www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 06, 15:08:02

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921193 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 338 339 340 341 342 [343] 344 345 346 347 348 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13005104 alkalommal)
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #66904 Dátum: 2013 április 16, 10:59:13 »

A keletkező karbamid zömítette az öntvény szerkezetét Smiley

Na várjunk. De mindenki lepösentette a blokkot? A vegák, a húsevők, és a beteg, magas hugysav szintel rendelkezők is?  Cheesy

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Póli
Hozzászólások: 886


« Hozzászólás #66903 Dátum: 2013 április 16, 10:52:20 »

Sziasztok,

van olyan Typ4 motorkód hogy W W O? Vagy hasonló bontásban...

Porsche 914 ???

http://www.bogarklub-vac.at.hu/ --motortípusok menüpont

VW 1200 (1979),       T2 (1978)

http://www.bmvwbk.eoldal.hu/  - Békés Megyei Bogár Klub
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #66902 Dátum: 2013 április 16, 10:48:26 »

A keletkező karbamid zömítette az öntvény szerkezetét Smiley

Miert ? Cheesy
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #66901 Dátum: 2013 április 16, 10:19:00 »

Koszonom, de ebbol [s/n]em derul ki Cheesy

Emlékeimben,nem találom hol olvastam,urban legend.Ha volt értelme akkor az, hogy a BMW altassa a többi csapatott.Ki bizna egy öreg szar motorban amit a szerelök le hugyoztak,hogy futamot nyerhet?

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #66900 Dátum: 2013 április 16, 10:13:27 »

Koszonom, de ebbol [s/n]em derul ki Cheesy

Idézet
Egyesek szerint a gyár udvarán hagyott blokkokat gyakran le is vizelték a dolgozók,bár ennek nem tudom mi értelme volt,de egészségükre.


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #66899 Dátum: 2013 április 16, 10:07:46 »

Miert ? Cheesy
http://scheerti.blog.hu/2007/04/17/mesel_a_szaguldo_cirkusz_a_turbomotor

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #66898 Dátum: 2013 április 16, 09:40:01 »

Miert ? Cheesy
Mert a pisától erősődőtt az anyag  Grin

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #66897 Dátum: 2013 április 16, 09:38:22 »

blokkokat kötelező volt a dolgozóknak rendszeresen lebrúzolni.
Miert ? Cheesy


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14977

« Hozzászólás #66896 Dátum: 2013 április 16, 09:15:59 »

Ez nem csak valami legenda?
Egyébként pedig az acélötvözetek és az aluötvözetek két teljesen más kávéház.
Nem. Sőt az blokkokat kötelező volt a dolgozóknak rendszeresen lebrúzolni.
1303LS
« Hozzászólás #66895 Dátum: 2013 április 16, 07:49:09 »

a fasz tudja.
amikor az f1-ben 4 hengeres turbós motorok voltak a menők, a bmw direkt minél többet futott blokkokat vásárolt fel, mert azokban már tuti nem voltak anyaghibák meg ilyesmik.
lehet, amiről beszélünk, valami utángyártott, nem kellőképpen edzett, dobok.
Ez nem csak valami legenda?
Egyébként pedig az acélötvözetek és az aluötvözetek két teljesen más kávéház.
1303LS
« Hozzászólás #66894 Dátum: 2013 április 16, 07:46:50 »

Amit itt a Vili ír, az mind igaz.
Még annyit szeretnék írni, a félreértések elkerülése végett, hogy a ricni alap helyzeteben NEM kopó alkatrész. Az olyan pontosan illesztett, hogy semmilyen -gyakorlati- mozgása nem megengedett. Ez változik meg egy laza csavar okozta mocorgás után és ahogy kialakul egy minimális hézag onnan már rohamosan el is kezd kopni.
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #66893 Dátum: 2013 április 16, 06:24:44 »

Nem a kopó részeivel van a baj. hanem a menettel és a ricnivel.
Volt eg yszéria dob aminek a menetei szinte az első meghúzásnál kijöttek.
Egy jó állapotú gyári 40 éves dob sok utángyártottnál jobb. Ezért írtam csak az egészet, mert a Győző alapból elveti a 40 éves vasak esélyességét.
Ne haragudj már a világra, Vili! Nem alapból vetem el, a Kamilla dobjai is régiek, pusztán közöltem, hogy az egyik bogár dobjai szarok.

Bácsi Győző
Nem elérhető szilati
Hozzászólások: 1119


« Hozzászólás #66892 Dátum: 2013 április 15, 21:50:30 »

Az én autómon is régi dobok vannak hátul, amik 20-30-40-50 év után nálam még éveken át kapták a kuplungról lelépés és a 195-ös gumi megtapadásának és a 100+ LE nem éppen jótékony hatását.
ez a kemény  Cool
annak idején biztos nem erre tervezték, mégis hogy bírja...
van benne tartalék bőven
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #66891 Dátum: 2013 április 15, 20:36:05 »

Amit itt a Vili ír, az mind igaz. A ricni azért megy ki, mert valamikor valaki nem húzta meg jól (Lehet, hogy ez a 30-40 év alatt egyszer fordult elő és rövid ideig, de utána már mindegy), a menet meg azért... Szóval nem ismétlem Vilit.
Az én autómon is régi dobok vannak hátul, amik 20-30-40-50 év után nálam még éveken át kapták a kuplungról lelépés és a 195-ös gumi megtapadásának és a 100+ LE nem éppen jótékony hatását.

Ez viszont nem azért van, mert öregek.
A csavarmenet azért jön ki, mert ennyi év alatt volt 1-2 marha aki tépve húzta csővel légkulccsal ami belefér.
a Ricniközepe pedig azért, mert egyszer volt egy marha aki nem húzta le rendesen a nagyanyát és kiverődött a ricni. Ezután már soha nem fogod tudni rendesen lehúzni az anyát, mert a kiverődött ricni, minden nagyobb terhelésváltásnál lazít az anyán egy picit. Aztán megint lelazul és mégjobban kiveri, stb, stb.....majd a vége az, hogy le is forog róla az utolsó fogmaradvány is.

Nem elérhető picichris
Hozzászólások: 80


« Hozzászólás #66890 Dátum: 2013 április 15, 20:29:11 »

nem ismerős

W0?
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #66889 Dátum: 2013 április 15, 20:21:51 »

Sziasztok,

van olyan Typ4 motorkód hogy W W O? Vagy hasonló bontásban...

nem ismerős

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető picichris
Hozzászólások: 80


« Hozzászólás #66888 Dátum: 2013 április 15, 20:17:42 »

Sziasztok,

van olyan Typ4 motorkód hogy W W O? Vagy hasonló bontásban...
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18490


1969

« Hozzászólás #66887 Dátum: 2013 április 15, 19:49:36 »

Nem a kopó részeivel van a baj. hanem a menettel és a ricnivel.
Volt eg yszéria dob aminek a menetei szinte az első meghúzásnál kijöttek.
Egy jó állapotú gyári 40 éves dob sok utángyártottnál jobb. Ezért írtam csak az egészet, mert a Győző alapból elveti a 40 éves vasak esélyességét.
persze, nyilván igazad van, hogy a gazdákon is múlik, meg hogy hányszor cserélt kereket. de abból lehet kiindulni hogy 50 éve nem cseréltek hátsó fékdobot.. Qzmánál is egyszer csak nem tudott elindulni, ugyan ez a szitu. lehet hogy nem véletlen, hogy mindkettő még kisablakos. itt nem tudom milyen régi dob volt, de úgy emlékeszem Qzmánál még az eredeti
lehet hogy az after kocsikon már a dob eleve nem bír annyit hogy a ricniknek legyen esélye elfáradni. mert hamarabb lesz ovális, meg kezd mondjuk átrozsdásodni vagy egyszerűen a dob elkopik. én is cseréltem már a sajátomon
1303LS
« Hozzászólás #66886 Dátum: 2013 április 15, 19:41:07 »

azért én nem hiszem hogy ha egy kopó alkatrész már elérte a 30 éves kort akkor az onnantól már örökre jó is lesz  Grin
Nem a kopó részeivel van a baj. hanem a menettel és a ricnivel.
Volt eg yszéria dob aminek a menetei szinte az első meghúzásnál kijöttek.
Egy jó állapotú gyári 40 éves dob sok utángyártottnál jobb. Ezért írtam csak az egészet, mert a Győző alapból elveti a 40 éves vasak esélyességét.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18490


1969

« Hozzászólás #66885 Dátum: 2013 április 15, 19:30:56 »

a fasz tudja.
amikor az f1-ben 4 hengeres turbós motorok voltak a menők, a bmw direkt minél többet futott blokkokat vásárolt fel, mert azokban már tuti nem voltak anyaghibák meg ilyesmik.
lehet, amiről beszélünk, valami utángyártott, nem kellőképpen edzett, dobok.
azért én nem hiszem hogy ha egy kopó alkatrész már elérte a 30 éves kort akkor az onnantól már örökre jó is lesz  Grin
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #66884 Dátum: 2013 április 15, 19:25:05 »

szerintem meg normális ezeknél a 61-63-as eredeti doboknál az anyagfáradás. ezek már 50 éves alkatrészek. ki tudja mennyi futásteljesítménnyel. csoda hogy eddig bírták. vajon mennyi volt a tervezett időtartamuk? 200.000 km? 10 év? mert ezeket kb négy-ötször túlteljesítették
a fasz tudja.
amikor az f1-ben 4 hengeres turbós motorok voltak a menők, a bmw direkt minél többet futott blokkokat vásárolt fel, mert azokban már tuti nem voltak anyaghibák meg ilyesmik.
lehet, amiről beszélünk, valami utángyártott, nem kellőképpen edzett, dobok.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18490


1969

« Hozzászólás #66883 Dátum: 2013 április 15, 19:21:36 »

Ez viszont nem azért van, mert öregek.
A csavarmenet azért jön ki, mert ennyi év alatt volt 1-2 marha aki tépve húzta csővel légkulccsal ami belefér.
a Ricniközepe pedig azért, mert egyszer volt egy marha aki nem húzta le rendesen a nagyanyát és kiverődött a ricni. Ezután már soha nem fogod tudni rendesen lehúzni az anyát, mert a kiverődött ricni, minden nagyobb terhelésváltásnál lazít az anyán egy picit. Aztán megint lelazul és mégjobban kiveri, stb, stb.....majd a vége az, hogy le is forog róla az utolsó fogmaradvány is.
szerintem meg normális ezeknél a 61-63-as eredeti doboknál az anyagfáradás. ezek már 50 éves alkatrészek. ki tudja mennyi futásteljesítménnyel. csoda hogy eddig bírták. vajon mennyi volt a tervezett időtartamuk? 200.000 km? 10 év? mert ezeket kb négy-ötször túlteljesítették
1303LS
« Hozzászólás #66882 Dátum: 2013 április 15, 18:35:03 »

Az van, hogy nem merek meghúzni egy csavart sem, mert menetestől a kezemben marad. Tény, a bogár nem garázsban állt, ám már nincs rajta olyan fékdob, amivel vettem. Még azt sem állítom, hogy nem voltak cserélve, de hogy mállékony szarok,  azt igen.
Ez viszont nem azért van, mert öregek.
A csavarmenet azért jön ki, mert ennyi év alatt volt 1-2 marha aki tépve húzta csővel légkulccsal ami belefér.
a Ricniközepe pedig azért, mert egyszer volt egy marha aki nem húzta le rendesen a nagyanyát és kiverődött a ricni. Ezután már soha nem fogod tudni rendesen lehúzni az anyát, mert a kiverődött ricni, minden nagyobb terhelésváltásnál lazít az anyán egy picit. Aztán megint lelazul és mégjobban kiveri, stb, stb.....majd a vége az, hogy le is forog róla az utolsó fogmaradvány is.
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #66881 Dátum: 2013 április 15, 18:02:29 »

mivan?
Az van, hogy nem merek meghúzni egy csavart sem, mert menetestől a kezemben marad. Tény, a bogár nem garázsban állt, ám már nincs rajta olyan fékdob, amivel vettem. Még azt sem állítom, hogy nem voltak cserélve, de hogy mállékony szarok,  azt igen.

Bácsi Győző
Nem elérhető szilati
Hozzászólások: 1119


« Hozzászólás #66880 Dátum: 2013 április 15, 14:37:03 »

a 69-es kocsból egy dobot se mernék használni, 
mivan?
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #66879 Dátum: 2013 április 14, 18:49:53 »

A napokban elszállt valami a bogaramban, nem ment át a kerékre a hajtás, a garázsból se tudtam kitolatni, azt hittem szétpergett a kuplung.....de mielőtt kiszedtük volna a blokkot, benéztem a dísztárcsa alá és lám a fékdob belsejét megette a féltengely és ott forgott benne  Shocked  A csavar nem volt fellazulva. Azt hallottam már hogy brazil alkatrésszel előfordul ez, de ez még békebeli volt szerintem. És nem is 1 versenyautó amit dúrván rúgatnak. Szerencsére van miből válogatni itthon. Ezentúl 1 ilyet is fogok tartalékba magammal hordani. De legalább a blokk kivételt megúsztuk  Cheesy


Tartalékot hordani fékdobból kicsit megterhelő, olyan gyakran nem fordul elő... Tény, a vasak is öregednek, a 69-es kocsból egy dobot se mernék használni,  mert a kerékcsavarok menetei sorra engednek,pedig ránézésre tökéletesek.

Bácsi Győző
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13992


30-347-1939

« Hozzászólás #66878 Dátum: 2013 április 12, 20:53:55 »



Nem elérhető embecska
Hozzászólások: 1595


« Hozzászólás #66877 Dátum: 2013 április 12, 20:21:51 »

Én is szeretem, már 5 éve mondhatni napi használatban van és eddig ez volt a legnagyobb baja. Na meg egyszer a dinamót leszorító bilincs tört el Szilvásváradon és mire hazaértem a végén levő propeller a mozgástól kicsit leamortizálódott a kutyaházban. Ja meg volt egyszer egy kuplungbowden szakadásom is  Wink de 5 évre levetítve egy 61-es napi járkálós autótól jó teljesítmény  Kiss

Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19077

« Hozzászólás #66876 Dátum: 2013 április 12, 20:04:16 »

Nem elérhető embecska
Hozzászólások: 1595


« Hozzászólás #66875 Dátum: 2013 április 12, 19:43:56 »

Annyi előjele volt 1-2 napja hogy amikor hirtelen elvettem a gázról a lábam vagy épp rátettem, olyankor néha megrándult 1 kicsit az egész autó. Azt hittem valami gumibak vagy ilyesmi lesz. Hát most már tudom mi volt....szerencsére pont itthon ment szét végleg.

Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13992


30-347-1939

« Hozzászólás #66874 Dátum: 2013 április 12, 19:29:03 »

A napokban elszállt valami a bogaramban, nem ment át a kerékre a hajtás, a garázsból se tudtam kitolatni, azt hittem szétpergett a kuplung.....de mielőtt kiszedtük volna a blokkot, benéztem a dísztárcsa alá és lám a fékdob belsejét megette a féltengely és ott forgott benne  Shocked  A csavar nem volt fellazulva. Azt hallottam már hogy brazil alkatrésszel előfordul ez, de ez még békebeli volt szerintem. És nem is 1 versenyautó amit dúrván rúgatnak. Szerencsére van miből válogatni itthon. Ezentúl 1 ilyet is fogok tartalékba magammal hordani. De legalább a blokk kivételt megúsztuk  Cheesy


Nem volt semmi előjele?

Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #66873 Dátum: 2013 április 12, 19:25:06 »

Azt hallottam már hogy brazil alkatrésszel előfordul ez, de ez még békebeli volt szerintem.
Qzmanak is megette a gyari ricniket a '63-as kocsijaban a dobban a feltengely. Ritkan, de elofordul.


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető embecska
Hozzászólások: 1595


« Hozzászólás #66872 Dátum: 2013 április 12, 19:09:54 »

A napokban elszállt valami a bogaramban, nem ment át a kerékre a hajtás, a garázsból se tudtam kitolatni, azt hittem szétpergett a kuplung.....de mielőtt kiszedtük volna a blokkot, benéztem a dísztárcsa alá és lám a fékdob belsejét megette a féltengely és ott forgott benne  Shocked  A csavar nem volt fellazulva. Azt hallottam már hogy brazil alkatrésszel előfordul ez, de ez még békebeli volt szerintem. És nem is 1 versenyautó amit dúrván rúgatnak. Szerencsére van miből válogatni itthon. Ezentúl 1 ilyet is fogok tartalékba magammal hordani. De legalább a blokk kivételt megúsztuk  Cheesy



[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]

Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #66871 Dátum: 2013 április 11, 22:18:01 »


sikeres müszaki vizsgát tett a bogaram........egy gond volt a magasság:)

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #66870 Dátum: 2013 április 11, 22:15:38 »

ma edzésképpen  csomagoltam a mikulásgyárba Jezusom ...

[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]

Nem elérhető kiszely17
Hozzászólások: 37


...

« Hozzászólás #66869 Dátum: 2013 április 11, 16:50:33 »

igen igen.. az a 3-4 kicsit túlzás volt, de megvan a probléma egy darab 1mm-es hézagoló volt és annak is a fele le volt gyalulva.. érdekes mutatvány  Wink  Undecided
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #66868 Dátum: 2013 április 11, 12:20:25 »



Tapasztalat, hogy az emberek megfogják az ékszijtárcsát, megrángatják és 0.4-0.6 mm-t szoktak 1-2 milliméternek érzékelni. A 0.1 mm-es kis lógás koppanását meg kb. 1 mm-nek.
Ez így igaz. Szerintem itt is ez van.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #66867 Dátum: 2013 április 11, 11:53:26 »

Egyébként a blokkban a szélesség amit a hátsó csapágy 2 válla közrefog, az ~22mm. Ehhez talán 1-2 százados fedéssel van illesztve csapágy válla, tehát a csapágy 2 válla között is ~22mm-t kell mérni. A vállak olyan 2mm vastagságúak (Ezt csak emlékezetből írom, nem vagyok biztos benne) . A hézag ezek után a következők miatt lehet nagy:
1.A blokkban nincs meg a 22mm vastagság -> gépmunka  és a csapágy támasztó válla 0,5mm-es lépcsőkben lehet túlméretes, de talán csak 4 lépcső van, így ha itt van 4mm-es lógás, akkor komoly gondok vannak.
2.A gyapágy válla kopott meg, de mivel az csak kb. 2mm vastag, ezért 4mm-t nem nagyon tud kopni.
3.Buherálták a lendkereket és leszedtek a támasztó felületéből. -> Lendkerék csere.



3-4 mm-t nem lóghat. Ha annyit lógna a csapágy a blokkban, akkor benyomod a kuplungot, eltolja a csapágyat az olajfuratról és megszorul a támcsapágy alapjáraton 10 mp alatt.

Tapasztalat, hogy az emberek megfogják az ékszijtárcsát, megrángatják és 0.4-0.6 mm-t szoktak 1-2 milliméternek érzékelni. A 0.1 mm-es kis lógás koppanását meg kb. 1 mm-nek.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21999


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #66866 Dátum: 2013 április 11, 11:07:49 »

http://elitevwclub.blog.hu/2013/04/11/the_chassis_is_done

www.elitevwclub.hu

1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE



Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #66865 Dátum: 2013 április 11, 08:49:11 »

Egyébként a blokkban a szélesség amit a hátsó csapágy 2 válla közrefog, az ~22mm. Ehhez talán 1-2 százados fedéssel van illesztve csapágy válla, tehát a csapágy 2 válla között is ~22mm-t kell mérni. A vállak olyan 2mm vastagságúak (Ezt csak emlékezetből írom, nem vagyok biztos benne) . A hézag ezek után a következők miatt lehet nagy:
1.A blokkban nincs meg a 22mm vastagság -> gépmunka  és a csapágy támasztó válla 0,5mm-es lépcsőkben lehet túlméretes, de talán csak 4 lépcső van, így ha itt van 4mm-es lógás, akkor komoly gondok vannak.
2.A gyapágy válla kopott meg, de mivel az csak kb. 2mm vastag, ezért 4mm-t nem nagyon tud kopni.
3.Buherálták a lendkereket és leszedtek a támasztó felületéből. -> Lendkerék csere.


Már bocsánat, de mi az, hogy nem látszik? Siklócsapágyaknál, csapoknál, blokk-csapágyhelyeinél századmiliméterekről beszélünk. Mérni kell mindent és nem tolómérővel, hanem mikrométerrel, furat intoval. Ez nem az a kategória, hogy „nem látszik”, hanem valami hibahatáron belül, vagy kívül van.
És ahogy Kdf-Józsi mondja, a főtengely hosszirányú játékát be kell állítani a lendkerék és a csapágy közti hézagoló lemezekkel. Ezt a játékot 0,07-0,13 mm-re kell állítani. Hibahatár 0,15 mm. Hosszirányú hézag beállításakor 3db hézagoló alátétet kell használni, melyek vastagsága 0,2x és 0,3x mm között van. Ebből jól látszik, hogy 3-4 mm-es lógás nem hézagolható ki, ott vagy oda van a blokknak az a része ahova a csapágy válla támaszkodik, vagy elkopott a csapágy válla.



Oldalak: 1 ... 338 339 340 341 342 [343] 344 345 346 347 348 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.216 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.