www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 December 21, 15:55:52

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2025. december 31.
921399 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 173 174 175 176 177 [178] 179 180 181 182 183 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 15596269 alkalommal)
Nem elérhető kövi
Hozzászólások: 1150


0620/5989495

« Hozzászólás #73534 Dátum: 2014 December 23, 20:09:25 »

Ma felemeltem a bogim elejét, és azt tapasztaltam, hogy az alvázgerenda hátsó részén lévő furaton kb 2 deci víz kicsöpögött.
Padlólemezeim mind szárazok. Vajon honnan keveredett oda az a víz??????
Nem szeretném elrohasztani a gerenda belsejét. Undecided Undecided

Illetve honnan tudom meg a gyári színkódját az autómank, ha nincs urkunde?

VW 1300  1968.06.
Nem elérhető kövi
Hozzászólások: 1150


0620/5989495

« Hozzászólás #73533 Dátum: 2014 December 23, 20:04:34 »

Kis ablakos bogaraknak nincsenek gyárilag előkészített helyei a pop-out ablaknak, az a két lyuk meg utólagos.

Köszönöm az infókat  Cheesy

VW 1300  1968.06.
Nem elérhető Sagaris
Hozzászólások: 2302


« Hozzászólás #73532 Dátum: 2014 December 23, 10:53:21 »

Ott gyárilag 5 lyukat tettek bele, hogy a nyitható oldalablakot egyszerűen és pontosan lehessen utólag beépíteni. És hátul is meg kell legyen a 3 furat a nyitó rész felfogatásához. Évjáratot, pontos típusokat nem tudok, hogy mindegyikben benne van-e, de a mi bogarunkban ami 1970-es meg volt és nagyon egyszerűvé tette a beépítést.

Kis ablakos bogaraknak nincsenek gyárilag előkészített helyei a pop-out ablaknak, az a két lyuk meg utólagos.

1961 VW1200 DeLuxe



http://www.vulture.hu
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #73531 Dátum: 2014 December 23, 08:27:19 »

Ugye generátortalp-tömítésnek kéne lennie a készletben? Mert nem találom őket.
1 szokott lenni

Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #73530 Dátum: 2014 December 23, 07:42:26 »

... De mi az a két furat??
Jó kérdés.

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2019 Hyundai Ioniq Electric
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #73529 Dátum: 2014 December 23, 07:41:36 »

... máskülönben meg azt Sem érteni miért van az oldalablakkeret meglyuggatva.. Huh
Ott gyárilag 5 lyukat tettek bele, hogy a nyitható oldalablakot egyszerűen és pontosan lehessen utólag beépíteni. És hátul is meg kell legyen a 3 furat a nyitó rész felfogatásához. Évjáratot, pontos típusokat nem tudok, hogy mindegyikben benne van-e, de a mi bogarunkban ami 1970-es meg volt és nagyon egyszerűvé tette a beépítést.

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2019 Hyundai Ioniq Electric
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető kövi
Hozzászólások: 1150


0620/5989495

« Hozzászólás #73528 Dátum: 2014 December 22, 21:33:47 »

Az nem én Leszek , de ez nem a spar bodé, mer akkor nem pre, máskülönben meg azt Sem érteni miért van az oldalablakkeret meglyuggatva.. Huh

Ez kisablakos nem spar bódé. Ablak lehet nyitható?? De mi az a két furat??

VW 1300  1968.06.
Nem elérhető StumRobi
Hozzászólások: 948


« Hozzászólás #73527 Dátum: 2014 December 22, 21:31:16 »

Pre hozzáértők ne kíméljetek!!

A "B" oszlop mögött mire szolgál az a két furat a képen??

kösziiiiiiiiiiiii


Az nem én Leszek , de ez nem a spar bodé, mer akkor nem pre, máskülönben meg azt Sem érteni miért van az oldalablakkeret meglyuggatva.. Huh

30/903-63-65
'71 1300
T3 WBX 2.1
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #73526 Dátum: 2014 December 22, 21:31:05 »

Ugye generátortalp-tömítésnek kéne lennie a készletben? Mert nem találom őket.

Nem elérhető kövi
Hozzászólások: 1150


0620/5989495

« Hozzászólás #73525 Dátum: 2014 December 22, 21:22:10 »

Pre hozzáértők ne kíméljetek!!

A "B" oszlop mögött mire szolgál az a két furat a képen??

kösziiiiiiiiiiiii


[a csatolmányt egy admin törölte]

VW 1300  1968.06.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #73524 Dátum: 2014 December 22, 18:31:51 »

Vigyázat, bogaras kérdés következik!

Mért ilyen hosszú ez a tőcsavar?
És van 3 másik csavar, ami a két blokkfelet fogja össze, az mindegy-e hogy melyik hova, illetve hogy fent, vagy lent van az anya?
<beszúrt kép törölve>

Itt tartok:

<beszúrt kép törölve>
mer odamegyen a szívócső Wink a többi mindegy illetve talán nem egyforma hosszú az összes átmenőcsavar Undecided

Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #73523 Dátum: 2014 December 22, 17:55:40 »

Vigyázat, bogaras kérdés következik!

Mért ilyen hosszú ez a tőcsavar?
És van 3 másik csavar, ami a két blokkfelet fogja össze, az mindegy-e hogy melyik hova, illetve hogy fent, vagy lent van az anya?


Itt tartok:


Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #73522 Dátum: 2014 December 18, 10:58:11 »

Most találtam, akár a tudásbázisba is beférhet.
http://fenyesre.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=53&Itemid=68
Polírozásról:
http://www.farecla.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=106:az-ipari-tevekenyseg-polirrendszere&catid=43:technologiai-leirasok-kat&Itemid=40

PéZsé-vel ismerjük a fickót (Karak és többek közt Guzzija van) remek fickó, segítőkész. Sajnos nagyon beteg volt. (remélem múlt időben)
« Utoljára szerkesztve: 2014 December 18, 11:34:11 írta gsattila »
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #73521 Dátum: 2014 December 17, 17:47:56 »

Unixnál van.
sincs

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #73520 Dátum: 2014 December 17, 09:38:38 »

Kihosszítod valami óvszerrel, úgyis kell a végére a porvédelem.
Így van, egy lapított végű műanyag fütyi és kész.

Köszi, a másik oldala be van horpadva, nem tudom mitől. még lehet az is, hogy az sem gyári. (mint ahogy a motor sem.)

Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #73519 Dátum: 2014 December 16, 17:16:17 »

Így van, egy lapított végű műanyag fütyi és kész.

Kihosszítod valami óvszerrel, úgyis kell a végére a porvédelem.
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #73518 Dátum: 2014 December 16, 16:18:45 »

Nem, azt én csináltam drótkoronggal.

Itt lejjebb kérdeztem, hogy a rövidcsövű olajbeöntőt fel lehet-e tenni AB motorra, vagy nem nyúlik le rendesen?

Kihosszítod valami óvszerrel, úgyis kell a végére a porvédelem.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 15001

« Hozzászólás #73517 Dátum: 2014 December 16, 14:58:48 »

Nem, azt én csináltam drótkoronggal.

Itt lejjebb kérdeztem, hogy a rövidcsövű olajbeöntőt fel lehet-e tenni AB motorra, vagy nem nyúlik le rendesen?

Fel, max olajosak lesznek az alsó lemezek.
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #73516 Dátum: 2014 December 16, 14:19:49 »

Jól néz ki. Az elektro-cink egy kicsit porózus lehet, dörzsöld át valami olajos/stb. cuccal. A felületet is ő készíti elő, vagy csak mártogat?

Nem, azt én csináltam drótkoronggal.

Itt lejjebb kérdeztem, hogy a rövidcsövű olajbeöntőt fel lehet-e tenni AB motorra, vagy nem nyúlik le rendesen?
« Utoljára szerkesztve: 2014 December 16, 14:22:49 írta Zoli »

Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #73515 Dátum: 2014 December 16, 14:01:23 »

Jól néz ki. Az elektro-cink egy kicsit porózus lehet, dörzsöld át valami olajos/stb. cuccal. A felületet is ő készíti elő, vagy csak mártogat?

Találtam egy elég olcsó horganyozót, remélem, azért jó lesz... 200Ft/kg (+ÁFA)  Cool
<beszúrt kép törölve>
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #73514 Dátum: 2014 December 16, 13:47:04 »

Találtam egy elég olcsó horganyozót, remélem, azért jó lesz... 200Ft/kg (+ÁFA)  Cool

Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #73513 Dátum: 2014 December 16, 11:21:17 »

Hudák Misinél is.

Unixnál van.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 15001

« Hozzászólás #73512 Dátum: 2014 December 16, 10:38:57 »

Más..
Unixnál van.
Nem elérhető nagybub
Hozzászólások: 155


« Hozzászólás #73511 Dátum: 2014 December 16, 08:39:00 »

Más..
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #73510 Dátum: 2014 December 16, 08:00:44 »

1302-03 tárcsafékhez van. Úgy tudom a többihez is jó.

Köszönöm,eszerint választok akkor.
Valakinek védőlemez?
Nem elérhető nagybub
Hozzászólások: 155


« Hozzászólás #73509 Dátum: 2014 December 15, 17:52:15 »

Köszönöm,eszerint választok akkor.
Valakinek védőlemez?
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #73508 Dátum: 2014 December 14, 14:21:24 »

A Ferodo vállalható minőség, az LPR-t nem igazán dícsérik, a Brembo török, hullámosodik hamar, a többi prémium kategóriás, jók, de a bogárba nem biztos, hogy szükség van csúcsminőségre.
textar ate

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #73507 Dátum: 2014 December 12, 21:54:07 »

Tárcsásításon rágom magam.
Kérdésem: az adott tárcsák között milyen különbségek vannak minőség,élettartam,használati tapasztalatok...stb.
Árban elég nagy a szórás..
http://www.fekmester.hu/fektarcsa__fekdob/fektarcsa/volkswagen/kaefer/benzin/1.60/1973/
A Ferodo vállalható minőség, az LPR-t nem igazán dícsérik, a Brembo török, hullámosodik hamar, a többi prémium kategóriás, jók, de a bogárba nem biztos, hogy szükség van csúcsminőségre.

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető nagybub
Hozzászólások: 155


« Hozzászólás #73506 Dátum: 2014 December 12, 18:36:47 »

Tárcsásításon rágom magam.
Kérdésem: az adott tárcsák között milyen különbségek vannak minőség,élettartam,használati tapasztalatok...stb.
Árban elég nagy a szórás..
http://www.fekmester.hu/fektarcsa__fekdob/fektarcsa/volkswagen/kaefer/benzin/1.60/1973/
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #73505 Dátum: 2014 December 10, 20:29:16 »

Megvan a problem, bár nem tudom, mitől lett. A csapágy szélei között más volt a távolság alul és felül. Rádőlt valami, vagy leesett nem tudom, de minimális különbség volt és ezért szorult annyira.


Ezzel mit lehet csinálni?



Berakható-e ez az olajbeöntő a régi horpadt helyett? Rövidebb a csöve. Nem lesz minden trutyis, ha berakom?


« Utoljára szerkesztve: 2014 December 10, 20:31:35 írta Zoli »

Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #73504 Dátum: 2014 December 09, 21:21:27 »

Ez nem az én motorom, csak mutatom, hogy ha nem lenne a stiften a csapágy, akkor nem lenne ilyen párhuzamos a csapágy széle a blokkon lévő kis vállal.
Az enyém szemre így illeszkedik, csak ha ráteszem a csapágyat a következőre akkor derül ki, hogy lötyögés (nem nagy, de) van. Holnap kiszedem a főtengelyt, aztán méricskélek.

Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #73503 Dátum: 2014 December 09, 20:13:11 »

Itt lehet a baj. Ezen a videón egy ujjal nyomja bele a csapágyat a helyére, nekem ez két kézzel sem megy be.

http://www.youtube.com/watch?v=v9Csfoxlgr8#t=153
« Utoljára szerkesztve: 2014 December 09, 20:21:40 írta Zoli »

Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #73502 Dátum: 2014 December 09, 19:09:09 »

Vannak rutin dolgok. Én bele szoktam próbálni a csapágyakat a blokkba főtengely nélkül, ráillesztem a pozícionáló stiftekre. Ekkor karctűvel megkarcolom a blokk osztósíkjánál a csapágy külsejét és amikor tengellyel teszem be egy pillantás alatt látom, hogy rendesen ül-e a csapágy fészekben, illetve azt is, hogy a pozícionáló stiften pozícióban van-e.
Ez mind megtörtént. Az első csapágy elég passzos, azt Merki illesztette a blokkhoz. Nehezen megy be és kifelé is tépni kell.
A többi simán bemegy.

De ugye a két félcsapágynak össze kell érnie? Már ilyenkor, mikor a helyén van a főtengely az egyik blokkfélben.
« Utoljára szerkesztve: 2014 December 09, 20:05:20 írta Zoli »

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #73501 Dátum: 2014 December 09, 18:49:19 »

én is..könnyebb is össze rakni

Meg érzed, hogy mennyire pontos a gépmunka, hogy szorul benne a csapágy, miylen érzés, amikor kiveszed, ahogy "kiugrik" a csapágyfészekből.

Amikor benne van a sok kilós főtengely, már nem érzed.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #73500 Dátum: 2014 December 09, 18:42:28 »

Vannak rutin dolgok. Én bele szoktam próbálni a csapágyakat a blokkba főtengely nélkül, ráillesztem a pozícionáló stiftekre. Ekkor karctűvel megkarcolom a blokk osztósíkjánál a csapágy külsejét és amikor tengellyel teszem be egy pillantás alatt látom, hogy rendesen ül-e a csapágy fészekben, illetve azt is, hogy a pozícionáló stiften pozícióban van-e.
én is..könnyebb is össze rakni

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #73499 Dátum: 2014 December 09, 18:26:05 »

Az van, hogy beraktam a főtengelyt a blokkba, de mintha nem menne be teljesen, mert a félcsapágyat ha ráteszem, kicsit lötyög, nem ér össze mindkét vége.
Az első csapágy elég nehezen megy a helyére, de elvileg ott van, mert szépen fut körben a perem a blokkal. A stifteket is megnéztem, mindegyik 7,9 mm körül van 1-2 századdal.   Huh

<beszúrt kép törölve>

Vannak rutin dolgok. Én bele szoktam próbálni a csapágyakat a blokkba főtengely nélkül, ráillesztem a pozícionáló stiftekre. Ekkor karctűvel megkarcolom a blokk osztósíkjánál a csapágy külsejét és amikor tengellyel teszem be egy pillantás alatt látom, hogy rendesen ül-e a csapágy fészekben, illetve azt is, hogy a pozícionáló stiften pozícióban van-e.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #73498 Dátum: 2014 December 09, 17:53:10 »

Az van, hogy beraktam a főtengelyt a blokkba, de mintha nem menne be teljesen, mert a félcsapágyat ha ráteszem, kicsit lötyög, nem ér össze mindkét vége.
Az első csapágy elég nehezen megy a helyére, de elvileg ott van, mert szépen fut körben a perem a blokkal. A stifteket is megnéztem, mindegyik 7,9 mm körül van 1-2 századdal.   Huh


Nem elérhető Adrian
Hozzászólások: 115


« Hozzászólás #73497 Dátum: 2014 December 08, 22:56:07 »

Sziasztok,

Hülye lavina indult, remélem nem miattam. A komplett kocsik között fenn van konkrét spar bogár.

Üdv. A


Az a vékonyan számolt 1.5 milla,az kb az anyagár,de inkább még ahhoz is kevés.

« Utoljára szerkesztve: 2014 December 09, 11:05:30 írta Protheus »

Adrian
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #73496 Dátum: 2014 December 07, 20:36:20 »


Köszi. Videókon tettek rögzítőt, én meg csináltam utánuk, mint a birka.  Cool

Ja,  a kitekeredett tőcsavarok végére azért tegyek ugye?
« Utoljára szerkesztve: 2014 December 07, 21:03:22 írta Zoli »

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #73495 Dátum: 2014 December 07, 16:52:16 »

Hazajöttek a cuccok a gyöngyözőtől, így elkezdeném összerakni a motort.
Nem tudom, a szakirodalom mennyire tér ki a tömítők és menetrögzítők használatára, de nem nagyon láttam erre való utalást.
A kérdésem az, hogy tőmítőt és a menetrögzítőt hova mindenképpen és hova semmiképpen ne tegyek.
A főtengely már össze van rakva, a hajtókar-anyákhoz tettem loctite-ot.

<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>

Hivatalosan azt hiszem sehová sem kell menetrögzítő, azonban ha valahová teljesen felesleges, akkor az a hajtórúd csavarjainak a rögzítőzése. Elsősorban azért, mert azok a csavarok nyúláshatárra vannak húzva (gyengített csavarok), másodsorban azért, mert ott simán van olyan hőfok, ahol a menetrögzítő (243-as vagy 2701-es) más szinte semmit nem ér.

A régi anyák mechanikusan biztosítva voltak a gallér pontozásával (galléros anya), az újabbak egyáltalán nem, csak adott nyomatékkal nyúláshatárra húzva.

Tömítőpaszta 1971-től hivatalosan csak a hengertalpak alá kell (Volkswagen szervizinfo) ekkor hagyták el a papírtömítést. Máshová nem, azonban én szoktam használni.

A blokkfelek közé természetesen kell, hivatalosan NEM szilikon bázisú, de az új szilikon pasztákkal nincs baj, sokan használják.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Oldalak: 1 ... 173 174 175 176 177 [178] 179 180 181 182 183 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.161 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.