www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 22, 11:40:18

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921220 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1187 1188 1189 1190 1191 [1192] 1193 1194 1195 1196 1197 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13247763 alkalommal)
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #32957 Dátum: 2008 December 10, 08:52:05 »

én minimális gumicsővel , és a képen látható kék műanyag csővel fogom megoldani a fékolaj elvezetést
amugy a gyári mexikoi olajtartályon is van enyimen is volt eltört van egy gyári vissza jelzö(eladóm is van)
töltést,fékolaj szinet,behuzott kéziféket,meg aszem elakadás jelzö müködését jelzi vissza

[a csatolmányt egy admin törölte]

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #32956 Dátum: 2008 December 10, 08:49:13 »

A fékolaj "átkönnyezik" a gumicsövön, szerintem minden rendben lesz nálad is.  Én próbáltam több fajta csövet de mindegyiknél ugyan az volt a helyzet.

Erre mi a megoldás?
Ugyanezzel a problámával küzdök, a fityóban. Már több garnitúra csövet próbáltam, de ...  Embarrassed
A kereskedelemben kapható, márkás üzemanyagcsövek olajállóak ugyan, de a fékfolyadék előbb-utóbb mindet "megeszi".

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #32955 Dátum: 2008 December 10, 08:10:20 »

És hogy lehet átteni azt a tartályt máshova? Vagy hogy lehet megcsinálni hogy ne eressze az olajat? Nem csöpög nálam szabályosan, de a festéket szépen ráncolja fel a tartály alatti részeken tehát valahol szivárog. Meg megy le is ahol a fűtéscső Y-ja van, az A oszlop tövéhez is...
én minimális gumicsővel , és a képen látható kék műanyag csővel fogom megoldani a fékolaj elvezetést

[a csatolmányt egy admin törölte]

Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #32954 Dátum: 2008 December 09, 23:43:28 »

a pálca hajlított végén van egy biztosító lemez, hogy üzem közban le ne essen, ha ezt is fel tudod rakni született nőgyógyász vagy Grin
fecszso kolléga még most pakolja össze a gépet, szerintem nincs kész annyira, hogy nehéz legyen ki kapni a motort
Ha üzem közben letud esni valakinek az nagy pech, de szinte fizikai lehetetlen.Kb másfél cm van bent .Nekem nem 10 éve van bogaram, de nem emlékszem, hogy rajtunk kívül berakta valaki azt a rögzítőt.És működött egész eddig.Én nem tettem volna vissza, de WildDaemon azt hiszem bepakolta a rögzítőt.

Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #32953 Dátum: 2008 December 09, 23:32:09 »

Én azért először megpróbálnám.Szeretem a kihívásokat.
a pálca hajlított végén van egy biztosító lemez, hogy üzem közban le ne essen, ha ezt is fel tudod rakni született nőgyógyász vagy Grin
fecszso kolléga még most pakolja össze a gépet, szerintem nincs kész annyira, hogy nehéz legyen ki kapni a motort

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #32952 Dátum: 2008 December 09, 23:25:21 »

nagyon-nagyon sok szívástól kímélnéd meg magad ha ki vennéd azt a motort
Én azért először megpróbálnám.Szeretem a kihívásokat.

Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #32951 Dátum: 2008 December 09, 23:20:04 »

Szakik!
A termosztát rudazatát be lehet tenni beszerelt motornál is vagy csak ha kinn van a motor?
nagyon-nagyon sok szívástól kímélnéd meg magad ha ki vennéd azt a motort

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #32950 Dátum: 2008 December 09, 23:16:37 »

Szakik!
A termosztát rudazatát be lehet tenni beszerelt motornál is vagy csak ha kinn van a motor?
Nem vagyok szaki, de a turbinaházba be kell akasztanod a rudat. Ahhoz pedig eléggé fel kell emelni a turbinaházat, hogy betold a hengerek közé,majd beakaszd.
De szerintem kivitelezhető. Gyomára úgy mentünk, hogy kicseréltem a generátort, majd vissza. Akkor is kikellett akasztanom! Beakasztani meg ugyanúgy lehet.Most meg nem mondom, hogy visszaakasztottam-e!!

Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #32949 Dátum: 2008 December 09, 23:13:38 »

megpróbálom holnap akkor első lépésben ezt!
a drót szál végét hova kössem amiról hozom a testet? gondolom ne ugyanoda ahova az órából kijövő kábel vége megy  Grin
mondjuk a sárvédő csavarjához és a jeladó csavarjához.


                             GNX-967
Nem elérhető Micka
Hozzászólások: 2264


1971, 1300 , GZL-700

« Hozzászólás #32948 Dátum: 2008 December 09, 22:39:13 »

Adj a jeladónak egy test szálat, általában nincs megfelelő test kontakt a tank és a kasztni közt.
Ha max félig mutat és lassan is megy fel ez lesz a baj.  Wink
megpróbálom holnap akkor első lépésben ezt!
a drót szál végét hova kössem amiról hozom a testet? gondolom ne ugyanoda ahova az órából kijövő kábel vége megy  Grin
« Utoljára szerkesztve: 2008 December 09, 22:41:49 írta Micka »
Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #32947 Dátum: 2008 December 09, 22:13:49 »

Szakik!
A termosztát rudazatát be lehet tenni beszerelt motornál is vagy csak ha kinn van a motor?

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #32946 Dátum: 2008 December 09, 21:06:31 »

A fékolaj "átkönnyezik" a gumicsövön, szerintem minden rendben lesz nálad is.  Én próbáltam több fajta csövet de mindegyiknél ugyan az volt a helyzet.


                             GNX-967
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #32945 Dátum: 2008 December 09, 21:03:25 »

Szerintem ne kisérletezgessél,hagyd azt szintjelzőt a f@szba!
Külön feszkót vezetsz a tankba,legyen egy kis zárlat,melegedés,vagy szikra,aztán felszáll az egész.
Nem feszültséget, hanem testet. A Jeladó a test ellenállását változtatja. A feszültség a jelzőhöz megy. Ha kicsi az ellenállás-jobban ki mozdul a mutató, ha nagyobb kevésbé.


                             GNX-967
Nem elérhető tazoli49
Hozzászólások: 3840


« Hozzászólás #32944 Dátum: 2008 December 09, 21:03:11 »

Az nekem is olyan, pedig cső, bilincs tartály minden ok elvileg...

Martin is nyugtatott annó, de mondom hátha a barkácsszelleműek megoldották már ezt a problémát....
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #32943 Dátum: 2008 December 09, 20:41:48 »

És hogy lehet átteni azt a tartályt máshova? Vagy hogy lehet megcsinálni hogy ne eressze az olajat? Nem csöpög nálam szabályosan, de a festéket szépen ráncolja fel a tartály alatti részeken tehát valahol szivárog. Meg megy le is ahol a fűtéscső Y-ja van, az A oszlop tövéhez is...
Az nekem is olyan, pedig cső, bilincs tartály minden ok elvileg...

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #32942 Dátum: 2008 December 09, 20:39:38 »

Az a vicc hogy most hogy tele van megpróbáltam leszedni a szintjelzőt, ahogy csavartam az első csavart szépen mászott ki a benzin Grin
szivagatni most nincs kedvem ,majd megnézem ha használtam kicsit a gépet
megpróbálnám a pálcahajlítást de nem járatnám emiatt motort, mire felkúszin a mutató a helyére az fél perc kb mindig, ha egy 12voltos elemmel adok + t a benzinszintjelzőnek akkor fogja mutatni az állást vagy a km órának is kell a töltés hogy működjön a mutató?
műanyag nem habszivacsos,ha jó emlékszem, de hol leht az lyukas?
Szerintem ne kisérletezgessél,hagyd azt szintjelzőt a f@szba!
Külön feszkót vezetsz a tankba,legyen egy kis zárlat,melegedés,vagy szikra,aztán felszáll az egész.
Nem elérhető tazoli49
Hozzászólások: 3840


« Hozzászólás #32941 Dátum: 2008 December 09, 20:26:17 »

ezen egy I Golf jeladós fékolajtartályt kellene látnod Wink

És hogy lehet átteni azt a tartályt máshova? Vagy hogy lehet megcsinálni hogy ne eressze az olajat? Nem csöpög nálam szabályosan, de a festéket szépen ráncolja fel a tartály alatti részeken tehát valahol szivárog. Meg megy le is ahol a fűtéscső Y-ja van, az A oszlop tövéhez is...
« Utoljára szerkesztve: 2008 December 09, 20:36:44 írta tazoli »
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #32940 Dátum: 2008 December 09, 19:11:34 »

Az a vicc hogy most hogy tele van megpróbáltam leszedni a szintjelzőt, ahogy csavartam az első csavart szépen mászott ki a benzin Grin
szivagatni most nincs kedvem ,majd megnézem ha használtam kicsit a gépet
megpróbálnám a pálcahajlítást de nem járatnám emiatt motort, mire felkúszin a mutató a helyére az fél perc kb mindig, ha egy 12voltos elemmel adok + t a benzinszintjelzőnek akkor fogja mutatni az állást vagy a km órának is kell a töltés hogy működjön a mutató?
műanyag nem habszivacsos,ha jó emlékszem, de hol leht az lyukas?
Adj a jeladónak egy test szálat, általában nincs megfelelő test kontakt a tank és a kasztni közt.
Ha max félig mutat és lassan is megy fel ez lesz a baj.  Wink


                             GNX-967
Nem elérhető Micka
Hozzászólások: 2264


1971, 1300 , GZL-700

« Hozzászólás #32939 Dátum: 2008 December 09, 18:37:10 »

Dena szesz: itt egy síma háztartási/festékáru boltban veszem. Én egy tank benzinhez olyan 1-2 dl-t öntök, de szigurúan csak azért, mert kannából tankolok, és néha víz is sikeredik bele, ha esik valami az égből... Cool

Szintjelző: a tankban van a jeladó, ami egy pálcára rögzített úszó. Ez a pálca forog, és egy csúszóellenállást működtet. Tapasztalati úton lehet állítani (hajlítani a pálcán, mert van egy kábé 120 fokos hajtás benne...), meg a tekercsnél van két fül, ami a pálca mozgását határolja le.
Pontos soha nem lesz.
Esetleg az úszód lukas a jeladón (bár az is lehet, hogy valami habszivacsos cucc...)

Az a vicc hogy most hogy tele van megpróbáltam leszedni a szintjelzőt, ahogy csavartam az első csavart szépen mászott ki a benzin Grin
szivagatni most nincs kedvem ,majd megnézem ha használtam kicsit a gépet
megpróbálnám a pálcahajlítást de nem járatnám emiatt motort, mire felkúszin a mutató a helyére az fél perc kb mindig, ha egy 12voltos elemmel adok + t a benzinszintjelzőnek akkor fogja mutatni az állást vagy a km órának is kell a töltés hogy működjön a mutató?
műanyag nem habszivacsos,ha jó emlékszem, de hol leht az lyukas?
1303LS
« Hozzászólás #32938 Dátum: 2008 December 09, 17:33:34 »

Tehát kb 800 Nm... Evil
350
Ha meg méteres csővel meghúzva is lelazul az azt jelenti, hogy a ricnik kiverődtek valamikor és az a pici mozgás szépen le tudja lazítani az anyát. Dobcserével megoldódhat a probléma, ha nem nyalta el nagyon a féltengely ricnit.
300-350NM-el meghúzva az ép dob/féltengely páros sose lazul le. Ez fél méteren egy 70kg-os ember súlya kb.
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #32937 Dátum: 2008 December 09, 15:36:15 »

akár kézzel is izomból behúzva elég.

ahhoz a feketelaci vagy a nickárpi is kevés lenne
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #32936 Dátum: 2008 December 09, 15:34:34 »

Szerintem elég egy 36-os csillagkulccsal(egy ilyen közel fél méter) megtaposni, ugrálni se kell rajta,csak rálépni rendesen, de akár kézzel is izomból behúzva elég. Legalábbis én így szoktam.....Skodán is így csináltam, sose volt baj vele. Nem is volt utána gond a leszedéssel sem.
Az enyémet is így húztuk meg amikor elkészült, ráadásul faterom ugrált rajta (pedig nem pehelysúlyú) és még is meglazult persze amennyire  a sasszeg engedte. De az épp elég volt hogy lógjon az egész.
« Utoljára szerkesztve: 2008 December 09, 15:36:58 írta Süsü »


                             GNX-967
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #32935 Dátum: 2008 December 09, 15:09:10 »

Szevasztok!
Mennyire kell meghúzni a hátsó tengelyen a koronás anyát? 

Szerintem elég egy 36-os csillagkulccsal(egy ilyen közel fél méter) megtaposni, ugrálni se kell rajta,csak rálépni rendesen, de akár kézzel is izomból behúzva elég. Legalábbis én így szoktam.....Skodán is így csináltam, sose volt baj vele. Nem is volt utána gond a leszedéssel sem.

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #32934 Dátum: 2008 December 09, 14:31:19 »

Egy jo meteres csovet ha rahuzol a szerszam nyelere, akkor arra allj ra nyugodtan, parszor rugozz rajta, az eleg lesz.
Tehát kb 800 Nm... Evil

Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #32933 Dátum: 2008 December 09, 13:10:58 »

Mennyire kell meghúzni a hátsó tengelyen a koronás anyát? 
Egy jo meteres csovet ha rahuzol a szerszam nyelere, akkor arra allj ra nyugodtan, parszor rugozz rajta, az eleg lesz.


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #32932 Dátum: 2008 December 09, 12:47:24 »

Szevasztok!
Mennyire kell meghúzni a hátsó tengelyen a koronás anyát? 

mint az állat Cheesy

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Petyó
Hozzászólások: 1020


1962

« Hozzászólás #32931 Dátum: 2008 December 09, 12:39:17 »

Szevasztok!
Mennyire kell meghúzni a hátsó tengelyen a koronás anyát? 

Petyó
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #32930 Dátum: 2008 December 09, 10:58:33 »

tényleg, az A oszlop alja nálam is lyukas már, ahhoz  létezik javítóelem, vagy a (lehetőség szerint:) ügyes kezű lákátosch hajlít oda egy szépet ?
van
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #32929 Dátum: 2008 December 09, 10:10:11 »

+ oszlopok alja, ülés alatti kerékdob javító, a már említett napolen nyak, ilyen szinten álló kasztninál a lököstartó profilok is punnyadtak, a pótkerékzseb is minimum több helyen elemcserés, ha nem az egészet kell levágni...
Pont ezek előtt áll az autóm, pedig hát nem mondhatom, hogy veszettül el lenne hervadva. Csak 10 éve napi használatban van esőben-melegben-hóban-fagyban-sárban.

tényleg, az A oszlop alja nálam is lyukas már, ahhoz  létezik javítóelem, vagy a (lehetőség szerint:) ügyes kezű lákátosch hajlít oda egy szépet ?

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #32928 Dátum: 2008 December 09, 09:48:08 »

ezt senkinem hiszi el hogy csak 2padlót 2küszöböt nem cserél senki!
+ oszlopok alja, ülés alatti kerékdob javító, a már említett napolen nyak, ilyen szinten álló kasztninál a lököstartó profilok is punnyadtak, a pótkerékzseb is minimum több helyen elemcserés, ha nem az egészet kell levágni...
Pont ezek előtt áll az autóm, pedig hát nem mondhatom, hogy veszettül el lenne hervadva. Csak 10 éve napi használatban van esőben-melegben-hóban-fagyban-sárban.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #32927 Dátum: 2008 December 09, 09:06:55 »

igen!
jól

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #32926 Dátum: 2008 December 09, 09:05:32 »

Ha a taposók és a fűtéscsatornák már elrohadtak,akkor számíts arra,hogy még egy csomó javítóelemet cserélhetsz.Napóleon kalap,tűzfal,oldalrész javító.

Ha leemeled a fülkét az alvázról,ezek nélkül nem nagyon úszod meg.
ezt senkinem hiszi el hogy csak 2padlót 2küszöböt nem cserél senki!

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #32925 Dátum: 2008 December 09, 08:36:05 »


Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #32924 Dátum: 2008 December 09, 07:50:07 »

padlólemez csere és küsszübök felvarrrása nagy meló vagy magamfajta is megtudja csinálni?
Ha a taposók és a fűtéscsatornák már elrohadtak,akkor számíts arra,hogy még egy csomó javítóelemet cserélhetsz.Napóleon kalap,tűzfal,oldalrész javító.

Ha leemeled a fülkét az alvázról,ezek nélkül nem nagyon úszod meg.
Nem elérhető Spike
Hozzászólások: 10471

« Hozzászólás #32923 Dátum: 2008 December 09, 01:54:53 »

Fotozz vegig! Dokumentalj mindent!
vagy  felgyújtom! Evil


"Az erő igazság nélkül erőszak, az igazság erő nélkül tehetetlenség." (M.Oyama)
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #32922 Dátum: 2008 December 09, 01:10:39 »

amin az 5 ágú minta van (mint a fuchs) az ha jól tudom 65 vagy 66osra való
igen!
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #32921 Dátum: 2008 December 09, 01:05:45 »

Bogarásztam a garagéba, fékdobokat készülök majd szabályoztatni, aztán felmértem "miből élünk".
Van 3 féle hátsó 5 csavaros fékdob is. Milyen évjárathoz tartoznak ezek, tudja esetleg valaki?

amin az 5 ágú minta van (mint a fuchs) az ha jól tudom 65 vagy 66osra való
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #32920 Dátum: 2008 December 09, 01:05:17 »

az nem számít semmit hogy 1 vagy 2 körös, a jeladó a fékfolyadék szintjét jelzi , ha kevés van benne akkor világít, bekötni meg nem nagy kunszt  Smiley
ezt is tudom de gondolom azért került be ilyen tartály  anno mert ennek két kivezetése van alul... ha akarnám be tudnám kötni (villamosmérnökként végeztem:) )
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #32919 Dátum: 2008 December 09, 01:04:23 »

elviszem a napokban a sirköveshez homokolni
Fotozz vegig! Dokumentalj mindent!


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Spike
Hozzászólások: 10471

« Hozzászólás #32918 Dátum: 2008 December 09, 01:00:14 »

szinte szórakozás !  Wink
rendben én is igy állok hozzá . meg fogom csinálni . lakatossal meg végig figyeltetem a munkát. elviszem a napokban a sirköveshez homokolni h könnyebb legyen a meló . s megrendelem holnap a vasakat Cool


"Az erő igazság nélkül erőszak, az igazság erő nélkül tehetetlenség." (M.Oyama)
Oldalak: 1 ... 1187 1188 1189 1190 1191 [1192] 1193 1194 1195 1196 1197 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.149 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.