www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 18, 15:53:18

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 663 664 665 666 667 [668] 669 670 671 672 673 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13168575 alkalommal)
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #53915 Dátum: 2011 Május 04, 11:45:48 »

Olyanom van nekem is rajta,ami belepasszol a lukba a hengerfejen.de az anyák alatt nem kell összemenni teljesen a fémeknek ugye?csak ameddig rá nem ül az alu karika a helyére.Mert nekem az anyák alatt miután megszorítottam,maradt hézag Roll Eyes

Huh

Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #53914 Dátum: 2011 Május 04, 11:39:50 »

bosch 8-as hőértékű 4polusú gyertyám van bogárba.
4db. 1000km mentek. csak az új motoromba platina gyertya lett rakva.
2500+postaköltség.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #53913 Dátum: 2011 Május 04, 11:37:35 »

Ha ki akarom hajtani a bosch w8ac gyertyát mi az ngk megfelelője?
NGK gyertyával utolsó 2 alkalommal szívtam rendesen. Mindkettő Made in Franc feliratú volt. Japót már alig kapni.
Javaslom inkább a Denso-t és a MagnetMarellit (már ezt is a Denso gyártja).

W16FS-U

http://www.maximizeronline.com/?action=item_pup&item=DS+W16FSU

Ha meg olcsó kell akkor Beru.
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #53912 Dátum: 2011 Május 04, 11:28:30 »

remélem nekem kijön rendesen, Te milyet tettél bele?
Champion L86 C  Az volt benne,szerette. Német  1200-es motor

Nem elérhető Chabeetle
Hozzászólások: 1008


« Hozzászólás #53911 Dátum: 2011 Május 04, 11:26:43 »

Én is ki akartam,aztán perselyezés lett a vége.De már készen van,most teszem össze a motort.


remélem nekem kijön rendesen, Te milyet tettél bele?
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #53910 Dátum: 2011 Május 04, 11:26:27 »

de, alu karika
Olyanom van nekem is rajta,ami belepasszol a lukba a hengerfejen.de az anyák alatt nem kell összemenni teljesen a fémeknek ugye?csak ameddig rá nem ül az alu karika a helyére.Mert nekem az anyák alatt miután megszorítottam,maradt hézag Roll Eyes

Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #53909 Dátum: 2011 Május 04, 11:26:09 »

mi a különbség a kettő között? 1.6 motorba menne

talán az S-ses végű az 3 pólusú



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #53908 Dátum: 2011 Május 04, 11:24:14 »

Ha ki akarom hajtani a bosch ...
Én is ki akartam,aztán perselyezés lett a vége.De már készen van,most teszem össze a motort.
Én Champion L86 C vettem bele.

« Utoljára szerkesztve: 2011 Május 04, 11:27:28 írta bruno »

Nem elérhető Chabeetle
Hozzászólások: 1008


« Hozzászólás #53907 Dátum: 2011 Május 04, 11:19:43 »

b5h/b5hs

mi a különbség a kettő között? 1.6 motorba menne
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #53906 Dátum: 2011 Május 04, 11:18:07 »

Ha ki akarom hajtani a bosch w8ac gyertyát mi az ngk megfelelője?
b5h/b5hs

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Chabeetle
Hozzászólások: 1008


« Hozzászólás #53905 Dátum: 2011 Május 04, 11:16:52 »

Ha ki akarom hajtani a bosch w8ac gyertyát mi az ngk megfelelője?
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #53904 Dátum: 2011 Május 04, 11:16:04 »

Szívócsonknak gyárilag sincs tömítése a hengerfejeken?

de, alu karika

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #53903 Dátum: 2011 Május 04, 11:12:01 »

Szívócsonknak gyárilag sincs tömítése a hengerfejeken?

Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #53902 Dátum: 2011 Május 03, 23:12:49 »

nem tom mi lehet nagyon lóg a közepe a tárcsának  tengely  irányba is500 000km van benne:)
opelclub.hu
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #53901 Dátum: 2011 Május 03, 22:06:06 »

nem tom mi lehet nagyon lóg a közepe a tárcsának  tengely  irányba is500 000km van benne:)

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető david
Hozzászólások: 716


« Hozzászólás #53900 Dátum: 2011 Május 03, 22:02:11 »

nem tom mi lehet nagyon lóg a közepe a tárcsának  tengely  irányba is500 000km van benne:)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #53899 Dátum: 2011 Május 03, 21:54:14 »

Vat a fak?

SzMCorsa-dat a ház előtt.  Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #53898 Dátum: 2011 Május 03, 21:53:29 »

Vat a fak?

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető david
Hozzászólások: 716


« Hozzászólás #53897 Dátum: 2011 Május 03, 21:43:21 »

helóka opel corsán pattan egyet a kuplung és onnantól kezdve csak az utolsó 1/4 en emelt ki de az lófasz ahoz h válts
!!levettem a váltót csapágy jó, kiemelő szerk jó . rugó minden . nem találok hibát csak anyi h a tárcsa közepe nagy  nagyon lötyög amielőt fognának a rúgók fordul benne 45fokot legalább, ettől nem lehet???????????

jah és az 1 negyedig be esik a pedál
Nem elérhető david
Hozzászólások: 716


« Hozzászólás #53896 Dátum: 2011 Május 03, 21:42:28 »

helóka opel corsán pattan egyet a kuplung és onnantól kezdve csak az utolsó 1/4 en emelt ki de az lófasz ahoz h válts
!!levettem a váltót csapágy jó, kiemelő szerk jó . rugó minden . nem találok hibát csak anyi h a tárcsa közepe nagy  nagyon lötyög amielőt fognának a rúgók fordul benne 45fokot legalább, ettől nem lehet???????????
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #53895 Dátum: 2011 Május 03, 21:26:18 »

Gondoltam.  Grin Felül vízszintesen?
Szóval tekeredik enélkül érezhetően?
alúl vizszintesen, beszerelve már olyan luxusérzetem van menet közben mint egy 03-ban  Grin
a döccenőket kevésbé veszi észre , kanyarban meg mint ha odaragasztották volna az úthoz

1303LS
« Hozzászólás #53894 Dátum: 2011 Május 03, 21:20:57 »

Hát a 02-03-ban semmit  Grin torziósnál a futóművet köti össze a napoleonnal
Gondoltam.  Grin Felül vízszintesen?
Szóval tekeredik enélkül érezhetően?
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #53893 Dátum: 2011 Május 03, 21:18:56 »

Ez most hova is támaszt mit?
Hát a 02-03-ban semmit  Grin torziósnál a futóművet köti össze a napoleonnal

1303LS
« Hozzászólás #53892 Dátum: 2011 Május 03, 21:15:55 »

Én meg csináltam ilyen futómű kitámasztót, hogy még stabilabb legyen, érezni lehet a különbséget .
 http://shop.hoffmann-speedster.com/catalog/popup_image.php/pID/1377
Ez most hova is támaszt mit?
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #53891 Dátum: 2011 Május 03, 21:12:16 »

6 csavaros, felül is van kettő és nagy tétben mernék fogadni, hogy oldal irányban is merevebb, hossz irányban pedig nem kérdés.
Egyébként a csavarok az alvázfejen kiképzett helyre rögzítik, a merevséget az alvázfej is biztosítja.
Én meg csináltam ilyen futómű kitámasztót, hogy még stabilabb legyen, érezni lehet a különbséget .
 http://shop.hoffmann-speedster.com/catalog/popup_image.php/pID/1377

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #53890 Dátum: 2011 Május 03, 20:34:58 »

Igaz, hogy azt nem írtad, hogy csak, de azért van ott más is.
A McPhersonnál a szélesen egymástól messze található bekötési pontok sokkal kisebb ébredő erőket produkálnak az egész futóműben.
Hiába egy hatalmas vastömeg a szekérfutómű, hogyha az egy viszonylag labilis 4 csavaros felfogatással van a vázhoz rögzítve. Szerintem ott sokkal nagyobb torzulások jelentkeznek szélsőséges körülmények között.

6 csavaros, felül is van kettő és nagy tétben mernék fogadni, hogy oldal irányban is merevebb, hossz irányban pedig nem kérdés.
Egyébként a csavarok az alvázfejen kiképzett helyre rögzítik, a merevséget az alvázfej is biztosítja.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
1303LS
« Hozzászólás #53889 Dátum: 2011 Május 03, 20:03:23 »


A torziós rugózásnak van egy alapvető, konstrukcióból fakadó progresszivitása, amit tekercsrugóval nehéz produkálni és amikor a kerék  megvezetését a lengécsillapító szára végzi, ott nagy torziós stabilitásról nem beszélhetünk.
Igaz, hogy azt nem írtad, hogy csak, de azért van ott más is.
A McPhersonnál a szélesen egymástól messze található bekötési pontok sokkal kisebb ébredő erőket produkálnak az egész futóműben.
Hiába egy hatalmas vastömeg a szekérfutómű, hogyha az egy viszonylag labilis 4 csavaros felfogatással van a vázhoz rögzítve. Szerintem ott sokkal nagyobb torzulások jelentkeznek szélsőséges körülmények között.
Nem elérhető elitebubu
Hozzászólások: 597


« Hozzászólás #53888 Dátum: 2011 Május 03, 19:09:49 »

ilyen szinten elkorhadt a hársó lengőkar belső oldala, gondolom ezt nem szerencsés visszaszerelni, vagyis nem nagyon lehet vele mit csinálni ha jól sejtem.
.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető elitebubu
Hozzászólások: 597


« Hozzászólás #53887 Dátum: 2011 Május 03, 19:08:54 »

ilyen szinten elkorhadt a hársó lengőkar belső oldala, gondolom ezt nem szerencsés visszaszerelni, vagyis nem nagyon lehet vele mit csinálni ha jól sejtem.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #53886 Dátum: 2011 Május 03, 13:47:54 »

Még annyit, hogy a 303-nál a lemez lengőkaros megoldással valamit javítottak ezen.

a 1302-es a 100 láb sugarú körön 30.4 mérföldnél sodródott ki, az automata 1500-as meg 32.1 mérföldnél, ami persze sok dolog következménye lehet, de nem beszélhetünk "messze jobb" futóműről, ha a menetteljesítményeket nézzük.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #53885 Dátum: 2011 Május 03, 12:03:15 »

A poénkodást félretéve...
Végre tények...
Köszönöm.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #53884 Dátum: 2011 Május 03, 11:05:31 »

30év gondolkodás után ezen javitottak a bogáron.Tényleg nem a legszebb bogár a 302 de az első futómű messze jobb a szekérfutóműnél.

A poénkodást félretéve, azért a dupla lengőkaros, torziós futómű nem annyira rossz. Ezt a futóművet használták a 40-es években versenyautókon is, nagyon sok előnye van a későbbi McPhersonos felfüggesztéssel szemben, és nem csak az, hogy erősebb, jobban bírja a strapát, hanem pl. berugózáskor egyáltalán nem változik a dőlés, ellenben a csaphátradőlés úgy változik, hogy a jobb egyenesfutást és a kormány visszatérését erősíti.


A torziós rugózásnak van egy alapvető, konstrukcióból fakadó progresszivitása, amit tekercsrugóval nehéz produkálni és amikor a kerék  megvezetését a lengécsillapító szára végzi, ott nagy torziós stabilitásról nem beszélhetünk.

1935-ben az Auto Union sok versenyt nyert hasonló elrendezésű futóművel és a 50-es évekbeli Porsche Race speedsterek ( korai 356 alapon) is innen vették az első futóművüket.

Amikor egy konstrukciót levált egy másik, akkor nem biztos, hogy csak az van mögötte, hogy az új minden tekintetben jobb. Lehet olyan is, hogy pl. olcsóbb és egyszerűbb gyártani, kevesebb alkatrészből áll, szereléséhez kevesebb célszerszám és oktatás kell, stb.

A McPherson egy nagyszerű futómű, de megvannak a saját korlátai, amikor először megjelent középkategóriájú autóban, akkor nagyon sokan el is csodálkoztak, az AutoCar konkrétan hibának nevezte.
Megjegyzem ma is csak erősen módosított, felső vagy dupla lengőkaros formában van jelen nagyobb autókban, ahol a geometria változást ezekkel kompenzálják vagy tüntetik el.

És vannak gyártók, aki soha nem foglalkoztak komolyabb modelljeikben a MCphersonnal, pl. a Mercedes és a BMW...de említhetném a Porsche-t is.

Amiben a 02-es messze jobb a torziósnál, az a hátsó futómű, nem az első. Ezt az 1971-es Road and Track magazine is elmondta, amikor tesztelték, a nagy előny a nagyobb csomagtartó volt és kiemelték, hogy jobban szélérzékeny és nagy sebességű egyenesfutása rosszabb(!), mint az auto-stick-shiftes társának, de kisebb helyen fordul, mert a kerék jobban bekormányozható. (36 láb vs. 34.5 láb fordulókör átmérő), de pl. a 1302-es a 100 láb sugarú körön 30.4 mérföldnél sodródott ki, az automata 1500-as meg 32.1 mérföldnél, ami persze sok dolog következménye lehet, de nem beszélhetünk "messze jobb" futóműről, ha a menetteljesítményeket nézzük.

Nem akarok vitát, az élet igazolta amúgy is, hogy melyik futómű az életképesebb, azt azonban nem biztos, hogy melyik a jobb.  Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #53883 Dátum: 2011 Május 03, 10:25:04 »

Két beton járólap. Esetleg 4. Baráti áron 2 sör, és puhább is lesz a rugózás.

Az van, hogy gyárilag elhibázott dolog alvázas autónál a kasztnihoz rögzíteni a futóművet, és ezt még esztétikailag is tetézték. Nem csoda, hogy válságba került a gyár...
Wink
30év gondolkodás után ezen javitottak a bogáron.Tényleg nem a legszebb bogár a 302 de az első futómű messze jobb a szekérfutóműnél.

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #53882 Dátum: 2011 Május 03, 10:07:51 »

Úgy állítsd a hátsó torziót, hogy a pengétől az alsó/hátsó fedéltartó csavart éppenhogy be tud kapatni. Ekkor a hátulja talán egy picikét magas lesz (1-2cm), de kompenzálja az elejét, amit nem tudsz állítani. Az gyárilag magasnak tűnős.
Előre vegyél rövidebb rugót, fehér meg piros kapható asszem 20eFt körül.

Két beton járólap. Esetleg 4. Baráti áron 2 sör, és puhább is lesz a rugózás.

Az van, hogy gyárilag elhibázott dolog alvázas autónál a kasztnihoz rögzíteni a futóművet, és ezt még esztétikailag is tetézték. Nem csoda, hogy válságba került a gyár...
Wink

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #53881 Dátum: 2011 Május 03, 08:56:05 »


köszi a tanácsot, a szétszedés előtt minden rendben volt, ezért nem értem mi okozhatja a változást,( talán az utángyártott sárvédő íve nem egyezik meg az eredetivel)üdvw
Ez mondjuk kapásból valószínű. Undecided

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető zolibácsi
Hozzászólások: 47

« Hozzászólás #53880 Dátum: 2011 Május 02, 21:50:42 »

Úgy állítsd a hátsó torziót, hogy a pengétől az alsó/hátsó fedéltartó csavart éppenhogy be tud kapatni. Ekkor a hátulja talán egy picikét magas lesz (1-2cm), de kompenzálja az elejét, amit nem tudsz állítani. Az gyárilag magasnak tűnős.
Előre vegyél rövidebb rugót, fehér meg piros kapható asszem 20eFt körül.


köszi a tanácsot, a szétszedés előtt minden rendben volt, ezért nem értem mi okozhatja a változást,( talán az utángyártott sárvédő íve nem egyezik meg az eredetivel)üdvw
1303LS
« Hozzászólás #53879 Dátum: 2011 Május 02, 21:42:29 »

segitség Öreg Szakik!
végre sikerült talpra állítani 1302-es bogaramat,elvileg, felújítás után minden a helyére került, mégis olyan a kinézete mintha az eleje lábujjhegyen állna,kb. 4-5 ujjnyi a kerék és a sárvédő közötti távolság a sárvédőgumi hátul szinte súrolja a földet. miután beült egy 100 kg. személy sokat javult. a kérdésem a következő, ha a torzios tengelyen  változtatok javulhat-e a helyzet egy fog változtatás hány cm.-t jelent
előre is köszönöm
Úgy állítsd a hátsó torziót, hogy a pengétől az alsó/hátsó fedéltartó csavart éppenhogy be tud kapatni. Ekkor a hátulja talán egy picikét magas lesz (1-2cm), de kompenzálja az elejét, amit nem tudsz állítani. Az gyárilag magasnak tűnős.
Előre vegyél rövidebb rugót, fehér meg piros kapható asszem 20eFt körül.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #53878 Dátum: 2011 Május 02, 17:25:20 »


Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
1303LS
« Hozzászólás #53877 Dátum: 2011 Május 02, 16:28:01 »

Ez igaz.
Nem elérhető Normogo
Hozzászólások: 2982


« Hozzászólás #53876 Dátum: 2011 Május 02, 14:37:51 »

Nektek hány négyzetméter ment bele? A 3mm-es négyzetmétere 5 ezer Ft.
Elég a vékonyabb változata is a 2mm-es?
Gyárilag a doblemezek utastér felőli belső oldalán is volt ez a bitumenes zajcsillapítás? Esetleg valami képsorozatot tudtok mutatni, ahol látszik, hogy hova kell tenni?

2013 Suzuki SX4 S-Cross GLX CVT Allgrip
1993 Mercedes 200E
Oldalak: 1 ... 663 664 665 666 667 [668] 669 670 671 672 673 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.205 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.