www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 14, 22:06:54

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921214 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 481 482 483 484 485 [486] 487 488 489 490 491 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13110955 alkalommal)
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #61192 Dátum: 2012 Március 18, 04:34:16 »

Elviszed gumibogibácsihoz és korrektül megcsinálja Neked, vagy:
- felemeled magasra vagy lemászol az aknába
- leengeded az összes olajat (persze már van új tömítésed, és a szűrőt is kipucolod)
- ronggyal mindent körbetörölsz, majd féktisztítóval a rossz menet környékét megtisztítod
- ellenőrzöd, hogy mennyire halt meg a menet
1. teljesen meghalt:
- nagyobb méretű töcsavart vesz/gyárt, ahogy a józsi írta, egyik felét a többi menet méretéhez igazítja
- blokkot a nagyobb menetfúróval felfúrja, közben a fémtörmeléket olajos ronggyal gyűjti belül
- a tőcsavart menetrögzítővel beragasztod.
2. még kicsit használható
- a régivel azonos méretű, de hosszabb tőcsavart gyárt/vásárol
- a régi lyukba menetrögzítővel becsavarja úgy, hogy belül egy anya még rámegy (ennyivel kell hosszabb tőcsavar)
- a belső anyát meghúzza (nem állat módon, kívül szükség szerint dupla kontraanyás megoldással).
Mindkét esetben várnék pár órát, amíg minden megköt. Majd fedél fel az új tömítésekkel, olaj beönt és örül.

Kapaszkodjatok mert faszomhülyekérdés.
A jó kis lezserkettesem hugyozza a minőségi Cheesy shell helix red 15w40-et brutál gyorsasággal, mert megszakítottam a dekninél a blokk egyik menetét. Gyakorlatilag málik...
És itt jön a hülye kérdés, hogy csak felmetszem a következő méretre oszt tekerjek bele akármilyen csavart, vagy helicoil-jal javítsam és akkor maradjon az eredeti méret?! Egyébként fosok hogy mennyire jó ott még a blokk, mert mondom szabályosan málik az anyag oszt lehet tök másképp lenne érdemes javítani...
« Utoljára szerkesztve: 2012 Március 18, 09:56:36 írta stonemen »
Elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #61191 Dátum: 2012 Március 17, 23:58:09 »

3 tégla és egy palló az már majdnem elég is, hogy a  hátfal alatt kiférjen a motor...  Grin
Még emeltünk rajta picit és kifért....  Wink
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #61190 Dátum: 2012 Március 17, 21:50:45 »

Készülünk a bogárébresztőre...

3 tégla és egy palló az már majdnem elég is, hogy a  hátfal alatt kiférjen a motor...  Grin

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #61189 Dátum: 2012 Március 17, 21:47:00 »

2,5

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #61188 Dátum: 2012 Március 17, 21:46:45 »

láma kérdés, de fontos Wink :
hány liter motorolaj kell egy 1,6-os motorba? (a jómúltkor is megkérdeztem,de a kereső nem dobta ki)
2,5 körül, de 3-nál biztos kevesebb. (2,8 talán száraz motornál)

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető LovasB
Hozzászólások: 2177


« Hozzászólás #61187 Dátum: 2012 Március 17, 21:46:39 »

2,5
köszi!

http://vwtyp181.blogspot.com/
VW Typ 181: 1974 "The Thing" ,Hecho en Mexico
VW Typ 181: 1973 & 1976 "megleszcsinálva"
VW Jetta 2 1.6TD 1989
és még sok más:-)
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #61186 Dátum: 2012 Március 17, 21:46:01 »

láma kérdés, de fontos Wink :
hány liter motorolaj kell egy 1,6-os motorba? (a jómúltkor is megkérdeztem,de a kereső nem dobta ki)
2,5
Nem elérhető LovasB
Hozzászólások: 2177


« Hozzászólás #61185 Dátum: 2012 Március 17, 21:43:40 »

láma kérdés, de fontos Wink :
hány liter motorolaj kell egy 1,6-os motorba? (a jómúltkor is megkérdeztem,de a kereső nem dobta ki)

http://vwtyp181.blogspot.com/
VW Typ 181: 1974 "The Thing" ,Hecho en Mexico
VW Typ 181: 1973 & 1976 "megleszcsinálva"
VW Jetta 2 1.6TD 1989
és még sok más:-)
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #61184 Dátum: 2012 Március 17, 21:41:52 »

Kapaszkodjatok mert faszomhülyekérdés.
A jó kis lezserkettesem hugyozza a minőségi Cheesy shell helix red 15w40-et brutál gyorsasággal, mert megszakítottam a dekninél a blokk egyik menetét. Gyakorlatilag málik...
És itt jön a hülye kérdés, hogy csak felmetszem a következő méretre oszt tekerjek bele akármilyen csavart, vagy helicoil-jal javítsam és akkor maradjon az eredeti méret?! Egyébként fosok hogy mennyire jó ott még a blokk, mert mondom szabályosan málik az anyag oszt lehet tök másképp lenne érdemes javítani...
Egy speciális tőcsavart kell csinálni oda ami nagyobb a blokkban, de fent akkora mint a régi. Itt az anyag minősége sokat számít, hőkezelni kell a csavart. Sima vasból nem lehet. Menetkészítésnél szét kell szedni azt a részt ami nagy munka. A forgács is belehullik STB. Motor ki úgy kezdődik. Én megpróbálnám beragasztani a csavart, és kockáztatnék, mert nem húznám meg. Eddig sem tartott a csavar onnan induljál ki. Eltudnád tömíteni a folyást ezzel a módszerrel.  Ragasztás után ne tegyél rá anyát ez a lényeg. A ragasztó nem fogja meg azért mondom, de tömít.
Nem elérhető tazoli49
Hozzászólások: 3840


« Hozzászólás #61183 Dátum: 2012 Március 17, 21:21:20 »

Kapaszkodjatok mert faszomhülyekérdés.
A jó kis lezserkettesem hugyozza a minőségi Cheesy shell helix red 15w40-et brutál gyorsasággal, mert megszakítottam a dekninél a blokk egyik menetét. Gyakorlatilag málik...
És itt jön a hülye kérdés, hogy csak felmetszem a következő méretre oszt tekerjek bele akármilyen csavart, vagy helicoil-jal javítsam és akkor maradjon az eredeti méret?! Egyébként fosok hogy mennyire jó ott még a blokk, mert mondom szabályosan málik az anyag oszt lehet tök másképp lenne érdemes javítani...
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #61182 Dátum: 2012 Március 17, 20:45:13 »

és mivel a varázsló aztmondta az olajcsöveimre hogy gagyi így megszüntetem őket dedugózom és összenyitom a blokkban a járatokat, sajna  átjáró fedelet már nem tudok rátenni mert lefexeltem a füleket Undecided
ha most kezdeném csinálni mindent másképp csinálnék Roll Eyes

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]
« Utoljára szerkesztve: 2012 Március 17, 20:50:57 írta tati »

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #61181 Dátum: 2012 Március 17, 20:41:33 »

na ma kiválogattam a következő paciens cuccait Undecided

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]

Elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #61180 Dátum: 2012 Március 17, 18:10:31 »

Készülünk a bogárébresztőre...


[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]
1303LS
« Hozzászólás #61179 Dátum: 2012 Március 17, 17:55:21 »

Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #61178 Dátum: 2012 Március 17, 17:48:18 »

Na én meg ma megjártam a péket reggel, majd 5 személlyel némi bútorral a tetőcsomagtartón csapattam egy menetet, majd még egy kanyart csináltam másfelé.
Asszem több nem volt.
Majd holnap is beírom merre jártam.  Evil

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
1303LS
« Hozzászólás #61177 Dátum: 2012 Március 17, 17:46:53 »

Na én meg ma megjártam a péket reggel, majd 5 személlyel némi bútorral a tetőcsomagtartón csapattam egy menetet, majd még egy kanyart csináltam másfelé.
Asszem több nem volt.
Majd holnap is beírom merre jártam.  Evil
Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #61176 Dátum: 2012 Március 17, 17:45:50 »

ugyan ez avval hogy nem zöld és különösen nem rettenet. Evil

 

 Evil

Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #61175 Dátum: 2012 Március 17, 17:35:53 »

Na Zöld Rettenet is hazaért.
Aksi + benya a karbikba azt pöcc röff.
Még 380as benzin.


 Evil
ugyan ez avval hogy nem zöld és különösen nem rettenet. Evil

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #61174 Dátum: 2012 Március 17, 17:33:00 »

Na Zöld Rettenet is hazaért.
Aksi + benya a karbikba azt pöcc röff.
Még 380as benzin.


 Evil

Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #61173 Dátum: 2012 Március 17, 17:29:09 »

maxi.....Smiley
 elvázolom a fö bajt:
elözö betétnek már a vasa is megkopott ugíy el volt kopva....ez meg gyalázta a tárcsát..amig nem kopok jobban hozzá betét addig szolni fog de ez nem 500km(aszem Jurid betét került bele vagy ferrodo)


amugy ds 2000 betét ami nekem vanb mindig szol amig nem üzem meleg akkor vigyml el szerelöhöz?

Így van vidd el megmondták már megint vitatkozol. Grin

 Evil

Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #61172 Dátum: 2012 Március 17, 14:42:29 »

Na jól van,majd bekopik idővel. Amúgy jók a fékek.
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #61171 Dátum: 2012 Március 17, 14:37:17 »

el kell vinni auto szerelohoz. Es majd megnezi mi a hiba. Nem szabad semmilyen hangot adnia.
Dehogynem, a Luigi fékje is kesszegett eleinte az új betéttel, kivettem, néztem, nincs hiba, visszatettem, még mindig zörgött, kivettem, lecsiszoltam cseppet a betétek éleit, csend lett.

Bácsi Győző
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #61170 Dátum: 2012 Március 17, 14:36:53 »

el kell vinni auto szerelohoz. Es majd megnezi mi a hiba. Nem szabad semmilyen hangot adnia.
maxi.....Smiley
 elvázolom a fö bajt:
elözö betétnek már a vasa is megkopott ugíy el volt kopva....ez meg gyalázta a tárcsát..amig nem kopok jobban hozzá betét addig szolni fog de ez nem 500km(aszem Jurid betét került bele vagy ferrodo)


amugy ds 2000 betét ami nekem vanb mindig szol amig nem üzem meleg akkor vigyml el szerelöhöz?

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #61169 Dátum: 2012 Március 17, 14:31:32 »

Kérdés:

Adott egy tárcsafék.
Most lett benne cserélve új fékbetét.
Jól fog, de visít mint a fene.
Ez a második szett betét, ha jól emlékszek, akkor újkorában is ezt csinálta.
Akkor egy idő után elhallgatott, de most veszett idegesítő.
Tegnap megkergettem kicsit, nagyobb fékezésekkel, és egyszer csak elhallgatott a fékezéseknél.
Gondolom felmelegedett és attól. De a hatásfoka nem romlott.
Lehetséges ez a visítás tárcsa anyagától (CSP-s tárcsa)? Vagy mit lehet a baj?

el kell vinni auto szerelohoz. Es majd megnezi mi a hiba. Nem szabad semmilyen hangot adnia.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #61168 Dátum: 2012 Március 17, 14:25:48 »

Tehát menet közben nyomjam a féket  Huh
Ja, ez a vasalás lényege. Ajánlott megoldás volt a régi szakik által még kocsimosás után is, a dobba került víz elpárologtatására, de természetesen a féken végzett munkák után is, egyfajta beállításra. A fékpofák szépen be tudnak állni egy előre-hátra vasalás után...
Tárcsafékre ez annyira nem érvényes, ott adott két elvileg sík felület, de ha valamelyik egyenetlen, az kisimítható így. Persze nem látható egyenetlenségre gondolok, azt nem így kell megoldani.

Bácsi Győző
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #61167 Dátum: 2012 Március 17, 14:22:42 »

Ternai Zoltán írt egy könyvet. Az a Címe, hogy GÉPKOCSI. Ő isemlítést tesz erről. Majd kérdezz rá másoknál, esetleg öreg szakiknál, hogy a fékvasalást, hogy csinálják.


Az egy 1959-es könyv, akkor még tárcsafék is alig volt, szinterfém betét pedig egyáltalán nem.
Időközben egy kicsit megváltozott a világ.

Egyébként régen volt ráció a hátramenet fékvasalásban, hiszen úgy más a ráfutó oldal, de ma már...

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #61166 Dátum: 2012 Március 17, 14:21:11 »

nem lehetséges szerintem mert már 3500nál  rajta kéne legyen a teljes előgyújtás (a gyári)  a röpsúlyok átlagban20- 25fokot a vákum pedig 10-12fokot húz kb, lehet hogy a gyári előírás nem ennyi de a  15-20db gyújtás amit eddig láttam az ilyen  Wink

Akkor nem tudom.  Cheesy

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #61165 Dátum: 2012 Március 17, 14:20:50 »

Kérdés:

Adott egy tárcsafék.
Most lett benne cserélve új fékbetét.
Jól fog, de visít mint a fene.
Ez a második szett betét, ha jól emlékszek, akkor újkorában is ezt csinálta.
Akkor egy idő után elhallgatott, de most veszett idegesítő.
Tegnap megkergettem kicsit, nagyobb fékezésekkel, és egyszer csak elhallgatott a fékezéseknél.
Gondolom felmelegedett és attól. De a hatásfoka nem romlott.
Lehetséges ez a visítás tárcsa anyagától (CSP-s tárcsa)? Vagy mit lehet a baj?

Lehetne a visítás a betét anyagától, mert az azbesztmentes betétek sokkal zajosabbak a régieknél.
Ha fékezés nélkül is visít, az meg attól van, hogy a betét pl a  kiperemesedés miatt terheletlenül is hozzáér a tárcsához pl.

Bácsi Győző
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #61164 Dátum: 2012 Március 17, 13:56:58 »

Grin
Ternai Zoltán írt egy könyvet. Az a Címe, hogy GÉPKOCSI. Ő isemlítést tesz erről. Majd kérdezz rá másoknál, esetleg öreg szakiknál, hogy a fékvasalást, hogy csinálják.
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #61163 Dátum: 2012 Március 17, 13:53:10 »

Ezt hátrafelemenetben tedd!
Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #61162 Dátum: 2012 Március 17, 13:45:29 »

Tehát menet közben nyomjam a féket  Huh
Ezt hátrafelemenetben tedd!
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #61161 Dátum: 2012 Március 17, 13:16:50 »

A széria szimpla vákuumdobos gyújtáselosztóról van valakinek előgyújtási görbéje ? 4500-as fordulat körül rendszeresen ránt egyet a motor, lehetséges, hogy ott akad valami egy pillanatra az elosztóban az előgyújtás - szabályozásnál ? Valamint mennyit kell fordítania a vákuumnak maximálisan az alaplapon ?
nem lehetséges szerintem mert már 3500nál  rajta kéne legyen a teljes előgyújtás (a gyári)  a röpsúlyok átlagban20- 25fokot a vákum pedig 10-12fokot húz kb, lehet hogy a gyári előírás nem ennyi de a  15-20db gyújtás amit eddig láttam az ilyen  Wink

Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #61160 Dátum: 2012 Március 17, 13:07:22 »

, új szelepszár szimeringek,
HÖ? Shocked

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #61159 Dátum: 2012 Március 17, 12:50:21 »

A széria szimpla vákuumdobos gyújtáselosztóról van valakinek előgyújtási görbéje ? 4500-as fordulat körül rendszeresen ránt egyet a motor, lehetséges, hogy ott akad valami egy pillanatra az elosztóban az előgyújtás - szabályozásnál ? Valamint mennyit kell fordítania a vákuumnak maximálisan az alaplapon ?

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #61158 Dátum: 2012 Március 17, 12:42:05 »

Nofene  Cheesy
Esetleg kérdezz rá.

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #61157 Dátum: 2012 Március 17, 12:40:53 »

Ja és 5x112 van rajta a Zsolti szerint. Roll Eyes
Nofene  Cheesy
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #61156 Dátum: 2012 Március 17, 12:37:26 »

Tehát menet közben nyomjam a féket  Huh
Jaja.Nem nagyon csak hogy hozzá érjen.

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #61155 Dátum: 2012 Március 17, 12:36:46 »

Ja és 5x112 van rajta a Zsolti szerint. Roll Eyes

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #61154 Dátum: 2012 Március 17, 12:36:10 »

Vassald meg.Nem szép megoldás, de egy idő után kuss lesz.
Tehát menet közben nyomjam a féket  Huh
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #61153 Dátum: 2012 Március 17, 12:34:40 »

5x112-es lyukosztású tárcsám van
biztos bekopna, csak amennyit használom...
Vassald meg.Nem szép megoldás, de egy idő után kuss lesz.

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Oldalak: 1 ... 481 482 483 484 485 [486] 487 488 489 490 491 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.216 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.