www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Szeptember 07, 20:44:37

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921276 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 462 463 464 465 466 [467] 468 469 470 471 472 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13936189 alkalommal)
Nem elérhető Binci
Hozzászólások: 3458


« Hozzászólás #61962 Dátum: 2012 április 22, 20:06:11 »

Pesten voltam, olyan volt az autóm, mint aminek szar a gyújtása. Állítottunk rajta, viszonylag jobb lett, de továbbra se húzott tökéletesen, aztán ma reggelre megint teljesen szar volt. Most beállítottuk rendesen, stroboszkóppal, elvileg minden jó, de mégse. Nem megy, de néha-néha beránt egyet, aztán visszatorpan.
Mivel lehet gond? Szelep?

Mellette leállítás után néha egy-egy csepp olajat is otthagy maga alatt. Szerintetek?

Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27154


« Hozzászólás #61961 Dátum: 2012 április 22, 19:21:08 »

Alapvetően gumiméret miatt került sor az egyébként eddig is ültetett kocsi lejjebb építésére, a 165-ös első gumik valahogy jóval szélesebbek voltak, mint nem peres hátsó társaik, és az ültetőmagok is a végső határon voltak, mivel nekem ültetett tengelycsonkok kerülnek be, felajánlottam a hídtest cserét.
Igy most esztétikusak a kerékjáratok, az általános kinézetről nem is beszélve. Bár lesz még gondom szerintem, mert a Puma szerintem nyomába sem ér egy jól megcsinált magos hídnak...
pattogni fogsz, mint kecskeszar a deszkán

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #61960 Dátum: 2012 április 22, 16:09:29 »

pozőrök vagytok az ültetett fossal :-PPP
Alapvetően gumiméret miatt került sor az egyébként eddig is ültetett kocsi lejjebb építésére, a 165-ös első gumik valahogy jóval szélesebbek voltak, mint nem peres hátsó társaik, és az ültetőmagok is a végső határon voltak, mivel nekem ültetett tengelycsonkok kerülnek be, felajánlottam a hídtest cserét.
Igy most esztétikusak a kerékjáratok, az általános kinézetről nem is beszélve. Bár lesz még gondom szerintem, mert a Puma szerintem nyomába sem ér egy jól megcsinált magos hídnak...

Bácsi Győző
Nem elérhető Chabeetle
Hozzászólások: 1008


« Hozzászólás #61959 Dátum: 2012 április 22, 16:01:24 »

Hali!

Használt már valaki Powerspark gyújtáselosztót? gagyi - vagy megéri az árát - esetleg überkirály?
http://www.simonbbc.com/distributors/4cyl-standard-electronic/electronic-distributor-powerspark-svda-bosch-vw
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #61958 Dátum: 2012 április 22, 14:56:19 »

Mi már csináltunk olyan túrát,ahol volt egy kavicsos út ,de gyönyörű szép fás soron,hogy egy bogárka defektes lett,valamelyik fentakadt,szóval ennyire nem ültetnék.De mindenki eldönti maga természetesen,nem beszólni csak megjegyezni akartam  Grin

Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #61957 Dátum: 2012 április 21, 21:38:40 »

Ööööö.... kíváncsi legyek rá???? Grin Cool

segítek:
zöld ruhában egy évig baszkódó tökik.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29089


Road Force One

« Hozzászólás #61956 Dátum: 2012 április 21, 21:36:38 »

öreg vagyok, beleszarok
(na, milyen kultúrkörből idéztem?)

Ööööö.... kíváncsi legyek rá???? Grin Cool

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #61955 Dátum: 2012 április 21, 21:34:28 »

Irigy vagy marhára, mi??? Evil Grin Cool
öreg vagyok, beleszarok
(na, milyen kultúrkörből idéztem?)



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #61954 Dátum: 2012 április 21, 21:33:25 »

terveim szerint a jövő hosszú hétvégén rontom el a futóművet, utána a tiéd az összehúzó.
addig bírd ki! :-))

járjál kemping biciGlivel.
az is ráz. :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29089


Road Force One

« Hozzászólás #61953 Dátum: 2012 április 21, 21:32:17 »

pozőrök vagytok az ültetett fossal :-PPP

Irigy vagy marhára, mi??? Evil Grin Cool

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13997


30-347-1939

« Hozzászólás #61952 Dátum: 2012 április 21, 21:25:15 »

pozőrök vagytok az ültetett fossal :-PPP

Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #61951 Dátum: 2012 április 21, 21:18:03 »

Nem is tudom, merjek-e írni szerelésről ide..- Evil
 Bár van futóműves topic is, de nem airride beépítés volt ma...
 Elég hozzá, hogy beépült a Puma híd a  Luigiba, minek során kiderült, hogy a gyári gátlók kukák. Ezért rövidebb gátlók is kerültek be, és mivel nem emlékeztem a híd korábbi beállítására-télen a széria kerék miatt magasabb, ugye-, már engedtük is lefele. Az emelőt már csak Forma1 módszerrel sikerült kivenni, szóval tűrhetően lent van, amiben az is közrejátszott, hogy szerelgetés közben a posta meghozta a 145/65 gumikat...
Kis üröm az örömben, hogy a hátsó torzió beállítása nem sikerült tökéletesen, mert az alapvető gond a szilent elnyűttsége volt, így az egyricnis állítás+ a normális szilent eredményeként pont annyival van feljebb a kelleténél, mint előtte lejjebb, de ezt majd holnap orvosolom-egy csavar sincs berohadva Grin
Az összkép azért meglehetősen brutál, mivel jövő hét végén tuning találkozó lesz Komáromban, majd figyelem a reakciókat!

pozőrök vagytok az ültetett fossal :-PPP



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #61950 Dátum: 2012 április 21, 19:28:12 »

Nem is tudom, merjek-e írni szerelésről ide..- Evil
 Bár van futóműves topic is, de nem airride beépítés volt ma...
 Elég hozzá, hogy beépült a Puma híd a  Luigiba, minek során kiderült, hogy a gyári gátlók kukák. Ezért rövidebb gátlók is kerültek be, és mivel nem emlékeztem a híd korábbi beállítására-télen a széria kerék miatt magasabb, ugye-, már engedtük is lefele. Az emelőt már csak Forma1 módszerrel sikerült kivenni, szóval tűrhetően lent van, amiben az is közrejátszott, hogy szerelgetés közben a posta meghozta a 145/65 gumikat...
Kis üröm az örömben, hogy a hátsó torzió beállítása nem sikerült tökéletesen, mert az alapvető gond a szilent elnyűttsége volt, így az egyricnis állítás+ a normális szilent eredményeként pont annyival van feljebb a kelleténél, mint előtte lejjebb, de ezt majd holnap orvosolom-egy csavar sincs berohadva Grin
Az összkép azért meglehetősen brutál, mivel jövő hét végén tuning találkozó lesz Komáromban, majd figyelem a reakciókat!

Bácsi Győző
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #61949 Dátum: 2012 április 21, 19:19:38 »

Ez nagyon állat volt!!

Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #61948 Dátum: 2012 április 21, 19:02:16 »

regen erre hasznaltak a himzokereteket,ami koze befeszitettek a ruhaanyagot.Ez altalaban legalabbis amit en lattam egy kor alaku regen fabol keszult keret.
a gépeké, pont olyan!

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető Spike
Hozzászólások: 10471

« Hozzászólás #61947 Dátum: 2012 április 21, 15:39:00 »

hangosan felkacagtam Smiley


"Az erő igazság nélkül erőszak, az igazság erő nélkül tehetetlenség." (M.Oyama)
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #61946 Dátum: 2012 április 21, 15:36:03 »

wilddaemon zsoltinak van egy teszkós, ezerforintos, szivargyújtóról üzemelős.
simán lebasz bármilyen csavart.
szóval jó.
Nekem akksis van: http://www.youtube.com/watch?v=dhGia0HVqdo


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #61945 Dátum: 2012 április 21, 15:27:03 »

Van valakinek tapasztalata (hobbicélu) elektromos kerékkulccsal? Tele van a tököm, hogy gumiszerelők után nem tudom kitekerni a csavarokat, annyira ráhuzzák őket.
wilddaemon zsoltinak van egy teszkós, ezerforintos, szivargyújtóról üzemelős.
simán lebasz bármilyen csavart.
szóval jó.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #61944 Dátum: 2012 április 21, 15:18:36 »

A totalcar pályanapon szinte mindenki - aki pályagumit tett fel - ilyen szivargyújtóról működő kütyüt használt. AZt nem tudom megmondani, hogy ez most jót vagy rosszat jelent. Ha jól emlékszem, akkor kézzel utánahúztak/ráellenőriztek, de a levételre nem emlékszem.

Van valakinek tapasztalata (hobbicélu) elektromos kerékkulccsal? Tele van a tököm, hogy gumiszerelők után nem tudom kitekerni a csavarokat, annyira ráhuzzák őket.
Nem elérhető Spike
Hozzászólások: 10471

« Hozzászólás #61943 Dátum: 2012 április 21, 15:08:31 »

Van valakinek tapasztalata (hobbicélu) elektromos kerékkulccsal? Tele van a tököm, hogy gumiszerelők után nem tudom kitekerni a csavarokat, annyira ráhuzzák őket.
inkább hozok neked egy gázcsövet.
olcsóbb és könnyebb mint hülyéskedni a  hajszárító teljesítményű fosokkal...


"Az erő igazság nélkül erőszak, az igazság erő nélkül tehetetlenség." (M.Oyama)
Nem elérhető bokonon
Hozzászólások: 1558


« Hozzászólás #61942 Dátum: 2012 április 21, 15:06:58 »

Van valakinek tapasztalata (hobbicélu) elektromos kerékkulccsal? Tele van a tököm, hogy gumiszerelők után nem tudom kitekerni a csavarokat, annyira ráhuzzák őket.
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #61941 Dátum: 2012 április 21, 10:28:42 »

regen erre hasznaltak a himzokereteket,ami koze befeszitettek a ruhaanyagot.Ez altalaban legalabbis amit en lattam egy kor alaku regen fabol keszult keret.
Öööö ... kersz egy feszpalmot? Roll Eyes
Itt is befeszitik az anyagot egy keretbe (raadasul kor alakuba, a lenti kepen lathatod is), de amig a mamika ranez es a kis buksijaval es a kis kezevel siman korrigalja a feszulo/nyulo anyag miatti torzulast, addig ezt egy robot eleg nehezen tudja megtenni, bar a programok - ahogy Bugi is irta - eleg jol figyelembe tudjak mar venni, de meg mindig segiteni kell nekik, mert nem tokeletesek es nem *nezik* a folyamatosan keszulo alkotast, csak varrnak vakon, eszetlenul.


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #61940 Dátum: 2012 április 21, 08:36:07 »

regen erre hasznaltak a himzokereteket,ami koze befeszitettek a ruhaanyagot.Ez altalaban legalabbis amit en lattam egy kor alaku regen fabol keszult keret.

Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #61939 Dátum: 2012 április 21, 06:20:43 »

a hímző programok, nagyjából képesek ezeket a lépéseket automatikusan kiszámolni, de nem tökéletesek, na itt jön a rutin
ahha, most már értem.
köccc



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #61938 Dátum: 2012 április 21, 05:03:59 »

a matricavágó szoftverek simán megcsinálják a vágást, ha megvan a minta.
ehhez ilyen fosadék cuccot adnak, hogy NASA mérnöknek kell lenni?

azt hiszem felfedeztem egy piaci rést :-))
hogy értsd, megpróbálom leírni
a tű amikor a kis cérnaszállal áthalad az anyagon, mindig egy picit nyújt, tágít, mivel át kell hatolnia a réseken keresztül, ha mondjuk egy egyszerű kört akarsz hímezni, és egyszerű ésszel úgy állsz neki, hogy elkezded mintha rajzolnád, szépen körben, akkor a kis vonalad, nemhogy tojás lesz, de valószínű, hogy találkozni sem fog
ezért kell a szakmai rutin, hogy hol mikor mennyit hímezzen, tehát, kb úgy néz ki, hogy kímez egy kicsit jobb oldalon, azután ugrik a tű a másik oldalra, aztán középre, mondjuk bentről kifelé, utána megint egy másik helyen, stb.... ezzel úgy nyújtva, torzítva az anyagot, hogy a végén egy kört kapj.
a hímző programok, nagyjából képesek ezeket a lépéseket automatikusan kiszámolni, de nem tökéletesek, na itt jön a rutin

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #61937 Dátum: 2012 április 21, 04:57:45 »

Visszabontani is elég nehéz szerintem.
roncsolás nélkül lehetetlen! ezért szokták, kis anyagdarabokon próbálni, akkor csak a cérnát kell kidobni

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #61936 Dátum: 2012 április 20, 21:13:37 »

ja ! én a vw emblémával 3 helyen voltam, mire meg tudták csinálni normálisan......
és milyen egyszerűnek tűnik a minta
a matricavágó szoftverek simán megcsinálják a vágást, ha megvan a minta.
ehhez ilyen fosadék cuccot adnak, hogy NASA mérnöknek kell lenni?

azt hiszem felfedeztem egy piaci rést :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29089


Road Force One

« Hozzászólás #61935 Dátum: 2012 április 20, 20:15:35 »

/80? vagy másik perméret? Nekem még van egy szerintem eredetinek kinéző olyasmiféle eltolt mintája van,de lehet nem jó.Meg a hülye fejemmel azon alapoztam az alvázat annó.Szóval festékes.Pedig tömlősen lehet beletettem volna pótkeréknek,de így hogy festékes érdekes lenne  Grin

Nekem sima 165R15 volt, de a /80 az szinte ugyanaz... de már majdnem passzentos volt az is... Roll Eyes

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #61934 Dátum: 2012 április 20, 20:10:46 »

ja ! én a vw emblémával 3 helyen voltam, mire meg tudták csinálni normálisan......
és milyen egyszerűnek tűnik a minta
Visszabontani is elég nehéz szerintem.
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #61933 Dátum: 2012 április 20, 20:07:29 »

Nekem az előzőnél a max. 165-ös fért be... normál Bogár felnivel... Roll Eyes
/80? vagy másik perméret? Nekem még van egy szerintem eredetinek kinéző olyasmiféle eltolt mintája van,de lehet nem jó.Meg a hülye fejemmel azon alapoztam az alvázat annó.Szóval festékes.Pedig tömlősen lehet beletettem volna pótkeréknek,de így hogy festékes érdekes lenne  Grin

Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #61932 Dátum: 2012 április 20, 20:02:14 »

VW emblémás üléshuzat, ráhímezve akár a tulajdonos kocsija. Esetleg takaróponyva. Végtelen lehetőségeket látok ebben.
ja ! én a vw emblémával 3 helyen voltam, mire meg tudták csinálni normálisan......
és milyen egyszerűnek tűnik a minta

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #61931 Dátum: 2012 április 20, 20:00:13 »

VW emblémás üléshuzat, ráhímezve akár a tulajdonos kocsija. Esetleg takaróponyva. Végtelen lehetőségeket látok ebben.
egy rutintalannak, egy programot megírni kb egy hét, és közben elbasz 300db mintát, egy kezdőnek kb 1 nap és elbasz 30-40 mintát
egy rutinosnak egy programot megírni 30-60 perc, és kér érte 10-e forintot, mert nem nagyon basz el 10 nél több mintát, ami neki csak 1-2 órába telik.......

és vannak a szabadkőművesek, akik beteszik az automata programíróba és lesz amilyen lesz, na azt meg nem kérnéd, ugyanis ez egy szakma, és nem kis rutin kell ahhoz, hogy egy hímzés szép legyen, valamint, mondjuk NagyG ha megtanulja az egyfejes gépén, akkor a bogarhatu.hu 100+ db sapkája fölött fog állni monjuk 2 napig ......
szval nem fenékig tejfel ilyen gépet venni

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29089


Road Force One

« Hozzászólás #61930 Dátum: 2012 április 20, 19:53:08 »

Valaki adjon nekem választ,hogy milyen gumiméretek( 15 colos)  illeszkednek megfelelően a helyére 1.3 1969-es évjárat pótkerékzsebébe?
 Köszönöm!

Nekem az előzőnél a max. 165-ös fért be... normál Bogár felnivel... Roll Eyes

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #61929 Dátum: 2012 április 20, 19:42:11 »

Valaki adjon nekem választ,hogy milyen gumiméretek( 15 colos)  illeszkednek megfelelően a helyére 1.3 1969-es évjárat pótkerékzsebébe?
 Köszönöm!

Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #61928 Dátum: 2012 április 20, 18:37:24 »

VW emblémás üléshuzat, ráhímezve akár a tulajdonos kocsija. Esetleg takaróponyva. Végtelen lehetőségeket látok ebben.
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #61927 Dátum: 2012 április 20, 18:16:38 »

Hoppáhoppáhoppá! Hazaérek megnézem valamelyik dobozban mintha lett volna... Megnézem de nem ígérek semmit.
Hálásan köszönöm

Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #61926 Dátum: 2012 április 20, 16:22:56 »

Nem vitázok Grin

Feldühit mert nincs senkinek eladó,fogom kiszedem a szerkezetet,tengelyt cserélek,aztán visszateszem a régi kart.De ha lesz valakinél,felvásárlok 2 párt az tuti.
Hoppáhoppáhoppá! Hazaérek megnézem valamelyik dobozban mintha lett volna... Megnézem de nem ígérek semmit.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #61925 Dátum: 2012 április 20, 14:34:31 »




flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető _NagyG
Hozzászólások: 1980


« Hozzászólás #61924 Dátum: 2012 április 20, 14:17:19 »


https://www.facebook.com/milleniumflakon

alul felni-felül ház-elől kocka-hátul ráz
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #61923 Dátum: 2012 április 20, 14:03:13 »

Nana, most vettük. Wink Cheesy

G.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Oldalak: 1 ... 462 463 464 465 466 [467] 468 469 470 471 472 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.169 másodperc alatt készült el 14 lekéréssel.