www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 08, 18:24:02

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921205 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 339 340 341 342 343 [344] 345 346 347 348 349 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13033732 alkalommal)
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #66865 Dátum: 2013 április 11, 08:49:11 »

Egyébként a blokkban a szélesség amit a hátsó csapágy 2 válla közrefog, az ~22mm. Ehhez talán 1-2 százados fedéssel van illesztve csapágy válla, tehát a csapágy 2 válla között is ~22mm-t kell mérni. A vállak olyan 2mm vastagságúak (Ezt csak emlékezetből írom, nem vagyok biztos benne) . A hézag ezek után a következők miatt lehet nagy:
1.A blokkban nincs meg a 22mm vastagság -> gépmunka  és a csapágy támasztó válla 0,5mm-es lépcsőkben lehet túlméretes, de talán csak 4 lépcső van, így ha itt van 4mm-es lógás, akkor komoly gondok vannak.
2.A gyapágy válla kopott meg, de mivel az csak kb. 2mm vastag, ezért 4mm-t nem nagyon tud kopni.
3.Buherálták a lendkereket és leszedtek a támasztó felületéből. -> Lendkerék csere.


Már bocsánat, de mi az, hogy nem látszik? Siklócsapágyaknál, csapoknál, blokk-csapágyhelyeinél századmiliméterekről beszélünk. Mérni kell mindent és nem tolómérővel, hanem mikrométerrel, furat intoval. Ez nem az a kategória, hogy „nem látszik”, hanem valami hibahatáron belül, vagy kívül van.
És ahogy Kdf-Józsi mondja, a főtengely hosszirányú játékát be kell állítani a lendkerék és a csapágy közti hézagoló lemezekkel. Ezt a játékot 0,07-0,13 mm-re kell állítani. Hibahatár 0,15 mm. Hosszirányú hézag beállításakor 3db hézagoló alátétet kell használni, melyek vastagsága 0,2x és 0,3x mm között van. Ebből jól látszik, hogy 3-4 mm-es lógás nem hézagolható ki, ott vagy oda van a blokknak az a része ahova a csapágy válla támaszkodik, vagy elkopott a csapágy válla.



Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #66864 Dátum: 2013 április 11, 08:27:50 »

Már bocsánat, de mi az, hogy nem látszik? Siklócsapágyaknál, csapoknál, blokk-csapágyhelyeinél századmiliméterekről beszélünk. Mérni kell mindent és nem tolómérővel, hanem mikrométerrel, furat intoval. Ez nem az a kategória, hogy „nem látszik”, hanem valami hibahatáron belül, vagy kívül van.
És ahogy Kdf-Józsi mondja, a főtengely hosszirányú játékát be kell állítani a lendkerék és a csapágy közti hézagoló lemezekkel. Ezt a játékot 0,07-0,13 mm-re kell állítani. Hibahatár 0,15 mm. Hosszirányú hézag beállításakor 3db hézagoló alátétet kell használni, melyek vastagsága 0,2x és 0,3x mm között van. Ebből jól látszik, hogy 3-4 mm-es lógás nem hézagolható ki, ott vagy oda van a blokknak az a része ahova a csapágy válla támaszkodik, vagy elkopott a csapágy válla.


Adott egy hosszirányba kotyogó főtengelyes motor. CSapágyakon, blokkon nem látni hibát. mi ennek az oka? kb 3-4 mm a kotyogás...

Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #66863 Dátum: 2013 április 10, 22:58:37 »

Adott egy hosszirányba kotyogó főtengelyes motor. CSapágyakon, blokkon nem látni hibát. mi ennek az oka? kb 3-4 mm a kotyogás...
Le kell venni a lendkereket és mögötte hézagolni kell. 2 tized lógása lehet, és kell is.

[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #66862 Dátum: 2013 április 10, 22:28:12 »

az ég világon semmi nem látszik sehol. azért lett kiszedve mert kotyogott, még a lendkerék is faszán rá volt húzva..
ki volt hézagolva a lendkeréknél?
le is mértétek hogy 3-4mm? vagy csak érzésre? mert ez nagyon sok

motor tartó csavarok rá voltak húzva?  Evil

vannak fotók a blokkról, csapágyakról?
hátha az segít a hozzáértőknek. mert ha minden jó de mégsem jó, akkor valami mégsem jó..
Nem elérhető kiszely17
Hozzászólások: 37


...

« Hozzászólás #66861 Dátum: 2013 április 10, 22:23:14 »

Es meg mindig kotyog ? Nem lehet, hogy az ekszijtarcsa lazult le ? Grin

jobb lenne ha a tárcsa lenne a ludas Cheesy Grin
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #66860 Dátum: 2013 április 10, 22:13:02 »

az ég világon semmi nem látszik sehol. azért lett kiszedve mert kotyogott, még a lendkerék is faszán rá volt húzva..
Es meg mindig kotyog ? Nem lehet, hogy az ekszijtarcsa lazult le ? Grin


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető kiszely17
Hozzászólások: 37


...

« Hozzászólás #66859 Dátum: 2013 április 10, 22:12:14 »

mikor kotyog? bent a helyén? vagy az asztalon szétszedve?
támcsapágy semmit nem lötyög hosszában a blokkban? a kis rögzítő stifteknél sem látszik semmi kiverődés?

az ég világon semmi nem látszik sehol. azért lett kiszedve mert kotyogott, még a lendkerék is faszán rá volt húzva..
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #66858 Dátum: 2013 április 10, 21:51:06 »

Adott egy hosszirányba kotyogó főtengelyes motor. CSapágyakon, blokkon nem látni hibát. mi ennek az oka? kb 3-4 mm a kotyogás...
mikor kotyog? bent a helyén? vagy az asztalon szétszedve?
támcsapágy semmit nem lötyög hosszában a blokkban? a kis rögzítő stifteknél sem látszik semmi kiverődés?
Nem elérhető Kristóf
Hozzászólások: 3168


« Hozzászólás #66857 Dátum: 2013 április 10, 21:38:20 »

Nem egyezik. Typ1-nél 4 stift van és 1 nagy rögzítő csavar. Typ4-nél WBX-nél meg 5db rögzítő csavar. (Már ha a sima cuccokra gondolsz és nem az automata wandlerére és egyéb cuccaira, mert arról fogalmam sincs)

Az automatára gondolok. Bogárét még sosem láttam, csak buszét és 411-ét.
Nem elérhető kiszely17
Hozzászólások: 37


...

« Hozzászólás #66856 Dátum: 2013 április 10, 21:32:00 »

Adott egy hosszirányba kotyogó főtengelyes motor. CSapágyakon, blokkon nem látni hibát. mi ennek az oka? kb 3-4 mm a kotyogás...
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #66855 Dátum: 2013 április 10, 21:26:19 »

Nem egyezik. Typ1-nél 4 stift van és 1 nagy rögzítő csavar. Typ4-nél WBX-nél meg 5db rögzítő csavar. (Már ha a sima cuccokra gondolsz és nem az automata wandlerére és egyéb cuccaira, mert arról fogalmam sincs)

Önindító elkelt, viszont lendkerekem is van ha valakinek szüksége lenne rá. Már ha a bogáré és a typ4-é egyezik Huh
« Utoljára szerkesztve: 2013 április 10, 21:28:30 írta callook »

Nem elérhető Kristóf
Hozzászólások: 3168


« Hozzászólás #66854 Dátum: 2013 április 10, 21:21:58 »

Kristof.
Ez a váltó egyébként szar?
Önindító elkelt, viszont lendkerekem is van ha valakinek szüksége lenne rá. Már ha a bogáré és a typ4-é egyezik Huh
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13992


30-347-1939

« Hozzászólás #66853 Dátum: 2013 április 10, 21:21:12 »

Azota sokszor fordult meg ez a bolygo.
Grin

Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #66852 Dátum: 2013 április 10, 21:18:18 »

Kristof.
Ez a váltó egyébként szar?
Nem tudom. Kaptam a kocsihoz. Hiányos, az biztos.

Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #66851 Dátum: 2013 április 10, 21:15:12 »

Tudom hogy egyszer beírtam egy alkatrészt az alkatrészesbe, majd a keresőbe, és nem találta.
Csupa 2006-os találatokat dobott ki.
Azota sokszor fordult meg ez a bolygo.


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13992


30-347-1939

« Hozzászólás #66850 Dátum: 2013 április 10, 21:08:56 »

használjátok néha a keresőt is Tongue
(Részletes keresés / Eredmények megjelenítése üzenetekként)
Tudom hogy egyszer beírtam egy alkatrészt az alkatrészesbe, majd a keresőbe, és nem találta.
Csupa 2006-os találatokat dobott ki.

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #66849 Dátum: 2013 április 10, 21:04:13 »

Igen, azt tudom, hiszen egész más a kettő. Azt nem tudom, hogy a fogaskoszorú átmérőjében, fogszámában, illetve a blokk-váltóház síkja és a fogaskoszorú távolságában milyen különbségek vannak, de az biztos, hogy vannak. Lényeg a lényeg, most már biztos vagyok benne, hogy ha Zoli abból a váltóból csinál indító állványt, akkor csak automata önindítót tud feltenni és csak automata cuccokkal szerelt motort tud vele indítani.  Undecided

Igen,a félautomata váltós bogár lendkreke,nem azonos vagy nem kompatibilis a manuális váltós bogáréval.

Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #66848 Dátum: 2013 április 09, 23:03:49 »

Igen, ami sajnos sokkal ritkább mint a sima. Illetve ha megadja magát rajta csak a behúzó tekercs, akkor még azt a részét sem tudod áttenni a sima önindítóról. (Illetve azt sem tudom, hogy a sima bogár lendkerékkel mennyire passzol össze ez az önindító. Azért merült fel bennem, hogy esetleg nem passzol a hagyományos bogár lendkerékhez, mert ilyen önindítót kell feltenned a bogár váltóra, ha typ4 motort raksz bele a 228-as lendkerékkel, amihez nem jó a sima bogáré. Így lehet, hogy ez fordítva is igaz, és ez meg nem jó a sima bogár lendkerékhez. De ebben nem vagyok biztos.)

Igen,a félautomata váltós bogár lendkreke,nem azonos vagy nem kompatibilis a manuális váltós bogáréval.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #66847 Dátum: 2013 április 09, 23:03:33 »

használjátok néha a keresőt is Tongue
(Részletes keresés / Eredmények megjelenítése üzenetekként)

http://www.bogarhatu.hu/forum/index.php?topic=8.msg780385;topicseen#msg780385

http://www.bogarhatu.hu/forum/index.php?topic=359.msg812856;topicseen#msg812856

lehet hogy lesz most is új válasz, de én a hozzáértők helyében nem biztos hogy akarnám 2-3 havonta ugyanazokat a meglátásokat leírni ugyanazokra a kérdésekre.

egyébként ha valaki összeszedi most újra tisztességesen, ezekből kiindulva, akkor felkerülhetne a tudásbázisba.
jaaa.. egyébként az valahonnan a főoldalról elérhető? én csak a guglival tudtam rátalálni és ott sem volt könnyű hogy kikeressem hogy milyen cikkek vannak már. de már látom, hogy erről nem volt.

helyt állóak az idézetek még most is

Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #66846 Dátum: 2013 április 09, 22:48:47 »

használjátok néha a keresőt is Tongue
(Részletes keresés / Eredmények megjelenítése üzenetekként)

http://www.bogarhatu.hu/forum/index.php?topic=8.msg780385;topicseen#msg780385

http://www.bogarhatu.hu/forum/index.php?topic=359.msg812856;topicseen#msg812856

lehet hogy lesz most is új válasz, de én a hozzáértők helyében nem biztos hogy akarnám 2-3 havonta ugyanazokat a meglátásokat leírni ugyanazokra a kérdésekre.

egyébként ha valaki összeszedi most újra tisztességesen, ezekből kiindulva, akkor felkerülhetne a tudásbázisba.
jaaa.. egyébként az valahonnan a főoldalról elérhető? én csak a guglival tudtam rátalálni és ott sem volt könnyű hogy kikeressem hogy milyen cikkek vannak már. de már látom, hogy erről nem volt.
« Utoljára szerkesztve: 2013 április 09, 22:52:19 írta Typ117 »
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #66845 Dátum: 2013 április 09, 22:30:20 »

mindenki esküszik valamire  Undecided
várom a papot,mert engem is érdekelne tömören. Menettulajdonság,megbízhatóság kb ár Smiley

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #66844 Dátum: 2013 április 09, 22:13:38 »

Aki jártasabb a témában, letudná nekem írni, hogy az elektronikus gyújtás mennyivel jobb és rosszabb mint a gyári?
Előre is köszönöm  Cheesy
mindenki esküszik valamire  Undecided

Nem elérhető Csosza007
Hozzászólások: 669


« Hozzászólás #66843 Dátum: 2013 április 09, 22:12:29 »

Ajaj. A G60 felni nem érdekel? Smiley

Az nem érdekel, köszi. Csak a kérdésemre szeretnék választ kapni  Grin
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #66842 Dátum: 2013 április 09, 22:06:22 »

Ajaj. A G60 felni nem érdekel? Smiley

Aki jártasabb a témában, letudná nekem írni, hogy az elektronikus gyújtás mennyivel jobb és rosszabb mint a gyári?
Előre is köszönöm  Cheesy
Nem elérhető Csosza007
Hozzászólások: 669


« Hozzászólás #66841 Dátum: 2013 április 09, 21:57:57 »

Aki jártasabb a témában, letudná nekem írni, hogy az elektronikus gyújtás mennyivel jobb és rosszabb mint a gyári?
Előre is köszönöm  Cheesy
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #66840 Dátum: 2013 április 09, 20:45:16 »

Igen. Az összes bogár automata száraz féltengelyes. Az nem buflák automata bogarak alváza olyan, hogy elől szekérfutóművesek, viszont hátul száraz féltengelyesek.

ez mi ez?
száraz féltengelyes automata?

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #66839 Dátum: 2013 április 09, 20:42:55 »

Igen, ami sajnos sokkal ritkább mint a sima. Illetve ha megadja magát rajta csak a behúzó tekercs, akkor még azt a részét sem tudod áttenni a sima önindítóról. (Illetve azt sem tudom, hogy a sima bogár lendkerékkel mennyire passzol össze ez az önindító. Azért merült fel bennem, hogy esetleg nem passzol a hagyományos bogár lendkerékhez, mert ilyen önindítót kell feltenned a bogár váltóra, ha typ4 motort raksz bele a 228-as lendkerékkel, amihez nem jó a sima bogáré. Így lehet, hogy ez fordítva is igaz, és ez meg nem jó a sima bogár lendkerékhez. De ebben nem vagyok biztos.)

Ha ebből a váltóból csinálok indítóállványt, akkor spec indítómotor kell bele? Valaki hírdetett ilyet... Huh

Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #66838 Dátum: 2013 április 09, 20:30:44 »

Ha ebből a váltóból csinálok indítóállványt, akkor spec indítómotor kell bele? Valaki hírdetett ilyet... Huh

<beszúrt kép törölve>

<beszúrt kép törölve>
ez mi ez?
száraz féltengelyes automata?
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #66837 Dátum: 2013 április 09, 20:14:42 »

ma megint bearanyozták az életemet Roll Eyes

[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #66836 Dátum: 2013 április 09, 20:14:11 »

Ha ebből a váltóból csinálok indítóállványt, akkor spec indítómotor kell bele? Valaki hírdetett ilyet... Huh

<beszúrt kép törölve>

<beszúrt kép törölve>
igen ótomatás öníndító kell Undecided

Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #66835 Dátum: 2013 április 09, 20:03:26 »

Ha ebből a váltóból csinálok indítóállványt, akkor spec indítómotor kell bele? Valaki hírdetett ilyet... Huh

<beszúrt kép törölve>

<beszúrt kép törölve>
Kristof.
Ez a váltó egyébként szar?

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #66834 Dátum: 2013 április 09, 19:59:14 »

Ha ebből a váltóból csinálok indítóállványt, akkor spec indítómotor kell bele? Valaki hírdetett ilyet... Huh




Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #66833 Dátum: 2013 április 08, 13:15:38 »

úgy hogy fent hagytad a karbikat (mert ez még peremfeltétel volt...)? minden elismerésem  Wink
egyszer én is leszedtem a turbinaházat bent lévő motornál központi karbis megoldásnál. félúton már bántam, hogy nem vettem ki a motort inkább
Nem, nem úgy, ráadásul én központi karbissal. Bocs, ha ez volt a feltétel, akkor úgy nem tudom, de biztos nem lehet.

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #66832 Dátum: 2013 április 08, 12:15:38 »

én levettem az 1,6-ról. Nekem is nagy olajhűtőm van. Nem volt egyszerű, de lejött.
úgy hogy fent hagytad a karbikat (mert ez még peremfeltétel volt...)? minden elismerésem  Wink
egyszer én is leszedtem a turbinaházat bent lévő motornál központi karbis megoldásnál. félúton már bántam, hogy nem vettem ki a motort inkább
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #66831 Dátum: 2013 április 08, 09:30:29 »

a gyári olajhűtőtől nem tudod elég magasra emelni a turbinaházat, hogy kibillentsd a motortérből. + ha nagy olajhűtős a motorod, és rendesen össze van rakva a meleg levegő kifúvásod a tűzfal felé, az is tud meglepetést okozni.
én levettem az 1,6-ról. Nekem is nagy olajhűtőm van. Nem volt egyszerű, de lejött.

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19077

« Hozzászólás #66830 Dátum: 2013 április 07, 19:31:10 »

igen.

kár érte. nyilván nem vigyáztak rá.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #66829 Dátum: 2013 április 07, 19:27:04 »

tudom jól, milyenek az ultimák. találkoztál kishazánkban szétrohadt példánnyal??
igen.

Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19077

« Hozzászólás #66828 Dátum: 2013 április 07, 19:21:06 »

ez nem ultima  az csak világos kékbe és bézs-be van

tudom jól, milyenek az ultimák. találkoztál kishazánkban szétrohadt példánnyal??
Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19077

« Hozzászólás #66827 Dátum: 2013 április 07, 19:19:43 »

Azért mit nevezünk mostoha körülménynek... Normál esetben egy skoda fábia (vagy lehetne akrámi) nem rohad ki a szélvédőnél 10 év alatt, ha minden télen sós latyakban fürösztöd se...
hát ez az... én naponta használom télen-nyáron a sózott fővárosban a 96-os mekszikánerem, és sehol sem néz így ki.
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #66826 Dátum: 2013 április 07, 19:04:33 »

Ultima Edición??? mostoha körülmények kellettek ehhez...
Azért mit nevezünk mostoha körülménynek... Normál esetben egy skoda fábia (vagy lehetne akrámi) nem rohad ki a szélvédőnél 10 év alatt, ha minden télen sós latyakban fürösztöd se...

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Oldalak: 1 ... 339 340 341 342 343 [344] 345 346 347 348 349 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.165 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.