www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 18, 01:09:13

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 51 52 53 54 55 [56] 57 58 59 60 61 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13154345 alkalommal)
1303LS
« Hozzászólás #78395 Dátum: 2018 Május 30, 19:02:39 »

Ráadásul nekem még keskenyebb a fékbetétem, mert régebbi a konstrukció. Mivel gyári szegecselt a ferodol, így a szegecs lyukaknál is veszít a tapadásból.
Ez is érdekes és erről is beszéltem az előbb.
Nem véletlenül egy "újabb" főfékhengered van beépítve így az áttétel itt billen meg?
1303LS
« Hozzászólás #78394 Dátum: 2018 Május 30, 18:56:15 »

Az 1. ponthoz van hozzáfűznivalóm.  Ha szépen illeszkedik a betét a dobhoz az megtévesztő. Mondom mért. Eleve 1-2 miliméter hézagnak kell lenni a dob és a fékbetét között. A racsnis állítónál megmarad a hézag, és csak a munkahengernél ér a betét a dobhoz amikor működteted a féket. Fizikailag sosem fog teljes terjedelmében a fékbetét. Ráadásul nekem még keskenyebb a fékbetétem, mert régebbi a konstrukció. Mivel gyári szegecselt a ferodol, így a szegecs lyukaknál is veszít a tapadásból.
Ez így nem igaz. Pont erről beszéltem. Egy jól beállított és jól esztergált dob/betét páros a teljes felületén fog. Igen a betétet is esztergálni kell. Pont ugyanakkora rádiuszt kell adni neki mint amekkora a dobé. Enélkül vagy a közepe fog csak (túl nagy rádiusz, vagy csak a két vége (túl kicsi rádiusz). Ezt a részt sokan el szokták hanyagolni ami kis eltérés esetén pár1000km után magától korrigálódik és jó lesz a fék.
A másik dolog, hogy használt dob/pofa esetén lesznek olyan minták, nyomok, vájatok a ferrodol és a dob felületén is amik a teljes illeszedést megakadályozzák. mikroszkópikus csúcsokon fog csak jelentkezni a teljes fékerő, ennek is idő kell mire bekopik.
Általában új fékkel nem szoktunk vizsgára menni, be kell koptatni pár100 km-t még a teljesen tuti új dolgokat is.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #78393 Dátum: 2018 Május 30, 17:21:25 »



Vagy Lehet hogy másik vizsgahely lesz ebből..?
Így van. Holnap viszem egy másik vizsgahelyre.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #78392 Dátum: 2018 Május 30, 17:16:01 »

Mi köze a visszaeresztésnek a pedálerőhöz?
Pedálerőhöz 3 dolognak van köze.
1. mekkora felületen fognak a betétek, be van-e már kopva vagy csak kis éleken ér egyik felület a másikhoz, illetve a dob és a pofa rádiusza egyezik-e.
2. tiszta-e a cucc vagy zsíros szar?
3. a rendszer áttétele. Simán el tudom képzelni, hogy az öreg bogárra már olyan fő vagy munkahenger került ami nem passzol egymáshoz. Vagy gyárilag volt így hangolva, hogy a mai szabványt nem tudja?
Az 1. ponthoz van hozzáfűznivalóm.  Ha szépen illeszkedik a betét a dobhoz az megtévesztő. Mondom mért. Eleve 1-2 miliméter hézagnak kell lenni a dob és a fékbetét között. A racsnis állítónál megmarad a hézag, és csak a munkahengernél ér a betét a dobhoz amikor működteted a féket. Fizikailag sosem fog teljes terjedelmében a fékbetét. Ráadásul nekem még keskenyebb a fékbetétem, mert régebbi a konstrukció. Mivel gyári szegecselt a ferodol, így a szegecs lyukaknál is veszít a tapadásból.
1303LS
« Hozzászólás #78391 Dátum: 2018 Május 30, 11:40:09 »

A főfékhenger mennyit ereszt vissza a tartály felé. Ne izgulj a régi bogár is tudja...
Látom nem érted, de nem is számít, mert itt vagyok és segítek.
Semmit.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #78390 Dátum: 2018 Május 30, 10:47:05 »

Mi köze a visszaeresztésnek a pedálerőhöz?
A főfékhenger mennyit ereszt vissza a tartály felé. Ne izgulj a régi bogár is tudja...
1303LS
« Hozzászólás #78389 Dátum: 2018 Május 30, 08:36:28 »

Ezt kb 6 éve biztosan mérik.
A bogár simán meg tud felelni, csak jó legyen a főfékhenger. Ha visszaereszt, akkor bukta van.
Mi köze a visszaeresztésnek a pedálerőhöz?
Pedálerőhöz 3 dolognak van köze.
1. mekkora felületen fognak a betétek, be van-e már kopva vagy csak kis éleken ér egyik felület a másikhoz, illetve a dob és a pofa rádiusza egyezik-e.
2. tiszta-e a cucc vagy zsíros szar?
3. a rendszer áttétele. Simán el tudom képzelni, hogy az öreg bogárra már olyan fő vagy munkahenger került ami nem passzol egymáshoz. Vagy gyárilag volt így hangolva, hogy a mai szabványt nem tudja?
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #78388 Dátum: 2018 Május 30, 07:01:57 »

Másik helyre vinném.
No igen, ahol szeretik az öreg szarjainkat. :-D
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #78387 Dátum: 2018 Május 30, 07:01:00 »

fb.-n volt egy srác akit ilyesmivel riogattak a vizsgáztatók... mindenki lehülyézte... Smiley
Ezek szerint igazuk volt.
Ezt kb 6 éve biztosan mérik.
A bogár simán meg tud felelni, csak jó legyen a főfékhenger. Ha visszaereszt, akkor bukta van.
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #78386 Dátum: 2018 Május 29, 22:48:48 »

Józsi, kalapálj a vizsgára egy hosszabb fékpedált.  Grin
Egyébként nonszensz, ha a gyári értéket tudja és az nem felel meg

Vagy Lehet hogy másik vizsgahely lesz ebből..?
Másik helyre vinném.

Nem elérhető Sompi
Hozzászólások: 425


« Hozzászólás #78385 Dátum: 2018 Május 29, 22:44:32 »

Ma sem ment át a vizsgán a kocsi. Az történt, hogy mérik a pedálerőt. Az erőhöz képest nincs meg a fékhatás. 34% és 51% az elfogadható. Egyszerre fog, nem üt, kézifék is jó. Szóval minden jó, de mégsem. Két és fél napig dolgoztam rajta. Új dobok, munkahengerek, új betétek. Jól illeszkednek a betétek, jól beállított a távolság mind a négy fékbetétnél. Nagy szopás azt látom.


fb.-n volt egy srác akit ilyesmivel riogattak a vizsgáztatók... mindenki lehülyézte... Smiley
Ezek szerint igazuk volt.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #78384 Dátum: 2018 Május 29, 22:41:50 »

Ma sem ment át a vizsgán a kocsi. Az történt, hogy mérik a pedálerőt. Az erőhöz képest nincs meg a fékhatás. 34% és 51% az elfogadható. Egyszerre fog, nem üt, kézifék is jó. Szóval minden jó, de mégsem. Két és fél napig dolgoztam rajta. Új dobok, munkahengerek, új betétek. Jól illeszkednek a betétek, jól beállított a távolság mind a négy fékbetétnél. Nagy szopás azt látom.

Józsi, kalapálj a vizsgára egy hosszabb fékpedált.  Grin
Egyébként nonszensz, ha a gyári értéket tudja és az nem felel meg

Vagy Lehet hogy másik vizsgahely lesz ebből..?
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #78383 Dátum: 2018 Május 29, 22:25:08 »

Ma sem ment át a vizsgán a kocsi. Az történt, hogy mérik a pedálerőt. Az erőhöz képest nincs meg a fékhatás. 34% és 51% az elfogadható. Egyszerre fog, nem üt, kézifék is jó. Szóval minden jó, de mégsem. Két és fél napig dolgoztam rajta. Új dobok, munkahengerek, új betétek. Jól illeszkednek a betétek, jól beállított a távolság mind a négy fékbetétnél. Nagy szopás azt látom.

Másik hely, fékrásegítő?

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #78382 Dátum: 2018 Május 29, 21:14:07 »

Üdv mindenkinek!
Ez bogár.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #78381 Dátum: 2018 Május 29, 18:28:17 »

Ma sem ment át a vizsgán a kocsi. Az történt, hogy mérik a pedálerőt. Az erőhöz képest nincs meg a fékhatás. 34% és 51% az elfogadható. Egyszerre fog, nem üt, kézifék is jó. Szóval minden jó, de mégsem. Két és fél napig dolgoztam rajta. Új dobok, munkahengerek, új betétek. Jól illeszkednek a betétek, jól beállított a távolság mind a négy fékbetétnél. Nagy szopás azt látom.
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #78380 Dátum: 2018 Május 29, 08:14:07 »

Üdv mindenkinek!
Felrakom ide is, múltkor téma volt a váltó-hosszabb difi.........

A t3-tuning-hu. főoldalán a műhelybe (https://t3-tuning-hu.webnode.hu/muhely/) került egy kalkulátor, aminek a segítségével kilehet kb pontosan számolni, hogy az egyes váltók milyen fordulaton mit tudnak, ill a gumiméretet is meglehet adni ill módosítani, és ennek függvényében figyelni a változást.
Alul a fokozatok fogszámaival is lehet "játszani" és ábrándozni............ Grin

Egy kis használati utasítás:
A fehér részekben lévő adatok módosíthatóak, bele katt módosít enter- és autómatikusan átírja a hozzá tartozó adatot. ill át lép a következő mezőre. Ha mented az aktuális adatokkal menti, most az én T3 dx-es váltóm adatai vannak mentve, és az én gumi méretem.

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #78379 Dátum: 2018 Május 28, 16:24:47 »

.....
A kérdés az hogy
1.a relének önmagában is müködnie kell vagy csak akkor ha az indító motor is rá van kötve? (Az a sejtés hogy rá kell szerelni..)
2.Kiszerelt állapotban az önindító nehezen vagy nem forgatható meg, ha feszültséget kapcsolók rá? (Ez történt, beszerelve jó volt elötte.)
....

1. Az önindítóval együtt működik csak , mivel annak tekercsén keresztül húz meg. (2006 ban még tudtam, be is írtam ide...)
2. Igen, mivel amikor kiveszem, csapággyal együtt jön..csak jobban rá kellett volna nézni...szóval elnézést..

'81 Hecho en México
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #78378 Dátum: 2018 Május 26, 22:15:58 »

Csíny letudva.
Kell bele egy akksi, egy kis benzin és mehet vizsgázni.
Akku meg van. Bizti meg van. Szerdán Orsi elviszi Mareszhez.
Mondtam, hogy vágja ki a szőnyeget a pedálnál, nehogy úgy járjon, mint én.  Grin Jól megijedtem, bár tudtam kezelni a dolgot.
Almádiba viszem a lurkókat vele.

Nagyon Köszönöm a segítséget!!

Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #78377 Dátum: 2018 Május 26, 22:10:35 »

2 napos munkával megcsináltam a fékeket a kocsin. Kedden viszem vizsgára. Úgy néz ki, hogy jobb. Hátul fékdobokat cseréltem újra. Kapott új munkahengereket is. Elöl csak új fékbetéteket. Van új dobom oda is. Csak akkor rakom fel, ha fékpadon nem jó az érték.
Nem elérhető xoyox
Hozzászólások: 1177


visszatertem a Boxsterhez

« Hozzászólás #78376 Dátum: 2018 Május 24, 08:55:39 »

ok, köszi, 10-esek lesznek azok akkor
10--vagy 12 mm-es hosszu csavarok

hello agyagedenyek !
mi a helyzet ?
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #78375 Dátum: 2018 Május 22, 10:18:00 »

Sziasztok!
Rég jártam erre, közbe közbe azért benéztem, de láttam ezzel nem voltam egyedül...
Bogár pihent a pajtában eddig, gyerkőc most már elég nagy (3.5) hogy megtekerje a kormányát, a hangjára is kíváncsi lenne, de sok volt az állás, nem indult..
Az önindító behúzótekercse nem jó, külön feszültséget adva csak az inditómotornak (kikerülve a behúzórelét), forog..
Kiszereltem az önindítót, egy másik régi relével próbáltam tesztelni, de úgy néz ki az sem jó..
A kérdés az hogy
1.a relének önmagában is müködnie kell vagy csak akkor ha az indító motor is rá van kötve? (Az a sejtés hogy rá kell szerelni..)
2.Kiszerelt állapotban az önindító nehezen vagy nem forgatható meg, ha feszültséget kapcsolók rá? (Ez történt, beszerelve jó volt elötte.)
3.Van még lehetőség beszerezni behúzótekercset ? (pl. Maresz foglalkozik még ilyennel?)
Köszi!

'81 Hecho en México
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #78374 Dátum: 2018 Május 19, 19:49:42 »

Fékeket átnézni,alapjáratot esetleg beállítani. Azt hiszem Funk ajánlotta fel a szinkrontesztert. Azért elugrok majd hozzá.
Ha valakinek jó lenne az időpont, és ráér, és szívesen el is jönne, kérem jelezze. Vekerlén van a bubiszélvédős.
Én a tárcsafékhez nem értek, de remélem avval nem lesz gond. Ezután menne vizsgázni a bogár.
Előre is köszi!
Csíny letudva.
Kell bele egy akksi, egy kis benzin és mehet vizsgázni.
Nem elérhető pecek
Hozzászólások: 70

« Hozzászólás #78373 Dátum: 2018 Május 16, 15:00:11 »

a szabvány 8-as csavarra 13-as kulcs 10-esre 17-es kulcs kell

Nem mindig. Grin
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #78372 Dátum: 2018 Május 16, 09:46:05 »

Amit meg tudtam nézni: A kasztni csavarokhoz 13as, a napoleon végén a 2-2 csavarhoz 17es dugókulcs kell. Ebből elvileg lehet tudni, hogy azok mekkora metrikus csavarok normál esetben, ha nem speciálisak.
a szabvány 8-as csavarra 13-as kulcs 10-esre 17-es kulcs kell

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #78371 Dátum: 2018 Május 15, 22:49:26 »

Amit meg tudtam nézni: A kasztni csavarokhoz 13as, a napoleon végén a 2-2 csavarhoz 17es dugókulcs kell. Ebből elvileg lehet tudni, hogy azok mekkora metrikus csavarok normál esetben, ha nem speciálisak.
ok, köszi, 10-esek lesznek azok akkor

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #78370 Dátum: 2018 Május 15, 20:47:53 »

Amit meg tudtam nézni: A kasztni csavarokhoz 13as, a napoleon végén a 2-2 csavarhoz 17es dugókulcs kell. Ebből elvileg lehet tudni, hogy azok mekkora metrikus csavarok normál esetben, ha nem speciálisak.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #78369 Dátum: 2018 Május 15, 09:46:30 »

Nem, az 4db hosszú és nagyobb átmérőjű csavar.
Elöl vannak ilyenek, az alvázfej és a taposólemezek találkozásánál, a első "Napóleon" végeinél.
ha estig nem mondja meg senki, -és nem felejtem el- alánézek. akkor legalább a csavar fejéből lehet majd tudni az átmérőt
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #78368 Dátum: 2018 Május 15, 09:39:09 »

a napoleon végén?
sajnos nem tudom, de azok nem ugyanolyanok mint a többi kasztnicsavar?
Nem, az 4db hosszú és nagyobb átmérőjű csavar.
Elöl vannak ilyenek, az alvázfej és a taposólemezek találkozásánál, a első "Napóleon" végeinél.

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #78367 Dátum: 2018 Május 15, 08:58:53 »

Sziasztok!
Tudna valaki segíteni, hogy elöl az alvázat a tűzfal sarkához rögzítő 2-2 csavar mekkora? Előre is köszi!
a napoleon végén?
sajnos nem tudom, de azok nem ugyanolyanok mint a többi kasztnicsavar?
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #78366 Dátum: 2018 Május 14, 19:59:54 »

Sziasztok!
Tudna valaki segíteni, hogy elöl az alvázat a tűzfal sarkához rögzítő 2-2 csavar mekkora? Előre is köszi!

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #78365 Dátum: 2018 Május 10, 21:40:45 »

Olvastam régebben. Ne kérdezd, hol, milyen autentikus forrás ól. De megmaradt bennem ez az információ.

Azért furcsa, mert jellemzően nem kötötték magukat egy beszállítóhoz (lsd. Bosch-Hella lámpában vagy VDO-SWF kilométerórában).
(Nálam is SKF volt benne, persze cserélhették.)

VW Beetle - the original since 1938
1303LS
« Hozzászólás #78364 Dátum: 2018 Május 10, 08:35:35 »

Mert van benne 5e km és szép tiszta is volt.
Jaaaa?
De 5ekm után miért kell félni a csavartól?
Ennyi alatt még egy mekszikói utánzatba sem rohad bele.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #78363 Dátum: 2018 Május 10, 08:22:32 »

Miért nem cserélted ki mindjárt?
Mert van benne 5e km és szép tiszta is volt.
1303LS
« Hozzászólás #78362 Dátum: 2018 Május 10, 07:01:25 »

Váltóban olajszint ellenőrizve.
Nagyobb küzdésre számítottam a csavarral, de könnyen adta magát. Smiley
Miért nem cserélted ki mindjárt?
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #78361 Dátum: 2018 Május 09, 22:42:26 »

Ebben biztos vagy?
Olvastam régebben. Ne kérdezd, hol, milyen autentikus forrás ól. De megmaradt bennem ez az információ.

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #78360 Dátum: 2018 Május 09, 19:29:57 »

Grin
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #78359 Dátum: 2018 Május 09, 19:19:11 »

Váltóban olajszint ellenőrizve.
Nagyobb küzdésre számítottam a csavarral, de könnyen adta magát. Smiley

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #78358 Dátum: 2018 Május 09, 17:07:36 »

Váltóban olajszint ellenőrizve.
Nagyobb küzdésre számítottam a csavarral, de könnyen adta magát. Smiley
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #78357 Dátum: 2018 Május 09, 13:03:15 »

Nem valószínű, hogy gyári, mert a VW mindig FAG-ot használt.
Ebben biztos vagy?

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #78356 Dátum: 2018 Május 08, 17:44:08 »

Nem valószínű, hogy gyári, mert a VW mindig FAG-ot használt.
A gyártó teljesen mindegy, a DIN-szerinti csapágyszám a lényeg.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Oldalak: 1 ... 51 52 53 54 55 [56] 57 58 59 60 61 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 1.013 másodperc alatt készült el 19 lekéréssel.