www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Október 28, 19:33:06

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921353 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1926 1927 1928 1929 1930 [1931] 1932 1933 1934 1935 1936 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14745298 alkalommal)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #3411 Dátum: 2006 Május 07, 19:38:45 »

Hú bazz ebből milyen vitám volt egy fasz kollégámmal.
Ő azzal érvelt hogy a word helyesírásellenőrzője V vel írja.
Azóta bizonytalan vagyok.  Grin

Mert a Word az nagyon okos ám...    Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
1303LS
« Hozzászólás #3410 Dátum: 2006 Május 07, 19:33:23 »

...ja és nem csereszavatos, hanem csereszabatos.

Hú bazz ebből milyen vitám volt egy fasz kollégámmal.
Ő azzal érvelt hogy a word helyesírásellenőrzője V vel írja.
Azóta bizonytalan vagyok.  Grin
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #3409 Dátum: 2006 Május 07, 19:25:51 »

...ja és nem csereszavatos, hanem csereszabatos.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #3408 Dátum: 2006 Május 07, 18:55:46 »

nem lendkerék... :-)))

csúnya lenne, ha a lendkereket le kéne venni...
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #3407 Dátum: 2006 Május 07, 18:55:20 »

olajpumpak mennyire csereszavatosak d-s blokkba jo az F-ese vagy barmelyik masik?? ? ki lehet cserelni ugy hogy bent marad a moci a kocsiban?

Az olajpumpa cseréhez elméletileg nem kell kivenni a motort, de jobb, ha kint van. Egyes kipufogókat (gömbölyű, nem lapított) is le kell szedni. Ékszíjtárcsa le, takaró lemez a tárcsa mögül le és akkor oda lehet férni.

A probléma az, hogy illendő az olajpumpa felett és alatt tévő blokkcsavarokat is meglazítani, hogy a pumpa ki tudjon a helyéről csúszni, ha ez nincs, akkor kicsit nehezebb, de kiszedhető. Nem érdemes mélyen beleütni valami feszítőt (vágó vagy csavarhúzó) mert csak akkor jön ki, ha két oldalt egyszere feszítjük.

Két féle olajpumpa van, az egyik a hosszú tengelyes, a 4 ponton rögzített vezérműkerékhez, ezt 1971 után alkalmazták, a másik a rövidtengelyes, a 3 ponton rögzített vezérműkerekes. Ezek nem felcserélhetők. Mindkét pumpában van 26 és 30 mm széles kerekekkel, a 30 mm-es kerekű pumpát hívják helytelenül magasnyomásúnak, pedig az nem magasnyomású, csak nagy szállítású vagy heavy duty.

Még arra kell figyelni, hogy lehetőleg nagyfuratos blokkba ne rakj kisfuratos pumpát, mert nem szállít eleget, ha pedig kisfuratos blokkba teszel nagyfuratos pumpát akkor a pumpaháznál szivárgás lesz és a nyomás sem lesz tökéletes.

Nagyjából ennyi, amit tudni kell róla, egyébként meg mindenki össze-vissza épít mindent mindenhová...és szarok is a motorok tőle.

Van még ún. "blue printed" Schadek pumpa (pl. az én autómban) aminek válogatott alkatrészei a lehető legpontosabb illesztésűek. Ez az adu-ász, ez mindent visz. Becsavarom a szelepet (állítható olajnyomás) és alapjáraton 100 fokos motornál van 1 bar nyomásom.

A pumpa elhasználódását méréssel ( ház szélénél ház-fogaskerék axiális eltérés) lehet ellenőrizni, de a tapasztalatom az, hogy a kapcsolódó fogélek kopottsága és bemaródásai (szűretlen olaj kopadékai) jó képet adnak a pumpa állapotárol. Ha ott komolyabb nyomok látszanak, akkor a pumpa kuka. Valamint a zárófedélnek és az alátett alátétnek is van jelentősége, de ez egy másik történet...



Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #3406 Dátum: 2006 Május 07, 18:15:40 »

Ez egy milyen váttó?
...

én nemtudom, de a nekem is van hasonló felirattal egy. Az állítólag typ3-é volt...

'81 Hecho en México
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #3405 Dátum: 2006 Május 07, 18:11:48 »

Ha kiszedtem melyik reszet kell merni kopas szempontjabol es mi a tureshatar?

könyv szerint: foghézag: 0.03-0.06 mm
                    fogaskerekek axiális hézagának nem szabad a 0.06-0.18 mm -es értéket túllépnie. kopáshatár 0.2 mm
                    ha a fedél belső oldalán karcolások láthatóak, akkor azt ki kell cserélni (vagy sikba is lehet köszörültetni, nem?)

'81 Hecho en México
1303LS
« Hozzászólás #3404 Dátum: 2006 Május 07, 18:10:34 »

De...és sztem alapjárathoz nincs köze....pl simán láttam olyan karbit amin le volt kötve mer nem működött ...lecsipték végét ami zárna...
Úgy van ahogy a Sompi mondja.
Amit Te láthattál az úgy halt meg hogy nyitva maradt.
Kapcsolt (csak gyújtáson kapjon +12V-ot) áramot kell neki adni.
1303LS
« Hozzászólás #3403 Dátum: 2006 Május 07, 18:07:50 »

Ez egy milyen váttó?


Na erre én is kíváncsi leszek, mert nekem is van egy ilyesmi számú és mikor kérdeztem nem reagált senki.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #3402 Dátum: 2006 Május 07, 17:12:27 »

arra, de a mostnai karbin van, az újon meg nincs, akkor csak simán rácigáljam le a dórtot gondolom

ja



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #3401 Dátum: 2006 Május 07, 16:58:22 »

De...és sztem alapjárathoz nincs köze....pl simán láttam olyan karbit amin le volt kötve mer nem működött ...lecsipték végét ami zárna...

Én azért rajtahagynám, nem hiába rakták rá germánék a későbbi szériákra: gondolom, biztonsági szerepet
lát el az üzemanyag-ellátó rendszerben.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Elérhető BlackP
Hozzászólások: 27168


« Hozzászólás #3400 Dátum: 2006 Május 07, 16:56:15 »

Ha Erre az elektromos baszra gondolsz, akkor azt be kell kötni különben nem lesz alapjáratod. egyszerű mint a raklap: a gyújtótekercs 15-ös pontjáról kell adni neki egy kapcsolt 12V.-t.
arra, de a mostnai karbin van, az újon meg nincs, akkor csak simán rácigáljam le a dórtot gondolom

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #3399 Dátum: 2006 Május 07, 16:49:01 »

Ez nem az a mágnesszelep, ami gyújtás levételekor elzárja a benzin útját a karbiba? (meg van egy fúvóka is alatta...)

De...és sztem alapjárathoz nincs köze....pl simán láttam olyan karbit amin le volt kötve mer nem működött ...lecsipték végét ami zárna...
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #3398 Dátum: 2006 Május 07, 16:42:49 »

Ha Erre az elektromos baszra gondolsz, akkor azt be kell kötni különben nem lesz alapjáratod. egyszerű mint a raklap: a gyújtótekercs 15-ös pontjáról kell adni neki egy kapcsolt 12V.-t.

Ez nem az a mágnesszelep, ami gyújtás levételekor elzárja a benzin útját a karbiba? (meg van egy fúvóka is alatta...)

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Kicsi Nelly
Hozzászólások: 3034


20/916-72-61

« Hozzászólás #3397 Dátum: 2006 Május 07, 13:38:29 »

Ez egy milyen váttó?

Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #3396 Dátum: 2006 Május 07, 09:11:36 »

Nem minden olajpumpa jó minden blokkba (van kicsi és nagy). Talán az F-es jó a D-be, mert - ha jól tévedek - mindegyik kis olajfuratos, tehát jó lehet bele a pumpa is.
Lendkerék le, motortakaró lemezkék le, négy anya le, két csavarhúzóval két oldalán szépen feszítve kijön. Ha ügyes vagy, szerintem nem kell kivenni a motort, de majd az okosok megmondják.

Ha kiszedtem melyik reszet kell merni kopas szempontjabol es mi a tureshatar?

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Sompi
« Hozzászólás #3395 Dátum: 2006 Május 07, 09:08:39 »

30-as solex pict3-as karbim van most, a gázbowden közelében van valami elektronikus dolog, az mi a fene? a 28as karbin ilyen nincs. akkor ezt csak szigszalagozzam le? mmint a tyúkbelet, ami ezután nem lesz felhasználva. a 30as karbin két állító csavar van szembenállva a hátuljával bal oldalon, a 28ason csak 1, nehezebb állítani?

Ha Erre az elektromos baszra gondolsz, akkor azt be kell kötni különben nem lesz alapjáratod. egyszerű mint a raklap: a gyújtótekercs 15-ös pontjáról kell adni neki egy kapcsolt 12V.-t.

[melléklet törölve a rendszer által]
« Utoljára szerkesztve: 2006 Május 07, 09:12:36 írta Sompi »
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #3394 Dátum: 2006 Május 07, 08:50:19 »

csúnya lenne, ha a lendkereket le kéne venni...
úgy, hogy a motor még bent van..

Bácsi Győző
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #3393 Dátum: 2006 Május 07, 08:15:52 »

Lendkerék le, motortakaró lemezkék le, négy anya le

csúnya lenne, ha a lendkereket le kéne venni...



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #3392 Dátum: 2006 Május 07, 06:36:13 »

Nem minden olajpumpa jó minden blokkba (van kicsi és nagy). Talán az F-es jó a D-be, mert - ha jól tévedek - mindegyik kis olajfuratos, tehát jó lehet bele a pumpa is.
Lendkerék le, motortakaró lemezkék le, négy anya le, két csavarhúzóval két oldalán szépen feszítve kijön. Ha ügyes vagy, szerintem nem kell kivenni a motort, de majd az okosok megmondják.

olajpumpak mennyire csereszavatosak d-s blokkba jo az F-ese vagy barmelyik masik?? ? ki lehet cserelni ugy hogy bent marad a moci a kocsiban?
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #3391 Dátum: 2006 Május 06, 23:10:15 »

30-as solex pict3-as karbim van most, a gázbowden közelében van valami elektronikus dolog, az mi a fene? a 28as karbin ilyen nincs. akkor ezt csak szigszalagozzam le? mmint a tyúkbelet, ami ezután nem lesz felhasználva. a 30as karbin két állító csavar van szembenállva a hátuljával bal oldalon, a 28ason csak 1, nehezebb állítani?

annak az funkcója hogy ha elveszed gyújtást akkor old mágnes és elzárja a bezin utját úgy tudom....ráadod gyújtást meg behuz és nyit...majd nálam okosabbak megmondják
Elérhető BlackP
Hozzászólások: 27168


« Hozzászólás #3390 Dátum: 2006 Május 06, 22:58:56 »

30-as solex pict3-as karbim van most, a gázbowden közelében van valami elektronikus dolog, az mi a fene? a 28as karbin ilyen nincs. akkor ezt csak szigszalagozzam le? mmint a tyúkbelet, ami ezután nem lesz felhasználva. a 30as karbin két állító csavar van szembenállva a hátuljával bal oldalon, a 28ason csak 1, nehezebb állítani?

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #3389 Dátum: 2006 Május 06, 22:10:06 »

olajpumpak mennyire csereszavatosak d-s blokkba jo az F-ese vagy barmelyik masik?? ? ki lehet cserelni ugy hogy bent marad a moci a kocsiban?

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #3388 Dátum: 2006 Május 06, 21:34:24 »

nincs nagy pezsges SZMB temaban

SZMB specijáliss témában nékem az keddi napon leszen pezsegés kedves nemző- és nevelőatyámnál (ők így egy személy...): Öregen két alsó gömbtámasz tsere, lengéscsillapító szilenteknek az tseréje, hátul stabilizátor szilentek tseréje, motorkenőanyag kitserélése fáradtról pihentre, dinamó állórészén valami vezetékféle visszahelyezése, szigetelése, levezető gyakorlatként szelepek beállítása...

Nekem, hogy rögzüljenek az specijáliss témák dolgai, kedves atyámnak, meg hogy ne felejtsen, mire bogara összerakódik a hosszan tartó pihenésből...

 Smiley

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #3387 Dátum: 2006 Május 06, 20:50:13 »

Na, azért megvolt az SZMK, csak az eső szétverte a befejezést... A legnagyobb szívást a fene tudja hány éve meg sem mozdított csavarok kioperálása jelentette, a veszteséglista is bővült egy gumibaktartó törésével, és a torzió fedeléről is kiderült, hogy kuka... Van egy valakinél? Ettől függetlenül a műtét alighanem sikerült, bár csak félig raktam össze, de kerekekn áll és vízszinteset mutatott, ahogy víz elleni védelem céljából belöktem a tető alá... Még a befejezést végigfényképezem, aztán felteszem, hátha hasznát veszi valaki..

Bácsi Győző
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #3386 Dátum: 2006 Május 06, 20:48:47 »

olajpumpak mennyire csereszavatosak? ki lehet cserelni ugy hogy bent marad a moci a kocsiban?

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
1303LS
« Hozzászólás #3385 Dátum: 2006 Május 06, 20:47:09 »

Mondjatok egy helyet, ahol lehet 34-es dugókulcsot kapni. (Lehetőleg dél-pesten.)
Lecseréltem az olajat a bömösben, de nem tudom kiszedni az olajszűrőt, mert 34-es kulcs kell hozzá. Nekem meg csak 32-ig van. És az OBI-Praktiker-stb. jellegű boltokban is csak 32-ig tartanak kulcsokat.

Le is mostam a kocsit, most olyan mintha új lenne. Csillog-villog...
Ma voltam a sárkánycenter nevű műintézményben és ott az egyik barakban egy ember szerszámokat árult és 36-os volt neki 2300Ftért, fél és 3/4-es szárra is. Biztos van neki 34-es is.
Asszem mindjárt az elején talán a 12-es barak volt az.
Egyébként az egész egy hányihger sárga város.

Másik a gyáli piac ott van egy ember aki szintén árul BETA és USAG szerszámokat.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #3384 Dátum: 2006 Május 06, 20:44:43 »

Vissza, de csöpögni fog. Hozzál zsírt, ha bekenjük, kisebb az esélye. Sajnos zsír is csak a hasfalamon van... :-))))
viszek.


Akkor feleslegesen fáradozom...

de legalább jó lett? egyforma már a kisasszony hátsója? Smiley
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #3383 Dátum: 2006 Május 06, 20:43:22 »

Akkor feleslegesen fáradozom...

Bácsi Győző
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #3382 Dátum: 2006 Május 06, 20:33:26 »

Mondjatok egy helyet, ahol lehet 34-es dugókulcsot kapni. (Lehetőleg dél-pesten.)
Lecseréltem az olajat a bömösben, de nem tudom kiszedni az olajszűrőt, mert 34-es kulcs kell hozzá. Nekem meg csak 32-ig van. És az OBI-Praktiker-stb. jellegű boltokban is csak 32-ig tartanak kulcsokat.

Le is mostam a kocsit, most olyan mintha új lenne. Csillog-villog...

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #3381 Dátum: 2006 Május 06, 20:28:27 »

Vissza, de csöpögni fog. Hozzál zsírt, ha bekenjük, kisebb az esélye. Sajnos zsír is csak a hasfalamon van... :-))))

jó. jó.
viszek emelőt meg gyertyakulcsot. mivel a nepperek ma nem tartottak nyitva, nincs szelepfedéltömítésem.. vissza lehet tenni a mostanit?
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #3380 Dátum: 2006 Május 06, 20:22:29 »

Nincs. majd mondom a szedának, hogy hozzon. 9?


jó. jó.
viszek emelőt meg gyertyakulcsot. mivel a nepperek ma nem tartottak nyitva, nincs szelepfedéltömítésem.. vissza lehet tenni a mostanit?
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #3379 Dátum: 2006 Május 06, 20:18:52 »

Nincs. majd mondom a szedának, hogy hozzon. 9?

pont ezt akartam kérdezni
megvan a hézagmérőd?  nem vettem ma..
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #3378 Dátum: 2006 Május 06, 20:17:52 »

Akkor holnap jön valaki szerelni, vagy szervezzek más programot? :-)
pont ezt akartam kérdezni
megvan a hézagmérőd?  nem vettem ma..
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #3377 Dátum: 2006 Május 06, 20:15:34 »

Akkor holnap jön valaki szerelni, vagy szervezzek más programot? :-)
1303LS
« Hozzászólás #3376 Dátum: 2006 Május 06, 19:56:46 »

gyenge vagy :PP

Én úgy szokom mondani hogy TÁPOS.
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #3375 Dátum: 2006 Május 06, 19:52:00 »

érdemes meghallgatni egy kis segédlet a hibamegállapításokhoz, csak jó fülüeknek Grin  http://home.arcor.de/silke.fokken/sounds/

A jo kis altalam csak "dedosnak" nevezett konyv kapcsolodo hangjai, ala John Muir  Grin

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Elérhető BlackP
Hozzászólások: 27168


« Hozzászólás #3374 Dátum: 2006 Május 06, 19:39:11 »

nekem meg motorozhatnékom van.
viszont ulrich-hal nyomtam egy oválist. jól esett :-))
ja, de most fúj a szél, biztos nem mész ki motorozni, gyenge vagy :PP

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #3373 Dátum: 2006 Május 06, 19:25:04 »

nekem meg motorozhatnékom van.
viszont ulrich-hal nyomtam egy oválist. jól esett :-))
Ugy vót hogy ma Baja,helyette mentem ballagásra.
Aztán elmentem buszozni,oszt majdnem Baján kötöttem ki,de furcsa volt hogy nincs velem 1 gyerek se,ugyhogy önvédelemböl hazajöttem. Tongue

Tóth Zoltán
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #3372 Dátum: 2006 Május 06, 19:07:28 »

Nemcsak itt nem pezseg,punnyad az egész forum.
Megyek 1 karikát a busszal,oszt iszok még sört is! Cheesy

nekem meg motorozhatnékom van.
viszont ulrich-hal nyomtam egy oválist. jól esett :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Oldalak: 1 ... 1926 1927 1928 1929 1930 [1931] 1932 1933 1934 1935 1936 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.109 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.