www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 19, 00:54:06

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 780 781 782 783 784 [785] 786 787 788 789 790 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13177649 alkalommal)
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #49235 Dátum: 2010 Október 06, 13:05:58 »

Jaja. CSerélem is évente őket. viszont ahogy fogy az elektróda hidegben már 30-35ezer kilóméternél szeret 3hengerezni hiába lövöm utána az elektródahézagot.
évente 40ezret mész vele?
az már büntetés Grin

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #49234 Dátum: 2010 Október 06, 13:05:03 »

40 ezer
Jaja. CSerélem is évente őket. viszont ahogy fogy az elektróda hidegben már 30-35ezer kilóméternél szeret 3hengerezni hiába lövöm utána az elektródahézagot.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #49233 Dátum: 2010 Október 06, 12:03:45 »

mennyi?
most vettem egy garnitúra bosch platina gyertyát.
évi 1ezer km megyek max.
Akkor az azt jelenti hogy legközelett 65éves koromba kell gyertyát venni a kocsiba?? Evil
Mondjuk drága is volt.

nem, mert a tied el fog rozsdásodni.
normál használatot feltételeztem. :-PP



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #49232 Dátum: 2010 Október 06, 11:57:25 »

40 ezer
mennyi?
most vettem egy garnitúra bosch platina gyertyát.
évi 1ezer km megyek max.
Akkor az azt jelenti hogy legközelett 65éves koromba kell gyertyát venni a kocsiba?? Evil
Mondjuk drága is volt.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #49231 Dátum: 2010 Október 06, 11:34:00 »

Tényleg, hány kilométert érdemes menni egy gyertya-garniturával? Nekem NGK van, olyan 600-800 Ft-os. eddig 12000 km-rel.
40 ezer



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #49230 Dátum: 2010 Október 06, 11:11:51 »


Nincs akkora feszültség, hogy kompresszió alatt áthúzzon a pólusok között.

Vagy van elég feszültség, de a gyertya rossz.


Ilyenkor szokták elkövetni at a hibát, hogy betesznek egy új gyertyát, mondjuk egy indiai Bosch-t, amivel lesz szikra kb, 200 km-ig, majd megint lesz egy kis karbon lerakódás a pólusok között, átmeneti ellenállás, és nincs szikra. A tudatlan ilyenkor azt mondja, hogy na, az a fos indiai Bosch megint beszart. Betesz egy francia Beru-t, azzal is ez lesz, fos francia szar.  Aztán 5 gyertya után elkezd kérdezősködni, és kiderül, hogy a gyújtás valamelyik eleme (megszakító, rotor, trafó, fej fedél) rossz.
Tényleg, hány kilométert érdemes menni egy gyertya-garniturával? Nekem NGK van, olyan 600-800 Ft-os. eddig 12000 km-rel.

Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #49229 Dátum: 2010 Október 06, 09:53:01 »

Igen, számomra mindig az az érdekes, hogy megy a gyertyák szarozása, de én 20-asával veszem a teljesen snassz Bosch gyertyákat, és eddig egy volt hibás, az is menet hiba volt... Egyszer-egyszer becsúszott NGK, Beru, de azokkal sem volt probléma... Tényleg, 10 évre visszamenőleg (az 1 Bosch-on) kívül nem tudok olyan esetet mondani, hogy az új gyertya hibás lett volna... Pedig én nem csak a saját autóimban cserélek gyertyát...


velem fordult már elő, hogy 4 vacsiúj (török) boschból 3 szar volt.
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #49228 Dátum: 2010 Október 06, 08:42:10 »

Igen, számomra mindig az az érdekes, hogy megy a gyertyák szarozása, de én 20-asával veszem a teljesen snassz Bosch gyertyákat, és eddig egy volt hibás, az is menet hiba volt... Egyszer-egyszer becsúszott NGK, Beru, de azokkal sem volt probléma... Tényleg, 10 évre visszamenőleg (az 1 Bosch-on) kívül nem tudok olyan esetet mondani, hogy az új gyertya hibás lett volna... Pedig én nem csak a saját autóimban cserélek gyertyát...


Ilyenkor szokták elkövetni at a hibát, hogy betesznek egy új gyertyát, mondjuk egy indiai Bosch-t, amivel lesz szikra kb, 200 km-ig, majd megint lesz egy kis karbon lerakódás a pólusok között, átmeneti ellenállás, és nincs szikra. A tudatlan ilyenkor azt mondja, hogy na, az a fos indiai Bosch megint beszart. Betesz egy francia Beru-t, azzal is ez lesz, fos francia szar.  Aztán 5 gyertya után elkezd kérdezősködni, és kiderül, hogy a gyújtás valamelyik eleme (megszakító, rotor, trafó, fej fedél) rossz.

Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #49227 Dátum: 2010 Október 05, 22:51:51 »


Szikrázik, de nem megy a henger. Lehetséges, lehet pl. gyertya hiba.
Ugyanígy vuduzom meg Öreget, amikor 3 hengerezik, és láss csodát, a kihagyó henger kábelét ha az elosztófedélnél szikráztatom, 10 másodperc múlva egyre csökkenő szikra ívhosszal beindul az adott henger. Hidegben szokása a szentemnek... Smiley

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #49226 Dátum: 2010 Október 05, 20:12:44 »

Köszi szépen!
Egyébként ez miért lehetséges?


Nincs akkora feszültség, hogy kompresszió alatt áthúzzon a pólusok között.

Vagy van elég feszültség, de a gyertya rossz.


Ilyenkor szokták elkövetni at a hibát, hogy betesznek egy új gyertyát, mondjuk egy indiai Bosch-t, amivel lesz szikra kb, 200 km-ig, majd megint lesz egy kis karbon lerakódás a pólusok között, átmeneti ellenállás, és nincs szikra. A tudatlan ilyenkor azt mondja, hogy na, az a fos indiai Bosch megint beszart. Betesz egy francia Beru-t, azzal is ez lesz, fos francia szar.  Aztán 5 gyertya után elkezd kérdezősködni, és kiderül, hogy a gyújtás valamelyik eleme (megszakító, rotor, trafó, fej fedél) rossz.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #49225 Dátum: 2010 Október 05, 14:58:42 »

Köszi szépen!
Egyébként ez miért lehetséges?

legalább megb.szta a kezedet, amikor lehúztad? :-))
a delej kimegy a gyertyáig, de a gyertya pólusai között nem ugrál át a szikra.
ennek sokféle oka lehet, ami kurvára senkit nem érdekel, mert a gyertya egy olcsó, könnyen cserélhető biszbasz.
a megoldásra fókuszálva: gyertya csere.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Binci
Hozzászólások: 3458


« Hozzászólás #49224 Dátum: 2010 Október 05, 14:49:21 »


Szikrázik, de nem megy a henger. Lehetséges, lehet pl. gyertya hiba.
Attól, hogy szikrázik a kábel, még nem biztos, hogy a gyertya is...

Köszi szépen!
Egyébként ez miért lehetséges?

Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #49223 Dátum: 2010 Október 05, 14:44:04 »

Nóri autója 60-as tempó környékén elmondása alapján "nem megy úgy ahogy eddig, nem húz és ráz". Lehúzgáltam a kábeleket a gyújtáselosztóról, hogy megnézzem jár-e minden henger és az egyiknél nincs különbség a motor hangjába, de ahogy dugom vissza szikrázik. Ez lehetséges? Vagy akkor jár a henger is és valami más a baj?
Attól, hogy szikrázik a kábel, még nem biztos, hogy a gyertya is...

Bácsi Győző
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #49222 Dátum: 2010 Október 05, 14:43:44 »

Nóri autója 60-as tempó környékén elmondása alapján "nem megy úgy ahogy eddig, nem húz és ráz". Lehúzgáltam a kábeleket a gyújtáselosztóról, hogy megnézzem jár-e minden henger és az egyiknél nincs különbség a motor hangjába, de ahogy dugom vissza szikrázik. Ez lehetséges? Vagy akkor jár a henger is és valami más a baj?


Szikrázik, de nem megy a henger. Lehetséges, lehet pl. gyertya hiba.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Binci
Hozzászólások: 3458


« Hozzászólás #49221 Dátum: 2010 Október 05, 14:27:07 »

Nóri autója 60-as tempó környékén elmondása alapján "nem megy úgy ahogy eddig, nem húz és ráz". Lehúzgáltam a kábeleket a gyújtáselosztóról, hogy megnézzem jár-e minden henger és az egyiknél nincs különbség a motor hangjába, de ahogy dugom vissza szikrázik. Ez lehetséges? Vagy akkor jár a henger is és valami más a baj?

Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #49220 Dátum: 2010 Október 05, 12:36:27 »

....
A FIVA megvan. :-)
Gratulálok, nagyon szép az autód!

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Nem elérhető zoka
Hozzászólások: 1652


« Hozzászólás #49219 Dátum: 2010 Október 05, 12:28:06 »


Az 1.6-os 94 mm-es a hengernél.
köszi

06208005898
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #49218 Dátum: 2010 Október 05, 11:37:38 »

kérdés: hogy tudom megkülönböztetni az 1.3 és 1.6 hengerfejeket  egymástól Huh


Az 1.6-os 94 mm-es a hengernél.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #49217 Dátum: 2010 Október 05, 11:25:53 »

kérdés: hogy tudom megkülönböztetni az 1.3 és 1.6 hengerfejeket  egymástól Huh
Hengerátmérő 1.6-nál a nagyobb.
Nem elérhető zoka
Hozzászólások: 1652


« Hozzászólás #49216 Dátum: 2010 Október 05, 11:18:07 »

kérdés: hogy tudom megkülönböztetni az 1.3 és 1.6 hengerfejeket  egymástól Huh

06208005898
Nem elérhető Chabeetle
Hozzászólások: 1008


« Hozzászólás #49215 Dátum: 2010 Október 05, 10:31:43 »

Hali!

stonemen: Grat a FIVA -hoz Smiley

nem tudok valakit aki megjavítaná az ajtózsanérjaim? 
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #49214 Dátum: 2010 Október 05, 09:39:05 »




Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #49213 Dátum: 2010 Október 05, 09:31:50 »



Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #49212 Dátum: 2010 Október 05, 08:36:59 »

Mert a töltésjelző izzója kell a generátor gerjesztéséhez. Ha nincs töltés, kigyullad a lámpa. Ha kiég az izzó, nem kap gerjesztést a generátor, nincs töltésed.

Még jó, hogy a külsős másképp oldja meg, mert akkor be kéne kötnöm a töltésjelző lámpát  Grin

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető b_sanyi
Hozzászólások: 2008


Ex-Mex...

« Hozzászólás #49211 Dátum: 2010 Október 05, 08:36:04 »

Józsikám, sorold a hibákat, igyekszem kijavítani őket.
A FIVA megvan. :-)
Gratulálok a szép autódhoz és a sikeres vizsgához!
Nem elérhető gumibogi
Hozzászólások: 13424


20-9111-661 www.ftgumi.hu

« Hozzászólás #49210 Dátum: 2010 Október 05, 08:09:52 »


A FIVA megvan. :-)
Gratula! Smiley

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #49209 Dátum: 2010 Október 05, 05:25:21 »


Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #49208 Dátum: 2010 Október 05, 00:12:17 »

Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #49207 Dátum: 2010 Október 04, 21:41:29 »

na,látjátok,nem csak én írtam gerjesztést Grin

Köszi a segítséget mindenkinek.Holnap véglegesítjük az újrakábelezést,és végig próbálunk mindent.Mondjuk azt hogy elindul-e a két éves állás után,azt nem tudom.

Kérdés!Úgy emlékszem,utoljára is csak ejtő módszerrel tudtam benzint adni neki,mert nem vette fel a szivattyú a benzint a tanktól.Szerintetek,ha esetleg most sem veszi fel,akkor mi lehet majd a baja?Az összes fém csövet átfújattam és átment a levegő.Tank tiszta,benne lévő szűrő tiszta.új benzincsövek a motor felé,tehát a szivattyú kivételével,mindenhol át kell folynia.A motor,ejtősen ment,két éve.Majd hamarosan kiderül. Roll Eyes

1. megrohadt az AC membránja
2. fordítva kötötted be az AC-t
3. az AC-nek hosszú lökőrúd kellene, de rövid van bent
4. tök üresen elég nehezen szippantja fel a taknyot. töltsd fel az AC-t benzinnel és úgy próbáld
5. egyéb... :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #49206 Dátum: 2010 Október 04, 21:34:14 »

Nekem Perion hat éven belül még nem mert tönkre. Igaz, már megvette a Varta....


Ez nem tudom, hány éves, de elég jó állapotban van még, ezért mérte meg...
Ha egy ideig kibírja, akkor pláne megérte... azt az ezrest.... Cool Grin

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #49205 Dátum: 2010 Október 04, 21:29:03 »

na,látjátok,nem csak én írtam gerjesztést Grin

Köszi a segítséget mindenkinek.Holnap véglegesítjük az újrakábelezést,és végig próbálunk mindent.Mondjuk azt hogy elindul-e a két éves állás után,azt nem tudom.

Kérdés!Úgy emlékszem,utoljára is csak ejtő módszerrel tudtam benzint adni neki,mert nem vette fel a szivattyú a benzint a tanktól.Szerintetek,ha esetleg most sem veszi fel,akkor mi lehet majd a baja?Az összes fém csövet átfújattam és átment a levegő.Tank tiszta,benne lévő szűrő tiszta.új benzincsövek a motor felé,tehát a szivattyú kivételével,mindenhol át kell folynia.A motor,ejtősen ment,két éve.Majd hamarosan kiderül. Roll Eyes

Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #49204 Dátum: 2010 Október 04, 21:24:22 »

Nekem Perion hat éven belül még nem mert tönkre. Igaz, már megvette a Varta....

Nos, ma megoldódott az akksi gondom... ugye folyton lemerült, úgy 2-3 hetente... most legutóbb már cirka 1 hét alatt..
Elvittem az akksisi ismerőshöz., és kiderült a negatív pólus melletti cella halott volt...
Pfffff....
Viszont nagyon rendes volt, mert adott tavaszig egyet, iszonyatos baráti áron... aztán majd meglárom, lesz-e keret, újra... de addig csak kibírja ez a Perion...
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #49203 Dátum: 2010 Október 04, 21:16:46 »

vettél egy használtat?

Kaptam tőle egy olyat, ami tavaszig tuti kibírja...(80 %-os inditási képességgel bír... előttem mérte le, műszerrel), igen pénztárca-barát áron... Roll Eyes

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #49202 Dátum: 2010 Október 04, 21:07:05 »

Nos, ma megoldódott az akksi gondom... ugye folyton lemerült, úgy 2-3 hetente... most legutóbb már cirka 1 hét alatt..
Elvittem az akksisi ismerőshöz., és kiderült a negatív pólus melletti cella halott volt...
Pfffff....
Viszont nagyon rendes volt, mert adott tavaszig egyet, iszonyatos baráti áron... aztán majd meglárom, lesz-e keret, újra... de addig csak kibírja ez a Perion...
vettél egy használtat?
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #49201 Dátum: 2010 Október 04, 21:05:21 »

Nos, ma megoldódott az akksi gondom... ugye folyton lemerült, úgy 2-3 hetente... most legutóbb már cirka 1 hét alatt..
Elvittem az akksisi ismerőshöz., és kiderült a negatív pólus melletti cella halott volt...
Pfffff....
Viszont nagyon rendes volt, mert adott tavaszig egyet, iszonyatos baráti áron... aztán majd meglárom, lesz-e keret, újra... de addig csak kibírja ez a Perion...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
1303LS
« Hozzászólás #49200 Dátum: 2010 Október 04, 20:41:51 »

Mert a töltésjelző izzója kell a generátor gerjesztéséhez. Ha nincs töltés, kigyullad a lámpa. Ha kiég az izzó, nem kap gerjesztést a generátor, nincs töltésed.
Szerintem ez nem így van. Gerjesztést akkor is kap direktbe. Töltéskor a két 12+ kioltja egymást ahogy a Józsi írta. Persze a pilácson keresztüli gerjesztéstől is működik.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #49199 Dátum: 2010 Október 04, 20:39:40 »

Ha kiég az izzó, nem kap gerjesztést a generátor, nincs töltésed.

ezt a fütyi megoldást....



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #49198 Dátum: 2010 Október 04, 20:39:14 »

Józsikám, sorold a hibákat, igyekszem kijavítani őket.
A FIVA megvan. :-)

recece! :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #49197 Dátum: 2010 Október 04, 20:35:14 »

Amikor a dinamó helyett felszereltem a belső feszszabos generátort, a generátorról jövő gerjesztés kábelt csak össze kellett kötnöm azzal a vezetékkel, ami a visszajelző lámpára ment (és korábban a feszszab valamelyik lábára volt kötve). Ebből gondolom.

Mert a töltésjelző izzója kell a generátor gerjesztéséhez. Ha nincs töltés, kigyullad a lámpa. Ha kiég az izzó, nem kap gerjesztést a generátor, nincs töltésed.

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #49196 Dátum: 2010 Október 04, 20:18:24 »

Amikor a dinamó helyett felszereltem a belső feszszabos generátort, a generátorról jövő gerjesztés kábelt csak össze kellett kötnöm azzal a vezetékkel, ami a visszajelző lámpára ment (és korábban a feszszab valamelyik lábára volt kötve). Ebből gondolom.

Várjál D motor,generátoros,belső fesszabos,és csak egy szál van a töltés visszajelző.A másik vastag piros.Szóval csak az égőre megy,aztán annyi?Mert a Váciak lapjáról töltöttem le kapcs rajzot,de ehhez nincs.szóval belső fesszabos.
Oldalak: 1 ... 780 781 782 783 784 [785] 786 787 788 789 790 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.24 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.