www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Október 28, 23:13:06

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921353 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1228 1229 1230 1231 1232 [1233] 1234 1235 1236 1237 1238 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14748082 alkalommal)
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #31331 Dátum: 2008 Szeptember 13, 22:10:30 »

Én múltkor szedtem szét egy berohadt féknyerget. Se kipumpálni, se kinyomatni nem tudtam levegővel. A végén egy átmenettel feldobtam a porlasztóvizsgálóra 112 bar-nak engedett.


                             GNX-967
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #31330 Dátum: 2008 Szeptember 13, 22:04:27 »

Üdvw!
A girling féle féknyergekből, hogyan lehet kiszedni a belerohadt dugattyút?

szopás.
rákötöd a fékrendszerre és kipumpálod.
esetleg ütögetéssel.

de azt előre megmondom, hogy:
"sírni fogsz, gecó"



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #31329 Dátum: 2008 Szeptember 13, 22:03:16 »

Csak nem Ulrich szépülget?
szép az, mindek szépíteni? :-))
fűtéscsövet festek.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Robpanzer
« Hozzászólás #31328 Dátum: 2008 Szeptember 13, 20:32:09 »

Üdvw!
A girling féle féknyergekből, hogyan lehet kiszedni a belerohadt dugattyút?
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #31327 Dátum: 2008 Szeptember 13, 19:23:30 »

Még mindig nem tértem magamhoz a gyújtókábelszett-csere óta.
Hihetetlen lett az öreglány: alapjáraton hudegben megy mind a 4 henger, nem ráz ki a kocsiból, gyorsul (de hogy!) és frankón beállt a fogyasztása is.
Leírom harmadszorra is: NE vegyetek brazil/mexikói utángyártottat, mert sz*r!
Ti meg szoktátok venni a gyujtókábelszettet?  Roll Eyes
Én veszek 2 évente pár méter gyujtókábelt az autósboltban, 4 sarut, meg 4 pipát, méretre csinálom azt dobom a helyére. Nincs harmada amibe kerül. Bár tudom, hogy bennem van a hiba, de a bogi teljesen jól megy vele, sötétben sem látszik, hogy kószálna a delej a motortérben.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
matchbox
« Hozzászólás #31326 Dátum: 2008 Szeptember 13, 19:21:09 »

Még mindig nem tértem magamhoz a gyújtókábelszett-csere óta.
Hihetetlen lett az öreglány: alapjáraton hudegben megy mind a 4 henger, nem ráz ki a kocsiból, gyorsul (de hogy!) és frankón beállt a fogyasztása is.
Leírom harmadszorra is: NE vegyetek brazil/mexikói utángyártottat, mert sz*r!
matchbox
« Hozzászólás #31325 Dátum: 2008 Szeptember 13, 19:18:08 »

Csak nem Ulrich szépülget?
De, a mile-bicentenáriumra elkészül!
 Grin
Nem elérhető kanyarkiraly
Hozzászólások: 759


CSD-226

« Hozzászólás #31324 Dátum: 2008 Szeptember 13, 17:54:36 »

ki mondta itt, hogy nem lehet már kapni cinkkromátos alapozót?
Csak nem Ulrich szépülget?

VW1300 '69 "Bíborka"    (OFF - Opel Rekord B '66 - UFF)
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #31323 Dátum: 2008 Szeptember 13, 17:48:17 »

Néha a kis belső járatok úgy el vannak tömődve mindenféle oxidokkal, hogy csak a 8 bar-os levegő vagy az ultrahangos tisztítás segít.

Alapbeállítások jók? Pillangoszelep alaphelyzete?

hát egyik sincs kéznél sajnos.

van mégegy karbim , jó szutykos, de teszek vele egy próbát.

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #31322 Dátum: 2008 Szeptember 13, 08:01:01 »

ki mondta itt, hogy nem lehet már kapni cinkkromátos alapozót?

tegnap vettem a bótban.
meg is kérdeztem az eladó csajokat, hogy most mi van, azt mondják, ők rendelik és szállítják is nekik.

a gyártó terméklistájában is benne van:
http://www.gyorlakk.hu/rapid_cinkkromatos_alapozo.pdf



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #31321 Dátum: 2008 Szeptember 13, 07:58:40 »

Valaki dobjon már egy rajzot legyen szíves az automata biztonsági öv beszereléséről!
leginkább az alsó vagyis az automata rész és az öv vég egy csavarral való feltételének a módja, alátétezése érdekelne.

buzi!
gyere át és nézd meg ulrichon.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #31320 Dátum: 2008 Szeptember 12, 22:34:00 »

Nah ezennel bejelentem, hogy 2006 szeptember 9.-én elkezdett bogárfelújítási projektem a mai nappal sikeresen végetért.
ez lett a sok alkatrészből:
 Grin Roll Eyes
Bár sok képet láttam már a munka közbeni állapotról,de nagyon szép lett!!
Gratulálok Zsolti!!
Nem elérhető WildDaemon
Hozzászólások: 1086


« Hozzászólás #31319 Dátum: 2008 Szeptember 12, 22:03:00 »

Valaki dobjon már egy rajzot legyen szíves az automata biztonsági öv beszereléséről!
leginkább az alsó vagyis az automata rész és az öv vég egy csavarral való feltételének a módja, alátétezése érdekelne.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #31318 Dátum: 2008 Szeptember 12, 18:47:18 »



és ez ellen mit tudok tenni ? ( a samut most zárjuk ki a megoldások köréből Smiley

Néha a kis belső járatok úgy el vannak tömődve mindenféle oxidokkal, hogy csak a 8 bar-os levegő vagy az ultrahangos tisztítás segít.

Alapbeállítások jók? Pillangoszelep alaphelyzete?

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #31317 Dátum: 2008 Szeptember 12, 18:42:37 »

Az alapjárati rendszer nem megy.



és ez ellen mit tudok tenni ? ( a samut most zárjuk ki a megoldások köréből Smiley

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #31316 Dátum: 2008 Szeptember 12, 18:38:24 »

Az eredetit letisztogattam, és bekentem Bumper Black nevű szerrel. Mint az új Smiley  Ha még nem szedted szét, és az eredeti nem kopott gyűrött, meggondolandó. Persze még mindig szerezhetsz bontottat  Evil


Tulajdonképpen nem annyira rossz a gyári, de mot szét van szedve és annyira szép lenne, ha minden új lenne az ajtóban...

Még kitalálom.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #31315 Dátum: 2008 Szeptember 12, 18:38:11 »

aztán rákenem az egészet zsidókra, ezt kihagytad  Grin

gondoltam az már megy neked magadtól is ;-)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #31314 Dátum: 2008 Szeptember 12, 18:36:26 »

ja, Stunt, gépzsirral bekentem berakás előtt a ki nem látszó felületeket a gumin, így jobb vízzáró réteg lesz az ablakkereten is - nem rohad el. És berakni is könnyebb.

Én inkább a szilioknzsírt vagy a glicerint preferálom.  Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #31313 Dátum: 2008 Szeptember 12, 18:30:02 »



halott a karbi ? egyéb tippek ?



Az alapjárati rendszer nem megy.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #31312 Dátum: 2008 Szeptember 12, 18:26:51 »

beindítod a motort, de visszafelé. ekkor ahol eddig vákuum volt, most túlnyomás lesz, így pedig a falsot történő szívásból kifújás lesz. ezután már csak egy szappanosvizes ecsettel körbejárod a karbit és a szívócsövet, és ahol buborékol, ott a bibi ;-)))

aztán rákenem az egészet zsidókra, ezt kihagytad  Grin

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #31311 Dátum: 2008 Szeptember 12, 18:26:06 »

széjjel téptem már a szívócső csavarjait Cheesy

beindítod a motort, de visszafelé. ekkor ahol eddig vákuum volt, most túlnyomás lesz, így pedig a falsot történő szívásból kifújás lesz. ezután már csak egy szappanosvizes ecsettel körbejárod a karbit és a szívócsövet, és ahol buborékol, ott a bibi ;-)))
Nem elérhető tom@SZ
Hozzászólások: 629


(Ó\_!_/Ó)

« Hozzászólás #31310 Dátum: 2008 Szeptember 12, 18:22:57 »

széjjel téptem már a szívócső csavarjait Cheesy
baszhatod ha pl görbe a talpa... azt le kell egalizálni.
« Utoljára szerkesztve: 2008 Szeptember 12, 18:24:29 írta tom@SZ »

Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #31309 Dátum: 2008 Szeptember 12, 18:20:48 »

fals levegőt kap.

széjjel téptem már a szívócső csavarjait Cheesy

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető tom@SZ
Hozzászólások: 629


(Ó\_!_/Ó)

« Hozzászólás #31308 Dátum: 2008 Szeptember 12, 18:19:36 »

befúvókáztam a 31 es karbit a neten fellelt infók alapján 1600 hoz ( 127,5 fő, 120 féklevegő (igaz 125 ös t javasoltak,de a kisebbel max dúsabb lesz fordulaton, de növelni még mindig egyszerűbb a fúvókát, mint csökkenteni, meg csak ez az egy méret volt Smiley, 60 alapjárat, 50 dúsító ( vagy mi). beállítottam a benzinszintet is 19,5 mm re. ( ezt ugye a ház peremétől kell mérni, más logikus távolságot nem találtam Smiley

még rosszabb lett Smiley már a lépcsős tárcsa első lécsőján ( tehát nem teljesen meleg motornál) sincs alapjárat. elsőre pöccröff indul, aztán ehogy melegszik , leáll. innentől kezdve meg csak nagy gázpedál-pumpálással lehet beindítani. ~2000 alatt meghal, ha leesik ez alá a fordulatszám, nem hozom vissza, lefullad.

halott a karbi ? egyéb tippek ?



fals levegőt kap.

Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #31307 Dátum: 2008 Szeptember 12, 18:14:10 »

befúvókáztam a 31 es karbit a neten fellelt infók alapján 1600 hoz ( 127,5 fő, 120 féklevegő (igaz 125 ös t javasoltak,de a kisebbel max dúsabb lesz fordulaton, de növelni még mindig egyszerűbb a fúvókát, mint csökkenteni, meg csak ez az egy méret volt Smiley, 60 alapjárat, 50 dúsító ( vagy mi). beállítottam a benzinszintet is 19,5 mm re. ( ezt ugye a ház peremétől kell mérni, más logikus távolságot nem találtam Smiley

még rosszabb lett Smiley már a lépcsős tárcsa első lécsőján ( tehát nem teljesen meleg motornál) sincs alapjárat. elsőre pöccröff indul, aztán ehogy melegszik , leáll. innentől kezdve meg csak nagy gázpedál-pumpálással lehet beindítani. ~2000 alatt meghal, ha leesik ez alá a fordulatszám, nem hozom vissza, lefullad.

halott a karbi ? egyéb tippek ?


VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #31306 Dátum: 2008 Szeptember 12, 17:42:56 »

Az eredetit letisztogattam, és bekentem Bumper Black nevű szerrel. Mint az új Smiley  Ha még nem szedted szét, és az eredeti nem kopott gyűrött, meggondolandó. Persze még mindig szerezhetsz bontottat  Evil

Ez gyári VW gumi. (made in brazil) Jónak tűnik.  De elbizonytalanítottál...
Nem elérhető gyiik
Hozzászólások: 933


borzasztó-Bogár és Citroën

« Hozzászólás #31305 Dátum: 2008 Szeptember 12, 17:18:18 »

ja, Stunt, gépzsirral bekentem berakás előtt a ki nem látszó felületeket a gumin, így jobb vízzáró réteg lesz az ablakkereten is - nem rohad el. És berakni is könnyebb.
Nem elérhető gyiik
Hozzászólások: 933


borzasztó-Bogár és Citroën

« Hozzászólás #31304 Dátum: 2008 Szeptember 12, 17:12:39 »

Ez gyári VW gumi. (made in brazil) Jónak tűnik.  De elbizonytalanítottál...
detto. Hibátlan volt, pár mm eltérés volt a fúrt lukak közt és az ablak tengelyénél, de nyúlik-vetemedik, úgyhogy most már tökéletes, beállt a helyére.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #31303 Dátum: 2008 Szeptember 12, 16:26:34 »

Muszáj cserélni? Ha nem jó az új gumi, nem fogod élvezni az elefántfület...  Én West Coast Metric gumit vettem (a gumijaik marha jók) de bent hagytam a régit.


Ez gyári VW gumi. (made in brazil) Jónak tűnik.  De elbizonytalanítottál...

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #31302 Dátum: 2008 Szeptember 12, 16:25:10 »

Muszáj cserélni? Ha nem jó az új gumi, nem fogod élvezni az elefántfület...  Én West Coast Metric gumit vettem (a gumijaik marha jók) de bent hagytam a régit.

Igazad van, ez okosabb megoldás, mint a zsanért lefúrni. A tömítés alatt meg elfér egy 5-ös csavar.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #31301 Dátum: 2008 Szeptember 12, 16:22:40 »

Én a keretből szedtem ki a zsanér két szegecsét és csavaroztam utána.

Igazad van, ez okosabb megoldás, mint a zsanért lefúrni. A tömítés alatt meg elfér egy 5-ös csavar.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető gyiik
Hozzászólások: 933


borzasztó-Bogár és Citroën

« Hozzászólás #31300 Dátum: 2008 Szeptember 12, 16:16:49 »

Valaki cserélt már elefántfül ablak (háromszög ablak, quarter light panel, etc.) gumitömítést?

Az alsó "zsanér" szerelhető, de a felső zsanér (felfogatás) szegecselve van. Ezt le kell fúrni és csavarozni? Vagy a keretből kijön valahogy (tömítés alatt esetleg van csavar?)
Én a keretből szedtem ki a zsanér két szegecsét és csavaroztam utána.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #31299 Dátum: 2008 Szeptember 12, 16:15:36 »

Valaki cserélt már elefántfül ablak (háromszög ablak, quarter light panel, etc.) gumitömítést?

Az alsó "zsanér" szerelhető, de a felső zsanér (felfogatás) szegecselve van. Ezt le kell fúrni és csavarozni? Vagy a keretből kijön valahogy (tömítés alatt esetleg van csavar?)


Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető tom@SZ
Hozzászólások: 629


(Ó\_!_/Ó)

« Hozzászólás #31298 Dátum: 2008 Szeptember 12, 14:54:18 »

a 2 pontos vagyis az a biztonsági öv ami csak a derekadnál tartja a frontot az milyen tipusoknál volt használatos? (és milyen tipusokba rakható bele büntetlenül)?

[a csatolmányt egy admin törölte]

Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #31297 Dátum: 2008 Szeptember 12, 14:44:22 »

Szóval:
A próba kör hideg motorral volt,hideg most is szépen szól.
a gyújtás állítás nem fülre csinálta,viszont a megszakító vezeték tényleg régi.....
A rángatás lehet attól hogy piszkos a karbi????mert egyszer már csinált ilyet de akkor nem durrogott.....

A durrogás véleményem szerint csak gyújtás lehet.
Megszakítóhézag???Megszakító vezetéke?
Mert durrogni szerintem akkor durrog gázadásra, ha kihagy a gyújtás néha-néha. Az előbbiek lehetnek a főbb okai.
Ha motorféknél durrog, az lehet utógyújtás is, de nálam pl. valamelyik kipufogószelepre gyanakszunk apámmal meg öcsémmel, valszeg nem zár rendesen. De szétlökni a motort nem akarom, mert egyébként gyönyörűen megy, húz, nem zabál, és négyesben motorféknél kábé 75-80-nál, meg alacsonyabb fordulaton olyan 50-60- nál durran egyet, és kész.
Tudom, hogy nem normális a dolog, de ezzel még sokáig eljár, és ennyi miatt nem akarok legózni.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #31296 Dátum: 2008 Szeptember 12, 13:12:28 »

Minek alapján állított? Mert ha fülre, akkor az a baj...
Most azért kicsit ellentmondok.
Ha szerelek valamit a környéken, símán visszateszem az elosztót, és mindig be is indult, ha az ékszíjtárcsa jele az osztósíkon van, és a rotor az egyes henger érintkezője felé mutat. Csak nagyon minimális eltérés szokott lenni utánellenőrzésnél, és általában utána egy kis fülre állítás is szokott lenni, hogy tényleg jó legyen. Smiley

Bácsi Győző
Nem elérhető madcow
Hozzászólások: 9

« Hozzászólás #31295 Dátum: 2008 Szeptember 12, 12:08:28 »

Minek alapján állított? Mert ha fülre, akkor az a baj...
Szóval:
A próba kör hideg motorral volt,hideg most is szépen szól.
a gyújtás állítás nem fülre csinálta,viszont a megszakító vezeték tényleg régi.....
A rángatás lehet attól hogy piszkos a karbi????mert egyszer már csinált ilyet de akkor nem durrogott.....
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #31294 Dátum: 2008 Szeptember 12, 11:10:55 »

Ja és még egy kérdés:
Az öcsém gyújtást állított.a próba körön hibátlanul ciripelt,de rá egy napra,már rángatott,és és néha puffogott is.de a ránagtás csak kb 2500as fordulatig volt,ha erösebben odaléptem,akkor abba hagyta...
ez mitől lehet?????

Minek alapján állított? Mert ha fülre, akkor az a baj...

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #31293 Dátum: 2008 Szeptember 12, 10:45:32 »

Ja és még egy kérdés:
Az öcsém gyújtást állított.a próba körön hibátlanul ciripelt,de rá egy napra,már rángatott,és és néha puffogott is.de a ránagtás csak kb 2500as fordulatig volt,ha erösebben odaléptem,akkor abba hagyta...
ez mitől lehet?????
a próbakör bemelegedett motorral volt?
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #31292 Dátum: 2008 Szeptember 12, 10:31:29 »

Ja és még egy kérdés:
Az öcsém gyújtást állított.a próba körön hibátlanul ciripelt,de rá egy napra,már rángatott,és és néha puffogott is.de a ránagtás csak kb 2500as fordulatig volt,ha erösebben odaléptem,akkor abba hagyta...
ez mitől lehet?????
Nekem pont fordítva volt: padlózásnál, de már végefelé kisebb gázadásra köhögött, kihagyott. Akkor a megoldás a fáradt megszakítóvezeték volt, aminél a kontakt azonnal megszakadt, amikor a gázpedál nyomására a vákumos szabályzó elhúzta az alaplapot. Új vezetéket tettem rá, és kész.

Gyújtás csak úgy nem mászkál el. Próbakörön tuti minden fordszámtartományt néztetek?
Egyáltalán milyen előgyújtást adott a motornak? Nézte a főtengely ékszíjtárcsán a jelzéseket?

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Oldalak: 1 ... 1228 1229 1230 1231 1232 [1233] 1234 1235 1236 1237 1238 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.133 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.