalvásával szinkronban megjelenik a 12 V. Anyád, az önindító tovább forog. Piros/fehér vezeték le, tyúkbél egy biztosítékról, kézzel adom az áramot: remekül indul, az áramkört megszakítva a bendix kiugrik, az indítómotor leáll.
Tanulság: két hiba együtt sosem élmény, pláne ha azonos következményekkel járó, de gyökeresen más eredetű bajról van szó.

Szóval szipákoltam rendesen.
húú. ez aztán a pech. és mi volt a baja a golf gyújtáskapcsolónak? valami zárlat?
Nem elérhető Mamut
Hozzászólások: 863


« Hozzászólás #30247 Dátum: 2008 Augusztus 11, 20:23:44 »

Ha jol emlekszem 3 borda rovid, 4 felhosszu, 5 hosszu. Legalabbis busznal igy van.
Köszönöm, én is buszra gondoltam, csak nem jól fogalmaztam meg. 

A Biblia arra tanít, hogy szeresd felebarátodat. A Káma Szutra pedig megmagyarázza, hogyan...
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #30246 Dátum: 2008 Augusztus 11, 20:21:16 »

A hiba: volt egy kuplungszerkezetem, ami kicsit tágult kifelé, és megnyuvasztott másfél önindítót. Köszörülgetés után csere egy Sachs-ra. Két-három indítózás és kuplungozás után ismét előjön a jelenség - nem ugrik vissza a bendix indítózás után, beszorul, az indítómotor forg tovább. Szarakodások sorozata, megoldást nem találok. Az autó tűz általi megsemmisítése előtt még egy gondolatkör: az elektromos rendszer ellenőrzése. Hátha a bontott Golf gyújtáskapcsoló nem veszi el az áramot? Csatlakozó lehúzása, a kapcsoló jó. Kivezetek egy kábelt a bendix sarujáról minden OK, míg a motor el nem indul, akkor a töltésjelző lámpa elalvásával szinkronban megjelenik a 12 V. Anyád, az önindító tovább forog. Piros/fehér vezeték le, tyúkbél egy biztosítékról, kézzel adom az áramot: remekül indul, az áramkört megszakítva a bendix kiugrik, az indítómotor leáll.
Tanulság: két hiba együtt sosem élmény, pláne ha azonos következményekkel járó, de gyökeresen más eredetű bajról van szó.

Szóval szipákoltam rendesen.
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #30245 Dátum: 2008 Augusztus 11, 20:20:43 »

Volt szó a typ4-es váltó bordáinak számáról, azok jelentéséről. Az 5 borda mit jelent?
Ha jol emlekszem 3 borda rovid, 4 felhosszu, 5 hosszu. Legalabbis busznal igy van.

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető Mamut
Hozzászólások: 863


« Hozzászólás #30244 Dátum: 2008 Augusztus 11, 20:17:09 »

Volt szó a typ4-es váltó bordáinak számáról, azok jelentéséről. Az 5 borda mit jelent?

A Biblia arra tanít, hogy szeresd felebarátodat. A Káma Szutra pedig megmagyarázza, hogyan...
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #30243 Dátum: 2008 Augusztus 11, 20:07:07 »

VETO:

A gyar mernökei nem abbol indultak ki, hogy kikopik-e a haz  vagy sem, hanem abbol, hogy a lepcsös alakzatra nem szabad a finom-menetes  csavarkanak felülni, --hiszen ezzel blokkolhatna-- a pillangoszelep mozgasat . Ugyebar
azt sem szabad elfelejteni, hogy a Stanzwerkzeug-- a pres-szerszam- nak is van ilyen hatalmas mennyiseg utan egy bizonyos kopasa, tehat a lepcsök a forgasponttol mert tavolsaga sem ugyanaz mar , egy 10,000-es kipreselt darabszam utan, mint amit megterveztek . . . es különbözöek lehetnek a tavolsagok a lepcsöfokocskak között( a forgasponttol merten )
ugyebar
Többek között ezert is all az az elkepzeles, hogy inkabb a kopasokat beleszamitva, legyen egy Szepesi fele paraszthajszalnyi res = / ca. 0,05 mm / a lepcsö fokai közöttes , hogy sehol ne feküdjön fel a csavarocska  . . .

Olvastam mindezt valamelyik Nemet Birodalmi Harci  Hirharangban, es tovabbitottam a fingot füreszelök csapatanak Smiley

Nem mindenki fingot fureszel. Van aki szerszamot (stancolot is tobbek kozott) gyart.
A csavarnak meg a bemelegedett allapotot leszamitva illik felfekudnie a lepcsofokokon. Kulonben mi tartana el egy Szepesi fele (birodalmi?) paraszthajszalnyi resnyire a rugo elleneben?

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
1303LS
« Hozzászólás #30242 Dátum: 2008 Augusztus 11, 19:21:32 »

Dugóban szenvedés és rázkódás Undecided
Ötleteket kérnék, meg tapasztalatokat hogy mi lehet a baja!
(nagyon örülnék ha végre már működésileg legalább jó lenne a vas  Cry )
Sok lehetséges dolgot leírtak már.
Lehet az még a kuplung tárcsa közepének a lógása miatt is. Sugárirányú elmozdulásra gondolok.
Ha most lett felújítva akkor annyira nem valószínű, mert csak megnézték, de érdemes szétszedéskor megnézni.
Sajnos az én tárcsám is ilyen, de csak egy picit és beraktam annak idején, mert nagyon jó vastag szinte újszerű volt és LUK gondoltam belefér (hát nem). Nekem néha egyáltalán nem csinálja, néha azért érezni.
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #30241 Dátum: 2008 Augusztus 11, 19:06:32 »

Ez a kuplung lesz, először azt nézd meg, hogy a váltó mellett/felett a kuplungbowdennek megvan-e az íve. Itt 25-45 mm belógás kell, aztán ellenőrizni kell a kuplungpedál holtjátékot is.
Ha ezek rendben vannak akkor sajnos többet kívülről nem lehet tenni, innen jönnek ezek:
- koszos nyomólap
- koszos, megégett betét
- nyelestengely ricnijén szoruló betét
- egyenetlenül nyomó nyomólap (rugókkal van valami)
- lendkereket fogó csavar belsejében megkotlott a tűgörgő
- motortartó (tulképpen váltótartó) bakok lazák vagy feszülnek, de lehet, hogy szétmentek

Mielőtt nekiállsz, hogy kiveszed a motort jól "vasald meg", lehet, hogy javul, ha meg nem, akkor úgyis kiszereléshez készültél.  Wink

Ha kint a tárcsa, akkor a lendkereket és a tárcsát is alaposan vizsgáld meg, esetleg 200-as papírral húzd át.

-
én raktam n be ezekkel nincs gond! Grin
váltóbak egyedüli gyanum,  meg vasalást javasoltam én is! Smiley

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #30240 Dátum: 2008 Augusztus 11, 19:03:14 »

Probléma már megint. Sad
Be lett rakva ratro 1.2 es mocija, megy szépen nincs baja,CSAK ráz a kocsi 1 esben induláskor és 2 esben is mikor váltok.
2esnél már üvegek zörögnek, elég para. Toltás rémálom. A kuplungpedál bizonyos állásánál csinálja csak, mikor már majdnem fent van teljesen.(A kuplungom fent fog nagyon)
A régi motoromból a kuplung kinyomószerkezete meg a tárcsa át lett rakva, mert azokat 2 hónapja újítottam. A kuplungszerkezet, a kinyomócsapágy , a kinyomó villa rugója új, meg a bowden is, a tárcsa fel lett újítva. A régi motorban ezzel a kuplungal ugy tudtm váltani mint a kisangyal, semmi rezgés, vagy hang. Most meg már menni is félek.
Ha duplán kuplungolok 1 ből 2 őbe akkor csak egy kisnyikkanás van , szinte jó. Vagy ha az egyest jól meghuzatom,  várok hogy sokat essen a fordulat és rakom a 2 est akkor is majdnem jó. Ha rendesen akarnék váltani akkor ráz. Dugóban szenvedés és rázkódás Undecided
Ötleteket kérnék, meg tapasztalatokat hogy mi lehet a baja!
(nagyon örülnék ha végre már működésileg legalább jó lenne a vas  Cry )

Ez a kuplung lesz, először azt nézd meg, hogy a váltó mellett/felett a kuplungbowdennek megvan-e az íve. Itt 25-45 mm belógás kell, aztán ellenőrizni kell a kuplungpedál holtjátékot is.
Ha ezek rendben vannak akkor sajnos többet kívülről nem lehet tenni, innen jönnek ezek:
- koszos nyomólap
- koszos, megégett betét
- nyelestengely ricnijén szoruló betét
- egyenetlenül nyomó nyomólap (rugókkal van valami)
- lendkereket fogó csavar belsejében megkotlott a tűgörgő
- motortartó (tulképpen váltótartó) bakok lazák vagy feszülnek, de lehet, hogy szétmentek

Mielőtt nekiállsz, hogy kiveszed a motort jól "vasald meg", lehet, hogy javul, ha meg nem, akkor úgyis kiszereléshez készültél.  Wink

Ha kint a tárcsa, akkor a lendkereket és a tárcsát is alaposan vizsgáld meg, esetleg 200-as papírral húzd át.

-

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #30239 Dátum: 2008 Augusztus 11, 19:01:48 »

Probléma már megint. Sad
Be lett rakva ratro 1.2 es mocija, megy szépen nincs baja,CSAK ráz a kocsi 1 esben induláskor és 2 esben is mikor váltok.
2esnél már üvegek zörögnek, elég para. Toltás rémálom. A kuplungpedál bizonyos állásánál csinálja csak, mikor már majdnem fent van teljesen.(A kuplungom fent fog nagyon)
A régi motoromból a kuplung kinyomószerkezete meg a tárcsa át lett rakva, mert azokat 2 hónapja újítottam. A kuplungszerkezet, a kinyomócsapágy , a kinyomó villa rugója új, meg a bowden is, a tárcsa fel lett újítva. A régi motorban ezzel a kuplungal ugy tudtm váltani mint a kisangyal, semmi rezgés, vagy hang. Most meg már menni is félek.
Ha duplán kuplungolok 1 ből 2 őbe akkor csak egy kisnyikkanás van , szinte jó. Vagy ha az egyest jól meghuzatom,  várok hogy sokat essen a fordulat és rakom a 2 est akkor is majdnem jó. Ha rendesen akarnék váltani akkor ráz. Dugóban szenvedés és rázkódás Undecided
Ötleteket kérnék, meg tapasztalatokat hogy mi lehet a baja!
(nagyon örülnék ha végre már működésileg legalább jó lenne a vas  Cry )
lehet váltóbak kinyuvadt!("hogy erös motor"),mert aikor beraktunk akkor "vaj volt"

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Micka
Hozzászólások: 2264


1971, 1300 , GZL-700

« Hozzászólás #30238 Dátum: 2008 Augusztus 11, 17:46:17 »

Probléma már megint. Sad
Be lett rakva ratro 1.2 es mocija, megy szépen nincs baja,CSAK ráz a kocsi 1 esben induláskor és 2 esben is mikor váltok.
2esnél már üvegek zörögnek, elég para. Toltás rémálom. A kuplungpedál bizonyos állásánál csinálja csak, mikor már majdnem fent van teljesen.(A kuplungom fent fog nagyon)
A régi motoromból a kuplung kinyomószerkezete meg a tárcsa át lett rakva, mert azokat 2 hónapja újítottam. A kuplungszerkezet, a kinyomócsapágy , a kinyomó villa rugója új, meg a bowden is, a tárcsa fel lett újítva. A régi motorban ezzel a kuplungal ugy tudtm váltani mint a kisangyal, semmi rezgés, vagy hang. Most meg már menni is félek.
Ha duplán kuplungolok 1 ből 2 őbe akkor csak egy kisnyikkanás van , szinte jó. Vagy ha az egyest jól meghuzatom,  várok hogy sokat essen a fordulat és rakom a 2 est akkor is majdnem jó. Ha rendesen akarnék váltani akkor ráz. Dugóban szenvedés és rázkódás Undecided
Ötleteket kérnék, meg tapasztalatokat hogy mi lehet a baja!
(nagyon örülnék ha végre már működésileg legalább jó lenne a vas  Cry )
« Utoljára szerkesztve: 2008 Augusztus 11, 17:50:22 írta Micka »
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #30237 Dátum: 2008 Augusztus 11, 15:20:04 »

miatt meglepően hamar kikoptathatja a szívótorkot a neki támaszkodó pillangószelep,

És ez gondolom a fojtószelep-tengely perselyeire is igaz...

Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #30236 Dátum: 2008 Augusztus 11, 15:01:49 »


Szívató állásban is blokkolja - na és? Meleg alapjáraton nem mozog az sehová - jó esetben. Viszont a motor rezgései miatt meglepően hamar kikoptathatja a szívótorkot a neki támaszkodó pillangószelep, aztán onnantól lőttek az egyenletes alapjáratnak. Éppen ezért találták ki - már a hitleri idők után - a németek, hogy KICSIT neki kell támaszkodni - azaz kb. 0,05 -ös hézag beállítása után kell kb. fél fordulatot betekerni - ekkor a pillangószelep még zárt, de nem támaszkodik a toroknak.

VW Beetle - the original since 1938
Oldalak: 1 ... 1254 1255 1256 1257 1258 [1259] 1260 1261 1262 1263 1264 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.13 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.